Kun rahat on loppu, mistä tingit?

263 posts, 14 pages, 83,848 views

Peikkotyttö

Posts: 1,219

#201 • • Peikkotyttö
pitäisi tinkiä bileistä ja alkoholista,mutta valitettavasti useimmiten ruuasta ja muusta oikeesti tärkeästä*hmph*

--
Groove is in the Heart

hKt

Posts: 121

#202 • • hKt hökötti

peikkotyttö:
pitäisi tinkiä bileistä ja alkoholista,mutta valitettavasti useimmiten ruuasta ja muusta oikeesti tärkeästä*hmph*



on se kyllä kumma miten sitä aina just bileisiin ja viinaan se raha riittää. *nauru*

--
*sydän*

mange

Posts: 1,913

#203 • • Edited mange Terrorcraft
Ruoka, pakolliset laskut ja menot niistä en tingi. Mutta suunnilleen kaikesta muusta tingin. Ei bileitä, ei viunaa, ei mitään herkkuja, ei levyjä, ei uusia härpäkkeitä jne jne.

Perskele kun kävin tässä vähän liiankin usein pippaloimassa niin nyt kärsin sitten sillä että saan käyttää n.2/päivä kunnes seuraava liksa tulee. Tosin olen nyt huomannut että sillä 2:lla saa aikasta paljonkin safkaa kaupasta. Joten taidan siirtyä muutenkin tähän 2/päivä linjalle. Säästyy sitten rahaa kaikkeen muuhun kivaan. *hymy*
Jazmine

Posts: 1,009

#204 • • Jazmine Pösilö

Juzba:
---
Jazmine:
Safkasta... sitä nyt saa aina halvalla. Makaroonit ja potut, go go!
Kuhan perjantai-pulloon on rahaa, ni se on jees *vink*

---

Samat sanat.. Safkasta mäkin aina luovun! Makaroonit ja ruskee kastike, go go! *slurps*


*aplodit* *nauru*

--
Polcca on parasta *sydän*

FAIRI

Posts: 558

#205 • • FAIRI
niin, mistä tinkiä kun ei ole varaa ees maitoa kahviin laittaa.. *hmph*
ehkä mä tingin just siitä maidosta ja safkasta.
jos ajatellaan että ihmisellä on n. 4e pudjetti per päivä parin viikon ajan, kuin normaalisti se on 2,5e-3e. nii on se luksusta.
tässä töitä ootellessa, saa sitten ehkä jotain elämäänsa takaisin... mistä on opiskeluiden vuoksi joutunu luopumaan.

*eiei*

--
banaani on ihmiskunnan vihollinen.

nuance

Posts: 1,963

#206 • • nuance cov ops, combat, sunrise
Monelle teistä nostan hattua ja kumarran syvään. Ihailtavia pihistyssuorituksia. 4e/vrk?? 2e/vrk??? Huhhuh. Mulla on työ ja tuska saada pidettyä se n. kympissä päivä.
kmn

Posts: 47

#207 • • kmn

nuance:
Monelle teistä nostan hattua ja kumarran syvään. Ihailtavia pihistyssuorituksia. 4e/vrk?? 2e/vrk??? Huhhuh. Mulla on työ ja tuska saada pidettyä se n. kympissä päivä.



just laskin tuossa kans ja mun budjetti elämiselle on tollaset 3-4/päivä. kummasti ollaan elossa. tosin harrastukset iskee välillä mukavaa pommia ja niihin joutuu sijottamaan.. sit tahtoo välillä jäädä vuokra maksamatta.. :( en tiä oikee mistä sitä rahaa alkais sit säästeleen ku ei oo mistä säästellä.. eh... mut oon jokatapauksessa pyrkiny siihen et kerran kuussa pitää itteensä vähän lelliä.. :P sillon tulee ostettuu sit kaupasta possusuikaleita ja tehtyy kunnon sapuskat kermakastikeeseen. :) sit jos sinne hallmark:iin joka kk pääsis ni ois tosi hienoa. :) syö viikon makaroonii ja heittää sinne sekaan lihaliemikuution ni sit o varaa hallujen sisäänpääsyyn. :) näin näppärästi se menee.. *ding*
Hansu

Posts: 481

#208 • • Hansu

Avernian:
---
Hansu:
Jos ikuinen makaronin puputus kyllästyttää, suosittelen siirtymään perunoihin, joita talvella saa halvimmillaan n. 40 snt / kg. Edullisuutensa lisäksi ne täyttävät paljon paremmin kuin makaronit ja ovat sitä paitsi terveellisempiäkin.
---
Perustele toki.
Ainakaan finelin mukaan eroa ei juurikaan ole.



