Autokoulu

257 posts, 13 pages, 96,741 views

mehukatti

Posts: 335

#181 • • mehukatti dude
ite oon aina miettiny, että pitäis käydä autokoulu, mutta se on sitten aina jääny. syitä lähinnä se, että aina keksii rahoille parempaakin käyttöä ja toisaalta auto olis aika turha kun himan läheltä menee miljoona raitiovaunua ja bussia joka suuntaan. tosin viime aikoina on tullu kateltuu autoja siihen tyyliin, että tollanen ois siisti, mutta jos jostain onnistuis löytää rahat, niin auto pääosin kuitenki seisois käyttämättömänä kadun varressa. mutta saa nähdä jos vanhempana iskee joku autokuume.
Chilek

Posts: 112

#183 • • Chilek monkiii
PRKL... mun tyttö sai ennen mua kortin....ja se on mua joku kuus kk nuorempi...

--
EN se mää ollu....

ö

Posts: 44

#184 • • ö
Sain vihdoin ja viimein raahattuu itteni autokouluun ja tänään on jo kolmas ajotunti*jiihaa* ajaminen on niin ihanaa!! Mut vähän jännittää se teoriakoe,pitäis jaksaa harjotella useammin kuvia koulul*nauru*
henkkat

Posts: 528

#185 • • henkkat
Pitäs selvitä tän kuukauden sisällä teoriaan ja inssiin uudelleen.*grr*
Vieläköhän sitä muistaa liikenne merkit ja muut tsempalot.*nauru*
Ni ja vois ton kakkosvaiheenki ajaa, kortti ollu kuiteski ollu kohta 4vuotta..
Elmiira

Posts: 1,446

#186 • • Edited Elmiira
A -kortin teoriakoe huomenna.
Lukeminen aloitetaan tietenkin edellisenä iltana klo 20.30.
Nettitunnuksista ei ole hajuakaan, että kirjallisia voisi netissä harjoitella.
Kaikki muu sujuu, mut moottoripyörän osista ja säädöistä ja vivuista ja vempaimista ei ole hajuakaan.

Lasken siis todennäköisyyttä,
voiko 10 kysymyksestä yli 3 olla teknisiä, osiin liittyviä? *ding*
(3 saa olla kai väärin?)
Toivon, että ei voi. *joo*

Koe huomisaamuna klo 9.
Herätys vähän aiemmin,
viime hetken tsemppaus, turhautuminen ja luovuttaminen,
menköön miten menee, sithän sen näkee...

Wish me luck *iloinen*


Edit: LÄPI MENI!!!!! *jiihaa*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

zari

Posts: 716

#187 • • zari Team Tamppaajat
Pitäis sitä kakkosvaihetta jossain vaiheessa ruveta katteleen, mutta minkä hemmetin takia jostain pimeenajosta täytyy maksaa 20e *hmph* kaikella nekin rahastaa *eiei*

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

Aeryn

Posts: 166

#188 • • Aeryn
Viime viikolla alottelin minäkin sitä autokoulua ja B-pitäs saada. Ma-To on joka päivä teoriatunteja tähän mennessä ollu, muttei se haittaa mitään koska opettaja on niin hyvä ja hauska, niin se kakstuntinen hujahtaa ohi hetkessä.

Ajotuntejakin on kerenny olemaan ja heti ekalla tunnilla lähettiin jo liikenteeseen.*taputapu* Pikkasen meinas pistää jänskättää liikenne valoissa ku hätänen herra taksikuski tööttäili torvea sielä takana kun en just sillä sekunnilla lähteny ku valo vaihtu vihreeseen ja auto sammu. *dissaa* Mutta mä otin rauhallisesti uuestaan käynnistyksen ja varmasti taksikuski kiros mun takana. *pahis* Mutta mulle aivan sama. Oppiipahan joskus ajamaan rajotusten mukaan.

Tavotteena ois ajaa kortti ennen kesää, että ei tarttis riksuun tulla sit kouvolasta asti ajotunneille. Saa nähä miten onnistuu.

