Vinyyli vs. Cd (splitattu cd -topicista)

290 posts, 15 pages, 56,384 views

Avatar
#61 • • drS Guest

kaikkille teille jotka ootte syntyny cd kädessä saattaa parhaiten soveltua pioneerin 800 tai 1000, mut ainakin mulle ja uskon et myös monelle muulle vinyylipuristille teknarin cd:n tyyppinen käyttöliittymä tuntuu kaikkein tutuimmalle.



sinun lisäksesi olen kuullut vain yhden vinyylisoittajan sanovan teknarin CDsoitinta kaikista parhaimmalta tuntuvaksi, ja sekin omistaa vestaxin levarit.
mulla ei tietystikään ole kovin paljoa kokemusta vinyylin soitosta, mutta se CDteknari tuntui kyllä olevan _hyvin_ kaukana vinyylisoittimen tatsista.

kyllä mä siinä vaiheessa huolestun jos onnistun miksaan paremmin vinyyliltä ku CDltä.
Avatar
#62 • • JussiS Guest


CDteknari tuntui kyllä olevan _hyvin_ kaukana vinyylisoittimen tatsista.


Joo oli kyllä melkoisen järkyttävää soitella tolla, ko laitteella kun ei oo normaalin vinyylisoittimen kans mitään tekemistä, fiilis oli jostain syystä lähimpänä jollain hihnavetoisella soittamista.

Voi tietty olla pätevä vehje, jos saa harjoitella monia tunteja rauhassa, mut vaikea kyl uskoa ton yleistymiseen enää nykyisen Pioneer 800 / 1000 -"standardin" jälkeen.
Avatar
#63 • • Remotion Guest


Aika hyvin tuo lista lyheni kun vähän kaiveli.



Se että sä toteet ettei siitä oo ja siitä oo hyätyä ja et edes tiedä mitä tarkoittaa... hohhoijaa...todella säälittävä yritys. ei heru ees säälistä.
No eipä se lyhentynyt yhtään. sorry vaan cd vs vinyl 1000-0
Avatar
#64 • • Edited Remotion Guest


1 Cuetus on vinyylisoittimella paljon nopeampaa kuin cd:tä.
7 Vinyylillä on edelleen nopeampi cuettaa
15 Koko vinyyli, tarkempi kuin cd-soittimessa


Yhdistelmä aika (elapsed/remaining) - wave-display - progress bar - cue points... Ei ole ihan kauheasti ikävä vinyylin "näyttöä".


2 Vinyylisoittimessa ei ole frameja, se on äärettömän tarkka


Joo, muakin ärsyttää tooosi paljon toi cd:n käsittämätön epätarkkuus. Kyl sen 1/75-osan kuulee soittaessa. Vinyylin "päästäminen" biitilleen on niin paljon helpompaa ja kuin cd:n playn painaminen.


4 Puuttuu, mutta osaavissa käsissä looppeja voi tehdä suoraan neulaa heittämällä


Joo. Niinpä niin.


8 Montako bendaustapaa/tekniikkaa löytyy cd-soittimelle?


Levylautasen reuna, levyn pinta, pitch-liuku, +/- napit


17 tarvii mihin?
18 Ei pysty toteuttamaan, mutta manuaalisesti samplen heittäminen levarilta onnistuu ihan samalla tapaa.


Ai niin joo ku levareilla/vinyyleillä pystykään seivaamaan loop-pointteja ja cue-pointteja, sori. Eihän niist oo ku haittaa.


Nyt on kyse ilmeisesti teknarin skrätsi-äänestä kun pitch-lock on päällä. Olettaisin näin... ...Skrätsin pitää kuulostaa skrätsiltä, sitä se ei tee, jos taajuus ei muutu.


