Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,199 views

domi

Posts: 7,069

#1481 • • domi Työn sankari.

Jone, 26.6.2007 17:47:
---
J-Gear, 26.6.2007 17:28:
Taksiasiaa

---


Mihis Takseista voi muuten noin yleisesti ottaen valittaa? Olis juhannuksesta pikkasen asioita hampaankolossa erästä stadilaista taksikuskia vastaan (...ja ihan syystä).


Parhain tapa on ehkä suoraan autoilijalle (eli kenen taksi on), tai sitten ihan taksitarkastajille.

TJEU: http://www.taksiliitto.fi/fi/tiedotus/hyva_tietaa/
duvin

Posts: 582

#1482 • • duvin Jay v/d Veen

Jone, 26.6.2007 17:47:
Mihis Takseista voi muuten noin yleisesti ottaen valittaa? Olis juhannuksesta pikkasen asioita hampaankolossa erästä stadilaista taksikuskia vastaan (...ja ihan syystä).



Taksitarkastaja (Helsinki): 0500 400 666
J-Gear

Posts: 204

#1483 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno

domi, 26.6.2007 17:50:
---
Jone, 26.6.2007 17:47:
---
J-Gear, 26.6.2007 17:28:
Taksiasiaa

---


Mihis Takseista voi muuten noin yleisesti ottaen valittaa? Olis juhannuksesta pikkasen asioita hampaankolossa erästä stadilaista taksikuskia vastaan (...ja ihan syystä).

---

Parhain tapa on ehkä suoraan autoilijalle (eli kenen taksi on), tai sitten ihan taksitarkastajille.

TJEU: http://www.taksiliitto.fi/fi/tiedotus/hyva_tietaa/



Jos kyseessä on ollut vaan työntekijä, niin sitten kannattaa alkuun ottaa autoilijaan yhteyttä. Jos asia ei sillä selviä, niin sitten kannattaa ottaa yhtetyttä taksitarkastajaan.

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

liikkuva muna

Posts: 2,652

#1484 • • liikkuva muna an egg on the move

mayah, 13.6.2007 09:27:
"Ooiskelen kielitiedettä Helsingin yliopistossa."

Pitäiskö sun opiskella kirjoittamista kanssa? Ihanaa kun jengi pätee sillä miten ne on "tarkoja ja hulellisia ja täten sopivia äärimmäistä pikutarkkuutta ja erinomaista kymmensomijärjestelmää vaativaan tyhön".

Jep jep.



Baitövei, noi oikeinkirjoitussysteemit käydään läpi suomen kielen laitoksella, ei yleisen kielitieteen laitoksella. *vink* Kaikki luulee aina että kielitieteilijät osaa seittemää kieltä ja kaikki jännät kieälioppisäännöt jne. mut ei me osata mitään (mitä normaali-ihminen arvostais).
lostgone

Posts: 2,493

#1485 • • lostgone

domi, 26.6.2007 17:50:
---
Jone, 26.6.2007 17:47:
---
J-Gear, 26.6.2007 17:28:
Taksiasiaa

---

Mihis Takseista voi muuten noin yleisesti ottaen valittaa? Olis juhannuksesta pikkasen asioita hampaankolossa erästä stadilaista taksikuskia vastaan (...ja ihan syystä).



Ja jos sattuu olemaan muiden pääkaupunkiseudun autoilijoista valitettavaa, niin täältä löytyy linkeistä yhteydet:http://www.lahitaksi.fi/linkit.htm

Parhain tapa on ehkä suoraan autoilijalle (eli kenen taksi on), tai sitten ihan taksitarkastajille.


Tarkastajalle, koska sen pitää reagoidakin. Taksikeskukselle ei kannata koskaan purkaa sydäntä, koska se maksaa, niitä ei kiinnosta ja siltikin tarkastaja on se, joka voi tehdä jotain asialle. *joo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

Avernian

Posts: 7,451

#1486 • • Avernian Kerettiläinen

J-Gear, 26.6.2007 17:28:
-- Jos taksilla kuljetaan, niin silloin siitä kanssa maksetaan. Jos yritetään saada alennusta, silloin sitä kysytään kohteliaasti. Jos kuljettaja kieltäytyy, niin sitten annetaan asian olla.
--



Ja kysytään asiaa mielummin ennen sinne taksiin nousemista. Ei sitten matkan viime metreillä.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

samsa

Posts: 13

#1487 • • Edited samsa a.

