Asiakas on aina oikeassa.

212 posts, 11 pages, 58,635 views

Nauskiss

Posts: 532

#121 • • Nauskiss

niomic, 13.4.2007 19:43:

Eihän laki määrää sitäkään, että palvelun pitäisi olla ystävällistä - it just happens to be good business, sometimes :)



En valitettavasti jaksanut huolella lueskella, mistä keskustellaan, mutta silmiin sattui Suomi, Jenkkilä ja palvelukulttuuri.

Jenkeissä itse asiassa ollaan menossa palvelukulttuurin osalta niukempaan suuntaan, sillä ystävällinen palvelu nähdään turhana ajan haaskauksena, joka ruokkii asiakkaiden vaativuuden lisääntymistä. (http://www.palkkatyolainen.fi/pt2003/pt0305/p030604-a1.html)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

akir0

Posts: 2,554

#122 • • akir0 idleRPG champion 2009

Nauskiss, 13.4.2007 23:24:
---
Jenkeissä itse asiassa ollaan menossa palvelukulttuurin osalta niukempaan suuntaan, sillä ystävällinen palvelu nähdään turhana ajan haaskauksena, joka ruokkii asiakkaiden vaativuuden lisääntymistä. (http://www.palkkatyolainen.fi/pt2003/pt0305/p030604-a1.html)



En kyllä löytänyt tosta artikkelista sun mainitsemaasi asiaa ollenkaan.

Varmaahan on se, että palvelua saa, jos siitä on valmis maksamaan.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#123 • • Jussi Soro choon!

akir0, 14.4.2007 00:36:
En kyllä löytänyt tosta artikkelista sun mainitsemaasi asiaa ollenkaan.


No kyllähän tosta jutusta löytyy maininta ravintolasta, jossa toi käytäntö on olemassa.

Se, että riittääkö yhden ravintolan käytäntö viel toteemaan että Jenkeissä ollaan siihen suuntaan yleisesti menossa, on hiukan toinen juttu. Muutenkin mulla ainakin herää vähän karvat pystyyn aina kun luetaan ihan mitä vaan poliittisesti ei-riippumatonta julkaisua.
Nauskiss

Posts: 532

#124 • • Edited Nauskiss

JussiS, 14.4.2007 00:41:
---
akir0, 14.4.2007 00:36:
En kyllä löytänyt tosta artikkelista sun mainitsemaasi asiaa ollenkaan.
---

No kyllähän tosta jutusta löytyy maininta ravintolasta, jossa toi käytäntö on olemassa.

Se, että riittääkö yhden ravintolan käytäntö viel toteemaan että Jenkeissä ollaan siihen suuntaan yleisesti menossa, on hiukan toinen juttu. Muutenkin mulla ainakin herää vähän karvat pystyyn aina kun luetaan ihan mitä vaan poliittisesti ei-riippumatonta julkaisua.



No, tsorgendaal, kun en voinut koko kirjaan postata nettilinkkiä, sellaista en ole nimittäin löytänyt.

Itse kirja edustaa tutkivaa journalismia ja sitä on kyllä referoitu netissä muidenkin tahojen [kuin Palkkatyöläisen] toimesta erittäin paljon, joten ahkerasti googlailemalla saatat löytää sinunkin hermoillesi sopivan linkin. *hymy*

(Tässä muuten poliittisesti riippumaton linkki Ehrenreichin uudemman kirjan kuvaukseen, jos jotakuta työelämän muutokset Jenkeissä ihan oikeasti kiinnostaa: http://granum.uta.fi/granum/kirjanTiedot.php?tuote_id=14689)

--
Yksi toimivimmista kontrollikeinoista on ympärivuorokautinen tarkkailu.

tir

Posts: 951

#125 • • tir

tir, 12.4.2007 16:51:
mutta pääni pidän, olen sanonut ei ja mitään en ole tilannut.
jutellaan sitten sen esimiehen kanssa huomenna.



juu puhelinhäiriköintiä osa 3. :

eipä kuulunut perjantaina tämän myyjän esimiehen soittoa.
sen sijaan tänään tuli puhelu tältä samalta myyjältä puhelu että olitte jättäneet soittopyynnön.

juttu alkaa saada kyllä humoristisia piirteitä..
tuossa tuttu neuvoi että kannattaa ottaa yhteyttä poliisille (rikosilmoitus), ja/tai suoraan sinne ulosottovirastoon. mietin vaan että odotanko tuleeko sitä esimiehen puhelua vai soitanko suoraan noihin.
Juhgu

