Uusi biisi - Techno Buddha (updated 23/1/04) [jumputusta]

248 posts, 13 pages, 27,244 views

Avatar
#41 • • Digital Beat Guest

En liene hirveän väärässä jos arvioin
tekijöiden iäks jotain 15 / 16 vuotta
(tai ainakin kuulostaa pelottavan
paljon siltä matskulta jota itse duunailin
niihin aikoihin :scared:) ja kuitenkin
ilmeisesti tosissaan asialla, että
palautekin vois olla sen mukaista.

Ja mitä itse biiseihin tulee, niin ei näistä
kyllä ihan vakavastiottaen levylle asti ole,
vähän kannattais itsekritiikkiä harrastaa
vaikka selvästi nuoruuden innolla musiikkia
väännättekin. (Tän kun olis joku mullekin
aikoinaan sanonu :mad:)



Tuplaa toi arvio, käsittääkseni miehellä on ikää 31 vuotta tjsp.



hyvä, teen tätä musaa n. 15-16 vuotiaille :)
Avatar
#42 • • plink Guest

Oon ollu aika paljon tosin tän demopuolen kanssa tekemisissä enkä tiedä
onko muitten fiilikset samanlaisia, mutta näin mä oon asian kokenut.
Mä kiitän jokaista ihmistä joka on rehellisesti sormella osoittanut heikkou-
den mun tuotannossani ja toivon, että sama käytäntö jatkuu. Laaduntark-
kailu on välillä itse todella vaikeaa, sen takia jokainen artisti tarvitsee
kriitikoita. Jos pelkkiä kehuja kaipaa niin voi soitella biisejään vaikka
mutsilleen :)



et oo tainnut viimeaikoina hirveästi tätä aluetta lukea? ;)
Avatar
#43 • • Digital Beat Guest


Paskanmarjat.

Tjeu: Juha Vilkamo, Perttu Lindroos, Harrison Fnord, AM, Deliciound, Shiner, Rasmus Hedlund, Quayside, Introvert, Serotone, Ville.A...

Kyllä laatumatsku täällä noteerataan.



OT jatkuu, mutta kuitenkin...
Mun mielestä toi on just ongelma täällä demopuolella.
Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.



<tää menee pahasti OT mut en tiiä mihin tää pitäis postaa sit..>

Nyt ammut niin pahasti harhaan ettei mitään rajaa. Mä oon itte vääntä-
ny konesoundia noin kakstoistavuotiaasta asti eli siitäasti kun ensim-
mäisen kerran sain piippauksen koneesta ulos. Suunnilleen vuonna 2000-
2001 aloin duunailemaan vähän enemmän PC-alustalla ääntä, ensin
träkkerimatskua ja sitten myöhemmin VSTi- ja sekvensseritavaraa.

Noin vuodesta 2001 oon postaillu tänne säännöllisesti uusimpia tuotoksiani
ja aloitellessani äänimateriaali oli aika karmeaa, amatöörimäistä ja
muutenkin kokemuksen puutteesta johtuen nuoren kuuloista, ja se heijas-
tui heti kommentteihin. En mä saanut mitään pään taputusta joka räpel-
lyksestä mitä tänne pistin, välillä oli itselläkin aika paljon nieleskelemistä
purevassa kritiikissä ja kommenteissa missä sanottiin ihan suoraan mitä
ajateltiin.

Otin neuvoista onkeeni ja kuuntelin kokeneempien neuvoja ja sitämyöten
musiikillinen ulosantinikin kehittyi; kyllä täällä jokainen on ns. oppirahansa
maksanut. Mun on suorastaan kiittäminen platinumia siitä, että ylipäänsä
kehitystä tapahtuu. Hyvin harva kaveri osaa tai varsinkaan kehtaa suo-
ralta kädeltä sanoa, mikä biisissä kusee ja mikä ei. Monet on varmasti
huomannut sen livenä biisejä toiselle soittaessaan. Se vaivautunut hil-
jaisuus, katse sivummalle, yskähdys ja "Oli se ihan hyvä". Täällä voi
kappaleensa altistaa rehelliselle vertaisarvioinnille, eikä täällä IRL kaveri-
suhteet näyttele kovinkaan suurta osaa. Aika harva mun IRL-kavereista
edes kommentoi mun biisejä millään tavalla. Enimmäkseen ne kommentit
tulee täysin ulkopuolisilta.

Oon ollu aika paljon tosin tän demopuolen kanssa tekemisissä enkä tiedä
onko muitten fiilikset samanlaisia, mutta näin mä oon asian kokenut.
Mä kiitän jokaista ihmistä joka on rehellisesti sormella osoittanut heikkou-
den mun tuotannossani ja toivon, että sama käytäntö jatkuu. Laaduntark-
kailu on välillä itse todella vaikeaa, sen takia jokainen artisti tarvitsee
kriitikoita. Jos pelkkiä kehuja kaipaa niin voi soitella biisejään vaikka
mutsilleen :)



kiitoksia paljon loistavasta palautteesta ja hyvistä neuvoista :) Otanpa neuvoista vaarin ;)
Avatar
#44 • • Jukka I Guest
<OT>

Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.



Se, että vakkarisuosikkien biisejä kehutaan uusien kykyjen tuotoksia enemmän, johtunee yksinkertaisesti siitä että niissä on enemmän kehumisen aihetta.

Toki myös perusteetonta ylistämistä jossain määrin esiintyy, mutta toisaalta näiden veteraanien kohdalla rima on aina korkeammalla, eli jokaista uutta tuotosta verrataan armotta johonkin aiempaan superhittiin. Uuden tulokkaan on sen sijaan helpompi jättää myönteinen vaikutus jollakin kohtalaisen laadukkaalla tuotoksella. Esimerkiksi nimimerkki "teknolate" keräsi tässä jokin aika sitten ansaitut kehut tuotoksillaan.

Väitän edelleen, että kyllä hyvä musiikki täällä noteerataan ennemmin tai myöhemmin. Jostakin alhaalta nämä vakkarisuosikitkin ovat aikanaan kivunneet ansaittuun suosioonsa.
Avatar
#45 • • miikkaL Guest

<OT>

Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.



Se, että vakkarisuosikkien biisejä kehutaan uusien kykyjen tuotoksia enemmän, johtunee yksinkertaisesti siitä että niissä on enemmän kehumisen aihetta.

Toki myös perusteetonta ylistämistä jossain määrin esiintyy, mutta toisaalta näiden veteraanien kohdalla rima on aina korkeammalla, eli jokaista uutta tuotosta verrataan armotta johonkin aiempaan superhittiin. Uuden tulokkaan on sen sijaan helpompi jättää myönteinen vaikutus jollakin kohtalaisen laadukkaalla tuotoksella. Esimerkiksi nimimerkki "teknolate" keräsi tässä jokin aika sitten ansaitut kehut tuotoksillaan.

Väitän edelleen, että kyllä hyvä musiikki täällä noteerataan ennemmin tai myöhemmin. Jostakin alhaalta nämä vakkarisuosikitkin ovat aikanaan kivunneet ansaittuun suosioonsa.



Muutaman tietyn genren biisit keräävät paljon enemmän kommentteja kuin muut.. Esim just joku tylsä junnaava tekno, techtrance, huumori ;)

Toisaalta sen ymmärttää, koska tuntuu että esim kiksua tulee joka tuutista ulos. Itseä on kyllä vähän ärsyttänyt, että viimeisimmät biisit on saaneet tyyliin 2 kommenttia. Edellinen sai yhden, vaikkei se niin huono ollut :right:
Avatar
#46 • • Laite Guest

Itseä on kyllä vähän ärsyttänyt, että viimeisimmät biisit on saaneet tyyliin 2 kommenttia. Edellinen sai yhden, vaikkei se niin huono ollut :right:



*kyynel*
Avatar
#47 • • jUSSi Guest

Muutaman tietyn genren biisit keräävät paljon enemmän kommentteja kuin muut.. Esim just joku tylsä junnaava tekno, techtrance, huumori ;)

Toisaalta sen ymmärttää, koska tuntuu että esim kiksua tulee joka tuutista ulos. Itseä on kyllä vähän ärsyttänyt, että viimeisimmät biisit on saaneet tyyliin 2 kommenttia. Edellinen sai yhden, vaikkei se niin huono ollut :right:



ehkä tämä kertoo enemmän tietyn genren kuuntelijoista kuin itse musiikista

:king: :sarkasmi:
Avatar
#48 • • Tres Guest

Noni.



hyvä että vaadit musalta paljon :)



En itseasiassa kovin paljoa. Varsinkaan
tällä forumilla. Mitä muuten tarkoitit sillä,
että musiikkisi on suunnattu 15/16 -vuotiaille? :confused:
Eivätkö samat laatukriteerit päde, jos
musiikin kohderyhmänä ovat alle 18-vuotiaat?
Olemmeko me nyt jäävejä kritisoimaan
musiikkiasi koska olemme vanhempia?
Kuvittelitko Platinumille postatessasi tämän
olevan teiniforum?
Ante

Posts: 16

#49 • • Ante
<offtopic>
Miksi demo-puolella puhutaan henkilöstä eikä musiikista? Kait modetkin pystyvät jotain sanomaan ennenkuin tämä typeryys karkaa lopullisesti käsistä.

Nimim. Ihmettelen vaan tätä vastausten määrää...
</offtopic>
Avatar
#50 • • crash Guest


Laaduntarkkailu on välillä itse todella vaikeaa, sen takia jokainen artisti tarvitsee kriitikoita.



Kyllä ehdoton aamen tälle! Onhan se nyt täysin ymmärrettävää, että omalle työlleen sokeutuu, varsinkin jos hioo samaa kappaletta kovinkin pitkään. Kommentit ja mielipiteet kannattaa ottaa vakavissaan. Eri asia onkin, kuinka niitä sitten osaa ja haluaa hyödyntää. Pääasia kuitenkin on se, että tekee omaa juttua ja muistaa, että kaikkia ei voi koskaan miellyttää.
Avatar
#51 • • Digital Beat Guest

Noni.



hyvä että vaadit musalta paljon :)



En itseasiassa kovin paljoa. Varsinkaan
tällä forumilla. Mitä muuten tarkoitit sillä,
että musiikkisi on suunnattu 15/16 -vuotiaille? :confused:
Eivätkö samat laatukriteerit päde, jos
musiikin kohderyhmänä ovat alle 18-vuotiaat?
Olemmeko me nyt jäävejä kritisoimaan
musiikkiasi koska olemme vanhempia?
Kuvittelitko Platinumille postatessasi tämän
olevan teiniforum?



olen iloinen siitä että täällä käy monen ikästä porukkaa, en tarkottanu tuolla 15-16 v. jutulla ku sitä että tämmösen musan mahdollinen markkinointikohderyhmä saattaa olla suurin tuossa ikäryhmässä.

Paremminkin tuo mikseri.net:n foorumi on aika teinifoorumi, korjaa jos olen väärässä.

Palautetta otan vastaan aivan kaikenikäisiltä ihan mielellään :) Paitsi ei täällä kyllä eläkeikäisiä näy :D
Avatar
#52 • • Digital Beat Guest

<offtopic>
Miksi demo-puolella puhutaan henkilöstä eikä musiikista? Kait modetkin pystyvät jotain sanomaan ennenkuin tämä typeryys karkaa lopullisesti käsistä.

Nimim. Ihmettelen vaan tätä vastausten määrää...
</offtopic>



aivan, mopo karkasi joillakin täällä vähän käsistä, yrittäkää toki arvostella biisiä eikä henkilöä, analyyttisyys ja kritiikki kiinnostaa ei henkilökohtaisuus.
Avatar
#53 • • Digital Beat Guest


Laaduntarkkailu on välillä itse todella vaikeaa, sen takia jokainen artisti tarvitsee kriitikoita.



Kyllä ehdoton aamen tälle! Onhan se nyt täysin ymmärrettävää, että omalle työlleen sokeutuu, varsinkin jos hioo samaa kappaletta kovinkin pitkään. Kommentit ja mielipiteet kannattaa ottaa vakavissaan. Eri asia onkin, kuinka niitä sitten osaa ja haluaa hyödyntää. Pääasia kuitenkin on se, että tekee omaa juttua ja muistaa, että kaikkia ei voi koskaan miellyttää.



hienoa, hienoa ! hyvä pointti, sitä huomaa joskus tosiaan että ei tavallaan kuule omaa biisiä jos sitä kuuntelee liikaa. Omalla kohdalla on toiminut hyvin jos pitää muutaman päivän tai vaikka viikon tauon ja sitten kuuntelee saman biisin uudestaan. Ja sillävälin kuuntelee jotain ihan muuta kuin omaa musaa. Oon lukenu myös kirjaa "Digital Desktop Studio" jossa paljon vinkkejä miksaukseen ja masterointiin. Välillä on tullu kuunneltua mm. Astral Projectionin ja Infected Mushroomin biisejä.
Musiikissa on just se vaikeata että kaikkia ihmisiä ei voi koskaan miellyttää 100% . Eri asia on tietenkin The Rolling Stones jota voivat kuunnella lähes kaikki.
Avatar
#54 • • Digital Beat Guest

Muutaman tietyn genren biisit keräävät paljon enemmän kommentteja kuin muut.. Esim just joku tylsä junnaava tekno, techtrance, huumori ;)

Toisaalta sen ymmärttää, koska tuntuu että esim kiksua tulee joka tuutista ulos. Itseä on kyllä vähän ärsyttänyt, että viimeisimmät biisit on saaneet tyyliin 2 kommenttia. Edellinen sai yhden, vaikkei se niin huono ollut :right:



ehkä tämä kertoo enemmän tietyn genren kuuntelijoista kuin itse musiikista

:king: :sarkasmi:



olen ihan samaa mieltä, tavanomainen jumputus kerää enemmän kuuntelijoita :D
Tämmönen eksperimentaali psy-tech-electronica herättänee monia mielipiteitä sekä puolesta ja vastaan.

Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.
Avatar
#55 • • Pas-2 Guest


Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.



Oiskohan mahdollista että keskusteluun on jokin muu syy kuin biisin hyvyys... tai oiskohan se hyvinkin todennäköistä.
Avatar
#56 • • jUSSi Guest

Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.



prööt.

väärin.

tämä on pahinta mahdollista itsehuijausta. Latausten määrä ei kerro kohteen laadusta mitään. Se kertoo vain ja ainoastaan sen, että ihmisillä on riittänyt mielenkiintoa ladata ko. teos. Tähän mielenkiintoon voi olla sitten useita eri syitä...
Avatar
#57 • • timppa^ Guest
<mega-ot>
dear mr. beat,

voisitko opetella quotettamaan useamman kerran samaan viestiin ni ei tarvitse kymmentolkulla lukea sun postauksia peränjälkeen. ei täs muuta.
:heart: :lla,

t. saikkonen
Avatar
#58 • • J-P Guest
noh, olihan tää sun laadukkain biisi.
ei tosin yhtä hauska, kuin ne edelliset.

eli en tykänny yhtä paljon ;)
Avatar
#59 • • osm Guest

Tämmönen eksperimentaali psy-tech-electronica herättänee monia mielipiteitä sekä puolesta ja vastaan.



Hmm mä en kyllä sitä kokeellisuutta tästä biisistä löytänyt. Tuntui lähinnä toistavan jotain vuosikymmenen vanhoja psykekliseitä. Toisaalta mun psyketuntemus ei oo mitään parhainta.
Avatar
#60 • • trusti Guest
mitäs tästä sanois... :crybaby: ei tällä biisillä oo muuta ku huumoriarvoa. vaikee uskoo et joku ois tosissaan tämmösen kakkapökäleen kanssa. 10 vuotta sitten porukka teki vastaavanlaista musaa träkkerillä, toki useimmiten paljon paremmin. no mut hei, aina voi kehittyä... eikä tästä oo muuta suuntaa ku ylöspäin :D

eikä tässä oo mitään kokeellista, vaan kaikkien 10 vuotta vanhojen träkkeri goa/rave/whatever-biisien kliseet.