Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,615 views

Lost-Soul

Posts: 3,107

#41 • • Lost-Soul los pallos

alek száhala, 7.1.2007 14:49:
---

Pitääks toi paljon meteliä sit? Vai mikä siinä kusee?


Se voi pitää metelii. Onhan toi joku silent versio, mutta niistäkään kaikki ei oo oikeesti hiljasii. Jos siinä on joku valmistajan oma tuuletin päällä, niin varaudu sen vaihtamiseen, mutta tietty jos siinä on esim zalmanin tuuletin (siili) tai passiivinen ni eipä tarvi murehtia. Eli yleensä noi valmistajien omat jäähdytykset tuulettimen ja siilin kanssa on tarpeeksi tehokkaita, mutta meteli on aivan hirveetä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Skipi

Posts: 650

#42 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
Gigantin myymät fujitsut menee myös Norjaan huoltoon..
Asapcom huoltaa "Suomi-Fujitsut"
Powermillistä lähti virallinen Fujitsu yksikkö pois juuri Asapcomiin.
gobbe

Posts: 262

#43 • • gobbe skenekuva

Skipi, 7.1.2007 19:44:
Gigantin myymät fujitsut menee myös Norjaan huoltoon..
Asapcom huoltaa "Suomi-Fujitsut"
Powermillistä lähti virallinen Fujitsu yksikkö pois juuri Asapcomiin.



Koskas tämä on siirtynyt? Ainakin vielä hetki sitten virallinen huolto oli Fujitsu-Siemensin mukaan Powermill josta oman akkunikin sain. Puhutko nyt Fujitsun laitteista (joita ei suomessa edes kauheasti ole) vai Fujitsu-Siemensistä?

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

Skipi

Posts: 650

#44 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///

gobbe, 7.1.2007 19:49:
---
Skipi, 7.1.2007 19:44:
Gigantin myymät fujitsut menee myös Norjaan huoltoon..
Asapcom huoltaa "Suomi-Fujitsut"
Powermillistä lähti virallinen Fujitsu yksikkö pois juuri Asapcomiin.

---


Koskas tämä on siirtynyt? Ainakin vielä hetki sitten virallinen huolto oli Fujitsu-Siemensin mukaan Powermill josta oman akkunikin sain. Puhutko nyt Fujitsun laitteista (joita ei suomessa edes kauheasti ole) vai Fujitsu-Siemensistä?


Nimenomaan Fujitsu-Siemens osasto lähti sielt millistä, koska homma vaan ei siel kauheen hyvin toiminu. Eli jos ite saisin päättää ni en ainakaa päästäis laitettani powermilliin a) kadotettavaksi b) huoltojonoon etc..
Twist

Posts: 925

#45 • • Twist Team Kemuttajat

Skipi, 7.1.2007 19:52:
---
gobbe, 7.1.2007 19:49:
---
Skipi, 7.1.2007 19:44:
Gigantin myymät fujitsut menee myös Norjaan huoltoon..
Asapcom huoltaa "Suomi-Fujitsut"
Powermillistä lähti virallinen Fujitsu yksikkö pois juuri Asapcomiin.

---


Koskas tämä on siirtynyt? Ainakin vielä hetki sitten virallinen huolto oli Fujitsu-Siemensin mukaan Powermill josta oman akkunikin sain. Puhutko nyt Fujitsun laitteista (joita ei suomessa edes kauheasti ole) vai Fujitsu-Siemensistä?

---

Nimenomaan Fujitsu-Siemens osasto lähti sielt millistä, koska homma vaan ei siel kauheen hyvin toiminu. Eli jos ite saisin päättää ni en ainakaa päästäis laitettani powermilliin a) kadotettavaksi b) huoltojonoon etc..



Power Mill kylläkin huoltaa viellä Fujitsu-Siemensin puhelimija , jos vika on mekaaninen ja vaatii uutta osaa niin tietääkseni puhelimet lähetetään Saksaan.
gobbe

Posts: 262

#46 • • gobbe skenekuva

Twist,
Power Mill kylläkin huoltaa viellä Fujitsu-Siemensin puhelimija , jos vika on mekaaninen ja vaatii uutta osaa niin tietääkseni puhelimet lähetetään Saksaan.