Posts: 7,921

#126 • • Juhgu Virnistelijä
Soita vaan, jos ne ei saakaan sua kusetettua ni kusettavat sit seuraavaa mikäli bisnes jatkuu.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

tir

Posts: 951

#127 • • tir
nonih.
tänään sitten viimein itse esimies soitti.

edelleen myyjä väitti että virhettä ei ole tapahtunut, ja jopa väitti ettei ole missään vaiheessa puhunut tuota etteivät pieniä yrityksiä tarvitse.. *justjoo*
tällä hetkellä on siis minun sana hänen sanaa vastaan. ja koska esimies sanoi tuntevansa alaisensa niin tietenkin minä asiakkaana sitten valehtelen.. *toktok* aaargh!

kuitenkin sanoi tarkastavansa asian, jos pystyvät todistamaan että valehtelen niin sitten ottavat yhteyttä mutta muuten asian pitäisi olla selvä.
mielenkiintoista kyllä. viimeiksi kun kysyin että nauhoittavatko puhelut niin tämä myyjä väitti että eivät, ja jos selviää että sittenkin on nauhoitettu niin siiinähän loukataan sitten taas minua..
menee kyllä rankaksi ja muutenkin vtuttaa.
tuo esimieshän yritti vedota siihenkin sitten että jos myyjä olisi virheen tehnyt niin saisi sitten potkut.. ihan sama minulle, valitettavasti. en ala toisten virheitä maksamaan.

vähän jäi sellainen tunne että vedätetään ja kovaa.. ihan sama toisaalta kunhan en joudu siitä mitään maksamaan.
typ0

Posts: 1,892

#128 • • typ0 syntax error
Olen surkea asiakaspalvelija, jonka lisäksi olen myös vetelä paska.
(A: asiakas, M: minä)
A: Heips!!
M: no heips.
A: oks tähän(office 2007) mahollista saada office 2003:sen ulkonäköä
M: eipä taida olla, koska office 2007:n ero perustuu pääosin hakuun, joka taas puolestaan on kiinni ulkonäöstä.
A: voisikko tarkistaa tuon jostain.
M: en, MS:n sivuilta ei selviä kyseinen seikka. (tämän kerroin asiakkaalle)
A: SELVÄ! (nousee nokka pystyyn ja poistuu paikalta)

jälkeen päin kaveri kassalta sano että sait palautetta paskasta asiakaspalvelusta. tänä aamuna tuli myös sivujen kautta palautetta samasta asiasta koskien.

mutta olenhan vetelä paska *plur*

--
Herääminen on lupaus tulevasta unesta. -jari

Te olette roskia luonnossa Kraftwerkin rinnalla. -Individual

villelope

Posts: 2,846

#129 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Työmaalla tehdyn varasto kevätsiivoilun yhteydessä varastosta löytyi joku iänikuinen lasertulostin vuodelta miekka ja kypärä.

Eiköhän sitten tää yksi sankari ihastunut ja alkoi viemään sitä kohti omaa ja tiiminsä työhuonetta. Meikäläinen paikalle, sillä pitäähän tulostimeen piuhat saada.

Voi hyvä tavaton kun pettynys oli suuri kun kerroin, ettei tässä tulostimessa ole verkkotulostusmahdollisuutta. Lievästi pettyneenä miekkonen kantaa tulostimen takaisin ja sadattelee kolmannelle osapuolelle, että tällä tulostimella ei voi tulostaa nettisivuja.

huoh + reps
tir

Posts: 951

#130 • • tir

mayah, 4.5.2007 13:51:
---
tir, 17.4.2007 13:31:
nonih.
tänään sitten viimein itse esimies soitti.

---


Mites tää homma on edenny?



laitoin ko firman asiakaspalveluun maililla palautetta, ja sieltä tuli vastaus että tapausta nyt sitten tutkitaan talon sisällä. en tiedä enempää, sain hyvityslaskun eli mitään en joutunut maksamaan eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään. onneksi.
Hansu

