Asiakas on aina oikeassa.

212 posts, 11 pages, 58,671 views

crissy

Posts: 1,958

#181 • • Edited crissy
palatakseni tähän H&M:n sovari/vaatteet paikoilleen-keskusteluun...


Meillä on töissä tämä kyseinen "viethän sovttamasti vaatteet takaisin paikoilleen" kyltti siellä seinällä ja jokaisen sovarikopin ovessa.

siksi: Ensinnäkin meillä on ihan liian vähän henkilökuntaa töissä et pystyttäisiin kiikuttamaan kaikkien vaatteet takaisin paikoilleen.
JOku kerto et oli nähny enemmänki henkilökuntaa paikalla.. No päivällä se saattaakin vaikuttaa siltä et henkilökuntaa olis riittävästi, mutta meillä on päivisin töissä 2 visualistia jotka "palloilee" liikeessä. Heille ei kuulu kassahommat/siivoukset eikä myyjän hommat yleensäkkään. (Ainakin meillä on noin.)

Meillä työskentelee yleensä noin 3 myyjää illassa + yläkerrassa 1-2. kiireisenä työpäivänä meillä on 1-2 kassaa auki ettei jonot kasva liian pitkiksi ja loput siivoilee ja vie vaatteita takaisin paikoilleen.

Tohon jos lisättäisiin vielä sovaripalvelu nii tarvittaisiin 1-2 henkilöö lisää/per vuoro..


No eipä noi kyltit ny niin kovinkaan auta koska välillä saat noukkia sylillisen vaatteita kopeista kun ihmiset on vaan niin helvetin laiskoja ettei ne viitti/jaksa niit viedä..

Näin kuulin yhden tytön sanovan ettei jaksa niit viedä. *grr*

Moni on sen verran fiksu et tulee kysymään joltain myyjältä et "anteeksi en muista missä tämä oli että voisitteko neuvoa", kuin se et tuut miljoonan vaatteet kanssa kassalle ja ilmotat ottavasti 1 paidan ja jätät kassalle 30 muuta.
duvin

Posts: 582

#182 • • duvin Jay v/d Veen

crissy, 30.11.2007 11:23:
palatakseni tähän H&M:n sovari/vaatteet paikoilleen-keskusteluun...



Nyt olet kyllä väärässä topikissa. (ja siis väärässä) Ja minähän en kokeilemiani vaatteita roudaa takasin minnekään. Toisaalta vältän H&M:ää (enkä edes muista milloin olis viimeks tullut käytyä).
crissy

Posts: 1,958

#183 • • crissy

duvin, 30.11.2007 11:53:
---
crissy, 30.11.2007 11:23:
palatakseni tähän H&M:n sovari/vaatteet paikoilleen-keskusteluun...

---


Nyt olet kyllä väärässä topikissa. (ja siis väärässä) Ja minähän en kokeilemiani vaatteita roudaa takasin minnekään. Toisaalta vältän H&M:ää (enkä edes muista milloin olis viimeks tullut käytyä).



no toi keskustelu on käyty jo huhtikuussa...
duvin

Posts: 582

#184 • • duvin Jay v/d Veen

crissy, 30.11.2007 11:56:
no toi keskustelu on käyty jo huhtikuussa...



Joo en mä sitä. Mut täs topikis ASIAKAS on AINA OIKEASSA.
tiiplis

Posts: 1,043

#185 • • tiiplis also available in sober
Ostimme jääkaappi-pakastimen. Ostaessa nimenomaan mainitsin, että laite pitää kuljettaa meille ja laittaa paikoilleen (sekä viedä vanha pois). Myyjä sanoi ettei jääkaapissa ole mitään asentamista, mutta sanoin että haluan tuotteen kotiin tuotuna ja paikoilleen laitettuna.

Tänään tuotiin sitten jääkappi-pakastin. Mies soitti mulle duuniin hetki sitten että eikös sen pitänyt olla paikalleen laitettuna. Kun kuski sanoo ettei siitä ole mitään puhetta eikä aio laittaa jääkaappia paikalleen. Ja kappas, missään kuitissa tai muussa paperissa ei lue erityisesti että jääkaappi pitää laittaa paikalleen. Vanhaakaan ei viety pois kun se ei ihan heti paikaltaan lähtenyt, mieheni pitää se irroittaa ja kuskata itse pihalle josta se jossain vaiheessa noudetaan.

