Kun rahat on loppu, mistä tingit?

263 posts, 14 pages, 83,864 views

POSER

Posts: 800

#41 • • POSER Wimp and Poser
Kaljasta

--
Keppiä Jehoville!

Sallakat

Posts: 2,220

#42 • • Sallakat jungle, baby !
joo rahat ei lopu tyystin ikinä, koska en ikinä anna tilin imeytyä kuiviin, sellanen parin sadan egen pohjakassa on pakko olla aina. Mutta kun pohjakassa alkaa lähestymään niin sitten tingitään ulkona syömisestä, bileilystä yms tilpehööristä, mutta ruoasta ei ikinä *iloinen* Biliksen pelaamisesta pitäis ehkä tinkiä silloin myös mutt se nyt on niin vaikeeta ett ei aina onnistu *iihhih* niin joo ja laskuista en ikinä kuvitteliskaan tinkiväni, koska ne hoidetaan tietty alta pois vaikka eräpäivä ei ois lähelläkään *heiii* parempi niin kun ettei sitte unohda maksaa. En ymmärrä ihmisiä, ketkä ehkä jollain tajunnan tasolla kuvittelee että laskuja ei peritä takasin jos niitä siirtelee muutamia kertoja *eiei* todella tyhmää.

[muokattu 6.10.2003 11:10]
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#43 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
mä en oikein osaa tinkiä mistään. Vähät opintorahat (+ edesmenneet lainat) menee bileisiin, vaatteisiin, sisustukseen, ulkona syömiseen, ja tietenkin ruokaan, bussikorttiin, lääkkeisiin, vuokraan tms. perusjuttuihin. Mutta ruokaakin tulee aina ostettua sieltä kalleimmasta päästä. Voiskohan puhelinlaskusta tinkiä? *täh*

nimim. puolen vuoden opintolaina tuhlattu kuukaudessa

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

pupuankka

Posts: 869

#44 • • pupuankka poly-wtf?!

nimim. puolen vuoden opintolaina tuhlattu kuukaudessa



sinäkin, pupuseni? *nauru*

en edes kehtaa miettiä miten paljon lainasta on mennyt... *hih*
Sallakat

Posts: 2,220

#45 • • Sallakat jungle, baby !

pupuankka:
---
nimim. puolen vuoden opintolaina tuhlattu kuukaudessa
---


sinäkin, pupuseni? *nauru*

en edes kehtaa miettiä miten paljon lainasta on mennyt... *hih*



just ton takia mä en enää ekan opintolainan jälkeen ota yhtään opintolainaa koska ilman pärjään hyvin ja tiiän etten kuitenkaan osaa käyttää niitä rahoja mitenkään fiksusti. Turhaa takaisinmakselua sitten myöhemmin. Mun mielestä opintolaina on muutenkin aika turha keksintö ehkä jopa.
Hyzenthlay

Posts: 5,103

#46 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
oi, löytyy joku toinenkin *nauru* mietin just, että olenko tämän maan ainoa opiskelija, joka ei kykene säästämään rahojaan sinne, mihin niitä oikeasti pitäisi käyttää. Taidan olla vaan niin lapsellinen vielä *justjoo*

niin, ravintoarvoiltaan huonoa ruokaa en koskaan ostaisi (ei siis mitään pelkkää makaroonia). Onneksi löytyy usein halpaa ja hyvälaatuista ruokaa *iloinen*

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#47 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja

Salla:
---
pupuankka:
---
nimim. puolen vuoden opintolaina tuhlattu kuukaudessa
---


sinäkin, pupuseni? *nauru*

en edes kehtaa miettiä miten paljon lainasta on mennyt... *hih*

---


just ton takia mä en enää ekan opintolainan jälkeen ota yhtään opintolainaa koska ilman pärjään hyvin ja tiiän etten kuitenkaan osaa käyttää niitä rahoja mitenkään fiksusti. Turhaa takaisinmakselua sitten myöhemmin. Mun mielestä opintolaina on muutenkin aika turha keksintö ehkä jopa.



niin... siinäpä ollaan sitten ilman lainaa, kun asunnon vuokra on 400e/kk ja kela tarjoilee mulle asumislisää huikeat 60e/kk. Ja vain siksi, että vanhempani sattuvat omistamaan asunnon. Ja hoasin asunnoista en ole kuullut mitään, sillä asunhan helsingissä ja olen tärkeysjärjestyksenä viimeisenä *hmph*

välillä oikasti tekis mieli mennä jonnekin kolmen sepän patsaan eteen näännyttään itseni nälkään, niin ehkäpä opintoraha vois sitten noustakin pari euroa. Tai sitten ei *justjoo* musta ei vaan ole tällaseksi tyhjätaskuopiskelijaksi.

