Kun rahat on loppu, mistä tingit?

263 posts, 14 pages, 83,513 views

fadeout

Posts: 171

#1 • • fadeout NoStatus
Safkasta, vaatteista, drinksuista, bileistä, puhelinlaskusta, tv-lupamaksusta, leffoista, parturista/kampaajasta, harrastuksista, karkeista vai mistä?

Vai jatkatko entiseen malliin niin kauan kuin mahdollista *iloinen*

--
tamppauskone - se olen minä

Dragonfly

Posts: 542

#2 • • Dragonfly Mariarawr
kyllä se yleensä niin menee että jatkaa entiseen malliin.. jos tulee joskus tiukka paikka niin lainaa ottaa ja maksaa takasin ku palkka/tuet tulee. harvemmin kuitenkaa mitää suurta budjetin muutosta joutuu tekemään.. ainut että nyt ei ehkä osta vaatteita niin paljo ku aiemmin *dissaa*

--
Uguu~

User

Posts: 135

#3 • • User
Kyllä se on niin, että valitettavasti pitää ekana tinkiä juhlimisesta. Eli baari-iltoja ja juomista pitää vähennellä. Ja ei voi tietysti mitään ”ylimäärästä” ostella niinku vaatteita tai levyjä.
S-T

Posts: 1,195

#4 • • S-T Pieni
Elän muutenkin niin säästeliäästi, ettei oikeestaan ikinä ole tarvinnut tinkiä mistään.. En juurikaan ostele mitään, en polta, enkä käytä (paljoa) alkoholia tai päihteitä. TIlaan paria lehteä ja ostan bilelippuja. Kohtalaisen usein opiskelijaksi käyn ulkona syömässä - hyvä ruoka on *sydän* Siinä mun ainoot kulut suunnilleen. Periaatteessa olen sitä mieltä, että kaikesta muusta voisin ihan hyvin tinkiä paitsi hyvästä ruuasta, jos sikseen tulee.

Edit: joo jätin pois kuluista kaiken ”normaalin” kuten netin, puhelinlaskut, sähköt jne. jne.

[muokattu 2.10.2003 14:27]

--
Pieni on kaunista.

itis

Posts: 2,518

#5 • • itis Morning Star
Ikävä kyllä mä vingutan korttia ja pääsen aina vaan ihmeellisimpiin uroteko-kommervenkkeihin että saan sitten luottolaskun maksettua. Ja ne on TODELLA hämäriä... saatan myös kuluttaa asuntosäästöjä tai muita tilejä joilta ei pitäisi nostaa rahaa. Kavereilta pummaaminen ei ole outoa eivätkä edes vanhemmat säästy vipeiltä ja lainoilta. Levykokoelmaani en enää myy, se on varmaa!

Täysin hasardi siis raha-asioissa kun kukaan ei katso perään *hahjust*

--
Miksi ylipäänsä asioilla on tapana järjestyä?

Avatar
#6 • • CryOniC Guest
Mä tingin ainakin ihan ”vääristä asiosta...kulutan rahat aina hauskan pitoon ja syön sitte vaikka sukkia loppu kuun *nauru*...on ollu monet kerrat puhetta kavereitten kanssa ei tuu mitään kun sitä rahaa vaan uppoo mitä mielenkiintosempiin juttuihin mut ei ainakaan ruokaan ja hyvinvointiin...*iloinen* ...Asiat tärkeys järjestykseen...*nauru*
remotion

Posts: 5,283

#7 • • remotion nostatus guru
Jaa,a kai se lähtis sitten siitä juhlimisesta ja vanhoilla vaatteilla kituutettais pidempään.

