SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,716 views

itis

Posts: 2,518

#141 • • itis Morning Star
Hei Milf... oikeesti... 90% tavallisista netintallaajista ei osaa tehdä mistään sivusta omannäköistä CSSllä tai millään muullakaan tavalla. Toi prosenttiluku ei ole tieto, se on arvaus.

Suosittelen kehittämään ulkoasua.

Eikä kukaan niistäkään joka osaa tule tekemään sitä sivustolle joka on alunalkujaan kökön näköinen.
Se vaatii viitseliäisyyttä ja se taas vaatii kunnioitusta/arvostusta sivustoa kohtaan jonne oman skininsä rakentaa?

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

itis

Posts: 2,518

#142 • • Edited itis Morning Star

MfLI, 4.12.2006 09:41:
---
*snip*

*lapa pytyssä*

*snip*



Hehe *nauru* tästä sai aamun makeimmat naurut... Kiitos, hhihihii kiähhhh .... buuaahhahaha
Tää ei sitten ole mitään vittuilua vaan tuo on hauska lipsahdus tossa ylhäällä. *joo*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#143 • • MfLI www.SoundChilds.net

Vexe, 4.12.2006 09:56:

EDIT: jaa että demot on erikseen. Silloin tuo stream-kopiointi ei toimi. Ehkä tuota pitäisi päästä kokeilemaan tuotteella josta voi oikeasti tunnistaa samplen ja ostettavan eron



Jep. Tosiaan on niin, että demota voi esim 128 kbps:lla , mutta ostettu biisi on saatavilla 256 kbps:na eli kyseessä on toisistaan kaksi täysin eri fileetä. Huomatkaa muuten että koko kauppajärjestelmä on edelleen työn alla. Se toimii periaatteessa nyt Paypalin ostoskorilla, mutta tähän on tulossa muutos - toivottavasti parin seuraavan kuukauden kuluessa.

Tosin kiitos alkuperäisestä viestistäsi. Mun täytyy tsekata miten toi on mahdollista. Kyllä ideana on ollut, että artistit itse saa päättää onko demot imuroitavissa (ja silloinkin vaan Lo-Fi demot). Jos artisti itse haluaa mahdollistaa ilmaisen demonsa jakelun biisin sivulta löytyy erikseen dl nappi.
MfLI

Posts: 502

#144 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis, 4.12.2006 10:01:
Hei Milf... oikeesti... 90% tavallisista netintallaajista ei osaa tehdä mistään sivusta omannäköistä CSSllä tai millään muullakaan tavalla. Toi prosenttiluku ei ole tieto, se on arvaus.

Suosittelen kehittämään ulkoasua.

Eikä kukaan niistäkään joka osaa tule tekemään sitä sivustolle joka on alunalkujaan kökön näköinen.
Se vaatii viitseliäisyyttä ja se taas vaatii kunnioitusta/arvostusta sivustoa kohtaan jonne oman skininsä rakentaa?



Njaa... Kyllä toi esm. myspacessa näyttää aika hyvin onnistuvan yhdeltä jos toiselta. yhdeltä paremmin jos toiselta vähän "värikkäämmin". Se on omasta mielestäni vaan hyvä.

Toki toi loppuosa postauksestasi pitää osaltaan paikkansa ja hidastaa alussa. Toivottavasti ei torppaa ihan kokonaan.
itis

Posts: 2,518

#145 • • itis Morning Star

MfLI, 4.12.2006 10:11:

---

Njaa... Kyllä toi esm. myspacessa näyttää aika hyvin onnistuvan yhdeltä jos toiselta. yhdeltä paremmin jos toiselta vähän "värikkäämmin". Se on omasta mielestäni vaan hyvä.



Myspace ei ole synonyymi kaikille netinkäyttäjille IMO. Potentiaalisista asiakkaistasi reippaasti alle kolmasosa osaa tehdä mitään muuta kuin selata nettiä.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#147 • • MfLI www.SoundChilds.net

Neko, 4.12.2006 10:26:
---
MfLI, 4.12.2006 09:47:
Täytyy myöntää, että itselle ei aukea kuinka tosta saa varsinaisen ämpärin imuroitua.

---

Kokeillut jo syöttää tuon linkin selaimeen?



