SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,689 views

evvk

Posts: 1,918

#121 • • Edited evvk

Digital Beat, 3.12.2006 19:25:
Jos sais tuon ohjelmoinnin ja designin kulkemaan käsi kädessä ja
vielä käyttöliittymän helpommaksi. Pitäis pelkistää vielä paljon.



Kyllähän tuota oppi käyttään ajan kanssa.

Itse kun kokeilin kuunnella tota biisiä mikä siä nyt on niin löysin kyllä Buy Now! linkin heti mutta sitten piti kokeilemalla kaikkea löytää se linkki mistä sen voi kuunnella.
dB

Posts: 1,317

#122 • • dB Digital Beat Music

Mark Hamilton, 3.12.2006 19:35:
---
Digital Beat, 3.12.2006 19:25:
Jos sais tuon ohjelmoinnin ja designin kulkemaan käsi kädessä ja
vielä käyttöliittymän helpommaksi. Pitäis pelkistää vielä paljon.

---


Kyllähän tuota oppi käyttään ajan kanssa.

Itse kun kokeilin kuunnella tota biisiä mikä siä nyt on niin löysin kyllä Buy Now! linkin heti mutta sitten piti kokeilemalla kaikkea löytää se linkki mistä sen voi kuunnella.


sepä on juuri, pitäis tehdä tuo niin käyttäjäystävälliseksi että linkit löytyy heti.
En löytänyt kuuntele linkkiä itsekään heti. Ehkä selkeät luurit tai nuotti ikonit olisivat
parempia?
siveys

Posts: 2,492

#123 • • siveys lovely

Mark Hamilton, 3.12.2006 09:48:
Mutta mikä muka nyt sitten osoittaa että en tiedä Open Source -maailmastamitään ja ja miten se toimii. Koska en ole puhunut asiastaa jurikaan mitään. Taisin vain mainita että tietyillä tahoilla on oma SourceForge.


Sanoit, että jos ihminen ei tunne COSSia niin ei tiedä mitään avoimen lähdekoodin maailmasta. Tämä viittaa siihen, että sinulla on sellainen kuva avoimen lähdekoodin maailmasta, että COSS olisi siellä jotenkin erityisen keskeinen tekijä. Koska tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa niin vedin tästä johtopäätöksen, että kuvasi avoimen lähdekoodin maailmasta on harvinaisen hukassa.

Mielestäni tämä on looginen johtopäätös, joka olisi kaikkien ala-asteen läpäisseiden ihmisten pitänyt kyetä ymmärtämän siitä mitä kirjoitin. Olen pahoillani, sillä en enää millään jaksa kirjoittaa vastauksia tämäntasoisiin kysymyksiin enkä usko jaksavani hirveästi enää kiinnittää huomiota muihinkaan viesteihisi, sillä rehellisesti sanottuna niiden sisällön ja tyylin taso masentaa minua.
evvk

Posts: 1,918

#124 • • Edited evvk

siveys, 4.12.2006 00:32:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 09:48:
Mutta mikä muka nyt sitten osoittaa että en tiedä Open Source -maailmastamitään ja ja miten se toimii. Koska en ole puhunut asiastaa jurikaan mitään. Taisin vain mainita että tietyillä tahoilla on oma SourceForge.

---

Sanoit, että jos ihminen ei tunne COSSia niin ei tiedä mitään avoimen lähdekoodin maailmasta. Tämä viittaa siihen, että sinulla on sellainen kuva avoimen lähdekoodin maailmasta, että COSS olisi siellä jotenkin erityisen keskeinen tekijä. Koska tämä ei pidä ollenkaan paikkaansa niin vedin tästä johtopäätöksen, että kuvasi avoimen lähdekoodin maailmasta on harvinaisen hukassa.

