SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,720 views

evvk

Posts: 1,918

#61 • • Edited evvk
ilpåäpo
bates

Posts: 707

#63 • • bates Tirehtööri

Mark Hamilton, 2.12.2006 22:29:
---
Ihan miten vaan mutaa olen saanut tilauksia melko vaativilta asiakkalitaa ja uskottavuus ei ole ongelma...



Ja se on myös varsin kuul, et sä tuut elvistelemään SoundChilds -topikkiin omilla valtaisilla meriiteilläsi ja myös promoamaan omaa sivustoasi. Tai no tavallaanhan noi kaks saittia on kyl ihan luonnollista niputtaa samaan settiin *plur*

Plur ja moikka.

--
The best way to predict the future is to invent it.

wetware

Posts: 244

#64 • • Edited wetware wenator

Mark Hamilton, 2.12.2006 22:29:
---
Jone, 2.12.2006 22:25:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 21:47:
Ihan miten vaan

---


Joudun nyt olemaan vähän ilkeä, mutta mun henkilökohtainen näkemykseni on, että siinä vaiheessa kun alkaa ottamaan vakavissaan sulta liiketoimintaansa liittyviä neuvoja vastaan on aika heikoilla jäillä.

---


No mähän vaan haluan olla vaan mieliksi... ja ihan miten vaan kuitenkin...
http://www.teknologiaplaneetta.com/yhteistyokaumppanit/
Sä oot vaan katellinen pääle päsmäri ei muuta.

Myöskin jos pääsen COSSin ja Anatamis Finland Oyn järjestämään Joomla!Dayhyn puhumaan niin ihan miten vaan...

Ihan miten vaan mutaa olen saanut tilauksia melko vaativilta asiakkalitaa ja uskottavuus ei ole ongelma...



joomla<3<3

mika ihme sun mielesta tossa joomlassa yleesakaan on hyvaa? evaluoin sen koodin lapi tossa jokin aika sitten ja en hetkeen oo nahnyt yhtapaljon vituiksi tehtyja asioita. tolla saa nopeasti kasaan pienen webisaitin mutta siihen se sitten jaa. ja varmasti jaa ne kavijatkin.

yritat tehda jotain siihen paalle ja kohtaat sellasta purkkaliimaa etta ammut mielummin itseasi paahan kuin koitat jatkaa tota rataa. en todellakaan suosittele kenellekaan tekemaan yhtaan mitaan joomlan kanssa.

se etta sa paaset puhumaan JoomlaDayhin jonka jarjestaa pari yhta tyhjapaista poytalaatikkofirmaa ei kylla anna ainakaan sulle mitaan meriittia. aika pitkalle toiseen suuntaan.

meitsi o puhumassa muuten ensviikolla BullScheisse!Daylla, sen jarjestaa SuRsbMud ja Stoidi Worldwide. kandee tulla kuuntelemaan. senaatintorilla 6.12. kello kasi illal. talla frameworkilla rakennetaan tulevaisuus!


satiiri sikseen. mua oikeesti kiinnostaa miksi mun kannattaisi valita joomla. en vaan nae mitaan syyta siihen. jos oot puhumassa joomla!Daylla niin varmaan pystyt vakuuttamaan mut? .. ja ihan turhaan cut'n'pasteet tuolta webisivulta tota marketpaskaa. haluan kuulla edes joskus ikina jotain omaperaista sulta. laita vaikka privana.



ps. mita noi anatamis finland ja COSS on? kaupparekisterista ei loydy eika googlellakaan mitaan? jos kaytat referensseja niin kannattaa varmistaa etta niilla on jotain painoarvoa.. ainakaan mina en vakuuttunut. jone, ootko sa joskus kuullut mitaan naista narikoista?



t nimim kateellinen paallepasmari
Jone

Posts: 8,258

#65 • • Edited Jone Archibald Haddock

wetware, 2.12.2006 22:46:
jone, ootko sa joskus kuullut mitaan naista narikoista?



Enpä ole tullut kuulleeksi, joka nyt ei sinänsä tarkoita yhtään mitään. Puolet ajasta oon niin pihalla, että hyvä jos löydän kerrostaloasuntoni ulko-oven.

