Uusi biisi - Techno Buddha (updated 23/1/04) [jumputusta]

248 posts, 13 pages, 27,249 views

Avatar
#81 • • Digital Beat Guest


kiitoksia rakentavasta ja hyvästä kritiikistä, kyllähän se on tosi että tuota biisiä pitää vielä hioa, tämä on vielä aika demovaiheessa ja nuo lapaset on vielä pahuksen isolle miksattu. Tiedän itekki että masterointivaiheessa biisin miksauksen tulee olla jo kohdillaan. Masteronnissa kun kompuroidaan ja ruuvataan eq:ta


Tosta oon kyllä erimieltä. Jos biisi on kunnolla miksattu ei masteroinnissa tarvi kuin "yhtenäistää" saundeja (jos siis levyn tekeminen on kyseessä). Toki voi olla että eq:ta ja kompuraa siihen tarvitaan, mutta uskallan väittää että täysin masteroimatonkin raita voi kuulostaa täysin valmiilta ja olla levyllepanokelpoinen


Kyllä aina arvostan kunnollista palautetta enemmän niinku sä viitsit antaa kuin lapsellista "kakkapökäle" palautetta jota valitettavasti täällä saa, kun jotkut huvikseen kirjottavat tommosta moderaattorien siihen puuttumatta mikä on toisaalta henkilöiden oma asia mutta toisaalta taas siitä saa vain sen kuvan että henkilö ei pahemmin tunne genreä ja jauhaa paskaa kun ei muutakaan osaa.


Kyllä mä myös näkisin että olet tilanteen aika vakavasti itse aiheuttanut. Kirjoitin asialliseen sävyyn koska en halua sinua loukata, mutta välttämättä ei kannata tuntemattomalee väittää ettei tunne genreä jos ei pidä sun musiikista. Sillä ei nimittäin ole mitään väliä tunteeko genreä, siihen että onko biisi tehty kunnolla. Sinun tapauksessa se ei sitä missään tapauksessa ollut, joten puolustautumisesi genren taakse ennenmminkin häpäisee kyseistä musiikkityyliä, kuin "puolustaa" keskeneräistä saundiasi.


Ehkä (Digital Beat) asenne tulee just siitä että mulle ei kannata turhaan vittuilla vaan olla asiallinen eikä mennä henkilökohtaselle tasolle tai persehuumorin tasolle. Mun mielestä kritiikin pitäs pysyäkin asiallisella tasolla, eikä näitä "kakkapökäle" kritiikkejä edes annettas olla koska ne menevät kuitenkin flameosastoon. Foorumin ohjeet pitäs ehkä päivittää tai paska sanat piipata niin täällä vois käydä koko perheen voimalla.


Mielestäni sulle ei oo turhaan ees suuremmin vittuiltu, vaan olet käytökselläsi suurimman osan sanoista ansainnut. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, sanotaan. Kritiikki voi olla asiallista vaikka se olisi negatiivista, ja jos olisin ollut huonommalla tuulella ja toi kuuntelukokemus ois tullu väärään aikaan, olisin ehkä itsekin kirjoittanut ainoastaan "Hirveetä kuraa. Aika paljon pitää vielä kehitystä tapahtua ennen kuin tätä voin kunnon psytranceksi sanoa", mutta enpäs sanonut. Sen sijaan sun kannattaa tarkistaa omaa suhtautumistasi kritiikkiin, jos siis haluat että saat asiallista sellaista jatkossakin. Välttämättä ei kannata aina vedota siihen että "tiedät jo ja että asiaa ollaan korjaamassa" tai että "tää kuuluu tähän genreen, et vaan ymmärrä" vaan olla kiitollinen saamastaan paskastakin palautteesta ja koettaa ammentaa sieltä tiedonjyvä. Nykyisellä jatkuvasti puolustelevalla kannalla toki aiheutat keskustelua, mutta pilaat mahdollisuutesi vakavasti otettavana demomuusikkona ainakin tällä forumilla. Vika ei niinkään ole siis forumin ohjeissa, vaan omassa suhtautumisessasi kritiikkiin. Yleensä kun vain tuppaa olemaan niin että jos joku asia tuntuu vialliselta, kannattaa ensin tarkistaa mitä itse voi tehdä sen korjaamiseksi, eikä heti syyttää siitä muita.


Ehkä kun ei oo tarpeeks täällä vielä mainetta tai nimeä niin porukat tuomitsee myös herkemmin.
Musan tekoa jatkan varmasti ja teen välillä myös remiksejä ;)
Hyvää jatkoa sulle kans :)



Itse en ole huomannut että täällä saisi nimettömät paskaa palautetta, tai että tunnetut saisivat pelkkää kiitosta. Kyllä se menee aika tarkasti sen biisin laadukkuuden mukaan. Toki itseäsi taatusti harmittaa ettei kehuja tule, mutta eihän mikään ole turhempaa kuin "Ihan jees.."-kommentit.

