Uusi biisi - Techno Buddha (updated 23/1/04) [jumputusta]

248 posts, 13 pages, 27,184 views

Avatar
#1 • • Edited Digital Beat Guest
Tässä joulukuussa väännetty biisi: Techno Buddha (on vielä masteroimaton version)

http://www.funender.com/music/download.php?band_id=60&song_id=2675&mode=song_hifi

kokonansa uudelleensovitettu versio 3:

parannuksia palautteen mukaan ;)

- perkussiot
- snare
- matala basso
- iskevämpi kiksu
- 303 tyylinen syna (kokonaan uus)
- miksaus
- stereokuvaa laajemmaksi
- uudelleensovitus

http://www.funender.com/music/download.php?band_id=60&song_id=2885&mode=song_hifi
Avatar
#2 • • Jukka I Guest
Lajissaan ihan kelpo tekele, vaikken psykeä sen kummemmin harrastakaan.

Basari kaipaisi ehdottomasti lisää potkua. Basso-osastolle myös lisää ruutia (matalimpiin taajuuksiin), kovin kuivalta tuntui nykyisellään. Korjaantuu ehkä masteroinnissa. Haitsut ja clapsit tuntuivat myös kuivilta (etten sanois "träkkerisampleilta" ;) ), hitunen reverbiä olis paikallaan. Clapsin vois tosin kyllä vaihtaa toiseen sampleen, nykyinen tuntuu päälleliimatulta eikä mielestäni sovi kokonaisuuteen.

Äänimaisemaa vois myös elävöittää sweepeillä, häröäänillä ja ambienssi-efekteillä. Psykessähän eloisa äänimaisema on aika tärkeä, ja tässä oli hiukka liian staattinen meininki.
Avatar
#3 • • Laite Guest
Kyllä mulle nousi ainakin hymy kasvoille kun tän kuuntelin. Pituutta voisi olla vaikka kolme kertaa enemmän, kyllä tuota yhtä riffiä sen 9min kuuntelisi innoissaan. Soundit oli oikein pro tasoa, omasta mielestäni träkkerikama oli kovin kaukana tästä!
Ja toi leadisoundi <3 <3 <3 millä tää on tehty? varmaan jotain oikeen pro-hardwarea käytössä? :eek:

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

;)
Avatar
#4 • • Digital Beat Guest

Lajissaan ihan kelpo tekele, vaikken psykeä sen kummemmin harrastakaan.

Basari kaipaisi ehdottomasti lisää potkua. Basso-osastolle myös lisää ruutia (matalimpiin taajuuksiin), kovin kuivalta tuntui nykyisellään. Korjaantuu ehkä masteroinnissa. Haitsut ja clapsit tuntuivat myös kuivilta (etten sanois "träkkerisampleilta" ;) ), hitunen reverbiä olis paikallaan. Clapsin vois tosin kyllä vaihtaa toiseen sampleen, nykyinen tuntuu päälleliimatulta eikä mielestäni sovi kokonaisuuteen.

Äänimaisemaa vois myös elävöittää sweepeillä, häröäänillä ja ambienssi-efekteillä. Psykessähän eloisa äänimaisema on aika tärkeä, ja tässä oli hiukka liian staattinen meininki.



kyllä se studiossa tuo basari jo potkii naamaan ku vääntää kompressoinnin päälle ;) :D tämä onki ns. esimasterointiversio. Nuo matalat taajuudet on myös syytä korjata masteroinnissa. Tuo clap on ehkä liian lujalla tai jotain, voishan tuota kokeilla muitaki mutta ite tykkäsin tuosta samplesta ;)
Avatar
#5 • • Digital Beat Guest

Kyllä mulle nousi ainakin hymy kasvoille kun tän kuuntelin. Pituutta voisi olla vaikka kolme kertaa enemmän, kyllä tuota yhtä riffiä sen 9min kuuntelisi innoissaan. Soundit oli oikein pro tasoa, omasta mielestäni träkkerikama oli kovin kaukana tästä!
Ja toi leadisoundi <3 <3 <3 millä tää on tehty? varmaan jotain oikeen pro-hardwarea käytössä? :eek:


;)




teaseri meinaa että ei oo ihan koko biisiä, muistaakseni tämä on vielä 2-3 min. pitempi kokonaisuudessaan, kyllä tässä biisissä loppupuolella on vaihtelua meiningissä. Ja käytössä on Reason 2.5 . Enimmäkseen oon käyttäny Malström syntikoita ja pari sampleria, rummut oon tehny ite Redrum:lla ja Percustuff refill rumpusetillä ja lisäksi takana on Dr. Rexillä jotain looppia. Tuon leadisoundin oon tehny Malström syntikalla, pientä ohjelmointia ja muutamia efektejä. Oon tehny tätä tuossa Tornion uuden musaopiston Reason studiossa jossa on Genelec:n aktiivimonitorit ;)

träkkerikamaa ei jaksa tehä enää ku vaan huvin vuoksi :D
Avatar
#6 • • las Guest

Tornion uuden musaopiston Reason studiossa jossa on Genelec:n aktiivimonitorit



:eek:

saakohan sieltä vuokrattua studioaikaa levyn masterointiin esim?
Avatar
#7 • • phace Guest
konemusiikkimaailma tarvis näköjään
myös kipeästi "idols-tuomareita".
Avatar
#8 • • Pas-2 Guest
Kauhean kuuloiset saundit. Trackkeribiisiltä kuulostaa eikä mitenkään positiivisessa mielessä. Miksaus on huono ja saundit ei iske, ei tätä saa kyllä pelkällä kompuralla korjattua mitenkään.

Eikä tällä ole todellakaan juuri mitään tekemistä technon kanssa. Toimisi ehkä jonku hassunhauskan avaruusräiskintäpelin taustalla... Kuka muistaa vanhan amigapelin nimeltä Stardust?

Kaikki Pas-2
Avatar
#9 • • Adam t Guest

Kyllä mulle nousi ainakin hymy kasvoille kun tän kuuntelin. Pituutta voisi olla vaikka kolme kertaa enemmän, kyllä tuota yhtä riffiä sen 9min kuuntelisi innoissaan. Soundit oli oikein pro tasoa, omasta mielestäni träkkerikama oli kovin kaukana tästä!
Ja toi leadisoundi <3 <3 <3 millä tää on tehty? varmaan jotain oikeen pro-hardwarea käytössä?



:excellent:

Hymy nousi kasvoille täälläkin.

Sarkasmi sikseen, tottapuhuen kappaleen soundit ovat ohuet, jäävät vaisuiksi. Enemmän sitä psykeä tämä kaipaisi. Soundeihin raastoa ja persoonallisuutta, bassoja esille jne. Nyt tämä on lähinnä on joku "psy ejay" viritys ;)
Avatar
#10 • • Radi Guest
mun mielipiteet:

-ihan hyvän kuulosia juttuja ja vaihtelevuuttakin löytyy mun makuun

-soundimaailman ohuus ihmetyttää

-ihan hyviä sointukulkuja ja melodioita, kunhan soundit saa potkimaan, stereokuvaa laajennettua ja ehkä biisiä pelkistettyä, niin hyvä pitäisi tulla

-biisin rakennetta voisi miettiä, nyt se kuulostaa minusta usean eri biisin yhdistelmältä; eli rakenne pitäisi saada selkeäksi ja toimivaksi
Avatar
#11 • • Digital Beat Guest

Tornion uuden musaopiston Reason studiossa jossa on Genelec:n aktiivimonitorit



:eek:

saakohan sieltä vuokrattua studioaikaa levyn masterointiin esim?



kyllähän ne uudenkarheat studiot ihan kaipaa jo käyttöä, varmaan vuoden jonot varauslistassa heti mutta voithan soittaa ja kysyä ;)
Avatar
#12 • • Digital Beat Guest

Kyllä mulle nousi ainakin hymy kasvoille kun tän kuuntelin. Pituutta voisi olla vaikka kolme kertaa enemmän, kyllä tuota yhtä riffiä sen 9min kuuntelisi innoissaan. Soundit oli oikein pro tasoa, omasta mielestäni träkkerikama oli kovin kaukana tästä!
Ja toi leadisoundi <3 <3 <3 millä tää on tehty? varmaan jotain oikeen pro-hardwarea käytössä?



