Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,623 views

gerry

Posts: 979

#121 • • gerry

sensei, 28.6.2007 23:57:
---
D, 28.6.2007 23:31:
Tarvitset Macin!

---

WORD!!*nauru*



Joop, ei oo mäkkii siirtymisen jälkee ollu AINUTTAKAA teknistä ongelmaa:) Kaikki on toiminut ilman mitää säätämistä OSX ensikyselyn jälkee johon jopa minä osasin vastata (nimi, missä maassa ollaan ja mikä kellonaika).

Ja olen tehnyt koneella muutaki ku surffannu vaan netis:)

--
by B.C.S

sapeli

Posts: 11,768

#122 • • sapeli jokukukamikä?
Osasinkohan mä nyt vaihtaa tohon imuriin ton pölypussin *ding* Ekaa kertaa vaihdoin elämässäni pölypussia, ei mitään hajua miten ton pitäis toimia... Oikeat pussi pitäis olla kun kaikkien mahdollisten imurin tietojen mukaan kävin erikoisliikkeestä ostamassa ihan myyjän opastuksella, mut mun mielestä tossa ei ollu mitään selkeää keinoa saada sitä pussin suuta kiinni tohon imurin aukkoon - pysyykö se auki sen imun avulla vai pääseekö kaikki ryönä nyt vapaasti leviämään tonne sisään? *super**ding*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Hitchhiker

Posts: 1,754

#123 • • Edited Hitchhiker

sapeli, 21.8.2007 19:45:
Osasinkohan mä nyt vaihtaa tohon imuriin ton pölypussin *ding* Ekaa kertaa vaihdoin elämässäni pölypussia, ei mitään hajua miten ton pitäis toimia... Oikeat pussi pitäis olla kun kaikkien mahdollisten imurin tietojen mukaan kävin erikoisliikkeestä ostamassa ihan myyjän opastuksella, mut mun mielestä tossa ei ollu mitään selkeää keinoa saada sitä pussin suuta kiinni tohon imurin aukkoon - pysyykö se auki sen imun avulla vai pääseekö kaikki ryönä nyt vapaasti leviämään tonne sisään? *super**ding*



Oiskohan tuossa simmoinen systeemi, että se letku työntyy siihen pussin aukkoon (se kovempi osio). Ainaskin itellä on tuollainen systeemi, kun sulkee sen kannen niin letku pujahtaa siihen pussin aukkoon.
sapeli

Posts: 11,768

#124 • • sapeli jokukukamikä?

Hitchhiker, 21.8.2007 19:51:
Oiskohan tuossa simmoinen systeemi, että se letku työntyy siihen pussin aukkoon (se kovempi osio). Ainaskin itellä on tuollainen systeemi.



Mut mikään ei pidä sitä pussin suuta kiinni sisäpuolella, eli toisin sanoen se letkun pää työntäisi vaan sen pussin pois tieltä... Sainkohan mä väärät pussit? Jos tossa ois isompi toi pahvikanta, sen vois ehkä saada kiinni tohon tommoseen mustaan välikappaleeseen... *täh*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

enrg

Posts: 2,040

#125 • • enrg

Skenemursu, 7.7.2007 09:00:
---
sensei, 28.6.2007 23:57:
---
D, 28.6.2007 23:31:
Tarvitset Macin!

---

WORD!!*nauru*

---

oikein !!

mutta joo mulla olis nettiin liittyvä kysymys ei niinkään tekninen ongelma. Eli kun mä käytän päivittäin proxyjä jotta pääsen esim youtubeen, (blogattu thaimaasta), mutta nyt kun uusi laki täällä kieltää proxyjen käytön ja uhataan jopa 10v linnatuomiolla niin voisko joku kertoo voinko mä oikeesti jäädä tosta kiinni?!


sen verran tiedän että palveluntarjoajat on pakotettu antamaan logitiedot valtion viestintä virastolle jotka sitten niitä tutkii.... mutta kun proxyt mitä käytän käyttävät porttia 80... käsittääkseni tämä ainakin vähän vaikeuttaa sitä selvitys työtä vai?

