Asiakas on aina oikeassa.

212 posts, 11 pages, 58,631 views

larzizi

Posts: 1,661

#21 • • larzizi
Johan helpotti oloa *hih*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Unik

Posts: 4,117

#22 • • Unik
ne on just tommoisia noi metrot, prkle.
Freja

Posts: 8,774

#23 • • Freja Sihteeri
Inttipojat nauroi mulle tänää päin naamaa.
Hei kamoon, mä olin ennen duunis k-24-paikas, mä en voi sille mitään et mä kysyin sen yhen babyface-pojan papereita. Tuli vanhasta tottumuksesta. En jaksanu silti selitellä *tirsk*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

yana

Posts: 877

#24 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

mayah, 19.11.2006 15:45:
Metrokuski oli harvinaisen härski tänä aamuna. Olin metroasemalla vähän ennen seitsemää. Laiturinäyttö näytti, että tulossa on pitkä juna. Ihmettelin tätä, sillä kello oli kuitenkin seitsemän sunnuntaiaamuna. Normaalisti sörnäisiin mennessäni kävelen aivan laiturin päähän, mutta tällä kertaa jäin vähän keskemmälle odottelemaan, sillä olin skeptinen pitkän junan suhteen. Vanhempi mieshenkilö oli aivan laiturin päässä ja kanssani samoilla kohdin odotteli kaksi naishenkilöä.

Kun metro sitten saapui, se oli kuin olikin lyhyt juna (vastoin "aina oikeassa olevaa" laiturinäyttöä). Kävelimme kohti ensimmäistä ovea ja astuimme sisään. Päästyäni istumaan katselin ovelle. Kuljettaja sulki ovet suoraan vanhemman mieshenkilön nenän edestä. Ilmeisesti hän ei kävellyt riittävän nopeasti. Ihan puhdasta "haista vittu"-meininkiä. Metro oli melkein tyhjä, eli neljän sekunnin odotus ei olisi viivästyttänyt satoja työmatkalaisia eikä vaikuttanut kenenkään elämään mitenkään. Paitsi sen vanhemman mieshenkilön.



tai sit se vaan laitto ovet kii kattomatta kun ei siel eilenkaan kukaan tullu? entas jos se irkkas siin samalla? luuletsa et sita aina ehtii kattelee jotain kameroita tai peileja jos sielta ei ketaan tuu kun se metro on kuitenkin ihan tyhja?


onhan se inhottavaa mut mika tassa nyt on se harvinaisen harski juttu. harskia ois ollu etta se ois kiilannu sen papan kumoon, vetany vahan eteen, peruuttanu sen paalle ja revitelly siin hetken ja ajanu sit karkuun ja kuvitellut selviivansa tilanteesta sanktioitta.
Juhgu

Posts: 7,921

#25 • • Juhgu Virnistelijä

uana, 30.11.2006 01:56:
---
onhan se inhottavaa mut mika tassa nyt on se harvinaisen harski juttu. harskia ois ollu etta se ois kiilannu sen papan kumoon, vetany vahan eteen, peruuttanu sen paalle ja revitelly siin hetken ja ajanu sit karkuun ja kuvitellut selviivansa tilanteesta sanktioitta.



Kieltämättä se olisi aika härskiä jos joku kiilaisi kumoon, revittelisi päällä ja kaahaisi karkuun metrolla. :D

[pieni](mental image)[/pieni]

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

perkele

Posts: 51

#26 • • perkele tavan ahma
onhan se tylyä noin tehdä mutta jos joka asemalla kuski jäis odottamaan että kaikki ehtii mukaa ni mitäs veikkaisit olisiko se metro viimesessä mestassa sitten ajoissa?

