SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,684 views

evvk

Posts: 1,918

#41 • • evvk

MfLI, 2.12.2006 17:51:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 17:42:
Grafiikalla ja sen hienoudella ei niin väliä ole saada toimiva ja suosittu webbipalvelu, mutta jos se on sekava tms. niin ei se paljon houkuttele. Toiseksen vaikka palvelu olisi miten hyvin tehty niin käyttäjien saaminen voi olla vaikeaa, koska kilpailijoita on aivan liikaa joilla on jo ne käyttäjät.

---


Aivan samaa mieltä. Tosin sen verran täsmentäisin kilpailuun liittyen ettei vastaavaa konseptia todella ole. Siis bisnesmallin puolesta sellaista, joka mahdollistaa dynaamisen matriisverkostoitumisen omien tuotteiden myymiseksi ja promoamiseksi onlineyhteisöissä (sellaisissa joissa se on sallittua esim. MySpace. Täällähän se ei käytännössä voisi toimia, koska vasta nyt kävi itselleni ilmi, että minkäänlaisten referenssikoodien käyttö täällä ei ole ylläpidon mielestä eikä käyttäjien ilmeisen enemmistön mielestä ok).

Perinteisiä verkostoitumismekanismeja hyödyntäviä kyllä on. Niinkuin jo kuitenkin olen aiemmin todennut perinteiset, staattisen pyramidin luovat verkostoitumismallit eivät todistetusti toimi. Aiheeseen liittyvä kritiikkini perusteluineen siis täällä.



Tarvekilpalijoita kyllä on.

Eli, jos joku tuntee tarvitsevansa esim. Klubitusta enemmän kun sinun palvelua niin silloin on kyse tarvekilpailuun liittyvistä asioista.
MfLI

Posts: 502

#42 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Mark Hamilton,
Tarvekilpalijoita kyllä on.

Eli, jos joku tuntee tarvitsevansa esim. Klubitusta enemmän kun sinun palvelua niin silloin on kyse tarvekilpailuun liittyvistä asioista.



Ymmärrän. En toisaalta kyllä ole ajatellut, että näiden portaalien konsepteilla olisi paljoakaan ristiriitaa toistensa kanssa. Itseasiassa oman sivustoni Artist-Seller -konseptin esittelyssä yritän nimenomaan tuoda esille sitä, että niiden tuottajien/promoottorien, jotka ovat jo tunnettuja vaikka täällä Klubbarissa, nimenomaan kannattaisi (tämä on vain esimerkki sillä varauksella, että referenssikoodien käyttö olisi täällä sallittua) jatkaa aktiivista oman tuotantonsa promoamista täällä ja ehkä saada omat fanit levittämään tietoa staransa omista tuotoksista (siis hänen omasta SC sivuton kaupastaan myynnissä olevista ämpäreistä, t-paidoista, stickereistä ym. ym.), koska sen lisäksi että stara tarjoaa lämmintä kättä hän tarjoaa myös kohtuu siivun viestin eteenpäin viemisestä muille vanhoille ja tietty toivottavasti jopa uusille faneille.

Ja vielä erityisesti haluaisin korostaa, että jokainen artisti joka jotain haluaa kaupata esim. musaansa voi itse päättä haluaako luoda sellaisen linkin kaupan olevaan ämpäriin/wav:iin, että demoa kuunteleva fani ohjataankin tälle Klubbarin saitille tai mille muulle tahansa saitille jolla demo on kuultavissa (sen voi toki pistää demoksi samalla myös SC:n omalle sivulle). Näin esim fanit jotka kuuntelevat demoa parantavat staransa asemaa sellaisen sivun chartseilla, joilta tämä pitää tärkeimpänä. Esim. MySpace:n non-listed chartseilla on tosi paljon mielenkiintoista kuultavaa ja käyttäjiä koko ajan enemmän ja enemmän.
itis

Posts: 2,518

#43 • • itis Morning Star
Hmm. Turha. Ruma. Sekava.

Jos haluan ostaa musiikkia netistä, käynnistän itunesin ja menen storeen. Tai menen jonkun tunnetun labelin sivuille ja tilaan niiltä suoraan.

