Asiakas on aina oikeassa.

212 posts, 11 pages, 58,648 views

larzizi

Posts: 1,661

#61 • • larzizi

KooKie, 5.12.2006 16:04:
Itseasiassa kaikki asiakaspalveluduunit ovat imo potentiaalisia "paskaduuneja", koska niiden "viihdyttävyys" nimenomaan riippuu asiakkaista ja muista duunareista, eikä esimerkiksi pelkästään sun omasta työpanoksestasi. Tosin melkein kaikki duunit voidaan lukea erinäisten mielipiteiden mukaan "paskaduuneiksi". Ylipäätänsähän työnteko on monen mielestä ihan paskaa. :DDD



No joo, no jos nyt alkaa tolleen tota asiaa miettiä, niin menee vähän hankalaks *nauru* Jotkut kuitenkin pitää juurikin asiakaspalveluammateista ja hakeutuu sellaiselle alalle (ja mahdollisesti myös kouluttaa itsensä kyseiselle alalle). Joten he tuskin pitävät kaikkia asiakaspalvelualoja paskaduuneina.

Mut tää on jo nyt mennyt vähän ohi aiheen, eikä ainakaan mun tarkotus ollut tulla tänne väittelemään, että mikä on paskaduunia ja mikä ei.

Joten mä lopetan tähän *piis*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Dementation

Posts: 2,892

#62 • • Dementation wednesday?

larzizi, 5.12.2006 15:10:
Ei se sitä välttämättä muuta, mutta koin hyväksi tarkentaa mitä ihmisiä itse tarkoitan. En usko (tai ainakin toivon ettei), että ihmiset luokittelevat kaikki asiakaspalvelualat näihin "paskaduuneihin", eikä varmasti kaikkiin asiakaspalvelualoihin työvoiman rekrytointi ole naurettavan helppoa.



Mikä asiakaspalvelutyö on susta vähemmän paskaduunia kuin hesessä työskentely ja miksi?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

larzizi

Posts: 1,661

#63 • • larzizi

Dementation, 6.12.2006 03:36:
Mikä asiakaspalvelutyö on susta vähemmän paskaduunia kuin hesessä työskentely ja miksi?



larzizi, 5.12.2006 16:31:
Mut tää on jo nyt mennyt vähän ohi aiheen, eikä ainakaan mun tarkotus ollut tulla tänne väittelemään, että mikä on paskaduunia ja mikä ei.

Joten mä lopetan tähän *piis*



Eri ihmiset luokittelevat eri työt "paskaduuneihin" (tosin en itse moista nimitystä niistä siltikään käyttäisi), joten mitään ainoita oikeita "paskaduuneja" on vähän hankala määrittää. En näe tätä aihetta vieläkään kovinkaan tärkeäksi, etenkään tässä topicissa.

Mutta jos välttämättä haluat puhua aiheesta, niin ehkä me voidaan sitten keskenämme asiasta puhua vapaa-ajalla.

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Freja

Posts: 8,774

#64 • • Freja Sihteeri

larzizi, 6.12.2006 20:41:
-Eri ihmiset luokittelevat eri työt "paskaduuneihin" (tosin en itse moista nimitystä niistä siltikään käyttäisi), joten mitään ainoita oikeita "paskaduuneja" on vähän hankala määrittää.



Määrittelisin paskaduunin sellaiseksi, missä ollaan hirveitä määriä tunteja päivässä alle 10 euron palkalla, juostaan ku hullut, jätetään aivot narikkaan, jätetään tauot pitämättä yms. Niin sanotusti työt, joita ei arvosteta tarpeeksi, työt, joista ei saa vaivan mukaista palkkaa.

Tuli mielee ravintolatyöntekijä näi aluks.

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Dementation

Posts: 2,892

#65 • • Dementation wednesday?

Freja, 6.12.2006 20:44:
Määrittelisin paskaduunin sellaiseksi, missä ollaan hirveitä määriä tunteja päivässä alle 10 euron palkalla, juostaan ku hullut, jätetään aivot narikkaan, jätetään tauot pitämättä yms. Niin sanotusti työt, joita ei arvosteta tarpeeksi, työt, joista ei saa vaivan mukaista palkkaa.

Tuli mielee ravintolatyöntekijä näi aluks.


Itse määrittelisin paskaduuniksi minkätahansa missä sua ei arvosteta, vaikka siitä tienais mitä. Toki sitä helpommin paskaduunia tekee, mitä enemmän siitä maksetaan ja sitä paskempaa se toki on mitä huonommin siitä maksetaan.