Mut juu. Hyvät jatkot



Tässä ei ollu tarkotus vetää hernettä nenään kun vaan kerätä kommentteja tästä demosta, mutta mikäs siinä on ku nämä postaukset menevät joskus vähän ojasta allikkoon. Itse asiassa mua ei yhtään harmita saada hyvää kritiikkiä, miten muuten voisin kehittää biisiä tai omaa musaa ellen sitte kritiikin kautta. Olen ollut joissain foorumeissa joissa ei tosiaan saa minkäänlaista kritiikkiä kun vaan koko ajan että mahtavaa, hienoa ja se kyllä osittain kyrsii ku ei osata antaa oikeaa palautetta. Oot ihan oikeessa että tommoset "Ihan jees.." -kommentit ei oo mitenkään rakentavia tai kriittisiä, ne on ihan vaan "jees" :laugh:
Avatar
#82 • • Digital Beat Guest

Itse biisistä vois viel sanoo et täs on kyl miksaus ihan poskellaan.. Kuulostaa
sellaselta vessakoppisoundilta.. Missä basso? Millanen äänentoisto sun
studiollas on? Saundi on ainakin mun monitoreista samanlainen ku mitä
mun ekoista "hifi"-pc-purkeista irtos.

Sävellykseen tai vastaavaan en kyl sen enempää viitti puuttua, siitä on
taidettu jo kaikki olennainen sanoa.



bassoa vois tosiaan olla enemmän, oon ihan samaa mieltä. Masteroin tätä koulun studiolla jossa jotkut isot Genelecin pöntöt. Tämä menee T.C. Electronicsin DSP kompuran/EQ:n kautta pc:lle jossa Sadie-masterointi/miksausohjelma. Kyllä se kuulostaa just aika purkilta kun painan Bypass nappulaa TC:ssä. ;)
Avatar
#83 • • Digital Beat Guest

Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan,



tätä juuri yritin sanoa. pointtinani ei ollut se ketä kehutaan ja ketä haukutaan, vaan lähinnä se että vakkariringin ulkopuoliset eivät saa edes haukkuja elleivät he vedä juuri tuollaista digitalbeatin munapääimagoa..



yritän olla ihimisiksi täst edes :panic: Sori jos vedin herneen korvaan, nyt se tuli kuitenki jo pois sieltä. En luule enää tietäväni liikaa psytrancesta itekään...
Avatar
#84 • • Digital Beat Guest

Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan,



tätä juuri yritin sanoa. pointtinani ei ollut se ketä kehutaan ja ketä haukutaan, vaan lähinnä se että vakkariringin ulkopuoliset eivät saa edes haukkuja elleivät he vedä juuri tuollaista digitalbeatin munapääimagoa..



No mulla taas pointtina oli se, että digital beatin aiempien postausten takia, en olis vaivautunu enää kuuntelemaan. Ts. kusipääimago on ennemminki luotaantyöntävä. Ainakin siis minulle.



sori että vouhotan liikaa :eek:
Avatar
#85 • • Digital Beat Guest
Joku tuolla www.trance.nu :ssa mainitsi että tämä on oldskool trancea. No tämä kai sitten joutaa tuonne Anttilan top ten tarjouskoriin :) Tietääkö kukaan semmosta artistia ku Younger Brother ? tekee semmosta oldskool Goa musaa, muistaakseni Hawaijilta kotoisin. Oon meinaan hieman kuunnellu ja ehkä hieman vaikutteita joissain osin tässä biisissä ;)
Avatar
#86 • • Halokaust Guest
Älä sekoita Anttilan tarjouslevyjä tähän, sieltä löytyy oikeastikin hyvää trancea :D
Avatar
#87 • • timppa^ Guest
MUTTA JOS NYT HYVÄ IHMINEN RUPEISIT QUOTTAAMAAN USEAMPAA POSTIA YHDESSÄ POSTISSA KIITOS.
Avatar
#88 • • Digital Beat Guest

MUTTA JOS NYT HYVÄ IHMINEN RUPEISIT QUOTTAAMAAN USEAMPAA POSTIA YHDESSÄ POSTISSA KIITOS.



pitääpä yrittää ainaki :)
Avatar
#89 • • Digital Beat Guest

Älä sekoita Anttilan tarjouslevyjä tähän, sieltä löytyy oikeastikin hyvää trancea :D



juu eiköhän, mutta mieluummin Streetbeat tai joku oikea levypuoti ;)
Avatar
#90 • • Daniel Braun Guest

MUTTA JOS NYT HYVÄ IHMINEN RUPEISIT QUOTTAAMAAN USEAMPAA POSTIA YHDESSÄ POSTISSA KIITOS.