Mielestäni tämä on looginen johtopäätös, joka olisi kaikkien ala-asteen läpäisseiden ihmisten pitänyt kyetä ymmärtämän siitä mitä kirjoitin. Olen pahoillani, sillä en enää millään jaksa kirjoittaa vastauksia tämäntasoisiin kysymyksiin enkä usko jaksavani hirveästi enää kiinnittää huomiota muihinkaan viesteihisi, sillä rehellisesti sanottuna niiden sisällön ja tyylin taso masentaa minua.



Pitikö tätä nyt sitten jatka.

1. Se miksi noin sanoin johtuu aivan siitä, että se on mun vastakritiikkiä tai pitemminkin puolustautumista.

2. Se on tarkoituksen mukaisesti kirjoitettu niin.

3. Minulla ei ole sellaista kuvaa Open Source -maailmasta, että COSS olisi jotenkin keskeinen. On monia tahoja jotka ovat paljon keskeisimpiä kuten SourceForge.net

4. Olisin tietysti voinut vastata Joonelle, että enhän minä olekkaan mikään liiketoinnan konsultti 15 kokemuksella.

5. Minusta ei ole mukavaa, että anetaan kriikkiä tyylin ei mitään toivoo. Sitten puhutaan popkorneista ja muista.

6. Minulla on ihan oma tapa suhtautua kritiikkiin.

7. Miksi taso masenta sinua?

8. Sä päättelet aivan väärin koska minulla on tietyt motiivit jattää tiettyjä asioita sanomatta ja vastata / reakoida asioihin tietyllä tavalla.

Päätelkööt jokainen itse mikä minun osaaminen on tältä sivulta:
http://www.i3dftc.com/
Se on jokaisen omamielipide.
En voisi kuvitellakkaan, että menisin väitämään työantajalle, että olisin jotenkin lahjakas graafikko.

Kuitenkin jengi vaan kääntele ja vääntlee mun sanomisia. Eli sanon jotain jossta sit aletaan väitään että en osaa PHP:ta. Tällä viittaan siihen PHProjekt ryhmätyökentyly softaan jossa muuten ei edes tarvita sen kummosempaa ulkosausydeemiä kun siinä on nyt toisekseen olisi aika homma koodata se uudestaan eikä sovellus ole niin helposti kaupallisesti hyödynnettävissä. Jollain 10 / kk joku vois sen vuokrata mutta niitä pitäisi vuokrata satoja.
yana

Posts: 877

#125 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld
mattikiviharju saa paivan progress palkinnon sinnikkaista ansoistaan tassa topikissa

annetaanpas pojat aplodit
Jussi Soro

Posts: 6,385

#126 • • Edited Jussi Soro choon!

Mark Hamilton, 3.12.2006 19:35:
Itse kun kokeilin kuunnella tota biisiä mikä siä nyt on niin löysin kyllä Buy Now! linkin heti mutta sitten piti kokeilemalla kaikkea löytää se linkki mistä sen voi kuunnella.


Ainoo vika vaan on, ettei sitä saa ostettua siitä linkistä, vaan se avaa uuden sivun jossa on biisin "Hardcore Bassline - BUY NOW!!!!" tarkemmat tiedot. Minkäänlaista linkkiä tuolla sivulla ei ole jolla biisin saisi lisättyä ostoskoriin tai muilla tavoin ostettua. Tosin täähän on kaikille tuttua verkostomarkkinoinnista, sillä itse tuotteella ei oo mitään väliä, vaan pääasia et rahaa liikkuu (ja mainosbannereistahan ne suurimmat rahat saadaan! - ainakin noilla summilla).
MfLI

Posts: 502

#127 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Juhgu, 4.12.2006 01:28:
*hakee popcornia*

(Paitsi että eikö moderaattorikin jo sanonut pariin kertaan että pysyisit(te) aiheessa?)



