Meikki/saniteettipussin luottokamat

183 posts, 10 pages, 83,101 views

Lyylikki

#1 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tässä perjantai-iltaan valmistautuessa aloin miettimään, että mitä meikkejä/kosmetiikkaa käytän ja miten toiset niistä ovat viimeiseen asti luottokamoja eli jos niiden valmistus lopetettaisiin, menisin todennäköisesti aivan paniikkiin.

Omia luottokamoja ovat Lancômen Juicy Tubes huulikiilto, ensimmäisen sain 18 v. syntymäpäivälahjaksi kummitädiltäni ja siitä asti kuulunut eri väreissä perusmeikkiini. Myös Max Factorin pyöreitä, yhden värin, luomivärejä löytyy meikkipussista useampia. Uusin "must have" on Dermosilin Shimmering Lotion, joka antaa iholle mahtavaa hehkua.

Muutenkin käytän paljon erilaisia kiiluja, hohteita ja kimalteita, joka lienee jonkilainen takautuma teinivuosilta. Myös hajuvesille on vessan kaapissa aivan oma hylly.

Jos siis uskallat jakaa kanssamme kauneutesi salaisuuden, niin nyt on aika. Muilta käyttäjiltä saadut vinkit meikkiin ja kosmetiikkaan ovat yleensä parhaita. Liittyykö tuotteisiin esimerkiksi eettisiä ajatuksia, sukulaisilta/kavereilta opittuja juttuja tai käytätkö joitakin tuotteita esimerkiksi vain niiden hinnan tähden?
Mononoke

#2 • • Mononoke TinyFlavourCapsule
Tätini joskus sanoi: Niin kauan kuin kosmetiikkaan menee enemmän rahaa kuin lääkäriin, voi katsoa kaiken olevan hyvin. Tämän voi tietysti tulkita monella tapaa.. Eli jos ostaa halpaa kosmetiikkaa ja ei käy lääkärissä niin kaikki on hyvin, tai sitten ostaa kallista kosmetiikkaa ja käy lääkärissä ja kaikki on taas hyvin...

No joo, omat meikit taitaa kyllä olla ehkä hieman sieltä kalliimmasta päästä. Mutta niin monet meistä on kokeneet sen miten ottaa päähän kun puoli tuntia aiemmin levitetty halpispuuteri on mennyt kököksi pitkin naamaa ja luomiväri varissut poskille.. Kyllä se vaan korpeaa.

Niinpä siis olen etsinyt tietyt luottokamat. Suosin Kaneboa lähes kaikissa perusmeikeissä, eli ripsari on Kanebon 38 ja meikkivoide ja puuteri samoin Kaneboa. Ihkuja ovat myös Body Shopin kimalle luomivärit, koska kaikki mikä kiiltää on ihanaa. Myös BS:n sugar& spice body shimmer on ihkuu =) Body Shoppii suosin muutenkin,esim hiustenhoitotuotteet, ja kylppärikamat, koska voin ainakin kuvitella olevani ystävällinen muuta maailmaa kohtaan. Liekö harhakuvitelmaa. No ainakin voin siinä tukea naisyrittäjää, jossen mitään muuta! Ah ja kosteusvoiteista ehdoton suosikkini on cliniquen dramatically different moisturizing lotion.... Lavli! Siinäpä ehkä noi tärkeimmät...

--
We were dealing with a technological society. I got involved with robots

vaavu

#3 • • vaavu vara-vana
Tää on selvästi mun lempiaihe! Naistenlehdistäkin luen aina kaikki kauneudenhoitoa käsittelevät artikkelit tarkasti...

Mun meikkivarantoni koostuu pääasiallisesti Chanelin, Lancomen ja Diorin tuotteista. Itse tuotteen laadun lisäksi mä haluan, että myös pakkaukset näyttävät hyviltä. Chanel on tässä suhteessa kyllä ihan paras: Chanelin putelit ja purnukat on niin graafisen kauniita ja upeita, että pelkkä niiden käyttäminenkin tuo luksusta arkeen.