En mä usko että oikeesti ketään kiinnostaa mun youtuben käyttö, mutta olis se semi nihkeetä lusia sen vuoksi 10v että ei jaksanut tehdä jotain pientä turvatoimeenpidettä proxyjen käytön kanssa... anyone?




kyllähän ne sieltä lokista näkyy, mutta eria asia miten rankasti sitä varmasti massiivista lokimassaa tutkitaan (eli onko turhaa pelottelua vai ddr toimintaa)

portti 80 on http:n oletusportti, mutta en usko että tällä on vaikutusta suuntaan tai toiseen..

hommaa jostain SSL salauksella toimiva proxy tai tunneloi liikenne ulkomaille VPN putken kautta*nauru*
Hitchhiker

Posts: 1,754

#126 • • Hitchhiker

sapeli, 21.8.2007 19:53:
---
Hitchhiker, 21.8.2007 19:51:
Oiskohan tuossa simmoinen systeemi, että se letku työntyy siihen pussin aukkoon (se kovempi osio). Ainaskin itellä on tuollainen systeemi.

---


Mut mikään ei pidä sitä pussin suuta kiinni sisäpuolella, eli toisin sanoen se letkun pää työntäisi vaan sen pussin pois tieltä... Sainkohan mä väärät pussit? Jos tossa ois isompi toi pahvikanta, sen vois ehkä saada kiinni tohon tommoseen mustaan välikappaleeseen... *täh*


Hyvin mahollista et on väärät pussit sitten, kun sen pitäis kyllä mennä siihen imurissa olevaan "pussinpidikkeeseen" jos on oikeat pussit.
sapeli

Posts: 11,768

#127 • • sapeli jokukukamikä?

Hitchhiker, 21.8.2007 19:55:
Hyvin mahollista et on väärät pussit sitten, kun sen pitäis kyllä mennä siihen imurissa olevaan "pussinpidikkeeseen" jos on oikeat pussit.



No, testasin, ja kyl kaikki ryönä menee sen imun ansiosta ihan oikein sinne pussiin, mut jotenki outo toi systeemi on *hmph*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Muikku

Posts: 427

#128 • • Muikku
Mulla on Windows XP, piraatti semmoinen ja se on tehny puoliks bänät mun kanssa. Haluaisin asentaa uuden windowsin vanhan päälle tuhoamatta koneella olevaa dataa.

Voiko "laillisen" windowsin asentaa piraatti windowsin päälle?
Pitääkö mitään formatoida sen tekemiseksi?
laite

Posts: 2,994

#129 • • laite MastahWankah

Muikku, 21.8.2007 20:07:
Mulla on Windows XP, piraatti semmoinen ja se on tehny puoliks bänät mun kanssa. Haluaisin asentaa uuden windowsin vanhan päälle tuhoamatta koneella olevaa dataa.

Voiko "laillisen" windowsin asentaa piraatti windowsin päälle?
Pitääkö mitään formatoida sen tekemiseksi?


http://www.petri.co.il/change_the_serial_in_windows_xp.htm
Vaihda noilla se alkuperäisen version key nykyisen piraattiversion tilalle?
Snaggo

Posts: 1,147

#131 • • Snaggo ;__;
Miksi kovalevyni alkaa raksuttaa tasatunnein?
Samassa yhteydessä aktiivinen ikkuna "deaktivoituu" / fullscreen pelit minimoituu. ihan helvetin vituttavaa kun peli näyttää windowsin työpöytää tärkeällä hetkellä.
Vähän nettiä selailin, mut siellä ei oikein iskenyt naamaan mitään fiksua tietoa, ainakaan nimenomaan tästä TASATUNNEIN tapahtuvasta häröilystä.

Kellään mitään hajua? mitään ajastettuja ohjelmia mul ei tietääkseni ole käytössä.

--
bojoing.

Lyylikki

Posts: 2,975

#132 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

sapeli, 21.8.2007 19:45:
Osasinkohan mä nyt vaihtaa tohon imuriin ton pölypussin *ding* Ekaa kertaa vaihdoin elämässäni pölypussia, ei mitään hajua miten ton pitäis toimia... Oikeat pussi pitäis olla kun kaikkien mahdollisten imurin tietojen mukaan kävin erikoisliikkeestä ostamassa ihan myyjän opastuksella, mut mun mielestä tossa ei ollu mitään selkeää keinoa saada sitä pussin suuta kiinni tohon imurin aukkoon - pysyykö se auki sen imun avulla vai pääseekö kaikki ryönä nyt vapaasti leviämään tonne sisään? *super**ding*



Okei, jälkiviisaus parasviisaus, mutta eikö sitä vanhaa pussia pois ottaessa olisi kannattanut katsoa, kuinka se sinne imuriin menee? Ja samalla tarkastaa, että onhan se vanha pussi samanlainen, kuin se uusi pussi.

