Autokoulu

257 posts, 13 pages, 96,727 views

RainChild

Posts: 909

#161 • • Edited RainChild

teknoetana:

Onneksi olkoon! *hihu* *aplodit*



kiitokset, onhan tuota korttia jo tovi odotettukki *hymy*

--
Rainchild is back home

Blue_Wabbit

Posts: 212

#162 • • Blue_Wabbit
B-kortin sain tuossa kesällä ja C-kortin kuukautta myöhemmin. B-kortin kakkosvaihe pitäis käydä varmaan ennen kun intti tulee vastaan eli varmaan ennen heinäkuuta. Kaipa sen C-kortin kakkosvaiheenki vois käydä ennen inttiä Tosin imo tuo kakkosvaihe on kyl turhaa rahastusta. Maksaa nyt pari hunttia siitä et ajat omalla autolla muutaman kerran ja opit "taloudellista ajoa". Onko sellaista edes? Varsinkaan kaupunkiajoa kun miettii.

--
Raha ei tee onnelliseksi, mutta itkisin mieluummin Jaguarissa kuin bussissa.

Pinxu

Posts: 196

#163 • • Pinxu
Teoriat:Tylsii...Ja ajotunnit:NIIN pilkun viilausta.Noh..Kortti kuitenki taskussa *jiihaa*
Avatar
#164 • • Edited Viola00 Guest
Oon ajanut. Teoriat oli ihan hyödyllisiä ja tietenkin kivoja, mutta kaikista parhaiten oppi tuolla liikenteessä. Ainut mistä jäi vähän ikävä fiilis, oli se että koskaan ei opetettu todella kapeeseen väliin parkkiin pistämistä tai yleensäkään esim. taskuparkkia enkä oikeestaan tiedä syytä *täh* Melko tärkee taito kuitenki hallita *nauru*

Mutta ihan vaan B kortti on ja meni läpi kerralla niin teoria kun inssikin.
Jutu

Posts: 3,054

#165 • • Jutu Blondi

Blue_Wabbit:
Kaipa sen C-kortin kakkosvaiheenki vois käydä ennen inttiä.



C-kortin kakkosvaihde? Eihän sellaista olekaan *täh* Ainakin mulle sanottiin että kakkosvaihde on pelkästään henkilöautolla.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Fyrisch

Posts: 4,525

#166 • • Edited Fyrisch
Bongasin liikenteest mun entisen autokoulu opettajan, kaahas 50 alueel ~80km/h.. mulle se sano ettei kannata kaahailla kun siin ei voita aikaa melkee ollenkaa *nauru* tultii viel sen vieree seuraavis valois!

Edit: Jukka perrrkele!
Coon--

Posts: 640

#167 • • Edited Coon-- 5,2 mmol/l
Kortti ollu jo 2 vuotta taskussa, B luokkaa kylläkin vaan mut sillä on ihan hyvin toimeen tultu.
Eipä tuo kummosemmalta tuntunut tuo autokoulu, teoriat oli pirun tylsät ja ajotunnit perseestä liikennesääntökjen pilkunnussimisen takia, inssi oli jees ihan vaan siksi että meni ensimmäisellä läpi. No nyt saa jo onneksi soveltaa taitojaan *nauru*
Lähinnä koko autokoulu on nykyään menny mielestäni pelkäksi rahastukseksi, joka saa kyllä vanteen puristamaan päätä jos pitää epäonnistuneen inssin jälkeen repiä jostain lisää niitä ajotunteja. Puhumattakaan täysin turhasta II-vaiheesta ja pimeänajo kursseista *grr*
Blue_Wabbit

Posts: 212

#168 • • Blue_Wabbit

Jutu:
---
Blue_Wabbit:
Kaipa sen C-kortin kakkosvaiheenki vois käydä ennen inttiä.

---


C-kortin kakkosvaihde? Eihän sellaista olekaan *täh* Ainakin mulle sanottiin että kakkosvaihde on pelkästään henkilöautolla.



Joo puhut asiaa. Tais tuo ajo-opettaja puhua paskaa silloin kerran kun kysyin asiasta. C-korttikin tulee vakituiseksi kun käy kakkosvaiheen henkilöautolla.

--
Raha ei tee onnelliseksi, mutta itkisin mieluummin Jaguarissa kuin bussissa.

Avatar
#169 • • Cera Guest
öhööhöhöhöö
meitsi vetäski just inssin läpi!
*hellokitty*
1ncarnation

Posts: 542

#170 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
sain 1.3 ajokortin vihdoin..prkl ku toi inssi on niin pilkun nuss*mist...3 kerral vasta pääsin..kaistan ajo..joo joo

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Avatar
#171 • • tintsu Guest
Jepjep, on mullakin kortti, vaikkei sitä kukaa melkee ikinä uskokkaan. *piis* Sain sen joulukuun alussa.. *nauru*
Kirjalliset ja inssi ekalla läpi. *hihu*
Avatar
#172 • • Annakins Guest