Älä saatana!? Totanoinniin... En sano mitään... Ei vaan, sanonpa... Kiitos vaan, on noi audiotekniikan perusteet jotenkin selvillä, jotenkin on niitä tarttunut matkan varrella vaikka olenkin vain konemuusikko ja soitankin keikoilla vain cd:itä ja läptoppia. Nyt EI ole kyse Teknarin pitch-lockista. Ei mua hirveesti kaivele skrätsäyksen soundien eri vivahteet, mutta se Teknari soi hauskan metallisesti verrattuna CDJ-1000:een tai Numarkin CDX:ään tai aitoon vinyyliin (tietenkin)

Mä olen ihan samaa mieltä tost teknarimaillinus-jutusta. Ei sen soittimen layoutin tarvis olla samanlainen kuin jonkun vanhan vaan sen takia, "että näin se on aina ollut". Oletteko miettineet miks sen platterin täytyy pyöriä? Nyt kun otsa läpsähtää suoraan uupumuksen johdosta Pioneerin lautasen päälle cdj-tilassa, niin ei tapahdu mitään ellei sitten satu kaatumaan samalla vasemmalle tai oikealle. Testaas Denonilla, Teknarilla, Numarkilla...



Hohoo, täytyy kyl nostaa pipon kulmaa darudelle, tyrmäys ekassa erässä ja kohteliaasti.

Muuten tosta frame jutusta, siis audiota ei oo jaettu muuhun kuin ykkösiin ja nolliin. sitä vastoin yksi sekunti on cd:llä jaettu 75 osaan. eli täysin portaaton sekin, katsoppas iso_caro kun sormella voi painaa sitä nappulaa just mikrosekunnilleen silloin kun haluu ja musa alkaa soimaan siitä hetkestä...

ja mitä sanot efekteistä niin esim omissa cdj100 oli erittäin toimivat efektit, niitä vaan ei tarvitse käyttää liikaa. sen lisäks mulla oli kaosspad 2 mutta osa tempuista vaati tietysti suoraa pääsyä cd signaaliin ennen ku se kiertää mistään. siis siinä mielessä toimivat että niistä oli toisinaan iloa soiteltaessa ja nouseva snareslide ilman jettiä on kuolut :hah: . Sen takia itse myin omani että en pitänyt CDJ100:n pitcin 0,1% tarkkuudesta.
Se onki kyseisen soittimen suurin heikkous, CDJ-200 näyttää olevan tuo korjattu, koska siinä tarkkuus on 0,02% joka on jo 5x tarkempi.. kerran kokeilin hihna vetoista levaria joka muuten oli niin skeida että huh mutta yllättäen tempojen säätö portaattomalla pitchillä oli unelmaa ja lasten leikkiä. (kun ensin sai biitit soimaan suht päällekäin.)


Moottorisahakin on huono värkki jos sitä ei osaa käyttää...

noh. mun mielestä noi vinyyli puristit vois marssia takas siihen vinyyli topikiin ja täällä jatkettais techtalkia.
Avatar
#65 • • Remotion Guest


Vai kuinka monella cd-llä voi esim käyttää joidenkin skrätsääjien kikkaa "soittaa levyn etikettiä" tms?
Ok, yllämainittu oli ehkä niitä kaukaa haetuimpia, mutta poitti varmaankin tulee esille.



:D kannattaa kokeilla pistää slerssi siihen jääkaapin oven väliin ja paukutella, tulee ihan törkeen siistejä ääniä ihan ittestään, semmosia mitä ei ikinä sais tehtyy autenttisesti cd:llä. :laugh:
Avatar
#66 • • Remotion Guest

noi, ja monta muuta ominaisuutta mukaan lukien bpm-laskurit sun muut voi helposti korvata yhdellä jutulla. sitä sanotaan ammattitaidoksi...



aika harva astronautti lähtis mielummin kuuhun sillä ekalla 50luvun toosalla ku nykyaikasella huippumodernilla vehkeellä.
En silti usko että se vaikuttaa ammattitaitoon? :scared:
Avatar
#67 • • tumpsi Guest
lol @ teidän jutun taso,
keep up teh good work :(
Avatar
#68 • • root Guest
Jos ei osaa lukea vinyylin pintaa, niin lätyn voi nauhoittaa tietokoneelle ja analysoida äänisoftalla. Sen jälkeen käyrän voi tulostaa ja liimata vaikka äänilevyn kanteen ja tarkkailla siitä. Sama pätee toki cd-levyihin, mutta koteloissa ei ole yhtä paljon liimauspintaa!!1111!