Kappas vaan, siltä näyttää. No, oma "tietoni" olikin ihan mutu-pohjaista, joten sillä voi pyyhkiä pöytää. Tuntuu vaan oudolta, että lähinnä vehnäjauhoista valmistettu makaroni olisi terveellisempää kuin peruna.
W

Posts: 1,049

#209 • • W
En mistään! (varsinkaan ruuasta) Lainaan lisää muilta. *iihhih*
mk

Posts: 91

#210 • • mk kixumuusikko

Hansu:
---
Avernian:
---
Hansu:
Jos ikuinen makaronin puputus kyllästyttää, suosittelen siirtymään perunoihin, joita talvella saa halvimmillaan n. 40 snt / kg. Edullisuutensa lisäksi ne täyttävät paljon paremmin kuin makaronit ja ovat sitä paitsi terveellisempiäkin.
---
Perustele toki.
Ainakaan finelin mukaan eroa ei juurikaan ole.

---


Kappas vaan, siltä näyttää. No, oma "tietoni" olikin ihan mutu-pohjaista, joten sillä voi pyyhkiä pöytää. Tuntuu vaan oudolta, että lähinnä vehnäjauhoista valmistettu makaroni olisi terveellisempää kuin peruna.



Suosittelen sekakäyttöö *hihu*
(siis ei välttis "makaroniperunamuusia" vaan et vaihtelee välillä)
nuance

Posts: 1,963

#211 • • nuance cov ops, combat, sunrise

kmn:
just laskin tuossa kans ja mun budjetti elämiselle on tollaset 3-4/päivä. kummasti ollaan elossa. tosin harrastukset iskee välillä mukavaa pommia ja niihin joutuu sijottamaan.. sit tahtoo välillä jäädä vuokra maksamatta.. :( en tiä oikee mistä sitä rahaa alkais sit säästeleen ku ei oo mistä säästellä.. eh... mut oon jokatapauksessa pyrkiny siihen et kerran kuussa pitää itteensä vähän lelliä.. :P sillon tulee ostettuu sit kaupasta possusuikaleita ja tehtyy kunnon sapuskat kermakastikeeseen. :) sit jos sinne hallmark:iin joka kk pääsis ni ois tosi hienoa. :) syö viikon makaroonii ja heittää sinne sekaan lihaliemikuution ni sit o varaa hallujen sisäänpääsyyn. :) näin näppärästi se menee.. *ding*



URGH. Aika hurjaa jos possun suikaleet on sitä itsensä lellimistä. Mä kun en possun suikaleita viitsi ostaa edes arkena kun tuppaavat olemaan semmosta rasvaista jännesotkua. *eiei*
mza

Posts: 2,954

#212 • • mza Erikoismies erikoistehtävässä
Ruokahan se on mistä tingitään.
Riisiä ja ketsuppia.... NAM!
Anny

Posts: 666

#213 • • Anny Hurricane-Munster
Omanarvontunnosta, ruinaan rahaa avolta... *nauru*

--
How can a woman be expected to be happy with a man who insists on treating her as if she were a perfectly normal human being. - Oscar Wilde

Femi

Posts: 651

#214 • • Femi
rahat menee vuokraan, levyihin ja kung fun harrastukseen. muita sitten ostelee niukin pennosin ja niistä tinkii. ruoasta tulee ehkä useimmin tingittyä kun sitä ilman pärjääkin vähän aikaa *hih*
excelsior

Posts: 151

#215 • • excelsior :)
kyllä se taitaa mennä aikalailla useampaan ja pitempään kävelyreissuun... bensa kun on melko kallista



tupakasta, biletyksestä ja ruoasta

--
Vastedes ei tarvitse olla kuin päättäväisesti moderni, eikä tämä ole ohjelmallista vaan välttämätöntä ja kiireellistä.

