SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,688 views

Anselmi

Posts: 2,578

#21 • • Edited Anselmi And sell me

siveys, 29.11.2006 19:09:
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että SC:n idea ei ole paras mahdollinen eivätkä Mikan kyvyt koordinoida tällaisen sovelluksen ja sitä käyttävän yhteisön luomista ole vielä parhaat mahdolliset.


"Parhaan mahdollisen" tilalle vaihtaisin "Ei millään tavalla riittävät".


Voi hyvin olla, että tämä tulee jopa valtiolle halvemmaksi kuin se, että maksettaisiin työvoimakoulutukseen tarvittavien tilojen, kouluttajien ja hallintohenkilökunnan palkat Mikan elämisen lisäksi.


Väitätkö nyt tosissas et ratkaisu suomen työttömyysongelmaan löytyy SoundChildsin kaltaisista projekteista, joissa ihmiset saa raahaa asioihin joiden toteuttamiseen ovat kykenemättömiä.
Siinä tapauksessa seuraava hyvä projekti voisi olla se että lintubonggarille voitaisiin antaa rahaa, että hän rupeaisi lennonjohtajaksi


Tahtoa ja pitkäjänteisyyttä mieheltä näyttää ainakin löytyvän - joka on paljon enemmän kuin monelta ihmiseltä löytyy.


Harmi vaan että se tahto ja pitkäjänteisyys ei auta yhtään mitään ilman kahta tärkeintä, kykyä ja asennetta, jotka kummatkin puuttuu. Mullakin saattaa olla tahtoa ja pitkäjänteisyyttä muuttua hevoseksi, mutta se ei merkkaa mitään.


Ihmisten työllistäminen ei ole ihan niin helppo nakki kuin millaiseksi sen tuossa puet. Suomessa tuskin olisi niin iso työttömyysongelma jos se toimisi vaan sillain et laitetaan ihminen työkkäriin niin kyllä se sopiva työ sieltä sitten tulee.


Ei olekkaan, mutta epäilen että tällaiset huonosti hallitut ja päämärättömät projektit, eivät asiaa yhtään paranna.

--
sen pituinen se

ratsastuskoulu

Posts: 604

#22 • • Edited ratsastuskoulu

JussiS, 29.11.2006 18:44:
Ton webbisivun toteuttamiseen on mennyt maksimissaan 20 euroa. Kaikki muu taitaa olla sit kuvista päätellen juhlittu aurinkorannoilla ja purjehdittu välimerellä.




Ehkä osa on mennyt myös valkaisevaan hammastahnaan ahahaha *iloinen*
snoxn

Posts: 350

#23 • • snoxn

Juhgu,
---
JussiS, 29.11.2006 17:23:
Ja oikeesti. Olisit nyt ees tähän uusittuun kakkosversioon tajunnu et se on CHILDREN eikä CHILDS!

---

Tuosta mä huomautin ensimmäisessä versiossa mutta kyseessä on kuulemma tietoinen ja tarkoituksellinen veto (en sit tiedä mitä tarkoitusta tuo palvelee, mutta kuitenkin).


Eikai erisnimien tarvi mitään kielioppia noudattaa.

(ok, voi se silti olla huono nimi).
Jussi Soro

Posts: 6,385

#24 • • Jussi Soro choon!

snoxn, 29.11.2006 19:54:
Eikai erisnimien tarvi mitään kielioppia noudattaa.

(ok, voi se silti olla huono nimi).


Ei tietenkään, mutta oikeinkirjoitus lisää uskottavuutta ihan pikkusen tollasilla saiteilla joihin tarvii lähettää rahaa (olkoonkin että kaikki kulkee PayPalin kautta).
snoxn

Posts: 350

#25 • • snoxn
Oletuksena kyllä ajattelen että esim nettisivun nimessä esiintyvä kielioppivirhe on tahallinen. Uskottavuus tulee sitten monesta muustakin seikasta jos on tullakseen. Oikeinkirjoitusvirheestä tuossa ei varsinaisesti ole kysymys.
siveys

Posts: 2,492

#26 • • siveys lovely

Anselmi, 29.11.2006 19:28:
Väitätkö nyt tosissas et ratkaisu suomen työttömyysongelmaan löytyy SoundChildsin kaltaisista projekteista, joissa ihmiset saa raahaa asioihin joiden toteuttamiseen ovat kykenemättömiä.


