SoundChilds V2 - Open Beta

298 posts, 15 pages, 87,706 views

MfLI

Posts: 502

#221 • • MfLI www.SoundChilds.net

foobar, 15.12.2006 09:51:
---
Ei tuollainen naurettava User-Agent header-checkki mitään auta. Headereiden feikkaaminen on triviaalia ja esim. wgetillä tuolta saa haettua mitä tahansa:

wget --referer="http://www.soundchilds.net" -U "Winamp 5.x" "http://www.soundchilds.net/backstage/stream.php?mode=song_hifi&band_id=35&song_id=26&k=d7eebfbc20fcaeec&ext=.mp3"
mv stream* biisi.mp3

edit:
Klubituksen formatointi ryssii tuon wget-käskyn ihan sekaisin mutta pointtina siis tuo -U switchi.

edit2:
Firefoxin käyttäjät voivat pienellä laajennuksella vaihtaa selaimen User-Agent-stringin helposti, jolloin sivusto luulee, että lataaja on Winamp.
http://chrispederick.com/work/useragentswitcher/



Ok. lisää laastaria on pistetty kehiin. Selaimet ja ainakin useimmat malbotit ja ripperit pitäisi nyt olla tukittu. Tietty edelleen on syytä pitää mielessä että upattavat demot/previkat ovat eri fileitä kuin myytävät.

Etusivu on myös jälleen kerran saanut uutta ilmettä toivottavasti parempaan suuntaan.

Kommenteista jälleen kiitokset jo etukäteen.
random

Posts: 226

#222 • • Edited random


MfLI, 18.12.2006 13:28:
---
foobar, 15.12.2006 09:51:
---
Ei tuollainen naurettava User-Agent header-checkki mitään auta.

---


Ok. lisää laastaria on pistetty kehiin. Selaimet ja ainakin useimmat malbotit ja ripperit pitäisi nyt olla tukittu. Tietty edelleen on syytä pitää mielessä että upattavat demot/previkat ovat eri fileitä kuin myytävät.



Kyllä ne biisit voi sieltä edelleenkin imuttaa ihan helposti vaihtamalla tuon User-Agentin stringinsä. Ei auta vaikka tukkisit kaikki maailman malbotit(?), ripperit(?) sun muut mitkälie, koska Winampin User-Agent-stringin käyttö on ainoa mitä tarvitaan.
itis

Posts: 2,518

#223 • • itis Morning Star
No jotainhan siellä on tapahtunut. Edelleen ollaan silti vankasti 90-luvulla, mikä ei ole positiivista. Nappien dropshadowt noin ekana pisti hiukan silmään. Olet myös päättänyt sitkeästi käyttää golfpalloa. Kunnioitettavaa uskomista omaan designiin.

Mikä ihmeen audiospotlight. Sommittelullisesti ruudun alareunassa ihan omituisessa paikassa on iso kuva jostain "levynkannesta" jossa cafe del mar meets ocean drive homeboys" -yritätkö vakavissasi aiheuttaa mulle tyrän? Naurattaa tuo kansi vaan ihan pirusti koska ollaan kansidesignissa ja nimessä menty jonnekin kauas epäuskottavuuden, huonon englanninkielen ja tietämättömyyden suolle. tämä ei tietenkään ole osa koko palvelua, mutta kun en voinut olla huomaamatta isoja neonkorosteisia Mfli-kirjaimia keksityn "levynkannen" alareunassa.

ai juu.. näyttää sieltä tulevan joka käynnillä samaan outoon paikkaan se linkki johonkin "tuottajaan"...
Mieti vielä tuon sijoittelua ja kokosuhteita. Sommittelu on ihan vakava asia, joka on ilmeisesti sulta mennyt pahasti ohi. Sivuston elementtien mittasuhteet on jotenkin sen näköiset, että toteuttaja ei ole ollut läsnä yläasteen kuvaamataidontunneillakaan.

