Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,637 views

Timce

Posts: 5,381

#221 • • Timce

domi?



I c teh ?-mark? R wII not sure?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

domi

Posts: 7,069

#222 • • domi Työn sankari.

Timce, 12.3.2008 22:36:
---
domi?

---


I c teh ?-mark? R wII not sure?


Lähinnä kysymysmerkki ilmaisi sitä, että ihmettelisin suuresti jos se ilmoittaisi jollain muulla tavalla, esim. ilotulituksilla tai hauskoilla viireillä sitä, ennemmin kuin ylläolevilla jutuilla.
ezzy

Posts: 8,060

#223 • • ezzy Droid-pappa

Timce, 12.3.2008 22:32:
---
Timce
Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä

---


Tähän en ole vielä saanut vastausta.



Vastasin jo et samoja levyjä, samat oireet. Äänet levystä(kilinää, rahinaa, surinaa), hidastelu, virheily, kaatuilu. Oireita on miljoona.
Timce

Posts: 5,381

#224 • • Timce

domi
Lähinnä kysymysmerkki ilmaisi sitä, että ihmettelisin suuresti jos se ilmoittaisi jollain muulla tavalla, esim. ilotulituksilla tai hauskoilla viireillä sitä, ennemmin kuin ylläolevilla jutuilla.



I was being said, these guys no said, they have prblms in their mac. :(

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Timce

Posts: 5,381

#225 • • Timce
I got it. Meikäläisellä on asenneongelma ja sillä selvä. Unohtakaa.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Miinapiina

Posts: 3,494

#226 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
nyt ois kyl taas aikas iso ongelma...

eilen kun menin kotiin, käynnistin tietokoneen. taustakuvana mul on ollut muksujen foto, jota ei enää ollut, vaan se windowsin perus kukkaniitty whatever ja kaikki mun pikakuvakkeet muutamaa lukuunottamatta oli kadonneet. sit siihen tuli joku ilmotus uudesta modeemista ja sen asentamisesta (?) ja joku ikkuna missä alettiin asentaan mozillaa, ja siin oli joku kyssäri et tuodaanko kirjanmerkit tms explorerista tms (?)... miks ihmeessä ??

painelin sit kaikkiin peruuta, ja sammutin koneen ja käynnistin uudelleen, ni sen jälkeen tuli joku ilmotus jostain levyn tarkistamisesta yms (en kässää ku en oo kässäri *nyyh*) mut ei sitä perusjuttuu mikä tulee jos sammuttaa koneen väärin tai jotain... (joo en osaa selittää *uuh*)

no sit pari tuntii siin "tarkastamisessa" meni, ja jotainhan se kone siin teki ku tuli ihme koodikoodikoodia (tyyliin c/kfoauihyfjk/ncföalhfjbfaiu/sgfakjbfka) ja teksti et ei pystytä lukemaan/avaamaan/jotain vastaavaa, ja et se poistetaan ja korvataan "jollain"...
ja tossa koodikoodikoodissa luki jtn internetjuttuja.... ja sieltä poistu/korvattiin vissiin kait aikas paljon kaikkea... kai, en kässää...

sit ku kone käynnisty uudelleen ni ei auennutkaan enää windows, vaan se ruutu jäi siniseks ja siin luki microsoft windows xp eikä mitään muuta.

sit ku koitin käynnistää uudelleen, ni sama tarkastaminen alko uudelleen, eikä vieläkään auennut windows *nyyh*

enkä saanut konetta vikasietotilaankaan, tuli vaan musta ruutu ja ylhäällä valkonen koodikooditeksti *täh*

joo, oon aika datapöljäke, ja toi sepostus (saattaa) kuulostaa aikas sekavalta, enkä ees oota et kukaan mun ongelmaa ratkasee, ois vaan kiva saada ees jotain ajatusta, mistä moinen saattaa johtua...

kiittäen jo etukäteen =)

muoks: nii ja maanantaina illalla ku avasin koneen, ni sieltä saatto kuuluu jtn meteliä... ja siis suljin sen ti aamuna, ku oli jäänyt yöks päälle ja avasin uudelleen siis eilen ku menin kotiin... ja siitä se kaikki hauskuus sit läks *nyyh*

--
pinkki on pop!!!

ville

Posts: 3,780

#227 • • ville olen oikeasti ujo
Jos ne oli jotain checkdisk tai vastaavia sun kovalevy on todennäköisesti nyykähtänyt.
Ozma

Posts: 867

#228 • • Ozma Eurobeat maniac! IKE IKE! Harder.fi

Miinapiina, 28.5.2008 09:24:
nyt ois kyl taas aikas iso ongelma...



