Meikki/saniteettipussin luottokamat

183 posts, 10 pages, 83,103 views

Lyylikki

#121 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Uusia tuotteita pussissa on TIGIn Curls Rock tökötit. Olen toki aina tiennyt, että mulla on taipuisa tukka, mutta en varsinaisesti ole ajatellut sen olevan luonnonkihara. Kerran mun kampaaja sitten teki mulle ihan mun omasta tukasta, noilla TIGIn tuotteilla ihan vaan rutistelemalla kiharat. Siitä innostuneen ostin minäkin ne ja nykyään tuleekin usein pidettyä hiuksia kiharalla.

Onnistuisi varmaan halvemmillakin tuotteilla, mutta noi tuli ostettua. Tuoksuvat myös NIIN karkille. Joskus olisi mukava sanoa jollekkin rakastajalle, että haista mun tukkaa *pepsodent*
[Nuclear]

#122 • • [Nuclear] el aprendiz
Ei kellään sattuis olemaan kokemusta Merkurin partahöylistä? Sapettaa meinaan noitten Gillettejen vaihtoterien hinnat niin jos sitä kertapanostuksen jälkeen sit alkais pääsee halvemmalla...veistä kun ei (vielä) uskalla ostaa. :P

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Hansu

#123 • • Hansu

ville, 14.1.2007 16:09
Suurin syy on se, että työmatkojen kesto on aika harvoin niin paljon, että mukaan pitäisi ottaa enemmän tavaraa kuin mitä käsimatkatavaroihin mahtuu. Tästä syystä olisi fiksua ottaa mukaan vaan käsimatkatavarat.

Ok, sitten ymmärrän yskän jos mukana on vain käsimatkatavarat. Tosin silloinkin voi ostaa sitten turvatarkastuksen jälkeen kentältä saippuat yms. vaikkakin kalliimpaan hintaan.
#124 • • Edited x Guest

vaavu, 14.1.2007 15:01:
Nykyään vakiokamana: 1l suljettava minigrip-pussi. *igor*

Ottaa kyllä päähän ihan kympillä nämä uudet käsimatkatavarasäädökset. Tässä parhaillaan yritän miettiä, miten saan tungettua viiden päivän reissulla tarvittavat nesteet siihen onnettomaan muovirepaleeseen. Parhaassa tapauksessa se repeää vielä matkalla ja leviää lentolaukkuun.

On se lentäminen niin mukavaa. *grr*

hanki joko sarjojen matkakokoja (joilla litrahinta on huomattavasti kalliimpi harmi kylla) tai sit vaan esim h&m:n matkapurkkeja, joihin voit itse tayttaa messiin tulevat mossot. mulla on se minigrip-pussi aina valmiustilassa, kotiin tullessa vaan tayttelen ne purnukat uudelleen.

edit. pitaa viela lisata etta heathrow ja hki-vantaa on olleet tahan mennessa ainoot kentat, jotka on kiinnittaneet mitaan huimioo noihin uusiin saannoksiin. otan yleensa vaan sen minigripin laukkuun ja pakkailen ne nesteet sit jos joku jotain kysyy.
dixoff

#125 • • dixoff hmm Terve
Vinkki: kiertäkää kaikki mieleentulevat kosmetiikkakaupat läpi, ja keräilkää ilmaisnäytteitä joka paikasta. Pakkauskoko on niin syyhky, että joka sorttia mahtuu ainakin vähän siihen standardiminigrippiin. Tuo siis yhdeltä paljon reissaavalta kollegalta, joka on just siinä iässä, että pakkelia kuluu ja paljon.
Texx

#126 • • Texx ^_^
Mun meikkilaukussa on halpismeikkejä, mm euronkaupan poskipuna joka on loistava <3

Mut tähän naamaan päivittäin menee; meikkivoidetta, poskipunaa, puuteria, kajalia, ripsiväriä ja helmiäisluomiväriä.

Pari luottokamaa on, mm. hm:än helmiäisluomiväri ja lorealin infalliblemeikkivoide. Ja toi lorealin meikkivoide, ah!