-

Jatkaakseni off topicia voisin lyhyesti mainitajoku korkeampi taho viattomia lapsia pitkältä versiolta suojelkoon, että musta on todella kiva kun ihmisillä on korkea usko itseensä ja tekemisiinsä. Tässä maassa ihmiset tuppaavat potkimaan itse itseään alaspäin silloin kuin joku muu ei tee sitä heidän puolestaan - uskon itsekin (analyyttisinä hetkinäni) pitäväni itseäni aivan turhaan aivan hävyttömän paskana niissä asioissa, joita teen leipäni eteen vaikka todellisuudessa todennäköisesti osaan tehdä niitä hyvinä päivinä ihan siedettävästi. Näin ajattelemalla ei saa kuin haavoja sieluunsa ja lopulta itsensä kaulakiikkuun, joten on ihan hyvä pyrkiä siis pitämään itseämme kukin tahoillamme siinä arvossa, joka meille kuuluu.

Valitettavasti ilmiöstä löytyy myös toinen ääripää, johon on liiallisen helppo lipsahtaa ton itsesäälin ja huonon omanarvontunnon syvästä kuopasta päästyään. On nimittäin olemassa myös ryhmä ihmisiä, jotka ovat jostain onnistuneet muutamien omalta äidiltä saatujen kehujen jälkeen takomaan jumittavaan kuulaansa illuusion vankasta ammattitaidosta ja asiantuntijuudesta alallaan vaikka todellisuus objektiivisin silmin katsoen olisi täysin jotain muuta. Sitä taivutaan suorastaan onanoimaan julkisesti omalla keinotekoisella erinomaisuudella ja ei ilmeisesti rehellisesti ymmärretä mikä siinä muita ihmisiä naurattaa.

Edes se itsensä päähän potkiminen ei piru vie ole niin karmeaa katseltavaa kuin se kun ihmiset kiipeävät pikaruokaravintolan pahvikruunut päässä muoviämpärin päälle rintaansa rummuttamaan. Itseään päähän potkivia kohtaan pystyy monissa tapauksissa vielä tuntemaan myötätuntoakin, mutta näiden kolmen markan gurujen hommelit aiheuttavat niin suurta myötähäpeää, että tekee mieli painua maanrakoon piiloon kun eivät itse ymmärrä.

Siinä ei ole mitään väärää, että on jossain asiassa paska. Se pitää vaan ymmärtää ja myöntää itselleen, niin on valmis oppimaan uutta sekä parantamaan osaamistaan vanhankin osalta. Siinäkään ei ole mitään väärää, että on jossain asiassa hyvä. Itseasiassa jos näin on niin praise the lord vaan (onnea ja menestystä), mutta jos on jossain asiassa paska ja kuitenkin valheellisesti pitää itseään siitä hyvänä ja kuuluttaa sitä kylillä ja toreilla, niin loppuosoite elämässä on helposti Danten helvetin houkille varatulla kehällä. Jos sellaista ei perkele ole, niin keksitään.
Loose Grip

Posts: 330

#66 • • Loose Grip
Offtopicia vielä anuksen verran jatkaakseni, Jone kymmenen pojoo tuosta äskeisestä kirjoituksesta, niin verbaliikan kuin sisällön puolesta. Toi teksti olis voinu olla mun aivosoluista lähtöisin. Tuossa on semmonen kunnon perisuomalainen vitutus puettu nätisti älykkäämpään asuun.

Kaikenlisäks tossa pohdinnassa osutaan kärjistettynä suoraan amerikkalaisen perusmentaliteetin ytimeen, ainakin mitä käy televisiosarjoista ja lehdistä uskominen. Paikanpäälle en ole päässyt toteamaan. Sitä tunnetta ei pysty sanoiksi pukemaan kun hämmästelee amerikkalaisia kanssahomosapiensseja hehkuttamassa osaamisiaan, ylistämässä jumalaa ja vannomassa omaa voittoa/menestystä/tuotetta/younameit... Sitten kun karu totuus potkaisee dr.martenseneilla kiville ja se oma juttu tai suoritus on kaikista surkein floppi, itketään karvaasti hyperventiloiden, kuinka pettyneitä ollaan, eikä voida uskoa, että tässä kävi näin. Loppuun on kuitenkin kiva heittää vielä, että noh, ainakin yritin parhaani, ja sitten voidaankin taas onnellisena steppailla kohti auringonlaskua mykiöt sameina ja kuola hymyilevistä suunpielistä valuen kohti uusia koitoksia.
evvk

Posts: 1,918

#67 • • Edited evvk

bates, 2.12.2006 22:40:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 22:29:
---
Ihan miten vaan mutaa olen saanut tilauksia melko vaativilta asiakkalitaa ja uskottavuus ei ole ongelma...