Jep. Sorry jos kirjoittanut tarp. selvästi. Imutus tolta etusivulta siis näköjään toimii:"Tosin kiitos alkuperäisestä viestistäsi. Mun täytyy tsekata miten toi on mahdollista. Kyllä ideana on ollut, että artistit itse saa päättää onko demot imuroitavissa (ja silloinkin vaan Lo-Fi demot). Jos artisti itse haluaa mahdollistaa ilmaisen demonsa jakelun biisin sivulta löytyy erikseen dl nappi."
MfLI

Posts: 502

#148 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis,
Myspace ei ole synonyymi kaikille netinkäyttäjille IMO. Potentiaalisista asiakkaistasi reippaasti alle kolmasosa osaa tehdä mitään muuta kuin selata nettiä.



No... Jos 1/3 Myspacen jäsenistä joskus innostuisi niin olisin ihan tosi otettu:)

En halua enempää ruveta kiistelemään ulkonäköasiosista koska ne ovat kuitenkin makuasioita ja täällä oon ihan kiistattomassa vähemmistössä omine mielipiteineni. Toisaalta olen kyllä saanut jopa kiittävääkin palautetta, joten ajattelen että ehkä tää tästä. Se ei tietty ole ollenkaan poissuljettua, etteikö tota skiniä voisi/pitäisi ajan kanssa kehittää.

Näillä näkymin nopeat muutokset tulee liittymään huomiovärien käytön karsimiseen noilta esittelysivuilta. Punasta pois ja paljon. Logoa yksinkertaistan ja ton tyyppistä. Mutta perusleiskan ihan uudellen rakentamiseen ei paukut riitä. Varmaankin marssijärjestys olis jonkinlainen kilpailuttaminen tjsp.

Täällä noi statsit kyllä kertoo karua kieltä. Varmaan siksi, että niin moni tuntuu ajattelevan että oon ihan toivoton *usipää. Vihassa on voimaa...
Jussi Soro

Posts: 6,385

#149 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 4.12.2006 09:56:
Ok. Kiitokset kommetista. Saanko kysyä, mikä nimenomaan tuntuu vaikealta tajuta? Pistä vaikka urlit ja lyhyt quote jos vaan suinkin viitisit. Kiitokset jo etukäteen!


Mun mielestä se, että jos Juhgu aka Indie Respect ei yrityksistä huolimatta saa omaa biisiään myyntiin, kertoo aika paljon sivuston käytettävyydestä. En mä nyt välttämättä menis sitä nörtiks haukkumaan, mutta sanoisin et sillä on keskimäärästä huomattavasti kovemmat skillsit.

Minkä helvetin takia jos haluu lisätä yhden biisin, pitää aktivoida 100 erilaista tiliä, upata 50 eri tiedostoa ja täyttää lomaketta toisensa perään.

Optimaalisessa tilanteessa biisin lisääminen pitäis tapahtua niinkuin Klubituksen Chartsiin. Yhdellä lomakkeella, ja yhdellä tiedostolla. Saitti ite koodais vaikka 64kb mp3 esikuunteluversion biisistä ja soittais sen embedded playerilla.

Tämän jälkeen biisiä pitäs pystyä ostamaan.
MfLI

Posts: 502

#150 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

mayah,
Mutta mielestäni on on todella huolestuttavaa, jos tuudittaudut siihen uskoon, että ihmiset eivät pidä sivustoistasi koska eivät pidä Sinusta. Tämä takaa sen, että et kykene ottamaan kritiikkiä vastaan...

Suurin osa on kuitenkin antanut tässä(kin) topikissa varsin rakentavaa ja asiallista palautetta. Ota onkeesi! Olen positiivisesti yllättynyt siitä, että toistaiseksi vaikuttaisi jutut menevän perille edellistä fiaskoa paremmin *piis*



Jep. Omasta puolestani lupaan, että yritän pitää omat energiat positiivisessa flowssa ja ajatella kaikkea palautetta kunnolla läpi. Kiitokset avustasi keskustelun ohjaamisen suhteen. Edelleen kaikki kommentit erittäin tervetulleita. *piis*
MfLI

Posts: 502

#151 • • MfLI www.SoundChilds.net

JussiS, 4.12.2006 11:08:
---
MfLI, 4.12.2006 09:56:
Ok. Kiitokset kommetista. Saanko kysyä, mikä nimenomaan tuntuu vaikealta tajuta? Pistä vaikka urlit ja lyhyt quote jos vaan suinkin viitisit. Kiitokset jo etukäteen!