:excellent:

Hymy nousi kasvoille täälläkin.

Sarkasmi sikseen, tottapuhuen kappaleen soundit ovat ohuet, jäävät vaisuiksi. Enemmän sitä psykeä tämä kaipaisi. Soundeihin raastoa ja persoonallisuutta, bassoja esille jne. Nyt tämä on lähinnä on joku "psy ejay" viritys ;)



kiitos kommenteista :)
ruuvaan vielä kokonaissoundia eq:lla studiolla, niin tulee sitä bassoa ainaski ;)
Avatar
#13 • • borg nagar Guest

Eikä tällä ole todellakaan juuri mitään tekemistä technon kanssa. Toimisi ehkä jonku hassunhauskan avaruusräiskintäpelin taustalla... Kuka muistaa vanhan amigapelin nimeltä Stardust?
Kaikki Pas-2



Blasphemy! Kyllä stardustin musiikit tämän pesi!

Biisi oli hirveää huttua. Jos jotain kehittämistä pitää sanoa, niin omaperäisyyttä, ajatusta ja saundeja voisit yrittää löytää. Tottakai saundit tulevat automaattisesti vähän paremmiksi kunhan oppii pari niksiä softasta ja musiikista, mutta omat näkemykset on vaikeampi löytää. Kokeile vaikka ihan uutta lähestymistapaa koko sävellystoimenpiteeseen ja kuuntele monipuolisesti musiikkia. Kyllä se siitä!

-Borg Nagar
Avatar
#14 • • Digital Beat Guest

Eikä tällä ole todellakaan juuri mitään tekemistä technon kanssa. Toimisi ehkä jonku hassunhauskan avaruusräiskintäpelin taustalla... Kuka muistaa vanhan amigapelin nimeltä Stardust?
Kaikki Pas-2



Blasphemy! Kyllä stardustin musiikit tämän pesi!

Biisi oli hirveää huttua. Jos jotain kehittämistä pitää sanoa, niin omaperäisyyttä, ajatusta ja saundeja voisit yrittää löytää. Tottakai saundit tulevat automaattisesti vähän paremmiksi kunhan oppii pari niksiä softasta ja musiikista, mutta omat näkemykset on vaikeampi löytää. Kokeile vaikka ihan uutta lähestymistapaa koko sävellystoimenpiteeseen ja kuuntele monipuolisesti musiikkia. Kyllä se siitä!

-Borg Nagar



toiset tykkää toiset ei kai siinä jos ei ymmärrä psytrancea, myönnän kyllä että miksausta vois vielä kehittää paremmaksi ja ääniä. Tuo stardust vertaus on outo ku en oo kuunnellu, täytyy olla varmasti huiput musat pelissä sitten.
En väitäkään olevani mikään pro tason säveltäjä, palaute on aina mielenkiintoista ja rakentavaa. Ehkä tuo biisin rakenne on osittain aika sekavakin mutta psykedelia on tässäkin tarkotuksena, olenko mennyt sitten metsään vai en se on jokaisen kuuntelijan itse päätettävissä.

Musahan kuulostaa erilaiselta eri korvissa. Kyllä oo harkinnu vielä biisin karsimista mutta pitää vielä demota että saapi tarpeeksi mielipiteitä monelta kantilta ;)

:roll: vierivä kivi ei sammaloidu
Avatar
#15 • • Edited kosminen romaani Guest
Okei, ihan muutama sana:

Olen jo pitemmän aikaa katsonut sivusta kirjoituksiasi mutta nyt päätin rekistöröityä ja antaa vähän palautetta.