---


Ja se on myös varsin kuul, et sä tuut elvistelemään SoundChilds -topikkiin omilla valtaisilla meriiteilläsi ja myös promoamaan omaa sivustoasi. Tai no tavallaanhan noi kaks saittia on kyl ihan luonnollista niputtaa samaan settiin *plur*

Plur ja moikka.



Hmm.. eiks se nyt ole vähän niin et ensin joku alkaa aukoon ja sitten pistän omia referenssejä aukomisen kumoamikseks??? Mun tarkoitusperät ei ole elvistellä tällä eikä mainostus muutenkaan näissä piireissä ole sallitua (sitä vartan on maksullinen banneri).
evvk

Posts: 1,918

#68 • • Edited evvk

wetware, 2.12.2006 22:46:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 22:29:
---
Jone, 2.12.2006 22:25:
---
Mark Hamilton, 2.12.2006 21:47:
mika ihme sun mielesta tossa joomlassa yleesakaan on hyvaa? evaluoin sen koodin lapi tossa jokin aika sitten ja en hetkeen oo nahnyt yhtapaljon vituiksi tehtyja asioita. tolla saa nopeasti kasaan pienen webisaitin mutta siihen se sitten jaa. ja varmasti jaa ne kavijatkin.

yritat tehda jotain siihen paalle ja kohtaat sellasta purkkaliimaa etta ammut mielummin itseasi paahan kuin koitat jatkaa tota rataa. en todellakaan suosittele kenellekaan tekemaan yhtaan mitaan joomlan kanssa.

se etta sa paaset puhumaan JoomlaDayhin jonka jarjestaa pari yhta tyhjapaista poytalaatikkofirmaa ei kylla anna ainakaan sulle mitaan meriittia. aika pitkalle toiseen suuntaan.

meitsi o puhumassa muuten ensviikolla BullScheisse!Daylla, sen jarjestaa SuRsbMud ja Stoidi Worldwide. kandee tulla kuuntelemaan. senaatintorilla 6.12. kello kasi illal. talla frameworkilla rakennetaan tulevaisuus!


satiiri sikseen. mua oikeesti kiinnostaa miksi mun kannattaisi valita joomla. en vaan nae mitaan syyta siihen. jos oot puhumassa joomla!Daylla niin varmaan pystyt vakuuttamaan mut? .. ja ihan turhaan cut'n'pasteet tuolta webisivulta tota marketpaskaa. haluan kuulla edes joskus ikina jotain omaperaista sulta. laita vaikka privana.



ps. mita noi anatamis finland ja COSS on? kaupparekisterista ei loydy eika googlellakaan mitaan? jos kaytat referensseja niin kannattaa varmistaa etta niilla on jotain painoarvoa.. ainakaan mina en vakuuttunut. jone, ootko sa joskus kuullut mitaan naista narikoista?



t nimim kateellinen paallepasmari



Ymmärrärän tämän kirjoituksen perusteella kyllä mitä mietä Klubarilaiset on asioista joten taidanpa olla hiljaa... onneaa vaan omille hankeilleee. Voi viddu sää ott paska artisti kun sulla on levytys sopimu levyyhtiön X kanssa eikä Microsoftin kanssa...

Se on Antamis Finland ja COSS...
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Antamis+Finland&btnG=Hae&meta=
Sori oon kännissä ja kirjoitin väärin.
Jos et COSSia tunne et tiedä hölkäsen pöläystä Open Source -maailmasta
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=COSS&btnG=Hae&meta=
http://www.coss.fi/
COSS on valittu 3 parhaan joukkoon euroopan klusterikilpailussa, innovaatisimpan yrityksenää.

