Meikki/saniteettipussin luottokamat

183 posts, 10 pages, 83,093 views

Jinx

#161 • • Jinx Superfeminine
Diorin Diorshow ripsari *super*

--
Pyllykkä

sune

#162 • • sune Turkkilainen lammaspaimen
Kanebon 38 & Tigin masterpiece *sydän*

--
ei kovin ihku eikä plur

wiwi

#163 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

spoinkel, 10.10.2008 19:54:
Kulmakarvakampa-harja viiksiä varten
Viiksivaha Stern (jäykkään muotoiluun)
Viiksivaha Firehouse Wacky Tacky (viimeistelyyn)

Oho. Mun on pakko kysyä, onks sulla jotenkin spessu-viikset? Ts. onko ne ikään kuin sun tavaramerkki? En oo nimittäin ikinä kuullut, että joku muotoilisi viiksiään.

Interesting.

Edit. Ois pitäny tsekata sun profiilikuva ennen kysymistä. :)

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

spoinkel

#164 • • spoinkel Alferd Heatpacker

wiwi, 13.10.2008 18:15:
Interesting.

Voin toki kertoa lisää harrastuksestani. Meille vai teille? ;)

--
Buffalo buffalo buffalo badger Badger badger buffalo Buffalo.

wiwi

#165 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

spoinkel, 13.10.2008 23:54:
---
wiwi, 13.10.2008 18:15:
Interesting.

---

Voin toki kertoa lisää harrastuksestani. Meille vai teille? ;)

Haha! Kiitos, mutta saan päivittäin elämässäni olla ihan riittämiin tekemisissä miehisen karvoituksen kanssa. Halusin tai en. :D

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Metz^^

#166 • • Metz^^

starlars, 10.8.2005 15:30:
---
vaavu, 10.8.2005 15:12:
Tää on selvästi mun lempiaihe! Naistenlehdistäkin luen aina kaikki kauneudenhoitoa käsittelevät artikkelit tarkasti...

Mun meikkivarantoni koostuu pääasiallisesti Chanelin, Lancomen ja Diorin tuotteista. Itse tuotteen laadun lisäksi mä haluan, että myös pakkaukset näyttävät hyviltä. Chanel on tässä suhteessa kyllä ihan paras: Chanelin putelit ja purnukat on niin graafisen kauniita ja upeita, että pelkkä niiden käyttäminenkin tuo luksusta arkeen.

Luottokamoja:
[ul]
[li]Lancomen Hypnose-mascara. Saa aikaan ihan käsittämättömän paksut ja upeat ripset onnettomista räpsyttimistäkin.[/li]

[li]Elizabeth Ardenin Eight Hour Cream. Paras huulirasva ikinä, sopii myös kuivan ja karkean ihon korjailuun. Mulla on näitä tuubeja kolme, yksi töissä, yksi kylppärissä ja yksi meikkilaukussa.[/li]

[li]Chanelin meikkivoide Teint Fluide Universelle, sävy 010. Mulla on ollut todella suuria vaikeuksia löytää oikean sävyistä meikkivoidetta, koska olen niin tajuttoman vaalea. Lisäksi mun ihon sävy on enemmän beigeen kuin roosaan taittuva, kun taas valtaosa vaaleille ihoille tarkoitetuista meikkivoiteista on roosan sävyisiä. Kävin läpi aika monta merkkiä ennen kuin löysin Chanelilta loistavan meikkivoiteen.[/li]

[li]Diorin Skinflash-valokynä 002. Olen jäänyt ihan koukkuun kaikkiin valoaheijastaviin tuotteisiin. Tällä saa korjattua kätevästi ihon pikkuvirheitä.[/li]

[li]Chanelin Estompe Lumiere peitepuikko 003. Vihreän sävyinen peitepuikko, jolla saa peitettyä kaikki punertavat läikät. Sisältää valoa heijastavia pigmenttejä.[/li]

[li]Chanelin Blanc Universel. Valoa heijastava puuterimainen voide, joka on täysin väritöntä. Tällä saa korostettua kivasti kasvojen heijastuskohtia (esim poskipäitä, leukaa ja ylähuulta). Voi levittää meikkivoiteen päälle.[/li]

