Meikki/saniteettipussin luottokamat

183 posts, 10 pages, 83,095 views

vaavu

#141 • • Edited vaavu vara-vana

terraluna, 25.1.2007 20:30:
Hei tyttöset (tai miksei pojatkin), osaisitteko kertoa mistä löytyisi vaalea, mutta ei vaaleanpunertavan sävyinen vaan enemmänkin kellertävä/oliiviin vivahtava meikkivoidesävy? Ongelmanani on löytää kunnollista meikkivoidetta talveksi, kun iho on hyvin kalpea, muttei suomalaisittain vaaleanpunaisen sävyinen, vaan hitusen keltaiseen taittuva.

Vaaleakin on aika suhteellinen käsite. :)

Mulla itselläni on ihan valkoinen naama, mutta sävyltään selvästi kellertävä. On ollut todella työtä ja tuskaa löytää sopivan värinen meikkivoide! Itselleni parhaiten toimii Chanelin Teint Fluide Universelle, sävy 10.

Nyt näyttää siltä, että toi sävy 10 on juuri tosta meikkivoiteesta lopetettu. :( Pitää varmaan hamstrata sitä varastoon useampi kappale.
terraluna

#142 • • Edited terraluna Agentti

vaavu
Vaaleakin on aika suhteellinen käsite. :)

Mulla itselläni on ihan valkoinen naama, mutta sävyltään selvästi kellertävä. On ollut todella työtä ja tuskaa löytää sopivan värinen meikkivoide! Itselleni parhaiten toimii Chanelin Teint Fluide Universelle, sävy 10.

Nyt näyttää siltä, että toi sävy 10 on juuri tosta meikkivoiteesta lopetettu. :( Pitää varmaan hamstrata sitä varastoon useampi kappale.

Kiitti vinkistä, täytyy tsekata toimisko toi vai onko jo liian vaaleaa. Ei mun iho varmaan suomalaisittain mikään poikkeuksellisen vaalea ole, mutta useimmat keltasävyiset meikkivoiteet on suunniteltu oliivinväriselle iholle ja välimeren seudun ihmisille, eli ne ovat taas liian tummia.

Body Shopilla oli ennen hyvä meikkivoide ja puuteri, mutta tuotteiden uudistuksen myötä sävy katosi valikoimista. Jännää muuten, että se oli ensimmäinen kosmetiikkaa myyvä paikka, missä myyjä sanoi heti että mun iho on keltapohjainen, muualla ovat yrittäneet puoliväkisin tuputtaa sitä possun pinkkiä sävyä. Siltä se mun iholla näyttää, ei suinkaan kuulaan ruusuiselta kuten olisi varmaan tarkoitus! :D

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

ezzy

#143 • • ezzy Droid-pappa

petraxx, 14.1.2007 17:14:
---
edit. pitaa viela lisata etta heathrow ja hki-vantaa on olleet tahan mennessa ainoot kentat, jotka on kiinnittaneet mitaan huimioo noihin uusiin saannoksiin. otan yleensa vaan sen minigripin laukkuun ja pakkailen ne nesteet sit jos joku jotain kysyy.

Of all places, Porin lentokentällä heittivät roskiin mun 130ml geelipurkin, koska se ylitti 100ml rajan *igor*
#144 • • *Mirri* Guest

terraluna, 25.1.2007 20:30:
Hei tyttöset (tai miksei pojatkin), osaisitteko kertoa mistä löytyisi vaalea, mutta ei vaaleanpunertavan sävyinen vaan enemmänkin kellertävä/oliiviin vivahtava meikkivoidesävy? Ongelmanani on löytää kunnollista meikkivoidetta talveksi, kun iho on hyvin kalpea, muttei suomalaisittain vaaleanpunaisen sävyinen, vaan hitusen keltaiseen taittuva.

Tähän asti olen todennut parhaaksi sopuratkaisuksi sekoittaa jotain vaaleata meikkivoidetta Lumenen heleyttävään pohjustusvoiteeseen, mutta tämäkin on vain huono kompromissi, koska sekoituksen peittävyys on aika vähäistä. Samoin ilahtuisin vinkeistä vaalean keltasävyisen peitevoiteen tai muun peitetuotteen löytämiseksi!

