257 posts, 13 pages, 99,554 views
Jutu:
---
Blue_Wabbit:
Kaipa sen C-kortin kakkosvaiheenki vois käydä ennen inttiä.
---
C-kortin kakkosvaihde? Eihän sellaista olekaan Ainakin mulle sanottiin että kakkosvaihde on pelkästään henkilöautolla.
Coon:
Eipä tuo kummosemmalta tuntunut tuo autokoulu, teoriat oli pirun tylsät ja ajotunnit perseestä liikennesääntökjen pilkunnussimisen takia... Lähinnä koko autokoulu on nykyään menny mielestäni pelkäksi rahastukseksi, joka saa kyllä vanteen puristamaan päätä jos pitää epäonnistuneen inssin jälkeen repiä jostain lisää niitä ajotunteja. Puhumattakaan täysin turhasta II-vaiheesta ja pimeänajo kursseista
Annakins:
---
Coon:
Eipä tuo kummosemmalta tuntunut tuo autokoulu, teoriat oli pirun tylsät ja ajotunnit perseestä liikennesääntökjen pilkunnussimisen takia... Lähinnä koko autokoulu on nykyään menny mielestäni pelkäksi rahastukseksi, joka saa kyllä vanteen puristamaan päätä jos pitää epäonnistuneen inssin jälkeen repiä jostain lisää niitä ajotunteja. Puhumattakaan täysin turhasta II-vaiheesta ja pimeänajo kursseista
---
Mä oon kyllä täysin eri mieltä aiheesta. Kun vertaa nuorten kuskien ajotaitoja Suomessa ja Englannissa tai Yhdysvalloissa, niin 90% suomalaisista nuorista kuskeista osaa oikeasti ajaa ja käyttää auton hallintalaitteitakin (ja pystyvät jopa säätämään ilmastointia ajaessa) kun taas englantilaiset on aika heikkoja kuskeja.
Ja tilastollisesti II-vaihe on vähentänyt 18-25 vuotiaiden kuskien onnettomuuksia, joten kyllä sekin on hyödyllistä.
No, teinit inisee.
-A-
Coon:
No enpä ole vielä yhteenkään auto-onnettomuuteen joutunut, enkä joutunut sen 2 vuoden aikanakaan kun suoritin tuota välivaihetta. Täytyykö minun siis maksaa siitä että ikätoverini kaahaavat ja ajavat kolareita, kun itse taas osaan hillitä kaasujalkani ja mukautua liikenteeseen. Ja kun katsoo kanssa autoilijoita, tulee mieleen että ennemmin yli 40 mieshenkilöt tarvitsisivat tuota II-vaiheen suoritusta. Jos jollekkin todella tuottaa vaikeuksia esim pistää ilmastointi päälle, käyttää vilkkua tai vaihteita ajon aikana, suosittelen toimintaterapiaa erityisesti motoorista sellaista.
Jos nuoria halutaan valistaa auto-onnettomuuksista, heidät pitää viedä autoromuttamon kautta ruumisthuoneelle katsomaan mitä seuraa siitä 30 km/h ylinopeudesta huonolla kelillä ja - näkyvyydellä.
Itse en koe että tästä II-vaiheen rahareijästä olisi ollut minulle mitään hyötyä, mutta jos joku tuntee olevansa epävarma autoilija voi minun puolestani ihan vapaasti haaskata sen 350 lisäopetukseen.
Annakins:
---
Coon:
No enpä ole vielä yhteenkään auto-onnettomuuteen joutunut, enkä joutunut sen 2 vuoden aikanakaan kun suoritin tuota välivaihetta. Täytyykö minun siis maksaa siitä että ikätoverini kaahaavat ja ajavat kolareita, kun itse taas osaan hillitä kaasujalkani ja mukautua liikenteeseen. Ja kun katsoo kanssa autoilijoita, tulee mieleen että ennemmin yli 40 mieshenkilöt tarvitsisivat tuota II-vaiheen suoritusta. Jos jollekkin todella tuottaa vaikeuksia esim pistää ilmastointi päälle, käyttää vilkkua tai vaihteita ajon aikana, suosittelen toimintaterapiaa erityisesti motoorista sellaista.
Jos nuoria halutaan valistaa auto-onnettomuuksista, heidät pitää viedä autoromuttamon kautta ruumisthuoneelle katsomaan mitä seuraa siitä 30 km/h ylinopeudesta huonolla kelillä ja - näkyvyydellä.
Itse en koe että tästä II-vaiheen rahareijästä olisi ollut minulle mitään hyötyä, mutta jos joku tuntee olevansa epävarma autoilija voi minun puolestani ihan vapaasti haaskata sen 350 lisäopetukseen.
---
Kyse ei olekaan siitä ettetkö sinä osaisi ajaa. Otetaan vaikka kärjistetty esimerkki: jos 20% nuorista kuskeista on hyviä kuskeja ja 80% huonoja, niin eikö silloin ole hyödyllistä, että kaikki 100% käyvät sen II-vaiheen jotta yleistä ajoturvallisuutta parannettaisiin?
-A-
Christinah:
Ainut mistä jäi vähän ikävä fiilis, oli se että koskaan ei opetettu todella kapeeseen väliin parkkiin pistämistä tai yleensäkään esim. taskuparkkia enkä oikeestaan tiedä syytä Melko tärkee taito kuitenki hallita
mindy:
Tiedättekös saako b-ajokortin hankinnan jälkeen ajaa mopolla ilman että ostaa erikseen mopokorttia?
Eikö se olisi vähän hölmöä jos pitäisi ostaa vielä mopokortti erikseenkin..
Pliis vastatkaa mulle jos vaan tiedätte!Tai luulette tietävänne..
anye, 20.3.2005 16:41:
Huomenna olis eka teoriatunti Ootan kyl ajotuntei jo ku kuuta nousevaa :D