Työkseen kun graafista suunnittelua tekee, niin näkee monenlaista. Tää on inssin tekemä. Paljon teknistä sälää ja asiaa ja vaikeaselkoisia juttuja, joilla ei tee yhtään mitään. On varmaan ollu kiva tehdä sivua, mut yliopiston meiliohjelmakin on käyttäjäystävällisempi.

Jos kelais:
1. Tahdon tehdä nettisivun.

2. Minkälaisen?

3. Kuka sitä tarvitsee?

4. Onko se jo keksitty?

5. Keksinkö nyt pyörän uudelleen? (ei kannata)

6. Osaanko kaikki ne osa-alueet joita tekemiseen tarvitaan. (avun pyytäminen on ok, laatu ratkaisee)

7. Saanko apua joltain ammattilaisilta (ks. graafinen ulkoasu)

8. Saanko apua joltain käyttöliittymäsuunnitteljialta? (vrt. sekavuus)

9. Osaako veljeni 10v poika käyttää sitä (jos osaa, olen oikeilla jäljillä)

10. Olenko sokea omalle työlleni. (ellet tätä myönnä, olet kokematon)

Jos noihin vastaa ja silti aikoo tehdä projektin, on syytä tehdä hyvä,tai hankkia erilaista apua. Ammattiapua sekapäisyyteen.

En voi toivottaa onnea, mutta ehdotan projektin aloittamista alusta ja TIIVISTÄ tutustumista vastaavin netissä jo toimiviin saitteihin. Tämän lisäksi etsi joku joka osaa tehdä sivustasi kauniin. Sinä et osaa.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#44 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Itis,

Jos kelais:


Ok. Kelaan läpi pointtisi. En siis vinoile takaisin, vaan ihan vilpittömästi ajattelen omalta kannaltani.


1. Tahdon tehdä nettisivun.


Yes.


2. Minkälaisen?


Sellaisen, jonka omia käytäjäsivuja jokainen voi kohtuudella muokata. Css:ää ja graffaa käyttäen. Joka tarjoaa käyttäjilleen yhteisöllisesti toivottavasti enemmänkin kuin kokoontuumispaikan. Parhaille sisällöntuottajilleen jopa toimeentuuloa ja tarjoaa monia eri webissä yleensä vain saitin ylläpidön hyödynnettävissä olevia tuottolähteitä.


3. Kuka sitä tarvitsee?


Indieartistit ja uusien ideoiden/tuotteiden kauppaajat joilla on pieni budjetti mutta innokkaita faneja.


4. Onko se jo keksitty?


Ei käsittääkseni.


6. Osaanko kaikki ne osa-alueet joita tekemiseen tarvitaan. (avun pyytäminen on ok, laatu ratkaisee)


En osaa. Lisäksi pakko yrittää oman erittäin rajallisen budjetin puitteissa.


7. Saanko apua joltain ammattilaisilta (ks. graafinen ulkoasu)


En valitettavasti saa.


8. Saanko apua joltain käyttöliittymäsuunnitteljialta? (vrt. sekavuus)


En valitettavasti saa. Päätin siitä huolimatta ottaa riskin. Ja tässä olen.
Minua auttanut php koodari kylläkin on erittäin pätevä, mutta se on tietty eri juttu kuin käyttöliittymä. Versioon 1 kohdistuneen kritiikin ymmärrän koska siinä oli lähtökohta aivan eri kuin nyt. Tässä versiossa olen yrittänyt noudatta esim navigoinnin suhteen web layout standardeja esim siihen lliityen, kuinka tutkimusten mukaan tietoa hakeva yleisö on tavallisesti tottunut tietoa websivuilta etsimään.


9. Osaako veljeni 10v poika käyttää sitä (jos osaa, olen oikeilla jäljillä)


Muutama muu taho kyllä on pitänyt uutta versiota selkeänä ja johdonmukaisena (joskin monitoimintoisena). Ovat ilmeisesti kusettaneet ymmärtäneensä:(


10. Olenko sokea omalle työlleni.


Toki. Kaikki ovat. Rakentavan kritiikin olen yrittänyt ottaa vastaan, mutten kuitenkaan halua purematta niellä suoraa ja pelkkää vittuilua. Varmaan ymmärrät.