Olen kyllä samaa mieltä.
Jopa se 15v pikkuskidi (yhä edelleen siis epäiden tota 31v blaa blaa. Toi Mikseri.net:in teksti antoi sellaisen kuvan että oksat pois...) osais sen homman.
Ja noissa quoteissa ei tarvi olla kaikkea edellisen hepun sanomisia.

Voiskos sitä opetella quotetuksen perusteet, ei varmaan ole liikaa pyydetty? ;)

Minäkin paras puhuja...
Avatar
#91 • • Edited MikkiHiiri Guest


OT jatkuu, mutta kuitenkin...
Mun mielestä toi on just ongelma täällä demopuolella.
Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.



Tarkotat varmaan näitä tietyn suunnan muusikkokerhon kommentteja:
"Tiukkaa matzQ!!!"
"Potkii persettä!! <3<3<3<3"
"Millo tän saa vinyylinä?!!!?!?!"

(BTW, ei oo sen "älykkäämpää" palautetta kuin Upcoming/Past Eventsin ProtzQ on
ihQu!1!<3<3<3 -kommentitkaan. ;D)

Mikäs siinä jos maistuu. Pääasia että porukka diggaa, vaik oiski sama porukka joka kerta. :)

Haukkumiseen en yhdy, vaan uusien tyyppien biisejä yksinkertaisesti juuri kukaan ei
vaan kuuntele, helpompi kuunnella uusia biisejä tyypiltä joka teki viimeeksikin ittensä
mielestä hyvää musaa. Myönnettäköön että en kuuntele itekään täällä kuin pari maasta
taivaaseen hypetettyä raitaa silloin tällöin.


Muutaman tietyn genren biisit keräävät paljon enemmän kommentteja kuin muut.. Esim just joku tylsä junnaava tekno, techtrance, huumori ;)



Johtuisko foorumin teknopainoitteisuudesta ;)
Avatar
#92 • • Laite Guest

Tarkotat varmaan näitä tietyn suunnan muusikkokerhon kommentteja:
"Tiukkaa matzQ!!!"
"Potkii persettä!! <3<3<3<3"
"Millo tän saa vinyylinä?!!!?!?!"



:right:
kateus vie kalatkin vedestä
Avatar
#93 • • Daniel Braun Guest

Tarkotat varmaan näitä tietyn suunnan muusikkokerhon kommentteja:
"Tiukkaa matzQ!!!"
"Potkii persettä!! <3<3<3<3"
"Millo tän saa vinyylinä?!!!?!?!"

(BTW, ei oo sen "älykkäämpää" palautetta kuin Upcoming/Past Eventsin ProtzQ on
ihQu!1!<3<3<3 -kommentitkaan. ;D)


En nyt varsinaisesti noita kommentteja tarkoittanut, mutta periaatteessa joo...
Totahan toi on.
Ei sinänsä, kyllähän itsekin sorrun useasti arvostelemaan biisejä (ehkä vähän liikaakin, vaikka omaa tuotostani en saa koskaan siihen pisteeseen että kehtaisi laittaa julki...) vain siksi että ne on näitä Plattarissa tunnettuja tekijöitä.
Mutta, toisaalta kuuntelen ja arvostelen paljon muittenkin biisejä...
Ja en vain arvosteluissani etsi niitä kaikkia mokia enkä toisaalta vain ylistä biisi vaan yritän jonkinmoista kriittistä palautetta antaa.
Aina ei sitä pysty.
Joskus vain on niin helmi biisejä että jää lähes sanattomaksi.

Mutta asiaan (tai oikeesti jatketaan kyllä tätä OT:tä, mutta silti)...
Niin, pointtini oli enemmän se että näiden tunnetumpien tuottajien biisejä vain ylistetään ja ylistetään.
Aloittelijoiden tuotoksista taas etsitään vaikka suurennuslasin avulla ne kaikki mokat...
Ja hyvät jutut jäävät useasti taka-alalle...
Avatar
#94 • • MikkiHiiri Guest


kateus vie kalatkin vedestä



Äh. Emmä tätä tarkottanu :D (nyt vuorostaan sulta jäi sarkasmi huomaamatta, unohin hymiön;))
Vaan, että jos muusikolla on soundi kohdillaan, porukka kehuu sen täällä lähes
automaattisesti pilviin pelkän soundin takia, syystäkin, koska tää on demofoorumi ja
semmoses se on vaan hemmetin positiivinen asia. Se riittää täällä, muttei "pidemmällä",
jossa rima on niin korkealla et soundin lisäks pitäis niiden ite biisienki olla vitun hyviä.

Sorry offtopic, kuuntelen topicin biisin kuhan kerkeen :D
Avatar
#95 • • Digital Beat Guest

Okei, ihan muutama sana:

Olen jo pitemmän aikaa katsonut sivusta kirjoituksiasi mutta nyt päätin rekistöröityä ja antaa vähän palautetta.

1. Sinun biisit ovat yleisesti ottaen aivan karmeita

2. Sinulla on "kokemukseesi" (olet aloittanut 80-luvun lopulla?) verrattuna _todella_ huonot taidot säveltää elektroonista musiikkia

3. Et tunnu tietävän genreistä paljoakaan

4. Kaiken huipuksi et osaa ottaa kritiikkiä vastaan koska luulet ilmeisesti oikeesti että nuo sinun tuotokset ovat hyviä?

Ja ei, joku mp3-internet-cd -sopimus saksaan EI ole kova sana eikä todista yhtään mitään, pikemminkin päinvastoin.

Ehkä sinä voisit alkaa tekemään jotain muuta. Ihan oikeasti.

With all respect,
Vihtori Lindeman



Et vaivaudu ottamaan asioista selvää vaan haluat päteä, kyseessä ei ole mikään mp3 cd sopimus vaan ihan oikea independent labelsopimus. Olen toimittanut sinne masteroidun cd-levyn ja grafiikat.
Tsekaa topikki täältä:
http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?t=11989

Ei mun kaikki tuotokset oo yhtä hyviä täytyy myöntää. Mutta ei nyt kaikki huonojakaan. Omasta mielestä tiedän jonkin verran genreistä, toisinaan se voi olla hieman vaikeaa määritellä.
Turha on olla kateellinen ja vähätellä toisten tekemisiä. Ei myöskään tarvi mennä henkilökohtasuuksiin, kun pyysin vaan mielipidettä yhestä biisistä niin alat neuvoa että voisin alkaa tekemään jotain muuta. Besserwisserismiä kannattaa välttää, otappa ajatus ;)
Kyllä se siitä :)

Hyviä jatkoja.
Avatar
#96 • • Jukka I Guest

Turha on olla kateellinen ja vähätellä toisten tekemisiä.



Mikä saa sut ehdottoman vakuuttuneeksi siitä, että kyse on kateudesta?
Avatar
#97 • • Laite Guest

Turha on olla kateellinen ja vähätellä toisten tekemisiä.



Mikä saa sut ehdottoman vakuuttuneeksi siitä, että kyse on kateudesta?



Eikös toi yli 50 latausta kahdessa päivässä oo ihan selkeä merkki siitä, että biisi on hyvä :scared:
Avatar
#98 • • Roz Guest

Turha on olla kateellinen ja vähätellä toisten tekemisiä.



Mikä saa sut ehdottoman vakuuttuneeksi siitä, että kyse on kateudesta?



Eikös toi yli 50 latausta kahdessa päivässä oo ihan selkeä merkki siitä, että biisi on hyvä :scared:



Touché! :D
Avatar
#99 • • messis Guest
joo ei paljoa meinaa nuo lataukset. itse kävin ihan sen takia lataamassa kun täällä on niin kova polemiikki aiheesta. Ja täytyy kyllä sanoa, ettei täällä ihan suotta ole negatiivistä palautetta ollut.
tuo oli kyllä niin just sellaista materiaalia mitä saa kun reasonilla vähän sähläilee ja sutii sinne tänne. ideaton, surkeet samplet, reasonin perus malström soundia heti alussa. argh
Avatar
#100 • • Digital Beat Guest

joo ei paljoa meinaa nuo lataukset. itse kävin ihan sen takia lataamassa kun täällä on niin kova polemiikki aiheesta. Ja täytyy kyllä sanoa, ettei täällä ihan suotta ole negatiivistä palautetta ollut.
tuo oli kyllä niin just sellaista materiaalia mitä saa kun reasonilla vähän sähläilee ja sutii sinne tänne. ideaton, surkeet samplet, reasonin perus malström soundia heti alussa. argh



hyvä saada negatiivistakin palautetta. Eihän biisiä vois muuten kehittää parempaan suuntaan. Tuo biisi kyllä on rakenteeltaan vähän sekava, oot oikeasssa kun sanot että sutii sinne tänne. Osa sämpleistä pitää kyllä laittaa vaihtoon. Oon samaa mieltä että malström soundia vois muokata jotenki ettei kuulosta heti ihan Reason kamalta. Kiitos rehellisestä ja suorasta palautteesta. :)