Fujitsu-Siemens ei kyllä tee puhelimia, BenQ-Siemens niitä teki BenQ:n ja Siemensin brandilla. Nimet menevät sekaisin. Siemens on saksalainen elektroniikkajätti, Fujitsu taasen IT-palveluita tarjoava talo. Fujitsu-Siemens tekee tietokoneita jne ja on siis Fujitsun ja Siemensin omistama. BenQ-Siemens taasen on entinen Siemensin matkapuhelinpuoli jonka Siemens myi Taiwanilaiselle BenQ:lle kun rumat ja toimimattomat luurit eivät käyneet kaupaksi toivotulla tavalla...

Mutta asiaan. Olen itse huoltanut FSC:n pikkuläppäriäni Powermillillä eikä minulla ole ainakaan ko. puljun toiminnoista mitään valitettavaa, huolto oli kohtuullisen ripeä eli oli luvattua lyhyempi ja kone tuli kuntoon. Olen myös tuolla huollattanut IBM:n Thinkpadia, tosin niiden huollot taitaa hoitaa IBM:n omat kaverit, ovat vain kait samoissa tiloissa.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

Twist

Posts: 925

#47 • • Edited Twist Team Kemuttajat

gobbe, 8.1.2007 00:00:
-....-



Joo .. Mun moka ... Ei oo taas ajatus kulkenut .
T0mbstone

Posts: 728

#48 • • T0mbstone The Process.

gobbe, 8.1.2007 00:00:
Mutta asiaan. Olen itse huoltanut FSC:n pikkuläppäriäni Powermillillä eikä minulla ole ainakaan ko. puljun toiminnoista mitään valitettavaa, huolto oli kohtuullisen ripeä eli oli luvattua lyhyempi ja kone tuli kuntoon. Olen myös tuolla huollattanut IBM:n Thinkpadia, tosin niiden huollot taitaa hoitaa IBM:n omat kaverit, ovat vain kait samoissa tiloissa.



Eipä Powermillissä ole ollut valittamista ainakaan takuuhuollon kanssa. Kuriiri käy hakemassa koneen kotiovelta ja tuo sen sitten takaisin viikon parin kuluttua lähtemisestään.

En suosittele kauhean lämpimästi Fujitsu-Siemensin läppäriä. Oma Amilo kävi takuuaikanaan 3 kertaa huollossa. Vaihdettu pari kertaa kiintolevy, emolevy, DVD-asema, touchpadi ja näytön invertteri. Ja tyyppivian ansiosta akku ei kestä hengissä kovinkaan pitkään.

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Zandy

Posts: 273

#49 • • Edited Zandy

a, 8.1.2007 11:41:
---
T0mbstone, 8.1.2007 11:37:
En suosittele kauhean lämpimästi Fujitsu-Siemensin läppäriä. Oma Amilo kävi takuuaikanaan 3 kertaa huollossa. Vaihdettu pari kertaa kiintolevy, emolevy, DVD-asema, touchpadi ja näytön invertteri. Ja tyyppivian ansiosta akku ei kestä hengissä kovinkaan pitkään.

---

oma amilo ei ole käynyt huollossa kertaakaan, fujitsu-siemens on yksi parhaat arvosanat saaneista elektroniikkayrityksistä ympäristöystävällisyyden osalta, ja fujitsu-siemens on järjestänyt kahteen otteeseen akunvaihto-ohjelmat niiden kahden kannettavamallin osalta, joita tuo akun tyyppivika koskee. malleja itsessäänhän löytyy kymmeniä.



Myös mun Amilo on reissannut huollossa, takuun aikana siitä vaihdettiin emolevy, kiintolevy, saranat ja kansi. Ja akussa myös ongelmia koko ajan. Takuu meni umpeen muutama vko sitten, "innolla" odotan mikä menee seuraavaksi rikki nyt kun huollon joutuu maksamaan itse. *igor*

Ai niin, myös näyttö temppuilee tasaisin väliajoin ja langattoman nettiyhteyden muodostamisessa on ongelmia vähän liian usein...
Kolera

Posts: 4,256

#50 • • Edited Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

a, 8.1.2007 11:41:
oma amilo ei ole käynyt huollossa kertaakaan, fujitsu-siemens on yksi parhaat arvosanat saaneista elektroniikkayrityksistä ympäristöystävällisyyden osalta, ja fujitsu-siemens on järjestänyt kahteen otteeseen akunvaihto-ohjelmat niiden kahden kannettavamallin osalta, joita tuo akun tyyppivika koskee. malleja itsessäänhän löytyy kymmeniä.