Sinä et osaa.


Aasinsilta edelliseen... Tylsää, että periaatteessa eräs sinänsä tämän threadin hedelmällisimmistä kommenteista on tällaisella loppukaneetilla varustettu... Kiitos kuitenkin palautteestasi.
evvk

Posts: 1,918

#45 • • Edited evvk

Itis, 2.12.2006 18:25:
Hmm. Turha. Ruma. Sekava.

Jos haluan ostaa musiikkia netistä, käynnistän itunesin ja menen storeen. Tai menen jonkun tunnetun labelin sivuille ja tilaan niiltä suoraan.

Työkseen kun graafista suunnittelua tekee, niin näkee monenlaista. Tää on inssin tekemä. Paljon teknistä sälää ja asiaa ja vaikeaselkoisia juttuja, joilla ei tee yhtään mitään. On varmaan ollu kiva tehdä sivua, mut yliopiston meiliohjelmakin on käyttäjäystävällisempi.

Jos kelais:
1. Tahdon tehdä nettisivun.

2. Minkälaisen?

3. Kuka sitä tarvitsee?

4. Onko se jo keksitty?

5. Keksinkö nyt pyörän uudelleen? (ei kannata)

6. Osaanko kaikki ne osa-alueet joita tekemiseen tarvitaan. (avun pyytäminen on ok, laatu ratkaisee)

7. Saanko apua joltain ammattilaisilta (ks. graafinen ulkoasu)

8. Saanko apua joltain käyttöliittymäsuunnitteljialta? (vrt. sekavuus)

9. Osaako veljeni 10v poika käyttää sitä (jos osaa, olen oikeilla jäljillä)

10. Olenko sokea omalle työlleni. (ellet tätä myönnä, olet kokematon)

Jos noihin vastaa ja silti aikoo tehdä projektin, on syytä tehdä hyvä,tai hankkia erilaista apua. Ammattiapua sekapäisyyteen.

En voi toivottaa onnea, mutta ehdotan projektin aloittamista alusta ja TIIVISTÄ tutustumista vastaavin netissä jo toimiviin saitteihin. Tämän lisäksi etsi joku joka osaa tehdä sivustasi kauniin. Sinä et osaa.



Minun näkemys:

1. Kyllä tahdon...

2. ?

3. Artistit kuten mikseri.fi sivulla jotka haluaa mydä piisejänsä? Jos mikseristä saa ne ilmaiseksi niin miksi niitä joku haluaisi sitten ostaa?

4. Ilmaisia palveuita on jostaa saa artistien tuotoksia ilmatteeks.

5. Kaupallistan pyörää uudelleen joka ennen oli ilmainen.

6. ?

7. Tätä ei saa ilmatteks ja startiraha ei riitä palkanmaksuun. Graafinen hienous ei ole tärkeää.

8. Katso edellinen. Käytöliitymä on tärkeämpi kuin grafiikka.

9. Kyllä varmaan osaa.

10. ?
xandra

Posts: 281

#46 • • xandra bambi
Voin yrittää valottaa sitä, mikä ainakin omalla kohdallani, ja ilmeisesti monella muullakin, ulkoasussa tökkii.

Ensiksi silmään pistää tuo logo vasemmassa yläkulmassa; siinä on käytetty neljää eri fonttia, kursivoitua ja normaalia kirjoitusasua, ja neljää eri väriä. Keskittyisin tekemään yksinkertaisempaa. Ei-toimivin juttu siinä, samoin kuin muualla, on tuo punaisen ja sinisen yhdistelmä. Syntyy täälläkin esiin noussut sillisalaatti-vaikutelma.

Olen samoilla linjoilla jo esille nousseessa, että muualta pois liiat punavärit. Etenkin kun linkit ovat sinisiä. Muutenkin kaikki sininen klikattava loistaa hieman turhan räikeänä muiden valittujen värien kanssa. Itse valitsisin ehkä yhden värin, josta hakisin eri sävyjä kokonaisuuteen, mustan ja valkoisen lisäksi. Vaihtoehtoisesti sävyjen lisäksi voisi käyttää harkiten jotain niihin sopivaa tehosteväriä.