DiamonDie

Posts: 676

#216 • • DiamonDie mediahippi

vaavu:

Topikkiin palaten: halpoja mausteita kannattaa metsästää stockan hulluilta päiviltä, sillä perinteisesti silloin mccormickin maustepullot maksaa jotain yhden euron päälle. Hyvä juttu tässä on se, että tarjolla on myös vähän erikoisempiakin mausteita (esim. vaikka tota jeeraa). Mausteet säilyvät kohtuu pitkään, ja ovat pitkällä tähtäimellä erittäin halpa tapa saada ruokaan makua.



Itse suosittelen mausteostoksiin itämaisia kauppoja, joita Helsingissä on runsaasti erityisesti Hakaniemen ja Sörnäisen välissä. Eurolla tai puolellatoista saa usein 50 tai 100 grammaa monia yleensä kalliimpiakin mausteita. Itselläni kuluu esimerkiksi inkivääriä, korianteria, kanelia ja valkosipulijauhetta varsin runsaasti niin ostan noista kaupoista. Niistä löytyvät edullisesti myös jeera, amchoor (mangojauhe), aiwain ("sipulinsiemenet), currynlehdet ja muut erikoisuudet.

Lisäksi esimerkiksi soijakastiketta saa melkein Hakaniemen torin vieressä sijaitsevasta Vii Voanista 1,50 eurolla viinipullon kokoisen pullon. Itselläni kaupan pikkuruiset Kikkomat eivät kauaa riittäisi, vaikken soijakastiketta käytäkään minään päämausteena kuten monet. Ja Vii Voanissa on tosiaan myös esim. tofua 1e/500g.
keisha

Posts: 1,394

#217 • • Edited keisha bullet with butterfly wings

nuance:
URGH. Aika hurjaa jos possun suikaleet on sitä itsensä lellimistä. Mä kun en possun suikaleita viitsi ostaa edes arkena kun tuppaavat olemaan semmosta rasvaista jännesotkua. *eiei*


Onhan se hienoa, et sulla on varaa sisäfilepihviin, mut turha tulla dissaamaan ihmisiä siitä jos niillä ei ole rahaa sun vaatimiin gourmet-herkkuihin. Nousee niskakarvat pystyy tollasesta, hrrr.

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

nuance

Posts: 1,963

#218 • • nuance cov ops, combat, sunrise

keisha:
---
nuance:
URGH. Aika hurjaa jos possun suikaleet on sitä itsensä lellimistä. Mä kun en possun suikaleita viitsi ostaa edes arkena kun tuppaavat olemaan semmosta rasvaista jännesotkua. *eiei*

---

Onhan se hienoa, et sulla on varaa sisäfilepihviin, mut turha tulla dissaamaan ihmisiä siitä jos niillä ei ole rahaa sun vaatimiin gourmet-herkkuihin. Nousee niskakarvat pystyy tollasesta, hrrr.



Mä haluan nähdä kun osoitat tuossa mun postauksessa sen kohdan, jossa mä dissaan yhtään ketään. I dare ya. Ehkä tuosta saisi muotoiltua hyökkäyksen suomalaista lihanjalostusteollisuutta vastaan. Hrr vaan itselles.

Tää on nyt sitten varmaan sitä kuuluisaa klubitus-meininkiä, kun jokaiseen lauseeseen pitäis sotkea miljoona *plur* -hymiöö, koska muuten kaikki sanasi voidaan käsittää dissauksena.

P.S. Mun päivittäisiin perusraaka-aineisiin kuuluu mm. kanan rintafileet eri muodoissaan, jauheliha jne. Aikamoisia gourmet-herkkuja.
rjv

Posts: 731

#219 • • rjv neuron tuoppi kiitos

keisha:

Onhan se hienoa, et sulla on varaa sisäfilepihviin, mut turha tulla dissaamaan ihmisiä siitä jos niillä ei ole rahaa sun vaatimiin gourmet-herkkuihin. Nousee niskakarvat pystyy tollasesta, hrrr.



Oot vaan kateellinen! Köyhät kyykkyyn!*pahis**pahis**pahis*

nimim. voi sitä syödä muutakin kuin punaista lihaa
_amy_

Posts: 95

#220 • • _amy_ kaaospallo

Anny:
Omanarvontunnosta, ruinaan rahaa avolta... *nauru*



*sydän**sydän**pus**hali*sä oot kulta mahtava:)