Grimasilla on aikas laaja valikoima meikkivoiteita ihan vaaleesta mustaihoseen asti. Muistaakseni niiden G -sävyt on sellaselle vähän punakkaan taittuvalle iholle ja J on enemmän kellertävä. Ja tummuudet noissa menee ihan periaattella G1, G2 jne. Make Up Storen cover all mix on ihan paras peitesetti (ainaki omaan makuun...) eli siin o kolmee eri sävyy samas napis joilla saa piiloon niin punasuuden ku tummat silmänalusetkin. *joo*
La Petite

#145 • • La Petite Killed by selfish game, burned by acid rain...
Nyt alkaa taas meikkipussi ola kondiksessa ja oon oikein tyytyväinen sisältöön :)

Cliniquen All About Eyes concealer (poistaa turvotusta samalla kun peittää mustat silmänympärykset),
Diorin pure light meikkivoide, (ohut, öljytön ja valoa heijastava),
Kotona irtopuuteri, mutta meikkipussissa Isadoran kakkupuuteri (eka joka on säilynyt ehjänä :) ),
Aurinkopuuteri Estee Lauderin Amber Bronze duo (kiiltävää ja mattaa),
Ripsari YSL Mascara volume effect faux cils mustana,
Isadoran kulmakynä ruskeana (tämä on aivan paras, koska pysyy oikeesti),
ja jos haluan rajata silmät niin nestemäinen Diorliner on ihan paras,
mukana kulkee myös muutama 3:n luomivärin paletti isadoran luomivärejä ja max factorin kestohuulipuna, mutta niitä tulee harvemmin arkena käytettyä.

--
Rem tene, verba seqventur

terraluna

#146 • • terraluna Agentti
Olisiko kellään antaa hyviä shampoo- ja hoitoainesuosituksia?

Tällä hetkellä käytössäni ovat Bonacuren ja Paul Mitchellin tuotteet. Markettikama on jo koettu ja todettu huonoksi. Sama ongelma on mielestäni noissa BC:n tuotteissa, eivät mielestäni eroa paljoakaan hieman laadukkaammista markettimerkeistä (esim. Andrew Collinge). Eli niiden tilalle kaipaisin suosituksia!

Hiukseni ovat luonnostaan tuhkanvaaleat tjsp. ja kostealla ilmalla ne vetäytyvät kiharaan. Värikäsittelynä löytyy vaaleiden ja tummien raitojen combo.

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!

Freja

#147 • • Freja Sihteeri

terraluna, 20.6.2007 13:37:
Hiukseni ovat luonnostaan tuhkanvaaleat tjsp. ja kostealla ilmalla ne vetäytyvät kiharaan. Värikäsittelynä löytyy vaaleiden ja tummien raitojen combo.

Mulla on hoitoaineena Fudgen Wet Hed Conditioner, ja oi että se on helmi. Ja tuoksuu hyvälle! Tekee mun käsitellyistä käppyrähiuksista ihanat ja sileet ja suorat <3

Varmasti joku hiusammattilainen osaa kyl neuvoa sua paremmin, mut mulla toi on toiminu kivasti :)

(shampoona täl hetkel markettikamaa yllätävän persaukisuuden johdosta :D)

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

asdf

#148 • • asdf

Ehdottomasti parhaaksi todettu hiuksiinjätettävä hoitoaine:

colcare07.jpg

Tuoksuu ihan taivaalliselle ja tekee piloille menneistä hiuksista taas eläväiset ja sileät, sekä suojaa värjättyjä hiuksia. Myös kolminkertainen UV-suoja yms., ihan huipputavaraa. Miinuksena on vaan aika tujakka hinta, 150ml maksaa n. 37e. Mutta on uhrauksen arvoista. :)
Hansu

#149 • • Hansu
Pulma on seuraava: säilyykö viime kesänä ostettu aurinkorasva (Nivea Sun, sk 30) talven yli tehoaan menettämättä? En löytänyt purnukasta mitään parasta ennen -leimoja.
Tiinuliinu81

#150 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
Mä tilaan Oriflamen, Avonin ja Dermosilin tuotteita, joten näistä koostuu pääasiassa käyttämäni meikit ja ihonhoitotuotteet. Mielestäni hyviä ja hyvällä hinta-laatu-suhteella. Kaiken lisäksi Avonin ja Oriflamen tuotteet ovat eläimillä testaamattomia.
Hiustuotteissa käytän Tigiä ja niitä on varmaan 30 pulloa*justjoo*. Tykkään vaihdella shampoita ja hoitoaineita ennen kuin yksi pullo on lopussa. Nyt hiusten pidennysten kanssa tietty on tarkkaa käyttää erittäin hoitavia, niin tulee käytettyä yhtä ja samaa. Mulla on kyllä varmaan joku purkki-pakkomielle, kun pakko ostaa aina lisää ja lisää, vaikka kaapit pursuaa purnukoita. Myös purkkien ulkonäkö on tärkeä asia.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