Ihan heti ei aukea, että mikä se muu on, joka tuossa vaivaa. Sanottakoon nyt kuitenkin, että toimivampi kuin vanha versio. :)

*piis*

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

evvk

Posts: 1,918

#47 • • evvk

xandra, 2.12.2006 19:37:
Voin yrittää valottaa sitä, mikä ainakin omalla kohdallani, ja ilmeisesti monella muullakin, ulkoasussa tökkii.

Ensiksi silmään pistää tuo logo vasemmassa yläkulmassa; siinä on käytetty neljää eri fonttia, kursivoitua ja normaalia kirjoitusasua, ja neljää eri väriä. Keskittyisin tekemään yksinkertaisempaa. Ei-toimivin juttu siinä, samoin kuin muualla, on tuo punaisen ja sinisen yhdistelmä. Syntyy täälläkin esiin noussut sillisalaatti-vaikutelma.

Olen samoilla linjoilla jo esille nousseessa, että muualta pois liiat punavärit. Etenkin kun linkit ovat sinisiä. Muutenkin kaikki sininen klikattava loistaa hieman turhan räikeänä muiden valittujen värien kanssa. Itse valitsisin ehkä yhden värin, josta hakisin eri sävyjä kokonaisuuteen, mustan ja valkoisen lisäksi. Vaihtoehtoisesti sävyjen lisäksi voisi käyttää harkiten jotain niihin sopivaa tehosteväriä.

Ihan heti ei aukea, että mikä se muu on, joka tuossa vaivaa. Sanottakoon nyt kuitenkin, että toimivampi kuin vanha versio. :)

*piis*



Minua ei kiinosta se miten graffa on toteutetu vaan käytettävyys ja hyöty mitä ks. palvelusta saan. Jos edellä mainituja ei ole niin ei minua sitä kiinnosta käyttää.
xandra

Posts: 281

#48 • • xandra bambi

Mark Hamilton, 2.12.2006 19:39:

Minua ei kiinosta se miten graffa on toteutetu vaan käytettävyys ja hyöty mitä ks. palvelusta saan. Jos edellä mainituja ei ole niin ei minua sitä kiinnosta käyttää.



Minua taas ei kiinnosta tutustua edes hyötyihin, jos sivusto ei näytä houkuttelevalta. Varsinkaan, jos ensimmäisen 15 sekunnin kuluessa ei selviä mistä on kyse.

--
“Imagination is the highest kite one can fly”

Lauren Bacall

MfLI

Posts: 502

#49 • • MfLI www.SoundChilds.net

xandra, 2.12.2006 19:37:
Voin yrittää valottaa sitä, mikä ainakin omalla kohdallani, ja ilmeisesti monella muullakin, ulkoasussa tökkii.

Ensiksi silmään pistää tuo logo vasemmassa yläkulmassa; siinä on käytetty neljää eri fonttia, kursivoitua ja normaalia kirjoitusasua, ja neljää eri väriä. Keskittyisin tekemään yksinkertaisempaa. Ei-toimivin juttu siinä, samoin kuin muualla, on tuo punaisen ja sinisen yhdistelmä. Syntyy täälläkin esiin noussut sillisalaatti-vaikutelma.

Olen samoilla linjoilla jo esille nousseessa, että muualta pois liiat punavärit. Etenkin kun linkit ovat sinisiä. Muutenkin kaikki sininen klikattava loistaa hieman turhan räikeänä muiden valittujen värien kanssa. Itse valitsisin ehkä yhden värin, josta hakisin eri sävyjä kokonaisuuteen, mustan ja valkoisen lisäksi. Vaihtoehtoisesti sävyjen lisäksi voisi käyttää harkiten jotain niihin sopivaa tehosteväriä.

Ihan heti ei aukea, että mikä se muu on, joka tuossa vaivaa. Sanottakoon nyt kuitenkin, että toimivampi kuin vanha versio. :)

*piis*



*piis* Kiitokset. Pitää ruveta tsekkailemaan vaihtoehtoa noille punaisten teksteien väreille (näin suuri valta kauniilla naisella on meihin kaksilahkeisiin - vähän vanhempiinkin:D). Tältä illalta rupee kuitenkin olemaan aika poistua sorvin äärestä takavasempaan, joten mukavat viikonloput kaikille:)
itis

Posts: 2,518

#50 • • Edited itis Morning Star
Pakko kai ottaa vähän sanojaan takaisin...