Kauax "teh teknarilla" kesti muodostua alan standardiksi äänilevyn keksimisestä? Voisix "paras" CD-soitin muodostua jo peräti 20 vuoden kuluttua?

Mietinpä vaan, että cd-(tai muuten digitaalisiin) soittimiin voisi tulla joskus siirreltävä kiintolevy/isokokoinen flash-muisti, jolloin itse cd-levyä ei tarvittaisi. Tai sitten se olisi sulava fuusio tulevaisuuden pda-kokoisen tietokoneen ja analogisen käyttöliitymän kanssa.
Avatar
#69 • • Remotion Guest

Jos ei osaa lukea vinyylin pintaa, niin lätyn voi nauhoittaa tietokoneelle ja analysoida äänisoftalla. Sen jälkeen käyrän voi tulostaa ja liimata vaikka äänilevyn kanteen ja tarkkailla siitä. Sama pätee toki cd-levyihin, mutta koteloissa ei ole yhtä paljon liimauspintaa!!1111!

:D :D :D

niin eihän toi cd muutenkaan ole elinehto millekään, todennäkösesti jotku laadukkaamman audion dvd johdannaiset tulevat väkisin markkinoille jossain vaiheessa ja homma kehittyy silläkin tapaa...

Lisäks ennustelen että nettimusiikkijakelun kasvettua ja yhteyksien parannuttua saadaan laitteita joissa on ainoastaan kovalevy jota ruokitaan verkkokaapelia pitkin ennen keikkaa ja keikalla kaikki soi sieltä kovalevyltä.
Avatar
#70 • • akir0 Guest
Mä näen tän keskustelun nyt vähän hassuna. Mielestäni ne, jotka soittelee paljon cd:llä ei tunnu hirveästi noita hyviä soittimia haukkuvan.

Itse olen ihan samalla mielellä, kotosalla ollut cmx-3000 jo reilu 2 vuotta ja keikoilla tullut soiteltua 800/1000-malleilla, joista ainakaan allekirjoittanut ei löydä juuri mitään parannettavaa.

Käyttöliittymä on smooth, potikat oikeissa paikoissa, ominaisuuksia enemmän kuin tarpeeksi ja soittimet toimivat nopeasti joka tilanteessa. Toki aivan vinyylin tuntumaan ei päästä, enkä näe, että miksi pitäisi päästäkään. Ainakin meikäläisen näppysissä molemmat pysyvät yhtä hyvin, cd luultavasti pidemmän soittokokemuksen takia hieman paremmin.

Ja ainakin itselleni nuo useammat cue-pointit, pitchin tarkkuuden säätö ja looppailut on ihan kivoja ominaisuuksia. Varmaan ne samat saa aikaiseksi myös vinyylillä, mutta löytyvätpähän cd-soittimista suoraan potikan takaa. Arvostan toki aivan hemmetisti henkilöitä, jotka pystyvät tekemään vinyylillä kaikkea mahdollista.

Varmaan samaan tulokseen tulee suurin osa soittajista, kunhan pääsevät eroon sieltä vinyyliluolastaan ja saavat tarpeeksi soittotuntumaa hyviin (esmes cdj-1000mk2) cd-soittimiin.

[mun reilusti alle 2 senttiä]
Avatar
#71 • • Jussi Lius Guest
Tässäpä tulee TYRMÄYS iskut Remotionille, Ville 'Darude' Virtaselle ja muille...