Varmaan kannattaa vielä internetistä selailla (esim. imurin/pölypussien valmistajan sivuilta), että on sitten varmaan ne oikeat pussit tullut napattua.
Miinapiina

Posts: 3,494

#133 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä
nyt on todellakin ongelmia *igor* *igor*

tilasin 24/7 kaapeliin (siis boxiin) ja sitä ei näkynyt siellä kanavaluettelossa. noh, käskettiin tekee kanavahaku et se löytyy...
sen tein.
seurauksena ei näy enää kanavat 1-7 eikä moni muukaan kanava, eikä myöskään mtv3-kanavapaketin kanavat. bb kyl on siellä...
sit jos tekee uudelleen kanavahaun, bb hävii mut nuo 1-6 kanavat tulee näkyviin mut edelleenkään ei näy maksukanavat. *grr*
kyllä ny nyppii!!!!!!!!
aina ku kanavahaun tekee, toi boxi löytää vaihtelevasti 30-47 kanavaa, mut ikin ei oo samaa aikaa bb ja esim 1-6 kanavat ARGH!!! ja noita mtv3-kanavapaketin kanavia ei löydy ollenkaan...
vittu saatana!!!!

oon jonottanut tekniseentukeen varmaan puol tuntia, akku loppuu kohta ja laturiakaan ei oo ku kissa söi sen... APUA!!!!!!

--
pinkki on pop!!!

Samu81

Posts: 1,224

#134 • • Samu81 kokolihaa

Miinapiina, 28.8.2007 09:56:
nyt on todellakin ongelmia *igor* *igor*

tilasin 24/7 kaapeliin (siis boxiin) ja sitä ei näkynyt siellä kanavaluettelossa. noh, käskettiin tekee kanavahaku et se löytyy...
sen tein.
seurauksena ei näy enää kanavat 1-7 eikä moni muukaan kanava, eikä myöskään mtv3-kanavapaketin kanavat. bb kyl on siellä...
sit jos tekee uudelleen kanavahaun, bb hävii mut nuo 1-6 kanavat tulee näkyviin mut edelleenkään ei näy maksukanavat. *grr*
kyllä ny nyppii!!!!!!!!
aina ku kanavahaun tekee, toi boxi löytää vaihtelevasti 30-47 kanavaa, mut ikin ei oo samaa aikaa bb ja esim 1-6 kanavat ARGH!!! ja noita mtv3-kanavapaketin kanavia ei löydy ollenkaan...
vittu saatana!!!!

oon jonottanut tekniseentukeen varmaan puol tuntia, akku loppuu kohta ja laturiakaan ei oo ku kissa söi sen... APUA!!!!!!




Resetoi se boksi.. Eli siellä valikoissa jossain pitäisi olla jokin vaihtoehto "tehdasasetukset" tms. Paina sitä ja revi vielä sen jälkeen laite irti töpselistä joksikin aikaa.
Siellä kanavalistat tai jotkin vammaa, tosin olisi auttanut jos olisit kertonut mikä boksi on kyseessä *hih*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Miinapiina

Posts: 3,494

#135 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Samu*, 28.8.2007 10:15:

Resetoi se boksi.. Eli siellä valikoissa jossain pitäisi olla jokin vaihtoehto "tehdasasetukset" tms. Paina sitä ja revi vielä sen jälkeen laite irti töpselistä joksikin aikaa.
Siellä kanavalistat tai jotkin vammaa, tosin olisi auttanut jos olisit kertonut mikä boksi on kyseessä *hih*



vihdoinkin pääsin läpi tonne tekniseentukeen. pah.
eka haettiin miljoona kertaa kanavat, ku eka oli palautettu tehdasasetukset. oooooh, nyt se löys jopa 57 kanavaa, ja kaikki oli just niinku piti, ja oikeilla paikoilla, mut vittu, 1-6 kanavat puuttu. no sit vähän manuaalista hakua ja löytyhän ne, mut ihan jossain muualla missä piti.
arrrrrghhhh!!!!
no sit ei muuta ku taas nollaamaan, ja nyt se kiva setä anto kauheen listan taajuksista joilla pitää tehä manuaaliset haut... siis onpa harvinaisen perseestä!!
http://fin.afterdawn.com/.../samsung_dcb-p853z tollanen boxi...

--
pinkki on pop!!!

