SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,704 views

domi

Posts: 7,069

#81 • • domi Työn sankari.

laite, 3.12.2006 10:48:
Ottakaa Digital Beat mukaan teidän SoundChildsMarkHamiltonRetard tiimiin?


Kai olet laittanut jo Special Basslinen Soundchildsiin keräämään miljoonia euroja? :D
evvk

Posts: 1,918

#82 • • evvk

enrg, 3.12.2006 11:04:
---


Joomla! 0
Ambimentia CMS 60000
Microsoft Sharepoint 15000

Valitse siitä...




---



Ei millään pahalla mutta toi Microsoftin Sharepoint serveri on ollut ilmainen jo iät ja ajat*vink*
http://www.microsoft.com/technet/windowsserver/sharepoint/download.mspx

Mut jos et sitä tiennyt niin voisit kuitenkin kertoa mistä toi hintalappu 15000 oli revitty?



Voi olla että muistin vaan väärin. Se taisi olla joku muu jonka hinta oli 15000. No kuitenkin hinnat on kalleimissa tuota luokkaa.
domi

Posts: 7,069

#83 • • domi Työn sankari.

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
Voi olla että muistin vaan väärin. Se taisi olla joku muu jonka hinta oli 15000. No kuitenkin hinnat on kalleimissa tuota luokkaa.


Köh. Lähes jokainen sun argumentti menee tätä rataa: Sä väität->väitöksesi todistetaan vääräksi->Puhut itsesi pussiin->Koitat seivata tuolla "no se oli sit joku muu"-lauseella.
wetware

Posts: 244

#85 • • wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 10:46:

Ei... ne myy Joomla! siinä on vissi ero. Eihän tuotetta voi niin myydä että sanotaan joo.. ihan paska tää on.

Muistaakseni Joomla!Dayn luonnoilla asiasta oli luennoitsijoiden kanssa puhettaa.



luetko sa ollenkaan mita ma oon kirjottanut tossa?????

voi luoja. sa et oo oikeesti oppinut yhtaan mitaan viimesten vuosien ajan. koitin jankuttaa naita asioita sulle jo aikanaan 2001 mutta sa vaan puhuit niista sun paperitehdashommistas.

skarppaa nyt hei oikeesti mark. en ma oo tassa hyokkaamassa teidan paalle. kylla tolle joomlallekin on markkinat mutta ei kannata aliarvioida asiakasta liikaa. hankkikaa jotain todellisia referensseja ja faktaa. voit nyt harjoitella yrittamalla myyda ton mulle. riittaa etta saat mut donaamaan ees uudelleen joomlan koodin ja etsimaan sielta sulle, raa'aksi faktaksi, asioita joita mahdollisena asiakkaan toivoisin teidan parantavan.

open sourcea ei voi myyda asiakkaalle ilman etta samalla sitoutuu sen epakohtien parantamiseen. tata sina et ole nakojaan ikina tajunnut.

mulla on taskussa aika paljon erilaisia ratkaisuja firman kuin firman tarpeisiin, open sourcea nimenomaan ja olen jossain maarin myos sotkenut itseni mukaan muutamaan os projektiin jonka olen havainnut hyvaksi. normaalisti korjaamalla tai laittamalla jonkun toisen korjaamaan bugin ja sitten havyttomasti keraamalla kunnian commitoimalla patchin. bonus tuossa on se etta tietaa tarkkaan miten mikakin tuote toimii. taman takia olen myos lukenut joomlan lapi koska asiakas olisi halunnut sen luoja vain tietaa miksi.

se ei kuitenkaan tarkoita etta yrittaisin 'myyda' kyseista tuotetta, etenkaan nyt sinulle mark, vaan ainoastaan se tarkoittaa sita etta jos lupaat tuottaa asiakkaallesi jotain niin myos teet sen. jos tuote on muuten hyva mutta siina on joku hankala ominaisuus, kiitos avoimen koodin, hankaluuden voi poistaa. minusta hyvin vahvasti vaikuttaa etta et osaa noista mainitsemistasi tuotteista kuin markkinointijargonin.
enrg

Posts: 2,040

#87 • • enrg

Dorka, 3.12.2006 11:16:
---
enrg, 3.12.2006 11:04:
Ei millään pahalla mutta toi Microsoftin Sharepoint serveri on ollut ilmainen jo iät ja ajat*vink*
http://www.microsoft.com/technet/windowsserver/sharepoint/download.mspx
---
´
Jos ei nyt kummiskaan...