Lisää kommenttia kun töiltä ehdin... tää on edelleen viihdettä. vähän kuin katsoisi jotain Pulmusia ja yrittäisi eläytyä sen "Al"-isän rooliin. Tulee sellainen kutkuttava koominen olo... jotenkin *nauru*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#224 • • MfLI www.SoundChilds.net

foobar, 18.12.2006 13:42:
---
Kyllä ne biisit voi sieltä edelleenkin imuttaa ihan helposti vaihtamalla tuon User-Agentin stringinsä. Ei auta vaikka tukkisit kaikki maailman malbotit(?), ripperit(?) sun muut mitkälie, koska Winampin User-Agent-stringin käyttö on ainoa mitä tarvitaan.



Totta - yksikään tällainen portaali ei koskaan voi olla täysin teipattu. Siksi siis erilliset demot ja varsinaisesti myydyt tiedostot. Toisaalta myös demojen rippaaminen on ainakin vähän hankalampaa eikä onnistu rippereillä joiden idea siis on kerätä kaikki audio kerralla. Tuo yllä kuvaamasi agentin vaihto mahdollistaa yhden biisin hakemisen kerrallaan.
MfLI

Posts: 502

#225 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis, 18.12.2006 13:44:
Mikä ihmeen audiospotlight. Sommittelullisesti ruudun alareunassa ihan omituisessa paikassa on iso kuva jostain "levynkannesta" jossa cafe del mar meets ocean drive homeboys" -yritätkö vakavissasi aiheuttaa mulle tyrän?



No mutta täähän on vertauksena naulan kantaan:) Tyrienhan pitääkin rytkyä kun housea (vaikka tällaista hillitympääkin) kuunnellaan!
itis

Posts: 2,518

#226 • • itis Morning Star

MfLI, 19.12.2006 13:10:
---
Itis, 18.12.2006 13:44:
Mikä ihmeen audiospotlight. Sommittelullisesti ruudun alareunassa ihan omituisessa paikassa on iso kuva jostain "levynkannesta" jossa cafe del mar meets ocean drive homeboys" -yritätkö vakavissasi aiheuttaa mulle tyrän?

---


No mutta täähän on vertauksena naulan kantaan:) Tyrienhan pitääkin rytkyä kun housea (vaikka tällaista hillitympääkin) kuunnellaan!



Nyt ohitit ajatuksen korkealta ja kovaa.

Rautalanka:

Sommittelultaan ja värimaailmaltaan keskeneräinen ja musiikkityyliinsä huonosti sopiva kansi.

Täällä klubituksessa on ihan ok jos joku ilmaista promoaan ryydittämään muotoilee "levynkannen" joka on keskeneräisen tai _ei-niin-hyvän_ näköinen, mutta mun tietämyksellä house-levyjen kansien on syytä näyttää uskottavilta. Sen enenmpää Cafe Del Mar kuin homeboytkaan ei kauheemmin hyödy uskottavuuden puutteesta.

Lisäksi... jos et ole soittanut sitä settiä ibizalla, voisin väittää että termi cafe del mar ei oikein toimi tässä yhteydessä. vai vietitkö myöhäistä intiaanikesää?


Nooo nyt on OT, joten palataan asiaan.

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

yana

Posts: 877

#227 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Itis, 19.12.2006 13:25:

Lisäksi... jos et ole soittanut sitä settiä ibizalla, voisin väittää että termi cafe del mar ei oikein toimi tässä yhteydessä. vai vietitkö myöhäistä intiaanikesää?



mitas se ibiza tahan liittyy?

cafe del marihan on siin karhupuiston kulmalla *ding**täh*
itis

Posts: 2,518

#228 • • itis Morning Star

uana, 19.12.2006 13:28:
---
Itis, 19.12.2006 13:25:

Lisäksi... jos et ole soittanut sitä settiä ibizalla, voisin väittää että termi cafe del mar ei oikein toimi tässä yhteydessä. vai vietitkö myöhäistä intiaanikesää?

---


mitas se ibiza tahan liittyy?

cafe del marihan on siin karhupuiston kulmalla *ding**täh*



*nauru* -joskus meinattiin kysyy siltä omistajalta et haluaisko se ottaa mestansa nimen takia jonkun klubin ... mut sillä on niin suositut perjantait ja lauantait, ettei se tarvi *hih*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#229 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis, 19.12.2006 13:25:
---
MfLI, 19.12.2006 13:10:
---
Itis, 18.12.2006 13:44:
Mikä ihmeen audiospotlight. Sommittelullisesti ruudun alareunassa ihan omituisessa paikassa on iso kuva jostain "levynkannesta" jossa cafe del mar meets ocean drive homeboys" -yritätkö vakavissasi aiheuttaa mulle tyrän?