Ala kaynnista enaa konettas. Vie kovalevy joko paikalliseen _OSAAVAAN_ atk-liikkeeseen ja pyyda varmuuskopio kovalevystasi uudelle kovalevylle, mikali oli vahankaan tarkeita kuvia yms. Kerro tilanne ja pyyda oleen hellavaraisia :)

En tieda kovalevysi kokoa, mutta 500GB taitaa olla jo alle 70eur ja liksat paalle niin 150eurolla saat talteen kaiken :)
Timce

Posts: 5,381

#229 • • Timce
Voisko joku kertoa, minne ovat kadonneet Oma tietokone ikkunasta kovalevyjen tiedot? (Valitse tiedoissa on valittuna Vapaa tila/Koko yhteensä.Eipä näy.)


pic

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

domi

Posts: 7,069

#230 • • domi Työn sankari.

Timce, 30.5.2008 10:28:
Voisko joku kertoa, minne ovat kadonneet Oma tietokone ikkunasta kovalevyjen tiedot? (Valitse tiedoissa on valittuna Vapaa tila/Koko yhteensä.Eipä näy.)


pic


Tyyppi-sanan päällä hiiren oikeaa näppäintä ja sieltä sitten valitset kentät mitkä näkyy.
Timce

Posts: 5,381

#231 • • Timce

domi
Tyyppi-sanan päällä hiiren oikeaa näppäintä ja sieltä sitten valitset kentät mitkä näkyy.



Halutut kentät on valittu, mutta eipä näy.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

blastic

Posts: 930

#232 • • blastic ballistic ballstick

Timce, 30.5.2008 10:33:
---
domi
Tyyppi-sanan päällä hiiren oikeaa näppäintä ja sieltä sitten valitset kentät mitkä näkyy.
---


Halutut kentät on valittu, mutta eipä näy.



Näyttäis olevan toi yks kenttä jokseenkin hemmetin leveä. Skrollaappa reilusti oikealle ja kato mitä sieltä löytyy.
Timce

Posts: 5,381

#233 • • Timce

blastic
Näyttäis olevan toi yks kenttä jokseenkin hemmetin leveä. Skrollaappa reilusti oikealle ja kato mitä sieltä löytyy.



Enpä huomannut tuota katsoa. Kiitos vinkistä.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Auacusha

Posts: 1,097

#234 • • Auacusha Koneradio
En nyt oikein tiennyt kuuluuko tämä tänne, vai kysy tyhmiä ketjuun mutta useamman kysymyksen takia laitoin tänne.

Eli olen ostamassa uutta tietokonetta, ja edullisuuden vuoksi olen valinnnut osista koneen kasaamisen tavaksi hoitaa asian. Koska tietokone tietoisuuteni on rajoittunut niin ajattelin ny kuitenkin varmistaa muutaman asian ennenkuin kävelen kauppaan.

Tässä on linkki kyseiseen kokoonpanoon mitä olen ajatellut:

http://www.verkkokauppa.com/index.php?path=ostoskori&p_5431=2&p_15109=1&p_5670=1&p_10567=1&p_28902=1&p_3381=1&fill_empty=1

a: Riittääkö tuo kotelon mukana tuleva 400w poweri näille osille?
b: onko emolevyssä on mahdollisuus liittää 2kpl IDE laitteita joten voisin asentaa siihen vanhasta koneesta IDE kovalevyn sekä dvd aseman?
c: Onko tuossa kaikki mitä tarvitsen kokoamisen lisäksi saadakseni toimivan tietokoneen vai puuttuuko jotain?

