Naapurit

257 posts, 13 pages, 112,316 views

-xx-

Posts: 5,001

#161 • • Edited -xx- Dr. -xx-, PhD
Kävin tänään heittämässä kamoja kellarikomeroon ja satuin näkemään (joo kyttääjän ura aluillaan täälläkin *nauru*) naapurin mummon komerossa ison kasan tyhjiä lomakkeita otsikolla "Ilmoitus luvattomasta pysäköinnistä" *plur*

Naapurit (erityisesti se mummo) on kyllä niin hissukoita että välillä ihmettelen asuuko noissa kämpissä ketään. Seinät on kuitenkin ainakin toisella puolen niin ohuet että kuulee kovaäänisen puheen ja lasten huudon joskus ihan selvästi. Ehkä ne on vaan harvoin kotona (tai sitten en itsekään ole kovin usein kotona kuulemassa mekastusta).
Ylimmän kerroksen kulmahuoneisto *sydän*

Ai niin, viime viikolla oli lappu rappukäytävässä, jossa kyseltiin isoin kirjaimin "Onko koiralla joku hätä?" ja valitettiin siitä että koira oli haukkunut ja ulissut joka yö ja päivä viimeisen viikon ajan. Loppukaneettina oli tosiaan, että lapun kirjoittaja (nimetön tietysti) oli oikeasti huolissaan koiran hyvinvoinnista, ja pohti voisiko sitä kenties auttaa jotenkin.

--
kiitos ja anteeksi ^^

T-mu

Posts: 2,980

#162 • • T-mu Läskimooses
Mulla asuu seinänaapurina ihan mukavan näköinen, n. 18-20 vuotias neitokainen. Tää neitokainen on n. 3 viikkoa sitten saanut varmaan uudet stereot koska näiden noin kolmen viikon aikana, olen päässyt nauttimaan seinän läpi kaikenmaailman vitun pikkugeitten basso-osastosta.

Itse olen yrittänyt pistää samalla mitalla takaisin (mm. DJ Promoa ja Neophyteä) mutta en koe että se olisi oikea tapa viestiä että en välttämättä halua kuulla seinän läpi jotain perseenheilutus/räp/rnb skeidaa. Pitäisikö mennä koputtamaan oveen ja pyytää ystävällisesti hiljentämään vai jättää hissiin vittuja ja perkeleitä täynnä oleva valituskirje? En ole muutenkaan valittajaluonne mutta nyt alkaa oikeasti keittää.
pirpeli

Posts: 5,533

#163 • • Edited pirpeli

T-mu, 28.9.2005 11:20:
Mulla asuu seinänaapurina ihan mukavan näköinen, n. 18-20 vuotias neitokainen. Tää neitokainen on n. 3 viikkoa sitten saanut varmaan uudet stereot koska näiden noin kolmen viikon aikana, olen päässyt nauttimaan seinän läpi kaikenmaailman vitun pikkugeitten basso-osastosta.

Itse olen yrittänyt pistää samalla mitalla takaisin (mm. DJ Promoa ja Neophyteä) mutta en koe että se olisi oikea tapa viestiä että en välttämättä halua kuulla seinän läpi jotain perseenheilutus/räp/rnb skeidaa. Pitäisikö mennä koputtamaan oveen ja pyytää ystävällisesti hiljentämään vai jättää hissiin vittuja ja perkeleitä täynnä oleva valituskirje? En ole muutenkaan valittajaluonne mutta nyt alkaa oikeasti keittää.



Jos haluat vastata typerään käytöseen samalla mitalla, sitte se "haistavittu"-kirje, mutta kannattais ehkä ensin kokeilla muuta lähestymistapaa. Yleensä sillä pääsee paremmin sopuun..Ja jos se tyty on viel sellanen sopusan näkönenkin, niin ties mitä sitä seuraa. Provided, että oot sinkku ja se kans*hymy*

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

T-mu

Posts: 2,980

#164 • • T-mu Läskimooses

pirpeli, 28.9.2005 11:24:
---

---

Jos haluat vastata typerään käytöseen samalla mitalla, sitte se "haistavittu"-kirje, mutta kannattais ehkä ensin kokeilla muuta lähestymistapaa. Yleensä sillä pääsee paremmin sopuun..Ja jos se tyty on viel sellanen sopusan näkönenkin, niin ties mitä sitä seuraa. Provided, että oot sinkku ja se kans*hymy*



hih. Ei oo kyl sellasta tarvetta mut taidan hoitaa asian ystävällisesti ja ilman mitään kiihkoiluja *hih*
Nightmare