Mulla tulee mieleen samantien ainakin siivoojat/siistijät, monissa paikoissa myyjät, sit tietty baarimikot, blokkarit, tarjoilijat jne baarityöntekijät, sit noi mainitsemasi ravintolatyöntekijät, tietyissä paikoissa muun muassa respat jne, sit tulee mieleen portsarit, vartijat ja sit kaikki loput asiakaspalvelualat...

Yleisesti ottaen mun mielestä tässä maassa on joku vika kun media ja niin monet ihmiset niin avoimesti on sitä mieltä, että asiakaspalvelijan päälle saa vaikka sylkeä ja HÄNEN pitää olla pahoillaan sen jälkeen että hän ja paikka on epäsiisti ja siistiä itsensä ja ympäristö syljestä ja tarjota vielä asiakkaalle hyvitykseksi jotain, vaikkapa ilmainen kahvi tai jokin muu tuote. *ding*

Osaako joku nimetä jonkun asiakaspalveluammatin jota ihmiset arvostaisi todella, eikä pitäis alempiarvoisena "roskaväkenä" joille voi aina sanoa että "Minä olen maksava asiakas, sinun pitää pokkuroida minua" ja jos ei näin käy, niin sit saa iltalehdet kirjoiteltavaa?

No ehkä vois ajatella tietty että lääkäri, palomies ja poliisi jne, olis tarpeeksi korkea-arvoisia että niitä arvostettais.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

KooKie

Posts: 4,338

#66 • • KooKie aka. Petress Pan

Dementation, 6.12.2006 22:03:
... tässä maassa on joku vika ...



Mä en todellakaan näkisi asiaa näin. Kyllä muualla maailmassa asiakaspalvelijat "saavat" pokkuroida niin helvetin paljon enemmän, kuin meillä täällä Suomessa.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

oooo

Posts: 1,249

#67 • • oooo

Dementation, 6.12.2006 22:03:
No ehkä vois ajatella tietty että lääkäri, palomies ja poliisi jne, olis tarpeeksi korkea-arvoisia että niitä arvostettais.



Ei niitäkään arvosteta tarpeeksi. Vaikuttaa monesti siltä, että lääkärien pitäis tietää kaikki, parantaa kaikki ja lääkitä kaikki. Lääkäri ei saisi tehdä mitään virheitä. On lääkärin syy, jos potilas ei parane, lääkitys ei toimi tai oireet eivät lievity.

Poliisikin on rasisti paska, joka hakkaa syyttömiä ja pistää linnaan ilman syytä. Poliisi vaan vittuilee, kun tekee työtään.

Noh palomiehiä sentään arvostetaan (ehkä). Mutta eiköhän niitäkin syytetä siitä, että antoivat jonkun kodin palaa ja tekivät asukkaista asunnottomia. Tulivat liian myöhään paikalle, eivät sammuttaneet paloa tarpeeksi tehokkaasti.

Tuntuu ettei mitään ammattia arvosteta.
yana

Posts: 877

#68 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Dementation, 6.12.2006 22:03:

Yleisesti ottaen mun mielestä tässä maassa on joku vika kun media ja niin monet ihmiset niin avoimesti on sitä mieltä, että asiakaspalvelijan päälle saa vaikka sylkeä ja HÄNEN pitää olla pahoillaan sen jälkeen että hän ja paikka on epäsiisti ja siistiä itsensä ja ympäristö syljestä ja tarjota vielä asiakkaalle hyvitykseksi jotain, vaikkapa ilmainen kahvi tai jokin muu tuote. *ding*



niin. sillon 80 luvulla taidettiin sitten tehda jotain virheita sen osalta miten lapsien arvomaailmaa ja kasvatusta ohjattiin tahan nykyiseen suuntaan

sita niittaa mita kylvaa.

onneksi siella on maailman suurimpia kannykkapenetraatioita. lippu korkealle suomi!
Dementation

Posts: 2,892

#69 • • Dementation wednesday?

KooKie, 6.12.2006 22:10:
Mä en todellakaan näkisi asiaa näin. Kyllä muualla maailmassa asiakaspalvelijat "saavat" pokkuroida niin helvetin paljon enemmän, kuin meillä täällä Suomessa.