[li]Chanelin Hydramax+ Gel Cream. Naamarasva, joka kosteuttaa kuivaa ihoa, mutta imeytyy kuitenkin nopeasti eikä tuki ihohuokosia. Joillakin rasvoilla käy niin, että meikkivoide "rullautuu", kun sitä yrittää levittää kosteusvoiteen päälle. Tällä rasvalla ei ole sitä pelkoa.[/li]

[li]Viimeisenä luottokamana itse meikkilaukku. Mä hankin itselleni joku aika sitten kaksi metallista aukitaitettavaa salkkua. Kaikki meikkaamiseen tarvittavat asiat mahtuvat näihin bokseihin siististi. Lisäksi Villekin tykkää, kun kosmetiikka ei jää lojumaan pitkin ja poikin, vaan sen voi nostaa laukuissa siististi piiloon. Meikkauspistettäkin on helppo siirtää aina sen mukaan, missä on paras luonnonvalo.[/li]
[/ul]

---

cheeeeeesus. on meillä miehillä helppoa.. *ding* *hymy*

ellei joku jo ole maininnut niin max factorilta saa beigempiä meikkivoiteita ja peitepuikkoa, vaaleitakin sävyjä , näin kokemukseta :P

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Amuck

#167 • • Amuck dub-i-dub

Lyylikki, 13.10.2008 13:29:
Eli pitkään ostostelulistalla ollut valokynä: Sensai (Kanebo). Tältä merkiltä löytyi hyvä sävy. Ei liian vaaleanpunainen ja se tekee kyllä selvää jälkeä mustista silmänalusista ja iltameikkiin onnistuu high lightit.

Älä sitten mene mustaan valoon niiden hilightien kanssa.

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

#168 • • Muussika Guest

vaavu, 25.1.2007 21:31:

Vaaleakin on aika suhteellinen käsite. :)

Mulla itselläni on ihan valkoinen naama, mutta sävyltään selvästi kellertävä. On ollut todella työtä ja tuskaa löytää sopivan värinen meikkivoide! Itselleni parhaiten toimii Chanelin Teint Fluide Universelle, sävy 10.

Nyt näyttää siltä, että toi sävy 10 on juuri tosta meikkivoiteesta lopetettu. :( Pitää varmaan hamstrata sitä varastoon useampi kappale.

Mulla on nyt sama ongelma, mun ihonväri on ihan tosi tosi vaalea, mutta ainut ihonväriini sopinut eikä liian raskas meikkivoide oli Lumenen Double Stay -voiteen sävy 0, mutta se lopetettiin kokonaan jo jokin aika sitten. :( Hamstrasin silloin jemmaan varmaan 5 purkkia, mutta nyt on aikaa kulunut jo sen verran että viimeistä purkkia viedään.

Uskomatonta, että näinkin kalpeanaamaisten paratiisissa kuin Suomi on vaikeaa löytää vaaleaa meikkivoidetta. Siis TOSI vaaleaa. Mulla taitaa kanssa olla kellertävä ihonsävy kaikenlisäksi. Tuntuu, että kaikkien meikkisarjojen vaaleinkin sävy on aivan liian tumma. Huoh.

Jos joku tietää hyviä vinkkejä tosi, tosi vaaleiden meikkivoiteiden suhteen, otan vinkit mielelläni vastaan! Grimasin meikkivoiteet ovat liian raskaita, ne kun on suunniteltu lähinnä maskeerauskäyttöön, kokeiltu on siis Grimasin vaaleaa meikkivoidetta. En tyksinyt. Koostumus on tärkeä sen sävyn ohella.
Metz^^

#169 • • Metz^^

Vampyrella, 3.11.2008 22:00:
---
vaavu, 25.1.2007 21:31:

Vaaleakin on aika suhteellinen käsite. :)

Mulla itselläni on ihan valkoinen naama, mutta sävyltään selvästi kellertävä. On ollut todella työtä ja tuskaa löytää sopivan värinen meikkivoide! Itselleni parhaiten toimii Chanelin Teint Fluide Universelle, sävy 10.

Nyt näyttää siltä, että toi sävy 10 on juuri tosta meikkivoiteesta lopetettu. :( Pitää varmaan hamstrata sitä varastoon useampi kappale.

