Ongelmia tekniikan kanssa

291 posts, 15 pages, 79,606 views

Avatar
#161 • • Annakins Guest
Mun läppärin näyttö ei toimi. Siis se on kyllä päällä, koska jos oikein tirkistelen, niin näen taustakuvan yms. mutta se on ihan kuin siitä olisi ns. palanut valo. Eli se on siis todella himmeä. Ja kyllä, olen yrittänyt nostaa kirkkautta, mutta ei auta. Äsken kytkin töissä monitoriin ja toimii normaalisti.

Haluaisiko joku veikata mikä mahtaa olla ongelma ja kannattaako/voiko korjata? Läppäri on vajaa 2,5 vuotta vanha Acerin TravelMate 4050.
Mark

Posts: 7,311

#162 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

Annakins, 11.9.2007 09:38:
Mun läppärin näyttö ei toimi. Siis se on kyllä päällä, koska jos oikein tirkistelen, niin näen taustakuvan yms. mutta se on ihan kuin siitä olisi ns. palanut valo. Eli se on siis todella himmeä. Ja kyllä, olen yrittänyt nostaa kirkkautta, mutta ei auta. Äsken kytkin töissä monitoriin ja toimii normaalisti.

Haluaisiko joku veikata mikä mahtaa olla ongelma ja kannattaako/voiko korjata? Läppäri on vajaa 2,5 vuotta vanha Acerin TravelMate 4050.



No jos sulla on läppäri verkkovirrassa kiinni eikä siis himmennä näyttöä sen takia, se vaan alkaa laukeemaan :( Huoltoon / uutta kehiin..

edit: ja joo luulis näytön uusimisen onnistuvan

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

domi

Posts: 7,069

#163 • • Edited domi Työn sankari.

Annakins, 11.9.2007 09:38:
Mun läppärin näyttö ei toimi. Siis se on kyllä päällä, koska jos oikein tirkistelen, niin näen taustakuvan yms. mutta se on ihan kuin siitä olisi ns. palanut valo. Eli se on siis todella himmeä. Ja kyllä, olen yrittänyt nostaa kirkkautta, mutta ei auta. Äsken kytkin töissä monitoriin ja toimii normaalisti.

Haluaisiko joku veikata mikä mahtaa olla ongelma ja kannattaako/voiko korjata? Läppäri on vajaa 2,5 vuotta vanha Acerin TravelMate 4050.


Voi korjata mut riippuu viasta, miten hintavaksi se tulee. Vika voi olla ainakin parissa paikassa. Kaikista halvimmalla pääsee, jos jostain löytyy muuten rikkinäinen läppäri, mistä löytyy toimiva näyttö :)

edit: korjaamisen kannalta saattaa olla vähän niin ja näin, speksien perusteella läppärin tänhetkinen arvo (toimivalla näytöllä) liikkuu 200-250e tietämillä.
Avatar
#164 • • Annakins Guest

Mark, 11.9.2007 09:40:
---
Annakins, 11.9.2007 09:38:
Mun läppärin näyttö ei toimi. Siis se on kyllä päällä, koska jos oikein tirkistelen, niin näen taustakuvan yms. mutta se on ihan kuin siitä olisi ns. palanut valo. Eli se on siis todella himmeä. Ja kyllä, olen yrittänyt nostaa kirkkautta, mutta ei auta. Äsken kytkin töissä monitoriin ja toimii normaalisti.

Haluaisiko joku veikata mikä mahtaa olla ongelma ja kannattaako/voiko korjata? Läppäri on vajaa 2,5 vuotta vanha Acerin TravelMate 4050.

---


No jos sulla on läppäri verkkovirrassa kiinni eikä siis himmennä näyttöä sen takia, se vaan alkaa laukeemaan :( Huoltoon / uutta kehiin..

edit: ja joo luulis näytön uusimisen onnistuvan

-M



Joo, verkkovirrassa kiinni ja silti himmeä. Kokeilin akullakin et jos sielt ois jääny joku himmennysasetus päälle, mut ei mitään.