Kunnon pakkelivoidetta, hankala levittää, peittää kaiken mahdollisen. Mut lopputulos on täydellinen, en luovu tosta koskaan.

--
*piis*

#127 • • Edited niomic Guest

dixoff, 14.1.2007 17:42:
Vinkki: kiertäkää kaikki mieleentulevat kosmetiikkakaupat läpi, ja keräilkää ilmaisnäytteitä joka paikasta. Pakkauskoko on niin syyhky, että joka sorttia mahtuu ainakin vähän siihen standardiminigrippiin. Tuo siis yhdeltä paljon reissaavalta kollegalta, joka on just siinä iässä, että pakkelia kuluu ja paljon.

Tossa onkin hommaa jos meinaat Helsingin keskustassa vetää läpi kaikki paikat :) Itse yritin jossain vaiheessa tätä taktiikkaa sekä matkustelua ajatellen että myös kokeillakseni uusia tuotteita. Liian usein tuli törmättyä eioohon ainakin itselleni mieluisten tai kiinnostavien tuotteiden suhteen. Stokkalta (ainakin) tosin saa usein vaikka mistä näytteen mukaan semmosessa pikku purnukassa.

Kaipa se ois ostettava semmonen pikkusetti noita matkustusta varten olevia astioita, ni ei tarvis niin paljon ottaa mukaan.

Mistäs muuten saa pieniä lakka / moussepulloja? Huono rahtaa mukana tommosta kotona käytös olevaa 500ml tykkiä :D Ja pienellä nyt meinaan tosiaan semmosia about käteen sopivia, eli varmaan volyymiltään noin alle 100ml. Hairstore?

Edit: Joo näköjään _ainakin_ Hairstoresta löytyy noitaa alle 100ml / g pulloja. Pitääkin käydä katsastamassa.
Freja

#128 • • Freja Sihteeri
Ostakaa niitä tyhjiä purkkeja mitä saa mm. Hennesiltä. Ei maksa paljoa, ja niitä on erimuotosissa kätevissä purkeissa ja pumppupulloissa.
Mikään ei oo raivostuttavampaa kuin se, että ei pakkaa sitten niitä nesteitä erikseen, turvatarkastuksessa se huomataan, ja sitten koko jono seisoo kun sitä laukkua rupee kaiveleen yms. Joissain kentillä ei ehkä olla niin tarkkoja, mutta jouduttaakseen jokaisen menoa se olisi ihan kohteliasta.
Voisin jatkaa tosta mut ehkä sit myöhemmin.

Ite "löysin" just laivalta korppukuivalle iholleni sävyttävän kosteusvoiteen Clarinsilta. Peittää ja sävyttää just mukavasti, jos ihan arkimeikkiä on tekemässä. Ja kosteuttaakin samalla, joka on aika luksusta *hihu* ei oo kuivia laikkuja pitkin naamaa *hymy* Suosittelen *joo*

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

#129 • • x Guest

Freja, 15.1.2007 03:02:

Mikään ei oo raivostuttavampaa kuin se, että ei pakkaa sitten niitä nesteitä erikseen, turvatarkastuksessa se huomataan, ja sitten koko jono seisoo kun sitä laukkua rupee kaiveleen yms. Joissain kentillä ei ehkä olla niin tarkkoja, mutta jouduttaakseen jokaisen menoa se olisi ihan kohteliasta.

niin se muu jonohan kylla kulkee silla aikaa. people are as small as the things that annoy them, sanoi sir winston churchill *vink*
Freja

#130 • • Freja Sihteeri

petraxx, 15.1.2007 07:33:
niin se muu jonohan kylla kulkee silla aikaa. people are as small as the things that annoy them, sanoi sir winston churchill *vink*

Tai sit ei. Riippuu ihan tapauksesta. Suurimmassa osassa tapauksia jono _ei_ liiku. Se ei olis iso homma laittaa niitä suoraa siihe minigrippipussiin.
Ihmiset tottui siihen, että busseissa ei saa enää tupakoida, joten nyt ois jo aika totutella siihen, et ne turvamääräykset on tiukentuneet ja sille ei vaan voi mitään.