Ymmärrän tuollaisen CD:n käytön ainoastaan, kun miksailette niitä biisejä ns. putkeen tekemättä itse yhtään mitään ammattitaitoista tai muuta vaikeampaa.

CD on tavallaan hyvä formaatti, mutta ikäväkseni on todettava, että siinä on suuria puutteita vinyyliin verrattuna. Toisekseen kehitys on menossa ympäri maailmaa eteenpäin CD:n ohi.. ehkä täällä suomessakin kohta dj't pyörittää DVD formaattia, josta äänen lisäksi saadaan ulos myös kuvaa. JA niin se vaan toimii, että kuvakin samalla 'miksaantuu'. Tämä johtaa siihen, että tavallinen CD kuolee dj käytöstä aikaisempaa, kuin vinyyli!! Puhumattakaan muista uusista tekniikoista joihin olen törmännyt..!

Sanonkin tässä, että pelkästään CD:ltä soittaa tällähetkellä NE 'superstarat', joiden tähteys on laskussa ja jotka yrittävät epätoivoisesti vielä rimpuilla ajankulua vastaan. Ne nousevat kyvyt soittavat edelleenkin vinyyliä siis juuri ne tulevat STARAT,.. ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...


ps. tietokoneet on jo keksitty ja enäää vaan puuttuu dj-koppi mikä ammottaa tyhjyyttään... ainiin mutta niitähän meillä on pilvinpimein ympäri maata (lue: siis baareja jukebokseineen!!!).
Avatar
#72 • • Edited Darude Guest


Yhdistelmä aika (elapsed/remaining) - wave-display - progress bar - cue points... Ei ole ihan kauheasti ikävä vinyylin "näyttöä".


noi, ja monta muuta ominaisuutta mukaan lukien bpm-laskurit sun muut voi helposti korvata yhdellä jutulla. sitä sanotaan ammattitaidoksi...

Niin, olishan sitä voinu itekkin kai sitten tarkentaa tota vastausta... Minä koen ammattitaidoksi sen, että on valmistautunut keikkaan, aivan sama mitä ja millä formaat(e)illa soittaa. Koitin saada hahmotusta tohon, että noi cd-soitinten (esim. CDJ-1k) eri näytöt ajaa asiansa (ainakin mulla) yhtä hyvin ellei paremmin kuin vinyylin näyttö, koska levyni kuunnelleena ne ovat kuitenkin vain tukia muistille. Henk. koht. käytän aikoja hyväksi paljonkin, kirjoitan cue pointteja ylös ja teen merkintojä hyvistä mix in/out -kohdista jne.


Älä helvetissä. Mie luulin että painat vaan nappia ja biisi syntyy ittestään..

Ei se noin mee... Oliskin sellanen nappi... Käytän Jaakkoo sitten sen sijasta, kato se kaiken tekee, ja postailen ite aurinkopaikalla aina kun siihen on tilaisuus.

Jussi Lius. Moroooo. :hah:
Avatar
#73 • • JussiS Guest


Ymmärrän tuollaisen CD:n käytön ainoastaan, kun miksailette niitä biisejä ns. putkeen tekemättä itse yhtään mitään ammattitaitoista tai muuta vaikeampaa.


Siis täh? Kerros nyt sitten mulle, että mitä noilla nykyisillä CD:illä ei saa tehtyä mitä vinyylisoittimilla saa :o

CD on tavallaan hyvä formaatti, mutta ikäväkseni on todettava, että siinä on suuria puutteita vinyyliin verrattuna. Toisekseen kehitys on menossa ympäri maailmaa eteenpäin CD:n ohi.. ehkä täällä suomessakin kohta dj't pyörittää DVD formaattia, josta äänen lisäksi saadaan ulos myös kuvaa. JA niin se vaan toimii, että kuvakin samalla 'miksaantuu'. Tämä johtaa siihen, että tavallinen CD kuolee dj käytöstä aikaisempaa, kuin vinyyli!! Puhumattakaan muista uusista tekniikoista joihin olen törmännyt..!