SE EI OOKKAA VAAN SANOMASSA VITTUILEMASSA! SE JOPA LUKEE NÄITÄ!

todella oleellista. eikö?

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

T0mbstone

Posts: 728

#51 • • Edited T0mbstone The Process.

a, 8.1.2007 11:41:
oma amilo ei ole käynyt huollossa kertaakaan, fujitsu-siemens on yksi parhaat arvosanat saaneista elektroniikkayrityksistä ympäristöystävällisyyden osalta, ja fujitsu-siemens on järjestänyt kahteen otteeseen akunvaihto-ohjelmat niiden kahden kannettavamallin osalta, joita tuo akun tyyppivika koskee. malleja itsessäänhän löytyy kymmeniä.



Toi jälkimmäinen oli Sonyn akunvaihto-ohjelma ja kyse oli viallisista akuista. Itsellä olevan koneen mallia ei noissa listoissa edes ole. Tyyppivika oli siis se, että kone lataa akkua jatkuvasti verkkovirran ollessa kytkettynä.--> käyttöikä lyhenee huomattavasti.

Ympäristöystävällisyys plussaa. Mutta ei se takaa toimivaa tekniikkaa. *hymy*
Toki itsellä kokemusta vaan "halppis" Amilosta. Voihan kalliimmat mallit olla suunniteltu paremmin ja valmistettu laadukkaammista osista.

Jos joskus ostan vielä PC läppärin. Aivan varmasti se ei ole Fujitsu. *vink*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

Birgie

Posts: 1,311

#52 • • Birgie Kikati

Jocular, 5.1.2007 12:55:
Off topic:
Joku osaava "handyman" vois perustaa semmosen aviomiespalvelu -topicin tänne missä tarjoais palveluita aina tekniikasta puihin ja palikoihin..

Tarvisin kipeesti ikkunoiden tiivistystä. Anyone? *pepsodent* Kyl mä varmaa itekki osaisin mut oon vaan laiska. Miesten hommia ;)




Laitat vähän KITTIÄ väliin!

;D

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Jocular

Posts: 1,359

#53 • • Jocular Janni

Birgie, 9.1.2007 10:31:
---
Jocular, 5.1.2007 12:55:
Off topic:
Joku osaava "handyman" vois perustaa semmosen aviomiespalvelu -topicin tänne missä tarjoais palveluita aina tekniikasta puihin ja palikoihin..

Tarvisin kipeesti ikkunoiden tiivistystä. Anyone? *pepsodent* Kyl mä varmaa itekki osaisin mut oon vaan laiska. Miesten hommia ;)

---



Laitat vähän KITTIÄ väliin!

;D



NO TUU KÄYMÄÄN NI TUNKEEN SUT SINNE VÄLIIN! *nauru*

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Birgie

Posts: 1,311

#54 • • Birgie Kikati

Jocular, 9.1.2007 10:35:
---
Birgie, 9.1.2007 10:31:
---
Jocular, 5.1.2007 12:55:
Off topic:
Joku osaava "handyman" vois perustaa semmosen aviomiespalvelu -topicin tänne missä tarjoais palveluita aina tekniikasta puihin ja palikoihin..

Tarvisin kipeesti ikkunoiden tiivistystä. Anyone? *pepsodent* Kyl mä varmaa itekki osaisin mut oon vaan laiska. Miesten hommia ;)

---



Laitat vähän KITTIÄ väliin!

;D

---


NO TUU KÄYMÄÄN NI TUNKEEN SUT SINNE VÄLIIN! *nauru*




MÄ OON TULOSSA IHAN JUST *nauru*

--
Elämä ei ole täydellistä, kuolema on täydellistä.

Avatar
#55 • • Viola00 Guest
Kun joku sanoi, et tää kone laittas "ylimääräsiä ohjelmia" päälle kun käynnistän koneen (joka aiheuttais et ois liikaa yhtäaikaa päällä ja siks ylikuumenee ja sammuu*täh*) niin mistä saan tietää koneelta et mitä se mahd. laittaa sit päälle ja miten saan ne pois? Nollataanko jotkut asetukset? *igor* Mä oon ihan pihalla. Kunhan saisin koneen käyttöö vaan kouluteksteille, meselle ja sähköpostille & pankille.. en muuta todellakaan haluu/tarvii..

