Vinyyli vs. Cd (splitattu cd -topicista)

290 posts, 15 pages, 56,368 views

Avatar
#201 • • R2 Guest


Paras äänenlaatu saavutettaisinkiin klubiympäristössä varmaan niin, että levysoittimen perään kytketään erilliset riaa-muuntimet, ja cd-soititmen perään erilliset da-muuntimet. Sitten soundi johonkin kunnolliseen analogipöytään, balanssoiduilla kaapeleilla kaikki välivaiheet.

Unohdinkin mainita, teknarin äänivarret voisi vaihtaa vaikka SME:n varsiin.



Laita vielä putkipäätteet ja alkaa olla soundi kohallaan. Äänenpaineet vaan saattaa jäädä vähän vajaiksi..

Samoin täysin CD-pohjaisessa systeemissä täysdigitaalinen tiski ja kaikki vahvistimet TDAA:ta, ei turhia AD/DA-muunnoksia ja järkyttävän kova hyötysuhde vahvistimilla. Kaikki tietty laatuosia..

Näinhän sen pitäs olla, mut todellisuus on paskamainen juttu.. Aina saa toki haaveilla..
Avatar
#202 • • näköradiomies Guest
täähän on ihan naurettavaa.

mun mielestä jos ajatellaa deejiitä mikä soitaa koko illan ceedeillä ei ole lähellekkään yhtä uskottava mitä jukka mikä tekee kaiken vinyylillä trackligthtit paskana pimeässä käyrillä vinyyleillä.
ceedee ei tule varmastikkaan voittamaan vinyyliä kenenkään tämän foorumin käyttäjän eliniän aikana, piste.

ceedeesottaaja tulee aina olemaan vinyylisoittimen kaveri kolmannessa kanavassa..turha edes tapella asiasta sen enempää..se on vaan fakta.
Caro²

Posts: 5,301

#203 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2


Laita vielä putkipäätteet ja alkaa olla soundi kohallaan. Äänenpaineet vaan saattaa jäädä vähän vajaiksi..


Eikös putkipäätteillä ole todetusti epäsuora taajuusvaste?


..


Täähän on ihan naurettavaa.

Katsotaan ny jostain näköradiosta uutistenlukijan naamaa - hiukan epäolennaista. Radiosta tulee samat asiat ilman ylimääräsiä ja turhia kommervenkkejä. Näköradio ei tu koskaan nousemaan radion kanssa samalle tasolle..

Cd-puristit: Radio toimii edelleen tv:n rinnalla erittäin hyvin
Vinyylipuristit: Tv toimii edelleen radion rinnalla erittäin hyvin
Puristit: Sanomalehdistä tulee saastetta.
Avatar
#204 • • drS Guest

täähän on ihan naurettavaa.



nii tää sun postaus?

mun mielestä jos ajatellaa deejiitä mikä soitaa koko illan ceedeillä ei ole lähellekkään yhtä uskottava mitä jukka mikä tekee kaiken vinyylillä trackligthtit paskana pimeässä käyrillä vinyyleillä.



kyllä. jos ei asiat oo stanan vaikeita ja formaatti se millä homma joskus alotettiin niin dj ei oo oikeesti dj.

ceedee ei tule varmastikkaan voittamaan vinyyliä kenenkään tämän foorumin käyttäjän eliniän aikana, piste.



ei välttämättä, miks pitäiskään?

ceedeesottaaja tulee aina olemaan vinyylisoittimen kaveri kolmannessa kanavassa..turha edes tapella asiasta sen enempää..se on vaan fakta.



kannattaa pysyä poissa esim. psykebileistä ettei toi sun illuusio vaan mee särki.
Avatar
#205 • • miikkaL Guest
*noutaa poppareita*

:king:
Avatar
#206 • • gerry Guest

*noutaa poppareita*

:king:



*Hakee kans jotakin purtava* :D


Eiks tää keskustelun aihe junna hiukan paikoilla... ? :excellent:
Avatar
#207 • • Daniel Braun Guest

Eiks tää keskustelun aihe junna hiukan paikoilla... ? :excellent:


Ei.
Yllättävän mielenkiintoista tää on vielä ollu.
Mielenkiintoisempaa tää on kun "mun musa on parempaa ku sun musa" väittely...
Caro²

Posts: 5,301

#208 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Eiks tää keskustelun aihe junna hiukan paikoilla... ? :excellent:


Ei.
Yllättävän mielenkiintoista tää on vielä ollu.
Mielenkiintoisempaa tää on kun "mun musa on parempaa ku sun musa" väittely...


