Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,608 views

liikkuva muna

Posts: 2,652

#201 • • liikkuva muna an egg on the move

%, 12.3.2008 21:20:
---
Timce, 12.3.2008 20:48:
Pistetääs vaikka tänne. Mistä johtuu, että kone hyytyy kohtuu usein, eli tulee se legendaarinen tiimalasi ruutuun ja kaput, siihen jämähtää. ctrl+alt+del tietty toimii ja sieltä tsiikaillessa näkyy esmes. "omat tiedostot" Ei yhteyttä. (Sieltä sammuttamalla kyseisen kohteen, koneen saa toimimaan, mutta miten sen saa ehkäistyä?)

---

Sen vian nimi on Windows.



Jeh, ikään kun macci ois täysin kusivarma tuote. Mulla Windows ei oo elämäni aikana kussu kertaakaan, kaatuilut on johtunu aina jostain muusta, kuten viallisesta muistikammasta, bad sectoreista tai jostain ohjelmista. Käytinpä vielä Win98:a toissa vuoteen asti.
Timce

Posts: 5,381

#202 • • Timce

ezzy,
Ei tollaset o käyttäjän mokia, ne on ihan vaan randomeja shittejä. Koneen putsailulla voi selvitä, rekisteri-cleaner, defrag jne turhan tauhkan poisto. Kovalevy saattaa olla rikkoontumassa tms jos tekee usein.



hear u m8. Täytyy ostaa ulkonen kovo. Paljonkohan kannettavaan maksaa uus kovo?

Next question:

Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ezzy

Posts: 8,060

#203 • • ezzy Droid-pappa

Timce, 12.3.2008 22:00:
---
ezzy,
Ei tollaset o käyttäjän mokia, ne on ihan vaan randomeja shittejä. Koneen putsailulla voi selvitä, rekisteri-cleaner, defrag jne turhan tauhkan poisto. Kovalevy saattaa olla rikkoontumassa tms jos tekee usein.

---


hear u m8. Täytyy ostaa ulkonen kovo. Paljonkohan kannettavaan maksaa uus kovo?

Next question:

Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä



Ei se ulkoinen kovo auta jos pääkovo on kosahtamassa :) Kurkkaa 2.5" levyjen hintoja vaikka verkkokaupasta. Samoja levyjä ne on mäkeissäkin, paitti sit SSD-levyt, jotka on flash-tyyppisiä (ts. sama idea kuin muistikorteissa, ei liikkuvia osia)
Timce

Posts: 5,381

#204 • • Timce

ezzy, 12.3.2008 22:02:
---
Timce, 12.3.2008 22:00:
---
ezzy,
Ei tollaset o käyttäjän mokia, ne on ihan vaan randomeja shittejä. Koneen putsailulla voi selvitä, rekisteri-cleaner, defrag jne turhan tauhkan poisto. Kovalevy saattaa olla rikkoontumassa tms jos tekee usein.

---


hear u m8. Täytyy ostaa ulkonen kovo. Paljonkohan kannettavaan maksaa uus kovo?

Next question:

Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä

---


Ei se ulkoinen kovo auta jos pääkovo on kosahtamassa :) Kurkkaa 2.5" levyjen hintoja vaikka verkkokaupasta. Samoja levyjä ne on mäkeissäkin, paitti sit SSD-levyt, jotka on flash-tyyppisiä (ts. sama idea kuin muistikorteissa, ei liikkuvia osia)



Pointti oli se, et jos siirrän kovolta filut ulkoiselle, niin EVVVK, jos sisäinen kovo menee pashaks. Sisäisen saa uusittua kyllä. Tai sitte mä olen edelleenkin niin tajuttomatn humalassa, etten tajua, mitä Esa puhuu.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ezzy

Posts: 8,060

#205 • • Edited ezzy Droid-pappa

Timce, 12.3.2008 22:07:
---

Pointti oli se, et jos siirrän kovolta filut ulkoiselle, niin EVVVK, jos sisäinen kovo menee pashaks. Sisäisen saa uusittua kyllä. Tai sitte mä olen edelleenkin niin tajuttomatn humalassa, etten tajua, mitä Esa puhuu.



Juu no toki backupit kandee olla.
yana

Posts: 877

#206 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Timce, 12.3.2008 22:07:
---


Pointti oli se, et jos siirrän kovolta filut ulkoiselle, niin EVVVK, jos sisäinen kovo menee pashaks. Sisäisen saa uusittua kyllä. Tai sitte mä olen edelleenkin niin tajuttomatn humalassa, etten tajua, mitä Esa puhuu.



joo viimeistaan tollasten oireiden jalkeen kannattaa varmistaa et tarkeet hommat o backupattuna



nii paitsi makkifanien kun niillahan ei koneet ikina hajoo ;)
Timce

Posts: 5,381

#207 • • Timce

ezzy,
Juu no toki backupit kandee olla.