En minä väitä, että tietäisin miten Suomen työttömyysongelma ratkaistaan, mutta kyllä minun mielestäni paljon opettavien vaihtoehtojen (kuten yrittäjyys) tukeminen on parempi valinta kuin se, että ihmisiä koulutetaan väkisin ammatteihin, joissa he voivat pahoin.

Suuri osa esimerkiksi Suomen työttömyydestä johtuu näkemykseni mukaan siitä, että meidän yhteiskunta on ihmisten perustarpeiden täyttämisessä jo niin tehokas ja automatisoitu, että kaikille on hyvin vaikea löytää oikeasti mielekästä tekemistä. Jos joku haluaa lähteä itsenäisesti kouluttautumaan ja löytämään itselleen mielekkään tulonlähteen, joka mahdollisesti työllistää tulevaisuudessa myös muita niin mun on vaikea nähdä miksi tällaisen toiminnan tukeminen verovaroin (ainakin alkuun) olisi huono asia - vaikka aina onkin olemassa mahdollisuus, että homma menee karille.

VC:tkin olettava käsitykseni mukaan sijoituksia tehdessään, että kymmenestä hyvältä vaikuttavasta yrityksestä yksi on menestys, 2-3 saavat aikaan suurinpiirtein omat kulunsa kattavan liiketoiminnan ja loput 6-7 epäonnistuvat.

Harmi vaan että se tahto ja pitkäjänteisyys ei auta yhtään mitään ilman kahta tärkeintä, kykyä ja asennetta, jotka kummatkin puuttuu. Mullakin saattaa olla tahtoa ja pitkäjänteisyyttä muuttua hevoseksi, mutta se ei merkkaa mitään.


Me varmaan ymmärretään nää käsitteet aika tavalla eri tavalla. Tahto lähtee minun mielestäni nimenomaan oikeasta asennoitumisesta. Taito taas karttuu käytännössä aina asioita tekemällä, joten sitä voi useimmissa tilanteissa kompensoida pitkäjänteisellä harjoittelulla ja sitkeällä yrittämisellä.

Analogiasi on "hieman" ontuva kun hevoseksi muuttumisen taitosi ei kyllä kasva vaikka kuinka pitkäjänteisesti yrittäisi.. Tai ehkä sulla ei vaan oo oikeata asennetta hevoseksi muuttumiseen? *igor*

Ei olekkaan, mutta epäilen että tällaiset huonosti hallitut ja päämärättömät projektit, eivät asiaa yhtään paranna.


Epäonnistumisissa on aina paljon mahdollisuuksia oppimiselle ja henkilökohtaiselle kasvulle. SC on mennyt alkuajoistaan roimia askeleita eteenpäin, joten jonkinlaista oppimista on selkeästi tapahtunut.

En nyt rehellisesti usko, että tuo idea tuosta vieläkään lähtisi liikkeelle koska sivusto on edelleen liian monimutkainen ja visuaaliselta ilmeeltään vastenmielinen, mutta väitän, että työministeriön rahat eivät ole menneet täysin hukkaan koska Mika on rahoilla kustantanut toimeentulonsa ja oppinut projektinsa aikana todennäköisesti enemmän tulevaisuussa työmarkkinoilla hyödyllisiä asioita kuin 95% saman aikaa työkkärin koulutuksissa maatuneista ihmisistä.

