Cane:
Ehkä mieluummin mistä en tingi kun rahat on loppu; ruuasta.
Kävipä kerran sillä lailla hassusti, ettei mulla ollut 4,5 kuukauteen ollenkaan tuloja, ei ees Kelalta tai sossusta. Pitkä tarina miksei ollut, mutta pointti on se, että silloin sai kyllä käyttää luovuutta ja
piti tinkiä ihan kaikesta -myös ruuasta.
Keräilin kylillä tyhjiä pulloja, että sain aina ees pari euroa ja söin puuroa, en käynyt missään, en tehnyt mitään, en ostanut mitään uutta.. Helvetti, että se oli kynyä aikaa. Toivottavasti ei enää koskaan joudu samaan!
Säästöillä (mitä oli kertyny ku tein edellisenä talvena ihan hulluna duunia, jopa neljää paskahommaa koulun ohella) sekä vanhempien suosiollisella avustuksella sain vuokran ja laskut maksettua, eikä sen jälkeen jäänyt mitään ylimääräistä..
Nyt ku on taas ollut tuloja, oon kumma kyllä kituuttanut lähes samaan malliin eli kilohinnat sun muut syynään tosi tarkkaan ja pidän niitä puuropäiviä, en raski investoida vaatteisiin tai harrasrustoimintaan.. mutta riittävän ravinnon saannin oon pyrkinyt turvaamaan. Joku vittuilikin, että jos tulee ydinsota tms, minä elelen ainaki pari kuukautta ihan tyytyväisenä täällä pesäkolossani. Joillaki on kirjahyllyssä kirjoja, mulla on riisiä, makarooneja, nuudeleita, papuja, pussikeittoja, muroja, säilykkeitä.. Ostan uuden paketin aina hyvissä ajoin ennen kuin vanha loppuu, joskus useammankin. Välillä hamstraus meinas karata ihan kokonaan käsistä ku heti rahapäivänä ryntäsin kauppaan ja tulin takas kolmen ison kassillisen kanssa. *iihhih*
Ei tämmönen pikkumuija kuitenkaan yksinään niin paljon kuluta, ja sitten tulikin hieman lihottua.. Tässä odottelen, että tilanne joskus normalisoituisi.
Raha ei kuulemma tuo onnea, mutta rahattomuudella ainakin on suorastaan kurjistava vaikutus.. Tsemppiä kaikille, jotka joutuu kituuttamaan vähällä! Kyllä se siittä.