Samu81

Posts: 1,224

#136 • • Samu81 kokolihaa

Miinapiina, 28.8.2007 10:19:
---
Samu*, 28.8.2007 10:15:

Resetoi se boksi.. Eli siellä valikoissa jossain pitäisi olla jokin vaihtoehto "tehdasasetukset" tms. Paina sitä ja revi vielä sen jälkeen laite irti töpselistä joksikin aikaa.
Siellä kanavalistat tai jotkin vammaa, tosin olisi auttanut jos olisit kertonut mikä boksi on kyseessä *hih*

---


vihdoinkin pääsin läpi tonne tekniseentukeen. pah.
eka haettiin miljoona kertaa kanavat, ku eka oli palautettu tehdasasetukset. oooooh, nyt se löys jopa 57 kanavaa, ja kaikki oli just niinku piti, ja oikeilla paikoilla, mut vittu, 1-6 kanavat puuttu. no sit vähän manuaalista hakua ja löytyhän ne, mut ihan jossain muualla missä piti.
arrrrrghhhh!!!!
no sit ei muuta ku taas nollaamaan, ja nyt se kiva setä anto kauheen listan taajuksista joilla pitää tehä manuaaliset haut... siis onpa harvinaisen perseestä!!
http://fin.afterdawn.com/.../samsung_dcb-p853z tollanen boxi...



Juuh, sama boksi antenniverkossa täällä :P

Tosiaan tuo Samppa tykkää viskoa niitä kanavia sinne kanavalistaan ilman mitään loogisuuden häivääkään, itsekin koin tuon kun ostin MTV3:n MAX -paketin. Ja niitä saa sitten haeskella sieltä manuaalisesti ja koettaa järjestellä about fiksusti..

Ei ole kyllä kovin laadukas boksi, mutta todella tyylikäs ja nätti *iloinen*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Miinapiina

Posts: 3,494

#137 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Samu*, 28.8.2007 10:26:

Juuh, sama boksi antenniverkossa täällä :P

Tosiaan tuo Samppa tykkää viskoa niitä kanavia sinne kanavalistaan ilman mitään loogisuuden häivääkään, itsekin koin tuon kun ostin MTV3:n MAX -paketin. Ja niitä saa sitten haeskella sieltä manuaalisesti ja koettaa järjestellä about fiksusti..

Ei ole kyllä kovin laadukas boksi, mutta todella tyylikäs ja nätti *iloinen*



argh, nyt loppu mielenkiinto tota kanava-asiaa kohtaa... *nyyh* kait siel kaikki kanavat on, mut ei yhtään siel missä pitäis... ja ku en kauheen kässäri oo, ni en tiiä miten ne kanvat saa järjestettyy...
tai siis oon kässäri, mut en nyt vaan jaksa olla *tirsk*
oon tapellut tän asian kanssa monta tuntii... huoh!!

--
pinkki on pop!!!

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#138 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
ongelmat tekniikan kanssa = *poks*

multa menee oikeesti ihan heti hermot jos/kun joudun säätämään
teknologian kanssa. vaikka kävisikin niin hyvin, että osaisin itse
fiksata teknisen ongelman, niin silti en yleensä siihen pysty ilman
pientä hermoromahdusta.

kaiken teknologian kyllä pitäisi olla idiootti -ja kilarivarmaa! :D

--
dasinoaisnvs

Samu81

Posts: 1,224

#139 • • Samu81 kokolihaa

Miinapiina, 28.8.2007 10:29:
---

argh, nyt loppu mielenkiinto tota kanava-asiaa kohtaa... *nyyh* kait siel kaikki kanavat on, mut ei yhtään siel missä pitäis... ja ku en kauheen kässäri oo, ni en tiiä miten ne kanvat saa järjestettyy...
tai siis oon kässäri, mut en nyt vaan jaksa olla *tirsk*
oon tapellut tän asian kanssa monta tuntii... huoh!!



Jossain manuaalissa ne lukee, jokin oma kanavalista piti tehdä ja sille sai valittua ne kanavat mitkä halusi ja sellaiseen järjestykseen kuin itse tahtoi. En muista kunnolla, niitä tuli säädettyä tuossa vapun tienoilla ja oma roska makaa huollossa niin hankala auttaa tämän enempää :(

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Miinapiina

Posts: 3,494

#140 • • Miinapiina ULEUS / lyllykkä

Samu*, 28.8.2007 11:10:

Jossain manuaalissa ne lukee, jokin oma kanavalista piti tehdä ja sille sai valittua ne kanavat mitkä halusi ja sellaiseen järjestykseen kuin itse tahtoi. En muista kunnolla, niitä tuli säädettyä tuossa vapun tienoilla ja oma roska makaa huollossa niin hankala auttaa tämän enempää :(



juu, kiitos tästä... *hymy*
pitää tutustua tuohon ohjekirjaan ja alkaa säätää *igor*

--
pinkki on pop!!!