Luottokamoja:
[ul]
[li]Lancomen Hypnose-mascara. Saa aikaan ihan käsittämättömän paksut ja upeat ripset onnettomista räpsyttimistäkin.[/li]

[li]Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream. Paras huulirasva ikinä, sopii myös kuivan ja karkean ihon korjailuun. Mulla on näitä tuubeja kolme, yksi töissä, yksi kylppärissä ja yksi meikkilaukussa.[/li]

[li]Chanelin meikkivoide Teint Fluide Universelle, sävy 010. Mulla on ollut todella suuria vaikeuksia löytää oikean sävyistä meikkivoidetta, koska olen niin tajuttoman vaalea. Lisäksi mun ihon sävy on enemmän beigeen kuin roosaan taittuva, kun taas valtaosa vaaleille ihoille tarkoitetuista meikkivoiteista on roosan sävyisiä. Kävin läpi aika monta merkkiä ennen kuin löysin Chanelilta loistavan meikkivoiteen.[/li]

[li]Diorin Skinflash-valokynä 002. Olen jäänyt ihan koukkuun kaikkiin valoaheijastaviin tuotteisiin. Tällä saa korjattua kätevästi ihon pikkuvirheitä.[/li]

[li]Chanelin Estompe Lumiere peitepuikko 003. Vihreän sävyinen peitepuikko, jolla saa peitettyä kaikki punertavat läikät. Sisältää valoa heijastavia pigmenttejä.[/li]

[li]Chanelin Blanc Universel. Valoa heijastava puuterimainen voide, joka on täysin väritöntä. Tällä saa korostettua kivasti kasvojen heijastuskohtia (esim poskipäitä, leukaa ja ylähuulta). Voi levittää meikkivoiteen päälle.[/li]

[li]Chanelin Hydramax+ Gel Cream. Naamarasva, joka kosteuttaa kuivaa ihoa, mutta imeytyy kuitenkin nopeasti eikä tuki ihohuokosia. Joillakin rasvoilla käy niin, että meikkivoide "rullautuu", kun sitä yrittää levittää kosteusvoiteen päälle. Tällä rasvalla ei ole sitä pelkoa.[/li]

[li]Viimeisenä luottokamana itse meikkilaukku. Mä hankin itselleni joku aika sitten kaksi metallista aukitaitettavaa salkkua. Kaikki meikkaamiseen tarvittavat asiat mahtuvat näihin bokseihin siististi. Lisäksi Villekin tykkää, kun kosmetiikka ei jää lojumaan pitkin ja poikin, vaan sen voi nostaa laukuissa siististi piiloon. Meikkauspistettäkin on helppo siirtää aina sen mukaan, missä on paras luonnonvalo.[/li]
[/ul]
Ontze

#4 • • Ontze
Kyllä on varakasta väkeä liikkeellä. Huih. Itellä pussin täyttää Lumene, Maybelline ja Lóreal.

--
On niitä jotka jäävät ja toisia jotka lähtevät, niin on ollut aina. Kukin saa
valita itse, mutta on valittava ajoissa, eikä koskaan saa antaa periksi.

pirpeli

#5 • • pirpeli
Dödö ja joskus joku naamarasva. Ripsiin saatan oikein innostuessani laittaa ripsiväriä ja joskus silmiin rajauksen. Tosin...Ainahan kaikki kauniiksi kehuu, kun on vähän panostanut..Joten kai sitä pitäs useamminkin itteään pakkeloida.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Viltsu

#6 • • Viltsu noname
Gillette sensor excel,
vuosia sitten tajusin että höylän aiheuttama ihoärsytys ei ainakaan vähene jos partahöylään lisää teriä, jäi mach3:set hyllyyn.

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen

starlars

#7 • • starlars ihana

vaavu, 10.8.2005 15:12:
Tää on selvästi mun lempiaihe! Naistenlehdistäkin luen aina kaikki kauneudenhoitoa käsittelevät artikkelit tarkasti...

Mun meikkivarantoni koostuu pääasiallisesti Chanelin, Lancomen ja Diorin tuotteista. Itse tuotteen laadun lisäksi mä haluan, että myös pakkaukset näyttävät hyviltä. Chanel on tässä suhteessa kyllä ihan paras: Chanelin putelit ja purnukat on niin graafisen kauniita ja upeita, että pelkkä niiden käyttäminenkin tuo luksusta arkeen.

