Uusi biisi - Techno Buddha (updated 23/1/04) [jumputusta]

248 posts, 13 pages, 27,261 views

Avatar
#61 • • Jukka I Guest

hienoa, hienoa ! hyvä pointti, sitä huomaa joskus tosiaan että ei tavallaan kuule omaa biisiä jos sitä kuuntelee liikaa. Omalla kohdalla on toiminut hyvin jos pitää muutaman päivän tai vaikka viikon tauon ja sitten kuuntelee saman biisin uudestaan. Ja sillävälin kuuntelee jotain ihan muuta kuin omaa musaa.



Toinen hyvä tapa on työstää 3-4 biisiä yhtä aikaa, niin ei tuu jumituttua ja sokeuduttua siihen yhteen.
Avatar
#62 • • miikkaL Guest

....vaikee uskoo et joku ois tosissaan tämmösen kakkapökäleen kanssa.


:D
Avatar
#63 • • djsakke Guest

Eri asia on tietenkin The Rolling Stones jota voivat kuunnella lähes kaikki.



Mitas tama nyt sit tarkottaa? En haluu dissata mut miten olet moiseen teoriaan paatynyt? Mieleeni tulee tietty et Rollarit on mainstream, wanha ku sammaloitunut kivi ja melki joka vuosi listoilla.

Kaikkea musiikkia voi tietenkin kuunnella, eri asia pitaako siita. Ongelmana lienee kuitenkin saatavuus; Todennakoisyys etta rollareita tulee radiosta satunnaiselta radiokanavalta satunnaiseen kellonaikaan Suomessa on varmasti suurempi kuin etta sattuu kuulemaan sielta kuuntelijan maun mukaista elektronista musiikkia, laskien pois perus-euro-humpan. Mikaan ei kuitenkaan esta kaymassa levykaupassa tutustumassa erilaiseen musiikkiin tai kayttamasta googlea apuna. Tai sikali etta loytaa tiensa tanne plattarin demo-osioille niin taaltahan loytyy ilmaisia naytteita kenen tahansa downloadattavaksi.

Monet ihmiset eivat vain välita musiikista enempaa kuin etta se on taustalla soimassa, ja paa-asia etta samat tutut hitit soivat joka paiva. Muunlainen musiikki ei kelpaa, eika uutta haluta oppia.

"voivat kuunnella lähes kaikki." ah emma tajuu??? :crybaby:
Avatar
#64 • • serotonot Guest
Hömmhömm. Jos vaikka alustaisin tätä palautetta, sillä että olen itse kuunnellut koko konemusiikkihistoriani pääasiassa psykedeelistä trancea, joten seuraavaan palautteeseen ei "genrestä tietämättömyys" liene ainakaan suurin syy.

Alku:

Basso pulputtaa kuin jossain 90-luvun puolenvälin goa-biisissä. Samoin clapit ja kaikki muutkin saundit ovat aika "antiikkiset". Se ei vielä sinällään ole paha jos yritetään retrohengessä lähteä biisiä kasaamaan.

Seuraavaksi tulevan liidin melodia on TODELLA mielikuvitukseton. Eniten siinä häiritsee tuo rytmitys joka on jotenkin liian ilmeinen ja "helppo"

Kun tulee vaihto seuraavaan osaan, mulla alkoi tulemaan jotkut 80-luvun sairaala-/poliisisarjat mieleen. Siihen päälle tuleva melodia tuo mieleen jälleen HYVIN vanhoja goa-biisejä.

Perkussiot ovat kaiken kaikkiaan hyvinkin tylsät eivätkä anna mitään. Ne eivät jotenkin tuo edes siihen sellaista "draivia" vaikka ilmeisesti se on ollut yrityksenä.
Bassokin katosi jonnekin sen ensimmäisen 4 tahdin jälkeen.

Se mitä puhut loppuEQ:tamisesta ilmeisesti tarkottaa koko masterraidan eq:ttamista, mikä ei tässä tilanteessa auta. Parasta mitä voit tehdä biisille on pistää se johonkin "oikeampaan" sekkariin raita raidalta tai rewirenä ja miksata sen kunnolla uusiksi. Masterointi kun ei auta jos miksaus on pielessä, vaikka moni tuntuu niin luulevan.

Kiitollisin olen lopun "urheiluruutu"-henkisestä renkuttelusta. Saisko tähän mäkihyppymusavideon?

En nyt halua dissata tätä maanrakoon enkä päteä millään tavalla, kaikkihan me kehitymme ku teemme. Se mikä tässä eniten häiritsee on sinun (Digital Beat) asenne, jolla suhtaudut kritiikkiin. Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan, mutta saitpahan nyt ainakin yhden "asiantuntijan" mielipiteen muiden "tietämättömien" oheen.

Silti tsemppiä ja jatka musan väätämistä. Kyl se sieltä saletisti vielä löytyy ku jaksaa vaan nähdä vaivaa
Avatar
#65 • • Edited Digital Beat Guest

Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.



prööt.

väärin.

tämä on pahinta mahdollista itsehuijausta. Latausten määrä ei kerro kohteen laadusta mitään. Se kertoo vain ja ainoastaan sen, että ihmisillä on riittänyt mielenkiintoa ladata ko. teos. Tähän mielenkiintoon voi olla sitten useita eri syitä...



siitä päättävät palautteen antajat ;)
Avatar
#66 • • Pas-2 Guest
Vaikka sinut ristiinnaulitaanki tällä foorumilla ei se tarkoita sitä että olisit Jumalan poika..
Avatar
#67 • • Digital Beat Guest

Hömmhömm. Jos vaikka alustaisin tätä palautetta, sillä että olen itse kuunnellut koko konemusiikkihistoriani pääasiassa psykedeelistä trancea, joten seuraavaan palautteeseen ei "genrestä tietämättömyys" liene ainakaan suurin syy.

Alku:

Basso pulputtaa kuin jossain 90-luvun puolenvälin goa-biisissä. Samoin clapit ja kaikki muutkin saundit ovat aika "antiikkiset". Se ei vielä sinällään ole paha jos yritetään retrohengessä lähteä biisiä kasaamaan.

Seuraavaksi tulevan liidin melodia on TODELLA mielikuvitukseton. Eniten siinä häiritsee tuo rytmitys joka on jotenkin liian ilmeinen ja "helppo"

Kun tulee vaihto seuraavaan osaan, mulla alkoi tulemaan jotkut 80-luvun sairaala-/poliisisarjat mieleen. Siihen päälle tuleva melodia tuo mieleen jälleen HYVIN vanhoja goa-biisejä.

Perkussiot ovat kaiken kaikkiaan hyvinkin tylsät eivätkä anna mitään. Ne eivät jotenkin tuo edes siihen sellaista "draivia" vaikka ilmeisesti se on ollut yrityksenä.
Bassokin katosi jonnekin sen ensimmäisen 4 tahdin jälkeen.

Se mitä puhut loppuEQ:tamisesta ilmeisesti tarkottaa koko masterraidan eq:ttamista, mikä ei tässä tilanteessa auta. Parasta mitä voit tehdä biisille on pistää se johonkin "oikeampaan" sekkariin raita raidalta tai rewirenä ja miksata sen kunnolla uusiksi. Masterointi kun ei auta jos miksaus on pielessä, vaikka moni tuntuu niin luulevan.

Kiitollisin olen lopun "urheiluruutu"-henkisestä renkuttelusta. Saisko tähän mäkihyppymusavideon?

En nyt halua dissata tätä maanrakoon enkä päteä millään tavalla, kaikkihan me kehitymme ku teemme. Se mikä tässä eniten häiritsee on sinun (Digital Beat) asenne, jolla suhtaudut kritiikkiin. Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan, mutta saitpahan nyt ainakin yhden "asiantuntijan" mielipiteen muiden "tietämättömien" oheen.

Silti tsemppiä ja jatka musan väätämistä. Kyl se sieltä saletisti vielä löytyy ku jaksaa vaan nähdä vaivaa



kiitoksia rakentavasta ja hyvästä kritiikistä, kyllähän se on tosi että tuota biisiä pitää vielä hioa, tämä on vielä aika demovaiheessa ja nuo lapaset on vielä pahuksen isolle miksattu. Tiedän itekki että masterointivaiheessa biisin miksauksen tulee olla jo kohdillaan. Masteronnissa kun kompuroidaan ja ruuvataan eq:ta .
Kyllä aina arvostan kunnollista palautetta enemmän niinku sä viitsit antaa kuin lapsellista "kakkapökäle" palautetta jota valitettavasti täällä saa, kun jotkut huvikseen kirjottavat tommosta moderaattorien siihen puuttumatta mikä on toisaalta henkilöiden oma asia mutta toisaalta taas siitä saa vain sen kuvan että henkilö ei pahemmin tunne genreä ja jauhaa paskaa kun ei muutakaan osaa. Ehkä (Digital Beat) asenne tulee just siitä että mulle ei kannata turhaan vittuilla vaan olla asiallinen eikä mennä henkilökohtaselle tasolle tai persehuumorin tasolle. Mun mielestä kritiikin pitäs pysyäkin asiallisella tasolla, eikä näitä "kakkapökäle" kritiikkejä edes annettas olla koska ne menevät kuitenkin flameosastoon. Foorumin ohjeet pitäs ehkä päivittää tai paska sanat piipata niin täällä vois käydä koko perheen voimalla.
:D
Ehkä kun ei oo tarpeeks täällä vielä mainetta tai nimeä niin porukat tuomitsee myös herkemmin.
Musan tekoa jatkan varmasti ja teen välillä myös remiksejä ;)
Hyvää jatkoa sulle kans :)
Avatar
#68 • • Digital Beat Guest

Vaikka sinut ristiinnaulitaanki tällä foorumilla ei se tarkoita sitä että olisit Jumalan poika..



olenkin Beelsebubin poika :angry: :D
Avatar
#69 • • Digital Beat Guest

....vaikee uskoo et joku ois tosissaan tämmösen kakkapökäleen kanssa.


:D



ompa taas hauskaa kun osaa antaa niin fiksua palautetta :laugh:
Avatar
#70 • • Digital Beat Guest

noh, olihan tää sun laadukkain biisi.
ei tosin yhtä hauska, kuin ne edelliset.

eli en tykänny yhtä paljon ;)



:)
jahap, mikäs oli sun mielestä hauska biisi?
Avatar
#71 • • las Guest

Ehkä kun ei oo tarpeeks täällä vielä mainetta tai nimeä niin porukat tuomitsee myös herkemmin.



voin luvata, maineen oot kerenny jo saamaan. enkä nää miks siitä enää koskaan eroon pääsisit..
Avatar
#72 • • borg nagar Guest


olen ihan samaa mieltä, tavanomainen jumputus kerää enemmän kuuntelijoita :D
Tämmönen eksperimentaali psy-tech-electronica herättänee monia mielipiteitä sekä puolesta ja vastaan.

Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.



Elä nyt pahastu, mutta tässä techno buddha rallissasi ei ole kuultavissa minkäänlaisia kokeellisen musiikin piirteitä. En myöskään minkään valtakunnan technoa siitä saa irti. Ikävä sanoa sekin tosiasia, että se ei ole nimeksikään myöskään psykedeelistä. Minulle ks. kappale edustaa anttilan halpistrancelevyosastoa (jos jokin genre tälle pitäisi määritellä). Mitä tulee latauksiin, olen itse ladannut biisisi noin kolmesta neljään kertaa ihan vaan kuullakseni oliko se nyt varmasti kaiken tämän hössötyksen ja suuren kritiikin arvoinen. Sitä se ikävä kyllä on.

Ymmärrän ja näen, että sinulle musiikillasi on suuri merkitys. Ja niin kuuluukin olla, niinkuin sanoit jo aikaisemmin: kaikkia ei voi miellyttää. Ehkä kehittyessäsi ja kuunnellessasi enemmän musiikkia huomaat, että musiikkityylien pinnan alta löytyy niitä artisteja, jotka yhdistävät musiikkiin omia näkemyksiään, tunteitaan ja vaikutteitaan. Näitä en saanut tästä kappaleesta irti, tosin niitä kuului aikaisemmassa retroelectro-kappaleessasi huomattavasti enemmän. Musiikistasi kuuluu aika selvästi se, jopa ikäväkin, tosiasia, että se on suunnattu henkilöille, joilla ei ole vielä ymmärrystä ns. laadukkaasta (tai, sitä voisi kuvata myös sanalla "vaikea") musiikista. Kuten itsekin kerroit viitatessasi 15-16 -vuotiaisiin kuuntelijoihin. Luulen että saamassasi kritiikissä on aika pitkälle kyse tästä "pinnallisuudesta".

Minusta sinun kaltaisesi säveltäjät silti värittävät foorumin käyttäjäkuntaa. Enkä missään nimessä halua, että sinun tarvitsee puolustautua muiden ankaria kritiikkejä vastaan ottamalla niitä henkilökohtaisesti. Kannustan enemmänkin sinua olemaan yhä aidompi itsesi ja etsimään sisäistä musiikkiasi ja jakamaan sitä muiden ihmisten kanssa.

-Borg Nagar


(OT: Olen samaa mieltä muiden kanssa, että OT-keskustelu aiheesta voitaisiin siirtää asiaankuuluvan foorumialueen alle.)

:edit: kirjoitusvirheitä
Avatar
#73 • • serotonot Guest


kiitoksia rakentavasta ja hyvästä kritiikistä, kyllähän se on tosi että tuota biisiä pitää vielä hioa, tämä on vielä aika demovaiheessa ja nuo lapaset on vielä pahuksen isolle miksattu. Tiedän itekki että masterointivaiheessa biisin miksauksen tulee olla jo kohdillaan. Masteronnissa kun kompuroidaan ja ruuvataan eq:ta


Tosta oon kyllä erimieltä. Jos biisi on kunnolla miksattu ei masteroinnissa tarvi kuin "yhtenäistää" saundeja (jos siis levyn tekeminen on kyseessä). Toki voi olla että eq:ta ja kompuraa siihen tarvitaan, mutta uskallan väittää että täysin masteroimatonkin raita voi kuulostaa täysin valmiilta ja olla levyllepanokelpoinen


Kyllä aina arvostan kunnollista palautetta enemmän niinku sä viitsit antaa kuin lapsellista "kakkapökäle" palautetta jota valitettavasti täällä saa, kun jotkut huvikseen kirjottavat tommosta moderaattorien siihen puuttumatta mikä on toisaalta henkilöiden oma asia mutta toisaalta taas siitä saa vain sen kuvan että henkilö ei pahemmin tunne genreä ja jauhaa paskaa kun ei muutakaan osaa.


Kyllä mä myös näkisin että olet tilanteen aika vakavasti itse aiheuttanut. Kirjoitin asialliseen sävyyn koska en halua sinua loukata, mutta välttämättä ei kannata tuntemattomalee väittää ettei tunne genreä jos ei pidä sun musiikista. Sillä ei nimittäin ole mitään väliä tunteeko genreä, siihen että onko biisi tehty kunnolla. Sinun tapauksessa se ei sitä missään tapauksessa ollut, joten puolustautumisesi genren taakse ennenmminkin häpäisee kyseistä musiikkityyliä, kuin "puolustaa" keskeneräistä saundiasi.


Ehkä (Digital Beat) asenne tulee just siitä että mulle ei kannata turhaan vittuilla vaan olla asiallinen eikä mennä henkilökohtaselle tasolle tai persehuumorin tasolle. Mun mielestä kritiikin pitäs pysyäkin asiallisella tasolla, eikä näitä "kakkapökäle" kritiikkejä edes annettas olla koska ne menevät kuitenkin flameosastoon. Foorumin ohjeet pitäs ehkä päivittää tai paska sanat piipata niin täällä vois käydä koko perheen voimalla.


Mielestäni sulle ei oo turhaan ees suuremmin vittuiltu, vaan olet käytökselläsi suurimman osan sanoista ansainnut. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa, sanotaan. Kritiikki voi olla asiallista vaikka se olisi negatiivista, ja jos olisin ollut huonommalla tuulella ja toi kuuntelukokemus ois tullu väärään aikaan, olisin ehkä itsekin kirjoittanut ainoastaan "Hirveetä kuraa. Aika paljon pitää vielä kehitystä tapahtua ennen kuin tätä voin kunnon psytranceksi sanoa", mutta enpäs sanonut. Sen sijaan sun kannattaa tarkistaa omaa suhtautumistasi kritiikkiin, jos siis haluat että saat asiallista sellaista jatkossakin. Välttämättä ei kannata aina vedota siihen että "tiedät jo ja että asiaa ollaan korjaamassa" tai että "tää kuuluu tähän genreen, et vaan ymmärrä" vaan olla kiitollinen saamastaan paskastakin palautteesta ja koettaa ammentaa sieltä tiedonjyvä. Nykyisellä jatkuvasti puolustelevalla kannalla toki aiheutat keskustelua, mutta pilaat mahdollisuutesi vakavasti otettavana demomuusikkona ainakin tällä forumilla. Vika ei niinkään ole siis forumin ohjeissa, vaan omassa suhtautumisessasi kritiikkiin. Yleensä kun vain tuppaa olemaan niin että jos joku asia tuntuu vialliselta, kannattaa ensin tarkistaa mitä itse voi tehdä sen korjaamiseksi, eikä heti syyttää siitä muita.


Ehkä kun ei oo tarpeeks täällä vielä mainetta tai nimeä niin porukat tuomitsee myös herkemmin.
Musan tekoa jatkan varmasti ja teen välillä myös remiksejä ;)
Hyvää jatkoa sulle kans :)



Itse en ole huomannut että täällä saisi nimettömät paskaa palautetta, tai että tunnetut saisivat pelkkää kiitosta. Kyllä se menee aika tarkasti sen biisin laadukkuuden mukaan. Toki itseäsi taatusti harmittaa ettei kehuja tule, mutta eihän mikään ole turhempaa kuin "Ihan jees.."-kommentit.

Mut juu. Hyvät jatkot
Avatar
#74 • • a98 Guest

Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan,



tätä juuri yritin sanoa. pointtinani ei ollut se ketä kehutaan ja ketä haukutaan, vaan lähinnä se että vakkariringin ulkopuoliset eivät saa edes haukkuja elleivät he vedä juuri tuollaista digitalbeatin munapääimagoa..
Avatar
#75 • • serotonot Guest

Jos et olisi lähtenyt haukkumaan ihmisiä tietämättömiksi psy/goatrancesta olisin tuskin edes vaivautunut kuuntelemaan,



tätä juuri yritin sanoa. pointtinani ei ollut se ketä kehutaan ja ketä haukutaan, vaan lähinnä se että vakkariringin ulkopuoliset eivät saa edes haukkuja elleivät he vedä juuri tuollaista digitalbeatin munapääimagoa..



No mulla taas pointtina oli se, että digital beatin aiempien postausten takia, en olis vaivautunu enää kuuntelemaan. Ts. kusipääimago on ennemminki luotaantyöntävä. Ainakin siis minulle.
Avatar
#76 • • a98 Guest
no jostain ihmeen syystä tälle projektille löytyy paljon kommentteja ja varmasti vielä enemmän latauksia, vaikka ei tämä minuakaan häikäise. mistähän sitten mahtaa johtua jos olen väärässä?
Avatar
#77 • • serotonot Guest

no jostain ihmeen syystä tälle projektille löytyy paljon kommentteja ja varmasti vielä enemmän latauksia, vaikka ei tämä minuakaan häikäise. mistähän sitten mahtaa johtua jos olen väärässä?



No sanotaan vaik näin et Miss Järeän topicis o vitusti postauksii, mut kuinka moni niist postaajist on ostanu/ostais sen levyn tai buukkais sitä?

Ja anteeks off topic. ei täst aiheest tääl enempää, vaan biisist
Avatar
#78 • • Ana-- Guest
Itse biisistä vois viel sanoo et täs on kyl miksaus ihan poskellaan.. Kuulostaa
sellaselta vessakoppisoundilta.. Missä basso? Millanen äänentoisto sun
studiollas on? Saundi on ainakin mun monitoreista samanlainen ku mitä
mun ekoista "hifi"-pc-purkeista irtos.