1. Sinun biisit ovat yleisesti ottaen aivan karmeita

2. Sinulla on "kokemukseesi" (olet aloittanut 80-luvun lopulla?) verrattuna _todella_ huonot taidot säveltää elektroonista musiikkia

3. Et tunnu tietävän genreistä paljoakaan

4. Kaiken huipuksi et osaa ottaa kritiikkiä vastaan koska luulet ilmeisesti oikeesti että nuo sinun tuotokset ovat hyviä?

Ja ei, joku mp3-internet-cd -sopimus saksaan EI ole kova sana eikä todista yhtään mitään, pikemminkin päinvastoin.

Ehkä sinä voisit alkaa tekemään jotain muuta. Ihan oikeasti.

With all respect,
Vihtori Lindeman
Avatar
#16 • • da_chef Guest
Missäs pirussa ne pop cornit taas olikaan ;D
Avatar
#17 • • timppa^ Guest

Okei, ihan muutama sana:

Olen jo pitemmän aikaa katsonut sivusta kirjoituksiasi mutta nyt päätin rekistöröityä ja antaa vähän palautetta.

1. Sinun biisit ovat yleisesti ottaen aivan karmeita

2. Sinulla on "kokemukseesi" (olet aloittanut 80-luvun lopulla?) verrattuna _todella_ huonot taidot säveltää elektroonista musiikkia

3. Et tunnu tietävän genreistä paljoakaan

4. Kaiken huipuksi et osaa ottaa kritiikkiä vastaan koska luulet ilmeisesti oikeesti että nuo sinun tuotokset ovat hyviä?

Ja ei, joku mp3-internet-cd -sopimus saksaan EI ole kova sana eikä todista yhtään mitään, pikemminkin päivänvastoin.

Ehkä sä voisit alkaa tekemään jotain muuta. Ihan oikeasti.

With all respect,
Vihtori Lindeman



:laugh: :hearts:
Avatar
#18 • • phace Guest
vihtori lindeman puki tuossa ylempänä
sanoiksi varmasti monien monien ajatukset.
Avatar
#19 • • krisp_biscuit Guest
tosi tykkiähän tää on. mitä te juntit valitatte ?
miten voitte valittaa kun saatte ilmasia album teasereitä ?!
silloin on nimittäin turha valittaa.
varmasti ihan valmista kamaa cd:lle poltettavaksi !
Avatar
#20 • • Tres Guest
Noni.

Muistakaas nyt että tää on kuitenki
DEMO-forum prkl. :scared:
En liene hirveän väärässä jos arvioin
tekijöiden iäks jotain 15 / 16 vuotta
(tai ainakin kuulostaa pelottavan
paljon siltä matskulta jota itse duunailin
niihin aikoihin :scared:) ja kuitenkin
ilmeisesti tosissaan asialla, että
palautekin vois olla sen mukaista.

Ja mitä itse biiseihin tulee, niin ei näistä
kyllä ihan vakavastiottaen levylle asti ole,
vähän kannattais itsekritiikkiä harrastaa
vaikka selvästi nuoruuden innolla musiikkia
väännättekin. (Tän kun olis joku mullekin
aikoinaan sanonu :mad:)

Itse biisi:
Miksauksessa on pahoja puutteita, rakenne
ei johda minnekään ja melodioista tulee ajoittain
mieleen että suomalaisten tv-sarjojen
taustamusiikkeja on sekoiteltu keskenään.
Tämä ei ole kehu.

Alussa taustalla (liian hiljaa) kuuluva tunkkainen
bassomelodia on ihan jees, sitä lähtökohtana
käyttämällä ja paremmin esille tuomalla
vois rakentaa koko biisin uudestaan ja
lempata ihan kättelyssä ton sitar-soundin kokonaan,
samoin kuin suurimman osan noista villeimmistä
psykemelodiayritelmistä.

Pariks vuodeks studioon hioon omaa ilmasua
ja sit uudestaan previkoita muiden kuultaviks.