Posts: 481

#131 • • Hansu
1) Te Itäkeskuksen Subwayn myyjätytöt - olis TOSI kiva jos mahdollisella seuraavalla asiointikerrallani (mitä ei tämän kokemuksen jälkeen ainakaan kovin pian tule) keskittyisitte sen patongin väsäämiseen eikä todellakaan niin, että tuoreita (?) raputsydeemejä sisältävä patonkini vastoin toiveitani tungetaan paahtimeen, minkä jälkeen se lepää useamman minuutin työpöydällä kolmen tyttölapsen puuhaillessa omiaan. Eka tytsy sitten alkaa hysteerisesti tehdä seuraavan asiakkaan tilausta ja toka eukko klähmii leipääni ja kysyy mitä kasviksia tulee, vastaan hänelle mutta hän onkin jo kääntynyt juttelemaan kassan kanssa ja hetken kuluttua kysyy uudestaan saman kysymyksen. Hieman tuskastuneena totean että kaikki paitsi sipuli, jolloin hän vielä kysyy että tuleeko myös oliivi. Kyllä, kaikki paitsi sipuli... Mielipuolisten majoneesitöräysten jälkeen leipä matkaa kassalle, johon ilmestyy kolmas tytsy takahuoneesta hoo moilasena ja ihmettelee että mikäs kyrsä se siihen tarjottimelle onkaan ilmestynyt. Kaksi kertaa edelliseltä eukolta kysyttyään hän saa viimeinkin selville patonkini laadun ja rahastaa minut. Huokaisen jo helpotuksesta ja luulen, että ehkä tää nyt sitten kuitenkin on ihan hyvää. Turha toivo: Keskimmäinen eukko ei ole viitsinyt erityisemmin paneutua patongin kääreeseen laittamiseen ja niinpä ekan haukun ottaessani huomaan majoneesin valuvan pitkin rinnuksia ja koko paskan hajoavan tuhannen p.... päreiksi tahmaiselle pöydälle. Kiitos tästä elämyksestä, Itiksen Subway! Ja suosittelen lämpimästi hiljentämään sitä NRJ-saastaa jotta te ja asiakkaat pystyisitte keskustelemaan ilman yletöntä huutamista puolin ja toisin.

2) Te Kontulan ostarin pyörähuollon selkärangattomat myyjäpojat - kun viimein puolen tunnin myöhästymisenne (piti aueta 10, vaivauduitte paikalle 10.30) jälkeen pääsen uksestanne sisälle ja ilmoitan, että haluaisin pyöräni kumin paikattavaksi (kyllä, olen tyhmä tyttö jolla on vaikeuksia saada takarengasta paikoilleen tämän operaation jälkeen), ei tunnu kovin kivalta että vilkuilette toisianne merkitsevin katsein. Sanon, että pyöräni odottaa pihalla, jolloin toinen poika (toinen ei avaa kertaakaan suutansa vierailuni aikana) tokaisee "no tuo se sitten sisälle". Olin ilmeisesti erehtynyt luullessani että jompikumpi teistä tulisi kenties hakemaan pyörän tai edes avaamaan ne kaksi väliovea, joista minun on pyöräni kanssa taisteltava sisään kun te molemmat läskiperseet seisotte kuin tikku paskassa tiskin luona ja revitte kilpaa kynsinauhojanne. Pääsen sitten lopulta pyöräni kanssa tiskille ja ilmoitan, että tässä tää nyt on, jolloin se ainoa puhekykyinen kaveri tokaisee että mikäs siinä nyt sitten on vikana. Öh... kumi on EDELLEEN puhki. Jaa, no kai me se ehditään korjata. Voitte olla sataprosenttisen varmoja, että jos teillä ei olisi pyörähuollon monopolia tässä jumalanhylkäämässä lähiössä niin en teidän kynnyksenne yli astuisi. Perkeleen sluibat!
Juhgu

Posts: 7,921

#132 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Kävin tuossa kesäkuun alussa Lahden Molly Malonesissa. Ovella käskettiin jättämään reppu säilytykseen tiskin taakse, ja kuten jo toisessa ketjussa angstasinkin, pois lähtiessä se oli annettu jollekin muulle. Sisällä mm. silmälasit ja kamera, reppu kaikkine sisältöineen n. 1000 euron arvoinen.

Reilu jätkä se asiakas kun ei viitsinyt tuoda sitä takaisin.

Vaan nou hätä, ravintolapäällikkö vaikutti reilulta ja lupasi että kaikki korvataan. Haetaan ensin vakuutustoimistolta korvauksia ja jos ei onnaa niin ravintola korvaa.

Pari päivä sitten tuli kieltävä päätös vakuutusyhtiöstä, ja kun soitin ko. ravintolapäällikölle, totesi hän että hänen mielestään pitäisi jotenkin edes korvata, mutta toimitusjohtajan mielestä ei. [pieni](Tässä vaiheessa siis "kaikki korvataan" oli muuttunut muotoon "jotenkin korvataan.")[/pieni] Hän kuulemma yrittää vielä puhua toimitusjohtajan kanssa, jonka hän näkee seuraavan kerran ensi kuun loppupuolella. Sanoin että voin soittaa hänelle itse jos saan numeron, mutta ei kuulemma ollut hyvä idea. Toivotteli vielä hyvää loppukesää puhelun päätteeksi.