Joo, mutta täällä palkka on sama, oletpa kusipää tai maailman paras asiakaspalvelija. Harvoin kukaan tippaa bussikuskia, lääkäriä tai pikaruokalankassaa. Maailmalla taas pokkuroinnista palkitaan, parhaimmillaan köyhissä maissa, kuten thaimaassa on suomalaisella turistilla varaa tipata tarjoilijalle vaikka sen viikon palkka eikä tunnu välttämättä edes pahalta lompakossa.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

KooKie

Posts: 4,338

#70 • • KooKie aka. Petress Pan

Dementation, 6.12.2006 22:40:

Joo, mutta täällä palkka on sama, oletpa kusipää tai maailman paras asiakaspalvelija. Harvoin kukaan tippaa bussikuskia, lääkäriä tai pikaruokalankassaa. Maailmalla taas pokkuroinnista palkitaan, parhaimmillaan köyhissä maissa, kuten thaimaassa on suomalaisella turistilla varaa tipata tarjoilijalle vaikka sen viikon palkka eikä tunnu välttämättä edes pahalta lompakossa.



No mutta tässä on taas huomattava se, ettei suomalainen palkkausjärjestelmäkään "edellytä" asiakaspalvelijan "sunshine attitudea". "Maailmalla", kuten sä ylimalkaan mainitsit, "tipattavien palvelijoiden" peruspalkka on niin mahdottoman pieni, että kyllä meillä paremmat oltavat sen kannalta on.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Dementation

Posts: 2,892

#71 • • Dementation wednesday?

KooKie, 6.12.2006 22:42:
No mutta tässä on taas huomattava se, ettei suomalainen palkkausjärjestelmäkään "edellytä" asiakaspalvelijan "sunshine attitudea". "Maailmalla", kuten sä ylimalkaan mainitsit, "tipattavien palvelijoiden" peruspalkka on niin mahdottoman pieni, että kyllä meillä paremmat oltavat sen kannalta on.



ok, myönnän. *piis*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Freja

Posts: 8,774

#72 • • Freja Sihteeri

Dementation, 6.12.2006 22:03:
Mulla tulee mieleen samantien ainakin siivoojat/siistijät, monissa paikoissa myyjät, sit tietty baarimikot, blokkarit, tarjoilijat jne baarityöntekijät, sit noi mainitsemasi ravintolatyöntekijät,



Iha sivuhuomiona vaa et mä lasken kaikki ruuan/juoman kanssa tekemisissä olevat ravintolatyöntekijöiksi, baarimestareita yms myöten.

...Mul oli joku asiakin mut unohdin. Liittyi ihan oikeesti tohon asiakas on aina oikeassa-asiaan. Mut unohdin. Kerron sen ehkä myöhemmin :P

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

Umbala

Posts: 769

#73 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

KooKie, 6.12.2006 22:42:
---
Dementation, 6.12.2006 22:40:

Joo, mutta täällä palkka on sama, oletpa kusipää tai maailman paras asiakaspalvelija. Harvoin kukaan tippaa bussikuskia, lääkäriä tai pikaruokalankassaa. Maailmalla taas pokkuroinnista palkitaan, parhaimmillaan köyhissä maissa, kuten thaimaassa on suomalaisella turistilla varaa tipata tarjoilijalle vaikka sen viikon palkka eikä tunnu välttämättä edes pahalta lompakossa.

---


No mutta tässä on taas huomattava se, ettei suomalainen palkkausjärjestelmäkään "edellytä" asiakaspalvelijan "sunshine attitudea". "Maailmalla", kuten sä ylimalkaan mainitsit, "tipattavien palvelijoiden" peruspalkka on niin mahdottoman pieni, että kyllä meillä paremmat oltavat sen kannalta on.


Ja tämähän meikäläistä suomessa ärsyttää. Suomessa on kuitenkin oikeesti tosi huono asiakaspalvelun taso. Kun ei periaattees oo väliä miten asiakasta kohtelee, kunhan ei niin huonosti ,että asiakas vaivautuu valittamaan. Mä tiedän että tuo tippi systeemi ei ole yhtään parempi (ainakaan työntekijän kannalta). Mut niinhän se taitaa olla, että perussuomalaista ei pahemmin kiinnosta hymyileekö kassa vaan mitä se hernekeitto maksaa.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

KooKie

Posts: 4,338

#74 • • KooKie aka. Petress Pan

Umbala, 14.12.2006 12:21:
Mut niinhän se taitaa olla, että perussuomalaista ei pahemmin kiinnosta hymyileekö kassa vaan mitä se hernekeitto maksaa.