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Saarre

Posts: 1,151

#235 • • Saarre

Sensuurikalastaja, 16.6.2008 12:06:
En nyt oikein tiennyt kuuluuko tämä tänne, vai kysy tyhmiä ketjuun mutta useamman kysymyksen takia laitoin tänne.

Eli olen ostamassa uutta tietokonetta, ja edullisuuden vuoksi olen valinnnut osista koneen kasaamisen tavaksi hoitaa asian. Koska tietokone tietoisuuteni on rajoittunut niin ajattelin ny kuitenkin varmistaa muutaman asian ennenkuin kävelen kauppaan.

Tässä on linkki kyseiseen kokoonpanoon mitä olen ajatellut:

http://www.verkkokauppa.com/index.php?path=ostoskori&p_5431=2&p_15109=1&p_5670=1&p_10567=1&p_28902=1&p_3381=1&fill_empty=1

a: Riittääkö tuo kotelon mukana tuleva 400w poweri näille osille?
b: onko emolevyssä on mahdollisuus liittää 2kpl IDE laitteita joten voisin asentaa siihen vanhasta koneesta IDE kovalevyn sekä dvd aseman?
c: Onko tuossa kaikki mitä tarvitsen kokoamisen lisäksi saadakseni toimivan tietokoneen vai puuttuuko jotain?




a: Suosittelisin samantien 500w poweria, olettaen että koneeseen tulee vielä kasa usb-laitteita kiinni.
b: Emolevyyn saa yhden kaksijakoisen idekaapelin kiinni (UltraDMA) , eli saat.
c: sikäli osaat itse prosessorit asentaa (Itse kyllä ottaisin verkkokaupan asennukset jo ihan takuiden takia)
niin kaikki tarpeellinenhan tossa on.

--
*tähti* Full hearts cant lose

Avatar
#236 • • Dorka Guest

Sensuurikalastaja, a: Riittääkö tuo kotelon mukana tuleva 400w poweri näille osille?



...riittää enemmän, kuin hyvin. Itselläni vaikka kuinka monessa koneessa on 450w poweri missä on kovalevyjäkin jo pelkästään 4-8. Prosessoreiden virrankulutus on laskenut dramaattisesti ja ainoa oikeastaan kunnon virtasyöppö on näytönohjain ja kyseinen kortti ei hirveesti vie virtaa.

Ainoa missä kannattaa muistaa, että powereiden parashyötysuhde on silloin kun poweria rasitetaan noin 60% (no riippuu mallista ja merkistä tietysti) MUTTA monet viralähteet kovemmalla rasituksella rupeaa pitämään selvästi kovempaa meteliä ELI vaikka virtalähde kestäisi kuormaa niin silti voi olla suuremman powerin ostaminen jo ihan äänen kannalta tehdä merkittävän eron.

...joskin virtalähteiden äänekkyydessä on valtavia eroja, jos haluaa sen suhteen parasta niin Be Quietin powerit on paras vaihtoehto (ainakin niistä mitä on suomessa helposti saatavilla) - ne ovat käytännössä äänettömiä (1-2m päässä koneesta).
Auacusha

Posts: 1,097

#237 • • Auacusha Koneradio
Kiitos molemmille tuhannesti vastauksista *hymy*
Powerin ääni ei ole ongelma, ja koska muutenkin menee jo ylitse budjetin kone niin täytyy äänettömämmät powerit sekä kasaukset unohtaa...
Kohti uusia ulottovuuksia ja eiköhän tätä ketjua ja googlea käyttäen ole kone syksyllä viimeistään kasassa :D

