Autokoulu

257 posts, 13 pages, 96,744 views

ä

Posts: 76

#81 • • ä
Paljon maksaa toinen vaihe? Entä jos kortti menee umpeen ja suorittaa sen vasta sitten? Pitääkö käydä inssin uusiks tai jtn? *ding*
megu

Posts: 103

#82 • • megu
mul on ainki joku mielikuva et se II-vaihe maksais jotain vajaa 300 euroo ehk.... ja muistaakseni jos kortti menis vanhaks ni joutuu ainki kirjalliset käymää.... voi ol et inssinki sit joutuu... et ei ois oikee mukavaa käyd enää inssii ja kirjallisii uusiks ku ne kerran on jo käyny.... taijan iteki ihan suht ajois toisee vaiheesee mennä..
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#83 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä maksoinkin vaan 249e *hih* halvimpia ellei halvin helsingin seudulla. Tosin ois näin harjottelijan palkalla ollut tollekin rahalle muuta käyttöä *hmph*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#84 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Avernian:
Poliisilta voi hakea lisäaikaa väliaikaiselle ajokortille muistaakseni aina kahdeksi kuukaudeksi kerrallaan, jos ei millään kerkeä II-vaihetta ajamaan.



joo ja maksaa aika kivasti... muistaakseni 70e *justjoo* kaikki on kokeiltu! *nauru*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Blue_Wabbit

Posts: 212

#85 • • Blue_Wabbit
BC-kortti plakkarissa. Teorioissa yleensä nukuin ja kokeet meni läpi lähes tulkoon arvaillessa. *hih*. Mut souvvat? Meni läpi kummiski ja kyl mä ajaa osaan, tai siis pysyn ainaki tiellä ja silleen.

--
Raha ei tee onnelliseksi, mutta itkisin mieluummin Jaguarissa kuin bussissa.

kovas

Posts: 1,522

#86 • • kovas Kristo
harmi et tuli aikoinaan ajettu vaan b.. nyt oon ajatellut hankkii sen kaveriksi vielä c:n.. tarvis vaan löytää joku sopivan edullinen opetusmesta :)
killuska

Posts: 748

#87 • • killuska
BC ja pitäis kans koht mennä liukastelee *hikoil*

--
*killuska*

AnssiV

Posts: 1,798

#88 • • AnssiV EDM saved me from Jesus
BECE-kortti jolla oon viimeset 1,5 vuotta itteäni elättäny ja asuntolainaa maksanu... t: "rahti-Rauno" *hymy*
Avatar
#89 • • Edited Viola00 Guest
Kortti on joo ja kohta olis 2 vaihekin edessä. Itseasiassa se olis varmaan jo ollut mutta oon unohtanut soittaa kouluun. Hups *hymy*
Kate

Posts: 186

#90 • • Edited Kate
Ajokortti on....sitä ei kyl olisi oikeesti kannattanut mulle antaa*muhaha*

Mulla oli kaikkea muuta, kuin mukava ajo-opettaja. Näsäviisas tärkeilijä jonka kanssa muutama kerta huudettiin ratissa kunnolla. Teoriatunnit olikin sitten jotain muuta, mutta kyllä mä olin aina pätemässä sielläkin*hih*

Olen aivan varma, että ajo-opettajani piti mua todella epätoivoisena oppilaanaan, joka ei koskaan oppisi ajamaan. Noh, pari lisätuntia taksikuski-faijan kanssa ja tähän pisteeseen ollaan tultu*joo* Lisänä siihen vielä mieheni, joka on entinen lähettikuski, niin kyllä kaikki niksit on pyritty oppimaan.

Sitten, kun kävin 2-vaiheen (maailman turhin asia), niin kyllä ajo-opettajakin joutui myöntämään, että "kyllä sä hyvin ajat". Mutta koska aina pitää kitistä jostakin, niin siihen lauseeseen lisättiin vielä "usein kuitenkin liian lähellä toisia autoilijoita".

Loppu hyvin kaikki hyvin....ainakin vielä*juonittel* A-kortti olisi ajatuksissa.....
zari

Posts: 716

#91 • • zari Team Tamppaajat
huhhuh,vihdosta viimein kaikki teoria tunnit käyty läpi. Muutamien tuntienkans vähän vitukutellu ja sain ne pois alta eilen ja tänään käymällä tunneilla *hih* viä ois 5 ajotuntia jäljellä,sitten inssiin *igor*
Tosin minä aina_niin_ajoissa_hommat_hoitava likka vein paperit,yms tarvittavat autokoululle vasta viime viikon torstaina eli kirjallisia kattellaan vasta ens viikon lopussa,tai sen jälkeen *nauru* mut kortti käteen kiitos niin pian kuin mahdollista!

--
it`s nice to be important,but it`s more important to be nice

bubble

Posts: 117

#92 • • bubble

Kate:
A-kortti olisi ajatuksissa.....


tota korttii mä suosittelen lämpimästi *nauru* ku itellä se on ollu jo takataskus melkeen kaks ja puol vuotta..ja todellakin oon tyytyväinen et ajoin sen..ikävä kyl motari on jo talvikuntoon pistetty autotallin suojiin *uuh* mut taas kevättä odottaen ja jos vaiks kattelis sit isompaa pyörää alle *hih*
kilobitti

Posts: 2,419

#93 • • kilobitti 1-2-3 techno

Kate:
Mutta koska aina pitää kitistä jostakin, niin siihen lauseeseen lisättiin vielä "usein kuitenkin liian lähellä toisia autoilijoita".



