Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,644 views

ville

Posts: 3,780

#101 • • ville olen oikeasti ujo

hrdkvr, 20.2.2007 11:10:
universaalia en osta kun elokuvassa se kuoli..eiku.. sen takia kun mun digiboxissa on niin paljon extranappuloita kivasti aseteltuina että esim kameleont ei siihen kykene fiksusti.



No kameleont onkin yleiskaukosäätimien mopo *tirsk*
hrdkvr

Posts: 3,929

#102 • • hrdkvr KURGO

ville, 20.2.2007 11:28:
---
hrdkvr, 20.2.2007 11:10:
universaalia en osta kun elokuvassa se kuoli..eiku.. sen takia kun mun digiboxissa on niin paljon extranappuloita kivasti aseteltuina että esim kameleont ei siihen kykene fiksusti.

---


No kameleont onkin yleiskaukosäätimien mopo *tirsk*



onx ehdotuksia?

ainakin EPG nappi olis kiva olla nuolten lähellä samoin archive
olis ehkä muutenkin syytä ostaa joku universaali kun digibobin menu + nuolet on kytössä kun kotiteatteri on kiinni niin kotiteatteri menee päälle ja avaa luukun :D

jonkin näköistä päällekkäistoimintaa hertsialueella??

mut onneks ei kenkkuile kun kotiteatteri on päällä ,, muuten olisin jo palauttanut

--
-keep it hard-

anton fine

Posts: 1,359

#103 • • anton fine myspace.com/finethedj
tv:stä pitää laittaa säätö päälle joka tunnistaa signaalit.. jos semmoinen säätö löytyy, yleensä kuluttajamalleista ei löydy. hdmi sinäänsä on vain piuha eikä siellä mitään kummepaa kulje kun kuva ja ääni
ville

Posts: 3,780

#104 • • Edited ville olen oikeasti ujo

hrdkvr, 20.2.2007 11:34:
onx ehdotuksia?



Kannattaa dvd plazaa katsella, yleisesti taitaa olla Philips Pronto ja Logitechin Harmony sarja aika suositeltuja. Itsellä on logitechin 895:n joka tekee rf-ir muunnoksen ja siten toimii kaikkialta kämpästä. Tilauksessa myös z-wave laitteita jotta saa valoja käskettyä samalla kakella. Oon ollut kyllä tosi tyytyväinen vaikka vähän muoviset napit onkin. Pikkusen himottaisi 1000:n, mutta ei oo yhden käden kake niin taitaa jäädä väliin.

Ongelma noissa kakeissa on, että alussa menee kyllä tunteja kun noita säätää.... mut sen jälkeen on loistavia :)
Auacusha

Posts: 1,097

#105 • • Edited Auacusha Koneradio
Hajoillut nyt koht kuukauden nettiongelman kanssa.
En sitten kirveelläkään saa toimimaan omassa koneessa vertaisverkon kuningasta Revconnectia aktiivi tilassa, taikka emulea ollenkaa, myöskään nettiradion lähettämistä en ole saanut toimimaan.
Toisessa koneessa joka on samassa modeemissa kiinni (A-link Roadrunner 44c) toimii tuo revconnect, mutta siinäkään ei toimi nettiradio. Radioo on tuolta toiselta koneelta lähetetty ennen, silloin modeemina oli joku Telewell usb modeemi, silloin toimivat kaikki ohjelmat hyvin. Nyt kun tuli toinen kone taloon lakkasi kaikki toimimasta.
Softa palomuureja on kokeiltu miljoonaa erilaista ja sallittu kyseisien ohjelmien sisään ja ulos pääsyt. Ei auta.
Myöskin on avattu portteja modeemin sisältä, ei vaikutusta.
NAT ei ole päällä joten siitäkään ei voi olla kyse.
Jos jollain bittinerolla olisi jotain vinkkejä niin enemmän kun mieluusti ottaisin vastaan.
niin ja kaiken maailman PortForwarding, afterdawn ohjeiden mukaisesti on myös yritetty vaille onnistumista.