Lisää luottokamojani: Se hemmetin kohtuu-uus Maybellinen Lash Stylist-mascara. Aivan ihana. Otin riskin ja ostin sen (maksoikin vähä päälle kympin), vaikka olin ollut epäröivä noiden "kampamascaroiden" suhteen, mutta tuo on aivan huippu! Mun pienet suorat ripset näyttää lähes taivaallisilta, kampa erottelee ne hyvin jättämättä paakkuja, tarttuu pienimpiinkin kulmaripsiin ja kaiken lisäksi tökötti kestää kyyneleet *hihu* (tosin ei kyl sillon jos hieroo silmiään mut muuten kyllä) Lähtee myös helposti päivän päätteksi ripsistä poijes.

--

#131 • • x Guest
sori ot.

Freja, 15.1.2007 12:34:
---

Tai sit ei. Riippuu ihan tapauksesta. Suurimmassa osassa tapauksia jono _ei_ liiku. Se ei olis iso homma laittaa niitä suoraa siihe minigrippipussiin.
Ihmiset tottui siihen, että busseissa ei saa enää tupakoida, joten nyt ois jo aika totutella siihen, et ne turvamääräykset on tiukentuneet ja sille ei vaan voi mitään.

ne purkkinsa saa pakkailla ihan itse, ja samoin kuin jos sun vyo tms piippaa metallinpaljastimessa, ei koko jono sen takia pysahdy kun virkailijoita on useampia per hihna. nimimerkki 16 lentoa tassa kuussa takana, en pysayttanyt jonoa kertaakaan ;) mut joo, eihan se valmistautuminen kieltamatta kauaa vie
Heli

#132 • • Heli vai kuka se oli
no puuteri tietty ja musta mascara !

--
ei se väärin ole.

vaavu

#133 • • vaavu vara-vana
Luottokamoja pakkasella: vedenkestävä voidemainen poskipuna. Itselläni on Diorilta sellaisia parissa eri sävyssä, muillakin valmistajilla on varmaan.

Pakkasella kasvojen iho tuppaa olemaan suhteellisen kuiva, jolloin puuterimainen poskipuna levittyy helposti epätasaisen ja kuivan näköisesti poskille. Lisäksi pyöräillessä ja kävellessä viima käy helposti silmiin, jolloin silmistä leviävät vesinorot sotkevat puuterimaisen poskipunan.
Lyylikki

#134 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Freja, 15.1.2007 03:02:
Ite "löysin" just laivalta korppukuivalle iholleni sävyttävän kosteusvoiteen Clarinsilta. Peittää ja sävyttää just mukavasti, jos ihan arkimeikkiä on tekemässä. Ja kosteuttaakin samalla, joka on aika luksusta *hihu* ei oo kuivia laikkuja pitkin naamaa *hymy* Suosittelen *joo*

Tämmöisenä arkimeikittömänä neitona ajattelin, että joku tuommoinen sävyttävä päivävoide voisi olla ratkaisu myös minun tarpeeseeni. Ostin sitten Lumenen tuotteen (ajattelin hintaa ja sitä "Suomalaiselle iholle" lupausta) ja voi kelepersk...sävyltään kyseinen tökötti on suhteellisen punaista/lämpimän sävyistä, joten oma olmin värinen ihoni näyttää kyllä enemmänkin kuin kummalliselta.

Onkin pitänyt lähettää palautetta Lumenelle, että myös sävyttävää päivävoidetta voisi tehdä eri sävyisenä. Nyt siis edelleen jatkan omien sekoituksien tekemistä meikkivoiteesta ja normaalista kosteusvoiteesta saadakseni tarpeeksi kepoisen, mutta oikean värisen pohjan. Ehkä voisi käydä tuota Clarinsia vaklaamasta jostakin tavaratalosta, jos vaikka olisi paremman värinen. Tuo kuivuusongelmakin kun on usein aamulla havaittavissa.