t. tietokoneguru *igor*
Bio

Posts: 4,429

#56 • • Bio The Bullies / Pinky
Kysytääs ny täällä, jos joku osais auttaa. Eli ostin tos hiukan aikaa sit Samsungin digiboxin ja en viittiny ostaa tallentavaa boxia kun mulla on tallentava dvd (Panasonic DMR-E53). Kuitenkaan dvd ei löydä digikanavia, vaikka scart-johdot on oikein laitettu --> boxista dvd:n kakkospaikkaan (AV2/ext/decoder) ja dvd:n ykköspaikasta (AV1) tv:seen. Kaikki muut toimii täysin, mut en pysty nauhoittaa dvd:llä digikanavia. DVD:n asetuksissa voi vaihtaa AV1:n ja AV2:n yhteyksiä ja signaaleja, mut oon niitäkin eri vaihtoehdoilla kokeillu.

Eli onks jollain samanmerkkistä DVD:tä kuin mulla ja omistaa digiboxin ja saa näkyy digikanavat siin DVD:ssä. Vai osaaks muu muuten auttaa. Menee hermot *pökr*
fosa

Posts: 382

#57 • • fosa

Bio, 17.1.2007 22:00:
Kysytääs ny täällä, jos joku osais auttaa. Eli ostin tos hiukan aikaa sit Samsungin digiboxin ja en viittiny ostaa tallentavaa boxia kun mulla on tallentava dvd (Panasonic DMR-E53). Kuitenkaan dvd ei löydä digikanavia, vaikka scart-johdot on oikein laitettu --> boxista dvd:n kakkospaikkaan (AV2/ext/decoder) ja dvd:n ykköspaikasta (AV1) tv:seen. Kaikki muut toimii täysin, mut en pysty nauhoittaa dvd:llä digikanavia. DVD:n asetuksissa voi vaihtaa AV1:n ja AV2:n yhteyksiä ja signaaleja, mut oon niitäkin eri vaihtoehdoilla kokeillu.

Eli onks jollain samanmerkkistä DVD:tä kuin mulla ja omistaa digiboxin ja saa näkyy digikanavat siin DVD:ssä. Vai osaaks muu muuten auttaa. Menee hermot *pökr*



Käsittääkseni siinä tallentimessa pitäis itessään olla digiviritin.. Sehän nauhottaa omalta virittimeltään, joka on analoginen.. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen..

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Avatar
#58 • • Edited REivaaja Guest

Branquela, 11.1.2007 16:57:
Kun joku sanoi, et tää kone laittas "ylimääräsiä ohjelmia" päälle kun käynnistän koneen (joka aiheuttais et ois liikaa yhtäaikaa päällä ja siks ylikuumenee ja sammuu*täh*) niin mistä saan tietää koneelta et mitä se mahd. laittaa sit päälle ja miten saan ne pois? Nollataanko jotkut asetukset? *igor* Mä oon ihan pihalla. Kunhan saisin koneen käyttöö vaan kouluteksteille, meselle ja sähköpostille & pankille.. en muuta todellakaan haluu/tarvii..

t. tietokoneguru *igor*


Ohjelmat näkyy Ctrl+Alt+Delete:teä painamalla. Sieltä Processes ja luokitus usernamella. Katot mitä et tarvii... (on vähän ihmeellisiä nimiä välillä)
Jos ei auta, vika voi olla likasessa koneessa. Imurointi varovaisesti välillä kannattaa, mutta ei sitä tarvii viikkosiivouksen yhteydessä tehdä.
T:Dipl.Prosessori

Ps: Tai luo uusi käyttäjä Control panel\
User accounts
Jammailija

Posts: 3,224

#59 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Luojalle kiitos tekniikka kämpässäni ny toimii moitteetta. Praise the lord!

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

Bio

Posts: 4,429

#60 • • Bio The Bullies / Pinky

fosa, 17.1.2007 22:03:
Käsittääkseni siinä tallentimessa pitäis itessään olla digiviritin.. Sehän nauhottaa omalta virittimeltään, joka on analoginen.. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen..



eli siis pitäiskö mun ostaa joku välikappale dvd:een? siis mun dvd ei tajua digilähetystä, vaan ainoastaan analogista..

soitin maahantuojallekin, mut sielt otettiin vaan soittopyyntö, lupas soittaa uudestaan.. sit on sit jo 2 päivää..
pitää varmaan uudestaan soittaa sinne..