---

Mun mielestä se, että jos Juhgu aka Indie Respect ei yrityksistä huolimatta saa omaa biisiään myyntiin, kertoo aika paljon sivuston käytettävyydestä. En mä nyt välttämättä menis sitä nörtiks haukkumaan, mutta sanoisin et sillä on keskimäärästä huomattavasti kovemmat skillsit.

Minkä helvetin takia jos haluu lisätä yhden biisin, pitää aktivoida 100 erilaista tiliä, upata 50 eri tiedostoa ja täyttää lomaketta toisensa perään.

Optimaalisessa tilanteessa biisin lisääminen pitäis tapahtua niinkuin Klubituksen Chartsiin. Yhdellä lomakkeella, ja yhdellä tiedostolla. Saitti ite koodais vaikka 64kb mp3 esikuunteluversion biisistä ja soittais sen embedded playerilla.

Tämän jälkeen biisiä pitäs pystyä ostamaan.



Ok. Tähän vielä. Tilejä pitää rekisteröinnin lisäksi aktivioida 2 (silloin sulla sit onkin jo koko patteri: Forumi, Backstage ja Promoottori) -kaksi lisätiliä syntyy käytännössä alasvetovalikosta valitsemalla.

Lomakkeita on kolme. Yksi pitää täyttää rekatessa, yksi demoa lisätessä ja yksi tuotetta lisätessä.

Fileinä pitää upata demo ja siihen mahd. liittyvä kuva. Jos lisäksi haluut myydä jotain aiheeseen liittyvää, sun pitää upata ko. file (tai tuoteseloste tekstitedostona) ja ko. tuotteeseen ehkä mielellään liittyvä kuva. Clue tässä siis on ollut, että sä voit myydä kaikenlaista muutakin kuin vaan audiota. Esim. Fanituotteita. Bikinimallit voi myydä postereita ym... (you know;))
villelope

Posts: 2,846

#152 • • villelope Lope of Lope & Kantola

MfLI, 4.12.2006 11:24:
---
JussiS, 4.12.2006 11:08:
---

Optimaalisessa tilanteessa biisin lisääminen pitäis tapahtua niinkuin Klubituksen Chartsiin. Yhdellä lomakkeella, ja yhdellä tiedostolla. Saitti ite koodais vaikka 64kb mp3 esikuunteluversion biisistä ja soittais sen embedded playerilla.

---

Lomakkeita on kolme. Yksi pitää täyttää rekatessa, yksi demoa lisätessä ja yksi tuotetta lisätessä.


En oo ees käynyt ko. webbisaittia kattomassa, mutta...

Miksei tuota voi hoitaa yhdellä reggauksella? Miksi kolme?
MfLI

Posts: 502

#153 • • MfLI www.SoundChilds.net

LooPy,
Miksei tuota voi hoitaa yhdellä reggauksella? Miksi kolme?



ja vielä. Et tarvitse kun 1 reggaen. Sit vaan valitset eri jäsenyysominaisuuksia vetämällä itselles lisää oikeuksia. Yksi syy tähän on että kaikki perustason palvelut on ilmasia, mutta pidemmälle viedyt maksaa (saaduista tuotoista maksetaan puolet ulos promoottoreille).

Nyt on pakko lähteä. cya.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#154 • • Jussi Soro choon!

MfLI, 4.12.2006 11:24:
Ok. Tähän vielä. Tilejä pitää rekisteröinnin lisäksi aktivioida 2 (silloin sulla sit onkin jo koko patteri: Forumi, Backstage ja Promoottori) -kaksi lisätiliä syntyy käytännössä alasvetovalikosta valitsemalla.