Posts: 137

#165 • • Nightmare
Kyllä välillä kieltämättä tuntuu siltä että meinaakohan ne tulla katosta läpi, kun niin kovaa jynssäävät. Ja se meteli mikä siitä lähtee.. huhuh. (naapureita yläkerrasta)
Miksan

Posts: 1,464

#166 • • Miksan
Lähimmät naapurit tossa ~30-40m pääs*hymy*
Ei paljoo melu ahittaa kumpaankaa suuntaa
Pätkis

Posts: 1,038

#167 • • Edited Pätkis Pikkis
Jep. Täälläkin naapurina (hissikuilun toisella puolen) eräs +- 25 vuotias Juippi, joka luukuttaa milloin mitäkin, alkaen hurjista nostatuksista ja päättyen erilaiseen omituiseen mölinään. Tohon muuttaessani olin niin *whaat* siitä että kukaan yleensä kehtaa soittaa musiikkiaan noin, et en ees tajunnu alkaa riehumaan asiasta. Nyt vituttaa kuitenkin jo sen verran et seuraavan kerran ku tyyppiin törmään niin aloitan kyllä kehityskeskustelun. Riippumatta siitä, ettei mekkalointia tapahdu yleensä kuin iltaisin, (ja päivisin vain muutama kappale kerrallaan) sitä volaa käännetään tosiaan notta kalsarit tutisee. On kyl varsinainen ihme ettei tällekään pojulle äippä oo koskaan opettanu *senkin* mikä kerrostalossa käy ja mikä ei.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

lohikarme

Posts: 1,730

#168 • • lohikarme RitariVittupää

mayah, 21.12.2005 06:16:
*grr* Ai että ku onki kivaa, että yläkerran naapurilla on seksielämää, mut kyllä vitutti herätä 03.56 kuuntelemaan sitä sängyn nitinää ja jyystämistä kolmeks minuutiksi *grr*

Ton vitun kolmen minuutin kivan takia mä sitten valvoin reilun tunnin ja kun viimein sain taas unta, herätyskello soi. Ostais uuden sängyn. NITI-NATI-NITI-NATI.



Kelaa et jos siel olis ollu joku viriili nuori mies ja tyttö puuhis ni olisit joutunu kuuntelee sen 3min x 30 *tirsk*

--
Qualis artifex pereo

pirpeli

Posts: 5,533

#169 • • pirpeli
Yläkerran naapurina Paola Suhonen, jonka koira Atte haukahtaa joka kerta ulos lähtiessä 2-3 kertaa. Se on sellanen iso koira, rotua en tiedä, ja kai sen korviin kaiku kuullostaa kivalta. Atte on kyl hyvin koulutettu, ja hiljenee heti, kun emäntä komentaa.

Oikeanpuoleiset seinänaapurit hermostuttavia ja kaikesta päätellen viina maistuu, en oo kertaakaan nähny sitä naista täysin selvänä. Myös usein toistuvat su-ma-yön ryypiskelyt ja niistä johtuvat kovaääniset riidat suututtaa.

Muista naapureista en tiiä, millasia ne on, useat aika söpöjä*pepsodent* Täs talos asuu onneksi kohtuullisen nuorta porukkaa ja tää a-rappu on vielä paljon mukavamman tuntusta, kuin b-rapun(*hih*)asukit.

Kiva täs Flemaril on asua, autojen ääniin ja kadulta tulevaan meteliin tottuu(paitsi se yks kerta, kun ne saakelin turkkilaisnuoret huudatti mun ikkunan alla Samantha Foxia ja Guntheria täysillä autosta. No, poliisisetä kävi kertomassa, että NIIN EI TEHDÄ KLO 3.06 aamuyöllä. Ja taisi sillä olla muutakin sanottavaa sillä perusteella, että auton sisus ja takakontti meni tutkintaan.sori OT)

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

SyndroDome

Posts: 1,103

#170 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri
Ennen en kyllä naapureistani löytänyt mitään valittamista ja meidän talo oli hyvin rahallinen...