DVD-soittimet tulevat varmaankin yleistymään, mutta veikkaan että lähinnä audiotallennusmuotona. Helpottaa huomattavasti esim isojen maailmanstarojen roudailua, kun mukaan voi ottaa 2 DVD-levyä, joille mahtuu saman verran musiikkia kuin kahteen isoon UDG:n vinyylibagiin.

Sanonkin tässä, että pelkästään CD:ltä soittaa tällähetkellä NE 'superstarat', joiden tähteys on laskussa ja jotka yrittävät epätoivoisesti vielä rimpuilla ajankulua vastaan. Ne nousevat kyvyt soittavat edelleenkin vinyyliä siis juuri ne tulevat STARAT,.. ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...


Laiskuus? Siis laiskuus mitä kohtaan? Miten eri formaatti voi tehdä dj:stä huonomman? En niinkun tajunnu tota sun pointtia edellisestä kappaleesta.

Oma veikkaukseni on, että vinyyli tulee (ikävä kyllä) kuolemaan suhteellisen nopeasti. Syynä tähän on yksinkertaisesti kustannussyyt. Nykyään levy-yhtiöt saavat yhdestä myydystä mp3:sta yhtä paljon rahaa kuin myydystä vinyylistä. Sen lisäksi mp3 on nopeammin kaikkien saatavilla, kuin vinyyli, ja mp3:n jakelu on maailmanlaajuista siinä vaiheessa, kun sen nettisivuille pistää.
Avatar
#74 • • Loopy Guest

Sanonkin tässä, että pelkästään CD:ltä soittaa tällähetkellä NE 'superstarat', joiden tähteys on laskussa ja jotka yrittävät epätoivoisesti vielä rimpuilla ajankulua vastaan. Ne nousevat kyvyt soittavat edelleenkin vinyyliä siis juuri ne tulevat STARAT,.. ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...


Höpöhöpö sun laiskuutes kanssa.

Mun mielestä internetillä on suuri vaikutus siihen mitä nämä superstara DJ:t soittavat. Netti on mahdollisatnut levyjen ostamisen ympäri maailmaa. Levyt tulevat kohtuullisen nopeasti kotiin mistä tahansa maailman kolkasta.

Vinyylilevyjä julkaistaan vielä jonkin verran. Superstara DJ:t ovat osana luomassa hypeä biiseille. Starat soittavat biisejä CDR:ltä, jengi tykkää, selvittää mikä biisi on kyseessä ja odottavat kunnes biisi julkaistaan. Jengi ryntää kauppoihin ostamaan biisin ja myyntiluvut pysyvät siedettävällä tasolla.

Syy miksi biisi soitetaan CD:ltä, on se että välttämättä sitä ei ole vielä edes prässätty vinyylille. Superstara-DJ [tm] on saattanut tuottaa kyseisen biisin itse ja haluaa kenties kokeilla aikaista versiota yleisöllä.



Modet hoi. Viittiskö joku jo pikku hiljaa splitata tän topikin, menee jo ohi alkuperäisen aiheen. Ja reilusti.
Avatar
#75 • • Remotion Guest

Tässäpä tulee TYRMÄYS iskut Remotionille, Ville 'Darude' Virtaselle ja muille...

ps. tietokoneet on jo keksitty ja enäää vaan puuttuu dj-koppi mikä ammottaa tyhjyyttään... ainiin mutta niitähän meillä on pilvinpimein ympäri maata (lue: siis baareja jukebokseineen!!!).



Olipa kerran Jussi 'täyttätuubaa' Lius...
Kun hän kasvoi esiteiniksi, hän kiinnostui rytmimusiikista, niinpähän saapui platinumiin pätemään.