Lyylikki

#151 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Tiinuliinu81, 5.2.2008 11:40:
Mä tilaan Oriflamen, Avonin ja Dermosilin tuotteita, joten näistä koostuu pääasiassa käyttämäni meikit ja ihonhoitotuotteet. Mielestäni hyviä ja hyvällä hinta-laatu-suhteella. Kaiken lisäksi Avonin ja Oriflamen tuotteet ovat eläimillä testaamattomia.
Hiustuotteissa käytän Tigiä ja niitä on varmaan 30 pulloa*justjoo*. Tykkään vaihdella shampoita ja hoitoaineita ennen kuin yksi pullo on lopussa. Nyt hiusten pidennysten kanssa tietty on tarkkaa käyttää erittäin hoitavia, niin tulee käytettyä yhtä ja samaa. Mulla on kyllä varmaan joku purkki-pakkomielle, kun pakko ostaa aina lisää ja lisää, vaikka kaapit pursuaa purnukoita. Myös purkkien ulkonäkö on tärkeä asia.

Mulla on kanssa se, että ostan seuraavan purkin, ennen kuin edellinen loppuu. Tai sitten jätän ne jämät käyttämättä, koska haluan säästellä hyvää tuotetta. Tämä johtaa siihen, että kaapeissa on hillitön ylitarjonta purnukoista, joissa on vielä vähän.
hemuz

#152 • • hemuz kätevä emäntä

Lyylikki, 5.2.2008 12:13:

Mulla on kanssa se, että ostan seuraavan purkin, ennen kuin edellinen loppuu.

No ois aika järkkyy pestä hiuksia, jos ei ois shanmpoota tai lähteä töihin, jos dödö on loppu.
#153 • • Norb Guest

Hansu, 21.6.2007 20:32:
Pulma on seuraava: säilyykö viime kesänä ostettu aurinkorasva (Nivea Sun, sk 30) talven yli tehoaan menettämättä? En löytänyt purnukasta mitään parasta ennen -leimoja.

Katso voiteen kostumus. Jos se on muuttunut liian nestemäiseksi niin silloin on pilalla. Muuten ok *joo*
Tiinuliinu81

#154 • • Tiinuliinu81 Säätäjä

Lyylikki, 5.2.2008 12:13:
---
Tiinuliinu81, 5.2.2008 11:40:

---

Mulla on kanssa se, että ostan seuraavan purkin, ennen kuin edellinen loppuu. Tai sitten jätän ne jämät käyttämättä, koska haluan säästellä hyvää tuotetta. Tämä johtaa siihen, että kaapeissa on hillitön ylitarjonta purnukoista, joissa on vielä vähän.

No mulla purkit on pääasiassa täynnä ja näitä on joku 10 kappaletta, siis pelkkiä vartalovoiteita vaikka, mitä ehkä kerran käytetty. Suihkutelineessä on monta eri suihkugeeliä joita käytän vuoronperään, tosiaan tykkään vaihdella eri tuoksuihin ym. Mutta kun tilan puute yllättää. Nyt purnukoita on pesuhuone täynnä, keittiön kaapeissa ja yksi lipaston laatikollinen. Mutta sama juttu tossa, että haluan joitain tuotteita säästellä ja loppujen lopuksi menee parin vuoden päästä vaan roskikseen.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

*hymy*

#155 • • *hymy*

Tällä hetkellä käytössäni ovat Bonacuren ja Paul Mitchellin tuotteet. Markettikama on jo koettu ja todettu huonoksi. Sama ongelma on mielestäni noissa BC:n tuotteissa, eivät mielestäni eroa paljoakaan hieman laadukkaammista markettimerkeistä (esim. Andrew Collinge). Eli niiden tilalle kaipaisin suosituksia!

Kokeilepa Tigiltä Control Freak sarjasta raikkaan tuoksuiset pesuaineet (edesauttaa hiusten suoristumista ja silottaa luonnostaan taipuisat ja karkeat hiukset) ja loistavat muotoilutuotteet jotka suoristaa ja silottaa myöskin. Löytyy suihke- ja seerumiversio, itse suosin seerumia jossa ihania kiiltohippuja tuomaan säihkyä hiuksiin. Tigi siitä loistava että maksaa itsensä takaisin juurikin sen riittoisuuden ja laadukkaiden raaka-aineiden takia. Tässä nyt ainaki yks esimerkki joka tuli mieleen, kokeilemallahan se oikeestaan vaan selviää. BC:tä sulla menee pari kolmekin purkkia siinä ajassa mitä Tigiä.
Sallakat

#156 • • Sallakat jungle, baby !