Nykyään... Löydän kyllä valittamista. Viereisellä naapurillani on koira, samoin alakerran naapurillani. Ja joka kerta kun isäntä/emäntä ei ole kotona, niin alkaa se hirvee ulvominen/haukkuminen *eiei* alkaa olemaan tosi ärsyttävää. Varsinkin kun heräät siihen ulvomiseen lähestulkoon joka aamu klo 5.30-6.30 *grr*

Alakerran koira ainakin on kyllä käsittääkseni pentu, että ehkä se ei ole sitten vielä vaan tottunut olemaan yksin *täh* ja sen takia sitten siellä meuhkaa...

Noh, toivotaan että tilanne tästä rauhoittuu ja eiköhän multakin aina välillä vähän kuulu noita elämän ääniä *vink* *piis*

--
Life is full of choises.

Valentina

Posts: 110

#171 • • Valentina
Meillä ei silleen kuule mitään naapureista, on niin paksut seinät(talo rakennettiin vuonna '24), paitsi yhen seinän takana asuu vissiin joku äijä, joka tykkää oottaa vähän viina, mutta onneksi se ottaa vaa v-lopuksi, ja ei silleen että ne äänet kuuluisi hyvin vaan joskus kuuluu joku pikkuääni.Meitä se ei haittaa.Veikkasin että toi seinä on rakennettii joskus jälkiinpäin, yksi naapuripoika yläkerrasta on asunut täälä yli 4 vuotta ja hän kertoi tuossa joskus mulle etteihan oo ikinä mitään ääniä kuulunut mistään.(sillä on varmaan kaikki seinät on alkuperäiset).

Ja onneksi meän ikkunat ei oo sturenkadulle päin, vaan toiseen suuntaan.Saa asua rauhassa. Tyytyväisiä ollaan!

--
- Mitä reivaaja sanoi toiselle kun heiltä loppui ekstaasi?
- Vittu tää musiikki on perseestä!

coolcat82

Posts: 771

#172 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Nyt on kyllä niin erikoisia naapureita ettei paljo pahemmast välii.. Uudenvuoden jälkeisenä aamuna/joskus iltapäivällä kuulu ihan tolkutonta töminää. Luulin ensin että yläkerta bailaa vielä mut aikani kun kuuntelin niin selvis, että meteli kuuluukin rappukäytävästä. Eli oven taakse kuuntelemaan *iloinen* Viereisen rapun naapuri, semmonen viiskybänen setä siellä hakkas ovea, kun ei päässy kotiinsa. Ihmekös tuo kun oli väärässä rapussa *justjoo* Eikä tässä vielä kaikki... se oli paskonu kännissä pitkin rappua ja mun oven eteen tietysti *igor* Ei tollasia naapureita olekaan.. Oli kiva megadarrassa avata ovi ja huomata yllärit siinä ja koittaa pidätellä oksennusta jotenkin... Olis viel puuttunu enää että "siivoa ite kun ne on sun oven edessä"... Kuvottavaa!!! Muuttakaa ihmeessä Hovinsaarelle *poks*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

LadyInRed

Posts: 83

#173 • • LadyInRed

SyndroDome, 21.12.2005 10:57:
Ennen en kyllä naapureistani löytänyt mitään valittamista ja meidän talo oli hyvin rahallinen...

Nykyään... Löydän kyllä valittamista. Viereisellä naapurillani on koira, samoin alakerran naapurillani. Ja joka kerta kun isäntä/emäntä ei ole kotona, niin alkaa se hirvee ulvominen/haukkuminen *eiei* alkaa olemaan tosi ärsyttävää. Varsinkin kun heräät siihen ulvomiseen lähestulkoon joka aamu klo 5.30-6.30 *grr*

Alakerran koira ainakin on kyllä käsittääkseni pentu, että ehkä se ei ole sitten vielä vaan tottunut olemaan yksin *täh* ja sen takia sitten siellä meuhkaa...

Noh, toivotaan että tilanne tästä rauhoittuu ja eiköhän multakin aina välillä vähän kuulu noita elämän ääniä *vink* *piis*



Oletko kertonut koirien omistajille metelistä? Minä ainakin koiranomistajana haluaisin kuulla jos meiltä kuuluu häiritseviä ääniä.. Arvostaisin sitä että tultaisiin kertomaan ihan henkilökohtaisesti niin voisi samalla kysellä tarkempia tietoja ajankohdasta tms. ja ennenkaikkea voisi sitten puuttua asiaan mahdollisimman pian. Parempi niin kuin että kuukausien jälkeen tulee vittuuntuneita lappusia postiluukusta tai isännöitsijältä varoitus.. niinkuin muutamalle tutulle on käynyt. Enkä nyt tarkoita että sä niitä lappuja laittaisit *hymy*