Miksi sitten SoundChildsissa lukee näin:
Code:
* BACKSTAGE (TO DEMO/SELL YOUR OWN PRODUCTS) o Immediately start showcasing and selling your audio and other products globally. o Customize your own Artist-Seller page for example by: + Using your own logo, graphics and css stylesheet, + Connecting it to any profile page you prefer, + Connecting it to any forum you prefer, + Connecting it to any gallery you prefer, + Connecting your products to any demo page you prefer. o Promote your sold products remotedly by using easy copy paste codes.
"Immediately start showcasing and selling your audio"
Miksi siis tarvitaan vielä toi Promotion Program?
Apo

Posts: 1,574

#155 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

MfLI, 4.12.2006 09:41:
Tosin yksi twist tähän liittyy. Käyttäjät voivat käytännössä vapaasti muokata omien profiiliensa yms. sivujen css tyylejä ja graffaa. Asemointia ei voi muuttaa sen myönnän.



Lisätääs nyt soppaan vielä lisää it-alan pätemistä mistä ei oo mitään hyötyä. Hyvin suunnitelulla HTML-käyttöliittymällä CSS:llä pystyy vaikuttamaan myös asemointiin, tjeu http://www.csszengarden.com/ . CSS:llä tai asemoinnilla ei kuitenkaan pysty paikkaamaan käyttöliittymän toiminnallisuuden puutteita / ongelmia joten komppaan Itistä & co näiltä osin. Jos asemointia ja toiminnallisuutta ei pysty muokkaamaan, niin niiden on paras olla suunniteltu mahdollisimman hyvin.

Se pointti että kannattaisi lähteä pienestä liikkeelle on erinomainen, varsinkin tässä tapauksessa. Konsepti tuntuu olevan hallussa, mutta teknisellä puolella kompuroidaan. Se että rajaa toteutuksen mahdollisimman kapealle alalle helpottaa saitin käynnistymistä ja auttaa myös käyttäjien houkuttamisessa. Laadusta seuraa käyttäjätyytyväisyyttä, mutta keskeneräisellä tuotteella ei saa aikaiseksi kuin turhautumista.

Ei voi tietää onko tämä laskelmoitua ilmaisen käyttäjätestauksen provosointia, mutta aina klubituksessa soundchilds-brändi on aika huonoissa arvoissa. Ehkäpä sivuston saavuttaessa täydellisyytensä nimi vaihtuu parempaan jolloin brändin saama leima katoaa.

Lopuksi vielä jotakin konkreettista mikä ehkä kuvaa sivuston käytettävyys-ongelmia. Miksi ihmeessä biisien soittonappi on jotain aivan outoa, eikä perustu > (play-)symbolin käyttöön?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#156 • • Edited Jussi Soro choon!
Jahas.

Yritin rekisteröityä tuonne, mutten 10 minuutinkaan tankkauksen jälkeen tajunnut että minkä tason (maksullinen) tili mun pitäis ottaa käyttöön, että voin myydä tuotteita.

Onko noiden käyttöohjeiden ja kaikkien muiden ehtojen _pakko_ olla noin vaikeaselkoiset. Tuolla on niin paljon kaikkee eri härpäkettä, tasoa, referenssiä ja muuta että mä en vaan tajua enää et mitä mun pitäis tehdä.

Mistä tältä sivulta näkee, että paljonko mulla on tilaa ladata omia biisejä tonne myyntiin? Ja mikä taso mun pitäis ottaa että mä saan myytyä biisejäni?

Haluan ostaa tämän biisin. Miten se onnistuu? Olet itse lisännyt biisin sinne, joten uskoisin että se on oikein lisätty. Miksi en pysty ostamaan sitä kuitenkaan tuolta?

Tsekkaapas vaikka http://www.ajtunes.com/ ja katso sieltä miten tehdään selkeästi noi ohjeet (ja koko saitti).

AJtunes on Audiojellyn sisarfirma, josta saa 75% royalteja. Standarditili maksaa 19,50£, ja sillä saa 150 MB tilaa mihin uploadata biisejä.
Apo

Posts: 1,574

#157 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

JussiS, 4.12.2006 11:49:
Tsekkaapas vaikka http://www.ajtunes.com/ ja katso sieltä miten tehdään selkeästi noi ohjeet (ja koko saitti).