J-Gear, 26.6.2007 17:28:

*snip*



Itse ajan taksia kans täällä pk-seudulla ja kyllä niitä kaikenmaailman alennuksen mankujia riittää.
Pahimpia on kyllä ne asiakkaat jotka tulevat taksiin ja rupeavat vittuilemaan kuljettajalle. Ei pysty käsittämään, että tullaan toisen työpaikalle ja ruvetaan aukomaan suoraan päätään.

Tyypillisiä tapauksia mihin täällä törmää:

- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!

- Känniset (ja varsinkin keski-ikäiset) naiset. ;) Ne on ehdottomasti pahimpia asiakkaita, koska jos ne päättää, että jokin asia on vähän huonosti, niin voi jumalauta sitä valituksen määrää. Eräs tälläinen tapaus oli menossa Tapiolasta skattalle. Kun päästiin länsiväylälle, niin alkoi varkaaksi ja kusipääksi haukkuminen, kun olin menossa ihan väärään suuntaan. Ennenkuin päästiin ruoholahteen olin kuulemma avutonta naista hyväksikäyttävä kusipää roisto, mutta kun tultiin ruoholahteen niin asiakas menikin aivan noloks ja hiljaiseksi. ;)

- Sitten oli myös tapaus, että auto oltiin tilattu erääseen paikalliseen räkälään. Taksin mittari on tietenkin käynnissä siitä hetkestä kun taksi saapuu tilattuun osoitteeseen. Olin ihan baarin oven edessä ja sisältä näki hyvin, että seisoin siinä ulkona, mutta asiakkailla kesti tovi tulla sieltä ulos ja tänä aikana mittariin oli jo kertynyt melkein 3 euron edestä taksaa. Sitten kun asiakkaat saavat itsensä vihdoin autoon, alkaa karmea valitus, että mitä helvettiä mittarissa on jo näin paljon rahaa, vaikka he menevät tuohon kilometrin päähän! Puolimatkassa asiakkaat haluavat jäädä pois bussipysäkillä ja kieltäytyvät maksamasta tälläistä ryöstöhintaa. (Ei sit helvetti tilata sitä autoa jossei olla valmiita lähtemään?) Lopulta tosin maksavat kun saavat kuulla, että voivat vaikka tehdä rikosilmoituksen jos huvittaa ja kuitissa on kaikki tarpeellinen tieto.


- Ehdottomasti pahin tapaus on kuitenkin eräs vanha pappa joka kulkee erään kaupungin antamalla kortilla. (sirukortti jolla voi maksaa taksimatkan, myönnetään liikuntarajoitteisille jne.)
Olen kuskannut tämän papan kaksi kertaa ja molemilla kerroilla se on tuputtanut jumalan sanaa minulle. Ekalla kerralla ei jaksanu kuunnella tahi reagoida, senkun vei nopeasti perille. Mutta tokalla kerralla se oli helvetin töykeä ja lupaa kysymättään tunki auton kasettisoittimeen (Avensiksessa on vielä kasettisoitin! :) jonkun helvetin hihhulikasetin. Nykäsin tosin sen pihalle sieltä heti ja totesin, että tässä autossa ei moista kuunnella. Tämän jälkeen se alkaa huutamaan mulle, että miksei ja onko tämä joku pahoilaisen auto. Tämän jälkeen vetäsen auton melkein hätäjarrutuksella pysähdyksiin ja totean, että hiljaa tai kävelette loppu matkan. Hiljensi aika tehokkaasti tämän tyypin, mutta perillä hän manaa mut helvettiin ja olen kuulemma kusipää.

Tällä tyypillä ei ollut minkäänlaista kunnioitusta mun työpaikkaa kohtaan tai mua kohtaan. Ottaa ihan tajuttomasti päähän ne asiakkaat jotka ei tajua, että se auto on mun työpaikka ja, että mä en oo siellä huvikseni niitä kuskaamassa, enkä hyväntekeväisyyttä tekemässä. Olen vain tarjoamassa heille turvallisen, mukavan ja laadukkaan (ainakin muutama asiakas on mukavasti kiittänyt ja kehunut. Kiitoksia heille vain. :) kyydin paikasta A paikkaan B josta odotan saavani mittarin mukaisen korvauksen.


edit:

Ainiin, käyttäkää taksissa turvavyötä jooko. Vituttaa muistuttaa asiakkalle siitä, varsinkin kun takseissa on turvavyöpakko ja etupenkillä on ärsyttävä vyömuistutin. Sitäpaitti se on halpa henkivakuutus.