Luottokamoja:
[ul]
[li]Lancomen Hypnose-mascara. Saa aikaan ihan käsittämättömän paksut ja upeat ripset onnettomista räpsyttimistäkin.[/li]

[li]Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream. Paras huulirasva ikinä, sopii myös kuivan ja karkean ihon korjailuun. Mulla on näitä tuubeja kolme, yksi töissä, yksi kylppärissä ja yksi meikkilaukussa.[/li]

[li]Chanelin meikkivoide Teint Fluide Universelle, sävy 010. Mulla on ollut todella suuria vaikeuksia löytää oikean sävyistä meikkivoidetta, koska olen niin tajuttoman vaalea. Lisäksi mun ihon sävy on enemmän beigeen kuin roosaan taittuva, kun taas valtaosa vaaleille ihoille tarkoitetuista meikkivoiteista on roosan sävyisiä. Kävin läpi aika monta merkkiä ennen kuin löysin Chanelilta loistavan meikkivoiteen.[/li]

[li]Diorin Skinflash-valokynä 002. Olen jäänyt ihan koukkuun kaikkiin valoaheijastaviin tuotteisiin. Tällä saa korjattua kätevästi ihon pikkuvirheitä.[/li]

[li]Chanelin Estompe Lumiere peitepuikko 003. Vihreän sävyinen peitepuikko, jolla saa peitettyä kaikki punertavat läikät. Sisältää valoa heijastavia pigmenttejä.[/li]

[li]Chanelin Blanc Universel. Valoa heijastava puuterimainen voide, joka on täysin väritöntä. Tällä saa korostettua kivasti kasvojen heijastuskohtia (esim poskipäitä, leukaa ja ylähuulta). Voi levittää meikkivoiteen päälle.[/li]

[li]Chanelin Hydramax+ Gel Cream. Naamarasva, joka kosteuttaa kuivaa ihoa, mutta imeytyy kuitenkin nopeasti eikä tuki ihohuokosia. Joillakin rasvoilla käy niin, että meikkivoide "rullautuu", kun sitä yrittää levittää kosteusvoiteen päälle. Tällä rasvalla ei ole sitä pelkoa.[/li]

[li]Viimeisenä luottokamana itse meikkilaukku. Mä hankin itselleni joku aika sitten kaksi metallista aukitaitettavaa salkkua. Kaikki meikkaamiseen tarvittavat asiat mahtuvat näihin bokseihin siististi. Lisäksi Villekin tykkää, kun kosmetiikka ei jää lojumaan pitkin ja poikin, vaan sen voi nostaa laukuissa siististi piiloon. Meikkauspistettäkin on helppo siirtää aina sen mukaan, missä on paras luonnonvalo.[/li]
[/ul]

cheeeeeesus. on meillä miehillä helppoa.. *ding* *hymy*

--
a homo stabbed joey greco

Steven Hoaks

#8 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

starlars, 10.8.2005 15:30:

Itse mielummin sanoisin

"cheeeeeesus. On teillä naisilla vaikeeta *ding**hymy*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

e-nergique

#9 • • e-nergique STT
Joo, mullakaan ei ainakaan vielä rahat riitä ihan kauheen kalliisiin tuotteisiin, joten: puuteri on aina Lumene, pysyy hyvin vaikka ei ookkaan kalleimmasta päästä, ripsari on L'oréalin Double Extension, joka teki ripsiin niin suuren eron, että jopa poikaystäväni huomasi sen!!! Muita tuotteita en paljon jokapäiväisesti käytäkään, mutta juhliin mentäessä Lancômen kajalkynä, Yves Rocherin kulmakynä sekä Lumenen luomivärit löytyy pussista...
Bileitä varten on aivan ihana Yves Rocherin tumman luumunvärinen eye-liner, joka hohtaa uv-valossa (ehkä tosi teiniä, mut rakastan kaikkia uv-juttuja *hihu*)

Että semmosia mulla...

--
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan!

Steven Hoaks

#10 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Ei meillä miehilläkään ole helppoa. Minäkin käytän kampaa melkein joka aamu kun herään *ding*

e-nergique,
L'oréalin Double Extension, joka teki ripsiin niin suuren eron, että jopa poikaystäväni huomasi sen!!!