Coon:
Eipä tuo kummosemmalta tuntunut tuo autokoulu, teoriat oli pirun tylsät ja ajotunnit perseestä liikennesääntökjen pilkunnussimisen takia... Lähinnä koko autokoulu on nykyään menny mielestäni pelkäksi rahastukseksi, joka saa kyllä vanteen puristamaan päätä jos pitää epäonnistuneen inssin jälkeen repiä jostain lisää niitä ajotunteja. Puhumattakaan täysin turhasta II-vaiheesta ja pimeänajo kursseista *grr*



Mä oon kyllä täysin eri mieltä aiheesta. Kun vertaa nuorten kuskien ajotaitoja Suomessa ja Englannissa tai Yhdysvalloissa, niin 90% suomalaisista nuorista kuskeista osaa oikeasti ajaa ja käyttää auton hallintalaitteitakin (ja pystyvät jopa säätämään ilmastointia ajaessa) kun taas englantilaiset on aika heikkoja kuskeja.

Ja tilastollisesti II-vaihe on vähentänyt 18-25 vuotiaiden kuskien onnettomuuksia, joten kyllä sekin on hyödyllistä.

No, teinit inisee.

-A-
Coon--

Posts: 640

#173 • • Coon-- 5,2 mmol/l

Annakins:
---
Coon:
Eipä tuo kummosemmalta tuntunut tuo autokoulu, teoriat oli pirun tylsät ja ajotunnit perseestä liikennesääntökjen pilkunnussimisen takia... Lähinnä koko autokoulu on nykyään menny mielestäni pelkäksi rahastukseksi, joka saa kyllä vanteen puristamaan päätä jos pitää epäonnistuneen inssin jälkeen repiä jostain lisää niitä ajotunteja. Puhumattakaan täysin turhasta II-vaiheesta ja pimeänajo kursseista *grr*

---


Mä oon kyllä täysin eri mieltä aiheesta. Kun vertaa nuorten kuskien ajotaitoja Suomessa ja Englannissa tai Yhdysvalloissa, niin 90% suomalaisista nuorista kuskeista osaa oikeasti ajaa ja käyttää auton hallintalaitteitakin (ja pystyvät jopa säätämään ilmastointia ajaessa) kun taas englantilaiset on aika heikkoja kuskeja.

Ja tilastollisesti II-vaihe on vähentänyt 18-25 vuotiaiden kuskien onnettomuuksia, joten kyllä sekin on hyödyllistä.

No, teinit inisee.

-A-



No enpä ole vielä yhteenkään auto-onnettomuuteen joutunut, enkä joutunut sen 2 vuoden aikanakaan kun suoritin tuota välivaihetta. Täytyykö minun siis maksaa siitä että ikätoverini kaahaavat ja ajavat kolareita, kun itse taas osaan hillitä kaasujalkani ja mukautua liikenteeseen. Ja kun katsoo kanssa autoilijoita, tulee mieleen että ennemmin yli 40 mieshenkilöt tarvitsisivat tuota II-vaiheen suoritusta. Jos jollekkin todella tuottaa vaikeuksia esim pistää ilmastointi päälle, käyttää vilkkua tai vaihteita ajon aikana, suosittelen toimintaterapiaa erityisesti motoorista sellaista.
Jos nuoria halutaan valistaa auto-onnettomuuksista, heidät pitää viedä autoromuttamon kautta ruumisthuoneelle katsomaan mitä seuraa siitä 30 km/h ylinopeudesta huonolla kelillä ja - näkyvyydellä.
Itse en koe että tästä II-vaiheen rahareijästä olisi ollut minulle mitään hyötyä, mutta jos joku tuntee olevansa epävarma autoilija voi minun puolestani ihan vapaasti haaskata sen 350 lisäopetukseen.
Avatar
#174 • • Annakins Guest

Coon:
No enpä ole vielä yhteenkään auto-onnettomuuteen joutunut, enkä joutunut sen 2 vuoden aikanakaan kun suoritin tuota välivaihetta. Täytyykö minun siis maksaa siitä että ikätoverini kaahaavat ja ajavat kolareita, kun itse taas osaan hillitä kaasujalkani ja mukautua liikenteeseen. Ja kun katsoo kanssa autoilijoita, tulee mieleen että ennemmin yli 40 mieshenkilöt tarvitsisivat tuota II-vaiheen suoritusta. Jos jollekkin todella tuottaa vaikeuksia esim pistää ilmastointi päälle, käyttää vilkkua tai vaihteita ajon aikana, suosittelen toimintaterapiaa erityisesti motoorista sellaista.
Jos nuoria halutaan valistaa auto-onnettomuuksista, heidät pitää viedä autoromuttamon kautta ruumisthuoneelle katsomaan mitä seuraa siitä 30 km/h ylinopeudesta huonolla kelillä ja - näkyvyydellä.
Itse en koe että tästä II-vaiheen rahareijästä olisi ollut minulle mitään hyötyä, mutta jos joku tuntee olevansa epävarma autoilija voi minun puolestani ihan vapaasti haaskata sen 350 lisäopetukseen.