--
how i känsi

yana

Posts: 877

#27 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

mayah, 30.11.2006 07:07:
Luitteks te niinku lainkaan, et mitä siinä tapahtu? Mä tiivistän:

- Kello oli seitsemän sunnuntai-aamuna

- Kuski odotti KUNNES setä oli ovien kohdalla ja laittoi ne kiinni nenän edestä



naitko sina kaiken mita siina tapahtui?

entas jos se kuski tuli suoraan bileista duuniin, ja oli vaan vahan hitaalla ja siks tuntu silta etta se odotti siina?

naitko sa kuskin sen naamasta jotenkin etta se just odotti siihen asti etta se pappa paasee oville eika ,kuten ma tossa mielestani ilmaisin, homma mennyt kuskin puolesta niin etta se kurvaa pysakille, heittaa ovet auki. jumittelee siina itkseen hetken ja antaa ihmisille aikaa paasta sisaan, klikkaa nappulasta mihinkaan katsomatta et ovet kiinni kun - se kuitenkin anto siina aikaa kaikille varmasti paasta sisalle. ovet kii ja hanaa seuraavalle stopille ?

oliko silla nyt varmasti sellanen tappajahymy paalla laiturille kytatessaan ja mietti et jos kavis kohta varikolla ja asentais partakoneenteria niihin oviin et ois loppupaivan viela hauskempaa kun saa silpoa ihmisia ovien valiin.kun ei se pappa nyt sitten saanutkaan slaagia. oh bugger.

jos se vaan ei katellu sinne asemalle kun ihmiset on kuitenkin yleensa niin fiksuja ettei ne jaa ovien valiin, ainakaan suomessa. _varsikin kun antaa siina tarpeeks aikaa_. ei o sunnuntaiaamuna seiskalta normaalisti paljonkaan liikuntarajoitteisia liikkeella niin en ma valttamatta metrokuskina jaksais aina sunnuntaiaamusin tsemppaa liikaa. tai no yleensakaan talleen aamusin on vahan jumis muutenkin.


ennenkuin asioista alkaa vetelemaan herneita nenaan, on mielestani syyta miettia, oliko teko kuitenkaan niin tahallinen kuin oma herkkahipiainen ensivaikutelma antaa ymmartaa. naitko etta se kuski tosiaan odotti etta paasee vittuilemaan papalle? jos nain on, varmaan kannattaa laittaa palautetta liikennelaitokselle. muistanet kellon ajan melko tarkkaan niin palaute menee varmasti oikealle kuskille. samalla kannattaa huomauttaa viallisesta laiturinaytosta. ne kun korjataan yleensa sen nopeammin mita nopeammin niista ilmoitetaan.

kyl maar. metrokuskit kilometritehtaalle ja tallaset herrasmiehet rattiin
yana

Posts: 877

#28 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

mayah, 30.11.2006 11:35:
---
uana, 30.11.2006 11:27:
ennenkuin asioista alkaa vetelemaan herneita nenaan, on mielestani syyta miettia, oliko teko kuitenkaan niin tahallinen kuin oma herkkahipiainen ensivaikutelma antaa ymmartaa.

---


Meen kasvimaalle tästä, ku tää asia on mulle niin tärkee.

En jaksa vastaa noihin muihin kohtiin, ku oli niin pitkä teksti.



no mut vastaa et katoitko sa sita kuskia? naitko etta se edes katsoi laiturille? sehan tassa nyt on aika avainasemassa oleva tieto
yana

Posts: 877

#29 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

mayah, 30.11.2006 11:45:
---
uana, 30.11.2006 11:39:
no mut vastaa et katoitko sa sita kuskia? naitko etta se edes katsoi laiturille? sehan tassa nyt on aika avainasemassa oleva tieto

---


No en tietty nähny, eihän se nyt siel matkustajien joukos hengaa. Ja joo, niis metrois on ne peilit ja joo, niitten tyyppien kuuluu tsekata siitä peilistä ennen ku ne läppää ne ovet kii.



no kumpi on todennakosempaa sunnuntaiaamuna seiskalta. kuski ilkeilee papalle ja haluaa jumitella siina asemalla just siihen asti ettei se paase kyytiin, vai se ettei kuskia nyt hotsittanut kattoo peiliin tarpeeks tarkkaan(?)

emma tieda. mun mielesta toi jalkimmainen. ja oleellistahan tassa kuitenkin nyt oli etta pappa joutu odottamaan seuraavaa metroa mika on harmillista. mut metrossa, ja muissakin julkisissa laitteissa on yleensa se hyva puoli, etta niita tulee aina seuraava (mika patee eraan sananlaskun mukaan myos naiseen) en vaan jaksa uskoa teon tahallisuuteen.

mutta sina toki saat. ei siin mittaan. kandee muuten samalla varmistaa et menee metroon siita ovesta mihin ei oo asennettu niita partakoneenteria. samaten jos asemalle saapuvan metron keulaan on kiinnitetty piikikas karjapuskuri ja alle telaketjut niin kannattaa ehka menna seuraavalla.