SharePoint SERVICES on ilmainen.
SharePoint SERVER on maksullinen.

...mitä eroa näissä sitten on?
http://office.microsoft.com/en-us/sharepointtechnology/FX101758691033.aspx



Oikeassa olet. Ajattelin vain suoraan että Services olisi se verrattavampi tuote esim Joomlaan..
wetware

Posts: 244

#88 • • wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
---
enrg, 3.12.2006 11:04:
---


Joomla! 0
Ambimentia CMS 60000
Microsoft Sharepoint 15000

Valitse siitä...




---



Ei millään pahalla mutta toi Microsoftin Sharepoint serveri on ollut ilmainen jo iät ja ajat*vink*
http://www.microsoft.com/technet/windowsserver/sharepoint/download.mspx

Mut jos et sitä tiennyt niin voisit kuitenkin kertoa mistä toi hintalappu 15000 oli revitty?

---


Voi olla että muistin vaan väärin. Se taisi olla joku muu jonka hinta oli 15000. No kuitenkin hinnat on kalleimissa tuota luokkaa.



oikeesti osottaa todella hyvin osaamista joku 15 tuhannesta kinasteleminenkin. softa, rauta, kaikki kertahinnoittelut on todellisuudessa taysin ilmaa.

tekijat maksavat. jos vaikka sharepointista maksamalla saa kaupan paalle microsoftin siihen tuottamat kuukausittaiset patchit se voi tulla loppupeleissa halvemmaksi.

opensourceen ja hintaan ei kannata uskoa sokeasti! jokainen tilanne on arvioitava objektiivisesti. oikea tyokalu oikeaan tarpeeseen. that's the point.
evvk

Posts: 1,918

#89 • • evvk

domi, 3.12.2006 11:12:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
Voi olla että muistin vaan väärin. Se taisi olla joku muu jonka hinta oli 15000. No kuitenkin hinnat on kalleimissa tuota luokkaa.

---

Köh. Lähes jokainen sun argumentti menee tätä rataa: Sä väität->väitöksesi todistetaan vääräksi->Puhut itsesi pussiin->Koitat seivata tuolla "no se oli sit joku muu"-lauseella.



Jos Joomla!Dayssä joku luennoitsia sanoi että SharePoint 15,000 niin kai sillä jotain perää on.

Se seivaus oli jotain muuta.


Jos ei nyt kummiskaan...

SharePoint SERVICES on ilmainen.
SharePoint SERVER on maksullinen.

...mitä eroa näissä sitten on?
http://office.microsoft.com/.../FX101758691033.aspx

wetware

Posts: 244

#90 • • Edited wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:23:

Jos Joomla!Dayssä joku luennoitsia sanoi että SharePoint 15,000 niin kai sillä jotain perää on.



kuka luennoitsija? anna nimi.

"joku" on aina merkki siita ettei nyt ehka voi tukeutua taysin vahvasti siihen mita sanoo.



niin ja kun annat sen nimen, ja sen on paras olla joku jolla on enemman krediittia kuin markhamiltonkakkosella. mike mcewan kelpaisi vaikka tai joku muu joomlajesuiitta
evvk

Posts: 1,918

#91 • • evvk

wetware, 3.12.2006 11:21:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
---
enrg, 3.12.2006 11:04:
opensourceen ja hintaan ei kannata uskoa sokeasti! jokainen tilanne on arvioitava objektiivisesti. oikea tyokalu oikeaan tarpeeseen. that's the point.