Aivan järisyttävä ero *lmao*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

e-nergique

#12 • • e-nergique STT

Steven Hoaks, 10.8.2005 15:36:
Aivan järisyttävä ero *lmao*

kröhöm... on ehkä tullut erikoisia miehiä vastaan, mutta harvemmin teikäläiset huomaa edes jos on pitkän letin tilalla kalju... *vink*
(no offence *lmao*)

vai tarkottaaks tää sitä että mun kannattais vaihtaa poikaystävää *ding* *nauru*

--

josbe

#13 • • josbe suomalainen juhlakinkku

starlars, 10.8.2005 15:39:
---
Steven Hoaks, 10.8.2005 15:35:
---

---

Itse mielummin sanoisin

---

asiaa. vai sanoisinko AISAA. *muhaha*

Noh noh, ettekö ole tietoisia siitä, että nuo edellä luetellut löytyvät yhä useammin myös miehen meikkipussista? Eikä ees kaikkien naisten.. =)
starlars

#14 • • starlars ihana

josbe, 10.8.2005 15:42:
---
---
---

---

Itse mielummin sanoisin

---

---

Noh noh, ettekö ole tietoisia siitä, että nuo edellä luetellut löytyvät yhä useammin myös miehen meikkipussista? Eikä ees kaikkien naisten.. =)

tarkoitatko että meissä kaikissa asuu pieni *uros*

rokrok.

--
a homo stabbed joey greco

Steven Hoaks

#15 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

e-nergique, 10.8.2005 15:41:
kröhöm... on ehkä tullut erikoisia miehiä vastaan, mutta harvemmin teikäläiset huomaa edes jos on pitkän letin tilalla kalju... *vink*

Toi on kyl NIIN totta *lmao* Mutta kokeileppas laittaa joskus oikeen runsaasti täytettä rintsikoihin ja laske sekuntteja koska mies ne huomaa. *nauru* (Rintojen pienennys leikkaus ei toimi yhtä hauskalla tavalla *igor*)

vai tarkottaaks tää sitä että mun kannattais vaihtaa poikaystävää *ding* *nauru*

Ei suinkaan *hihu* Kaikki me ollaan samanlaisia.

--

India

#16 • • India
Mulla on oikeestaan muutama luottomeikki, muut vaihtuu rahatilanteen ja saatavuuden mukaan.

Mutta näitä en vaihda Kanebon 38 ripsari, Lumenen valokynä sekä uusin löytö jonka Anne mulle toi, Lumenen Magic drops - kiinteyttävä pikakaunistaja (kiva että kaverit pitää mun naaman kiinteydestä huolen *iihhih*).

Make up storen tuotteet olen huomannut loistaviksi, mutta aina ei rahatilanne anna periksi.
josbe

#17 • • josbe suomalainen juhlakinkku

starlars, 10.8.2005 15:44:
---
josbe, 10.8.2005 15:42:
---
---
---

---

Itse mielummin sanoisin

---

---

---

tarkoitatko että meissä kaikissa asuu pieni *uros*

rokrok.

Niinno sinä sen sanoit *hih* Mutta jotkut toiset sanovat, ettei siinä mitään epämiehekästä ole =)
Steven Hoaks

#18 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Onneksi luonto osaa tasapainottaa asioita mukavasti.

Naisilla menee rahat meikkeihin
Miehillä taas kortsuihin *nauru*

--

Peikkotyttö

#19 • • Peikkotyttö

pirpeli, 10.8.2005 15:19:
Dödö ja joskus joku naamarasva. Ripsiin saatan oikein innostuessani laittaa ripsiväriä ja joskus silmiin rajauksen. Tosin...Ainahan kaikki kauniiksi kehuu, kun on vähän panostanut..Joten kai sitä pitäs useamminkin itteään pakkeloida.

Aika samoilla linjoilla mennään,ei tää naama tästä parane vaikka millasia maaleja siihen vetäs.
Noin 80% ajasta menee ihan naturellina.Paitsi että huulirasva addiktiona Miramen medi-lipiä en vaihda!

--
Groove is in the Heart

e-nergique

#20 • • e-nergique STT

peikkotyttö, 10.8.2005 16:01:
Aika samoilla linjoilla mennään,ei tää naama tästä parane vaikka millasia maaleja siihen vetäs.
Noin 80% ajasta menee ihan naturellina.Paitsi että huulirasva addiktiona Miramen medi-lipiä en vaihda!

Hei joo, miten voinkin unohtaa ton huulirasvan! Ehkä siks kun se ei loju meikkipussissa vaan on aina mukana saatavilla koska ilman sitä ei kerta kaikkiaan tuu toimeen! Ja miramen medi-lip on ihan parasta!!! *joo*

--