Kiitos molemmille avusta! Taidan soitella huoltoihin.

Kattelin kyl, et uuden perusläppärin sais aika halvallakin...
Avatar
#165 • • Annakins Guest

Mark, 11.9.2007 09:40:
No jos sulla on läppäri verkkovirrassa kiinni eikä siis himmennä näyttöä sen takia, se vaan alkaa laukeemaan :( Huoltoon / uutta kehiin..



Jooh. Soitin Cimos-nimiseen yritykseen Helsingissä ja erittäin ystävällinen kundi epäili, että näytön taustavalo on rikki. Heillä ei ole varaosia, mutta antoi toisen yrityksen nimen. Soitin sinne ja myös siellä erittäin ystävällinen mieshenkilö kertoi saman asian.

Nyt yritän soittaa Acerin huoltoon ja selvittää a) onko heillä varaosia ja b) kannattaako koko toimenpide.
Avatar
#166 • • Annakins Guest
No joo. Nyt on hinta-arvio saatu, eli jos kyseessä vain joku piiri (?) niin n. 200 euroa plus 2-3 viikkoa ilman konetta. Jos kyseessä näyttö, niin ei kannata korjata, mutta arviointikuluja joka tapauksessa 60 euroa.

Olen kallistumassa uuden koneen puolelle. Tarvitsen siis ihan peruskannettavan kotikäyttöön. Suosituksia?
aivastus

Posts: 499

#167 • • aivastus Ärsyttävä

Annakins, 11.9.2007 10:43:
No joo. Nyt on hinta-arvio saatu, eli jos kyseessä vain joku piiri (?) niin n. 200 euroa plus 2-3 viikkoa ilman konetta. Jos kyseessä näyttö, niin ei kannata korjata, mutta arviointikuluja joka tapauksessa 60 euroa.

Olen kallistumassa uuden koneen puolelle. Tarvitsen siis ihan peruskannettavan kotikäyttöön. Suosituksia?

Tutuille oon sanonut, et jos koneen pääasiallinen käyttötarkoitus on lähinnä joku netissä surffailu, musiikin kuuntelu ja satunnaisesti joku leffojen katselu niin sit voi melkeinpä ostaa sen koneen mikä nyt ekana tulee vastaan. Henkilökohtaisesti en kyllä suosi Fujitsun enkä HP:n läppäreitä, niistä jäi jotenkin huonot fiilikset pari vuotta sitten kun tuli koneiden parissa työskenneltyä enemmän. Eikä sekään auta, että exän Fujitsu ja serkun HP ovat hajoilleet takuuajan sisälläkin useasti. Mut Aceria, IBM:ää ja sit kalliimpana Applea kehtaan suositella.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

Avatar
#168 • • Annakins Guest
Saaks mistään enää läppärii missä EI olis sitä Vistaa?
Avatar
#172 • • Annakins Guest
Noniin, noniin. Nyt on uus läppäri saatu ja haluaisin tietysti siirtää tiedostot vanhalta koneelta tänne. Osaiskohan joku neuvoa miten saisin kotiverkon toimimaan asian hoitamiseksi?
Toni_L

Posts: 779

#173 • • Edited Toni_L http://www.mixcloud.com/Toni_L/

Annakins, 11.9.2007 09:38:
Mun läppärin näyttö ei toimi. Siis se on kyllä päällä, koska jos oikein tirkistelen, niin näen taustakuvan yms. mutta se on ihan kuin siitä olisi ns. palanut valo. Eli se on siis todella himmeä. Ja kyllä, olen yrittänyt nostaa kirkkautta, mutta ei auta. Äsken kytkin töissä monitoriin ja toimii normaalisti.

Haluaisiko joku veikata mikä mahtaa olla ongelma ja kannattaako/voiko korjata? Läppäri on vajaa 2,5 vuotta vanha Acerin TravelMate 4050.



