Kun rahat on loppu, mistä tingit?

263 posts, 14 pages, 83,846 views

sapeli

Posts: 11,768

#143 • • sapeli jokukukamikä?
varmaan ihan ekana juomisesta - bileissä voi pitää hauskaa ilmankin

sitten vähän karkeista ja "muusta ruoasta" - vähän jos katsoo mitä ostaa ja syö niin voi säästää jopa puolet

sitten alkaa pummilla matkustaminen...

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Zarabel

Posts: 83

#144 • • Zarabel Kultasiipi
Kun rahat on vähissä sitä huomaa kuinka kauan oikeasti yhdellä makaroonipussilla elää.. ja vettä tulee hanasta. Siis tulee usein mietittyä mitä ruokaa ostaa kaupasta, ja niin säästää sievoisen summan -ilman että joutuu elämään nälässä (ja siihenkin tottuu). Bensa on kallista, mut autosta en luovu!
*nauru*

--
Hymyily on toiseksi paras asia mitä huulilla voi tehdä.

..kaunis hymy vie jokaiselta jalat alta..

devisss

Posts: 345

#145 • • devisss superhero.
Safkasta.
Muusta en luovu. Karkeista varsinkaan.

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

ee102

Posts: 775

#147 • • ee102 Team Yökukkujat / E102 / ituhippi
Kaikesta mahdollisesta, mutta ruoka on aina etusijalla eli jos on vähän rahaa niin se menee ruokaan tai muihin tarpeellisiin elintarvikkeisiin. Ja vastaavasti, jos yllättäen saan rahaa vähän jostain, teen ensimmäiseksi perusteellisen reissun ruokakauppaan. Yleensä pärjään jonkin aikaa myös, vaikka rahat ja ruoka olisivat täysin lopussa. Kerran elimme kaverini kanssa viikon sillä, että kävimme joka päivä dyykkaamassa ruuat. *hihu* Usein on löytynyt hyviä ja täysin käyttökelpoisia ruokia, joissa vaan sattuu parasta ennen päivä olemaan sinä päivänä tai seuraavana päivänä.
Amanita

Posts: 93

#148 • • Amanita
Ruuasta on helppo tinkiä kun ulkona noita pakastealtaita tähän aikaan vuodesta on. Hyvin pysty viime helmikuussakin pari viikkoa elämään kuluttamatta lainkaan rahaa. Puhelin- ym. laskut on sitten asia erikseen.
bulevardin ruusu

Posts: 87

#150 • • bulevardin ruusu

IlonaPoks:
---
bulevardin ruusu:
ruuasta tietenkin...

---


spaketti maistuu katjalle..*hahjust*



Todellakin...sotaajan pularuokaa *poks*
no onneksi on sponsori ....
bulevardin ruusu

Posts: 87

#151 • • bulevardin ruusu

IlonaPoks:
---
bulevardin ruusu:
---
IlonaPoks:
---
bulevardin ruusu:
ruuasta tietenkin...

---


spaketti maistuu katjalle..*hahjust*

---


Todellakin...sotaajan pularuokaa *poks*
no onneksi on sponsori ....

---


mulla ei o sponsoria (vapaaehtoiset voi ilmoittautua) mutta onnex oon nii hyvä kokki et loihdin halvoistakin raaka-aineista kurmee ateriat.. *iihhih*



ekskyysmiiiii!!! mä olen kanssa kokin puolikas, et revi siitä *muhaha*
aivastus

Posts: 499

#152 • • aivastus Ärsyttävä
Ruoasta tulee tingittyä, vaikka tyttöystävä ei voikaan sietää makaronia (vaikka sehän on ihan herkkua, luxusta ketsupin kanssa *hih* )
Ja aina on nuo elukat etusijalla, itselle saa tarvittaessa ruokaa vaikka vanhemmilta.

Muusta ei niin hirveästi tule tingittyä. Kun on hankala jotain netti- tms laskua hankala jättää maksamatta, kun niillä laskuilla on sitten paha tapa kasaantua kuitenkin. Eikä sitä oikein muutakaan tingittävää sitten oikeastaan ole.

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

aivastus

Posts: 499

#153 • • aivastus Ärsyttävä

IlonaPoks:
---
bulevardin ruusu:
---
IlonaPoks:
---
bulevardin ruusu:
ruuasta tietenkin...