Joomla! 0
Ambimentia CMS 60000
Microsoft Sharepoint 15000

Valitse siitä...

Sinulla ei ole projektia nimeltä Joomla!.
Joomla! on suosituin Open Source CMS ainakin vielä tällähetkellä

BullScheisse!Daylla, sen jarjestaa SuRsbMud ja Stoidi Worldwide..



Ymmärrän... pitää tulla kattoon

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=BullScheisse%21Day&btnG=Google-haku&meta=
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=SuRsbMud&btnG=Hae&meta=
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Stoidi+Worldwide&btnG=Hae&meta=

Eiköhän tässä ole referenssiää:
http://www3.hermia.fi/informaatio-ja_kommunikaatiotek/coss/joomla/
evvk

Posts: 1,918

#69 • • Edited evvk
Pystäämpäs taas topicissa... OK? Toisekseen mun motiivit on tukea mikaa ja jos joku alkaa aukoon omalla ns. "asiantuntijuudellan" niin ihan miten vaan.
siveys

Posts: 2,492

#70 • • siveys lovely

Mark Hamilton, 3.12.2006 02:58:
Ymmärrärän tämän kirjoituksen perusteella kyllä mitä mietä Klubarilaiset on asioista joten taidanpa olla hiljaa...


Se on erinomaista, että parin (tai yhden) ihmisen kirjoitusten perusteella tiedät mitä kaikki klubbarilaiset on asioista mieltä! *piis*

Jos et COSSia tunne et tiedä hölkäsen pöläystä Open Source -maailmasta


En nyt halua millään dissata COSSia, koska se tekee ihan hyvää työtä ja olemme itsekin olleet aikanaan kannatusmielellä jäsenenä sen lisäksi että COSS on meidän asiakas.

Haluan nyt vain ilmaista sen kummemmin perusteluihin aikaa tuhlaamatta (koska sinäkään et tätä viitsinyt tehdä), että tuo kirjoittamasi lause on ihan totaalista tuubaa, jolla yrität nostaa itsesi asiaan perehtymättömien silmissä asiantuntijan asemaan, mutta vähänkään asioihin perehtyneen ihmisen silmissä onnistut vain osoittamaan, että et itse oikeasti ymmärrä miten avoimen lähdekoodin maailma toimii.
evvk

Posts: 1,918

#71 • • Edited evvk

siveys, 3.12.2006 08:18:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 02:58:
Ymmärrärän tämän kirjoituksen perusteella kyllä mitä mietä Klubarilaiset on asioista joten taidanpa olla hiljaa...
---

Se on erinomaista, että parin (tai yhden) ihmisen kirjoitusten perusteella tiedät mitä kaikki klubbarilaiset on asioista mieltä! *piis*



Esinnäkin kun tänne kirjoittelin niin voin sanoa että olin juonut yli 12 kaljaa.. lukeminen oli vaikeaa yms... nyt huomaan että en ollut edes huomannut kaikkia lauseita mitä vastapuolelta on tullut.


Muun reaktioo on vain sitä, että Jone avaa komentoimalla ikävästi mun mielipiteeseen. Eikös se nyt kuitenkin ole niin että jokun muun kuin Mikan homaa on laittaa tämää SoundChildsi kuntoon jos se nyt siltikään lähtee toimiin koska meillä on mm. mikseri.net mistä artistien tuotoksia saa ilmaiseksi.

Sitä paitsi mun kirjoittelut tällä on aina pitkälti tahallisesti sellaisia kun ne on. Toisekseen mun ongelma on lukihäriö ja minusta on kohtuutonta vaatia että mun aina pitäisi nämä kirjoitukset oikolukea koska se on melko työlästä. Toisekseen täällä ei olla kirjottamassa juttua lehteen. Se vaan etten ole kyllä viittinyt pistää vielä kunnolla koska keskustelut vituttaa ja vastapuoli ei ole tietoinen että mitkä on koko kirjoituksen oikeat taustat.