Koskakohan merikaapelihallissa pidetään varjolaserpoint jossa on lavalla jukeboksi? Mitä ajattelet itse että oisko se mahollisesti syyskuussa vai lokakuussa?

jos itse olisin kaiken maailman kolunnut 35v dj jolla on vinyylejä varten oma talo ja hirveesti rahaa ja mainetta ja mammonaa, ni ehkä itsekin vetäytyisin vähän pois yöelämästä, haluaisin ehkä viettää enemmän aikaa perheeni kanssa ja silloin tällöin käydä jossain ehkä kerran pari kuussa keikalla verestämässä muistoja vetää pari vanhaa hittibiisiä monituhatpäiselle yleisölle ja samalla napata hillot välistä...

Itse en kirjota enää tän jälkeen yhtään offaria. I swear, I square!

Noniin eilen siis laittoivat thomannilta postiin mun kaks tulevaa cdj-800 ja olen erittäin iloinen at the moment!
Avatar
#76 • • serotonot Guest

Tässäpä tulee TYRMÄYS iskut Remotionille, Ville 'Darude' Virtaselle ja muille...

Ymmärrän tuollaisen CD:n käytön ainoastaan, kun miksailette niitä biisejä ns. putkeen tekemättä itse yhtään mitään ammattitaitoista tai muuta vaikeampaa.


Kerropas hieman tästä ammattitaitoisemmasta ja muusta vaikeammasta mitä cd:llä ei voi tehdä...


CD on tavallaan hyvä formaatti, mutta ikäväkseni on todettava, että siinä on suuria puutteita vinyyliin verrattuna. Toisekseen kehitys on menossa ympäri maailmaa eteenpäin CD:n ohi.. ehkä täällä suomessakin kohta dj't pyörittää DVD formaattia, josta äänen lisäksi saadaan ulos myös kuvaa. JA niin se vaan toimii, että kuvakin samalla 'miksaantuu'. Tämä johtaa siihen, että tavallinen CD kuolee dj käytöstä aikaisempaa, kuin vinyyli!! Puhumattakaan muista uusista tekniikoista joihin olen törmännyt..!


Mikä sun pointti oli tässä? Se DVD on kuitenkin toistotekniikaltaan huomattavan paljon lähempänä cd:tä kuin vinyyliä, joten siinä vaiheessa ku dvd:t yleistyy ni cd:tä soittavahan siinä on etulyöntiasemassa...


Sanonkin tässä, että pelkästään CD:ltä soittaa tällähetkellä NE 'superstarat', joiden tähteys on laskussa ja jotka yrittävät epätoivoisesti vielä rimpuilla ajankulua vastaan. Ne nousevat kyvyt soittavat edelleenkin vinyyliä siis juuri ne tulevat STARAT,.. ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...


Ainoa selitys noihin sun väitteisiin on se et sä et saa mistään cd-promoja ja sua harmittaa vietävästi se ku jotkut jotka vaan "miksaa niitä biisejä ns. putkeen tekemättä yhtään mitään ammattitaitoista tai muuta vaikeampaa" saa niitä ja soittaa niit kans niiltä hemmetin cd-soittimilta mitkä miksaa käytännössä katsoen itsestään biisit yhteen. Vai mitä? ;)

On muuten typerä keskustelu. Toiset tykkää äidist, toiset tyttärest... Silti en tajua sitä miks vinyylifanaatikot tulee kertomaan vinyylin paremmuudesta suhteessa cd:hen topicissa, jossa tarkoitus on keskustella erilaisista cd-soittimista. Onko tämä syy siihen miksi teknarissa ei ole näyttöä? :D
Avatar
#77 • • . Guest


ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...


Höpöhöpö sun laiskuutes kanssa.

...

Syy miksi biisi soitetaan CD:ltä, on se että välttämättä sitä ei ole vielä edes prässätty vinyylille. Superstara-DJ [tm] on saattanut tuottaa kyseisen biisin itse ja haluaa kenties kokeilla aikaista versiota yleisöllä.



kyl se laiskuutta on. ei ne vanhat ja väsyneet dj:n raadot jaksa mitään vinyylejä enää ronttaa pitkin maailmaa. ja kun se superstara soittaa niitä samoja puhkikuluneita klassikoita cdltä niin syy ei todellakaan oo se et niitä ei olis julkastu vaan se, et sen oma vinyyli k.o. klassikosta on myös puhkikulunut.



