Kun rahat on loppu, mistä tingit?

263 posts, 14 pages, 83,850 views

iriil

Posts: 371

#241 • • iriil
Nameista. Joskus käynyt mielessä että tupakastakin voisi tinkiä, mutta kaupasta tullessa huomaan aina että taisinkin tinkiä jostain muusta sitten. Yleisesti halpa ruokavalioni koostuu makaronista tai nuudeleista sekä ylitöpäisestä määrästä mausteita. Viikonloppuisin saan sitten syödäkseni kotona. Siitä suuri kiitos äidille.
Toinen tingintä kohde on baareilu ja biletys. Baareissa tosin maksan (tai maksatan) yleensä vain sisäänpääsyn/narikan ja pari lasillista energiajuomaa. Liput ja matkat bileisiin vie niin paljon rahaa ettei oikein ole varaa käydä. Se on siis aika harvinaista herkkua minulle. Varsinkin kun yleensä tulee lähdettyä toisen puoliskoni kanssa ja jommalta kummalta on aina rahat loppu kun liput pitäisi ostaa.
Mistä siis tingin namit ja biletys...sääli, mutta ilmankin pärjää.
Pitäisi kai tinkiä tuosta joka viikonloppuisesta 40 euron menoerästä jonka junaliput nielevät... mutta kun ei haluaisi.
*Bixxx*

Posts: 162

#242 • • *Bixxx*
Bensan ostosta tulee tingittyä... Ja omista ruuista... Ostan mun kisuille enemmän ruokaa kuussa ku ittelle, mu niin sen olla pitääkin, mä pärjään syömättä välillä, ne ei *joo*

--
***TIIKERI***

Avatar
#243 • • REivaaja Guest

DiamonDie:


Tonnikalahan on ihan sairaan kallista, ei sitä todellisessa rahapulassa olisi varaa syödä. :-o


Cittarissa onki neljä purnukkaa 2 eukkoo + siiitä saa vähillä lisukkeilla vaikka mitä (oon huono kokki)
evvk

Posts: 1,918

#244 • • evvk
Kaikesta kun ei voi ostaa mitään
transmission

Posts: 31

#245 • • transmission Team: Sun-Set
en luovu ikinä mistään, se on saatava mitä haluaa.. on tehtävä sen eteen niin paljon ku se vaatii. Jos sen tekee, saa mitä haluaa :) -enjoy before you die-

--
-nukkuu-

coolcat82

Posts: 771

#246 • • coolcat82 You only live once, so do it well!
Kavereilta ja porukoilta, toki lainaks vaan, mut emmä nyt kyl ala ruuasta tai vaatteista tinkimään, no way!! *iloinen*

--
*sydän* Diamonds *sydän*

Dj_Johanna

Posts: 55

#247 • • Dj_Johanna *Tiu tiu*
no tota noin....varmaan ekaks pitää tinkiä vaatteista...niitä ostan hullun lailla...joten niistä....karkista en pysty....oon todella pahoin koukussa...viinaa en käytä ollenkaan...joten bileissä menee vain pääsylipun ja narikan hinta.....ruokaa en muutenkaan pahemmin osta, joten siitä on ihan turha....eli kyl se on vaatteet....

--
*Dj_Johanna*

elisha

Posts: 247

#248 • • Edited elisha Lauma
yleensä tiukan rahatilanteen yllättäessä huomaan tinkiväni ekana ruoasta*justjoo*
sillon tulee käytyä useammin koulun opiskelijaravintoloissa kun kuitenki saa (yleensä)niin paljon safkaa ku jaksaa syödä parilla eurolla...ja tietty kotona tekee halvempia safkoja,joista riittä monelle päivälle eikä ostele niin paljon kaikkea "turhaa",kuten limua,mehuja,herkkuja ym..
kätsyjä vaihtoehtoja on(niin karmealta kuin se kuulostaakin),knorrin pussikeitot,jotka eivät maksa melkein mitään ja yhdestä maitotölkistä riittää vaikka kuinka moneen keittoon!*piis*

...mutta ainakaan hauskanpidosta en tingi!!*nauru*

--
Love is like oxygen.
It is essential for life but highly toxic.

Temppu

Posts: 91

#249 • • Edited Temppu Team WASTED
Juu, eiköhän se mullakin se ruoka tule ekana *justjoo* ja sitten tulee tupakka *ding*
Vaatteista tms. ei voi tinkiä kun ei muutenkaan ole varaa niitä ostaa *uuh*
Laskut venyy huomattavan usein seuraavan kuun alkuun kun tuet tulee...ja sit tulee niit prkl:n muistutuksia mitkä maksaa nekin lisää *eiei*
Viinasta ei pahemmin tule tingittyä, onhan se tärkeämpää juoda kuin syödä *hih* (vrt. juoman puutteeseen kuolee nopeammin kuin ruuan puutteeseen *justjoo*)

Nimim. vitun köyhä opiskelija
Avatar
#250 • • Annakins Guest
Mulla on huolestuttava tapa vinguttaa luottokorttia... :/
placiq

Posts: 1,260

#251 • • placiq Jorkki
Yleisesti melkein kaikesta, paitsi vinyyleistä ja ruuasta (ehkä) *ding*
extramppa

Posts: 217

#252 • • extramppa hengailija
Hmm... Mulla ei kyllä juurikaan tuu tilanteita, että olis rahat vähis, koska oon kova tekeen töitä ja hyvä säästämään "pahanpäivän" varalle. Lisäksi oon melko suunnitelmallinen ja laskelmoiva rahojen käytön suhteen. Itseasiassa siitä on varmaan 3v, ku oon viimeks ollu PA.
Mutta koska en haluaisi lainata säästöistäni, tulee mullekkin joskus tilanteita ku on tiukkaa ja sillon jätän väliin suuren harrastukseni ja intohimoni: shoppailun. Tupakka on ehkä ykkössijalla siinä, mistä en luovu... Pitäs varmaan vähä miettiä uudelleen tota tupakoinnin prioriteettia*ding*
¡ Previous post a few years ago !
lopez

Posts: 1,972

#253 • • lopez pahan päivän pakkasukko!
Kokolailla kaikesta muusta paitsi ruoasta. Terveys kuosissa, katto päänpäällä ja ruokaa kaapissa, kaikki muu on enemmän tahi vähemmän toissijaista.