Myöskin on aika kohtuutonta että mun asiantuntemusta tällä morkataan, koska kenelläkään ei ole täydellistä sellaista. On kummaa että jos tiedän että PHProjektissa on melko kehnot mahikset tehdä taiteellisia ulkoasuja kuten esim. SugarCRM:sä niin turha Joonen tulla väitään että kyllä siihen hienompiakin voi tehdä. Se onnistuu vain moduulien linkki ikonien osalta mutta PHProjektissa muuten voi vaikuttaa vain CSS tiedostolla sen valmiseen ulkoasuun värienosalta.

Väitteeni perustuu monien ihmisten puheisiin kulubarilla, plattarilla yms. jonka tarkoitus on vain alentaa eikä vältämättää auttaa.

Puhutaan kaiken maailman X.pöystä ei tiedetä että ne ei toimi linux virtuaalipalvelimissa. Ainakaan sitä ei otettu huomioon kuskustelussa kun oli puhe VPS:tä. Mä en niin jaksa alkaa väitteleen näistä asioista koska se menee kuiteskin siihen että kukaan ei myönnä mitään ja yrittää vaan vaittää omaa käsitystään.

Sittenkun puhutaan selainkäyttöisestä Linuxin halintapaneelista eio vaikuteeta tietävän asiasta tuon taivaallista.

Okei meillä on hienot Mono jolla ASP:n saa Linux koneelle Apacheen mutta kun koleegan mukaan ja oman tukimuksen mukaan se ei toimi niin luotettavasti että sitä voisi käyttää tuotannossa. Tämän takia Windows Server 2003 on ASP:n näkökulmasta parempi ja muutenkin ks. käyttiksessä on omat hyvät puolensa. Ja tietty huonot puolet jotka on parempia Linuxilla.

Voi olla että nyt vaan puhun mitä puhun koska on voinut sattua värinkäsitys, että vastapuoli on puhunut oikeasta palvelimesta ja minä VPS:tä.

Itse olen nyt kuitenkin vaihtanut palvelun tarjoajan halvempaan ja ajan nyt useitaa VMware Imageja vuokrapalvelimella. Tämä maksaa mulle saman verran kuin yritysinternetliittymä.


---
Jos et COSSia tunne et tiedä hölkäsen pöläystä Open Source -maailmasta
---

En nyt halua millään dissata COSSia, koska se tekee ihan hyvää työtä ja olemme itsekin olleet aikanaan kannatusmielellä jäsenenä sen lisäksi että COSS on meidän asiakas.



Sitä ei niin kandee dissata...
Ja se on hyvä että COSS on teidän asiakas ja olettee sen jäsen.
En tiedäkkään kovin montaa jonka asiakas COSS on.

Mun organisaatiossa on Mediamaisteri Group (asiakas), joka on COSS:n päätukija tai siis yksi niistä.


Haluan nyt vain ilmaista sen kummemmin perusteluihin aikaa tuhlaamatta (koska sinäkään et tätä viitsinyt tehdä), että tuo kirjoittamasi lause on ihan totaalista tuubaa, jolla yrität nostaa itsesi asiaan perehtymättömien silmissä asiantuntijan asemaan, mutta vähänkään asioihin perehtyneen ihmisen silmissä onnistut vain osoittamaan, että et itse oikeasti ymmärrä miten avoimen lähdekoodin maailma toimii.



Ehkä.. mutta kyllä mää tiedän miten Open Source -maailma toimii vaikka siitä ihan kaikkea tiedä. Esim. Mozilla FireFoxin rahoittaa Sun MicroSystems koska ne haluaa kaataa Microsoftin monopoliaseman. Isommat Open Source -projektit on aina jonkun rahoittamiaa.

Mutta mikä muka nyt sitten osoittaa että en tiedä Open Source -maailmastamitään ja ja miten se toimii. Koska en ole puhunut asiastaa jurikaan mitään. Taisin vain mainita että tietyillä tahoilla on oma SourceForge.

Jonkun SugarCRM:n bisnessmalli on että sen ylläpidosta otetaan esim. 25 / kk / käyttäjä.