Word. *joo*

Tietty noista tavoista ja normeista vois vääntää vaikka kuinka pitkää keskustelua, mutta se taitais mennä tässä topikissa vähän OT:ksi. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Optik

Posts: 1,691

#75 • • Optik Piikkisika/Outopallo

satumetsä, 6.12.2006 22:29:
---
No ehkä vois ajatella tietty että lääkäri, palomies ja poliisi jne, olis tarpeeksi korkea-arvoisia että niitä arvostettaisiin.

Noh palomiehiä sentään arvostetaan (ehkä). Mutta eiköhän niitäkin syytetä siitä, että antoivat jonkun kodin palaa ja tekivät asukkaista asunnottomia. Tulivat liian myöhään paikalle, eivät sammuttaneet paloa tarpeeksi tehokkaasti.
---



Tuossa "Ei tule paikalle ajoissa"-kohtaan voisin kommentoida, että kaikki on suhteellista. Ilmoituksen tullessa hälytyskeskukseen, päivystäjä määrittelee uhkaluokituksen, kyselee soittajalta mahdollisesti tarkempia tietoja ja määrittelee millaisella kokoonpanolla ja mitkä yksiköt kyseiseen hälytykseen lähtevät.

Tähän menee jo pari kolme minuuttia. Hälytysviestin tullessa esim. mun puhelimeeni, on mun oltava mahdollisuuksien salliessa paloasemalla 5 minuutissa, koska asemalleni on määritelty tavoitevasteaika, jonka kuluessa on ensimmäisen yksikön oltava liikkeellä ja matkalla kohteeseen. Matkaan kuluvaan aikaan ei pahemmin voi vaikuttaa, koska toisin kuin jotkut ihmiset luulevat, meidänkin on noudatettava lain mukaisia nopeusrajoituksia yleisillä teillä. Odottavan aika on pitkä, minuuttikin tuntuu ikuisuudelta jos on oma torppa tulessa.

Jokaiselle asemalle on määritelty pääasiallinen toiminta-alue jota he hoitavat. Esimerkiksi suurempiin onnettomuuksiin tai eri asemien rajalla oleviin kohteisiin voidaan lähettää yksiköt tarpeen tullen useammastakin asemasta.

Vasteaikoihin vaikuttaa myöskin se, toisinkuin suurissa asutuskeskuksissa olevilla pelastuslaitoksilla, joissa on 24/7 päivystys, sopimuspalokuntien miehistö on vuorokaudenajasta riippuen joko kotonaan (nukkumassa, saunassa jne.) tai töissä, jolloin tarpeellisen määrän henkilöitä (1+3) saanti asemalle saattaa venähtää hieman pidemmäksi.

Koko suomessa tällä hetkellä sopimuspalokunnat ja muut niihin rinnastettavat hoitavat noin 95% kaikista hälytyksistä. Joten tämä vapaaehtoinen toiminta periaattessa hoitaa melkein koko rumban. Keskimäärin noin 6 euron korvauksella per hälytystunti ei kyllä rahallisesti rikastuta..

Kokemuksia, uusia tuttavuuksia alalla olevista ja tunne siitä, että tekee jotain oikeasti tärkeää ja merkittävää tehtävää ihmisten yleiseksi hyödyksi ei voi mielestäni mitata rahalla.

Kerronpa tähän hupaisan tarinan parin viikon takaa...

Hälytyskeskuksesta tuli hälytys, että kaksi miestä on pudonnut jäihin. Mentiin paikalle, puettiin pintapelastusvehkeet päällemme ja mentiin järven rantaan. Toinen miehistä oli päässyt jäälle omin voimin ja jäänyt makaamaan parin metrin päähän avannosta kuin hylje toisen miehen melskatessa avannossa kuin heikkopäinen.

"Oletteko te ammattilaisia edes!?" oli heti ensimmäinen kommentti joka sieltä kuului.

Long story short, saatiin se jäällä ollut mies helposti pois, mutta se avannossa ollut piti hirveää metakkaa, huitoi ja sätki, kiroili kuin turkkilainen ja sitten kun ruvettiin naaraamaan sitä pois siitä avannosta, se rupesi pistämään vastaan niin paljon ku pystyi... Saatiin sentään solmittua palonaru sen nilkkaan ni pystyttiin vetämään se jäätä pitkin rantaan... Perseellään istuen ja vastaan haraten koko ajan *lmao*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

extramppa

Posts: 217

#76 • • extramppa hengailija
Olin yöllä käynyt päivystyksessä taksilla, josta minut lähetettiin puoli 6 aikaan kotiin odottelemaan röntgenin aukeamista (klo 8.00). Olin odotellut aamulla päivystyksessä vuoroani 2,5h kipeänä ja väsyneenä unettoman ja tapaturmaisen yön takia. Vihdoin pääsin pois kyynärsauvojen kera ja tahdoin äkkiä kotiin lepäämään.
Soitin taksikeskukseen:

Minä:Hei, saisinko taksin tähän päivystyksen eteen.
Keskus:Jaa mihinkäköhän kaupunkiin??? (tylynä)
M: Turkuun.
K:Mikä sairaala? (tylympänä)
M: ...sori, mutta en nyt kyllä tiedä, kun harvemmin tulee täällä käytyä... (katselen ympärilleni, mutta ei näy ketään, jolta voisin kysyä. Kyynärsauvojen ja puhelimen kanssa on yhtäaikaa melko hankala liikkua.)
K: Kuule mä en voi tietää minkä päivystyksen edessä sä oot jos sulla ei oo osotetta.(vihaisena)
M: Tänne se taksi mut eilen yöllä toi ja myös yöllä haki, kun mä pyysin päivystykseen...(yritän pälyillä sairaalarakennuksesta jotain osoitetta tai tietoa mikä sairaala on kyseessä. Näen vain tekstin "päivystys-jour")
K: En voi tilata sulle taksia, kun et edes tiedä missä sä oot! (vihaisempana)
M: ...No..., mikähän tää nyt sitte mahtais olla, ehkä kunnallissairaala?? (...yritän jo epätoivoisesti etsiä jostain jotakuta jolta kysyä)
K: Parempi olla sitte siinä, jos mä sulle taksin nyt laitan!(vihaisimpana)
M: Joo hei kiitos HIRVEESTI!!

Taksi tuli alle minuutissa, puhelun kestettyä yli 5min.

Okei, mä tajuan kyllä, että olis varmaan ihan jees tietää osoite, mihin taksia tilaa, mutta se oli edellisyönäkin toiminut pelkällä "päivystys"- nimellä kaksi kertaa, niin ei tullut mieleenkään kysellä tota osotetta sen kummemmin mistään. Ja kun ei täällä turkkusessa oo niin tiuhaan tullut tuota sairaalaa käytettyä, jotta tietäisin mitä kaikkia mahdollisuuksia täällä päivystyksesksi on...

Ja silloin kun joku soittaa tullessaan sairaalasta, niin hei, oisko pieni myötätunto -tai edes kiukuttelemattomuus- liikaa vaadittu asiakaspalvelijalta??
Timce

Posts: 5,381

#79 • • Timce
:DDD Repesin. Ei sais nauraa, mut.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

zaler

Posts: 1,545

#80 • • zaler e h k i s

extramppa, 17.12.2006 18:27:

Minä:Hei, saisinko taksin tähän päivystyksen eteen.
Keskus:Jaa mihinkäköhän kaupunkiin??? (tylynä)
M: Turkuun.
K:Mikä sairaala? (tylympänä)
M: ...sori, mutta en nyt kyllä tiedä, kun harvemmin tulee täällä käytyä... (katselen ympärilleni, mutta ei näy ketään, jolta voisin kysyä. Kyynärsauvojen ja puhelimen kanssa on yhtäaikaa melko hankala liikkua.)
K: Kuule mä en voi tietää minkä päivystyksen edessä sä oot jos sulla ei oo osotetta.(vihaisena)
M: Tänne se taksi mut eilen yöllä toi ja myös yöllä haki, kun mä pyysin päivystykseen...(yritän pälyillä sairaalarakennuksesta jotain osoitetta tai tietoa mikä sairaala on kyseessä. Näen vain tekstin "päivystys-jour")
K: En voi tilata sulle taksia, kun et edes tiedä missä sä oot! (vihaisempana)
M: ...No..., mikähän tää nyt sitte mahtais olla, ehkä kunnallissairaala?? (...yritän jo epätoivoisesti etsiä jostain jotakuta jolta kysyä)
K: Parempi olla sitte siinä, jos mä sulle taksin nyt laitan!(vihaisimpana)
M: Joo hei kiitos HIRVEESTI!!


siis häh? mitäs outoa tossa muka on..? ihan ymmärettävää mun mielestä. eihän se ihminen siellä voi tietää minkä päivystyksen edessä sä seisot. ihan sama periaatteessa kun sä soittaisit sinne että moi, saisinko taksin tähän leikkipuiston eteen kiitos.. siis olettaen että turussa on enemmän kun yksi sairaala..?

--
let´s eat to the beat!