---


spaketti maistuu katjalle..*hahjust*

---


Todellakin...sotaajan pularuokaa *poks*
no onneksi on sponsori ....

---


mulla ei o sponsoria (vapaaehtoiset voi ilmoittautua) mutta onnex oon nii hyvä kokki et loihdin halvoistakin raaka-aineista kurmee ateriat.. *iihhih*


Fuusiokeittiö kunniaan *hih*

--
I don't believe in rules that tell me how I should live.

darkfr

Posts: 232

#154 • • darkfr d:play
koska pidän safkasta niin älyttömästi niin ruoasta en viitsi tinkiä, rahat kun on loppumassa niin se yleensä tarkoittaa sitä että juhliessa ne ovat menneet eli juhlimisesta pitää ottaa aina vähän vapaata kun rahatilanne synkkenee. nytkin löytyy jääkaapista juustoa vaikka ei oikein oo varaa käydä ees kahvilla loppukuuta ajatellen.

--
4/4

Waakku

Posts: 158

#155 • • Waakku
Kaikesta tingin, paitsi koirien hyvinvoinnista. Kun on reilu 100 000e lainaa ja eläkkeellä, niin tinkiminen on hiukan pakollinen toimenpide. Toisaalta kun on tinkinyt tarpeeksi, niin ei sitä edes tajua tinkivänsä mistään. *hmph*

--
- ? -

Jocular

Posts: 1,359

#156 • • Jocular Janni
Jos tulee lixa, se on kulutettu viikossa. Raha ei pysy käsissä, ellen väkisin nuukaile, niinku tän kuukauden on joutunu tekee, vaan, jotta laivalla voi sitten törsätä oikein kunnolla. Oon shoppailuhullu.
Kaapissa paljon vaatteita, joita en oo koskaan edes käyttänyt.. (Onkohan kukaan tätä huomannut, tuskin).. Mutta sillonku rahat on oikeesti finaalissa ja tarvii säästää johonki ni tingin just näistä mun päähänpistoistani.. Aika hyvin oon tässä kuussa onnistunu, paitsi toissapäivänä ratkesin ostamaan kummitytölle talvisen toppa-pussin.. Ja pari muuta asiaa.. Meni 100 euroo ja kaikki ois hyvin pärjänny ilman niitäkään tarvaroita.. Mut mä en voinu vastustaa kiusausta..
Odotan lixapäivää ku kuuta nousevaa ja mieles on jo ainaki 10 asiaa mitä mukamas tarviin heti lixapäivänä *nauru* Nooh, ehkä sitte ku asun omassa kämpässä raha pysyy paremmin käsissä, tai viel huonommin ku kelaan et tarviin tätä ja tätä ja tätä..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Avatar
#157 • • Viola00 Guest
Tukia mistään en saa, opintolainaa en ota (ainakaan vielä, oikisaika on sitten asia erikseen jos jätän työt sillon), että hyvin pitkälle se nyt on niin että töissä töissä ja niillä rahoilla elellään. Eli jokseenkin eri lähtökohdissa kuin moni muu.

Mun luonnehan on se, että kun ostan niin ostan sitten laadukasta (koskien vaatteet, kodinkoneet ym käyttötavarat) eli mun tinkimistä ja säästämistä on sijoittaa kerralla enemmän, kuin usein ja vähän josta lopuksi tulee enemmän mitä tulisi kun sijotitaa alussa kunnolla. Mutta tässä myös se hyvä puoli, että ihan oikeesti niitä tuotteita ei tarvitse kovin usein ostaa kun ne sit kestä eli säästöä tulee siinäkin jo väkisin. Kerran satsaa niin tuote pelittää parhaimmillaan vuosia. Hyvänä esimerkkinä olkoon kännykkä mitä pidän vähintään sen 1-2v ja sittekin vaihdan jos nyt sattuu hyvä sauma tulemaan. Eli en juoksentele trendimallien perässä kuten jotkut.