Joomlaa ei niin vuokrata mutta siihen kuuluvaa työtä myydään.
wetware

Posts: 244

#72 • • Edited wetware wenator

Loose Grip, 2.12.2006 23:51:

Kaikenlisäks tossa pohdinnassa osutaan kärjistettynä suoraan amerikkalaisen perusmentaliteetin ytimeen, ainakin mitä käy televisiosarjoista ja lehdistä uskominen. Paikanpäälle en ole päässyt toteamaan. Sitä tunnetta ei pysty sanoiksi pukemaan kun hämmästelee amerikkalaisia kanssahomosapiensseja hehkuttamassa osaamisiaan, ylistämässä jumalaa ja vannomassa omaa voittoa/menestystä/tuotetta/younameit... Sitten kun karu totuus potkaisee dr.martenseneilla kiville ja se oma juttu tai suoritus on kaikista surkein floppi, itketään karvaasti hyperventiloiden, kuinka pettyneitä ollaan, eikä voida uskoa, että tässä kävi näin. Loppuun on kuitenkin kiva heittää vielä, että noh, ainakin yritin parhaani, ja sitten voidaankin taas onnellisena steppailla kohti auringonlaskua mykiöt sameina ja kuola hymyilevistä suunpielistä valuen kohti uusia koitoksia.



itsensa myyminen on tuolla jenkkimarkkinoilla viela kauheampaa mita mainitsemistasi medioista saa kuvan. se kun laittaa voimaan pahoin eika se myy joten media kaunistelee sen.

eika kukaan toisaalta jaa itkeskelemaan siina vaiheessa kun projekti kusee. syylliset on jo pitkalla muualla siina vaiheessa. siella osataan myyda ja hankkia intiasta tekijoita joiten osaaminen onkin sitten jotain muuta kuin on luvattu.

imo on omalla tavallaan hienoa nahda etta suomalaisen juron kansan seasta nousee naita helppoheikkeja jotka tekee omia suomalaisia prokkiksia kuten soundchildswhatever. suomi tarvitsee enemman markkinointiosaamista joka ei sitten veda sita tekevaa osapuolta kuin pässiä narussa. silti vaikka noissa on markkinointi kohdistettu suurimmalta osiltaan ihan metsaan, niin siella jossain seassa on kuitenkin se idea mika voisi toimia. kunhan kohde olisi oikea. klubitus.org EI ole oikea kohde, kuten ei demi.fi tai muukaan suomalainen teiniforum. jotain hajaklikkeja naista loytaa mutta ei sita oikeata markkinarakoa joka tarvitaan kriittisen massan saavuttamiseksi.

valitettavan usein suomalaiset tekevat kansainvalisia markkinointisopimuksia jotka eivat sitten sopparia jalkeenpain lukiessa ole niin kaunista katseltavaa. erittain hyvana esimerkkina taannoinen soppari lotten kanssa. xylitoli menee nykyaan aasiassa kaupaksi kuin vesi kekkosen saunan kiukaille.


toi patka on jo nettiaikaan nahden vanha, mutta ei poista faktaa. suomessa niista miljoonista nahdaan sentteja.

miksi?

koska sopparit tekivat insinoorit - joihin tassa kontekstissa luen itseni - todellisen potentiaalin sijaan oman, henkilokohtaisen, hyotynsa maksimoivien ihmisten avustamana. myynnista meilla on viela opittavaa, mutta sen selventaminen jaakoot toiseen kertaan. oli miten oli, moraalin on kuitenkin seurattava perassa niin etta kaupat syntyvat mutta vain tyhmat ja ignorantit menettavat rahansa. ja niitahan on maailma pullollaan. ei vaan suomessa... rahaa ja ihmisia siis. hiivapaita kylla.

alkaa mika ja mark siis lannistuko vaikka tiedatte mita mielta klubituslaiset ovat naista asioista.

bisnes on bisnes ja jeesus on jeesus




disclaimer: helppoheikki sanalla on negatiivinen kaiku perinteisesti mutta tassa asiayhteydessa se huomioidaan vain positiivisessa mielessa. kapitalistisen hyvassa, joka ei ole missaan mielessa positiivinen asia, vaan yhteiskunnan luoma pakko. harmi.
evvk

Posts: 1,918

#73 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 10:25:
---
Loose Grip, 2.12.2006 23:51:


alkaa mika ja mark siis lannistuko vaikka tiedatte mita mielta klubituslaiset ovat naista asioista.