Joomla! sopii tiettyyn tarpeeseen ja sitä käyttää ne jotka sen lisenssin hyväksyy että ei takuuta. Jos myyn takuun niin sen eteen pitää tehdä muutoksia koko sydeemiin. Sen pohjalla voi myydä mm. ulkoasun ja ulkoasu voidan lisensoida miten huvittaa. Myöskin komponentit voidaan lisensoida miten huvittaa kunhan niissä käytetään kokonaan omaa koodia. GPL on copyleft ja jos Joomla! menee muokaan niin omat tekemiset tartuu siihen. GPL tuotteen lisenssiä ei voi myydä mutta lisenssissä on ristiriitainen lause että siihen voi myydä takuun ja sen kopiomisesta vaikka CD:lle voi pyytää maksun.
evvk

Posts: 1,918

#92 • • evvk

wetware, 3.12.2006 11:24:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:23:

Jos Joomla!Dayssä joku luennoitsia sanoi että SharePoint 15,000 niin kai sillä jotain perää on.


---


kuka luennoitsija? anna nimi.

"joku" on aina merkki siita ettei nyt ehka voi tukeutua taysin vahvasti siihen mita sanoo.



Kuule ei varmaan "joku" viitta sihen mitä väität.

Minä en muista nimeä, koska luennoitsijoita oli monta.

Enkä nyt ole varmaa että puhuiko hän sitten Vingeten hinnasta. Hän puhui Vingetestä ja Sharepointista ja vertasi hinta haarukkaa Joomla!:n hintaan 0 ...
wetware

Posts: 244

#93 • • Edited wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:28:
---
wetware, 3.12.2006 11:21:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
---
enrg, 3.12.2006 11:04:
opensourceen ja hintaan ei kannata uskoa sokeasti! jokainen tilanne on arvioitava objektiivisesti. oikea tyokalu oikeaan tarpeeseen. that's the point.

---


Joomla! sopii tiettyyn tarpeeseen ja sitä käyttää ne jotka sen lisenssin hyväksyy että ei takuuta. Jos myyn takuun niin sen eteen pitää tehdä muutoksia koko sydeemiin. Sen pohjalla voi myydä mm. ulkoasun ja ulkoasu voidan lisensoida miten huvittaa. Myöskin komponentit voidaan lisensoida miten huvittaa kunhan niissä käytetään kokonaan omaa koodia. GPL on copyleft ja jos Joomla! menee muokaan niin omat tekemiset tartuu siihen. GPL tuotteen lisenssiä ei voi myydä mutta lisenssissä on ristiriitainen lause että siihen voi myydä takuun ja sen kopiomisesta vaikka CD:lle voi pyytää maksun.



ai nyt sa alat opettaa mulle lisensseista.

haenpas popkornia. kerro seuraavaks mulle gpl kolmosen ja kakkosen erot ja missa projekteissa kolmonen on hyodyksi.





nain vahemman yritysmaailmaa tunteville tuotakoon ilmi etta GPL on yksi kaikkein vahiten sallivimmista lisensseista. 80% yrityksista valttaa sita kuin ruttoa
evvk

Posts: 1,918

#94 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 11:32:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:28:
---
wetware, 3.12.2006 11:21:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:10:
---
enrg, 3.12.2006 11:04:
opensourceen ja hintaan ei kannata uskoa sokeasti! jokainen tilanne on arvioitava objektiivisesti. oikea tyokalu oikeaan tarpeeseen. that's the point.

---


Joomla! sopii tiettyyn tarpeeseen ja sitä käyttää ne jotka sen lisenssin hyväksyy että ei takuuta. Jos myyn takuun niin sen eteen pitää tehdä muutoksia koko sydeemiin. Sen pohjalla voi myydä mm. ulkoasun ja ulkoasu voidan lisensoida miten huvittaa. Myöskin komponentit voidaan lisensoida miten huvittaa kunhan niissä käytetään kokonaan omaa koodia. GPL on copyleft ja jos Joomla! menee muokaan niin omat tekemiset tartuu siihen. GPL tuotteen lisenssiä ei voi myydä mutta lisenssissä on ristiriitainen lause että siihen voi myydä takuun ja sen kopiomisesta vaikka CD:lle voi pyytää maksun.

---


ai nyt sa alat opettaa mulle lisensseista.

haenpas popkornia. kerro seuraavaks mulle gpl kolmosen ja kakkosen erot ja missa projekteissa kolmonen on hyodyksi.



Mä en kuule opeta sulle mitään lisenssiä...