*on myös hakenu popcornia - jo monta kertaa*

Juhgu. Sä olet siis pistänyt biisisi demon online. Hienoa:) Sitä et voi kuitenkaan suoraan myydä, vaan sun pitää erikeen luoda myytävä tuote. Se voi olla vaikka vaw-versio biisistäsi tai t-paita joka on biisisi mainos. Itseas ihan mitä vaan. Biisiin liittyvä Myytävä tuote ja toi demoversio linkitetään sitten tuolla interfacessa keskenään, biisin muokkauksessa nimeät tuotteen, jolloin biisilistukseen ilmestyy pieni nappi, joka kertoo että siihen liittyvä tuote löytyy sun kaupasta. tuotteesi muokkauksesa luot linkin puolestaan demoon jolloin sen yhteyteen ilmestyy demo-nappi.

Onhan toi vaivalloisempaa mutta toisaalta sillä lailla mahdollistetaan esim se, että vaikkapa Jone vois luoda äänimainoksen (joka näkyy ja liikku myös all over chartseilla ihan niinkuin muutkin listatut ämpärit) ja linkittää sen myymänsä t-paidan yms. kanssa.

Muillekin: Oletteko todella onnistuneet imuttamaan noiden biisien ämpärit vai ainoastaan m3u tiedostot? Jos näin on. Kiitos tiedosta!
itis

Posts: 2,518

#128 • • itis Morning Star
Esitänpä kysymyksen...

Lapa pystyyn ne, joiden mielestä graafisella ulkoasulla ei ole merkitystä tuotteiden myynnissä, kuten Mark tuolla aikaisemmin lohkaisi. Ei, ette sanoneet ihan noilla sanoin, Mr. Hamilton, mutta aika pirun paljon tuohon suuntaan.

Voin sanoa jopa erittäin ellen sanoisi vallan hirmu römeällä rintaäänellä, että SoundChildin ongelmista kolmen suurimman joukossa on graafisen käyttöliittymän kankeus (lue olemattomuus) ja ulkoasun anteeksiantamattoman ruma habitus. Sivulle eksyneet piruparat eivät yksinkertaisesti tule ottaneeksi SoundChildiä vakavasti koska sivut näyttävät ns. "sukalta".

Nyt sitten voidaan väitellä.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Jaques

Posts: 1,390

#129 • • Jaques HUGC / So Nice!

Itis, 4.12.2006 09:05:
clip....



Allekirjoitan sen minkä Itämies täs mainitsi että ulkoasulla ja käyttöliittymällä on suuri vaikutus siihen että ottavatko ihmiset asiat vakavasti ja jaksavatko edes selata sivustoa. Jossain muistaakseni luin että aika jonka ihmiset jaksavat pysyä yhdellä sivulla on alentunut jo 4 sekuntiin. Ihminen on hyvin visuaalinen olento ja kuten sanonta viittaa "first impression is everything".

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!

UzU

Posts: 2,361

#130 • • UzU [33100]

Itis, 4.12.2006 09:05:
Nyt sitten voidaan väitellä.



Tulee tylsä väittely:
kaikki muut vs. milf ja Mark. Noi sieluntoverit.
MfLI

Posts: 502

#131 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Itis, 4.12.2006 09:05:
Esitänpä kysymyksen...

Lapa pystyyn ne, joiden mielestä graafisella ulkoasulla ei ole merkitystä tuotteiden myynnissä, kuten Mark tuolla aikaisemmin lohkaisi. Ei, ette sanoneet ihan noilla sanoin, Mr. Hamilton, mutta aika pirun paljon tuohon suuntaan.

Voin sanoa jopa erittäin ellen sanoisi vallan hirmu römeällä rintaäänellä, että SoundChildin ongelmista kolmen suurimman joukossa on graafisen käyttöliittymän kankeus (lue olemattomuus) ja ulkoasun anteeksiantamattoman ruma habitus. Sivulle eksyneet piruparat eivät yksinkertaisesti tule ottaneeksi SoundChildiä vakavasti koska sivut näyttävät ns. "sukalta".