bisnes on bisnes ja jeesus on jeesus




Niin... ei mun väite ole mikään turha hatusta heitetty yleistys. Koska mä olen vuosia käynyt näitä keskustaluita ja minun tarkoitus on tehdä tutkimusta asiasta joka osoittautuu itse asiassa melko vaikeaksi. On vaikeaa tunnistaa kuka on vain 12 vuotias päällepäsmäri joka ei itsekään tajua asiastaa mitään. Eikä tässä lannistuta paitti että tämä on vaikeaa koska koen ikään kuin että olisin täysin tosissaan tässä hommassa ja joskus koen että olisin ikäänkuin joku joka sokeesti uskoo vaikka siihen että läskiponttooni voi saada jonkun missin.

Se mikä Joomla!:ssa on hyvää se on ilmainen mutta jos sinä olet esim. hullantunut vaikka työpaikkasi kaupalliseen CMS:n niin turha mun sulle on Joomla! myydä. Kuten koleegat on sanoneet niin ei ole CMS:ä jossa olisi ominausuus jota Joomla!ssa ei ole.
wetware

Posts: 244

#74 • • wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 09:48:
---

Myöskin on aika kohtuutonta että mun asiantuntemusta tällä morkataan, koska kenelläkään ei ole täydellistä sellaista. On kummaa että jos tiedän että PHProjektissa on melko kehnot mahikset tehdä taiteellisia ulkoasuja kuten esim. SugarCRM:sä niin turha Joonen tulla väitään että kyllä siihen hienompiakin voi tehdä. Se onnistuu vain moduulien linkki ikonien osalta mutta PHProjektissa muuten voi vaikuttaa vain CSS tiedostolla sen valmiseen ulkoasuun värienosalta.



mun mielesta on koomista etta sa kuvittelet omaavasi yhtaan mitaan asiantuntemusta jos puolustat paskaa projektia silla etta

"PHProjektissa on melko kehnot mahikset tehdä taiteellisia ulkoasuja"

HALOOOOOOOOO

meetko sa asiakkaalle myymaan tota tuotettas ja sanot etta kylla me talla teille tehdaan CMS systeemi, siita vaan ei saa kivannakoista kun taa OPEN SOURCE KLUNSSI jolla me se tehdaan ja jota me ITSE KOODATAAN on vaan niin vitun paska ettei silla voi tehda ulkoasultaan mitaan hyvaa. eika osata korjata sita. vaikka itse sita koodataan. paketin sisalla se toki muuttaa veden viiniksi ja ruokkii maailman kolmella kalalla.

ilmeisesti jos php on sulle noin vaikeaa niin kannattaa pitaa vaan paa kiinni.

mutta kyllä mää tiedän miten Open Source -maailma toimii



naytat tietavan joo =D "kehnot mahikset"

Sinulla ei ole projektia nimeltä Joomla!.
Joomla! on suosituin Open Source CMS ainakin vielä tällähetkellä



minkahan mittarin mukaan suosituin?

onko _sulla_ projekti nimelta joomla. mulle sun on ainakin ihan turha heittaa tollasta bullshittia koska tiedan ettei se ole totta. sun vaikutusmahdollisuudet joomlaan on aika pienet kuule
evvk

Posts: 1,918

#75 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 10:38:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 09:48:


"PHProjektissa on melko kehnot mahikset tehdä taiteellisia ulkoasuja"

HALOOOOOOOOO

meetko sa asiakkaalle myymaan tota tuotettas ja sanot etta kylla me talla teille tehdaan CMS systeemi, siita vaan ei saa kivannakoista kun taa OPEN SOURCE KLUNSSI jolla me se tehdaan ja jota me ITSE KOODATAAN on vaan niin vitun paska ettei silla voi tehda ulkoasultaan mitaan hyvaa. eika osata korjata sita. vaikka itse sita koodataan. paketin sisalla se toki muuttaa veden viiniksi ja ruokkii maailman kolmella kalalla.

ilmeisesti jos php on sulle noin vaikeaa niin kannattaa pitaa vaan paa kiinni.