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

Miinapiina

Posts: 3,494

#238 • • Edited Miinapiina ULEUS / lyllykkä
ja taas, ongelmia tosiaankin tekniikan kanssa *uuh* (miks aina mulla, kysyn vaan???!!!)
ja jotta ei ois liian hauskaa, ni toki ongelmat on taas tietokoneen kanssa... tällä kertaa ei toimi (ilmeisesti) näyttö... siis, kone lähti ihan normaalisti (kai) päälle, mut näyttö ei. näytössä siin eessä ku palaa se vihree valo sillon ku näyttö on päällä, ni palaa vaan oranssi valo (eli se näyttö on vissiin ns. valmiustilassa tms). mitää ei tapahdu, näyttöön ei tuu mitään. sit ku sitä näytön nappulaa painaa, näyttö vaan menee kiinni. ja ku painaa uudelleen, ni ei se päälle lähe, syttyy vaan se oranssi valo :(

otin sen näytön signaalipiuhan irti, ni sit siihen sytty se vihree valo ja näytölle tuli joku teksti (jotain et ei signaalii tms) ja ku laitoin piuhan takas kii, ni ei mitää tapahdu *uuh*

kuulostaa taas todella selkeästi, sryt, en o daatta (ku oisinkin... *nyyh*)

ajatuksia, anyone? *hihu*











(nii ja tiedoksi uteliaille: tossa edellisessä ongelmassa koneen kanssa autto ku asens windowsin uudelleen... kuvat sun muut oli tallella, huh *hihu*)

--
pinkki on pop!!!

Epailija

Posts: 5,636

#239 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Miinapiina, 8.7.2008 09:21:
otin sen näytön signaalipiuhan irti, ni sit siihen sytty se vihree valo ja näytölle tuli joku teksti (jotain et ei signaalii tms) ja ku laitoin piuhan takas kii, ni ei mitää tapahdu *uuh*



Ongelma on juurikin se, että näyttö ei saa koneelta signaalia. Sen takia se valo ei alussa muutu vihreäksi, sillä näyttösi luulee koneen olevan pois päältä. On vaikea sanoa onko vika näytönohjaimessa, näyttöpiuhassa vai itse näytössä. Tarkista ensin, että näytön signaalipiuha on kunnolla kiinni kummastakin päästä (ja oikeassa paikassa). Tarkista sen jälkeen, että näytönohjain on kunnolla paikoillaan (eihän se liitin, johon lykkäät näytön signaalipiuhan ole mitenkään vinossa?). Jos ei auta, niin kokeile näytön liittämistä johonkin toiseen koneeseen, jos tämä on mahdollista (lainaa esim. kaverin kannettavaa tms.).

Päästääkö tietokoneesi mitään ylimääräisiä piippauksia käynnistettäessä?

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Miinapiina

Posts: 3,494

#240 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Epailija, 8.7.2008 09:40:

Ongelma on juurikin se, että näyttö ei saa koneelta signaalia. Sen takia se valo ei alussa muutu vihreäksi, sillä näyttösi luulee koneen olevan pois päältä. On vaikea sanoa onko vika näytönohjaimessa, näyttöpiuhassa vai itse näytössä. Tarkista ensin, että näytön signaalipiuha on kunnolla kiinni kummastakin päästä (ja oikeassa paikassa). Tarkista sen jälkeen, että näytönohjain on kunnolla paikoillaan (eihän se liitin, johon lykkäät näytön signaalipiuhan ole mitenkään vinossa?). Jos ei auta, niin kokeile näytön liittämistä johonkin toiseen koneeseen, jos tämä on mahdollista (lainaa esim. kaverin kannettavaa tms.).

Päästääkö tietokoneesi mitään ylimääräisiä piippauksia käynnistettäessä?



eilen kokeilin tota signaalipiuhaa, otin irti ja laitoin takaisin kiinni... sillon ilmotti just sen et ei saa signaalia ku piuha oli irti ja ku laitoin takaisin, ni sit ei taas tapahtunut mitään.
mun mielestä mitkään liittimet sun muut ei oo mitenkään vinossa... voiks se näyttö (tai joku muu) hajoo vaan ihan itestään, ihan tosta noin vaan? *uuh*

kun koneen käynnisti eilen, siit kuulu se normipiippaus + sit joku muu piippi *ding*

tänään saisin yhen näytön lainaks, jonka voisin tökkää mun koneeseen, ja jos se toimii, ni sillon vissiin voi sulkea pois sen vaihtoehdon et näytönohjaimes ois vikaa... (?)

--
pinkki on pop!!!