Joo, vitun hyvää loppukesää näin niinkuin likinäköisenä ja ilman silmälaseja. Pitänee kai kääntyä kuluttaja-asiamiehen puoleen? Mitenkäs siitä eteenpäin, siviilikanne? (ja mahd. korvaukset joskus vuoden päästä?)

Yritin jo tuonne kuluttaja-asiamiehelle soittaakin, mutta he ovat niinkin hyvin tavoitettavissa kuin kello 9-12 kolmena päivänä viikossa, ja tänään vastaajassa oli vielä erillinen ilmoitus että seuraavan kerran voisi soitella ensi maanantaina.

Vittu.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Juhgu

Posts: 7,921

#134 • • Juhgu Virnistelijä

MesMeRise, 27.6.2007 16:43:
---
Ottiko ne jotain rahaa siitä, et jouduit antaa repun säilöön?



Ei, mutta se piti laittaa sinne. Ts. ravintolaan ei voinut mennä jättämättä reppua säilytykseen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

MesMeRise

Posts: 667

#135 • • MesMeRise Spinnamon

Juhgu, 27.6.2007 16:50:
---
MesMeRise, 27.6.2007 16:43:
---
Ottiko ne jotain rahaa siitä, et jouduit antaa repun säilöön?
---


Ei, mutta se piti laittaa sinne. Ts. ravintolaan ei voinut mennä jättämättä reppua säilytykseen.



Aika kiva. Jos sun repussas ei ollu alkoholia, niin minkä ihmeen takia et saanu ottaa sitä mukaan?
Juhgu

Posts: 7,921

#136 • • Juhgu Virnistelijä

MesMeRise, 27.6.2007 16:51:
---
Aika kiva. Jos sun repussas ei ollu alkoholia, niin minkä ihmeen takia et saanu ottaa sitä mukaan?



Oli siellä 2 kaljapulloa.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

MesMeRise

Posts: 667

#137 • • MesMeRise Spinnamon

Juhgu, 27.6.2007 16:53:
---
MesMeRise, 27.6.2007 16:51:
---
Aika kiva. Jos sun repussas ei ollu alkoholia, niin minkä ihmeen takia et saanu ottaa sitä mukaan?

---


Oli siellä 2 kaljapulloa.



Mulla ei ole hajua lakiasioista, mutta mä ainaki nostaisin tosta jotku syytteet tai mitä lie. Jos ne ottaa sun repun säilöön, niin luulis nyt et käytös olis joku numero/lappu systeemi, ettei se reppu mene väärälle omistajalle. Meillä on duunissa käytäntö, et jos repussa on alkoholia, alkoholit eritellään pusseihin ja viedään säilöön ja ne saa sieltä lunastaa numero lapulla, näin ollen jos joku vie sen kaksi kaljaa väärälle ihmiselle ni se ei oo niin suuri menetys.
Lyra

Posts: 666

#138 • • Lyra


---


Aika kiva. Jos sun repussas ei ollu alkoholia, niin minkä ihmeen takia et saanu ottaa sitä mukaan?



aika harvoin mekään saadaan viedä sisään edes kameralaukkua,( jossa sisällä yleensä kameran ja sen tarvikkeiden lisäksi on vaan mun lompakko, kännykkä ja pari meikkitarviketta) jos asian selittää kiltisti ja on kiva poke niin antaa viedä sen mukana mut useimmis paikois helsingis tulee aika kovasanaisesti "REPPU NARIKKAAN." käsky.
MesMeRise

Posts: 667

#139 • • MesMeRise Spinnamon

Lyra, 27.6.2007 17:02:
---

---


Aika kiva. Jos sun repussas ei ollu alkoholia, niin minkä ihmeen takia et saanu ottaa sitä mukaan?

---


aika harvoin mekään saadaan viedä sisään edes kameralaukkua,( jossa sisällä yleensä kameran ja sen tarvikkeiden lisäksi on vaan mun lompakko, kännykkä ja pari meikkitarviketta) jos asian selittää kiltisti ja on kiva poke niin antaa viedä sen mukana mut useimmis paikois helsingis tulee aika kovasanaisesti "REPPU NARIKKAAN." käsky.



Täääh. Miksi? :D