---


No mutta täähän on vertauksena naulan kantaan:) Tyrienhan pitääkin rytkyä kun housea (vaikka tällaista hillitympääkin) kuunnellaan!

---


Nyt ohitit ajatuksen korkealta ja kovaa.



Swwooosh. Like Lucy in the sky... Ainakin sinun tajunnanvirtojesi suhteen olen päättänyt jättä rautalangan käytön vähemmälle ettei tule turhaan paha mieli;D
itis

Posts: 2,518

#230 • • itis Morning Star

MfLI, 19.12.2006 13:35:
---
Itis, 19.12.2006 13:25:
---
MfLI, 19.12.2006 13:10:
---
Itis, 18.12.2006 13:44:
Mikä ihmeen audiospotlight. Sommittelullisesti ruudun alareunassa ihan omituisessa paikassa on iso kuva jostain "levynkannesta" jossa cafe del mar meets ocean drive homeboys" -yritätkö vakavissasi aiheuttaa mulle tyrän?

---


No mutta täähän on vertauksena naulan kantaan:) Tyrienhan pitääkin rytkyä kun housea (vaikka tällaista hillitympääkin) kuunnellaan!

---


Nyt ohitit ajatuksen korkealta ja kovaa.

---


Swwooosh. Like Lucy in the sky... Ainakin sinun tajunnanvirtojesi suhteen olen päättänyt jättä rautalangan käytön vähemmälle ettei tule turhaan paha mieli;D



*hymy* word – mut en mä kuitenkaan yritä kiusata. Pahansisuisessa ulosannissa on pointti jos kestää ilkeän äänensävyn jonka opin yhdeltä Keravalaiselta valokuvaajalta (ja tämä on totta).

*piis*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#231 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis,
*hymy* word – mut en mä kuitenkaan yritä kiusata. Pahansisuisessa ulosannissa on pointti jos kestää ilkeän äänensävyn jonka opin yhdeltä Keravalaiselta valokuvaajalta (ja tämä on totta).

*piis*



Ok. Ton Cafe Del Mar biisin stooriin liittyy vahvasti leikkimielisyys syystä, että sekä mielestäni Cafe ja Ocean Drive (siis Floridan South Beach'lla) ovat oman lajinsa kliseitä. Älä ymmärrä väärin. Esim. Jose Padillan tuotanto saa ilman muuta kaikki respektini ja kummassakin mestassa olen viihtynyt oikein hyvin (en kylläkään San Antoniossa yleisemmin) silloin kun siellä on tullut käytyä.

Muutenkin taidan olla senverran vanhan liiton ukkoja, että olen omaksunut aika erilaisen käytösetiketin kuin nykyään on vallalla ja on pakko myöntää, että välillä näillä palstoilla pistetään kanssakäymiseen liittyviä hyvän maun rajoja uusiksi hiuksianostattavalla vauhdilla (etenkin näin online, harvemmin kukaan kaduilla tulee päätään ainakaan allekirjoittaneelle aukomaan). Mutta korostan, että tää on vain mun 2 senttiäni ja tässä SC:n threadissa olen toki se joka on palautetta pyytänyt. Joskus vaan toivoo, että ihan tiukin tavara olisi ilmaistu vähän erilailla.

Esm. isojen kv portaalien kommeteissa harvoin tapaa yhtä _suoraa_ vittuilua kuin näillä suomalaisilla palstoilla. Toisaalta englanninkieltä on aika paljon helpompi pehmentää kuin suomea, joten siitä leetä.

*piis*
itis

Posts: 2,518

#232 • • itis Morning Star

MfLI, 20.12.2006 11:26:
---
Itis,
*hymy* word – mut en mä kuitenkaan yritä kiusata. Pahansisuisessa ulosannissa on pointti jos kestää ilkeän äänensävyn jonka opin yhdeltä Keravalaiselta valokuvaajalta (ja tämä on totta).

*piis*

---


Ok. Ton Cafe Del Mar biisin stooriin liittyy vahvasti leikkimielisyys syystä, että sekä mielestäni Cafe ja Ocean Drive (siis Floridan South Beach'lla) ovat oman lajinsa kliseitä. Älä ymmärrä väärin. Esim. Jose Padillan tuotanto saa ilman muuta kaikki respektini ja kummassakin mestassa olen viihtynyt oikein hyvin (en kylläkään San Antoniossa yleisemmin) silloin kun siellä on tullut käytyä.

Muutenkin taidan olla senverran vanhan liiton ukkoja, että olen omaksunut aika erilaisen käytösetiketin kuin nykyään on vallalla ja on pakko myöntää, että välillä näillä palstoilla pistetään kanssakäymiseen liittyviä hyvän maun rajoja uusiksi hiuksianostattavalla vauhdilla (etenkin näin online, harvemmin kukaan kaduilla tulee päätään ainakaan allekirjoittaneelle aukomaan). Mutta korostan, että tää on vain mun 2 senttiäni ja tässä SC:n threadissa olen toki se joka on palautetta pyytänyt. Joskus vaan toivoo, että ihan tiukin tavara olisi ilmaistu vähän erilailla.

Esm. isojen kv portaalien kommeteissa harvoin tapaa yhtä _suoraa_ vittuilua kuin näillä suomalaisilla palstoilla. Toisaalta englanninkieltä on aika paljon helpompi pehmentää kuin suomea, joten siitä leetä.

*piis*



Joo, olet kyllä oikeassa, ilkeä meininki. Mutta kuten sanottu, sillä ilkeilylläkin voi olla pointti. Esitysasu vaan on niin karu että brittimieheltä tulisi tippa linssiin moista lukiessa. Onneksi suomalaisten jurotus estää moisen herkistelyn. *vink*

Jos oletkin loukkaantunut noista mun postauksista, niin katsopa niitä vinkkelistä jossa ihmiset käsittelevät omia postauksiaan jonkinlaisina kilpailuvälineinä. Hieman väärä sana ehkä, mutta yritän kuvastaa ainakin tämän portaalin joidenkin jäsenten mentaliteettia (itseni mukaanlukien) jossa väittely pitää voittaa ennen kuin se on alkanutkaan.

Siis etsi postauksista olennaisuudet ja ohita henkilökohtaisuudet, ne on silmälumetta, joka katoaisi varmasti kasvotusten jos sellainen tilanne joskus osuisi kohdalle.

Siitä huolimatta: Sun saitti ei toimi. *hymy* –eikö kuulostakin laimealta sanottuna ilman verbaaliakrobaattista kettuilua?

Ja joo... aukikirjoitettuna CafeDelMar-läppää ymmärtää paremmin... se on siis mahdollisesti liian sisäänpäinlämpiävä auetakseen ilman selostusta?

*piis*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

MfLI

Posts: 502

#233 • • MfLI www.SoundChilds.net

Itis,
Siitä huolimatta: Sun saitti ei toimi. *hymy* –eikö kuulostakin laimealta sanottuna ilman verbaaliakrobaattista kettuilua?

Ja joo... aukikirjoitettuna CafeDelMar-läppää ymmärtää paremmin... se on siis mahdollisesti liian sisäänpäinlämpiävä auetakseen ilman selostusta?

*piis*



No joo. Verbaaliakrobaattista kettuilua osaan kyllä uskoakseni arvostaa kun se on taitavasti esitettyä, mutta varsinkin nuoremmat kirjoittajat melko usein tuntuvat unohtavan kuinka todella kovalta kirjoitettu teksti näytää (varsinkin ilman hymiöitä). Eihän siitä ota kukaan selvää kuinka tosissaan/leikillään toisessa päässä ollaan jos ei tekstiä mitenkään lavenneta.

