MfLI, 12.12.2006 13:37:
---
Itis, 12.12.2006 13:18:
---
akir0, 12.12.2006 12:39:
Mun mielestäni palveluun kannattaa alkaa ympätä mainoksia, vasta sitten kun se on suosittu. Sitä ennen banneri-mainonta lähinnä karkottaa ihmiset.
---
WORD. Ensin oma juttu kuntoon, sitten vasta mainostetaan muiden juttua omalla sivulla.
---
Hmm... Ehkä jos palvelun ideana markkinointiteknisesti on näyttää ainoastaan ulkopuolisten mainostajien mainoksia palvelun käyttäjille. Nythän on kuitenkin ensisijaisesti kyse ideasta, jossa palveluun rekisteröityvä jäsen voi näyttää käytännössä omia mainoksiaan ja oikeasti promota omia tuotteitaan ja ideoitaan vierailijoille (ei vain demota niinkuin yleensä portaaleissa) ja käyttäjät nimenomaan saavat mainonnan ja myynnin tuotoista yhteisönä hyötyä siinä missä portaalin ylläpitokin.
Toisin sanoen oma ajtukseni on että tasapainoinen lähestymistapa on ok = Kohtuullisesti mainoksia joiden tuotto kohdistetaan myös palvelun sisällöntuottajille eli rekisteröityneille käyttäjille.
Tänä päivänä varmaan 99% sivuista joilla vierailen sisältää mainoksia enkä ainakaan itse näe siinä mitään vikaa - varsinkaan jos mainokset ovat kohdistettuja ja itseäni sisällön puolesta kiinnostavia. Klikkailen niiden linkkejä täysin sujuvasti siinä missä muitakin.
No omaperäisempää olisi tehdä sitten toteutus jossa mainokset ovat pääosassa eikä yrittääkään tehdä kauppa/portaali/mainos/portfolio/mikälie-juttua. Jos itse olisin tekemässä sivua jossa saa mainostaa, tekisin siitä niin tyylikkään kuin osaisin ja perustaisin ideani visuaaleihin. Niitähän mainokset ovat. Olisin suorastaan innostunut miettimään omaperäistä tapaa tehdä sivu joka näyttää esim jonkun portfoliolta mutta onkin pelkkää mainontaa. Suorastaan tarjoutuisin tekemään ne mainokset asiakkailleni, jokaiselle jokin erittäin omaperäinen juttu. Näin saisin aikaan hässäkkää nettidesignerien keskuudessa mistä yleensä seuraa suosiota koska ne linkittää juttuja eteenpäin jos ne on tarpeeksi tyylikkäitä.
Eli IMO menet TÄSSÄKIN perse edellä puuhun ilman omaperäistä ideaa. mutta mä olenkin vaan mainoksia työkseni väkyttävä pölkky...
Aaaarg sun kanssa