Modet hoi. Viittiskö joku jo pikku hiljaa splitata tän topikin, menee jo ohi alkuperäisen aiheen. Ja reilusti.



ilonpilaaja...
Avatar
#78 • • Jussi Lius Guest
Hyvät kaverit: JussiS, Serotonot, Loopy, Remotion,...

Asiahan menee niin, että kirjoitan vain sen miten itse näen asia. Itse arvostan enemmän toisenlaista soittotyyliä ja ehkä jotain muuta formaattia, kuin CD:tä. Vain aika näyttää, että miten CD:lle ja vinyylille käy.

Asia noista 'superstaroista' on itse omakohtaisesti todettua ja seurattua.. jos joku näkee asian eritavalla ei se ole mielestäni tuomittavaa. Yritän ymmärtää teitä ja teidän mielipiteitänne sekä tarkastella teidän näkemyksiänne, jotta ymmärtäisin asian paremmin. MUTTA älkää tekään tuomitko, että ole tyhmä tai kirjoittelen täyttä tuubaa.. jos oma kantani on eriävä teidän kannasta.

br

Jussi Lius :)
Avatar
#79 • • serotonot Guest

Hyvät kaverit: JussiS, Serotonot, Loopy, Remotion,...
Asiahan menee niin, että kirjoitan vain sen miten itse näen asia. Itse arvostan enemmän toisenlaista soittotyyliä ja ehkä jotain muuta formaattia, kuin CD:tä. Vain aika näyttää, että miten CD:lle ja vinyylille käy.


Voisitko sä vihdoin valottaa tota toisenlaista soittotyyliä mihin cd:llä ei kykene? Pystyis itsekin ehkä ymmärtämään sun pointin paljon paremmin.

Ja sen miks sä oot cd-soitinten eroavaisuuksia koskevaan topiciin tullu kertomaan että cd-soittimista eroaa vinyylisoitin sillä et se on sun mielestä parempi

ei kato mee meille laaserlevypojille ilman perusteluja oikein ymmärrykseen :)
Caro²

Posts: 5,301

#80 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Danielin kanssa samoilla linjoilla noiden soittimien suhteen. Nopein laite soittaa tähän mennessä on se 500-sarjan pinohiirulainen. Vaikkakin se on epätarkka (siinä missä about kaikki muutkin markkinoilla olevat), soon kuitenkin nopea. Nopeus on kiva kaveri, biittiä joutuu korjaamaan joka tapauksessa. CDJ-100s:ssä häiritsee jotenkin sellanen typerä lelumaisuus, ja se jogi on ihan paksista.



Älä helvetissä. Mie luulin että painat vaan nappia ja biisi syntyy ittestään..

Ei se noin mee... Oliskin sellanen nappi... Käytän Jaakkoo sitten sen sijasta, kato se kaiken tekee, ja postailen ite aurinkopaikalla aina kun siihen on tilaisuus.



No mie kyl meinasin kysyä, että josko asia ois näin. Mutta vanhat ukot on vissiin valehellu miulle, että teet itekin jotain niiden rallien eteen.. :heart:


noh. mun mielestä noi vinyyli puristit vois marssia takas siihen vinyyli topikiin ja täällä jatkettais techtalkia.


Oleppas nyt cd-puristi... Soitatko yhtään ite muita kuin bittikiekkoja?
Ite ainakin soitan noin 30% biiseistä bittikiekoilta.. tiedä sitten olekko ajatellu itte olevasi ehkä cd-puristi.. joka toisia haukkuu osaa laskea yhteen.


Olipa kerran Jussi 'täyttätuubaa' Lius...


Paljos sulla olikaan sitä ikää :scared: