Uusi biisi - Techno Buddha (updated 23/1/04) [jumputusta]

248 posts, 13 pages, 27,252 views

Avatar
#21 • • Laite Guest

En liene hirveän väärässä jos arvioin
tekijöiden iäks jotain 15 / 16 vuotta
(tai ainakin kuulostaa pelottavan
paljon siltä matskulta jota itse duunailin
niihin aikoihin :scared:) ja kuitenkin
ilmeisesti tosissaan asialla, että
palautekin vois olla sen mukaista.

Ja mitä itse biiseihin tulee, niin ei näistä
kyllä ihan vakavastiottaen levylle asti ole,
vähän kannattais itsekritiikkiä harrastaa
vaikka selvästi nuoruuden innolla musiikkia
väännättekin. (Tän kun olis joku mullekin
aikoinaan sanonu :mad:)



Tuplaa toi arvio, käsittääkseni miehellä on ikää 31 vuotta tjsp.
Avatar
#22 • • Tres Guest


Tuplaa toi arvio, käsittääkseni miehellä on ikää 31 vuotta tjsp.



Täh :scared:
Avatar
#26 • • Zwei Einsdrei Guest

Missäs pirussa ne pop cornit taas olikaan ;D



Kyllä, itsekin just hain. :happyroll:
Avatar
#27 • • Juha Vilkamo Guest
Kirjoittelin jo pitkähkön litanian vinkkejä ja niksejä miten välttää vittuilu tällä demopalstalla. Suurin osa siitä oli turhaa pätemistä joten annankin vihjeet lyhyesti:

-kannattaa olla aina mielummin liian nöyrä kuin liian ylpeä. Tämä on kuitenkin verrattain laadukas demohiekkalaatikko
-kannattaa tutkiskella itseään ja miettiä josko sittenkin olisi tehnyt jotain mikä on tehnyt vittuilun aiheelliseksi. Ja jos toteaa näin tapahtuneen, voi olla jatkossa viisaampi.
Avatar
#28 • • Ana-- Guest
Ja se mikä kannattaa muistaa on kanssa se, et moni träkkerimuusikko
pesee studiohirmujen suut hiekalla sen takia, että niillä on asenne ja ilmai-
su kohdallaan, varsinkin asenne. Artisti on itse omalla olemuksellaan
ja ulosannillaan musiikillisen ilmaisunsa jatke, ja paha spedeily foorumeilla
heijastuu väkisinkin ihmisten mielipiteiseen kyseisen henkilön musikaali-
sesta tuotannosta. Vastaavaa ilmiötä voidaan hyödyntää myös toisinpäin
luomalla orkesterille tai projektille hurja maine, joka myy muuten keski-
vertoa materiaalia.

Ja huomaa, etten kohdista tätä spedeilysyytettä millään tavalla sinuun,
sillä en ole itse seurannut uraasi, musiikkiasi tai platinum-postauksiasi.
Sen sijaan miss jareaa propsittelemalla heitit heti kritiikkinappulani kaak-
koon, mutta nämähän ovat makuasioita. On hienoa, että teet musiikkia
ja tavoittelet asioita, älä anna kritiikin lannistaa, mutta älä myöskään rea-
goi siihen henkilökohtaisesti.

Ihmiset eivät sinua kritisoidessaan suoraan kritisoi sinua, vaan artisti-
henkilöitymääsi, jonka olennainen osa musiikkisi on. Se on se, mikä plati-
numin demo-osastolla sinusta musiikkisi lisäksi näkyy. Ota vastaan
asiallinen kritiikki asiantuntevilta ihmisiltä, tunne hyvää oloa kehuista ja
jatka musiikin tekemistä.

Niinjoo, ja puolimahtailevat threadit mikserillä löytävät kyllä tiensä myös
platinumilaisten silmiin. Kannattaa vähän katsoa mitä sinnekin kirjoittelee
vaikka tunteekin itsensä "liian vanhaksi nappuloitten leikkikentälle" ;)

Yksi mihin suoraan kommentoin on se, että älä mene sanomaan etteivät
ihmiset "ymmärrä psy-trancea" mikäli he eivät pidä musiikistasi. Se on
ihmisten tietojen ja taitojen vähättelyä, ja se ärsyttää aina. Itsekin sorruin
siihen muutama vuosi sitten tehdessäni mielestäni kovastikin kokeellista
musiikkia, jota hirvittävän harva mielestäni "ymmärsi". Nyt kuunnellesani
vanhoja biisejäni, voin sanoa etten itse ymmärtänyt.

Kunnioituksella,
Antti Kurittu
Avatar
#29 • • Pas-2 Guest
WORD!
Avatar
#30 • • plink Guest
pakko oli imuttaa tämä ihan mielenkiinnosta. mielestäni koko kappaleessa ei ole juuri järkeä. eri segmentit menevät ihan miten sattuu eivätkä toimi keskenään ollenkaan. psytrancen pitäisi (imho) olla "kertovaan" tyyliin rakennettu ja johdattaa kuuntelija hiljalleen syvemmälle ja syvemmälle transsiin. tässä biisissä juuri kun jatkumo alkaa kuulostaa menevältä, niin tyyli vaihtuukin johonkin täysin erilaiseen. lopun "anthem"-melodiat ei myöskään toimi ainakaan tuollaisenaan. sen sijaan 1:40 - 2:06 menevä psykemelodia on hyvä, ja se onkin oikein virkistävää goa-meininkiä. imho rakenna biisi enemmän tämän melodian ympärille, ja poista suosiolla kaikki muu. soundit itsessään ovat ihan peruskamaa ja toimivat ihan hyvin (aika vaikea nykyaikana mitään kovin erikoista uutta on edes kyhätä), mutta teknisesti äänimaailma kuulostaa samalta kuin ihmisten ensimmäiset träkkeriviritelmät. tällaista tavaraa väännetään yleensä 5 promillen jurrissa livenä. :)
Avatar
#31 • • a98 Guest

kannattaa olla aina mielummin liian nöyrä kuin liian ylpeä.



tosin tällä palstalla ei kommentteja heru ellet vittuile kaikille ja vedä hirveää itsehypetrollia päälle.
Avatar
#33 • • Ana-- Guest

kannattaa olla aina mielummin liian nöyrä kuin liian ylpeä.



tosin tällä palstalla ei kommentteja heru ellet vittuile kaikille ja vedä hirveää itsehypetrollia päälle.



Kyl hyville biiseille heruu vaikkei myiskään kakkaansa timantteinta.
Avatar
#34 • • bulk Guest
Huoh. En jaksanut lukaista edes tätä threadia kokonaan läpi, mutta biisi kertoo itsestään kyllä aika selvän kuvan. Ei todellakaan hypetyksen arvoinen. Ikävä sanoa, mutta aika lailla platinumin demo-osaston perustasosta jäljessä.
Avatar
#35 • • Jukka I Guest

tosin tällä palstalla ei kommentteja heru ellet vittuile kaikille ja vedä hirveää itsehypetrollia päälle.



Paskanmarjat.

Tjeu: Juha Vilkamo, Perttu Lindroos, Harrison Fnord, AM, Deliciound, Shiner, Rasmus Hedlund, Quayside, Introvert, Serotone, Ville.A...

Kyllä laatumatsku täällä noteerataan.
Avatar
#36 • • Daniel Braun Guest

tosin tällä palstalla ei kommentteja heru ellet vittuile kaikille ja vedä hirveää itsehypetrollia päälle.



Paskanmarjat.

Tjeu: Juha Vilkamo, Perttu Lindroos, Harrison Fnord, AM, Deliciound, Shiner, Rasmus Hedlund, Quayside, Introvert, Serotone, Ville.A...

Kyllä laatumatsku täällä noteerataan.



OT jatkuu, mutta kuitenkin...
Mun mielestä toi on just ongelma täällä demopuolella.
Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.

Ja useasti saattaa aloittelevalta musantekijältä kadota into hioa biisiään tai ylipäätänsä jatkaa musantekoa jos kaikki poimivat esiin vain ne huonot puolet.
Tietenkin, eihän sitä voi vain kannustaa ja taputellä ystävällisesti päälakea:
"kyllä tää on ihan kauheeta paskaa, mutta kyllä mä tästä tykkään! Susta tulee kyllä loisto musantekijä, sen kyllä huomaa tästä jäljestä"
Onhan sitä aina muistettava antaa rakentavaa palautetta, mutta ei kuitenkaan liian paljoa pelkkää negatiivista.
Ja näille vanhoille parroille sitten ne kaikki ylistykset ja propsit mitä vaan löytyy...

Loppupeleissä, useat niistä aloittelevien tekijöiden biiseistä saattaisivat lyödä monta kokeneemman tekijän biisiä 6-0, mutta aloittelija ei kykene hallitsemaan ihan kaikkea samointein...

Että tämmöstä.
Sori OT mutta oli pakko.
Avatar
#37 • • timppa^ Guest

tosin tällä palstalla ei kommentteja heru ellet vittuile kaikille ja vedä hirveää itsehypetrollia päälle.



Paskanmarjat.

Tjeu: Juha Vilkamo, Perttu Lindroos, Harrison Fnord, AM, Deliciound, Shiner, Rasmus Hedlund, Quayside, Introvert, Serotone, Ville.A...

Kyllä laatumatsku täällä noteerataan.



Enks pääse listaan enks pääse listaan! :happyroll: :happyroll:
Avatar
#38 • • Ana-- Guest


Paskanmarjat.

Tjeu: Juha Vilkamo, Perttu Lindroos, Harrison Fnord, AM, Deliciound, Shiner, Rasmus Hedlund, Quayside, Introvert, Serotone, Ville.A...

Kyllä laatumatsku täällä noteerataan.



OT jatkuu, mutta kuitenkin...
Mun mielestä toi on just ongelma täällä demopuolella.
Näiden "vakkarisuosikkien" kaikki biisit ylistetään maasta taivaisiin (vaikka ne ei välttämättä olisikaan kovinkaan kaksisia...) ja ns "uusien kykyjen" biisit haukutaan tai jos ei sitä ihan niin kuunnellaat tarkasti ja erittäin kriittisesti läpi.
Näiden vanhojen partojen tekeleet kehutaan suoralta käsin ja uusille ei anneta armoa ei sitten millään.



<tää menee pahasti OT mut en tiiä mihin tää pitäis postaa sit..>

Nyt ammut niin pahasti harhaan ettei mitään rajaa. Mä oon itte vääntä-
ny konesoundia noin kakstoistavuotiaasta asti eli siitäasti kun ensim-
mäisen kerran sain piippauksen koneesta ulos. Suunnilleen vuonna 2000-
2001 aloin duunailemaan vähän enemmän PC-alustalla ääntä, ensin
träkkerimatskua ja sitten myöhemmin VSTi- ja sekvensseritavaraa.

Noin vuodesta 2001 oon postaillu tänne säännöllisesti uusimpia tuotoksiani
ja aloitellessani äänimateriaali oli aika karmeaa, amatöörimäistä ja
muutenkin kokemuksen puutteesta johtuen nuoren kuuloista, ja se heijas-
tui heti kommentteihin. En mä saanut mitään pään taputusta joka räpel-
lyksestä mitä tänne pistin, välillä oli itselläkin aika paljon nieleskelemistä
purevassa kritiikissä ja kommenteissa missä sanottiin ihan suoraan mitä
ajateltiin.

Otin neuvoista onkeeni ja kuuntelin kokeneempien neuvoja ja sitämyöten
musiikillinen ulosantinikin kehittyi; kyllä täällä jokainen on ns. oppirahansa
maksanut. Mun on suorastaan kiittäminen platinumia siitä, että ylipäänsä
kehitystä tapahtuu. Hyvin harva kaveri osaa tai varsinkaan kehtaa suo-
ralta kädeltä sanoa, mikä biisissä kusee ja mikä ei. Monet on varmasti
huomannut sen livenä biisejä toiselle soittaessaan. Se vaivautunut hil-
jaisuus, katse sivummalle, yskähdys ja "Oli se ihan hyvä". Täällä voi
kappaleensa altistaa rehelliselle vertaisarvioinnille, eikä täällä IRL kaveri-
suhteet näyttele kovinkaan suurta osaa. Aika harva mun IRL-kavereista
edes kommentoi mun biisejä millään tavalla. Enimmäkseen ne kommentit
tulee täysin ulkopuolisilta.

Oon ollu aika paljon tosin tän demopuolen kanssa tekemisissä enkä tiedä
onko muitten fiilikset samanlaisia, mutta näin mä oon asian kokenut.
Mä kiitän jokaista ihmistä joka on rehellisesti sormella osoittanut heikkou-
den mun tuotannossani ja toivon, että sama käytäntö jatkuu. Laaduntark-
kailu on välillä itse todella vaikeaa, sen takia jokainen artisti tarvitsee
kriitikoita. Jos pelkkiä kehuja kaipaa niin voi soitella biisejään vaikka
mutsilleen :)
Avatar
#39 • • Digital Beat Guest

Okei, ihan muutama sana:

Olen jo pitemmän aikaa katsonut sivusta kirjoituksiasi mutta nyt päätin rekistöröityä ja antaa vähän palautetta.

1. Sinun biisit ovat yleisesti ottaen aivan karmeita

2. Sinulla on "kokemukseesi" (olet aloittanut 80-luvun lopulla?) verrattuna _todella_ huonot taidot säveltää elektroonista musiikkia

3. Et tunnu tietävän genreistä paljoakaan

4. Kaiken huipuksi et osaa ottaa kritiikkiä vastaan koska luulet ilmeisesti oikeesti että nuo sinun tuotokset ovat hyviä?

Ja ei, joku mp3-internet-cd -sopimus saksaan EI ole kova sana eikä todista yhtään mitään, pikemminkin päinvastoin.

Ehkä sinä voisit alkaa tekemään jotain muuta. Ihan oikeasti.

With all respect,
Vihtori Lindeman



kateus vie kalatkin vedestä :right:
Avatar
#40 • • Digital Beat Guest

Noni.

Muistakaas nyt että tää on kuitenki
DEMO-forum prkl. :scared:
En liene hirveän väärässä jos arvioin
tekijöiden iäks jotain 15 / 16 vuotta
(tai ainakin kuulostaa pelottavan
paljon siltä matskulta jota itse duunailin
niihin aikoihin :scared:) ja kuitenkin
ilmeisesti tosissaan asialla, että
palautekin vois olla sen mukaista.

Ja mitä itse biiseihin tulee, niin ei näistä
kyllä ihan vakavastiottaen levylle asti ole,
vähän kannattais itsekritiikkiä harrastaa
vaikka selvästi nuoruuden innolla musiikkia
väännättekin. (Tän kun olis joku mullekin
aikoinaan sanonu :mad:)

Itse biisi:
Miksauksessa on pahoja puutteita, rakenne
ei johda minnekään ja melodioista tulee ajoittain
mieleen että suomalaisten tv-sarjojen
taustamusiikkeja on sekoiteltu keskenään.
Tämä ei ole kehu.

Alussa taustalla (liian hiljaa) kuuluva tunkkainen
bassomelodia on ihan jees, sitä lähtökohtana
käyttämällä ja paremmin esille tuomalla
vois rakentaa koko biisin uudestaan ja
lempata ihan kättelyssä ton sitar-soundin kokonaan,
samoin kuin suurimman osan noista villeimmistä
psykemelodiayritelmistä.

Pariks vuodeks studioon hioon omaa ilmasua
ja sit uudestaan previkoita muiden kuultaviks.



hyvä että vaadit musalta paljon :)