foliosta saa kanssa kivasti hatun. voin nayttaa joskus miten siihen saa viela rakennettua ledeista ufosateilymittarin (tehtiin kerran prototyyppi illuihin vuonna nakki)
Jone

Posts: 8,258

#30 • • Jone Archibald Haddock
Sulla on Jani liikaa aikaa siellä Barcelonassa. *poks*
yana

Posts: 877

#31 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

mayah, 30.11.2006 12:06:
mä veikkaisin, et todennäkösempää on se, et metrokuski otti sen ainoon nautinnon mitä asiakaspalvelutyöstä voi noissa olosuhteissa saada ja vittuili asiakkaalle.

Ja oli kyse sitten vittuilusta tai siitä, ettei kuski katsonut peiliin, fakta on kuitenkin se, että huonoa asiakaspalvelua tuli ja siitä valittaminen on tän topikin pointti.



kyseisen alan ammattilaisena taidat olla siis oikeassa :)
itse asiakaspalveluhommissa todennakoisesti kuristaisin jonkun jo toisena duunipaivana. (jos ikina naatte karjapuskurillista ja telaketjullista metroa niin meitsi on siella kuskinkopissa. saa tulla moikkaa - kyytiin tosin ei valttamatta)

valitukset jatkukoon!
yana

Posts: 877

#32 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Jone, 30.11.2006 11:55:
Sulla on Jani liikaa aikaa siellä Barcelonassa. *poks*



ei oo mut multitaskaan!
Avatar
#33 • • Norb Guest
Mä en tiedä pitäiskö mun uskoo? Soitin saunalahden asiakaspalv. ja olisin halunnut siirtää laskujeni eräpäivät 15 pv. Olisin sitten tehnyt suoravelotus-sopparin pankkini kanssa. Asiakaspalvelijani sanoi ettei se ole mahdollista, että kaikkien laskuissa on eräpäivä joko kuun viimeinen - ensimmäisten päivien välillä. Jotenkin tuntuu vaan niin älyttömältä, etten itse voi vaikuttaa joka kuukautisen laskun eräpäivään o_O
MesMeRise

Posts: 667

#34 • • MesMeRise Spinnamon

larzizi, 19.11.2006 13:55:

(saattaa olla, että oli sanonut väärin), mutta vaikka olisikin sanonut väärin, ei myyjän mielestäni pidä alkaa väittämään vaan vastaan, että "et sä semmosta tilannut. et kyllä varmana tilannut" vaan pahoitella asiaa, toimia asianmukaisesti ja ottaa kiltisti "uusi" tilaus vastaan.



Itseasias. Kun ei nyt siis tiedä et onko tyyppi tilannu oikein vai väärin ja se ei oo nyt mun pointti, mut jos kyseessä olis ollu tilanne, missä asiakas tilaa jotain ja sitten väittääkin et ei muka tilannu niitä vaan jotain muuta, niin en TODELLAKAAN ala pahoittelemaan asiaa ja ota kiltisti uutta tilausta.

Olen niin tuhat kertaa baari illan aikana joutunu kattomaan näitä kymmenen valkovenäläistä kiitos ja ei kun tilasin vaan kaljan- ihmisiä, et jotkut tekee sitä ihan omaksi ilokseen.
Freja

Posts: 8,774

#35 • • Freja Sihteeri

larzizi, 19.11.2006 14:45:
Johan helpotti oloa *hih*



Noo, tuliko ikinä vastausta? *hih*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

larzizi

Posts: 1,661

#36 • • Edited larzizi

MesMeRise, 1.12.2006 17:21:
Itseasias. Kun ei nyt siis tiedä et onko tyyppi tilannu oikein vai väärin ja se ei oo nyt mun pointti, mut jos kyseessä olis ollu tilanne, missä asiakas tilaa jotain ja sitten väittääkin et ei muka tilannu niitä vaan jotain muuta, niin en TODELLAKAAN ala pahoittelemaan asiaa ja ota kiltisti uutta tilausta.

Olen niin tuhat kertaa baari illan aikana joutunu kattomaan näitä kymmenen valkovenäläistä kiitos ja ei kun tilasin vaan kaljan- ihmisiä, et jotkut tekee sitä ihan omaksi ilokseen.