Jos mun kannettavast hajoaa kovo, paljonko kustantaa hakkia uus1? 120g tässä tais olla vakiona.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Timce

Posts: 5,381

#208 • • Timce

yana,
nii paitsi makkifanien kun niillahan ei koneet ikina hajoo ;)



Nimenomaan, kun olen tällänen nyyppä. Mikä on Maceissa kovojen vaihtoväli, vai ostetaanko siinä vaiheessä uusi kone ja ollaan hiljaa?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

yana

Posts: 877

#211 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.



mul o joku tallanen halpis delli jossa nayttais kovo olevan muutaman ruuvin paassa. en o hetkeen tormanny yhta paskoihin tapauksiin ku yks mun vanha lappari jossa oli tosiaan nayton saranan alla kriittinen ruuvi johon ei tuntunut paasevan kasiks mitenkaan

sun ei varmaan ite kannata alkaa avaamaan sita jos et tieda mita teet mut nakitat parin bissen palkalla jonkun frendin siihen niin sen saa kyl todennakosesti vaihdettuu paris minuutissa.
domi

Posts: 7,069

#212 • • domi Työn sankari.

Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.


Höpsis höpsis, kaks torxia auki, levy pihalle ja uus tilalle sekä käyttis palautuslevyiltä :D
Timce

Posts: 5,381

#213 • • Timce

domi, 12.3.2008 22:24:
---
Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.

---

Höpsis höpsis, kaks torxia auki, levy pihalle ja uus tilalle sekä käyttis palautuslevyiltä :D



I can not compute.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

yana

Posts: 877

#214 • • Edited yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

domi, 12.3.2008 22:24:
---
Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.

---

Höpsis höpsis, kaks torxia auki, levy pihalle ja uus tilalle sekä käyttis palautuslevyiltä :D


nonii heti on vapaaehtoisia auttajia

ja kayttikseks sit http://www.openbsd.org/ eika mitaa palautuslevyrapaa
%

Posts: 568

#215 • • %

Timce, 12.3.2008 21:22:
---
%
Sen vian nimi on Windows.

---


Mitä pitäis tehdä asialle? Vastaukseksi ei kelpaa:"Hommaa Mac."

Mä en vaan osaa käyttää tätä, mutta tot vitus haluaisin oppia tämän salat.

Idioottikin oppii käyttämään Maccia.


Hommaa edes windows 2000 prefessional, on ihan hemmetin vakaa käyttis.

--
Elä niin kuin haluat, äläkä niin kuin yhteiskunta haluaa sinun elävän.

domi

Posts: 7,069

#216 • • domi Työn sankari.

yana, 12.3.2008 22:28:
---
domi, 12.3.2008 22:24:
---
Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.

---

Höpsis höpsis, kaks torxia auki, levy pihalle ja uus tilalle sekä käyttis palautuslevyiltä :D

---

nonii heti on vapaaehtoisia auttajia


Tottakai, jos kone ja minä kohtaamme.
Timce

Posts: 5,381

#217 • • Edited Timce

domi, 12.3.2008 22:28:
---
yana, 12.3.2008 22:28:
---
domi, 12.3.2008 22:24:
---
Timce, 12.3.2008 22:18:
---
yana
http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/75315

jotain tollasta. tosin jos sita ei saa jarkevasti ite auki niin sit o vahan nihkeempi homma

---


Mä olen ns. Ewokki eli ei hajuakaan tietotekniikasta. Eli tohon sellanen 60 euroa/tunti päälle.

---

Höpsis höpsis, kaks torxia auki, levy pihalle ja uus tilalle sekä käyttis palautuslevyiltä :D

---

nonii heti on vapaaehtoisia auttajia

---

Tottakai, jos kone ja minä kohtaamme.



The force is storng in you, my young apprentice. Can u feel teh darkside??

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Timce

Posts: 5,381

#219 • • Timce

Timce
Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä



Tähän en ole vielä saanut vastausta.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

domi

Posts: 7,069

#220 • • domi Työn sankari.

Timce, 12.3.2008 22:32:
---
Timce
Hajoaako mäkeissä kovalevy lainkaan ja millä tavalla se ilmoittaa siitä, jos niin on käymässä.

T: Tyhmä

---


Tähän en ole vielä saanut vastausta.


Eiköhän se ilmoita siitä samoin kuin pc-koneet, eli jumittamalla joka vaiheessa, päästelemällä ei-toivottuja ääniä, tiedostovirheitä, korruptoituneita tiedostoja, bad sectoreita kiintolevyssä?