Eli: olemme maksaneet turhasta, koska olisimme saaneet jääkapin kuljetettua itsekin ja vietyä vanhan pois. Omaa tyhmyyttä sen sijaan on, että luotin myyjän sanaan enkä vaatinut asioita pikkutarkasti paperille. Oli viimeinen kerta kun asioin kyseisessä liikkeessä, kiitos. *dissaa*

ja vttu että vtuttaa *grr* *grr* *grr*

--
italia litania nainati lailati

Dementation

Posts: 2,892

#186 • • Dementation wednesday?

MiMoSa, 30.11.2007 09:41:
Mulle soitti äsken maailman ärsyttävin lehtimyyjä.*pökr* Se ei kuunnellut mitään mitä mä sanoin, vaan papatti vaan ylipirteän ärsyttävästi omaa juttuaan.



Mulle soitti samanlainen kerran. Sit kun kerroin ettei kiinnosta, niin sit se alko melkeen itkeä siellä, että "Osta nyt jotain, oon lähdössä ihan just inttiin ja tarvii kerätä rahaa säästöön, pakko saada myytyä näitä lehtiä" ja muuta sellaista itkua, että olis pitänyt säälistä ostaa siltä joku lehti... Sanoin uudestaan että ei kiinnosta, niin sit se veti kiukkuisena siellä, että "Ei sitten, unohda koko juttu" ja löi mulle luurin korvaan... Oli aika epätodellinen olo ja mietin hetken että pitäiskö tehdä joku valitus, mutta sit aattelin että kyllä se kusee ihan omiin muroihinsa siinä, että samapa tuo mulle.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#187 • • Dementation wednesday?

tiiplis, 12.12.2007 10:51:
Ostimme jääkaappi-pakastimen. Ostaessa nimenomaan mainitsin, että laite pitää kuljettaa meille ja laittaa paikoilleen (sekä viedä vanha pois). Myyjä sanoi ettei jääkaapissa ole mitään asentamista, mutta sanoin että haluan tuotteen kotiin tuotuna ja paikoilleen laitettuna.



Sanoiko se sitten että, "tehdään teidän kohdalla poikkeus ja asennetaan paikoilleen." kun kerran tossa ensin sanoi ettei siinä ole asennusta, niin korjasko se sen lauselman sit kun valitit aiheesta? Ja kuuliko tämän muut kuin sinä ja myyjä? Meinaa suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinen, sitä on vaan vaikeempi todistaa.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#189 • • Dementation wednesday?

MiMoSa, 12.12.2007 11:02:
Haha, ei tainnut pojalla oikein kauppa käydä.*nauru*



Meinaatko? *justjoo*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

tiiplis

Posts: 1,043

#191 • • tiiplis also available in sober

Dementation, 12.12.2007 11:02:
---
tiiplis, 12.12.2007 10:51:
Ostimme jääkaappi-pakastimen. Ostaessa nimenomaan mainitsin, että laite pitää kuljettaa meille ja laittaa paikoilleen (sekä viedä vanha pois). Myyjä sanoi ettei jääkaapissa ole mitään asentamista, mutta sanoin että haluan tuotteen kotiin tuotuna ja paikoilleen laitettuna.

---


Sanoiko se sitten että, "tehdään teidän kohdalla poikkeus ja asennetaan paikoilleen." kun kerran tossa ensin sanoi ettei siinä ole asennusta, niin korjasko se sen lauselman sit kun valitit aiheesta? Ja kuuliko tämän muut kuin sinä ja myyjä? Meinaa suullinen sopimus on yhtä sitova kuin kirjallinen, sitä on vaan vaikeempi todistaa.



Muistakseni myyjä sanoi OK, mutta eipä siinä muita ollut kuulemassa. Eipä myyjä myöskään sanonut uudelleen että valitettavasti meiltä ei saa jääkapin paikalleen laittoa edes rahalla (olisin voinut maksaa siitä jopa ylimääräistä). Ja tosissaan on omaa tyhmyyttäni etten vaatinut kaikkea pilkuntarkasti paperille, eli mitään en voi todistaa. Myyntitilanteessahan mikä tahansa sopii ja käy ja mikään ei ole mahdotonta, tosin ymmärrän kyllä että minullakin asiakkaana on vastuu edes joistain asioista *vink* Jäin ihan oikeasti siihen käsitykseen että tuote tuodaan minulle kotiin ja laitetaan paikoilleen ja lisäksi viedään vanha pois (mitä ei tapahtunut koska kuski väitti ettei vanhaa jääkappia saa pois paikaltaan ilman että ikkunalauta irrotetaan... Mieheni sai vanhan jääkaapin pois n. sekunnissa).