Uskon, että kaveri sanoi aivan oikein, mutta kuten sanoit, se ei ollut nyt pointti.

Baari- ja pikaruokala-asiointi poikkeavat usein toisistaan. Baarissa aika usein (ei tietenkään aina) asiakas on joko kännissä tai ainakin nauttinut jonkun verran alkoholia. Tietysti pikaruokaakin voi ostaa kännissä, mutta se ei kuitenkaan ehkä ole niin yleinen tapaus.

Kaveri kuitenkin sanoi, että hän kuitenkin nyt haluaisi koko aterian. Ja kaveri oli se, joka tämän väittelyn ensimmäisenä lopetti. Jos hän ei olisi tuota sanonut, myyjä olisi varmasti jatkanut vain inttämistä.

Kyllä itseänikin tollaisessa sun esimerkkitilanteessa myyjän kohdalla ärsyttäisi suunnattomasti, mutta 10 valkovenäläistä ja kalja on ehkä hieman helpommin erotettavissa toisistaan kun taas se ateria sana voi hukkua tilauksessa. Pointtina siis se, että tossa baaritilanteessa myyjä voi olla aika varma siitä, että on itse kuullut oikein, kun taas tossa ateriassa se on hieman helpompaa kuulla väärin.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

larzizi

Posts: 1,661

#37 • • larzizi

Freja, 1.12.2006 17:29:
Noo, tuliko ikinä vastausta? *hih*



Ei. Ylläri *igor*

Odottavat varmaan, että tulen taas paikan päälle (kun muutamat siellä työskentelevät tutut luultavasti tunnistaa sähköpostiosotteesta), niin voi aukoa päätään livenä *tirsk*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#38 • • Aziz Combat Fighter

mayah, 30.11.2006 12:06:
---
uana, 30.11.2006 11:53:
no kumpi on todennakosempaa sunnuntaiaamuna seiskalta. kuski ilkeilee papalle ja haluaa jumitella siina asemalla just siihen asti ettei se paase kyytiin, vai se ettei kuskia nyt hotsittanut kattoo peiliin tarpeeks tarkkaan(?)

---


No ottaen huomioon, et se pappa käveli nimeomaan sieltä kuskin edestä niin, että kuski pysty seurailee papparaisen matkaa koko ajan sieltä käytävän päädystä ekalle ovelle PLUS, et tyyppi on HKL:n palveluksessa ja joutuu kyrpä otsassa tekee sunnuntaiaamuna pienellä liksalla paskaa duunia, ni kyllä mä veikkaisin, et todennäkösempää on se, et metrokuski otti sen ainoon nautinnon mitä asiakaspalvelutyöstä voi noissa olosuhteissa saada ja vittuili asiakkaalle.

Ja oli kyse sitten vittuilusta tai siitä, ettei kuski katsonut peiliin, fakta on kuitenkin se, että huonoa asiakaspalvelua tuli ja siitä valittaminen on tän topikin pointti.



ehkä se vanha pappa on tunnettu kulmakunnan kusipää joka myrkyttää koiria ja kiusaa lapsia? Ehkä se metrokuski tuns sen ja ajatteli et toi saatanan käpy ei ainakaan ansaitse saada kyytiä ku vittuillakseen viel jää seisoo tonne kauas vaik keskellä natsaa varmasti.

Voi olla et se vanha ukko on just sellanen joka kylvää lenkkipolulle lasinsiruja ja heittelee myrkytettyjä karkkeja leikkipuiston pihaan, kylvää rotanmyrkkyä koirapuistoon ja henkisesti pahoinpitelee lapsiaan jotka kaipaa siltä vaan hieman hyväksyntää. Ehkä se oli matkalla ostamaan just köyttä jotta se vois mennä jakamaan hirttosilmukoita masentuneille teineille nuorison kriisikeskuksen eteen?