Mut näitä tarinoita on lisääkin, voin jossain vaiheessa lisää kertoa.
Jone

Posts: 8,258

#1488 • • Edited Jone Archibald Haddock

samsa, 27.6.2007 18:44:
- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!



Tää tapaus, josta oon valittamasta on muuten vähän tähän liittyvää settiä, joten kerronpa nyt tässä vaikka topic onkin väärä.

Oltiin juhannusaattona lähdössä Hietsusta kotiin ja käveltiin siihen läheiselle Essolle, johon sitten tilattiin taksi. Taksi sitten saapuikin ja ilmoitti välittömästi, että meitä on liikaa, joten osa jäi sitten sinne Essolle. Tässä taksikuski toimi toki oikein, josta kenellekään meistä ei ole mitään valittamista. Lähdettiin siinä sitten etenemään määränpäätä (Keravaa) kohti väsyneinä hiljaa ja rauhakseltaan. Kun päästiin lasipalatsin nurkalle, takapenkiltä ihan arasti ja kohteliaasti huomautettiin, että eikös reitti Hietsun suunnalta Hakiksen kautta Lahdentielle ole pidempi kuin toista reittiä (siitä Oopperan nurkalta ylös), joten totesin etupenkillä et onhan se varmaan mut mitäpä pienistä.

Taksikuski (joka oli tähän astikin istunut tuppisuuna naama norsunvitulla koko matkan) käänsi tässä vaiheessa Lasipalatsin taksitolpalle ja komensi meidät ulos autosta. Multa putosi leuka lattiaan, koska en voinut uskoa moista käytöstä ja kysyinkin siltä, että onko se nyt ihan tosissaan. Tosissaan sanoi olevansa ja tässä vaiheessa mä ilmoitin aika painavin sanankääntein mitä mieltä mä olen moisesta todella epäammattimaisesta ja naurettavasta käytöksestä. Siinä vaiheessa kuski kiskaisi nyrkkinsä taaksepäin ja meinasi lyödä mua, mutta lopetti kuitenkin viime hetkellä.

Eipä siinä mitään. Taksin numero on ylhäällä. Vaikka taksit on teidän työpaikkoja, niin ei se nyt silti oikeuta kohtelemaan asiakkaita ihan miten päin helvettiä tahansa. Kukaan meistä ei käyttäytynyt häiritsevästi missään määrin ja tosta reitinvalinnastakin lähinnä nopeasti mainittiin varovasti.

Otettiin siitä sitten toinen taksi ja kysyin tältä herralta (jonka kanssa ei muuten ollut mitään ongelmia - päinvastoin), että mitä reittiä se olisi lähtenyt Keravalle ko. Essolta. Vastaukseksi saimme juuri sen reitin, jonka itsekin oikeammaksi tiesimme. Kysyin myös oliko edellisen kuskin valitsemassa Hakiksen reitissä mitään järkeä. Ei kuulma ollut - Herra norsunvittu siis ihan oikeasti koitti siekailematta kusettaa ja päätti sitten vielä vetää herneet nenäänsä kun se huomattiin ja näin siitä huolimatta, että me oltais mitenkään enempiä kitisemättä kuitenkin annettu sen viedä meidät Keravalle omia reittejään ja maksettu perillä niinkuin pitääkin.
J-Gear

Posts: 204

#1489 • • J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno

Jone

*clip*



Pitikin sitä kysyä aiemmin, mikä siinä taksimatkassa tökki, mutta sainkin vastauksen kysymättä.

Niin ikävä kuin se onkin myöntää, taksareita löytyy joka lähtöön. Sun kohdalla olleen kuskin toimintaan on paha ottaa kantaa. Joko reittivalinta oli tarkoituksella valittu (ei hyvä) tai hän ei ollut varma mikä reitti on lyhin. Missä tapauksessa kuskin olisi ainakin minun mielestäni pitänyt kysyä suositeltavaa reittiä.

Eniten hämmästyttää kuskin reaktio. Okei, joskus on paskoja iltoja ja vittumaisia asiakkaita... ja joinain iltoina vittumaisia asiakkaita osuu kohdalle vähän liiankin usein. Sinänsä ymmärrän, että kuski oli hermostunut (en itsekkään ollut juhannusaattona auton ratissa mikään ilopilleri). Mutta silti... Kuljettajalla on toki oikeus lopettaa kyyti jos siltä tuntuu, mutta jos te olitte asiallisia ettekä pahemmin välittänyt reittivalinnasta, niin kuskin toiminta oli yliampuvaa (lieneekö tyypin itsetunto kärsinyt ihmettelystä pahemmanlaatuisen kolauksen). Ja fyysinen uhkailu... ei hyvä.

Toivottavasti olet vienyt asiaa eteenpäin. Tuollaiset tapaukset kun ikävästi pilaa koko ammattikunnan (olematonta) mainetta.


samsa,
Mut näitä tarinoita on lisääkin, voin jossain vaiheessa lisää kertoa.




Kyllä tarinoita löytyy... pitää alkaa muistelemaan taksiuran parhaita paloja ja lisäillä tänne.

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

ezzy

Posts: 8,060

#1490 • • ezzy Droid-pappa
Kaveri nappas keskustasta taxin, joka ei tiennyt miten kehä III:lle ajetaan =)
Avatar
#1491 • • niomic Guest

samsa, 27.6.2007 18:44:

Ainiin, käyttäkää taksissa turvavyötä jooko. Vituttaa muistuttaa asiakkalle siitä, varsinkin kun takseissa on turvavyöpakko ja etupenkillä on ärsyttävä vyömuistutin. Sitäpaitti se on halpa henkivakuutus.



Kuulin legendaa, että kuskilla pitää olla aina turvavyö päällä kun asiakas on autossa. Takapenkillä istuvan asiakkaan turvavyöstä en ole kuullut mainittavan. Legendalla on aika todnäk jotain pohjaa kun niin monesti kuskit vetävät vyötä kiinni ku istahtaa autoon vaikka ovat juuri ajaneet paikalle :)
samsa

Posts: 13

#1492 • • samsa a.

niomic, 28.6.2007 04:41:
---
samsa, 27.6.2007 18:44:

Ainiin, käyttäkää taksissa turvavyötä jooko. Vituttaa muistuttaa asiakkalle siitä, varsinkin kun takseissa on turvavyöpakko ja etupenkillä on ärsyttävä vyömuistutin. Sitäpaitti se on halpa henkivakuutus.

---


Kuulin legendaa, että kuskilla pitää olla aina turvavyö päällä kun asiakas on autossa. Takapenkillä istuvan asiakkaan turvavyöstä en ole kuullut mainittavan. Legendalla on aika todnäk jotain pohjaa kun niin monesti kuskit vetävät vyötä kiinni ku istahtaa autoon vaikka ovat juuri ajaneet paikalle :)




Legenda on väärässä. Menee juuri toistenpäin. Eli kuskilla on turvavyöpakko kun ajellaan tyhjänä, mutta kun kyyditetään asiakkaita niin silloin ei tarvitse olla turvavyötä.

Se turvavyöpakko asiakkailla on sitten joka penkillä, niin myös siellä takapenkillä. Monet luulee, ettei ole ja siitä saa kuulla urputusta jatkuvasti. Tarvii muistaa, et miten kivalta kuskista tuntuu siinä tilanteessa jos auto äkkiä pysähtyy ja kuskin takana oleva henkilö ei käytä vyötä. Se on sitten ohjus joka tulee kuljettajan niskaan. Olis hienoa kun kaikki sen laittais kiinni niinkuin omissakin autoissaan. Niin useasti kuullu sen "emmä koskaan taksissa käytä, mut aina omassa autossa" -vastauksen.

Iteltä ainakin vyö irtoo ja kiinnittyy niin alitajuntaisesti, että sen vyön irrottaa vaikka pysähtyis kadun varteen poimimaan lennosta asiakkaan, koska on helpompaa avata se ovi kun ei ole vyötä tai jos tarvii nousta autosta auttaa asiakkaan laukkujen kaa niin ei oo se vyö enää häiritsemässä.
crissy

Posts: 1,958

#1493 • • crissy
ai ku vituttaa välillä!

lounasvuorot on kyl...

asiakkaat kävelee suoraan raastepöytään ja siitä sit istumaan.. VOISITTEKO JOKO A) tulla tilaamaan ne ruuat tiskiltä jos on kiirus B) mennä siihen pöytään istumaan ja venaamaan et tullaa ottaa se tilaus vastaan..

Sitten kun tulette tilaamaan ne ruuat tiskiltä ja kysytään et minnekkäpäin menee istumaan niin älä sano "en mä tiiä tonne jonnekki" jos meinaat oikeen ruuan saada niin kannattas sanoo joku pöytä mihin meet.. meil ei oo aikaa kiiruus ruveta pyörimään pitkin raflaa ja ettimään missä olet...

Eilinen vitutus....

Kaks miestä käveli sisään, meni suoraan raastepöytään ja sitäkautta sitte istumaan sanomatta sanaakaan.. meen sitten sinne pöydän luon nii huudetaan jo puolimatkas "TUO TOLLE JOKU PIZZA" aaaaaaaargh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

meil o fantasiapizza VAIN ja luulis et ne tietäs ku usein kerran käy.. sit kauheella kiiruulla luetellaan kaikki safkat mitä halutaan....

tänään jos jaksais....
Garo

Posts: 446

#1494 • • Garo #jake

crissy,
lounasvuorot on kyl...



Lounaspaikoilla ei ole muutenkaan helppoa:

- Lounasväki on mobiilia. Ainakin me lähdetään usein lounaspaikkoihin jotka ovat yli 10 km päässä työpaikasta - kymmenen kilometrin säteelle mahtuu satoja lounasravintoloita.

- Lounasväki ei ole uskollista: Harvoin käydään samassa paikassa kahtena päivänä peräkkäin. Toisaalta jos joku paikka on tosi hyvä, siellä tulee käytyä ehkä jopa kaksi kertaa viikossa.

- Lounasväki ei anna anteeksi: Jos joku paikka on huono, niin se joutuu heti boikottiin. Eräässäkin kiinalaisessa oli ilmeisesti kokki vaihtunut ja ruuat eivät olleet niin hyviä kuin ne olivat ennen olleet. Lopputulos: Paikka välittömästi boikottiin. Katsotaan vuodenvaihteen jälkeen jos siellä voisi taas käydä.

Nämä siis omasta näkökulmastani, it-alan työntekijänä jolle Lounas on Instituutio *justjoo*

- Garo
crissy

Posts: 1,958

#1495 • • crissy

Garo, 28.6.2007 09:51:
---
crissy,
lounasvuorot on kyl...

---


Lounaspaikoilla ei ole muutenkaan helppoa:

- Lounasväki on mobiilia. Ainakin me lähdetään usein lounaspaikkoihin jotka ovat yli 10 km päässä työpaikasta - kymmenen kilometrin säteelle mahtuu satoja lounasravintoloita.

- Lounasväki ei ole uskollista: Harvoin käydään samassa paikassa kahtena päivänä peräkkäin. Toisaalta jos joku paikka on tosi hyvä, siellä tulee käytyä ehkä jopa kaksi kertaa viikossa.

- Lounasväki ei anna anteeksi: Jos joku paikka on huono, niin se joutuu heti boikottiin. Eräässäkin kiinalaisessa oli ilmeisesti kokki vaihtunut ja ruuat eivät olleet niin hyviä kuin ne olivat ennen olleet. Lopputulos: Paikka välittömästi boikottiin. Katsotaan vuodenvaihteen jälkeen jos siellä voisi taas käydä.

Nämä siis omasta näkökulmastani, it-alan työntekijänä jolle Lounas on Instituutio *justjoo*

- Garo




No toi paikka missä oon nii siellä käy sellasta vakkariporukkaa mitkä käy siellä melkei aina, ja siksi he olettavatkin että tarjoilijoista on tullut ajatuksenlukijoita.

ite en oo ollu tos paikas ku 3kk ja nyt vasta ekat lounasvuorot... samoja kokemuksia aikasemmistakin paikoista..

työkaveri joka on ollu samas mestas 32v nii joutu aina valasemaan vähä väliä et kuka toi on ja mitenkä sillä on tapana asiat hoitaa ja mitä syö ja juo...
Samu81

Posts: 1,224

#1496 • • Edited Samu81 kokolihaa

samsa, 27.6.2007 18:44:
---

Tyypillisiä tapauksia mihin täällä törmää:

- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!