Sävellykseen tai vastaavaan en kyl sen enempää viitti puuttua, siitä on
taidettu jo kaikki olennainen sanoa.
Avatar
#79 • • Digital Beat Guest

Ehkä kun ei oo tarpeeks täällä vielä mainetta tai nimeä niin porukat tuomitsee myös herkemmin.



voin luvata, maineen oot kerenny jo saamaan. enkä nää miks siitä enää koskaan eroon pääsisit..



muaha ha ha haa!!! :laugh: :laugh: :laugh:
Avatar
#80 • • Digital Beat Guest


olen ihan samaa mieltä, tavanomainen jumputus kerää enemmän kuuntelijoita :D
Tämmönen eksperimentaali psy-tech-electronica herättänee monia mielipiteitä sekä puolesta ja vastaan.

Omasta mielestäni tämä biisi ei voi olla kovin huono ku 2:ssa päivässä n. 50 latausta.



Elä nyt pahastu, mutta tässä techno buddha rallissasi ei ole kuultavissa minkäänlaisia kokeellisen musiikin piirteitä. En myöskään minkään valtakunnan technoa siitä saa irti. Ikävä sanoa sekin tosiasia, että se ei ole nimeksikään myöskään psykedeelistä. Minulle ks. kappale edustaa anttilan halpistrancelevyosastoa (jos jokin genre tälle pitäisi määritellä). Mitä tulee latauksiin, olen itse ladannut biisisi noin kolmesta neljään kertaa ihan vaan kuullakseni oliko se nyt varmasti kaiken tämän hössötyksen ja suuren kritiikin arvoinen. Sitä se ikävä kyllä on.

Ymmärrän ja näen, että sinulle musiikillasi on suuri merkitys. Ja niin kuuluukin olla, niinkuin sanoit jo aikaisemmin: kaikkia ei voi miellyttää. Ehkä kehittyessäsi ja kuunnellessasi enemmän musiikkia huomaat, että musiikkityylien pinnan alta löytyy niitä artisteja, jotka yhdistävät musiikkiin omia näkemyksiään, tunteitaan ja vaikutteitaan. Näitä en saanut tästä kappaleesta irti, tosin niitä kuului aikaisemmassa retroelectro-kappaleessasi huomattavasti enemmän. Musiikistasi kuuluu aika selvästi se, jopa ikäväkin, tosiasia, että se on suunnattu henkilöille, joilla ei ole vielä ymmärrystä ns. laadukkaasta (tai, sitä voisi kuvata myös sanalla "vaikea") musiikista. Kuten itsekin kerroit viitatessasi 15-16 -vuotiaisiin kuuntelijoihin. Luulen että saamassasi kritiikissä on aika pitkälle kyse tästä "pinnallisuudesta".

Minusta sinun kaltaisesi säveltäjät silti värittävät foorumin käyttäjäkuntaa. Enkä missään nimessä halua, että sinun tarvitsee puolustautua muiden ankaria kritiikkejä vastaan ottamalla niitä henkilökohtaisesti. Kannustan enemmänkin sinua olemaan yhä aidompi itsesi ja etsimään sisäistä musiikkiasi ja jakamaan sitä muiden ihmisten kanssa.

-Borg Nagar


(OT: Olen samaa mieltä muiden kanssa, että OT-keskustelu aiheesta voitaisiin siirtää asiaankuuluvan foorumialueen alle.)

:edit: kirjoitusvirheitä



että Anttilan halpistrancea, pöh, no kun tätä vielä miksaa uuteen uskoon niin Anttilan musaosasto kuulee kummia :) heh, kyllähän miksauksessa on kehittämisen varaa. Oon just musiikkituotantokurssilla ja studiossa on Genelec:n isot monitorit joten kyllä tästä vielä parempi tulee ku Reasonissa säätää ja vääntää ja sitte masteroimaan. Poltin albumista jo demoversion jotta voi kuunnella vaatimattomilla kotistereoillakin. Tuosta pinnallisuudesta ei sitten kannattane vetää hernettä korvaan.