Asia on nyt ns. jälkihoidossa: liikkeestä soitettiin miehelleni ja selitettiin vain että jääkappiin ei kuulu asennusta. Saamme toki jääkaapin paikalleen ominkin voimin, mutta hiukan paska maku jäi koko episodista.

--
italia litania nainati lailati

tiiplis

Posts: 1,043

#192 • • tiiplis also available in sober

tiiplis, 12.12.2007 11:37:
--- clips clips jääkaappipakastin ---



Vanha jääkaappi tultiin hakemaan pois. Kuski selitteli että asennus olisi pitänyt tilata jostain muualta (mistä hemmetistä tiedät tilata jos luulet jo tilanneesi?) ja pyysi kuittausta lappuun jossa luki että ylimääräinen käynti, 10 euroa. Mä kysyin että miten se voi laskuttaa jos siltä jäi homma kesken kun se kävi aamulla. Se sanoi että ei hänellä ole aikaa odotella, että pois kuljetettavat laitteet tulee olla irrotettuna seinästä yms. että ne voidaan kuljettaa pois. Olin ihan että eipä kukaan tollasesta meille maininnut. Muutenkin ihmetytti vähän että hänellä ei ole aikaa, vaikka kyseessä on palvelu josta me maksetaan (ja jääkaapin sai pois paikaltaan hetkessä). Ja mun miehellä meni koko vtun päivä ton säädön kanssa, eli yksi duunipäivä hukkaan (kiitos auttaneille, emme unohda tätä). No, se 10 euron lasku menee sille kaapin myyneelle liikkeelle joka lupasi meille reilut alennukset kun seuraavan kerran mennään sinne ostoksille. Jos toi kuski ei olisi ollut noin mulkku niin olisin voinut jopa harkita mut enpä taida enää viitsiä.

Kaikki on OK, jääkaappipakastin on hieno ja asennettu paikalleen ja osasyy on kyllä ihan oma kun en tajunnut vaatia kaikkea pilkulleen paperille mut edelleen jäi paska maku suuhun tosta tilanteesta. En tiedä pitäiskö vielä soittaa siihen myyjäliikkeeseen (en jaksais eikä asia varsinaisesti liity heihin) vai laittaa kirjallista palautetta (aina virallisempaa mut en jaksais oikein sitäkään) vai jättää vaan koko juttu sikseen (jolloin jää luulo että ollaan täysin tyytyväisiä asian hoitamiseen).

--
italia litania nainati lailati

*Anna*

Posts: 181

#193 • • *Anna* Fantastic House wife
Joulunalusaika se vasta on asiakaspalvelijan unelma! Ihmiset on epätoivoisia ja lahjojen ostaminen on IHAN KAUHEETA jne... No niin, tässä eräs hassunhauska tapaus liittyen lahjakortteihin:

a: Ostaisin kolme 25e lahjakorttia.
m: Tulevatko ne nais- vai miespuoliselle henkilölle? (kortit eri näköisiä)
a: Itseasiassa ne tulevat samalle tytölle kaikki, mutta aattelin että voi sitten käyttää osissa.
m: Meidän lahjakortit voi kyllä käyttää osissa muutenkin eli kirjoitetaan vaan käytön jälkeen korttiin paljonko on vielä käyttämättä.
a: ahaa...(pitkä hiljaisuus ja epäuskova ilme)...onko se aina muka ollut niin...?
m: Kyllä se on aina toiminut niin.
a: No jos nyt kuitenkin kirjoitat ne kolme korttia niin on sitten helpompi käyttää osissa.

Tämän jälkeen toistan selkeämmin (ja asiallisesti) saman asian, jonka jälkeen asiakas edelleenkin epäröi eikä selkeästi tahdo uskoa, että kortin todellakin voi käyttää osissa.
Loppujen lopuksi asiakas uskoo ja kirjoitan hänelle yhden 75e lahjakortin ja asiakas poistuu tyytyväisenä. Mutta jäipä hassu olo, että jossei myyjää uskota niin ketäs sitten. Olisin toki voinut kirjottaa ne kolme korttia, mutta tähän aikaan vuodesta kortit ei riitä loputtomiin ja kirjottaa saa muutenkin paljon...