Nyt sitten voidaan väitellä.



*lapa pytyssä*

Kyllä sillä on todella suuri merkitys varsinkin alkuvaiheessa. Niinkuin nyt tässäkin tapauksessa huomataan. Suurinta keskuteluahan just tämä aiheuttaa.

Tosin yksi twist tähän liittyy. Käyttäjät voivat käytännössä vapaasti muokata omien profiiliensa yms. sivujen css tyylejä ja graffaa. Asemointia ei voi muuttaa sen myönnän. Anyway... Jos homma rupeaa kehittymään useimmat uudet kävijät varmaan tulee aina ensin jonkun jo liittyneen käyttäjän sivuille joilta ehkä sitten jatkaa muuallekin. Noi esittelysivuthan loppujen lopuksi palvelee ennekaikkea porukkaa jolle itse joudun tuntemattomana vakuuttelemaan ideaa, ja selitettävää on paljon.

Muutama ihan fiksun tuntuinen taho on pohdiskellut tätä casea sellaisena, että tämä erittäin tn lähtee hitaasti ja vaivalloisesti liikkeelle koska syvyyttä ja toimintoja on kieltämättä vaikea heti ymmärtää, mutta jos mukaan liittyy sellasta porukkaa jolla on katu-uskottavuutta omissa kuvioissaan kasvu todennäköisesti muuttuu aika nopeasti kiihtyväksi, koska näihin ihmisiin luotetaan. Näin ajattelen itsekin.
Vexe

Posts: 1,016

#132 • • Vexe

MfLI, 4.12.2006 09:05:
Muillekin: Oletteko todella onnistuneet imuttamaan noiden biisien ämpärit vai ainoastaan m3u tiedostot? Jos näin on. Kiitos tiedosta!



Todellakin tuon keksimiseen meni pari sekuntia. katso vaikka sinne m3u:n sisään tekstieditorilla tai vaikka winampin stream infoa niin tajuat kuinka helposti tuo käy.

PS. Ainut toimiva ratkaisu on erillinen sample ja koko biisi. Älä harkitse edes Flash playereitä sun muita virityksiä, kun ei ne kuitenkaan toimi. Jos tiedosto on jotenkin saatavilla kokonaan käyttäjän koneelle, niin se on hyvin helppo kopioida. Tähän samaan ongelmaan ovat sortuneet niin isot kuin pienetkin mp3 kaupat. Esimerkkinä vaikkapa NetAnttilan mp3-kauppa.
MfLI

Posts: 502

#133 • • MfLI www.SoundChilds.net

Vexe, 4.12.2006 09:43:
---
MfLI, 4.12.2006 09:05:
Muillekin: Oletteko todella onnistuneet imuttamaan noiden biisien ämpärit vai ainoastaan m3u tiedostot? Jos näin on. Kiitos tiedosta!

---


Todellakin tuon keksimiseen meni pari sekuntia. katso vaikka sinne m3u:n sisään tekstieditorilla tai vaikka winampin stream infoa niin tajuat kuinka helposti tuo käy.

PS. Ainut toimiva ratkaisu on erillinen sample ja koko biisi. Älä harkitse edes Flash playereitä sun muita virityksiä, kun ei ne kuitenkaan toimi. Jos tiedosto on jotenkin saatavilla kokonaan käyttäjän koneelle, niin se on hyvin helppo kopioida. Tähän samaan ongelmaan ovat sortuneet niin isot kuin pienetkin mp3 kaupat. Esimerkkinä vaikkapa NetAnttilan mp3-kauppa.