Taidat olla oikeassa, ei tule mieleen ihan täysin samankaltaisia sivuja. Muutamia toimivia yhdistelmiä kyllä. Kuten Noise.fi. Ei kovin kaksinen ulkoasu tuossakaan, mutta paljon melko tuntemattomia bändejä pääsee tuolle levymerkille kokeeksi tekemään ja sitäkautta nettilevykauppoihin, joiden linkit ovat arvostelujen perässä. En tosin käytä itse tätä noisen saittia tai noita nettilevykauppoja mutta kuitenkin...


Mikseri.net on toimiva runko, sitä voisi käyttää hyväksi osviitaksi, samoin esim. levykauppa X:n sivuja, supidoshoppia tai Lifesaveria. Yksinkertaisuus on toimivuutta.

Mietinkin olisiko mahdollista että jakaisit sivustosi muutamaksi erityyppiseksi osioksi, nyt kävijää odottaa aikamoinen informaatiotulva mihin tahansa suuntaan valikoista lähteekin. Esimerkiksi SEARCH -valikossa voisi olla yksi hakumoottori, joka antaa vaihtoehtoja minkätyyppisestä hausta on kyse sen sijaan että vasempaan reunaan ilmaantuu vajaa 10 erilaista "blablabla-search"-painiketta. Oman käsitykseni mukaan netin logiikka toimii hyvin kysymys-vastaus-periaatteella. tässäkin taidan ajaa takaa yksinkertaistamista ja valintojen runsauden näennäistä vähentämistä. esimerkkejä toimivuudesta voisi hakea esimerkiksi kuvien myyntiin erikoistuneilta sivuilta kuten gettyimages.com

On hienoa että kieli on englanti, mutta vaihtoehdot lisäisivät asiakaskuntaa ja helpottaisivat mahdollisia heikosti E-kieltä osaavia joita kuitenkin netissä toisinaan voi nähdä. Itse en kuulu näihin.

sivulle tulevalle pitäisi yläpalkissa, logon lähellä mielestäni kertoa yksinkertaisella lauseella mistä on kyse. "Indie Respect" ei kerro sitä. tämän voi toki ratkaista monella tavalla, mutta uuden kävijän pitäisi parhaassa tapauksessa nähdä kolmessa sekunnissa mistä on kyse. Nyt ei toteudu kymmenenkään sekuntia... vaikka onkin kyse betaversiosta.

ulkoasusta:

Omasta mielestäni ulkoasun ongelma on sama kuin käyttöliittymänkin. liian paljon kaikkea. Yksinkertaista, kiteytä, vähennä värejä. jne. Jos saat koko perusrungon toimimaan vaikkapa 2-4 värillä, olet omasta mielestäni oikeammilla jäljillä. Pienet lisät ja värien huomiokäyttö VÄHÄISESSÄ määrin on toki ok, mutta nyt sivuissa on tahatonta 90-luvun alun nettisivujen väriloistoa paikoitellen. Onko mahdollista korostaa asioita muuten kuin väreillä? Voiko sivustoa jaotella ja painottaa vaikkapa kokoeroilla uudelleen? Hukkaa liukusävyt, ne eivät tunnu toimivan. Samoin outo ralliraita puhuu eri kieltä kuin indie...

ulkoasun osalta voisit löytää kiinnostuneen ja innostuksen palosta tekemään suostuvan henkilön www.pingstate.nu sta. Ehdotan myös, että teet logosta 1-värisen version (UUDEN version, vanha on amatöörimäinen ja epäkäytännöllinen). Tee niin yksinkertainen ja vähäeleinen kuin voit, mutta niin että löydät kuitenkin jonkin idean siihen. Olkoon se vaikka (esim.) lävistysrengas logotekstin jossakin kirjaimessa yms. huomiota herättävää JA yksinkertaista. Idea edellä.