Ei oo tähän päivään mennessä ollut viel tarvetta. Ehkä autosta luopuminen ois aika kova veto kun pelkään bensaan menee noin 400 kuussa!*eiei*
Avatar
#8 • • hyperventilaatio Guest
Kyl mä tingin ekana dokaamisesta. Sit rupeekin yleensä jo raha riittään. Mielummin tingin hauskanpidosta kuin safkasta. Vituttaa yli kaiken syödä jotain paskaa sen takia et oli baarissa muutamana iltana.
Blues

Posts: 5,414

#9 • • Blues Koning van Afrika
Jos joskus rahat loppuu kesken niin ei siinä auta muu kuin ruveta rajoittamaan hupeja eli baarilaskut nollaan ja sitten kuristamaan jostain muustakin. Ruoka, harrastukset, laskut ja koulu on semmoisia mistä en haluaisi ikinä leikata varoja pienemmäksi

--
Pictures

Party moeilik en het n oulike lewe

Avatar
#10 • • GoA Guest
Ruuasta on monta kertaa tingitty että saisi tupakkaa ja että pääsisi juhlimaan. Että näin.
ezzy

Posts: 8,060

#11 • • ezzy Droid-pappa
myyn irtaimistoa.

levyjä ja kaikkea muuta ylimääräistä tuli myytyä muutaman kuukauden työttömyysjakson takia varmaan 1500:lla.
Howdy

Posts: 7,955

#12 • • Howdy Oldie
Kyllä siinä huvitukset saa jäädä siinä vaiheessa. . laskut ja ruoka ensin .. kaikki muu vasta sitten *hymy*

--
Käpy vailla vertaa

super-enkuli

Posts: 1,521

#13 • • super-enkuli
Ruoka on eka mistä tingitään/luovutaan, shampoot ja hoitoaineet+muut tälläiset tuotteet niin haetaan vanhempien luota, sitten tulee vaatteet+kengät jne., laskuja siirretään aina muutamalla viikolla, jos on hyvät bileet tiedossa... Nyt sitten oli kesäkuun alussa oli pakko muuttaa takas kotio (muitakin syitä oli, kuin raha)

Oon täysi idiootti rahan kuluttamisen kanssa. Juhlimista en ole kauheesti vähentänyt. Nykyään sentään tajuan välillä jättää jotkut bileet väliin.

--
Ei vaiskaan, mutta kiitos ja anteex

UnityF

Posts: 15,721

#14 • • UnityF joo just se
no mulla on rahat loppu aina... *igor*
Saan niin pienet tulot pajalla että sil ei oikeen elää.. välillä on tiu

kempaa ja välillä löysempää sen kanssa on oppinu vain elää... nooh toivottavasti keväällä saan mun suunitelmat kuntoon ja pääsen tienaa vähän enemmän.. *hymy*
mutta kyllä mä osaan hauskaa pitää vaikka oonkin aika pa..... sehän on miten suhtautuu elämään... *iloinen*

*plur**plur**plur**plur**plur**plur**plur**plur**plur*

[muokattu 2.10.2003 16:36]
super-enkuli

Posts: 1,521

#16 • • super-enkuli

ezzy:
eurot ainakin on ihan saatanasta...



Allekirjoitan ton... En tajua miten ne kuluu niin nopeasti. Yx mikä pistää harmittamaan on pankkiautomaatit. Ois kiva, kun sais 10 nostettua, mut eiiiiiiiii... *nyyh*

--
Ei vaiskaan, mutta kiitos ja anteex

Jna

Posts: 613

#17 • • Jna
Bilettämisestä ensin, sitten en tietenkään pistä rahoja oikeestaan muuhun kuin ruokaan jos on tiukempaa. Ja jos ei ole rahoja edes siihen niin sitten --> porukoille...*iihhih*
Mark

Posts: 7,311

#18 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
ööh... noh, opiskelijana noi rahankäyttökohteet on asumisen ja laskujen lisäks lähinnä ruoka & tupakka (jos polttaa), joten tingin siit safkasta ja suuntaan porukoille *igor* bilettämiseen jää rahaa vaan satunnaisesti..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

milla

Posts: 3,699

#19 • • milla
vaatteista, meikeistä, bileistä..
-crystal-

Posts: 736

#20 • • -crystal-
saa sen viimesen 10 e tililtä kulutettua kortillakin..*ding*
tingin mistä pystyn ja mikä tuntuu siltä.esim.synttäreiden aikoihin en paljon tinkinyt
juhlinnasta (koska se oli pääasia*vink*)mut sit on täytynyt pistää asioita vaan tärkeysjärjestykseen(hemmetin vaikeeta!)*igor*