Kyse ei olekaan siitä ettetkö sinä osaisi ajaa. Otetaan vaikka kärjistetty esimerkki: jos 20% nuorista kuskeista on hyviä kuskeja ja 80% huonoja, niin eikö silloin ole hyödyllistä, että kaikki 100% käyvät sen II-vaiheen jotta yleistä ajoturvallisuutta parannettaisiin?

-A-
Coon--

Posts: 640

#175 • • Coon-- 5,2 mmol/l

Annakins:
---
Coon:
No enpä ole vielä yhteenkään auto-onnettomuuteen joutunut, enkä joutunut sen 2 vuoden aikanakaan kun suoritin tuota välivaihetta. Täytyykö minun siis maksaa siitä että ikätoverini kaahaavat ja ajavat kolareita, kun itse taas osaan hillitä kaasujalkani ja mukautua liikenteeseen. Ja kun katsoo kanssa autoilijoita, tulee mieleen että ennemmin yli 40 mieshenkilöt tarvitsisivat tuota II-vaiheen suoritusta. Jos jollekkin todella tuottaa vaikeuksia esim pistää ilmastointi päälle, käyttää vilkkua tai vaihteita ajon aikana, suosittelen toimintaterapiaa erityisesti motoorista sellaista.
Jos nuoria halutaan valistaa auto-onnettomuuksista, heidät pitää viedä autoromuttamon kautta ruumisthuoneelle katsomaan mitä seuraa siitä 30 km/h ylinopeudesta huonolla kelillä ja - näkyvyydellä.
Itse en koe että tästä II-vaiheen rahareijästä olisi ollut minulle mitään hyötyä, mutta jos joku tuntee olevansa epävarma autoilija voi minun puolestani ihan vapaasti haaskata sen 350 lisäopetukseen.

---


Kyse ei olekaan siitä ettetkö sinä osaisi ajaa. Otetaan vaikka kärjistetty esimerkki: jos 20% nuorista kuskeista on hyviä kuskeja ja 80% huonoja, niin eikö silloin ole hyödyllistä, että kaikki 100% käyvät sen II-vaiheen jotta yleistä ajoturvallisuutta parannettaisiin?

-A-



No siinä olet kyllä oikeassa, että liikenne on yhteinen asia. Joten nämä 80% huonosti ajavat vaarantavat myös hyvien kuskien turvallisuuden. On ehkä raakaa kategorioida hyvät ja huonot, ehkä pitäisi käyttää huomioivat kuskit ja sellaiset jotka käyttäytyvät piittaamattomasti tai yli mielisesti.

En ole perehtynyt paremmin tilastoihin, mutta onko nimen omaan tämä II-vaihe se joka on hillinnyt näitä auto-onnettomuus, ylinopeus sakko, korttikuivumaan jne. tilastoja? *ding*

Eipä tässä enää auta nurista, käyty on ja maksettu. Tuli vaan olo että maksoin turhasta niinkin paljon *igor*
Elmiira

Posts: 1,446

#176 • • Elmiira

Jää~*:
A -kortti ensi kevään haaveissa, mut saas nyt nähä *juonittel* *iloinen*



Ja kyllä, unelmasta tule totta!!!
Ensimmäiset teoriatunnit ensi tiistaina *hihu* *jiihaa* *heiii*

--
~Kokemusta ei voi luoda, se pitää kokea~

ezzy

Posts: 8,060

#178 • • ezzy Droid-pappa

Christinah:
Ainut mistä jäi vähän ikävä fiilis, oli se että koskaan ei opetettu todella kapeeseen väliin parkkiin pistämistä tai yleensäkään esim. taskuparkkia enkä oikeestaan tiedä syytä *täh* Melko tärkee taito kuitenki hallita *nauru*



Aika epätodennäköistä, että moinen olisi jätetty opettamatta O_o

Ja jos kerran huomasit, että jokin jäi välistä tai et moista osaa, niin mikset maksavana asiakkaana sanonut mitään? Autokoulun tapauksessa maksat sen verran kovan hinnan koulusta, että se mennään läpi kyllä täysin sinun ehdoillasi.
ezzy

Posts: 8,060

#179 • • Edited ezzy Droid-pappa

mindy:
Tiedättekös saako b-ajokortin hankinnan jälkeen ajaa mopolla ilman että ostaa erikseen mopokorttia?
Eikö se olisi vähän hölmöä jos pitäisi ostaa vielä mopokortti erikseenkin..
Pliis vastatkaa mulle jos vaan tiedätte!Tai luulette tietävänne..*ding*



"Mopokortti on pakollinen vuonna 1985 tai sen jälkeen syntyneille mopoilijoille ellei heillä ole A1-, A- tai B-luokan ajokorttia. Mopon kuljettamiseen ei vaadita mopokorttia, jos olet täyttänyt 15 vuotta ennen 1.1.2000."
Flip

Posts: 36

#180 • • Flip shitmat

anye, 20.3.2005 16:41:
Huomenna olis eka teoriatunti *hihu* Ootan kyl ajotuntei jo ku kuuta nousevaa :D *sydän*


hähää :D

--
fuck'em and their law