Mä olen nyt käyttänyt syksystä asti "luomumerkki" L'occitanen hoitoainetta heidän Lavender sarjasta. Shampoo samasta sarjasta tai sitten Bodyshopin hunaja shampoo. Kaikki olen todennut tosi hyviksi. Tuo lavender hoitoaine ainakin selvittää tukan sekunnissa kun sen levittää hiuksiin ja tukka tuntuu aivan käsittämättömän, luonnollisen hyvältä kuivauksen jälkeenkin. Kuivauskin sujuu siis älyttömän helposti.
drifter

#157 • • drifter RoadMonkey | K1
Mä en tiedä näistä jutuista mitään *ding*, mut kun sivusilmällä huomasin et joku haki suosituksia niin muistin tälläsen palvelun ku Glossy, nimittäin etin joskus jotain uv-ihomaaleja ja tällänen pongahti etee.

(Oli pakko ees yrittää keksii joku selitys hei)

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

Kon-tiki

#158 • • Kon-tiki The Unsinkable
Kaikki punaläikikkäät huomio, nyt saapui pelastus. Ostin joulun jälkeen mineraalimeikin *sydän**sydän**sydän* + ison siveltimen (merkit Bare Escentuals ja Sephora) + katsoin netistä tämän mineraalimeikin levittämisen opetuskuvasarjan:

http://community.livejournal.com/bareescentuals/21179.html

Itse en edes käytä iltameikkiin kuvasarjassa mainittuja korostusvärejä, vaan pelkkä perusmineraali riittää. Alle kuitenkin sitä ennen

- kosteusvoide (fiiliksen mukaan joko L'Orealin rasvaisen ihon geeli tai Kiehl'sin nestemäinen kosteusvoide)
- Lumenen heleyttäjävoide
- synkänmustille silmänalusille Lancomen Effacernes-peitevoide

Ja mineraalin päälle
- No. 7 irtopuuteri
- Diorin valokynä
- vielä mahdollisesti näkyviin ihovirheisiin Macin peitevoide

Näin saadaan aikaan tasainen pohja, jonka päälle sit lisätään värimeikit taas kerran fiiliksen mukaan. Päivämeikkiä en yleensä käytä muuta kuin kosteusvoidetta, tai sitten sitä ja mainittua Macin peitevoidetta pahimpiin kohtiin. Jos päivällä pitää edustaa jossain, sitten pohjaksi Maybellinen Color Adapt + puuteri + Macin peite, Maybellinen uusi vihreässä putkilossa oleva ripsari ja Macin poskipuna.
spoinkel

#159 • • spoinkel Alferd Heatpacker
Kulmakarvakampa-harja viiksiä varten
Viiksivaha Stern (jäykkään muotoiluun)
Viiksivaha Firehouse Wacky Tacky (viimeistelyyn)
Silmälasien puhdistusneste
Hiusharja
Hiuskiinne (jos tukka on päässyt kasvamaan)
Random dödö (stick)
Random käsivoide, kunhan se on hajuton
Random huulirasva (talvisin)
Taskupeili
Kynsileikkuri
Pinsetit

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

Lyylikki

#160 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Löysinpäs tuossa pari viikkoa sitten itselleni uudet suokkarit päivämeikkiin. Nythän on nimittäin niin, että aikaisemmin en ole juuri päivämeikkiä tehnyt, koska oikeat ja helpot jutut on olleet hukassa. Ostin uudet violetit silmälasit, jotka vaativat vähän iholtakin jo jotain, ettei näytä koko pää ihan kirkkaanpunaiselta tomaatilta.

Eli pitkään ostostelulistalla ollut valokynä: Sensai (Kanebo). Tältä merkiltä löytyi hyvä sävy. Ei liian vaaleanpunainen ja se tekee kyllä selvää jälkeä mustista silmänalusista ja iltameikkiin onnistuu high lightit.

Melkein yhtä pitkään ostoslistalla ollut sävyttävä päivävoide: Elisabeth Arden. Tämä on siis kolmas vai neljäs säyvttävä päivävoide, johon olen "sortunut" ja viimein löysin sen omani. Aikaisemmat ovat olleet joko aivan liian punaisia tai ruskeita mun suomalaisen kylmälle, sinertävälle ja aivain kuin läpikuultavalle iholle. Tämä on enemmänkin harmahtava, kuin ruskea. Koostumus ei ole ihan niin voidemainen, kuin olisin toivonut, mutta laitan alle kevyen kosteusvoiteen, niin levittyy helpommin ja on vähän keposempi.

Valokynän edut tiesin jo ennestään, mutta tää sävyttävä päivävoide on saanut mut päräytettyä ihan kokonaan!!! Aikaisemmin tosiaan satunnaisesti meikkasin päivittäin. Ehkä kerran kuussa, jos oli jotain erityistä esim. illalla. Nyt viimeisen 2 viikon aikana olen yhtenä (työ)päivänä jättänyt meikkaamatta, mutta aamutoimiin siis tullut muutama uusi juttu: sävyttävä voide, valokynä, ripsiväri. Perjantaina jopa laitoin vähän luomiväriäkin *vink*