Oh noes, mulle on näemmä tullu niin paljon traumoja jo ekasta sc-versiosta että tuon etusivusta tuli jo ikävät deja-vu väreet *nauru*

Kieltämättä hieman huolitellumpi ulkoasu minkä suuntaan sc:täkin kannattaisi epäilemättä viedä.
random

Posts: 226

#158 • • Edited random

MfLI, 4.12.2006 10:44:
En halua enempää ruveta kiistelemään ulkonäköasiosista koska ne ovat kuitenkin makuasioita ja täällä oon ihan kiistattomassa vähemmistössä omine mielipiteineni. Toisaalta olen kyllä saanut jopa kiittävääkin palautetta, joten ajattelen että ehkä tää tästä.



Jos ajatellaan ihan yleisesti asiakaspalvelua (johon tällaisen webbisaitinkin voisi mielestäni jollain tavalla rinnastaa), pitää muistaa, että vain enemmistön mielipiteellä on merkitystä. Jos sinä palveluntarjoajana olet mielipiteinesi vähemmistössä, olet automaattisesti väärässä.

Jos 99% ihmisistä kelaa, että saittisi on hanurista, on aivan sama vaikka se sinun mielestäsi olisi maailman paras saitti - ketään ei kiinnosta.

Asenne tyyliin: "tässä tää nyt on ja tää on mun mielestä tosi hyvä - olen pahoillani jos ei miellytä mutta ei oo resursseja tehdä paremmin" olisi syytä heittää romukoppaan mahdollisimman pikaisesti, jos vielä meinaat näiden hommien tekemistä jatkaa.

Eikö tämä nyt ole päivänselvää?

Kysy vielä itseltäsi nämä asiat:

1. kenelle olen tekemässä tätä palvelua?
2. olenko ottanut heidän kommenttinsa ja toiveensa huomioon?
3. onko palvelu helppokäyttöinen, selkeä ja nopea?
itis

Posts: 2,518

#159 • • itis Morning Star
Tulipa tässä mieleen että hyvänä esimerkkinä ostamisesta ja myymisestä on Istockphoto.com

http://www.istockphoto.com/index.php

Idea lienee hyvinkin samankaltainen tämän (sorry pakko provota) lostchildin kanssa, mutta toimii kuin junan vessan oven kahva rasvattuna. Käyttäisin itse tätä palvelua ja tulen käyttämään, kunhan saan tarpeeksi kuvia kiertoon.

Arvon MILF... mekin täällä mainonnan tekijöiden helvetissä ihmettelemme ihmisten mielipiteitä mainontaan ja tuotteiden ulkoasuun. Muokkaamme omia tuotoksiamme niiden mukaan ja myönnämme olevamme perseestä useammin kuin kerran päivässä. Asiakkaammekin ovat perseestä, heillä ei ole rahaa, aikaa tai arvostelukykyä ostaa "todella hyviä ideoita" joita suollamme jatkuvasti. Totuuden nimissä on sanottava kuitenkin että jos ideamme olisivat TODELLA hyviä, ei niitä tarvitsisi myydä edes asiakkaalle kuin vähän. Perusjunttikin tajuaa hyvän idean jos se osuu kohdalle. Mikään puolivalms, sinnepäin, mätykkääntästäitte niin se on paras maailmassa-, tai muukaan diipadaa _EI_OLE_ hyvä jos se ei kiinnosta ihmisiä joille yrität sitä myydä. Ugh.

*piis* ja sellasta...

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

evvk

Posts: 1,918

#160 • • Edited evvk

JussiS, 4.12.2006 08:54:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 19:35:
Itse kun kokeilin kuunnella tota biisiä mikä siä nyt on niin löysin kyllä Buy Now! linkin heti mutta sitten piti kokeilemalla kaikkea löytää se linkki mistä sen voi kuunnella.

---

Ainoo vika vaan on, ettei sitä saa ostettua siitä linkistä, vaan se avaa uuden sivun jossa on biisin "Hardcore Bassline - BUY NOW!!!!" tarkemmat tiedot. Minkäänlaista linkkiä tuolla sivulla ei ole jolla biisin saisi lisättyä ostoskoriin tai muilla tavoin ostettua. Tosin täähän on kaikille tuttua verkostomarkkinoinnista, sillä itse tuotteella ei oo mitään väliä, vaan pääasia et rahaa liikkuu (ja mainosbannereistahan ne suurimmat rahat saadaan! - ainakin noilla summilla).



Ihme kauppa jossa vain biisin polliminen on mahdollistaa...