Ja ainakin maailmaan on tuotettu jälleen kerran yksi varoittava esimerkki siitä miten asiat voi tehdä väärin *nauru*
MfLI

Posts: 502

#27 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

mayah, 29.11.2006 16:10:
---
Garo, 29.11.2006 16:03:
Linkki Second Lifeen, minkä postasit, sisältää sinun referal koodin ja tienaat jokaisesta sinun linkin kautta tehdystä Premium -tason tunnuksesta 1000 krediittiä, millä on reaaliarvoa muutama dollari. Mielestäni aika törkeää.

---


Asiasta on huomautettu topikin perustajalle ja odottelemme asiaan forumin linjauksen mukaan korjausta, kunhan hän vain kirjautuu seuraavan kerran sisään.



Second Life Ref -koodi poistettu.

Lisäys:
En halua vaikuttaa tekopyhältä, joten totean, että oli toki kurjaa huomata, että ainakin kommentoineet ajattelevat edelleen ettei ideassani tai ainakaan toteutuksessa ole tarpeeksi pro-ote jotta se olisi vakuuttava ja jotta siihen olisi järkevää mukaan liityä. Luen kommentit paremmin vielä ajatuksella vähän myöhemmin.

Kiitos siis kuitenkin kaikille palautteesta tähän mennessä.

-Mika
MfLI

Posts: 502

#28 • • MfLI www.SoundChilds.net

cloud-c, 29.11.2006 18:56:
Yritin mennä sinne DEMO ACCOUNT kohtaan ja mennä sisiään annetuilla tunnuksilla, mutta ei toiminut, oli mukamas poistettu koko demo-käyttäjä.



Nyt pitäis pelittää eli täältä demotiliä tsekkaamaan.

JussiS:
...MikaK:n sivu kaataa suljettaessa Firefoxin. Taitaa olla turhan monta teinixflashhärpäkettä ahdettu samalle sivulle.



Kyseessä siis on ymmärtääkseni profiilisivuni jossa Jussi sai selaimensa tilttiin. Onko muilla ilmennyt vastaavia ongelmia? Itse en kyennyt replaamaan tätä (käytän Firefox v1.5.0.8).
MfLI

Posts: 502

#29 • • MfLI www.SoundChilds.net

siveys, 29.11.2006 21:26:
---
sivusto on edelleen liian monimutkainen ja visuaaliselta ilmeeltään vastenmielinen.



Kiitos muuten ensin laajemmassa mielessä rakentavast kommentistasi. Mikä noissa kahdessa seikassa mielestäsi eniten mättää?
sts

Posts: 7,969

#30 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
Parempi kuin entinen, mutta ei vieläkään kovin selkeä sisällöltään ja käyttöliittymältään. Mutta ainakin parannusta on tullut, siitä plussaa.
laite

Posts: 2,994

#31 • • laite MastahWankah

MfLI, 2.12.2006 07:27:
---
siveys, 29.11.2006 21:26:
---
sivusto on edelleen liian monimutkainen ja visuaaliselta ilmeeltään vastenmielinen.

---
Kiitos muuten ensin laajemmassa mielessä rakentavast kommentistasi. Mikä noissa kahdessa seikassa mielestäsi eniten mättää?


Mä vastaan: kaikki ;)
Piti ottaa hetkeksi adblock pois päältä, jotta pääsin ihailemaan mainoksilla täytettyä tyhjää tilaa. Ensimmäiseksi tuli mieleen, että sivuston kaikki elementit on vain oksennettu paikoilleen.

Jo pelkkä ulkoasu aiheuttaa sen, että rekisteröitymisnappia pyrkii välttelemään mahdollisimman paljon.
sts

Posts: 7,969

#32 • • sts Sama pyynti aitta!

laite, 2.12.2006 07:41:
-clips-



Ei me vaan ymmärretä koska ollaan keskinkertaisia ahdasmielisiä konservatiivisiä ajattelijoita :(((((
Ya-zeed

Posts: 86

#33 • • Ya-zeed Kouvoloid
Kävin katsomassa sivuston. Vietin noin 3 minuuttia sen parissa. Minulla ei ole hajuakaan siitä, miksi tämä sivusto on olemassa tai mikä sen funktio on? Tai sit olen vaan tyhmä?
OCS

Posts: 1,828

#34 • • Edited OCS
Mun mielestä sivuston 2 suurinta ongelmaa on punainen väri ja huonosti jäsennelty informaatio.

Punainen väri toimii varovasti käytettynä tehokeinona painottaa tai korostaa tärkeitä asioita. Jos melkein joka toinen lause värjätään punaiseksi väri menettää tehonsa ja muuttuu ärsyttäväksi. Käyttäjä ei enään kiinnitä huomiota korostettuihin kohtiin.

Huonosti jäsennelty informaatio jättää käyttäjän ihmettelemään mistä tässä on oikein kyse. Samaan asiaan on ripoteltu linkkejä ympäri sivuston, ja vielä eri nimillä. Vähemmästäkin menee sekaisin.

button2-bm.png

Tämän painikkeen toimintaa ei ole selitetty missään. Mitä se tekee?

refresh_button_wbg.gif

Mitä järkeä on pistää sivulle erillinen "Reload" -painike, kun se löytyy jo selaimesta.

Summarum : sivusto ei missään nimessä houkuttele jäämään pidemmäksi aikaa. Hetken sitä selatessa iskee akuutti tarve sulkea selain, ottaa burana tai kaksi päänsärkyyn ja mennä sängyn pohjalle lepäämään pahoinvointisena.
MfLI

Posts: 502

#35 • • MfLI www.SoundChilds.net

OCS, 2.12.2006 11:16:
Mun mielestä sivuston 2 suurinta ongelmaa on punainen väri ja huonosti jäsennelty informaatio.

Punainen väri toimii varovasti käytettynä tehokeinona painottaa tai korostaa tärkeitä asioita. Jos melkein joka toinen lause värjätään punaiseksi väri menettää tehonsa ja muuttuu ärsyttäväksi. Käyttäjä ei enään kiinnitä huomiota korostettuihin kohtiin.

Huonosti jäsennelty informaatio jättää käyttäjän ihmettelemään mistä tässä on oikein kyse. Samaan asiaan on ripoteltu linkkejä ympäri sivuston, ja vielä eri nimillä. Vähemmästäkin menee sekaisin.

button2-bm.png

Tämän painikkeen toimintaa ei ole selitetty missään. Mitä se tekee?

refresh_button_wbg.gif

Mitä järkeä on pistää sivulle erillinen "Reload" -painike, kun se löytyy jo selaimesta.

Summarum : sivusto ei missään nimessä houkuttele jäämään pidemmäksi aikaa. Hetken sitä selatessa iskee akuutti tarve sulkea selain, ottaa burana tai kaksi päänsärkyyn ja mennä sängyn pohjalle lepäämään pahoinvointisena.



Hmm... Tarkoitatko, että Bookmark (kirjamerkkeihin) painike ei toiminut? Siis ei avannut ikkunaa AddThis.com:n palveluun. Kiitos muista kommenteista. Ovatko muut sitä mieltä että punaisia korostuksia on liikaa?
OCS

Posts: 1,828

#36 • • OCS

MfLI, 2.12.2006 17:13:
---
Hmm... Tarkoitatko, että Bookmark (kirjamerkkeihin) painike ei toiminut? Siis ei avannut ikkunaa AddThis.com:n palveluun.