Vastaavanlaisia tarinoita riittäis vaikka joka päivältä, varsinkin kohta kun ah niin ihana ale-myynti ja joululahjojen palauttelu alkaa... Sitä odotellessa... *hmph*
tiiplis

Posts: 1,043

#194 • • tiiplis also available in sober

*Anna*, 16.12.2007 17:25:
--- clips
a: Ostaisin kolme 25e lahjakorttia.
m: Tulevatko ne nais- vai miespuoliselle henkilölle? (kortit eri näköisiä)
a: Itseasiassa ne tulevat samalle tytölle kaikki, mutta aattelin että voi sitten käyttää osissa.
m: Meidän lahjakortit voi kyllä käyttää osissa muutenkin eli kirjoitetaan vaan käytön jälkeen korttiin paljonko on vielä käyttämättä.
a: ahaa...(pitkä hiljaisuus ja epäuskova ilme)...onko se aina muka ollut niin...?
--- clips



Joskus on oikeasti ollut niin ettei lahjakortista saa rahaa takaisin vaan se pitää käyttää kaikki kerralla. Ja nykyään esim. plussaseteleistä ei saa rahaa takaisin (ne nyt onkin vain 5 euroa kpl), eikä lounasseteleistä. Mut varmasti ihmetyttää jos asiakas ei usko sitä myyjää... Ihan kuin myyjät vaan huvikseen juttuja puhuisi tai valehtelisi *tirsk*

BTW, ehkä tää kirjoitus olisi ollut enemmän paikallaan täällä:

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=32003

--
italia litania nainati lailati

zaler

Posts: 1,545

#195 • • zaler e h k i s
miten vtussa mäkki- ja carrolstyppeiltä menee kaikki ohi mitä niille sanoo?

minä - yks whatever ateria kokiksella mukaan kiitos
myyjä - joo millä juomalla?
minä - öö kokiksella
myyjä - okei, syödäänkö täällä vai tuleeko mukaan?

käyn siis joka päivä duunissa hakemassa viereisestä carrolsista safkat ja tää tapahtuu joka ikinen kerta.. alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään

--
let´s eat to the beat!

Syntse

Posts: 1,652

#196 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

zaler, 19.12.2007 11:31:
miten vtussa mäkki- ja carrolstyppeiltä menee kaikki ohi mitä niille sanoo?

minä - yks whatever ateria kokiksella mukaan kiitos
myyjä - joo millä juomalla?
minä - öö kokiksella
myyjä - okei, syödäänkö täällä vai tuleeko mukaan?

käyn siis joka päivä duunissa hakemassa viereisestä carrolsista safkat ja tää tapahtuu joka ikinen kerta.. alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään



Liian rutinoituneita... hesessä ovat osanneet ainakin kuunnella kun itse kanssa latelen koko paskan kerralla ettei tartte kysellä ja kaveri on suoraan naputellu koneelle.

Toi on kyl huvittavaa et aina mennään asiakastilanne saman kaavan mukaan niin kysellään uudelleen mitä on jo sanottu. Sun pitää tietysti suutahtaa heti että etkö sä muka kuunnellut mitä mä sanoin!!!

Yx asia on kanssa mielenkiintoinen jos ostat aterian senhän saa joko ranskalaisilla, minisalaatilla tai miniporkkanoilla. Mutta saat sen noilla kahdella muulla vain jos muistat mainita muuten tulee ranskalaisilla. Eli sitä ei sitten kuitenkaan kysytä erikseen.
Individual

Posts: 10,942

#197 • • Individual HYPNO!

zaler, 19.12.2007 11:31:
miten vtussa mäkki- ja carrolstyppeiltä menee kaikki ohi mitä niille sanoo?

minä - yks whatever ateria kokiksella mukaan kiitos
myyjä - joo millä juomalla?
minä - öö kokiksella
myyjä - okei, syödäänkö täällä vai tuleeko mukaan?