Sitä paitti yleensä firmoissa ostetaan lakimieheltä lisenssi apua vaikeimmissa tapuksissa.
evvk

Posts: 1,918

#95 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 11:13:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 10:46:


---


luetko sa ollenkaan mita ma oon kirjottanut tossa?????

voi luoja. sa et oo oikeesti oppinut yhtaan mitaan viimesten vuosien ajan. koitin jankuttaa naita asioita sulle jo aikanaan 2001 mutta sa vaan puhuit niista sun paperitehdashommistas.




Ai miten niin... te yritätte morkata (lannistaa kilpailijan itsetunnon) mua (siis koen että totuus on näin) ja mä puolustautua ja siinä olen nyt huomattavasti vahvempi kuin ennen.


Mistä puhuimme vuonna 2001 ? minähän olin silloin opiskelemassa Valkeakoskella ja Olin työharkoissa Green Canillä.

Tuolloin en tehnyt mitään webbijuttuja. Lähinnä DJ hommia enkä silloin ollut päässyt edes keikoille. Se taisi olla niitä aikoja kun aloitiin miksaustaitojeni markkinoinnin.
wetware

Posts: 244

#96 • • wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:32:

Minä en muista nimeä, koska luennoitsijoita oli monta.

Enkä nyt ole varmaa että puhuiko hän sitten Vingeten hinnasta. Hän puhui Vingetestä ja Sharepointista ja vertasi hinta haarukkaa Joomla!:n hintaan 0 ...



etko sa ollut siella kanssa puhumassa itsekin? miten monta puhujaa tarvitaan ettet sa muista sen nimea. !!!! gsus

"joku" tiedemies muuten teki loydon tossa pari viikkoa sitten. ehka se o ton sun puhujan kalakavereita?

dark matter revealed -> http://www.avantnews.com/modules/news/article.php?storyid=305
wetware

Posts: 244

#97 • • Edited wetware wenator

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:35:

Sitä paitti yleensä firmoissa ostetaan lakimieheltä lisenssi apua vaikeimmissa tapuksissa.



no shit!


pointti oli se ettet sa tieda eroa GPL ja LGPL valilla
evvk

Posts: 1,918

#98 • • Edited evvk

wetware, 3.12.2006 11:45:
---
Mark Hamilton, 3.12.2006 11:35:

Sitä paitti yleensä firmoissa ostetaan lakimieheltä lisenssi apua vaikeimmissa tapuksissa.

---


no shit!


pointti oli se ettet sa tieda eroa GPL ja LGPL valilla



LGPL on sallivampi ja paremmin hyödynnettävissä kaupallisessa käytössä kuin GPL. Myöskin LGPL koodia saa käytää vapaammin toisella lisenssillä lisensoidussa tuotteessa.
Avatar
#100 • • Dorka Guest

Mark Hamilton, 3.12.2006 11:23:
Jos Joomla!Dayssä joku luennoitsia sanoi että SharePoint 15,000 niin kai sillä jotain perää on.


Taas on menny persiilleen, perus 5 käyttäjän SharePoint Serverin lisenssi maksaa noin 7000e (ALV22%).

Mitä taas tulee vertailuun (oli tuote mikä tahansa) niin kannattaisi katsoa tarkkaan miten niitä tuotteita verrataan ja minkälaisilla käyttäjämääräillä (esim. tuo SharePoint Server ei maksa 10.lle käyttäjälle 14000e - vaan itse CAL:t on aika pieniä summia).

Itse en kyllä lähtisi mitään hintoja mutu pohjilta tänne laittamaan jos ei edes muista miten tuotteita oli verrattu tai jos ei edes älyä summia kuullessa kysyä niin voi mennä kyllä itseensä.

Mitä taas tulee open source vs. microsoft niin tarpeen mukaan, kumpikaan ei ole toisistaan sulkevia vaihtoehtoja. Joskin nyt yleensä jos Microsoftin valitsee niin kannattaa sitten kaikki olla Mikkisoftaa tai hinta voi nousta aivan älyttömäksi jos ruvetaan räätälöimään jotain open source softia...

Mut siis en tiedä mistä saat 15,000e ja mielellään jos laittaa vertailua niin kannattaa verrata miten tuotteita vertaa eli featuret. Joskin tämä vaatii sitten jo osaamista jokaisesta tuotteesta mitä verrataan...