Niin, sinähän et virheitä tee (niinkuin ei kukaan niistä kuskeista, jotka pitää itseään keskimääräistä parempina...niitä on kuskeista reilut 70%).

Lähellä ajaminen on ehkä yleisimpiä virheitä mitä liikenteessä näkee.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Dacey

Posts: 671

#94 • • Dacey Hän joka saa sinut ..

enrg:
älkää ajako korttia, voitte joutuu kuskiks *nauru*



mulla ei oo kuskina olemista juurikaan mitään vastaan (toiv ei oo numeroo missään julkisena tai kaikki haluu mut kuskiks *hih*) ku en pahemmin jaksa viinasta perustaa..

Kakkosvaihe pitäis tässä varata.. tosin mutsi saa ensin korvata ja korjauttaa aiheuttamansa peltivauriot mitä mun rakkaaseen relluuni teki.. kolmion takaa ja auto oikeesta kyljestä melkein sisään *taputapu* melkein kehtaa tolla ajaakin *nauru*
welmu

Posts: 282

#95 • • welmu
mun ajokortti on noin neljässä osassa ja siitä puuttuu parista nurkasta hieman osia :) just tänään taas huvituin asiasta, kun piti toimittaa kopio henkilöllisyystodistuksesta eräiden papereiden mukaan, saa nähdä tuleeko palautetta *naur*
Tiinuliinu81

Posts: 510

#96 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Ei ole ajokorttia, oon kyllä huomannut, että se olis tarpeen!*joo*
Ei aina tarttis kinuta mun kuskia, kun vois vaan itse lähteä käymään jossain autolla tms.
Hmm.. Tavallaan, siinä kortittomuudessa on kyllä puolensakin*hih**hihu*

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

ZaZa

Posts: 262

#97 • • ZaZa
brumm brumm.... Jees, autokoulu on jo melkein lopussa... Inssi oli viime tiistaina, eli eilen, mutta onnistuin tyrimään sen koska jännitti liikaa. *blush* *uuh* Seuraava mahdollinen aika inssiin olis ollut vasta kolmen viikon päästä, mutta onneks sain sen yllättäen jos ens viikon torstaiks. Nyt vaan pitää muistaa ottaa rauhallisesti.... *hikoil*
Kaikki pitää mulle sit peukkuja... *hih*

--
Mä otan vastaa sen mitä mulle suodaan
En väistä vastuuta, mä kuljen suoraan
Elämä on kuitenki biatch kunnes kuollaan

Amma

Posts: 2,383

#98 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Ihan tollanen tavallinen kortti on taskussa. (Oon käynyt myös mopokoulun, mutta koska oon niin vanha *justjoo*, niin en tarvii virallista korttia. *nauru*) Iskä opetti ajamaan vuonna 2000, ajoluvat oli kahteen autoon: '94 (tjsp) relluun ja '67 bemariin. Puol vuotta tuli päristeltyä pitkin Suomea.
Ensimmäinen virallinen reitti (Pirkkolan parkkipaikalla harjottelun jälkeen) kulki Nurmijärveltä Helsinkiin (tosin vanhaa tietä), mutta kohta jo viuhdottiin menemään motarilla 120:iä.
Uskomattominta oli se, että vaikka mulla ja iskällä on todellinen viha-rakkaussuhde, niin puolen vuoden aikana tuli yks ainoa riita autolla ajamisesta. Carolssin parkkipaikalla olisin halunnu ajaa nokka edellä ruutuun, mutta se ei iskälle sopinu, joten ajettiin kotiin. Kaupunkiajoa harjoteltiin Helsinki cityssä yleensä su-aamuna klo 6 ->.

Inssi meni kerta laakista läpi. Äijä katteli ajopäiväkirjoja ja tokas, että ootpa ainakin saanu harjotella ajamista. Ajotunteja kerty nimittäin muistaakseni yli 350, mutta kaikkia ei voitu kirjata papereihin, koska päiväkohtaiset maximit tuli ylitettyä välillä aika reilusti mm. matkalla Ouluun. *hihu*

Haaveissa ois ainakin kuorkkikortti ja pikku-E.

--
*etsiskel*

Lallu

Posts: 356

#99 • • Lallu .·:*¨`*:·.·:*¨`*:·.
tunnin päästä alkais pimeen ajo......sit on sekin raina hoidettu loppuun*iloinen*
Kate

Posts: 186

#100 • • Kate

kilobitti:

Niin, sinähän et virheitä tee (niinkuin ei kukaan niistä kuskeista, jotka pitää itseään keskimääräistä parempina...niitä on kuskeista reilut 70%).

Lähellä ajaminen on ehkä yleisimpiä virheitä mitä liikenteessä näkee.



Nyt sitten taas vedetään hernettä nenuun:)

Olenko muka väittänyt, etten virheitä tekisi? Tottakai teen, yhtälailla kuin kaikki muutkin autoilijat ikään tai sukupuoleen katsomatta.

Täytyy kuitenkin myöntää, että tosiaankin pidän itseäni keskivertoa parempana kuskina. Perustan tämän johtopäätöksen tähänastisiin kokemuksiini ratin takana.