---
mutta kyllä mää tiedän miten Open Source -maailma toimii
---


naytat tietavan joo =D "kehnot mahikset"


---
Sinulla ei ole projektia nimeltä Joomla!.
Joomla! on suosituin Open Source CMS ainakin vielä tällähetkellä
---



Sori nyt vaan mutta PHProjekt on ryhmätyöskentelysofta. Sitä ei käytetä CMSnä. Sitä paitti sovellukset ei tarvitse kuin perus ulkoasun.


minkahan mittarin mukaan suosituin?



Katsoppa Joomla!.orgistä
Sehän on CMS avardsissa menestynyt hyvin.



onko _sulla_ projekti nimelta joomla. mulle sun on ainakin ihan turha heittaa tollasta bullshittia koska tiedan ettei se ole totta. sun vaikutusmahdollisuudet joomlaan on aika pienet kuule



Sä et tajunnut mihin tähtäsin tai mitä ajoin takaa.
wetware

Posts: 244

#76 • • Edited wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 10:36:
---

Se mikä Joomla!:ssa on hyvää se on ilmainen mutta jos sinä olet esim. hullantunut vaikka työpaikkasi kaupalliseen CMS:n niin turha mun sulle on Joomla! myydä. Kuten koleegat on sanoneet niin ei ole CMS:ä jossa olisi ominausuus jota Joomla!ssa ei ole.





nain viela pahemmin offtopicina sanottakoon etta olen viimeiset 8 vuotta toiminut - konsulttina - niin paha sana kuin se onkaan, nimenomaan open source ymparistossa integroimassa asiakkaitteni, alunperin proprietary jarjestelmia avoimempaan lahdekoodiin ja standardeihin perustuvaan pohjaan.

kolleegasi nayttavat olevan ihan yhta pihalla kuin sinakin.
evvk

Posts: 1,918

#77 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 10:42:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 10:36:
---

Se mikä Joomla!:ssa on hyvää se on ilmainen mutta jos sinä olet esim. hullantunut vaikka työpaikkasi kaupalliseen CMS:n niin turha mun sulle on Joomla! myydä. Kuten koleegat on sanoneet niin ei ole CMS:ä jossa olisi ominausuus jota Joomla!ssa ei ole.

---




nain viela pahemmin offtopicina sanottakoon etta olen viimeiset 8 vuotta toiminut - konsulttina - niin paha sana kuin se onkaan, nimenomaan open source ymparistossa integroimassa asiakkaitteni, alunperin proprietary jarjestelmia avoimempaan lahdekoodiin ja standardeihin perustuvaan pohjaan.

kolleegasi nayttavat olevan ihan yhta pihalla kuin sinakin.



Ei... ne myy Joomla! siinä on vissi ero. Eihän tuotetta voi niin myydä että sanotaan joo.. ihan paska tää on.

Muistaakseni Joomla!Dayn luonnoilla asiasta oli luennoitsijoiden kanssa puhettaa.

Sinäkin koitan markkinoida nyt omia minulle tuntematomia CSS CMS:ä. Sinähän et mainitse niiden nimiä. Et luonnollisesti myönnä että niisäkin on/voi olla omia pikkuvikoja.

CSS tuotteista sen verran että teen mm. SiteBuilder CMS:n ulkoasuja ja siitä on minulle maksettu aika paljon rahaa.
laite

Posts: 2,994

#78 • • laite MastahWankah
Ottakaa Digital Beat mukaan teidän SoundChildsMarkHamiltonRetard tiimiin?
evvk

Posts: 1,918

#79 • • Edited evvk

laite, 3.12.2006 10:48:
Ottakaa Digital Beat mukaan teidän SoundChildsMarkHamiltonRetard tiimiin?



Okei... no mä en nyt ihan ymmärrä miksi SoundChidsin bisnessmalli on hyvä, koska käsittääkseni se saa toistaiseksi rahaa vain Google-mainoksilla, joilla saa rahaa säkäälä vain n. 5 per klikkaus jos mainokseen on säkällä sijoitettu tietty summa rahaa. Muuten rahaa tulee n. 0.1 per klikkaus. Kävijöitä ja käytäjiä on oltava runsaasti että rahaa tulee.

Valaiskoon Mika minua...