Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,636 views

fosa

Posts: 382

#61 • • fosa

Bio, 17.1.2007 22:12:
---
fosa, 17.1.2007 22:03:
Käsittääkseni siinä tallentimessa pitäis itessään olla digiviritin.. Sehän nauhottaa omalta virittimeltään, joka on analoginen.. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen..

---


eli siis pitäiskö mun ostaa joku välikappale dvd:een? siis mun dvd ei tajua digilähetystä, vaan ainoastaan analogista..

soitin maahantuojallekin, mut sielt otettiin vaan soittopyyntö, lupas soittaa uudestaan.. sit on sit jo 2 päivää..
pitää varmaan uudestaan soittaa sinne..



Soitappa uudestaan! Ei tosiaan henk. koht. kokemusta, mutta semmonen kutina et se ei osaa tallentaa ku sisäisestä virittimestä tai antennitulosta.. Ootko kokeillu niin, että laitat digiboxin tallentimen antennituloon?

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Bio

Posts: 4,429

#62 • • Bio The Bullies / Pinky

fosa, 17.1.2007 22:24:
---
Bio, 17.1.2007 22:12:
---
fosa, 17.1.2007 22:03:
Käsittääkseni siinä tallentimessa pitäis itessään olla digiviritin.. Sehän nauhottaa omalta virittimeltään, joka on analoginen.. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen..

---


eli siis pitäiskö mun ostaa joku välikappale dvd:een? siis mun dvd ei tajua digilähetystä, vaan ainoastaan analogista..

soitin maahantuojallekin, mut sielt otettiin vaan soittopyyntö, lupas soittaa uudestaan.. sit on sit jo 2 päivää..
pitää varmaan uudestaan soittaa sinne..

---


Soitappa uudestaan! Ei tosiaan henk. koht. kokemusta, mutta semmonen kutina et se ei osaa tallentaa ku sisäisestä virittimestä tai antennitulosta.. Ootko kokeillu niin, että laitat digiboxin tallentimen antennituloon?



Siis tarkoitaks antennikaapelia? Tai siis mulla on kaapelidigiboxi.. no, kuitenkin jos laitan sen antennikaapelin boxista tallentimen antennituloon ni se tallennin löytää automaattisesti anologiset kanavat.. kiitti kuitenkin vinkistä :)

Mutjoo, pitää soittaa sinne maahantuojalle uudestaan..
%

Posts: 568

#63 • • Edited %

Bio, 17.1.2007 22:32:
---
fosa, 17.1.2007 22:24:
---
Bio, 17.1.2007 22:12:
---
fosa, 17.1.2007 22:03:
Käsittääkseni siinä tallentimessa pitäis itessään olla digiviritin.. Sehän nauhottaa omalta virittimeltään, joka on analoginen.. Tämä tuli ensimmäisenä mieleen..

---


eli siis pitäiskö mun ostaa joku välikappale dvd:een? siis mun dvd ei tajua digilähetystä, vaan ainoastaan analogista..

soitin maahantuojallekin, mut sielt otettiin vaan soittopyyntö, lupas soittaa uudestaan.. sit on sit jo 2 päivää..
pitää varmaan uudestaan soittaa sinne..

---


Soitappa uudestaan! Ei tosiaan henk. koht. kokemusta, mutta semmonen kutina et se ei osaa tallentaa ku sisäisestä virittimestä tai antennitulosta.. Ootko kokeillu niin, että laitat digiboxin tallentimen antennituloon?

---


Siis tarkoitaks antennikaapelia? Tai siis mulla on kaapelidigiboxi.. no, kuitenkin jos laitan sen antennikaapelin boxista tallentimen antennituloon ni se tallennin löytää automaattisesti anologiset kanavat.. kiitti kuitenkin vinkistä :)

Mutjoo, pitää soittaa sinne maahantuojalle uudestaan..



Ei tommoseen analogialaitteeseen voi tosiaan niitä digikanavia virittää, kun siinä ei oo digiviritintä. Ainoa tapa miten tolla voi tallentaa on tosiaan sitä yhtä ainoata kanavaa mitä se digiboksi pukkaa ulos(eli millä kanavalla digiboksi on).

Eli jos siinä on joku rec-nappula, jolla voi nauhottaa sillä hetkellä näkyvää kanavaa, niin painat sitä kun digiboksi on haluamallasi kanavalla niin pitäis tallennus pelittää.

Ajastuksella tallentaminen taitaa olla kohdallasi historiaa.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

Bio

Posts: 4,429

#64 • • Bio The Bullies / Pinky

%, 17.1.2007 22:43:
Ei tommoseen analogialaitteeseen voi tosiaan niitä digikanavia virittää, kun siinä ei oo digiviritintä. Ainoa tapa miten tolla voi tallentaa on tosiaan sitä yhtä ainoata kanavaa mitä se digiboksi pukkaa ulos(eli millä kanavalla digiboksi on).

Eli jos siinä on joku rec-nappula, jolla voi nauhottaa sillä hetkellä näkyvää kanavaa, niin painat sitä kun digiboksi on haluamallasi kanavalla niin pitäis tallennus pelittää.

Ajastuksella tallentaminen taitaa olla kohdallasi historiaa.



Juu, ei toiminu toikaan, kun kokeilin.. ehkä olis parempi et palautan ton boxin takas ja ostan tallentavan boxin :)
Kiitos kuitenkin :)
Yallu

Posts: 1,910

#65 • • Yallu The Bullies / www.ricerocketracing.fi

Bio, 17.1.2007 22:48:
---
%, 17.1.2007 22:43:
Ei tommoseen analogialaitteeseen voi tosiaan niitä digikanavia virittää, kun siinä ei oo digiviritintä. Ainoa tapa miten tolla voi tallentaa on tosiaan sitä yhtä ainoata kanavaa mitä se digiboksi pukkaa ulos(eli millä kanavalla digiboksi on).

Eli jos siinä on joku rec-nappula, jolla voi nauhottaa sillä hetkellä näkyvää kanavaa, niin painat sitä kun digiboksi on haluamallasi kanavalla niin pitäis tallennus pelittää.

Ajastuksella tallentaminen taitaa olla kohdallasi historiaa.

---


Juu, ei toiminu toikaan, kun kokeilin.. ehkä olis parempi et palautan ton boxin takas ja ostan tallentavan boxin :)
Kiitos kuitenkin :)


Anna mä tuun kattoon joku päivä. Oon kräkänny noitten kanssa aika paljon. (Lue vetänyt koulutuksia)..
akir0

Posts: 2,554

#66 • • akir0 idleRPG champion 2009

%, 17.1.2007 22:43:
Ajastuksella tallentaminen taitaa olla kohdallasi historiaa.



Suurin osa tallentamattomistakin bokseista osaa kyllä sellasen toiminnallisuuden, että niihin voi ajastaa boksin käynnistymisen ja sopivan kanavan valitsemisen haluttuun aikaan. Tämän lisäksi pitää vielä ajastaa erikseen toi dvd-tallennin, eli hankalaksi menee.
Snaggo

Posts: 1,147

#67 • • Snaggo ;__;
Tässä nyt töissä ilmeni ongelma videotykin kanssa;
Kytken läppäriin (VGA, USB löytyy myös, silläkin kokeiltu) mutta tykki ei löydä läppärin(joku HP) signaalia. Kokeillut erilaisia näyttösetuksia läppärissä, ei mitään, tykki antaa korkeintaan "Searching..." -ilmoituksen mutta antaa lopuksi silti vain mustaa kuvaa tai tykin omaa mainoslausetta. Toisella läppärillä joskus toimi(sekin HP, eri mallia) kun painoi sen näytön pois päältä tjsp. Tässä ei sekään näyttänyt auttavan.
Tuskin koneessakaan vikaa, koitin kytkemällä näytön samaiseen VGA-porttiin ja se toimi.
Kyseessä on ASK M2 -mallinen vehje, läppäri Compaq nx6110.

Ajatuksia?Ehdotuksia? Toisen läppärin käyttäminen ei oikein sovellu tähän hommaan...

--
bojoing.

akir0

Posts: 2,554

#68 • • Edited akir0 idleRPG champion 2009

Snaggo, 5.2.2007 13:05:
Ajatuksia?Ehdotuksia? Toisen läppärin käyttäminen ei oikein sovellu tähän hommaan...



Tunnistaako se läppäri sen tykin? Jos ei niin sitten vika lienee joko läppärin tahi tykin liitännässä tai sitten voi olla huono piuhakin.

[edit]niinjoo, kuten ville jo mainitsikin kandee tosiaan painaa sitä näppäinyhdistelmää, jolla ulkoinen näyttö tulee käyttöön :)
ville

Posts: 3,780

#69 • • ville olen oikeasti ujo

Snaggo, 5.2.2007 13:05:
Tässä nyt töissä ilmeni ongelma videotykin kanssa;
Kytken läppäriin (VGA, USB löytyy myös, silläkin kokeiltu) mutta tykki ei löydä läppärin(joku HP) signaalia. Kokeillut erilaisia näyttösetuksia läppärissä, ei mitään, tykki antaa korkeintaan "Searching..." -ilmoituksen mutta antaa lopuksi silti vain mustaa kuvaa tai tykin omaa mainoslausetta. Toisella läppärillä joskus toimi(sekin HP, eri mallia) kun painoi sen näytön pois päältä tjsp. Tässä ei sekään näyttänyt auttavan.
Tuskin koneessakaan vikaa, koitin kytkemällä näytön samaiseen VGA-porttiin ja se toimi.
Kyseessä on ASK M2 -mallinen vehje, läppäri Compaq nx6110.

Ajatuksia?Ehdotuksia? Toisen läppärin käyttäminen ei oikein sovellu tähän hommaan...



Kannettavissa on se nappi, jolla saadaan lähetettyä signaalia ulos. Yleensä joku fn nappia ja samaan aikaan jotain F7 tmv. Ootko kokeillut?

Jos ei vielä futaa, niin kaiva esille tykin manuaali ja katso mitä signaalia (=resoluutiota) ja millä virkitystaajuudella (hz) se kelpuuttaa signaalin. Sen jälkeen muuta kannettavasta nämä asetukset (työpöytä->ominaisuudet->vika välilehti oikealla) ja yritä uudestaan.
Snaggo

Posts: 1,147

#70 • • Snaggo ;__;

akir0, 5.2.2007 13:09:
---
Snaggo, 5.2.2007 13:05:
Ajatuksia?Ehdotuksia? Toisen läppärin käyttäminen ei oikein sovellu tähän hommaan...

---


Tunnistaako se läppäri sen tykin? Jos ei niin sitten vika lienee joko läppärin tahi tykin liitännässä tai sitten voi olla huono piuhakin.



Tunnistaaks koneet ihan VGA-liitäntäänkin tulevat laitteet noin vain? miten sen käytännössä huomaa? *noobittel*

--
bojoing.

Snaggo

Posts: 1,147

#71 • • Snaggo ;__;

ville, 5.2.2007 13:09:


Kannettavissa on se nappi, jolla saadaan lähetettyä signaalia ulos. Yleensä joku fn nappia ja samaan aikaan jotain F7 tmv. Ootko kokeillut?



Siis joo, tykki yleensä menee kans mustaks samaan aikaan, et jotai dataa siel niiden välissä liikkuu. Kokeilen vielä noita resoluutiosäätojä, palaan asiaan.

--
bojoing.

akir0

Posts: 2,554

#72 • • akir0 idleRPG champion 2009

Snaggo, 5.2.2007 13:12:
---
Tunnistaaks koneet ihan VGA-liitäntäänkin tulevat laitteet noin vain? miten sen käytännössä huomaa? *noobittel*



Joo, saatoin puhua läpiä päähäni. Ei välttämättä VGA-liitännästä tunnistaa, S-videosta ainakin.
ville

Posts: 3,780

#73 • • ville olen oikeasti ujo

Snaggo, 5.2.2007 13:13:
Siis joo, tykki yleensä menee kans mustaks samaan aikaan, et jotai dataa siel niiden välissä liikkuu. Kokeilen vielä noita resoluutiosäätojä, palaan asiaan.



Sit tod näk viittaa resoon. Kokeile muuttaa vaikka randomilla joku perusreso tykille 1024*768 esim.
Bio

Posts: 4,429

#74 • • Bio The Bullies / Pinky

akir0, 18.1.2007 09:04:
---
%, 17.1.2007 22:43:
Ajastuksella tallentaminen taitaa olla kohdallasi historiaa.

---


Suurin osa tallentamattomistakin bokseista osaa kyllä sellasen toiminnallisuuden, että niihin voi ajastaa boksin käynnistymisen ja sopivan kanavan valitsemisen haluttuun aikaan. Tämän lisäksi pitää vielä ajastaa erikseen toi dvd-tallennin, eli hankalaksi menee.