Joo, tätä olen ihmetellyt itse myöskin. Ei mun ulosanti nyt pitäisi niin mutinaa olla, että kaikki asiat pitää aina kysyä uudelleen. Jännä homma kun tarjoilijalle menee ruokaravintolassa ykkösellä perille, mitä tilataan. *ding*
lunake

Posts: 800

#198 • • lunake Helppo.Hankala.Napanöyhtä
Tapaus 1

Tilattiin porukalla Hollannin elukkapuodista näätäkamoja ja laitoin heille normaaliin tuttuun tapaan tilauksen sähköpostilla. Olen siis aikaisemminkin tilannut heiltä ja sähköposti on ollut ok.
Menee hetki, sieltä tulee sähköpostilla kyselyä tilaukseen liittyen. Menee hetki, kysytään tarkempia toimitusosoitteita yms. Sit sieltä tulee viesti, et meidän tilaus on ihan sekasin kun emme ole tilanneet sitä NETIN kautta. Näin ollen tavaroita puuttuu koska niitä ei ole enään valikoimissa jne. No miks hiivatis ne alunperin hyväksy ton sähköpostitilauksen eikä pyytäneet mua täyttämään tilausta netin kautta! Prkl!

Tapaus 2

Tilasin parit paketit netin kautta ja toisen piti olla viime perjantaina perillä tossa mun lähipostissa. Soitin sitten sinne ja kyselin, että onkohan paketti jo tullut. Sanoivat, että ihan nimi riittää, ei tartte olla lähetystunnusta. Sit sanoivat, et tänään ei ole tullut paketteja ollenkaan ja ei löydy mun nimellä pakettia. Lauantaina soitin taasen, sama vastaus. Maanantaina soitin, sama vastaus. Loppujen lopuks menin maanantai-iltana käymään siellä, ja ohos, paketti löytyi ja oli tullut jo perjantaina perille. Myyjä sanoo sitten, että eivät he anna pakettitietoja vailinailisilla tiedoilla, eli siis jos lähetystunnus puuttuu. Nomut prkl ku sitä ei tarttenu antaa ku siitä kysyin!

Stnan urpot!

Seuraavaks sit mennään helvetti sinne Hollantiin paikanpäälle ostamaan tavaroita ja tilataan postipaketit johonkin muuhun postiin. *nauru*

--
Hedelmällisyys on påp!

-Kerttu-

Posts: 4,542

#199 • • -Kerttu- HUMANOIDI LIFECOACH

zaler, 19.12.2007 11:31:
miten vtussa mäkki- ja carrolstyppeiltä menee kaikki ohi mitä niille sanoo?

minä - yks whatever ateria kokiksella mukaan kiitos
myyjä - joo millä juomalla?
minä - öö kokiksella
myyjä - okei, syödäänkö täällä vai tuleeko mukaan?

käyn siis joka päivä duunissa hakemassa viereisestä carrolsista safkat ja tää tapahtuu joka ikinen kerta.. alkanut pikkuhiljaa ärsyttämään



Olin töissä PITKÄÄn Hesellä.. Ite tein tuota samaa ihan huomaamattani myös..Mutta se johtuu rutinoitumisesta. Suurin osa asiakkaista ei valitettavasti ole niin oma-alotteisia, et osaa kertoo kaiken heti.. niin näitä kysymyksiä tulee ladeltua asiakkaalle satoja kertoja päivässä, joten ne alkaa tulemaan automaattisesti joka asiakkaalle, myös niille jotka kertoo heti kaiken.. Mut joo totta.. Varmasti ärsyttävää ja myyjien pitäis kyl jaksaa kuunnella asikasta vähän paremmin..*joo*

--
..Elä niin, ettet myöhemmin kadu elämättömiä päiviä..

Dementation

Posts: 2,892

#200 • • Edited Dementation wednesday?

Syntse, 19.12.2007 11:48:
Yx asia on kanssa mielenkiintoinen jos ostat aterian senhän saa joko ranskalaisilla, minisalaatilla tai miniporkkanoilla. Mutta saat sen noilla kahdella muulla vain jos muistat mainita muuten tulee ranskalaisilla. Eli sitä ei sitten kuitenkaan kysytä erikseen.



Ei sulta erikseen kysytä sitäkään että tuleeko sun juomaan jäitä.
Ohjesäännön mukaan asiat tehdään tavalla x jos muuta ei mainita.

EDIT: Oletan että tällä pyritään nopeuttamaan toimintaa, kun kuitenkin 98% ottaa ne ranskalaiset ja jäät...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}