---

Mulla on nyt sama ongelma, mun ihonväri on ihan tosi tosi vaalea, mutta ainut ihonväriini sopinut eikä liian raskas meikkivoide oli Lumenen Double Stay -voiteen sävy 0, mutta se lopetettiin kokonaan jo jokin aika sitten. :( Hamstrasin silloin jemmaan varmaan 5 purkkia, mutta nyt on aikaa kulunut jo sen verran että viimeistä purkkia viedään.

Uskomatonta, että näinkin kalpeanaamaisten paratiisissa kuin Suomi on vaikeaa löytää vaaleaa meikkivoidetta. Siis TOSI vaaleaa. Mulla taitaa kanssa olla kellertävä ihonsävy kaikenlisäksi. Tuntuu, että kaikkien meikkisarjojen vaaleinkin sävy on aivan liian tumma. Huoh.

Jos joku tietää hyviä vinkkejä tosi, tosi vaaleiden meikkivoiteiden suhteen, otan vinkit mielelläni vastaan! Grimasin meikkivoiteet ovat liian raskaita, ne kun on suunniteltu lähinnä maskeerauskäyttöön, kokeiltu on siis Grimasin vaaleaa meikkivoidetta. En tyksinyt. Koostumus on tärkeä sen sävyn ohella.

Vastasin tuola jo aikasemmin, max factorilta löytyy ainakin peitepuikkoa beigenä ja hyvin vaaleana, tosin se vaalea tuntuu aina olevan loppu. ja sitten sokoksella tampereella ainakin on niitä jotain järkyttävän kalliita erikois meikkejä yksi kokonainen seinä, sielä on hyvä sävyvalikoima!

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

#170 • • Muussika Guest

Metz^^, 17.11.2008 00:08:

Vastasin tuola jo aikasemmin, max factorilta löytyy ainakin peitepuikkoa beigenä ja hyvin vaaleana, tosin se vaalea tuntuu aina olevan loppu. ja sitten sokoksella tampereella ainakin on niitä jotain järkyttävän kalliita erikois meikkejä yksi kokonainen seinä, sielä on hyvä sävyvalikoima!

En käytä peitepuikkoa ollenkaan, ja Max Factorilla on kaikki meikkivoiteet liian tummia mun hipiälleni. Varmaankin juuri noita törkeen hintasia tuotteita tutkiskelemalla löytyisi jokin omaa ihonväriä vastaava meikkivoide, mutta kun ei todellakaan huvittaisi maksaa jotain sataa juuroa pikku putelosta. Alle kympillä kun aina olen tottunut meikkivoiteen itselleni ostamaan. :(

Nooh, ehkä vielä teen jonkin onnistuneen bongauksen. :)
Juhgu

#171 • • Juhgu Virnistelijä
Sanooko joku sitä oikeasti saniteettipussiksi?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

pululu

#172 • • pululu .jemmutti.

Juhgu, 17.11.2008 09:31:
Sanooko joku sitä oikeasti saniteettipussiksi?

Meillä se on tykötarvepussi! *nauru*

--
Ei ole enää pitkä matka
maisemaan jota en ole koskaan nähnyt.

vaavu

#173 • • vaavu vara-vana

Hear, hear!

Mulla on edelleen haussa täydellinen meikkivoidesävy. Tällä hetkellä elän sekoittamalla kahta meikkivoidetta suhteessa 50-50: Lumenen Hydra Drops sävyä 010 ja Chanelin Double Perfection sävyä 10. Ensimmäinen on riittävän vaalea, mutta ehkä vähän liian punertava eikä peitä kovinkaan hyvin. Jälkimmäinen on kellertävämpi ja peittävämpi, mutta liian tumma (varsinkin talvella).

Lisäksi tässä välissä käytin purkin Diorin Face Sculpt tms. meikkivoidetta sävyssä 010. Se oli lähestulkoon riittävän vaaleaa, mutta en tykännyt koostumuksesta. Sääli, että muut Diorin meikkivoiteet aloittaa numeroinnin 100-sävystä, joka on liian tummaa.

Laitoin tässä hiljattain tilauksen menemään mineraali-meikkipohjista, sellaisesta lafkasta kuin everyday minerals. (Löytyy googlella.) Siellä oli pari oikein lupaavan näköistä, erittäin vaaleaa, mutta ei punertavaa sävyä. Toivottavasti joku tilaamistani sampleista sopii!
pinkie_

#174 • • pinkie_

vaavu, 20.11.2008 18:32:
Laitoin tässä hiljattain tilauksen menemään mineraali-meikkipohjista, sellaisesta lafkasta kuin everyday minerals. (Löytyy googlella.) Siellä oli pari oikein lupaavan näköistä, erittäin vaaleaa, mutta ei punertavaa sävyä. Toivottavasti joku tilaamistani sampleista sopii!