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

[Nuclear]

Posts: 5,855

#48 • • [Nuclear] el aprendiz

Hyzenthlay:
niin... siinäpä ollaan sitten ilman lainaa, kun asunnon vuokra on 400e/kk ja kela tarjoilee mulle asumislisää huikeat 60e/kk. Ja vain siksi, että vanhempani sattuvat omistamaan asunnon. Ja hoasin asunnoista en ole kuullut mitään, sillä asunhan helsingissä ja olen tärkeysjärjestyksenä viimeisenä *hmph*.


Tätä en oo koskaan tajunnu ja ite joudun ku opiskelut alotan, niin samaan tilanteeseen. Omituista on se, että ihminen jolla on oma asunto saa samanverran tukea kuin ihminen joka maksaa asunnostaan vuokraa, koska se on vanhempien omistama.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hyzenthlay

Posts: 5,103

#49 • • Hyzenthlay myrkynsekoittaja
niin... se on ihan älytöntä. Siellä varmaan ajatellaan, että kun asuu vanhempien omistamassa asunnossa, niin saa myös tukea vanhemmiltaan. Mä en menisi pyytämään rahaa vanhemmiltani, sillä sehän olisi suoranainen itsemurha mun vasta-alkaneelle itsenäisyydelle.

btw, mun mielestä opintolainan ottaminen on siinä mielessä järkevää, että elintasoa voi hieman tasata (opiskeluaika/opiskelujen jälkeinen aika).

--
Lapsuus on lyhyt, joten kannattaa juhlia aina kun voi :D

ravec

Posts: 1,102

#50 • • ravec
Kaikesta on pakko tinkiä.

Ei menemisiä, ei tulemisia.
Ei levyjä, ei lehtiä.
Ei nampsua (on joutunut luistamaan tosta jutusta).

ei uusia vaatteita.
ei gurmee safkaa.

Ei leffoja, eikä leffassa käyntiä.
Ei autolla huruttelua.

Ei biletystä. (nyyhk)

Oikeestaan vain ja ainoastaan perusjuttujen kanssa elämistä.
vaavu

Posts: 1,324

#51 • • vaavu vara-vana
Mä olen joutunut tänä vuonna kyllä tinkimään ihan älyttömästi kaikesta, kun palkkaa oon ansainnut niin huonosti tänä vuonna - vajaa 800 e bruttona. Seuraavanlaisia asioita ei tässä viime aikoina ole tullut harrastettua: leffassa käynti, ulkona syöminen, alkoholin juominen, matkustelu, vaatteiden ostelu tai ylipäätään minkään ostelu.

Ruoasta en tingi ainakaan laadussa, mutta siinäkin voi säästää paljon välttämällä ulkona syömistä, valmisruokaa tai puolivalmisteita. Opiskelijallakin on varaa sisäfilepihviin kunhan ostaa tarjouksesta ja hyötykäyttää pakastinta. :)

Bileissä käymisestä on tullut ainakin tiedostamatta tingittyä - aika iso osa bileistä missä tänä vuonna on käynyt on olleet ilmaisia työnakin tms. takia. Silloin ei rahaakaan ole kulunut pääsylippuihin.
Avatar
#52 • • pipa Guest
Mä en tingi mistään!! Eli otan lainaa jos pakko..(siksi olen kusess aina)*eiei**joo**eiei**joo**eiei**joo**eiei**joo**eiei**joo**eiei*
EKO

Posts: 24

#53 • • EKO Senor
Täytyy vaan tinkiä juomisesta siis baarissa, pitää ottaa hyvät pohjat *iloinen*. Eikä tuu ostettua mitään ylimääräisiä tavaroita. Bilettämään pitää aina päästä ja mielellään muutenkin ulos useamman kerran kuussa. Ulkona tulisi syötyä varmaan useammin, jos olis enemmän rahaa. Meinaan hyvä pihvi ja punaviini kyllä maistuis aina *slurps*.