Sulla on invertteri kärähtänyt.
inverter.jpg
Osa maksaa noin 5-10 euroa. Huoltofirmat ottavat kuitenkin paljon enemmän rahaa osasta. Osan vaihtaminen kestää noin 10-15 min.
Tarsu

Posts: 2,449

#174 • • Tarsu
Nokia N70:stä hajosi näyttö päiväunien aikana.
Pelkkä taustavalo palaa, mitä vittua?

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

siveys

Posts: 2,492

#175 • • Edited siveys lovely

Annakins, 11.9.2007 11:34:
En kiistä etteikö vois olla hyvä valinta, mut mulle tapahtuu aina kummallisuuksia mäkkien kanssa. :/


Ymmärrän, että Windowsiin tottuneelle se voi tuntua tosi kummalliselta jos tietokone "vaan toimii".

Kokeilisit Linuxia! Siinä ei ole tuollaisia kummalisuuksia, että asiat vaan toimisivat itsekseen!
sapeli

Posts: 11,768

#176 • • sapeli jokukukamikä?
Mistä mahtaa kiikastaa kun PC reboottailee itsestään - antamatta edes mitään varoitusta - ja toisilla koneilla moitteettomista ohjelmistä tällä koneella löytyy korruptoituneita tai viallisia tiedostoja? Asennettiin tähän ihan äskettäin puhtaalta pöydältä Windows XP, eli kovalevy formatoitiin ennen sitä. Tätä ennen kone heitti aina välillä blue screenin ruudulle, ilmeisesti jotain korruptoitunutta muistia?

Toivottiin että täydellisellä uusiksiasennuksella tosta päästäisiin eroon mut ei *uuh* Oletan siis että tässä on joku laitteistovika, mutta mikä on todennäköinen syypää? Upeaahan olisi jos tästä selviäisi esim. vaihtamalla viallisen muistin tai asentamalla BIOS-päivityksen tai jotain - ideoita?

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

T3k

Posts: 1,221

#177 • • Edited T3k semmonen

sapeli, 6.10.2007 18:05:
Mistä mahtaa kiikastaa kun PC reboottailee itsestään - antamatta edes mitään varoitusta - ja toisilla koneilla moitteettomista ohjelmistä tällä koneella löytyy korruptoituneita tai viallisia tiedostoja? Asennettiin tähän ihan äskettäin puhtaalta pöydältä Windows XP, eli kovalevy formatoitiin ennen sitä. Tätä ennen kone heitti aina välillä blue screenin ruudulle, ilmeisesti jotain korruptoitunutta muistia?

Toivottiin että täydellisellä uusiksiasennuksella tosta päästäisiin eroon mut ei *uuh* Oletan siis että tässä on joku laitteistovika, mutta mikä on todennäköinen syypää? Upeaahan olisi jos tästä selviäisi esim. vaihtamalla viallisen muistin tai asentamalla BIOS-päivityksen tai jotain - ideoita?



muistipalikoita itse koittaisin ensin.. jos useampi kuin yksi, niin poista esim toinen ja testaa.. aja memtestiä...

e: http://www.memtest.org/
sapeli

Posts: 11,768

#178 • • sapeli jokukukamikä?

T3k, 6.10.2007 18:07:
muistipalikoita itse koittaisin ensin.. jos useampi kuin yksi, niin poista esim toinen ja testaa.. aja memtestiä...

e: http://www.memtest.org/



Hei, kiitos! Toihan oli kätevä systeemi! Yks kolmesta muistista oli kuin olikin mäsä, toivottavasti nyt alkaa hommat toimimaan *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Jammailija

Posts: 3,224

#180 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Mist johtuu, että tietokoneen särinät&sirinät on tullu voimakkaammin esille kuunnellessa esim. musaa tietokoneen kautta vahvistimen läpi?

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...