Ymmärrän tuollaisen CD:n käytön ainoastaan, kun miksailette niitä biisejä ns. putkeen tekemättä itse yhtään mitään ammattitaitoista tai muuta vaikeampaa.
Siis täh? Kerros nyt sitten mulle, että mitä noilla nykyisillä CD:illä ei saa tehtyä mitä vinyylisoittimilla saa :o
CD on tavallaan hyvä formaatti, mutta ikäväkseni on todettava, että siinä on suuria puutteita vinyyliin verrattuna. Toisekseen kehitys on menossa ympäri maailmaa eteenpäin CD:n ohi.. ehkä täällä suomessakin kohta dj't pyörittää DVD formaattia, josta äänen lisäksi saadaan ulos myös kuvaa. JA niin se vaan toimii, että kuvakin samalla 'miksaantuu'. Tämä johtaa siihen, että tavallinen CD kuolee dj käytöstä aikaisempaa, kuin vinyyli!! Puhumattakaan muista uusista tekniikoista joihin olen törmännyt..!
DVD-soittimet tulevat varmaankin yleistymään, mutta veikkaan että lähinnä audiotallennusmuotona. Helpottaa huomattavasti esim isojen maailmanstarojen roudailua, kun mukaan voi ottaa 2 DVD-levyä, joille mahtuu saman verran musiikkia kuin kahteen isoon UDG:n vinyylibagiin.
Sanonkin tässä, että pelkästään CD:ltä soittaa tällähetkellä NE 'superstarat', joiden tähteys on laskussa ja jotka yrittävät epätoivoisesti vielä rimpuilla ajankulua vastaan. Ne nousevat kyvyt soittavat edelleenkin vinyyliä siis juuri ne tulevat STARAT,.. ikäväkseni täytyy todeta se, että kun Dj:lle tulee ikää yli 35 vuotta sekä on uransa huipulla niin siirrytään jostain kumman syystä CD:hen. Ainoa selitys tuohon on laiskuus...
Laiskuus? Siis laiskuus mitä kohtaan? Miten eri formaatti voi tehdä dj:stä huonomman? En niinkun tajunnu tota sun pointtia edellisestä kappaleesta.
Oma veikkaukseni on, että vinyyli tulee (ikävä kyllä) kuolemaan suhteellisen nopeasti. Syynä tähän on yksinkertaisesti kustannussyyt. Nykyään levy-yhtiöt saavat yhdestä myydystä mp3:sta yhtä paljon rahaa kuin myydystä vinyylistä. Sen lisäksi mp3 on nopeammin kaikkien saatavilla, kuin vinyyli, ja mp3:n jakelu on maailmanlaajuista siinä vaiheessa, kun sen nettisivuille pistää.