Noin yleisesti kyllä olen vähän ihmeissäni Lumenen kanssa. Joskus muinoin yläaste ikäisenä, meikkikokeiluja aloittaessani, ostin usein Lumenen tuotteita. Usein jouduin kuitenkin pettymään niitten suhteen, joten pitkään aikaan en ostanut Lumenea. Sitten muutama vuosi takaperin Sokoksen myyjä myi minulle Lumenen meikkivoiteen ja rajauskynän, joihin olinkin yhtäkkiä suhteellisen tyytyväinen.

Tästä rohkaistuneena olen ostanut muutamia Lumenen tuotteita. Osa on ollut hyviä, osa kohtuullisia ja edelleen osa on ollut pettymyksiä. Sinällään ajatuksena olisi mukava tukea kotimaista kosmetiikkaa, mutta omien kokemusten kautta tulee kyllä valittua useammin jonkun muun sarjan tuotteita.
peepe

#135 • • peepe

Lyylikki, 22.1.2007 11:13:
Tästä rohkaistuneena olen ostanut muutamia Lumenen tuotteita. Osa on ollut hyviä, osa kohtuullisia ja edelleen osa on ollut pettymyksiä. Sinällään ajatuksena olisi mukava tukea kotimaista kosmetiikkaa, mutta omien kokemusten kautta tulee kyllä valittua useammin jonkun muun sarjan tuotteita.

Joo sama juttu, harvemmin tulee Lumenen tuotteita ostettua. Ainoastaan yksi tuote on sellainen mitä olen ostanut jo monta vuotta, eli Hydra Drops meikkivoide (kosteuttava, läpikuultava, meikkivoide). On kyllä mukavan kevyt koostumus, ja löytyy myös sävy vaalealle iholle. Suosittelen.
vaavu

#136 • • vaavu vara-vana

Ostin sitten Lumenen tuotteen (ajattelin hintaa ja sitä "Suomalaiselle iholle" lupausta) ja voi kelepersk...sävyltään kyseinen tökötti on suhteellisen punaista/lämpimän sävyistä, joten oma olmin värinen ihoni näyttää kyllä enemmänkin kuin kummalliselta.
Onkin pitänyt lähettää palautetta Lumenelle, että myös sävyttävää päivävoidetta voisi tehdä eri sävyisenä.

Mua kanssa ihmetyttää suuresti, että Lumenen ihotuotteista on joskus vaikea löytää riittävän vaaleita sävyjä. Jotenkin voisi odottaa, että suomalaisuudella ratsastava brändi tekisi myös suomalaisille vaaleille sopivia sävyjä.

Nyt siis edelleen jatkan omien sekoituksien tekemistä meikkivoiteesta ja normaalista kosteusvoiteesta saadakseni tarpeeksi kepoisen, mutta oikean värisen pohjan.

Toinen vinkki meikkivoiteen keventämiseen: sekoita meikkivoiteeseen ns. heleyttävää pohjavoidetta, eli sellaista meikin alle tarkoitettua voidetta jossa on valoa hohtavia pigmenttejä. Itse puristan aina omaan meikkivoiteeseeni sekaan jo valmiiksi ison köntän pohjustusvoidetta Chanelilta. Myös Lumenella on vastaava pohjustusvoide. Tämä niksi keventää meikkivoidetta ja tekee siitä paljon kuulaamman oloisen, eikä tarvitse pelätä meikkivoiteen paakkuuntumista kuiviin kohtiin kasvoissa.

Lisäksi kuivaihoisen kannattaa ostaa itselleen meikkivoiteita, jotka ovat tarkoitettu kuivalle iholle. Valitettavan monet sarjat eivät kuitenkaan tarjoa tällaisia, tai jos tarjoavat, ne on usein tarkoitettu 40+ iholle.