Kampin keskuksessa on muistaakseni juuri näitä Everyday Mineralsin mineraalimeikkejä myynnissä, siellä on sellanen standi missä tehdään meikkejä. Vaikutti kyllä tosi kivalta, tasainen lopputulos eikä tuntunut lainkaan siltä että oli meikkiä. :) 40€ olis maksanut meikkipohja.
vaavu

#175 • • vaavu vara-vana

pinkie_, 21.11.2008 09:28:
Kampin keskuksessa on muistaakseni juuri näitä Everyday Mineralsin mineraalimeikkejä myynnissä, siellä on sellanen standi missä tehdään meikkejä. Vaikutti kyllä tosi kivalta, tasainen lopputulos eikä tuntunut lainkaan siltä että oli meikkiä. :) 40€ olis maksanut meikkipohja.

40e on aika ryöstöhinta, kun saman saa jenkeistä valmistajan sivuilta tilattua 12 dollarilla + postikulut.

Oon nyt tilannut tuolta Everyday Mineralsin sivuilta kaksi pakettia, joista toinen ei ole saapunut perille. Ensimmäisessä tilauksessa ollut väri Beige - Sandy Fair on hyvin lähellä jo täydellistä - vaaleaa, mutta ei punertavaa. (Tosin saapuvasta paketista kokeilen sekoittaa vähän kellertävää sävyä sekaan, sen verran kellertävä mun ihoni on.)

Ihanaa, että kerrankin vaaleaihoinenkin löytää sopivan meikkipohjan. Ja kivaa on myöskin se, että noilla mineraalimeikeillä voi sekoittaa tosi helposti useasta sävystä itselleen juuri sopivan.
vaavu

#176 • • vaavu vara-vana

Jos joku tietää hyviä vinkkejä tosi, tosi vaaleiden meikkivoiteiden suhteen, otan vinkit mielelläni vastaan!

Niin, kuten sanoin, suosittelen tilaamaan tuolta Everyday Mineralsilta paketin. Jos tilaat sample kitin (joka on ilmainen), voit ottaa siihen useasta väriperheestä kaikkein vaaleimmat + puuterin. Kun tohon ottaa yhden kabuki-harjan mukaan, paketin hinnaksi tulee alle 20 dollaria postikuluineen. Eli ei siinä ainakaan häviä paljoa kokeilemalla.
Sallakat

#177 • • Sallakat jungle, baby !
meikkiä käytän harvakseltaan edelleen, mutta kasvojen hoitotuotteet on vaihtuneet meikkipussissa. Mulla on koko setti Danné tuotteita http://www.dannemking.com/. Hoitavat syvältä (väitetty ainakin jopa ett ihan solutasolla) eikä vain pintakerroksia. käyn silloin tällöin syväpuhdistuksessa dannea käyttävällä kosmetologillani ja sitten taas kotihoitoja, ainakin syys-kevät välillä.
iho jää niin kuulaan ja hyvän näköiseksi ettei tarvitse usein käyttää mitään meikkiä kasvoilla.
tämä tuotesarja ei ole ihan peruskamaa eli yövoide ja päivävoide- tyylistä. en jaksa tässä alkaa sen enempää vaahtoamaan, mutta toimii aivan täydellisesti ja jokaiseen ihotyyppiin löytyy omat tuotteensa. Tosi kallistahan se on kuin hitto, sopii toivoa ettei lopu useampi tuote kerralla..

silmänympäryksiä varten käytän edelleen ihan vain max factorin peitepuikkoa mitä saa tarpeeksi vaaleana että talvella voi käyttää: kesällä ei tarvitse sitäkään.

aurinkopuuteri on talvella tosi kova juttu. body shopin aurinkopuuteri on itselleni sopivin, saa juuri oikean päivettyneen värin kasvoille.

mascaraa käytän, mulla on yleensä aina sellainen paksu -ja tiheäharjainen mascara, ei mitään niitä parin harjarivin harjoja mitkä on näitä uusimpia innovaatioita mascaran saralla.