_Sun saitti ei toimi_ on tietty karua luettavaa ja siihen liittyen sitä aina mielellään saisi edes lyhyet asiaperusteet. Omassa tapauksessasi olet antanut niitä todella kiitettävästi -vaikken itse läheskään kaikesta ole ole ollut samaa mieltä (näkemyksesi on subjektiivinen ja sellaisenaan yksi muiden joukossa), olen toki esim esityksesi nappien käytöstä ostanut varauksetta. Johon liittyen vaivannäöstäsi vilpittömät kiitokseni.

Cafe Del Mar... biisin slapstick ei varmaan tule sisäistetyksi koska olen tällainen makuuhuonestudio noob. Toisaalta... On siitä joku pitänytkin:D
MfLI

Posts: 502

#234 • • MfLI www.SoundChilds.net

Dementation, 5.12.2006 10:29:
Aika monesta biisistä mulle riittäis 128 versio, se vaatis jotain erikoista että lähtisin ostamaan 256 versiota jos ton 128 tasoisen saa ilmaiseksi... Suosittelen että toi toinen olis vaikkapa 64 kbps, jolloin sitä ei munkaan kaltainen musikaalisesti lahjaton paskalla äänentoistolla soitteleva haluais/pystyis kuuntelemaan.



Tähän vielä. Ilman muuta demoaminen onnistuu alhaisemmilla kbps:lla. Lisäksi siis vielä se, että demottava/previka tiedosto on täysin erillinen mahdollisesti myytävästä tuotteesta. Tuolla on myös kokonaan oma _genre_ mainoksille jotka nousevat/laskevat chartseilla ihan tavalliseen tapaan muun audion joukossa. Mainostaminen näin onnistuu koska audion voi linkittää mihin tahansa myytävään tuotteeseen.

Apo,
...ja se ettei lähtökynnys palveluiden käyttämiseen ole siellä kuitenkaan niin iso kuin esim. sc:n suhteen. Ja kun se on vielä ilmainen...



Olisitko vielä halunnut perustella omasta näkökulmastasi mikä erityisesti tekee SC:n käytettävyydestä hankalaa?

Muillekin jos meni ohi. Olen siis muuttanut varsinkin etusivua toivottavasti entistä selkeämpään suuntaan. Yhtenä keskeisenä pointtina oli nimimerkin _Itis_ idea muutaman suuremman napin käyttämisestä eri pääteemoihin liittyen.
Juhgu

Posts: 7,921

#235 • • Edited Juhgu Virnistelijä
Hei, mun Indie Respect -proggiksen biisi on hävinny tuolta. Mitäs tämä tälläinen peli on! Rahaakaan ei oo tullu vielä latin latia vaikka odotukset oli kovat. Oon kyllä aika pettynyt!

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

RiD

Posts: 2,817

#236 • • Edited RiD Nukemi

Juhgu, 24.4.2007 13:42:
Hei, mun Indie Respect -proggiksen biisi on hävinny tuolta. Mitäs tämä tälläinen peli on! Rahaakaan ei oo tullu vielä latin latia vaikka odotukset oli kovat. Oon kyllä aika pettynyt!



Blasphemy!

Äänilapaset raastupaan!

--
*super* *possu*

Dementation

Posts: 2,892

#237 • • Dementation wednesday?

Juhgu, 24.4.2007 13:42:
Hei, mun Indie Respect -proggiksen biisi on hävinny tuolta. Mitäs tämä tälläinen peli on! Rahaakaan ei oo tullu vielä latin latia vaikka odotukset oli kovat. Oon kyllä aika pettynyt!



Sua on selvästi huijattu...
Oisko oikeusjutun aika?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

evvk

Posts: 1,918

#238 • • evvk
lopeta jo on 69.61%
evvk

Posts: 1,918

#240 • • Edited evvk

domi, 25.5.2007 20:07:
---
Mark Hamilton, 25.5.2007 20:05:
lopeta jo on 69.61%

---

Tässäpä informatiivista tietoa sen verran että kannatti bumpata threadi.



No.. joo mä ihmettelen miksi tän threadhin perustaja jaksaa jatkaa tätä projektia.. myöskin yrittäjä ei saa työmarkkinatukea joten mistä tää rahansa repii? Mä en ainakan usko että rahaa tulee tämän projektin tiimoilta--