Edit: Torrentit kuitenkin toimii moitteettomasti *ding*

--
Ootko hieman ryynejä vedellyt kenties kun aivot tuntuu vähän flippaavan?
(c) Sir Henri Risti

MiMoSa

Posts: 1,664

#106 • • MiMoSa

Dorka, 20.2.2007 10:17:
---
MiMoSa, 5.2.2007 15:29:
Pitääpä laittaa tää tännekin jos joku osais kertoa miten noin on voinut käydä. Miten kaikki koulutyöt voi muuttua muutamaksi kuvaksi jota on siellä kansiossa sitten vaikka kuinka monta kertaa? En tajua. Vituttaa ihan törkeesti jos niitä ei edes saa enää mitenkään pelastettua.*poks*
---

Saa pelastettua todennäköisesti osan, riippuu miten paljon olet sen koneen kanssa asennellut ohjelmia uudelleen. Joskin aivan kotikonstein se ei onnistu (jos halutaan pitää onnistumisprosentti mahdollisimman hyvänä) eli kannettavasta kovalevy irti ja laitetaan toiseen tietokoneeseen jossa sitten ajetaan erikoispalautusohjelma jolla etsitään kovalevystä ohi tiedostojärjestelmän jo formatoituja / poistettuja tiedostoja.

Jos on jotain super tärkeetä kadonnut niin älä tee koneella yhtään mitään (tarkoittaen et ettet edes laita sitä päälle) ja ota yhteyttä.


Ai miten paljon oon asennellu uudestaan.. Noh, paljon. Ja koneella on tehty sen jälkeen paljonkin. Mut tolta tikultahan ne hävis, ja sille/sillä en oo tehny vielä juuri mitään. Jotain pientä sillon aluks sähelsin mut toivottavasti en mitään vakavampaa. Pitää viedä se jollekin viisaammalle tässä kunhan sellasen löydän käsiini.

--
Elämä on ihmisen parasta aikaa
*tanssittel*

Snaggo

Posts: 1,147

#107 • • Snaggo ;__;
Onkos täällä ihmisiä jotka käyttävät Traktoria ja Kx-projectin ääniajureita?

Lähtökohta: Kaksi äänikorttia. SBLive!5.1 ja emon sisäänrakennettu AC'97. Hain paremman ASIO-ajurin(kxproject asio4all:in tilalle) vähemmän latenssin ja paremman äänenlaadun toivossa(SB:n kanssa ollut ongelmia).

Ongelma: en saa traktorissa asetettua toista soitinta toiselle äänikortille (Vinyl AC'97) kxproject valittuna. Itseasiassa koko kxproject ei näyttäisi "löytävän" sitä emon äänikorttia ollenkaan. Nää on näitä ASIO-juttuja...

Tämmöistä ongelmaa ei ole kun käytän ASIO4all:ia. Se listaa molemmat kortit. Tästäkin pitänee tosin varmaan mainita että näin ei aluksi ollut, vaan tuli tapeltua ennen kuin se AC'97 asio4allin alla siihen listaan yhtäkkiä itsestään ilmestyi...

Mutta siis, jotain säädöksiä kxprojectin puolella?

--
bojoing.

Snaggo

Posts: 1,147

#108 • • Snaggo ;__;

Snaggo, 7.5.2007 15:58:
itku



Taisinpa itse tajuta mistä kiikastaa. KxProject on nimenomaan SB-korteille. ei vissiin pidäkkään löytää tota emon sisäänrakennettua.

--
bojoing.

Snaggo

Posts: 1,147

#109 • • Snaggo ;__;
Kotiverkko-ongelmia.
Nyt joku kiltti vois selittää ytimekkäästi miten saan kaks konetta näkyviin toisilleen ja sharettamaan niiden välillä kun välissä on ADSL-modeemi jossa on neljä reikää.
En vaa millään sisäistä noita konffauksia siinä. pitiks se ny vissii heittää DHCP ja joku bridged päälle?
Ja modeemin mallina hyvin yleinen A-link RoadRunner 44E.

--
bojoing.

CM

Posts: 1,507

#112 • • Edited CM

Snaggo, 28.6.2007 23:22:
Kotiverkko-ongelmia.
Nyt joku kiltti vois selittää ytimekkäästi miten saan kaks konetta näkyviin toisilleen ja sharettamaan niiden välillä kun välissä on ADSL-modeemi jossa on neljä reikää.
En vaa millään sisäistä noita konffauksia siinä. pitiks se ny vissii heittää DHCP ja joku bridged päälle?
Ja modeemin mallina hyvin yleinen A-link RoadRunner 44E.



DHCP tietty päällä, ja bridge pois(?), että saadaan se koneiden aliverkko NATin ja palomuurin taakse (jos siis haettiin bridgellä tätä juttua).

Modeemiin palomuuri päälle ja Windowseista(?) pois päältä, niin koneet löytävät sen jälkeen toisensa sisäverkossa. En ole varma näistä Windows-kikkareista, mutta laita varmuuden vuoks molemmat koneet samaan työryhmään. Sitten jaat kansiot, joita pitää pystyä selaamaan toisella koneella. Todennäköisesti muuta konffia ei tarvitse edes tehdä.
Snaggo

Posts: 1,147

#113 • • Snaggo ;__;

CM, 29.6.2007 00:51:

DHCP tietty päällä, ja bridge pois(?), että saadaan se koneiden aliverkko NATin ja palomuurin taakse (jos siis haettiin bridgellä tätä juttua).

Modeemiin palomuuri päälle ja Windowseista(?) pois päältä, niin koneet löytävät sen jälkeen toisensa sisäverkossa. En ole varma näistä Windows-kikkareista, mutta laita varmuuden vuoks molemmat koneet samaan työryhmään. Sitten jaat kansiot, joita pitää pystyä selaamaan toisella koneella. Todennäköisesti muuta konffia ei tarvitse edes tehdä.



Sain nyt koneet juttelemaan toisilleen mutta nettiin en pääse, ffs. Ehdotuksia?

--
bojoing.

ville

Posts: 3,780

#114 • • ville olen oikeasti ujo

Snaggo, 1.7.2007 22:34:
---
CM, 29.6.2007 00:51:

DHCP tietty päällä, ja bridge pois(?), että saadaan se koneiden aliverkko NATin ja palomuurin taakse (jos siis haettiin bridgellä tätä juttua).

Modeemiin palomuuri päälle ja Windowseista(?) pois päältä, niin koneet löytävät sen jälkeen toisensa sisäverkossa. En ole varma näistä Windows-kikkareista, mutta laita varmuuden vuoks molemmat koneet samaan työryhmään. Sitten jaat kansiot, joita pitää pystyä selaamaan toisella koneella. Todennäköisesti muuta konffia ei tarvitse edes tehdä.

---


Sain nyt koneet juttelemaan toisilleen mutta nettiin en pääse, ffs. Ehdotuksia?



Saako koneet IP mitkä osoitteet? Näet sen avaamalla command promptin ja kirjoittamalla ipconfig. Jos osoitteet 192.168.... niin eivät saa IP osoitetta adsl montusta ts. dhcp serveri ei toimi.
domi

Posts: 7,069

#115 • • domi Työn sankari.

ville, 2.7.2007 08:57:
---
Snaggo, 1.7.2007 22:34:
---
CM, 29.6.2007 00:51:

DHCP tietty päällä, ja bridge pois(?), että saadaan se koneiden aliverkko NATin ja palomuurin taakse (jos siis haettiin bridgellä tätä juttua).

Modeemiin palomuuri päälle ja Windowseista(?) pois päältä, niin koneet löytävät sen jälkeen toisensa sisäverkossa. En ole varma näistä Windows-kikkareista, mutta laita varmuuden vuoks molemmat koneet samaan työryhmään. Sitten jaat kansiot, joita pitää pystyä selaamaan toisella koneella. Todennäköisesti muuta konffia ei tarvitse edes tehdä.

---


Sain nyt koneet juttelemaan toisilleen mutta nettiin en pääse, ffs. Ehdotuksia?

---


Saako koneet IP mitkä osoitteet? Näet sen avaamalla command promptin ja kirjoittamalla ipconfig. Jos osoitteet 192.168.... niin eivät saa IP osoitetta adsl montusta ts. dhcp serveri ei toimi.


Jos modeemin DHCP on päällä, niin osoitteet ovat juurikin tuota 192.168 -laatua. Silloin myös yhteys on sillattu. Ennemmin kannattaisi katsoa modeemin asetuksista saako se dslamilta ip:tä ollenkaan.
ville

Posts: 3,780

#116 • • ville olen oikeasti ujo

domi, 2.7.2007 08:59:
Jos modeemin DHCP on päällä, niin osoitteet ovat juurikin tuota 192.168 -laatua. Silloin myös yhteys on sillattu. Ennemmin kannattaisi katsoa modeemin asetuksista saako se dslamilta ip:tä ollenkaan.



Jos oikein muistan, tuo A-linkin RR ei anna tuosta osoiteavarauudesta osoitteita vaan 10:ä. Itselläni kun on joskus tuo sama laite ollut. Voi tosin olla, että muistan väärin.

Jokatapauksessa jos laitat tuon ipconfig, niin siitä samasta näkee dns serverit ja default gatewayn. Jos nämä ovat tyhjiä, ei dhcp serveri toimi.
gobbe

Posts: 262

#117 • • Edited gobbe skenekuva
RoadRunnerit tosiaan jakavat defaulttina osotteita 10.0-verkosta eli jos tulee 192.168-osotteita on joko laitetta konffailtu käsin.

EDIT: Niin ja esim. nebulan yhteys ei toimi kuin routed-tilassa, eli nattausta ei voi tehdä modeemilla.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

Snaggo

Posts: 1,147

#118 • • Edited Snaggo ;__;

domi, 2.7.2007 08:59:


ville, 2.7.2007 10:01:



Joo siis antaa toki 10.0.0.X ja DHCP ainakin laitettu päälle asetuksista. NAT myös.

...Pitäis jostain löytää varmaan ohjekirja, jokin tässä nyt kusee.

Edit: Tai sit soitan elisan kuuluisaan tukipuhelimeen :)

--
bojoing.

Samu81

Posts: 1,224

#119 • • Edited Samu81 kokolihaa
Noita RR44E:n manuaaleja ja yhteyskonfiguraatioita löytää netistä sopivilla hakusanoilla. Itse olen niitä aikoinaan pähkäillyt ainakin MuroBBS:ään sekä Saunalahden forumille.

Sain tapella WLAN -modeemin kanssa joka tuli ko. RR:n ja pc:n väliin. Lopulta homma toimi kun DHCP päällä ja NAT pois ja viilasi ja höyläsi jotain, vielä kun muistaisi mitä. Niin ja täällä siis se RR 40E tms. yksiporttinen ADSL boksi. Mutta eikö nuo aika sama matolaatikko ole..

EDIT:
Mulla se antaa juurikin noita 192.168 -osoitteita 2. koneelle kun lykkäsee ko. modeemin perässä olevan WLAN -boksin kautta vaikka läppärin nettiin.

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Skenemursu

Posts: 1,568

#120 • • Skenemursu Vastarannan Kuha

sensei, 28.6.2007 23:57:
---
D, 28.6.2007 23:31:
Tarvitset Macin!

---

WORD!!*nauru*


oikein !!

mutta joo mulla olis nettiin liittyvä kysymys ei niinkään tekninen ongelma. Eli kun mä käytän päivittäin proxyjä jotta pääsen esim youtubeen, (blogattu thaimaasta), mutta nyt kun uusi laki täällä kieltää proxyjen käytön ja uhataan jopa 10v linnatuomiolla niin voisko joku kertoo voinko mä oikeesti jäädä tosta kiinni?!

sen verran tiedän että palveluntarjoajat on pakotettu antamaan logitiedot valtion viestintä virastolle jotka sitten niitä tutkii.... mutta kun proxyt mitä käytän käyttävät porttia 80... käsittääkseni tämä ainakin vähän vaikeuttaa sitä selvitys työtä vai?

En mä usko että oikeesti ketään kiinnostaa mun youtuben käyttö, mutta olis se semi nihkeetä lusia sen vuoksi 10v että ei jaksanut tehdä jotain pientä turvatoimeenpidettä proxyjen käytön kanssa... anyone?