--
My life fades.... the vision dims.
All that remains are memories.
I remember a time of chaos.
Ruined dreams. This wasted land.

NwB

Posts: 327

#254 • • NwB
Naisista. Tosin en omasta päätöksestäni.

--
Jee! Kumpi voitti!!

walkout__

Posts: 401

#255 • • Edited walkout__ DJ
Kun rahat loppuu niin ei voi ostaa mitään.
Mä en voi tingiä puhelinlaskuista enkä internetistä kun on molemmissa 2-vuoden sopimus.
Ruuasta voi tigiä. Voin ostaa vaikka hernekeittoa purkeissa varastoon että ruoka riittää pidemmäksi asikaa.
Sekun on rankkaa kun vuokra on 450 € / kk ja tulot opintotuki + asumislisä 440 € / kk + sossutuki 400 € / kk niin tässä ei paljon mm. biletetä.
walkout__

Posts: 401

#256 • • walkout__ DJ

Replying to Kun rahat on loppu, mistä tingit?:

Hmm... Mulla ei kyllä juurikaan tuu tilanteita, että olis rahat vähis, koska oon kova tekeen töitä ja hyvä säästämään "pahanpäivän" varalle. Lisäksi oon melko suunnitelmallinen ja laskelmoiva rahojen käytön suhteen. Itseasiassa siitä on varmaan 3v, ku oon viimeks ollu PA.
Mutta koska en haluaisi lainata säästöistäni, tulee mullekkin joskus tilanteita ku on tiukkaa ja sillon jätän väliin suuren harrastukseni ja intohimoni: shoppailun. Tupakka on ehkä ykkössijalla siinä, mistä en luovu... Pitäs varmaan vähä miettiä uudelleen tota tupakoinnin prioriteettia*ding*



Mitäs se töiden teon kovuus vaikuttaa rahan määrään? Mm. toimihenkilön työaika on 37,5 h / viikko ja enempää ei voi tehdä.
T3k

Posts: 1,221

#257 • • T3k semmonen

Replying to Kun rahat on loppu, mistä tingit?:


---
Hmm... Mulla ei kyllä juurikaan tuu tilanteita, että olis rahat vähis, koska oon kova tekeen töitä ja hyvä säästämään "pahanpäivän" varalle. Lisäksi oon melko suunnitelmallinen ja laskelmoiva rahojen käytön suhteen. Itseasiassa siitä on varmaan 3v, ku oon viimeks ollu PA.
Mutta koska en haluaisi lainata säästöistäni, tulee mullekkin joskus tilanteita ku on tiukkaa ja sillon jätän väliin suuren harrastukseni ja intohimoni: shoppailun. Tupakka on ehkä ykkössijalla siinä, mistä en luovu... Pitäs varmaan vähä miettiä uudelleen tota tupakoinnin prioriteettia*ding*
---


Mitäs se töiden teon kovuus vaikuttaa rahan määrään? Mm. toimihenkilön työaika on 37,5 h / viikko ja enempää ei voi tehdä.



quottasit sitte kaveria vain yli kuuden vuoden takaa. *släp*
walkout__

Posts: 401

#258 • • walkout__ DJ

Replying to Kun rahat on loppu, mistä tingit?:


---

---
Hmm... Mulla ei kyllä juurikaan tuu tilanteita, että olis rahat vähis, koska oon kova tekeen töitä ja hyvä säästämään "pahanpäivän" varalle. Lisäksi oon melko suunnitelmallinen ja laskelmoiva rahojen käytön suhteen. Itseasiassa siitä on varmaan 3v, ku oon viimeks ollu PA.
Mutta koska en haluaisi lainata säästöistäni, tulee mullekkin joskus tilanteita ku on tiukkaa ja sillon jätän väliin suuren harrastukseni ja intohimoni: shoppailun. Tupakka on ehkä ykkössijalla siinä, mistä en luovu... Pitäs varmaan vähä miettiä uudelleen tota tupakoinnin prioriteettia*ding*
---


Mitäs se töiden teon kovuus vaikuttaa rahan määrään? Mm. toimihenkilön työaika on 37,5 h / viikko ja enempää ei voi tehdä.
---


quottasit sitte kaveria vain yli kuuden vuoden takaa. *släp*



En huomannut katsoa postauksen pmv:tä.. :D
Jago

Posts: 4,039

#259 • • Jago un-trained monkee
Pitkään aikaan ei oo tarttenu kitsastella. Paitsi viime helmikuussa ihan huvikseen, että saisin säästöjä nopeemmin kasaan.
Silloin kitsastelin biletyksestä ja karkin mässäämisestä. Niistä varmaan nytkin sen tekisin.

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

tommib

Posts: 3,204

#260 • • tommib
Kituuttanut helmikuusta ekat 6kk naurettavilla tuloilla ja sai tinkiä kaikesta, myös ruuasta. Siinä ei enää katsottu mikä on terveellistä ruokaa, vaan mihin rahat riitti. Onneksi nyt takana ainakin hetkeksi