siinä kai sitte mun meikkipussin kamat olikin.
keisha

#178 • • keisha bullet with butterfly wings
AAAARGGGH! Onko mitään ärsyttävämpää kuin hukata meikkipussi bileissä? Sinne pamahti ainakin parilla sadalla meikkejä sekä SAKin lemppari meikkipussukka. Tällä hetkellä luottotuotteisiin kuuluu:

*Lancôme adaptation meikkivoide (erinomainen vaalea sävy sekaiholle, suosittelen!)
*Saman sarjan kivipuuteri, vaaleinta sävyä
*Edelleen Lancômen vaahtomainen poskipuna (aivan loistava tuote, häivyttyy upeasti)
*Lancômen extreme (?) taivuttava mascara
*Lumenen blueberry curl mascara
*L'orealin double extension beauty tubes mascara
*Lumene kulmakynä
*YSL:n valokynä
*jokunen sekalainen luomiväri
*Vichyn huulirasva
*Juicy Tubes-huulikiiltoja
*Joe Blascon kakku-eye-liner
*paperipuuteria

Harmittaa melkein eniten ton meikkipussin katoamisessa Lumenen vaaleanvihreä jauhemainen luomiväri, jota saattoi käyttää kuivana tai märkänä, sävy nimeltä hiirenkorva. Sitä ei taideta enää valmistaa, en oo kauppojen hyllyiltä bongaillu. Yleensä valikoimien vihreet tuppaa olemaan niin tummia etten niitä tykkää käyttää. Samoin mulla oli Max Faxtorin puikkomainen kiille, jolla saattoi korostaa kasvoja, eikä sitäkään taida saada enää mistään.

Rumat tarvii meikkiä...

--
Nothing will benefit human health and increase the chances for survival of life on earth as much as the evolution to a vegetarian diet. (Albert Einstein)

#179 • • Muussika Guest

vaavu, 20.12.2008 18:32:

Niin, kuten sanoin, suosittelen tilaamaan tuolta Everyday Mineralsilta paketin. Jos tilaat sample kitin (joka on ilmainen), voit ottaa siihen useasta väriperheestä kaikkein vaaleimmat + puuterin. Kun tohon ottaa yhden kabuki-harjan mukaan, paketin hinnaksi tulee alle 20 dollaria postikuluineen. Eli ei siinä ainakaan häviä paljoa kokeilemalla.

Oho, wau! Kiitoksia paljon vinkistä. Oletko itse kokeillut, onko löytynyt hyvää sävyä itsellesi?
vaavu

#180 • • vaavu vara-vana

Vampyrella, 20.12.2008 20:40:
Oho, wau! Kiitoksia paljon vinkistä. Oletko itse kokeillut, onko löytynyt hyvää sävyä itsellesi?

Pahoittelut että vastaus vähän viipyi. Tällä hetkellä parhaiten mätsää Beige-värisarjan Sandy Fair, mutta tänään tulleessa paketissa ollut Golden-värisarjan Golden Fair on myös yllättävän lupaavan näköinen. (En ole vielä ehtinyt testata naamalla.) Noista värisarjoista vaaleimmat sävyt ovat seuraavat:

Golden Fair: kellertävä
Cool Fair: punertava
Beige - Sandy Fair: beige
Buff - Fairly Neutral: rusehtava
Olive Fair: vihertävä

Näistä kannattaisi haarukoida sopiva sävy. Ja jos sopivaa sävyä ei löydy suoraan, sen voi myös sekoittaa useammasta itse.

Lisäksi sitten pitää miettiä, onko ihosi kuiva, sekaiho vai rasvoittuva, ja sen mukaan valita koostumus (EDM:llä Original Glo, Semi-Matte, Intensive ja Matte). Mineraalimeikeissä kiilto tulee naamassa helpommin esille, joten se kannattaa huomioida. Itsellä on tällä hetkellä kokeilussa Intensive, mutta helposti "rasvoittuvien" naamarasvojen kanssa se kiiltää liikaa päivän mittaan. Tilaamani Semi-Matte oli liian kevyttä ja kiiltelevää joka tapauksessa. Pitää varmaan kokeilla Matte-koostumusta sitten, kun sopivin sävy on selvillä.