Ok. tässä tekstieditorilla avattu Juhgun - sorry! Indie Respectin biisi listaus

#EXTM3U
#EXTINF:29,Indie Respect - Hardcore Bassline - BUY NOW!!!!!!!
http://www.soundchilds.net/backstage/stream.php?mode=song_hifi&band_id=35&song_id=26&k=skeyebd138f22101

Täytyy myöntää, että itselle ei aukea kuinka tosta saa varsinaisen ämpärin imuroitua. Toisaalta, just tämän takia osaltaan olen eriyttänyt varsinaisen myytävän tuotteen ja demon.
UzU

Posts: 2,361

#134 • • UzU [33100]

MfLI, 4.12.2006 09:41:
---
Tosin yksi twist tähän liittyy. Käyttäjät voivat käytännössä vapaasti muokata omien profiiliensa yms. sivujen css tyylejä ja graffaa. Asemointia ei voi muuttaa sen myönnän. Anyway... Jos homma rupeaa kehittymään useimmat uudet kävijät varmaan tulee aina ensin jonkun jo liittyneen käyttäjän sivuille joilta ehkä sitten jatkaa muuallekin. Noi esittelysivuthan loppujen lopuksi palvelee ennekaikkea porukkaa jolle itse joudun tuntemattomana vakuuttelemaan ideaa, ja selitettävää on paljon.



Tähän liittyy vain se yksi ongelma, että homma ei lähde kehittymään mikäli sivusto on heti alkuunsa liian luotaantyöntävä.
akir0

Posts: 2,554

#135 • • akir0 idleRPG champion 2009

MfLI, 4.12.2006 09:41:
---
Muutama ihan fiksun tuntuinen taho on pohdiskellut tätä casea sellaisena, että tämä erittäin tn lähtee hitaasti ja vaivalloisesti liikkeelle koska syvyyttä ja toimintoja on kieltämättä vaikea heti ymmärtää, mutta jos mukaan liittyy sellasta porukkaa jolla on katu-uskottavuutta omissa kuvioissaan kasvu todennäköisesti muuttuu aika nopeasti kiihtyväksi, koska näihin ihmisiin luotetaan. Näin ajattelen itsekin.



Mä en vaan ymmärrä, että miks tätä konseptia ei kannattais tehdä aluksi yksinkertaisesti ja vasta sitten lähteä monimutkaistamaan. Näinhän suurin osa netin oikeasti hyvistä palveluista on tehnyt.

Sanoin tän jo aikaisemminkin, mutta ei tuu kyllä mieleen yhtään muuta netin palvelua, jonka käyttäminen vaatii ohjeiden lukemista. Ohjeita lukemallakaan en tullut kyllä hullua viisaammaksi, eli joku tossa mättää. Eikä se mun mielestäni ole pelkkä ulkoasu.

Jos nyt jotain ehdotuksia saa sanoa, niin itse tekisin tohon etusivullekkin jonkun jaon "loppukäyttäjien" ja "artistien" osalle, eli niille olis täysin omat navigaationsa jne. En tiedä onko toi oikeasti edes hyvä idea, mutta sillä sais tosta kasan turhaa tauhkaa pois.
MfLI

Posts: 502

#136 • • MfLI www.SoundChilds.net

UzU, 4.12.2006 09:48:

Tähän liittyy vain se yksi ongelma, että homma ei lähde kehittymään mikäli sivusto on heti alkuunsa liian luotaantyöntävä.



Jep. Oon toki samaa mieltä. Ikävä, että koet sen niin epäonnistuneeksi.
UzU

Posts: 2,361

#137 • • UzU [33100]
Heh, näytin sivuston äsken kaverille.

Ensimmäinen kommentti oli "jos tää on joku kauppa niin mä en ikinä ostais mitään kaupasta jossa on näin paljoin mainoksia"
Vexe

Posts: 1,016

#138 • • Edited Vexe

MfLI, 4.12.2006 09:47:



EDIT: jaa että demot on erikseen. Silloin tuo stream-kopiointi ei toimi. Ehkä tuota pitäisi päästä kokeilemaan tuotteella josta voi oikeasti tunnistaa samplen ja ostettavan eron
MfLI