NIIN! MIETIPPÄ SITÄ!
Dementation

Posts: 2,892

#39 • • Dementation wednesday?

larzizi, 1.12.2006 17:42:
Ei. Ylläri *igor*

Odottavat varmaan, että tulen taas paikan päälle (kun muutamat siellä työskentelevät tutut luultavasti tunnistaa sähköpostiosotteesta), niin voi aukoa päätään livenä *tirsk*



Noi valitukset menee paikalliselle aluepäällikölle ja siihen sitten vastaa joko ko. aluepäällikkö tai sitten hän lähettää sen ravintolapäällikkölle joka sitten käy asian läpi työpaikalla ja sitten vastaa siihen. Ihan välttämättä vastausta ei tule, mutta älä yhtään epäile ettei valituksesi päätyisi ko. hesen ilmoitustaululle. Eli palautteesi on varmasti mennyt perille vaikket vastausta saisikaan.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#40 • • Dementation wednesday?

larzizi, 1.12.2006 17:38:
Baari- ja pikaruokala-asiointi poikkeavat usein toisistaan. Baarissa aika usein (ei tietenkään aina) asiakas on joko kännissä tai ainakin nauttinut jonkun verran alkoholia. Tietysti pikaruokaakin voi ostaa kännissä, mutta se ei kuitenkaan ehkä ole niin yleinen tapaus.

Kaveri kuitenkin sanoi, että hän kuitenkin nyt haluaisi koko aterian. Ja kaveri oli se, joka tämän väittelyn ensimmäisenä lopetti. Jos hän ei olisi tuota sanonut, myyjä olisi varmasti jatkanut vain inttämistä.

Kyllä itseänikin tollaisessa sun esimerkkitilanteessa myyjän kohdalla ärsyttäisi suunnattomasti, mutta 10 valkovenäläistä ja kalja on ehkä hieman helpommin erotettavissa toisistaan kun taas se ateria sana voi hukkua tilauksessa. Pointtina siis se, että tossa baaritilanteessa myyjä voi olla aika varma siitä, että on itse kuullut oikein, kun taas tossa ateriassa se on hieman helpompaa kuulla väärin.



Meillä on kyllä humalaisia asiakkaita uskomattoman paljon. Mut se nyt ei ehkä ollut pointti.
Itse oon ottanut kassalla ottanut käytännöksi, että vaikka ihminen tulis ja tilais että "kerroshampurilainen" tai "kerros" niin mä tarkistan aina että "Pelkkä hampurilainen vai ateria?" Tällä säästyn siltä kun se asiakas on siellä sitten että "En mä halunnut ranskiksia tai juomaa" tai "Missä mun ateria on? Miten niin et veloittanut sitä? No otan ne sit nyt" jonka jälkeen asiakas kaivaa 5 minuuttia lompakostaan luottokorttia, bonuskorttia ja jono seisoo ja kaikkien mielestä se on mun vika.

Ja toistan myös yleensä aika pitkälti ne tilaukset, eli monologi menee about
"Mitä sais olla?"
"Kerros"
"Pelkkä hampurilainen vai ateria?"
"Ateria"
"Eli kerrosateria ranskalaisilla(tämä kohta jos ihminen unohtaa vaihtaa minisalaatiksi tai porkkanoiksi vaikka aikoo, säästyy taas korjailuilta), mikä juoma?"
"Kokis"
"Saako olla muuta?"
"Ei kiitos"
*latoo tavarat ja jos jotain puuttuu niin* "Tuon loput pöytään, hyvää ruokahalua"

Ja mainitsit myös jotain siitä, että jos asiakas haluaa isomman juoman, hän varmasti sanoo sen. No tähän pitää kommentoida sen verran, että monesti asiakas ei edes tiedä sellaisesta vaihtoehdosta, toisekseen hän ei ehkä muista sitä vaikka se olisikin aikomus ja kolmannekseen suostuttelevaa myyntiä meiltä vaaditaan ja toi harjoittelija on siis tehnyt ainakin siinä kohdassa ihan ohjesäännön mukaan.

Myös siihen mukin pitämiseen kädellä on voinut olla monta syytä, kuten vaikkapa mukialustan likaisuus (asiakas ei saa tahmaista mukia kun sen mukin pitää irti siitä alustasta) eikä se loppujen lopuksi kovin kauaa sieltä valu, vaikka toki sillä aikaa tehokas työntekijä ehtii tehdä vaikka mitä. Mutta harjoittelija tuskin säästää aikaa sillä jos sinkoaa siinä kohtaa toiseen suuntaan ja taas ihan kohta takaisin hakemaan sitä mukia.

Mut joo, ikävää että teitä on kohdeltu huonosti, kerroin vaan näin työntekijän näkökulmasta vähän ajatuksia... *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}