Mun boxis on just toi ajastustoiminto. Ei se itseasias oo mikään iso homma laittaa molemmat ajastuksel.. vie vaan hiukan enemmän aikaa. Ihan tyytyväinen olen :)
Snaggo

Posts: 1,147

#75 • • Snaggo ;__;

ville, 5.2.2007 13:31:
---
Snaggo, 5.2.2007 13:13:
Siis joo, tykki yleensä menee kans mustaks samaan aikaan, et jotai dataa siel niiden välissä liikkuu. Kokeilen vielä noita resoluutiosäätojä, palaan asiaan.

---


Sit tod näk viittaa resoon. Kokeile muuttaa vaikka randomilla joku perusreso tykille 1024*768 esim.




Okei nyt mua hämää, kokeilin toisella läppärillä ja toimi lähes heti(ei tosin USB, VGA vain), painoi vaan sitä Fn+F5. Ja reso ihan sama kuin tässä ongelmaläppärissä. Mikä hemmetin säätö tässä mahtaa olla?

--
bojoing.

villelope

Posts: 2,846

#76 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Snaggo, 5.2.2007 13:58:
---
Okei nyt mua hämää, kokeilin toisella läppärillä ja toimi lähes heti(ei tosin USB, VGA vain), painoi vaan sitä Fn+F5. Ja reso ihan sama kuin tässä ongelmaläppärissä. Mikä hemmetin säätö tässä mahtaa olla?


Yleensä näissä läppäri/tykki -yhdistelmissä on kolme erilaista tilaa.
1. kuva vain läppärillä
2. kuva vain tykillä
3. kuva molemmilla

Mun kokemusten mukaan tuo Fn näppäimen kanssa käytettävä painike on useimmiten F4 tai F5, mutta tunnistat sen tarkistamalla Fn-painikkeen tekstin värin, ja etsimällä F-painikkeista sen missä on näyttöön viittaavaa symboliikkaa.

Pelivinkkinä myös sellainen, että kannattaa tsekata, ettei ko. läppärin näytönohjaimen asetuksissa ole jatkettu työpöytä käytössä. Haluat käyttää peilausta/kahdennusta.
ville

Posts: 3,780

#77 • • ville olen oikeasti ujo

Snaggo, 5.2.2007 13:58:
Okei nyt mua hämää, kokeilin toisella läppärillä ja toimi lähes heti(ei tosin USB, VGA vain), painoi vaan sitä Fn+F5. Ja reso ihan sama kuin tässä ongelmaläppärissä. Mikä hemmetin säätö tässä mahtaa olla?



hz määrä voi aiheuttaa ongelmia. Yritä etsiä se manuaali ja katso, että läppäri puskee samaa hertsiä kuin tykki kelpuuttaa.
Timce

Posts: 5,381

#78 • • Edited Timce
Mistä johtuu, että tietokoneella DVD:a katsoessa, taustaäänet kuuluvat kovaa ja repliikit todella hiljaa.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

P :: Dual Deejays

Posts: 41

#79 • • P :: Dual Deejays

Snaggo, 5.2.2007 13:05:
Tuskin koneessakaan vikaa, koitin kytkemällä näytön samaiseen VGA-porttiin ja se toimi.
Kyseessä on ASK M2 -mallinen vehje, läppäri Compaq nx6110.

Ajatuksia?Ehdotuksia? Toisen läppärin käyttäminen ei oikein sovellu tähän hommaan...




Meillä myös pari noita suht paskoja läppäreitä, ja sama ongelma on havaittu molempien koneiden kanssa. Eli kyllä se koneessa on se "vika" tai ominaisuus. Välillä toimii, välillä ei. Kaikki muut koneet ovat toimineen ongelmitta tykin kanssa.

(paskasta ei vaan saa konvehtia.. eli ei yhtään hyvää sanottavaa ko. koneesta.)
Jaques

Posts: 1,390

#80 • • Jaques HUGC / So Nice!

Timce, 5.2.2007 14:18:
Mistä johtuu, että tietokoneella DVD:a katsoessa, taustaäänet kuuluvat kovaa ja repliikit todella hiljaa.



Sun pitää mennä säätämään noi audioasetukset. En nyt muista ihan missä ne oli mut on ollu itellä sama ongelma.

--
Not everybody understands house music. It's a spiritual thing , a body thing!