Posts: 502

#139 • • MfLI www.SoundChilds.net

akir0, 4.12.2006 09:49:
---
MfLI, 4.12.2006 09:41:
---
Muutama ihan fiksun tuntuinen taho on pohdiskellut tätä casea sellaisena, että tämä erittäin tn lähtee hitaasti ja vaivalloisesti liikkeelle koska syvyyttä ja toimintoja on kieltämättä vaikea heti ymmärtää, mutta jos mukaan liittyy sellasta porukkaa jolla on katu-uskottavuutta omissa kuvioissaan kasvu todennäköisesti muuttuu aika nopeasti kiihtyväksi, koska näihin ihmisiin luotetaan. Näin ajattelen itsekin.

---


Mä en vaan ymmärrä, että miks tätä konseptia ei kannattais tehdä aluksi yksinkertaisesti ja vasta sitten lähteä monimutkaistamaan. Näinhän suurin osa netin oikeasti hyvistä palveluista on tehnyt.

Sanoin tän jo aikaisemminkin, mutta ei tuu kyllä mieleen yhtään muuta netin palvelua, jonka käyttäminen vaatii ohjeiden lukemista. Ohjeita lukemallakaan en tullut kyllä hullua viisaammaksi, eli joku tossa mättää. Eikä se mun mielestäni ole pelkkä ulkoasu.

Jos nyt jotain ehdotuksia saa sanoa, niin itse tekisin tohon etusivullekkin jonkun jaon "loppukäyttäjien" ja "artistien" osalle, eli niille olis täysin omat navigaationsa jne. En tiedä onko toi oikeasti edes hyvä idea, mutta sillä sais tosta kasan turhaa tauhkaa pois.



Ok. Kiitokset kommetista. Saanko kysyä, mikä nimenomaan tuntuu vaikealta tajuta? Pistä vaikka urlit ja lyhyt quote jos vaan suinkin viitisit. Kiitokset jo etukäteen!
random

Posts: 226

#140 • • random

MfLI, 4.12.2006 09:05:

Juhgu. Sä olet siis pistänyt biisisi demon online. Hienoa:) Sitä et voi kuitenkaan suoraan myydä, vaan sun pitää erikeen luoda myytävä tuote. Se voi olla vaikka vaw-versio biisistäsi tai t-paita joka on biisisi mainos. Itseas ihan mitä vaan. Biisiin liittyvä Myytävä tuote ja toi demoversio linkitetään sitten tuolla interfacessa keskenään, biisin muokkauksessa nimeät tuotteen, jolloin biisilistukseen ilmestyy pieni nappi, joka kertoo että siihen liittyvä tuote löytyy sun kaupasta. tuotteesi muokkauksesa luot linkin puolestaan demoon jolloin sen yhteyteen ilmestyy demo-nappi.



Yksi ton saitin pahimpia ongelmia on tolkuton sekavuus ja monimutkaisuus. Tuo Juhgulle antamasi selvennys vain vahvistaa tätä mielikuvaa.

Tiedätkö mitä ovat käyttötapaukset? Jos et, ota selvää. Sen jälkeen kokeilepa rustata tuon saitin ydintoiminnoista käyttötapauskuvaukset. Olen melko varma, että viimeistään tässä vaiheessa sinullekin valkenee kuinka hankala asioita on tuolla tehdä. Sen jälkeen yksinkertaista, yksinkertaista, yksinkertaista.

Heivaa tuolta saitilta menemään KAIKKI sellainen mikä ei ole ehdottoman välttämätöntä (tämä koskee värejä, erilaisia toimintoja yms. kilkkeitä). Tärkeintä on se, että ydintoimintoja on helppo ja nopea käyttää. Mieti mikä on kunkin toiminnon hyöty loppukäyttäjälle. Jos hyöty ei ylitä tiettyä kynnystä, sitä ei kannata tehdä ollenkaan.

Hyvä saitti on sellainen, jota kouluttamaton apinakin osaa käyttää.