Sivustojen nimen kanssa vois miettiä. Joko se on SoundChild tai Indie Respect, mutta molemmat ovat yhdessä liikaa mullekin... ehkä jopa muutamalle muulle.... Kornia.

Valkoinen tausta on selkeä. Siitä pisteet... mutta miten sitä piristäisi. Mustavalkoinenkaan ei toimi kovin pitkälle, se on askeettinen. (ja itse juuri kirjoitin 90-luvun väriloistoista heh) ... jos tästäkin löytyisi apua esimerkiksi tavasta, jolla www.Gettyimages.com on ratkaissut asian. Keveys, jokunen väriläiskä, pienehköt tekstit, kevyet laatikot, ilmava taitto... http://creative.gettyimages.com/source/home/homeCreative.aspx

Ai niin. vähän joutuu seivailee. Edellinen meili... olisin voinut tutustua vielä hieman paremmin aikaisempaan keskusteluun/saittiin ennen kuin kirjoitin. Päätin aloittaessani kirjoittamaan provosoida kiusallani JA siksi, että jos saan järkevän vastauksen, voin kirjoittaa tämän ylläolevankaltaisen viestin.... Sorry *piis*

Toivottavasti aatoksista on apua.

Ps. muokkaukset omien hölmöyksien poistoa ja uusien ajatusten lisäilyä.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

evvk

Posts: 1,918

#51 • • Edited evvk
Kyllähän tämä palveu on idealtaan yms. hyvä mutta ennen kuin sinne saadaan käytäjiä olisi syytä pistää käytetävyskuntoon ja sitten myöhemmin ulkoasu.
Ilmaisen tekijän varmasti löytää vaikka sitte työharjoitelijana jostain koulustaa...

Itesellänikin on tulossa työharjoitelijoita tänne tekmään ilmaisohjelistoja...
http://forge.teknologiaplaneetta.com/
Tämä palvelu on niille jotka ovat kiinostuuneita yritykseni tuottamista ilmaissoftista. Tuotamme ilmatteeks ihan siksi että kilpailua on liikaa ja tällä tavalla saa Open Source -markkinoilla mainettaa.
Valitettavasti joidenkin tekijänoikeuksia ollan ostamassa osittain kun ne halutaan kapallistaa.

Eläkä Mika lannistu kritiikistä. Sitä olen itse saanut vuosien varrella paljonkin eikä se mihinkään vaikuta.
bates

Posts: 707

#52 • • bates Tirehtööri
Päätinpä tutustua tähän saittiin.

Mistähän sitä aloittais...Ekaks tosiaan iskee silmään toi leiska, eikä välttämättä kyl positiivisessa mielessä.
Toi "logo" on kauhea, typografia sekavaa ja käyttöliittymän tutkiskelukin saa hien pintaan.

Tonne saitille kun tulee ekaa kertaa, niin tota rakennetta ei hahmota ollenkaan, eli mä en ainakaan tiedä mistä sitä lähtis liikkeelle ja itse asiassa mä en edes tiedä mitä tietoa mä tuolta lähtisin etsimään. Uloskäyntiä todennäköisesti.

Pahin ongelma ainakin itselle on se, että tommonen hankala, monimutkainen, ruma ja sekava saitti ei millään lailla saa mun luottamusta tuota palvelua kohtaan. Ton koko saitin ja palvelun idea itsessään (mikä se sitten lienee onkaan) saattaa olla ihan ok, mutta jos se tarjoillaan tuollaisessa paketissa käyttäjille, niin itse ainakin häivyn muualle hyvinkin nopeasti.

Kun tuo graafinen suunnittelu/web design ja käyttöliittymäsuunnittelu ei selkeestikään ole sun kuppi teetä, niin miksi pilata mahdollisesti ihan ok palvelu tollasella markan räpellyksellä joka karkoittaa potentiaaliset asiakkaat huit hittoon?
Mikset sä konsultoi jotain sellaista heeboa joka noista asioista jotain tietää?