"Lukkojen takana" on perintörahoja, mutta niihin ei kosketa eli äärettömän tiukaksi saa mennä että niistä ottaisin. Ne oli tarkoitettu mun asuntoon eikä esim. vaatteisiin ja sitä isän toivetta mä myös pitkälle kunnioitan. Mä säästän kuukausittain rahaa, vähintään X summan mutta joinain kuukausina menee enemmänkin: ja sieltä säästötililtä sitten tarpeen mukaan otetaan jos tarvitaan _mutta_ ehdottomasti sieltä "lainattu" summa maksetaan sinne palkkapäivänä takas. Puhelinlaskua koitan hillitä, dna:lle hirmusummia maksamisessahan ei nyt mitään järkeä oliskaan. Laskut nyt kuuluu elämään ja niitä on, mutta ei niitäkään tule kuin ne pakolliset kun vähän miettii mitä ostaa ja näin. Pakollisia kuluja en mieti koska ne on pakollisia ja niistä ei voi säästää/tinkiä enempää.

Jos erittäin tiukkapaikka tulee enkä kuitenkaan halua säästötiliin kajota niin Stockan tilikortti vinkumaan iloisesti. Jos tulee esim. jonkun sukulaisen syntymäpäivät ja sinne on _pakko_ lahjat ym saada tai jos nyt pari kertaa käyn frendien kanssa kahvilla ja tili on käytetty. Mutta muuten luottokortteja en käytä -> lisälaskuja kuukausiin ja niitähän ei tarvittu *hymy*
Koitan vältellä myös rahan lainaamista enkä missään nimessä ottaisi turhia lainoja tai lankeaisi eri firmojen osamaksukauppoihin saadakseni vaikka "ne ihanat kengät" koska loppupeleissä se on kaikki itseä vastaan ja pirun kallista. Mielummin pikkuhiljaa ja käteisellä.

Hyvä säästämisen kohde olisi myös auto tiukanpaikan tullen; jos tulisi 2vkoa, että tietaisin sen olevan vähän kehnompi niin liikkuisin sen ajan julkisilla. Jos se siis tulisi lasketusti halvemmaksi bensojen kannalta. Pidempiö aikoja en julkisilla menisi ja "säästelisi", koska auton pitäminen maksaa kokoaika eli tavallaan sitten maksaisi kahdesta ja käyttäisi yhtä.

En oo oikeestaan joutunut kauheesti tinkimään mistään enkä toivottavasti joudu -> pystyn siihen itse niin paljon vaikuttamaan, mutta jos tulisi tilanne että jostain tinkiä pitäisi niin ehdottomasti se olisi bileet/rafloissa käynti, leffat, ulkonasyöminen, kampaajalla/kosmetologilla ja shoppailemassa käynti.. siis kaikki tän tason extra.

Missään nimessä en luopuisi koskaan
* ruoasta, sen pitää olla kunnollista (silti on vielä edullista)
* kisun ruoasta ja hyvinvoinnista (mitä sen elämään kuuluukaan)
* kouluun menevästä
* lääkkeistä, vitamiineista ja terveysjutuista ylipäänsä
* liikkunnasta

Mutta tähänloppuun huokasen vielä helpotuksesta. Hyvin on pullat uunissa -jos näin voi sanoa. Ja tietenkin toivon tän jatkuvankin näin. Koitan kuitenkin päviittäisillä valinnoillani elää jatkuvasti fiksusti ja säästeliäästi eli osittain kaikki tollanen tulee jo niin "luonnostaan". Mutta ainahan parantamisen varaa on *joo*
sapeli

Posts: 11,768

#158 • • sapeli jokukukamikä?
Miten niin "kun"? (Sori jos on vanha, mut ei tästä topikista oikein oo muuta sanottavaa *hmph*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

e-will

Posts: 372

#159 • • e-will joor worst naitmeir
ehkäpä se on se ruoka mistä tinkii eniten.. ostaa sit vaa simppelimpää sapuskaa...

--
vailla täyttä ymmärrystä

Nacu

Posts: 1,293

#160 • • Nacu Nacu on the outside, tasty on the inside
Pakon edessä olen alistunut tinkimään... ALKOHOLISTA! *nyyh*

Mulla on sitä niin ikävä... *uuh*

Pakko vaan ajatella, että "ihan hyvää se mulle tekee". *hihu*

--
yes i am alone
but then again i always was
as far back as i can tell i think maybe its because
because you were never really real to begin with
i just made you up to hurt myself