--
~pitäisi lopettaa ajatteleminen kun kaikki on vielä hyvin~

AiDoN

Posts: 255

#189 • • Edited AiDoN elukka
vittusaatanavittusaatana!!! olin just inssissä ja ajoin 10 km/h ylinopeutta...hylky tuli, mutta siitä ei voi ku itteäni syyttää. Ei mua oikeestaan se hylky vituta, vaan se että nyt tulee 300 lisävitunkustannuksia! Ei helvetti tää on kallista! Nyt jää bilettäminen vähiin taludellisista syistä *eiei**poks**dissaa**grr**nyyh*

edit: nyt tääki on hoidettu pois alta...vaikka kalliiksi tulikin *hymy*

--
*pahis*

Dj-Xcosmo

Posts: 17

#190 • • Dj-Xcosmo
juuh, itsellä BC -kortti taskussa...

sen vaan sanon että aikapitkälti tuntuu olevan että tietty prosentti aina inssistä pääsee läpi, ja jotkut ei..

ja riippuu paljolti onko se inssi klo 10:00 aikaan vai klo 16:00-17:00 ruuhka-aikaan! ja paljon muustakin

mä oon sitä mieltä että koko inssi on ihan haistavittu touhua! siis joo, kyllä ne nyt näkee sen että osaako kääntää rattia, ja katsoa peileihin(valittavat aina tosta) .. mutta ei ne siinä 20-30minuutissa paljoa pysty arvioimaan että miten se ajaa..

pitäs olla jotain 10inssikertaa ja niistä sitten katsotaan /lasketaan virheet yhteen ja siitä riippuen miten on mennyt, niin pääsee läpi!! ..muutenkin maksaa ihan sikana..kallis puoltuntia! ja varsinkin jos ei pääse inssiä läpi jonkun kun on ryhmittynyt vähän väärin / unohtunut katsoa peiliin niin seuraavat 300e saa pulittaa ajotunnista / uudesta inssistä!! ja toi autokoulun 2-vaihe, rahastusta!

se siitä!..
vvfjgrfmgorkfmdc

Posts: 4

#191 • • vvfjgrfmgorkfmdc
oon suunnilleen 1,5 vuotta ollu autokoulus. AB-kortti tulossa sit ku jaksais käydä kokeet tekemässä!
sapeli

Posts: 11,768

#192 • • sapeli jokukukamikä?

AiDoN, 24.5.2005 16:41:
Ei mua oikeestaan se hylky vituta, vaan se että nyt tulee 300 lisävitunkustannuksia! Ei helvetti tää on kallista! Nyt jää bilettäminen vähiin taludellisista syistä *eiei**poks**dissaa**grr**nyyh*



Just tän takia mun ois kantsinu käydä Seattlessa autokoulu, mut oli koko autolla-ajamistouhu niin vastenmielistä että jätin väliin...

Autokoulun kustannukset Seattlessa (jos esim. kaveri tai sukulainen opettaa ajamaan):
"Pay $35 for your first five-year Washington driver license ($10 for your examination and $25 for your license). An additional $10 fee is paid for each expired application or test failure."

Tätä ennen tietenkin suoritetaan se harjoittelukortti, jonka kanssa saa ajella ihan vapaasti kunhan autossa on mukana joku jolla on ajokortti:
"The permit is valid for one year and one renewal is allowed. The fee for an instruction permit is $15.00."

Eli yhteensä koko hoito maksaa $50 jos ei mokaa, ja vain +$10 per moka... Aika eri meininki Suomeen verrattuna...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Avatar
#193 • • pia^^ Guest
Teoria tunnit takan, huomen meen sopii koska meen kokeesee *hymy* . Tänää oli toinen ajokerta, hitto et jännitti, ku edellisestä oli kulunu 3viikkoo... iha hyvi meni, huomenna pääse ajelee vähä lisää *jiihaa* . Tätä vauhtii pitäs jussin olla kortti *hymy* , saas nähä.
Coon--

Posts: 640

#194 • • Coon-- 5,2 mmol/l

sapeli, 24.5.2005 17:56:
---
AiDoN, 24.5.2005 16:41:
Ei mua oikeestaan se hylky vituta, vaan se että nyt tulee 300 lisävitunkustannuksia! Ei helvetti tää on kallista! Nyt jää bilettäminen vähiin taludellisista syistä *eiei**poks**dissaa**grr**nyyh*

---


Just tän takia mun ois kantsinu käydä Seattlessa autokoulu, mut oli koko autolla-ajamistouhu niin vastenmielistä että jätin väliin...