--
The best way to predict the future is to invent it.

evvk

Posts: 1,918

#53 • • Edited evvk

Juhgu, 2.12.2006 21:01:
---
bates, 2.12.2006 20:56:
Mikset sä konsultoi jotain sellaista heeboa joka noista asioista jotain tietää?
---


Aiemman keskustelun perusteella budjetti on siihen liian rajallinen. Tosin jos tämä yritelmä saa starttirahaa (oliko se nyt sen 500e/kk?) ja mainostuloja, niin herää kysymys että mihin ne oikein on käytetty. Jos olisin ilkeä, niin sanoisin että varmaankin johonkin lomamatkaan *nauru* mutta onneksi en ole niin en sano.



Niin no.. starttiraha ei kyllä riitä palkojen maksuun kun kunnollista saittia tehdään. Mutta kokemuksella voin sanoa että kyllä jopa yritykset tekee ilmaiseksi omalla kustannuksella jos tulut on tarpeeksi varmoja ja he saa esim. 50 pinnaa profit centerissä ensimmäisestä luvatusta liikevaihdostaa.

Itse halusin päästä helpolla ja hankin kalliin kaupallisen SFEE:n
UzU

Posts: 2,361

#54 • • UzU [33100]

Mark Hamilton, 2.12.2006 20:33:
Eläkä Mika lannistu kritiikistä. Sitä olen itse saanut vuosien varrella paljonkin eikä se mihinkään vaikuta.



paras ohje ikinä, älä anna kritiikin vaikuttaa!



(vaan hakkaak sitä päätä seinään niin kauan että ehkä itse tajuat että olet väärässä)
evvk

Posts: 1,918

#55 • • Edited evvk

UzU, 2.12.2006 21:14:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 20:33:
Eläkä Mika lannistu kritiikistä. Sitä olen itse saanut vuosien varrella paljonkin eikä se mihinkään vaikuta.

---


paras ohje ikinä, älä anna kritiikin vaikuttaa!



(vaan hakkaak sitä päätä seinään niin kauan että ehkä itse tajuat että olet väärässä)



Kyllä.. jos pistää pikku kritikin takia pillitpusiin niin aika heikolla pohjella ollaan...

Kritiikki on sitävarten että siitä jotain opitaan...

Olen itse sanut omien jutujen aloitaessa paljon kritiikiä...

Esim kun aloitin DJ hommia niin vittuilua oli paljon mutta silti pääsin keikoille. Mutta lihakset loppui kun pääsin niile ekoille.

Voitte katsoa TeknologiaplaneettaForge sivuilta että isommat yritykset on tullut mukaan kehitykseen joten mistään pikku ideasta ei ole kyse. Minähän sain paljonkin kritiikiä kun aloitelin hommiaa. Mutta mää pyrin ottamaan opikseeni kriitikistä ja mietimään että olenko nyt sittenkään niin hyvä grafiika mies. Olisinko sitten parempi tekemää sovelluksiaa...
evvk

Posts: 1,918

#56 • • evvk
Minun mielestää Mikan oikea rooli on hoitaa PR ja Idea asioita tässä projektissa ja sitten jonkun muun rooli on toteuttaa tämä palvelu kunnolliseksi.
UzU

Posts: 2,361

#57 • • UzU [33100]

Mark Hamilton, 2.12.2006 21:15:
---

Kyllä.. jos pistää pikku kritikin takia pillitpusiin niin aika heikolla pohjella ollaan...



en käskenyt laittamaan pillejä pussiin vaan ottamaan opikseen kritiikistä.
evvk

Posts: 1,918

#58 • • evvk

UzU, 2.12.2006 21:27:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 21:15:
---

Kyllä.. jos pistää pikku kritikin takia pillitpusiin niin aika heikolla pohjella ollaan...

---


en käskenyt laittamaan pillejä pussiin vaan ottamaan opikseen kritiikistä.



Aivan siis siitä pitää otta opikseen eikä luovuttaa
Jone

Posts: 8,258

#60 • • Jone Archibald Haddock

Mark Hamilton, 2.12.2006 21:47:
Ihan miten vaan



Joudun nyt olemaan vähän ilkeä, mutta mun henkilökohtainen näkemykseni on, että siinä vaiheessa kun alkaa ottamaan vakavissaan sulta liiketoimintaansa liittyviä neuvoja vastaan on aika heikoilla jäillä.