Minua hämäsi painikkeen linkittäminen addthis.com:n palveluun. Olen nähnyt useilla sivuilla saman tyylisen painikkeen, joka ilmeisesti lisää automaagisesti sivun bookmarkkeihin. Tämä palvelu kuitenkin kerää samalla tietoa käyttäjistä, kuten myös RSS-feed painike.
Jokainen, joka on vähänkään selvillä netin käytöstä ei käytä näitä painikkeita, toivottavasti. Jotenkin epäilyttävää, että funktioltaan näinkin yksinkertaiset painikkeet pitää kierrättää jonkun hämärän statistiikka-palvelun kautta.
MfLI

Posts: 502

#37 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

OCS,


Minua hämäsi painikkeen linkittäminen addthis.com:n palveluun. Olen nähnyt useilla sivuilla saman tyylisen painikkeen, joka ilmeisesti lisää automaagisesti sivun bookmarkkeihin. Tämä palvelu kuitenkin kerää samalla tietoa käyttäjistä, kuten myös RSS-feed painike.
Jokainen, joka on vähänkään selvillä netin käytöstä ei käytä näitä painikkeita, toivottavasti. Jotenkin epäilyttävää, että funktioltaan näinkin yksinkertaiset painikkeet pitää kierrättää jonkun hämärän statistiikka-palvelun kautta.



Ok. Myönnän etten kyllä tiedä mahdollisesta statistiikan keruusta. Mielestäni palvelu on kätevä, koska mahdollistaa useimpien blogi ym. kirjamerkkilistojen nopean hyväksikäytön yhden napin takaa. Uusi palveluhan tuo on. IMO siis ihan toimivan tuntuinen.

Vastaavantyyppiset SUBSCRIBE napit olen asentanut RSS lukijoita varten eri forumeille ja Artist-Seller sivuille. Jokaisella Artist-Sellerillä on käytössään siis heti omat RSS syötteet esim biisilistauksistaan, kauppansa tuotteista ym. ym.
evvk

Posts: 1,918

#38 • • evvk
Grafiikalla ja sen hienoudella ei niin väliä ole saada toimiva ja suosittu webbipalvelu, mutta jos se on sekava tms. niin ei se paljon houkuttele. Toiseksen vaikka palvelu olisi miten hyvin tehty niin käyttäjien saaminen voi olla vaikeaa, koska kilpailijoita on aivan liikaa joilla on jo ne käyttäjät.
MfLI

Posts: 502

#39 • • Edited MfLI www.SoundChilds.net

Mark Hamilton, 2.12.2006 17:42:
Grafiikalla ja sen hienoudella ei niin väliä ole saada toimiva ja suosittu webbipalvelu, mutta jos se on sekava tms. niin ei se paljon houkuttele. Toiseksen vaikka palvelu olisi miten hyvin tehty niin käyttäjien saaminen voi olla vaikeaa, koska kilpailijoita on aivan liikaa joilla on jo ne käyttäjät.



Aivan samaa mieltä. Tosin sen verran täsmentäisin kilpailuun liittyen ettei vastaavaa konseptia todella ole. Siis bisnesmallin puolesta sellaista, joka mahdollistaa dynaamisen matriisverkostoitumisen omien tuotteiden myymiseksi ja promoamiseksi onlineyhteisöissä (sellaisissa joissa se on sallittua esim. MySpace. Täällähän se ei käytännössä voisi toimia, koska vasta nyt kävi itselleni ilmi, että minkäänlaisten referenssikoodien käyttö täällä ei ole ylläpidon mielestä eikä käyttäjien ilmeisen enemmistön mielestä ok).

Perinteisiä verkostoitumismekanismeja hyödyntäviä kyllä on. Niinkuin jo kuitenkin olen aiemmin todennut perinteiset, staattisen pyramidin luovat verkostoitumismallit eivät todistetusti toimi. Aiheeseen liittyvä kritiikkini perusteluineen siis täällä.
evvk

Posts: 1,918

#40 • • Edited evvk

siveys, 29.11.2006 19:15:
---
JussiS, 29.11.2006 18:44:
Enkä tietty tiedä et millasia summia työministeriö nyt yleensä myöntää, mut kai ne jonkunlaisia on.

---

Esimerkiksi työministeriön starttirahaa myönnetään maksimissaan 10 kuukaudeksi ja se on suuruudeltaan 500-650 euroa kuukaudessa. Herroiksi ei siis ainakaan tällä rahalla elellä.



Niin.. Minä olen lukenut että kyse on juurikin starttirahasta.