Autokoulun kustannukset Seattlessa (jos esim. kaveri tai sukulainen opettaa ajamaan):
"Pay $35 for your first five-year Washington driver license ($10 for your examination and $25 for your license). An additional $10 fee is paid for each expired application or test failure."

Tätä ennen tietenkin suoritetaan se harjoittelukortti, jonka kanssa saa ajella ihan vapaasti kunhan autossa on mukana joku jolla on ajokortti:
"The permit is valid for one year and one renewal is allowed. The fee for an instruction permit is $15.00."

Eli yhteensä koko hoito maksaa $50 jos ei mokaa, ja vain +$10 per moka... Aika eri meininki Suomeen verrattuna...



Mitään tietoa mitä siellä maksaa hankkia kansainvälinen ajokortti? Eipä varmaankaan yhtäpaljoa kuin Suomessa *ding*
sapeli

Posts: 11,768

#195 • • sapeli jokukukamikä?

Coon, 24.5.2005 20:52:
Mitään tietoa mitä siellä maksaa hankkia kansainvälinen ajokortti? Eipä varmaankaan yhtäpaljoa kuin Suomessa *ding*



Tuon peruskortin lisäksi huimat $10, plus postimaksut jos haluat sen postitse... *hymy*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Saipher

Posts: 44

#196 • • Saipher
Torstaina vika teoriatunti, sitte vielä ajotunteja
semmoset 7 (14 ajokertaa). Tähän asti ajot menny ihan hyvin, kerran sammunu auto :D Sit olis ens tiistaina luikkaan ajo. Saa nähä missä kunnos tuloo auto takaasi :D
Mimir

Posts: 1,366

#197 • • Edited Mimir Rouva Yninä
Mulla on B-kortti. Kirjalliset meni läpi tokalla yrityksellä, inssi ekalla. II-vaiheen arvioivassa ajossa meinasin ajaa bussin alle mutta pomo palkkas mut silti sen ajon jälkeen *nauru* Tosin mun töihin kuuluu lähinnä noi toimistohommat, mutta kumma kyllä on se antanu mun ajaa firman autojakin edelleen *hih*

Edittinä, että kysyin tota kerran pomolta, että miten se uskals mut palkata tollasen ajon jälkeen. Vastaukseksi sain rohkaisevan "mä kelasin että pakkohan sun on ees jossain hyvä olla" *nauru*

--
[Wings are growing on her.]

Kimbou

Posts: 608

#198 • • Kimbou
ABC- kortti löytyy. intissä suoritettu c-kortti ilmatteeks. oli mukava ajo-opettaja fakin yliluutnantti joka huus pää punasena vieressä joka h......n tunnilla jos unohtu vilkku tai vastaavaa, mukava kokemus.

--
pitäkää kiinni pienistä pippeleistä ja roikkuvista tisseistä se on menoa nyt.

leka

Posts: 373

#199 • • leka anteeksi olen eläin
Juu sitt onki kiva kun ajaa isoo e korttia.... hylky tulee meinaan helpolla*hih* Niin ja koettakaapa joskua peruuttaa isoa kärryä*vink*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

sune

Posts: 2,096

#200 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
On joo ajokortti, en oo ajanu kakkosvaihetta ja kortti meni tammikuussa vanhaks. (en tee sillä kortilla mitään,en oo ajanu edes autoa vuoteen) Pari päivää sitte sain kuitenki niin paljon itsestäni irti, että hain sitä "jatkoaikaa" .. .70e !!! riistoa !!*igor*

Ei huvittais koko kakkosvaihe, maksaa ihan sairaasti ja muutenki ahdistaa mennä sinne ku en suunnillee osaa ajaa enää *blush*

--
ei kovin ihku eikä plur