--
-Don't take anything too seriously-

Timce

Posts: 5,381

#54 • • Timce
Jos rahatilanne jostain syystä näyttää heikolta (ei krooninen), niin laskujen eräpäivää saa puhelinsoitolla siirrettyä eteenpäin...näin shoppailluun jää rahaa ja baariinkiin pääsee vielä käymään. Eli lyhyestä virsi kaunis:

-laskut laatikkoon tilipäivää odottamaan.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Trixie

Posts: 1,342

#55 • • Trixie
Tuntuu et rahat on aina loppu, vaikka vakituinen työ on... Kuitenki ensiksi meitsi luopuu shoppailusta ja muista höpötyksistä. jos rahaa on ni sit biletetään, mut jos ei ni sit ei.... Laskuja en enää maksamatta jätä, oppinu kuitenki virheistä...

--
face your fears and live your dreams

UnityF

Posts: 15,721

#56 • • UnityF joo just se
mun rahat ON loppu.. joten mistä nyt sit tingin...

bilettämisestä nyt ihan ekana.. (näkyy joskus en tiedä milloin) *uuh*
en lähe stadiin kahville täältä vantaalta saakka koska matkoihin mene jo pelkästää 6e edestakas.. (mun luo saa tulla kaffeelle piristämään mun nykyistä tylsää elämää)
leffojen vuokraaminen saa jäädä ja shoppailu myöskin..*igor*


ja tää kaikki ei edes johtunu musta vaan siitä kun mua huijattiin ja nyt oon ilman töitä..*dissaa*
no onneksi mulla on kova haku päällä.. oikeastaan kaikki työ kelpaa ja hakemuksia oon jättäny enemmän kuin tarpeeksi. toivottavasti nappaa pian... *hymy*
huoh mä haluun äkkiä töitä..*nyyh**igor* en osaa olla vaan kotona..*igor*
kilobitti

Posts: 2,419

#57 • • kilobitti 1-2-3 techno

Hyzenthlay:
niin... siinäpä ollaan sitten ilman lainaa, kun asunnon vuokra on 400e/kk ja kela tarjoilee mulle asumislisää huikeat 60e/kk. Ja vain siksi, että vanhempani sattuvat omistamaan asunnon.



-mut tuossa on kyllä kysymys jo vähän omasta valinnasta; 400 riittää vuokra-asuntoon vapailtakin markkinoilta. Esim. mulla on 416, 26,1neliötä, 5 min bussimatka keskustaan, ja täydet opintotuet+asumislisät kelalta.
-eräällä kaverin perheellä ja niiden tuttavilla on diili: molemmilla perheillä on vuokrayksiö, joten ne laittoi lapset ”asumaan ristiin”*vink*
-itse säästään hädän yllättäessä kaikesta muusta paitsi ruuasta.

--
I´m serious as cancer, when I say rhythm is a dancer - Snap, 1993

Cofu

Posts: 135

#58 • • Cofu
Toisin kuin eräät tuttavani, en ainakaan tingi lemmikkieni elämän laadusta. Noin 600E:n kuukausipalkasta menee noin 70E kuussa pelkkiin kissojen ruokiin. Eli tingin aina omasta elämän laadustani, töihin kun on päästävä ja jollain liikuttavan jää sitte tuo ruoka heikommalle. Shoppailuun, leffoihin yms. ei ole ollu varaa kohta puoleentoista vuoteen ja bilereissurahatkin on aina järjestettävä jostain. Ja pussin nyöriä on vain kiristettävä koko ajan... Ja omat vanhemmat ne vaan ostelee luksusmökkejä lapista, ehkä mäkin sitte joskun vanhoilla päivilläni *justjoo*.
India

Posts: 475

#59 • • India
Ensimmäisenä joukosta tippuis alkoholi
Toisena hampparit ym

mun mielest on ärsyttävää kun jotkut itkee ettei oo rahaa maksaa laskuja ja kumminkin vaan ne löytää rahaa baariin ja vetää siellä illassa ainakin 50e kurkusta alas..
Avatar
#60 • • irixi Guest
raha ei lopu? *slurps*