Meille kun tuli eka pentu niin käytiin kertomassa naapureille ja pyydettiin ilmoittamaan jos meiltä kuuluu ääniä kun ollaan itse poissa. Pennulle kun on helpompi opettaa sitä yksioloa kuin aikuiselle eroahdistuneelle koiralle. Onneksi noi meidän karvaiset pojat on hiljaista sorttia eikä ongelmia ole ollut *hymy*
alpha_

Posts: 122

#174 • • alpha_

coolcat82, 9.1.2006 12:38:
Viereisen rapun naapuri, semmonen viiskybänen setä siellä hakkas ovea, kun ei päässy kotiinsa. Ihmekös tuo kun oli väärässä rapussa *justjoo* Eikä tässä vielä kaikki... se oli paskonu kännissä pitkin rappua ja mun oven eteen tietysti *igor*



toi on jo aika *whaat*
enrg

Posts: 2,040

#175 • • enrg
Mun ovella oli perjantaina koditon istustelemassa. Siinä hän istuskeli, veteli röökiä ja luki raamattua. Enpä sitten pyytänyt kuin siirtymään naapurin ovelle koska nainen käyttäytyi hyvin ystävällisesti. Joku thänet tosin hääti ulos, koska seuraavana päivänä käytävässä oli vain lapaset jäljellä...
wiwi

Posts: 1,575

#176 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Hoh meijän koko naapurusto on täynnä onnellisia lapsiperheitä, joilla on perhe-volvot pihassa ja kukkapenkit kuosissa. Eikä kaikesta päätellen muuta tekemistä kuin juoruilla ympäri kylää täysin tuulesta temmattuja juttuja koskien alueen ainoita nuoria, jotka ilmeisesti pilaavat naapuruston muuten niin täydellisen harmonian.
Joskus olen yrittänyt heille hymyillä ja tervehtiäkin (18 vuotta vasta naapureina asuttu) ja kerran muistan jopa saaneeni vastauksen. Todennäköisesti kuitenkin muistan tämänkin väärin.

Kun kulissit ovat kunnossa, kaikki on kunnossa. Ja nurmikko on ehdottomasti pakko ajaa heti jos naapurikin tekee niin.*igor*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

SyndroDome

Posts: 1,103

#177 • • SyndroDome Reissumies / Team apinaorkesteri

LadyInRed, 9.1.2006 12:59:
---
SyndroDome, 21.12.2005 10:57:
Ennen en kyllä naapureistani löytänyt mitään valittamista ja meidän talo oli hyvin rahallinen...

Nykyään... Löydän kyllä valittamista. Viereisellä naapurillani on koira, samoin alakerran naapurillani. Ja joka kerta kun isäntä/emäntä ei ole kotona, niin alkaa se hirvee ulvominen/haukkuminen *eiei* alkaa olemaan tosi ärsyttävää. Varsinkin kun heräät siihen ulvomiseen lähestulkoon joka aamu klo 5.30-6.30 *grr*

Alakerran koira ainakin on kyllä käsittääkseni pentu, että ehkä se ei ole sitten vielä vaan tottunut olemaan yksin *täh* ja sen takia sitten siellä meuhkaa...

Noh, toivotaan että tilanne tästä rauhoittuu ja eiköhän multakin aina välillä vähän kuulu noita elämän ääniä *vink* *piis*

---


Oletko kertonut koirien omistajille metelistä? Minä ainakin koiranomistajana haluaisin kuulla jos meiltä kuuluu häiritseviä ääniä.. Arvostaisin sitä että tultaisiin kertomaan ihan henkilökohtaisesti niin voisi samalla kysellä tarkempia tietoja ajankohdasta tms. ja ennenkaikkea voisi sitten puuttua asiaan mahdollisimman pian. Parempi niin kuin että kuukausien jälkeen tulee vittuuntuneita lappusia postiluukusta tai isännöitsijältä varoitus.. niinkuin muutamalle tutulle on käynyt. Enkä nyt tarkoita että sä niitä lappuja laittaisit *hymy*

Meille kun tuli eka pentu niin käytiin kertomassa naapureille ja pyydettiin ilmoittamaan jos meiltä kuuluu ääniä kun ollaan itse poissa. Pennulle kun on helpompi opettaa sitä yksioloa kuin aikuiselle eroahdistuneelle koiralle. Onneksi noi meidän karvaiset pojat on hiljaista sorttia eikä ongelmia ole ollut *hymy*