Vielä lopuksi yksi ehdoton vinkki pakkasille: Elizabeth Ardenin 8 hour cream! Vaikka tuote toimii ympäri vuoden huulirasvana, talvipakkasilla se on aivan välttämätön. Kasvoille ja muuallekin tuleviin kuiviin kohtiin voi levittää suoraan em. voidetta. Koska tuote on vedetön, se myös suojaa viimalta ja jäätymiseltä. En ole muuten ainoa joka on todennut voiteen tehon. Olen saanut sekä äitini että Villen samanlaiseen 8h cream -koukkuun. Äitini käyttää voidetta kuivaan ihoonsa, Ville taas ihottumansa hoitamiseen.
vaavu

#137 • • vaavu vara-vana

peepe, 22.1.2007 12:11:
Ainoastaan yksi tuote on sellainen mitä olen ostanut jo monta vuotta, eli Hydra Drops meikkivoide (kosteuttava, läpikuultava, meikkivoide). On kyllä mukavan kevyt koostumus, ja löytyy myös sävy vaalealle iholle. Suosittelen.

Suosittelu myös täältäkin suunnalta. Se on Lumenen meikkivoiteista se ainoa, joka on riittävän vaalea ja kosteuttava omalle naamalle. Tosin sekoitan vielä tähänkin vähän lisää pohjustusvoidetta, että saa sitä valoa heijastavaa efektiä.
Freja

#138 • • Freja Sihteeri

Tämmöisenä arkimeikittömänä neitona ajattelin, että joku tuommoinen sävyttävä päivävoide voisi olla ratkaisu myös minun tarpeeseeni. Ostin sitten Lumenen tuotteen (ajattelin hintaa ja sitä "Suomalaiselle iholle" lupausta) ja voi kelepersk...sävyltään kyseinen tökötti on suhteellisen punaista/lämpimän sävyistä, joten oma olmin värinen ihoni näyttää kyllä enemmänkin kuin kummalliselta.

Noita Clarinsin sävyttäviä päivävoiteita oli monta väriä, mutta mun punavaalealle iholle se irma antoi vaaleimman. Sekin sävyttää, mutta vain hieman. Ensin olin hiukan kauhuissani, että näytän oudolta, mutta sitten mulle sanottiin, että meikkivoiteen tarkoituksena on olla lähimpänä ihon omaa sävyä, ja sävyttävä päivävoide sitten hiukan tummempi. Sinänsä siis vieläkin etsin bile- ja muutenkin kestävämpään tarkoitukseen meikkivoidetta, ja näin talvisaikaan varsinkin meikkivoide ois kiva, ni ois si normaalin kalpea :D

Kesää ajatellen tuo sävyttävä päivävoide on aivan loistava. Vaikka käytän sitä nyttekin, mut kyllähän sitä freesimmältä näyttää hieman väriä saaneena.
Käsiin ja muualle voi sitte vaik levitellä niitä miedosti ruskettavia aineita sisältäviä kosteusvoiteita, esim. itellä Doven versio käytössä.

Kattoo ny jos vaik pääsisin solariumiinkin ennen reissua, ettei sitten tarvis heti ekana päivänä palaa kun astuu aurinkoon.

--

KittyCleo

#139 • • KittyCleo PiweHiwe
Teatterimeikit bileisiin eli grimas ja nii pal meik ap storee päälle ku lompsa kestää. si stargazer-tuotteet ja artdeco-ripset. Taidan tarvita iltameikkiin n. 14 tuotetta. päivämeikkaamista en edes harrasta.

--
Rouva Korpela*hymy*

terraluna

#140 • • terraluna Agentti
Hei tyttöset (tai miksei pojatkin), osaisitteko kertoa mistä löytyisi vaalea, mutta ei vaaleanpunertavan sävyinen vaan enemmänkin kellertävä/oliiviin vivahtava meikkivoidesävy? Ongelmanani on löytää kunnollista meikkivoidetta talveksi, kun iho on hyvin kalpea, muttei suomalaisittain vaaleanpunaisen sävyinen, vaan hitusen keltaiseen taittuva.

Tähän asti olen todennut parhaaksi sopuratkaisuksi sekoittaa jotain vaaleata meikkivoidetta Lumenen heleyttävään pohjustusvoiteeseen, mutta tämäkin on vain huono kompromissi, koska sekoituksen peittävyys on aika vähäistä. Samoin ilahtuisin vinkeistä vaalean keltasävyisen peitevoiteen tai muun peitetuotteen löytämiseksi!

--
I think you are ready
Freddie
now its time to join the party!