Senhän ny kaikki tietää että siun musa on huonoa :excellent:
Avatar
#209 • • Daniel Braun Guest

Senhän ny kaikki tietää että siun musa on huonoa :excellent:


Älä kuule aloita... :D
Mun musa on parempaa ku sun.
Mun isoveli kerto niin! :mad:
Se tulee ja hakkaa sut!!1!
Avatar
#210 • • . Guest


ceedee ei tule varmastikkaan voittamaan vinyyliä kenenkään tämän foorumin käyttäjän eliniän aikana, piste.



ei me kaikki ihan NIIN rappiolla voida olla.. kai?
Avatar
#211 • • gerry Guest

Senhän ny kaikki tietää että siun musa on huonoa :excellent:


Älä kuule aloita... :D
Mun musa on parempaa ku sun.
Mun isoveli kerto niin! :mad:
Se tulee ja hakkaa sut!!1!



LOL


Mut onks sil loppupelis MITÄÄN väliä miltä formatilta musa tulee? Onhan näitä periaatemiehiä jotka ovat jämähtäneet vinyyliaikakauteen kuten on myös ihmisiä jotka ovat jämähtäneet 60luvulle. Ne pukeutuvat kuten 60 lukulaiset ja niitten talot/sisustus on kuin suoraan 60 luvulta... Mutta mielestäni jonkun ihmisen "kapea näkemys" se ei saisi vaikuttaa muun maailman kehitykseen.... Muutenhan me juostaisi vieläkin kaikki nakuna ja hakattaisi pampulla metsäs karhuja päähän....


Luulis että konemusarintamalla uusi teknikka otetaan aina mielenkiinolla vastaan, saisivat noi DJ:tkin tulla perässä ;)
Avatar
#212 • • . Guest

Mut onks sil loppupelis MITÄÄN väliä miltä formatilta musa tulee?


tottakai on. mitä sä horiset? käyttötarkotuksesta riippuen tottakai.

Onhan näitä periaatemiehiä jotka ovat jämähtäneet vinyyliaikakauteen kuten on myös ihmisiä jotka ovat jämähtäneet 60luvulle.


ja sit on näit jotka on jämähtäny c-kasetteihin. ne on parhaita.


Mutta mielestäni jonkun ihmisen "kapea näkemys" se ei saisi vaikuttaa muun maailman kehitykseen..


ai niinku paavi?


Luulis että konemusarintamalla uusi teknikka otetaan aina mielenkiinolla vastaan, saisivat noi DJ:tkin tulla perässä ;)


tanssimusa ja dj-kyldyyri rupee olemaan kuule siinä iässä et koht pitää ruveta perustamaan konservatorioita. opettajiks otetaan vain oman alansa puristeja ja kaikenlainen luova toiminta on ihan nounou..
Avatar
#213 • • näköradiomies Guest
hehe..ihan hyvä et kommenttini herätti moista kohua.. :D

noh kuitenkin sanon että ainoa lähelle ceedeen kokoa mihin luotan on 7"

+ tuossa jokin aika sitten Nytliitteessä joku deejii herra (en muista kuka)
tokas näistä digitaalisista formaateista yms. että se on yleisön pettämistä se jos niillä pelkästään keikkansa hoitaa..niin no..niinhän se taitaa olla :excellent:

mutta tämä on vain minun pienen ihmisen mielipide..tän jälkeen joku taas haluaa todistella itseään copy+paste..haha :D
Avatar
#214 • • phanatic Guest


+ tuossa jokin aika sitten Nytliitteessä joku deejii herra (en muista kuka)
tokas näistä digitaalisista formaateista yms. että se on yleisön pettämistä se jos niillä pelkästään keikkansa hoitaa..niin no..niinhän se taitaa olla :excellent:



Miksi ihmeessä olisi? En mä ainakaan ole allekirjoittanut yleisön kanssa mitään sopimusta jossa lupaisin soittaa vinyyliä. Yhtä hyvin vois väittää että ainoastaan syntetisaattoreilla keikkansa soittava bändi pettäis yleisöään.
Avatar
#215 • • Daniel Braun Guest

Luulis että konemusarintamalla uusi teknikka otetaan aina mielenkiinolla vastaan, saisivat noi DJ:tkin tulla perässä ;)


Niinno, on sitten tietytsti niitä konemusan tekijöitä jotka ovat "jämähtäneet" niihin vanhoihin aikoihin ja käyttävät täysanalogeja musanteossa jne...
Tai sit tällaisia ihme fiilistelijöitä joille jp80x0 on kultaakin kalliinpaa.
Vaikka on jo "vanhaa tekniikkaa" ;)
Avatar
#216 • • Jussi Lius Guest

Luonnollisesti dynamiikkaa Vinyylillä on enemmän, koska näytteenotto ei ole esteenä, mutta silti...



Näytteenottotaajuus ei korreloi dynamiikan kanssa, vaan bittisyys. 16 -bittisen digitaaliäänen (esim. CD) dynaaminen alue on 96 dB, vinyylillä noin 20 dB vähemmän.



Tokkopa pitää paikkaansa... Sääntö nr. 1 !!! :

Älä sekoita samaan lauseeseen digitaalista ja analogista dynamiikkaa!!!

KOSKA: Asiat on tosiaankin kaksi TÄYSIN eri asiaa. :)
Caro²

Posts: 5,301

#217 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Onhan näitä periaatemiehiä jotka ovat jämähtäneet vinyyliaikakauteen kuten on myös ihmisiä jotka ovat jämähtäneet 60luvulle.

Luulis että konemusarintamalla uusi teknikka otetaan aina mielenkiinolla vastaan, saisivat noi DJ:tkin tulla perässä ;)


Tekniikkaa otetaan mielenkiinnolla vastaan, sitä myös käytetään jos se toimii. Valitettavasti laitteet eivät koskaan tee tekijää, se on huomattu monta kertaa.. Varsinkin kone"musiikkia" tekevien ihmisten piirissä..



noh kuitenkin sanon että ainoa lähelle ceedeen kokoa mihin luotan on 7"



Ainoa 7" mihin mie (vielä tässä vaiheessa) luotan, löytyy jalkojen välistä..
Vinyylin, ja vinyylisoittimen toimintaan luotan kyllä enemmän kuin digitaaliseen veljeensä.. ihan omakohtasista kokemuksista johtuen :)
Avatar
#218 • • aleksivirta Guest
tässä vaiheessa tekis mieli ottaa ihmisten (huolelliset) nyrpistelyt niskoille toteamalla "ääh vittu jätkät, lopettakaa jo - ei tästä tuu lasta eikä paskaa"

mutta mikä minä oon arvostelemaan. jatkakaa.
Avatar
#219 • • gerry Guest
edit:(äsh, ei jaksaa jauhaa paskaa)
Avatar
#220 • • aleksivirta Guest
niin siis, ei mitenkään dissaten mutta musta tuntuu että vinyyli vs cd-vastakkainasettelu on aina osapuilleen yhtä freesiä sekä hedelmällistä ja siitä muodostuva keskustelu sisältää yhtä kylmäpäisesti heitettyä tarkistettua faktaa kuin esim mac vs pc, logic vs cubase, suomi vs ruotsi, kiksu vs junkka... omia esimerkkejä saa keksiä.

vaikka periaatteessa homman pitäisi olla jonkin sorttinen makuasia josta ei tarvii vauhkota sen kummemmin niin silti kaikki osapuolet Uskoo (tai *shiver* Tietää) että joku juttu on ihan oikeesti Parempi Kuin Se Toinen joka on aina vaarallinen juttu fiksuissa keskusteluissa.

eipä muuta.