Ymmärrän kyllä hyvin sun pointin *hymy* En ole vielä naapureilleni asiasta maininnut ja itseasiassa tilanne on nyt jo vähän rauhoittunut, tais sit mä oon vaan jo niin tottunut siihen ulvomiseen/haukkumiseen *hihu*

Ja tosiaan yhtään lippua tai lappua en todellakaan ala postilaatikkoihin laittamaan *dissaa* kerron kyllä sitten ihan asiallisesti päin naamaa jos asia alkaa tarpeeksi vituttamaan. Alakerran naapurini (joilla on myöskin tosiaan koira ja se ulvoo aikas paljon) nimittäin kerran ilmoitti minulle "tyylikkäästi" musiikin äänekkäästä kuuntelemisesta laittamalla lapun postilaatikkooni! Tosi syvältä tommonen... Vois ihan hyvin tulla vaan koputtamaan oveen ja ilmoittaa asiasta *joo*

Mut niinkuin säkin tossa mainitsit tehneesi, niin mun mielestä noi mun naapuritkin vois ihan oma aloitteisesti joku päivä vetää mua hihasta, ja kysyä, että pitävätkö niitten koirat kovaa meteliä... *joo*

No ehkä kaikki eivät sitten vaan ole yhtä fiksuja koiran omistajia kuin sinä! *vink*

--
Life is full of choises.

coolcat82

Posts: 771

#178 • • coolcat82 You only live once, so do it well!

alpha_, 9.1.2006 13:05:
---
coolcat82, 9.1.2006 12:38:
Viereisen rapun naapuri, semmonen viiskybänen setä siellä hakkas ovea, kun ei päässy kotiinsa. Ihmekös tuo kun oli väärässä rapussa *justjoo* Eikä tässä vielä kaikki... se oli paskonu kännissä pitkin rappua ja mun oven eteen tietysti *igor*
---


toi on jo aika *whaat*



...niinpä.... toivottavasti ei toistu *hmph*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

LadyInRed

Posts: 83

#179 • • LadyInRed

SyndroDome, 9.1.2006 13:16:
---
LadyInRed, 9.1.2006 12:59:
---
SyndroDome, 21.12.2005 10:57:

Ymmärrän kyllä hyvin sun pointin *hymy* En ole vielä naapureilleni asiasta maininnut ja itseasiassa tilanne on nyt jo vähän rauhoittunut, tais sit mä oon vaan jo niin tottunut siihen ulvomiseen/haukkumiseen *hihu*

Ja tosiaan yhtään lippua tai lappua en todellakaan ala postilaatikkoihin laittamaan *dissaa* kerron kyllä sitten ihan asiallisesti päin naamaa jos asia alkaa tarpeeksi vituttamaan. Alakerran naapurini (joilla on myöskin tosiaan koira ja se ulvoo aikas paljon) nimittäin kerran ilmoitti minulle "tyylikkäästi" musiikin äänekkäästä kuuntelemisesta laittamalla lapun postilaatikkooni! Tosi syvältä tommonen... Vois ihan hyvin tulla vaan koputtamaan oveen ja ilmoittaa asiasta *joo*

Mut niinkuin säkin tossa mainitsit tehneesi, niin mun mielestä noi mun naapuritkin vois ihan oma aloitteisesti joku päivä vetää mua hihasta, ja kysyä, että pitävätkö niitten koirat kovaa meteliä... *joo*



Hienoa *hali*
Sitä mä vaan että ei sunkaan kannata odotella siihen saakka että alkaa tarpeeksi vituttamaan *vink*. Kaikille ei vaan yksinkertaisesti tule mieleen että oma koira voisi haukkua yksin ollessaan kun ei kerran hauku muulloinkaan.. Mutta olen kyllä kuullut vastaavasti niitäkin juttuja että on silmille hypitty vaikka on ihan ystävällisessä hengessä menty kertomaan että koira haukkuu*ding*
oz-oz

Posts: 2

#180 • • oz-oz
Asun omakotitalos ja jos on bilei niin meil on tos naapuri joka on ite änkemäs ain mukaan xD Se vaan tulee ja sanoo et sori en pysty olee tulemat :D se on jotain 50v. :D ihme jannu...