Asiakas on aina oikeassa.

212 posts, 11 pages, 58,623 views

DagO

Posts: 1,066

#161 • • DagO häröö

satumetsä, 16.8.2007 17:15:
Vittu, että ärsytti yksi tarjoilija. Niillä oli ravintolassa AINA monta vuotta vanhaa sinappia, eikä koskaan uutta. Sitten kun ihmiset pyysi, että saako uutta niin vastaus oli: "EI SAA, kyl niit voi syyä".

Kun jälleen kerran tuli pyydettyä, että saiskohan vähän tuoreempaa sinappia, niin sama tarjoilija huusi: "Kuule, mulla ei ole aikomustakaan tuoda tänne uutta sinappia! Nyt loppu niiden pyytäminen!".

Niillä ei edes tainnu olla tuoreempaa sinappia; muistaakseni joku toinen tarjoilija yritti etsiä muttei löytänyt.

Siis en tiedä, että onko kaksi vuotta vanha sinappi syötävää? Mutta kyllä nyt mun mielestä pitäis ravintolassa olla sellasta sinappia, missä ei par. ennen ole mennyt kaksi vuotta sitten.

Ihana Rosso.


Eiks noissa ravintoloissa yleensä oo vanhat purkit ketsuppii ja sinappii mitä ne sit täyttelee isommasta saavista.
oooo

Posts: 1,249

#162 • • Edited oooo

DagO, 16.8.2007 17:26:

Eiks noissa ravintoloissa yleensä oo vanhat purkit ketsuppii ja sinappii mitä ne sit täyttelee isommasta saavista.



No ei tässä tapauksessa =) Kun ne sinapit oli niitä yksittäispakattuja, mitä pusseja nyt ovatkaan.
spoinkel

Posts: 398

#163 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Selittäkääs Hesen/Mäkin kassat yksi juttu: nimittäin miksi myyjä ei koskaan pysty muistamaan enemmän kuin yhden sanan kerralla? Yritän jouduttaa palvelua sanomalla asiat tiivistetysti, tyyliin kana-ateria kokiksella, syön täällä. Ja 100% tapauksista keskustelu menee alkutervehdysten jälkeen jotakuinkin näin:

Minä: Kana-ateria kokiksella, syön täällä.
Myyjä: Millä juomalla?
Minä: Kokiksella.
Myyjä: Syötkö täällä vai laitetaanko mukaan?
Minä: Kyllä mä syön täällä...

Siis onko hampurilaispaikkojen kassassa jokin erikoinen workflow, joka pakottaa kaikki myyjät unohtamaan, mitä asiakas on sanonut?

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Worin

Posts: 526

#164 • • Worin

spoinkel, 17.8.2007 15:45:
Selittäkääs Hesen/Mäkin kassat yksi juttu: nimittäin miksi myyjä ei koskaan pysty muistamaan enemmän kuin yhden sanan kerralla? Yritän jouduttaa palvelua sanomalla asiat tiivistetysti, tyyliin kana-ateria kokiksella, syön täällä. Ja 100% tapauksista keskustelu menee alkutervehdysten jälkeen jotakuinkin näin:

Minä: Kana-ateria kokiksella, syön täällä.
Myyjä: Millä juomalla?
Minä: Kokiksella.
Myyjä: Syötkö täällä vai laitetaanko mukaan?
Minä: Kyllä mä syön täällä...

Siis onko hampurilaispaikkojen kassassa jokin erikoinen workflow, joka pakottaa kaikki myyjät unohtamaan, mitä asiakas on sanonut?



Toi on muuten ihan totta. Sanon ite kans usein tollein putkeen, mut nyt vasta tajuan et kyllähän ne aika usein kyselee noita asioita silti.
Lyylikki

Posts: 2,975

#165 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

spoinkel, 17.8.2007 15:45:
Selittäkääs Hesen/Mäkin kassat yksi juttu: nimittäin miksi myyjä ei koskaan pysty muistamaan enemmän kuin yhden sanan kerralla? Yritän jouduttaa palvelua sanomalla asiat tiivistetysti, tyyliin kana-ateria kokiksella, syön täällä. Ja 100% tapauksista keskustelu menee alkutervehdysten jälkeen jotakuinkin näin:

Minä: Kana-ateria kokiksella, syön täällä.
Myyjä: Millä juomalla?
Minä: Kokiksella.
Myyjä: Syötkö täällä vai laitetaanko mukaan?
Minä: Kyllä mä syön täällä...

Siis onko hampurilaispaikkojen kassassa jokin erikoinen workflow, joka pakottaa kaikki myyjät unohtamaan, mitä asiakas on sanonut?



Hei hei...eihän nyt mäkkärin/hesen kassalla kannata mitään turhaa ajatustoimitaa kuluttaa *nauru*

Hommahan menee niin, että sä lyöt sen kana-aterian sinne koneelle, jolloin se kone kysyy sulta, että mitä juomaa, jonka jälkeen se kone kysyy, että mukaan vain siellä syötynä. Eli jos toi alkaa ärsyttämään, niin kannattaa sanoa yksi asia kerrallaan.

Sitten on niitä, jotka sanoo, että kana-ateria, punanen majoneesi. Kun niiltä kysyy, että mitä juomaa, niin ne vaan toistaa sitä punasta majoneesiaan.

Onneksi ei tartte enää moista hommaa tehdä.
okiru

Posts: 709

#166 • • Edited okiru Outo Hervantalainen

spoinkel, 17.8.2007 15:45:
Selittäkääs Hesen/Mäkin kassat yksi juttu: nimittäin miksi myyjä ei koskaan pysty muistamaan enemmän kuin yhden sanan kerralla? Yritän jouduttaa palvelua sanomalla asiat tiivistetysti, tyyliin kana-ateria kokiksella, syön täällä. Ja 100% tapauksista keskustelu menee alkutervehdysten jälkeen jotakuinkin näin:

Minä: Kana-ateria kokiksella, syön täällä.
Myyjä: Millä juomalla?
Minä: Kokiksella.
Myyjä: Syötkö täällä vai laitetaanko mukaan?
Minä: Kyllä mä syön täällä...

Siis onko hampurilaispaikkojen kassassa jokin erikoinen workflow, joka pakottaa kaikki myyjät unohtamaan, mitä asiakas on sanonut?


Tota ilmenee varsinkin pitempään mäkis töissä olleilla. Se ei tarkoita etteivätkö he kykenisi suoraan näpyttelemään muistista sanomaasi vaan rutinoitunut ja jatkuva samojen kysymyksien toisto aiheuttaa ajattelematta noiden sloganien heiton. On tapahtunut allekirjoittaneellekin usein ja se on juuri sitä "kun ei ajattele". Voi pitää aivot pois päältä tommoses duunissa ja soveltavat kysymykset/kommentit jäävät noteeramatta. :]

Edit: meillä ei uudempia kassoja ollut aikoinaan niin systeemi ei meitä tuohon pakottanut, kun nimikkeiden kassaan lyönti oli vapaa-muotoista.
Piia

Posts: 110

#167 • • Edited Piia
Tästä on kyllä jo joku aika, mut v*****aa vieläkin niin paljon koko tapahtuma, et ei huvittäis koskaan enää mennä pankkiin!

Minä: Miun pitäs tehdä tämmönen vuokratakuutili
Pankkivirkailija: Onko sulla vuokrasopimus?
M: ei, ku en saa sitä ennen ku oon tehny tän tilin...
Pv: ei se kyllä niin mene, sulla pitää olla vuokrasopimus
M: en voi tietää, en oo koskaan tehny tämmöstä
Pv: no niin se vaan menee!
M: no minä toivon, et te tiedätte mitä pitää tehdä, ku ite en tiedä
(5min. kinastelua siitä kenen pitää tietää miten asia hoituu)

No sitten saatiin sovittua miten toimitaan ja sain matkaani jonkun fucking panttaussopimuksen...
menin töihin ja illalla kirjotettiin vuokrasopimukset!

Menin parin päivän päästä takasin pankkiin sen panttausopimuksen kanssa

Minä: pitäs nyt tehdä tää vuokravakuuden panttaus. (ojennan lapun)
Pankkivirkailija: ai, no ku et tullu samana päivänä takasin, joudun nyt tekee uudestaan tän tänne koneelle...
Minä: (istun hiljaa suu auki)
Pv: (jupisee jotakin ja näpyttelee helkkarin konettaan ja jupisee vähän lisää)
M: ette varmaan oo kahdeksaan asti illalla auki, et oisin voinu tulla samana päivänä takasin! Vai ootteko?
Pv: (kattoo minuu) No ei olla joo! (tekee hiljaa juttunsa loppuun)

Lopulta saan panttaussopimukseni ja vakuudet pantattua. Joudun kuitenki huomuttamaan pankkivirkailijalle vielä, et se anto mulle pankin kopion panttaussopimuksesta ja piti itsellään vuokranantajalle kuuluvan...
Et sellasta asiakaspalveluu Joensuussa!

oon muuten itekkin as.palvelu työssä ja tiedän minkälaisia v:mäiset asiakkaat voi olla, mut kaikkee en minäkään kestä!
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#168 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
yleensä valitan tohon "Asiakas on aina väärässä" -threadiin,
mutta nyt on aika valittaa tänne...

teen siis mm. yhen mobiilipelifirman asiakastukea, joka on
yhtä helvettiä firman huonouden takia.

kun asiakas ei saa ladattua peliä jostain random syystä ja yrittää
ladata sen uudestaan, niin jokainen uusi "download" -linkin painallus
maksaa pelin hinnan (riippumatta siitä tuliko peli läpi vai ei)... tätähän
asiakkaat ei tiedä/tajua ja soittaa tuohtuneena asiakaspalveluun laskun
nähdessään.

tässä vaiheessa onkin sitten hyvä selittää, ettei rahoja anneta takaisin
kuin luottokortilla tai paypalilla ostaessa, mutta ei puhelinlaskulla
maksettaessa. tästä sitten tuleekin ihan ymmärrettävästi sanottavaa,
enkä voi itse tehdä asialle yhtään mitään... ja asiakkaat soittelevat yhä
uudestaan entistä vihaisempina takaisin ja vaativat puhua pomon
kanssa, joka ei kuitenkaan ole mahdollista.

parasta on toki se, että ko. lafkalta ei löydy mitään terms of service
tai legal disclaimer -henkisiä juttuja mistään, joita voisin viitata ja
sanoa, että "olis kantsinu lukea toimitusehdot ensin".

olenkin toistaiseksi ilmoittanut lafkalle, etten vastaa puheluihin ennen
kuin saan jonkin järkevän ja asiakasta tyydyttävän ratkaisun näihin
tapauksiin... koska ei todellakaan kiinnosta tukea tälläistä pahuutta
ja kusetusta!

vittu! *toktok*

edit: haha, olinkin näköjään jo valittanut tästä tossa aiemmin :D
noh, kerta kiellon päälle... Pahuuden Akseli ansaitsee sen!

--
dasinoaisnvs

Lyylikki

Posts: 2,975

#169 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Mä ymmärrän ihan hyvin, että joka päivä ei voi olla asiakaspalvelijallakaan hyvä päivä. Kuitenkin itsellä aspa-duunissa on aina tietty "maski", johon on runtattuna hymyileminen ja kohtelias käytös, omasta olotilasta huolimatta. Niinä huonoina päivinä sitten saattaa revetä, jos asiakas syyttä suotta alkaa vittumaiseksi.

Kuitenkin on paljon asiakaspalvelijoita, joilla on aina se sama tylsiintyneen näköinen naama ja minkään näköistä poikkeamista kaavasta ei voida sietää. Eikö kuitenkin kannattaisi vastata asiakkaan hymyyn ja ystävälliseen sanaan mielummin samalla mitalla, niin jäisi molemmille parempi mieli.
MesMeRise

Posts: 667

#170 • • MesMeRise Spinnamon
Kiitos DNA!

Soitan asiakaspalveluun, ja numeron katson paperista jossa on eri asiakaspalvelu numeroita ainakin 5.

1. Numero johon soitin, on väärä paikka ja minua kehotetaan soittamaan toiseen numeroon.
2. Numero johon soitin on jälleen väärä ja minua kehoitetaan soittamaan toiseen numeroon.
3.Vihdoin oikea numero, mutta henkilö ei osaa neuvoa vaan yhdistää jollekkin toiselle henkilölle, seuraavakaan henkilö ei osaa neuvoa, yhdistää eteenpäin. Kolmas henkilö ei osaa neuvoa, yhdistää eteenpäin.
Neljäs henkilö aloittaa lauseella, yhdistetäänpäs sinut..... johon ärähdän etten aijo enää todellakaan selittää suhteellisen pitkää asiaani viidennelle henkilölle, vaan tee saatana työsi ja ota selvää. Menee ehkä 3minuuttia kunnes sanotaan että asiasta on tehtävä vika-ilmoitus. Homma oli sillä selvä, ja asiat kunnossa seuraavana päivänä. Tämä puhelu rumba kesti lähes tunnin, pirun jonotuksineen, ja kaikki tämä ah, maksullista.

Elisaan siirtymistä odotellessa.
Amma

Posts: 2,383

#171 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.

gobbe, 2.7.2007 10:35:
...Miksi ihmeessä siitä narikasta pitää maksaa 2e jos kerran ko. tilaan jätettyjä tavaroita ei valvota niin että ravintola olisi vastuussa niiden katoamisesta.....


MesMeRise, 18.7.2007 14:51:
Mä olen aina käsittäny asian niin et jos ravintola ottaa maksun narikasta he ovat silloin vastuussa sinne jätetyistä tavaroista. Mut voin olla hyvin hyvin väärässä :)


Usein narikoissa lukee jotakuinkin:"Vastaamme vain narikkaan jätettyjen vaatteiden säilytyksestä." Jos en ole ihan väärässä, niin tämä liittyy pitkälti siihen, että jos hukkaa narikkalapun (kännipäissään) tai se varastetaan - mitä ilmeisen usein tapahtuu - niin ravintolan hlökuntahan ei valitettavasti voi tietää, kenen omaisuus on missäkin naulassa roikkumassa ja niinpä vorot voivat päästä toisten omaisuuteen käsiksi. Kyllähän sitä tiskin takana olevaa omaisuutta luullakseni muuten vartioidaan huolellisesti.
Joku ravintola-alalla työskentelevä ja/tai muuten paremmin asiasta tietävä voi kertoa asioiden oikean laidan.


Tosta onkin näköjään hetki, kun yllä olevat jutut on kirjoitettu. Lienee kuitenkin enemmän tai vähemmän ajankohtaista aina.

--
*etsiskel*

C-Girl

Posts: 162

#172 • • C-Girl

Amma, 29.11.2007 00:15:
---
gobbe, 2.7.2007 10:35:
...Miksi ihmeessä siitä narikasta pitää maksaa 2e jos kerran ko. tilaan jätettyjä tavaroita ei valvota niin että ravintola olisi vastuussa niiden katoamisesta.....

---


---
MesMeRise, 18.7.2007 14:51:
Mä olen aina käsittäny asian niin et jos ravintola ottaa maksun narikasta he ovat silloin vastuussa sinne jätetyistä tavaroista. Mut voin olla hyvin hyvin väärässä :)

---



Ja mä taas olen ymmärtänyt, että me maksetaan 2e siitä, että he laittaa meidän takit naulaan ja antaa sen sieltä pois. Eli ei säilytyksestä mitään makseta vaan siitä PALVELUSTA. Siksi haluankin että miesnarikat pukevat takin mun päälle kun siitä kerran maksetaan. *vink*
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#173 • • Aziz Combat Fighter

gobbe, 2.7.2007 10:35:
Tähän narikkakeskusteluun liiityy aika vahvasti seuraava tapaus. Olin päivällä ollut puistotapahtumassa kavereiden kanssa ja kamera mukana. Päätimme sitten siitä lähteä erääseen S. Koskisen omistamaan ravintolaan jatkamaan iltaa. Narikassa poke ilmoittaa kylmästi että kameraa ei saa sisälle viedä, ilmoitan jättäväni sen narikkaan johon poke huomauttaa että he eivät sitten vastaa jos se katoaa. Ongelma tulee nimenomaan siinä että mikäli esim. ko paikassa olisi ollut kuvauskielto olisi siitä pitänyt ilmoittaa jo ovella, ennen kuin olen lunastanut itselleni sisäänpääsyyn oikeuttavan lipun. Tämän lisäksi toinen ongelma on siinä että nimenomaan sanoin ko. pokelle että en aikonut ottaa kuvan kuvaa paikanpäältä mutta en halua sitä myöskään naulakkoon jättää.

Hieman ristiriitaista, ravintola ei myöskään suostunut palauttamaan maksamaani sisäänpääsymaksua, en käyttäytynyt häiritsevästi, en ollut humalassa mutta olin tilanteessa jossa minun oli käytännössä pakko poistua ravintolasta. Miksi ihmeessä siitä narikasta pitää maksaa 2e jos kerran ko. tilaan jätettyjä tavaroita ei valvota niin että ravintola olisi vastuussa niiden katoamisesta.....



Se "emme vastaa arvotavaroista"-klausaali perustuu mun mielestä siihen, että portsareilla ei ole aikaa kollata ja inventoida jokaista arvotavaraa, joka narikkaan jätetään. Kun niitä arvotavaroita ei voida tarkistaa ja yksilöidä, ei niistä myöskään voida ottaa vastuuta, sillä riski siitä että epärehellinen asiakas esim. laittaa rikkinäisen kameran takin taskuun ja myöhemmin väittää sen hajonneen narikassa on ilmeinen. Jokaista positiivista asiaa hyväksikäytetään surutta, joten tullaan siihen tulokseen että varsinkin erittäin raadollisessa ravintolaturvallisuuden maailmassa asiakas vastaa itse omasta arvo-omaisuudestaan.

Sen sijaan siinä vaiheessa kun poistut, olisi sinulle ehdottomasti pitänyt palauttaa pääsymaksu, ellei ovella ole erikseen kirjallista ilmoitusta siitä, että kameraa ei tiloihin saa tuoda, tai ellei sitä suullisesti erikseen joka asiakkaalle kerrota.

Suosittelen ottamaan yhteyttä SK Ravintolat Oy:hyn ja vaatimaan pääsylippurahoja takaisin.

Mikäli ovella on lappu, jossa kerrotaan että kameran vieminen ravintolatiloihin on kielletty, olet hieman heikoilla kantimilla.
MiMoSa

Posts: 1,664

#174 • • Edited MiMoSa
Mulle soitti äsken maailman ärsyttävin lehtimyyjä.*pökr* Se ei kuunnellut mitään mitä mä sanoin, vaan papatti vaan ylipirteän ärsyttävästi omaa juttuaan. Monesti sanoin sille, että en halua tilata mitään tai että mua ei kiinnostaa ykskään teidän lehti tippaakaan, mut siltä se vaan inttää et kyllähän me nyt laitetaan sulle tästä tämmönen tulemaan ja että tehdäänpäs tää tilaus nyt. Ei vittu, mikä ääliö.*toktok* Ensimmäistä kertaa meinas oikeesti mennä hermot kun väkisin oli mulle lehteä laittamassa vaikka moneen kertaan sanoin, että ei kiinnosta.*grr*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

J Raninen

Posts: 950

#175 • • J Raninen
Yleensä noitten into loppuu siinä vaiheessa, kun aletaan puhua rahasta tai pikemminkin sen puutteesta. "Sori, ei nyt oo yhtään rahaa, lainojen lyhennykset menee maksuun, polkupyörästä hajos polkimet, televisiolupatarkastaja narautti, isoäidin pyörätuoli tarttee uudet kumit.." eli jos ne ei usko hyvällä, niin ala vuodattaa enemmän tai vähemmän keksittyjä juttujas niille. Ei kovin moni jaksa kuunnella toisen ongelmia, jos tarkotuksena on myydä jotain.
Syntse

Posts: 1,652

#176 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ
Tollasen puhelinmyyjätapauksen kanssa helpointa varmaan on 'Ei kiinnosta, kiitti moi' ja sit kännyköistä yleensä löytyy sellainen punainen luurin kuva jolla ärsyttävät puhelinmyyjat mykistyvät :D
MiMoSa

Posts: 1,664

#177 • • MiMoSa

Syntse, 30.11.2007 09:53:
Tollasen puhelinmyyjätapauksen kanssa helpointa varmaan on 'Ei kiinnosta, kiitti moi' ja sit kännyköistä yleensä löytyy sellainen punainen luurin kuva jolla ärsyttävät puhelinmyyjat mykistyvät :D


Yleensä mä haluan kuunnella mitä niillä on tarjolla, koska muutaman kerran oon saanut kiinnostavan lehden hyvään hintaan. Ja aiemmin myyjät on kyllä sit suht hyvin uskoneet, kun on sanonu, että ei kiinnosta. Toi jätkä oli kyllä niin ärsyttävä, että vaikka olisin eurolla tolta saanut kaikki lehdet, niin en olis mitään tilannut. Enkä mä sit kuitenkaan kehdannut sille luuria lyödä korvaan, vaikka nyt jälkikäteen ajateltuna olis kyllä pitänyt.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

J Raninen

Posts: 950

#178 • • J Raninen
Tavotteenahan on siis olla niin ahdistava tai surkea hahmo, että puhelinmyyjä itse kokee tarvetta sulkea puhelu ja on suorastaan kiitollinen, ettei tarvitse kuunnella juttuja yhtään enempää. :)

Melkeen vuosikymmenen sai olla ihan rauhassa, kun joskus opiskeluaikojen alussa pyysin muutamaa myyjää treffeille, oli sitten kyseessä mies tai nainen. Jouduin kai jollekin mustalle- tai ahdistelijalistalle :D
MiMoSa

Posts: 1,664

#179 • • MiMoSa

J Raninen, 30.11.2007 10:44:
Tavotteenahan on siis olla niin ahdistava tai surkea hahmo, että puhelinmyyjä itse kokee tarvetta sulkea puhelu ja on suorastaan kiitollinen, ettei tarvitse kuunnella juttuja yhtään enempää. :)

Melkeen vuosikymmenen sai olla ihan rauhassa, kun joskus opiskeluaikojen alussa pyysin muutamaa myyjää treffeille, oli sitten kyseessä mies tai nainen. Jouduin kai jollekin mustalle- tai ahdistelijalistalle :D


Toi oliskin hyvä!*tirsk* Mulla ei vaan oo ikinä pokkaa tollaseen.*hmph*

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

sapeli

Posts: 11,768

#180 • • sapeli jokukukamikä?

Syntse, 30.11.2007 09:53:
Tollasen puhelinmyyjätapauksen kanssa helpointa varmaan on 'Ei kiinnosta, kiitti moi' ja sit kännyköistä yleensä löytyy sellainen punainen luurin kuva jolla ärsyttävät puhelinmyyjat mykistyvät :D



Nii, siis eiks se punanen luuri siinä just symboloi sitä että "sano ei kiitos puhelinmyyjälle"? *vink* *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.