Tämä on kyllä hyvä tapa vedättää kännisiä asiakkaita, kysyä mitä kautta ajellaan. Yleensähän ne vastaavat jotain että nopeinta, kiire kiire baariin. Vielä kun itse asustelen sellaisessa paikassa, josta pääsee nopeasti Häslingin ytimeen neljää erilaista tievaihtoehtoa. Eli Kehä III -> Turun moottoritie -> ydin. Kehä III -> Vanha Vihdintie -> ydin. Jupperin läpi reittiä Träskändän puistotie -> Kolkekannaksentie -> Jupperin läpi -> Rajatorppaan ja samaiselle vihdintielle josta stadiin (omasta mielestä halvin reitti..) sekä noita Espoon "lähiökatuja" kuten Viherlaakson läpi Vanhalle Turskalle ja Leppävaaraan ym.

Jännän hommasta tekee se, että stadin taksit baari-iltojen jälkeen pääasiassa ajavat tuota Vihdintietä ja Jupperin läpi meille. Taksin hinnaksi yksin tulee aikalailla tasan 30e. Mutta nämä Espoon taksin stadiinpäin mennessä ja vastattaessa "nopeinta reittiä" valitsevat jonkin ym. neljästä vaihtoehdosta ja parhaimmillaan olen saanut laskua liki 8e lisää *nauru* Tarkkaa summaa en pysty täältä duunista katsoa, mutta himassa on jokaikinen taksikuitti tallessa viimeisen 3 vuoden ajalta.


EDIT: Taidat asua niin liki, että jopa tiedät tämän alueen josta juttelen *nauru* Onko muuten sellainen hopeinen, -06 farkkupaskatti kuinka tuttu, E693. Faijan taksi :D

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

samsa

Posts: 13

#1497 • • samsa a.

Samu*, 28.6.2007 10:24:
---
samsa, 27.6.2007 18:44:
---

Tyypillisiä tapauksia mihin täällä törmää:

- Kysyn asiakkaalta, että mitä reittiä mennään, kun yleensä on tarjolla moottoritietä ja pikkutietä. Asiakas vastaa, että hänelle on ihan sama ja saan itse valita -> noh tietty mennään sitten moottoritietä kun se on nopeampi -> tämän jälkeen alkaa ÄLYTÖN valitus, että mitä helvettiä yritän ryöstää ja viedä pitempää reittiä pitkin?! Miksi ihmeessä kerrotaan kuljettajalle, että reitti on ihan sama jos kuitenkin halutaan menevän jokaisen liikennevalon kautta?!


---


Tämä on kyllä hyvä tapa vedättää kännisiä asiakkaita, kysyä mitä kautta ajellaan. Yleensähän ne vastaavat jotain että nopeinta, kiire kiire baariin. Vielä kun itse asustelen sellaisessa paikassa, josta pääsee nopeasti Häslingin ytimeen neljää erilaista tievaihtoehtoa. Eli Kehä III -> Turun moottoritie -> ydin. Kehä III -> Vanha Vihdintie -> ydin. Jupperin läpi reittiä Träskändän puistotie -> Kolkekannaksentie -> Jupperin läpi -> Rajatorppaan ja samaiselle vihdintielle josta stadiin (omasta mielestä halvin reitti..) sekä noita Espoon "lähiökatuja" kuten Viherlaakson läpi Vanhalle Turskalle ja Leppävaaraan ym.

Jännän hommasta tekee se, että stadin taksit baari-iltojen jälkeen pääasiassa ajavat tuota Vihdintietä ja Jupperin läpi meille. Taksin hinnaksi yksin tulee aikalailla tasan 30e. Mutta nämä Espoon taksin stadiinpäin mennessä ja vastattaessa "nopeinta reittiä" valitsevat jonkin ym. neljästä vaihtoehdosta ja parhaimmillaan olen saanut laskua liki 8e lisää *nauru* Tarkkaa summaa en pysty täältä duunista katsoa, mutta himassa on jokaikinen taksikuitti tallessa viimeisen 3 vuoden ajalta.


EDIT: Taidat asua niin liki, että jopa tiedät tämän alueen josta juttelen *nauru* Onko muuten sellainen hopeinen, -06 farkkupaskatti kuinka tuttu, E693. Faijan taksi :D



Niinno, ite tolla pikkutien ja moottoriten valinnan välillä lähinnä tarkoitin tilanteita jossa valintoina on turunväylää ja länsiväylää joista yleensä länsiväylän reitti on snadisti pitempi, mut ei tarvi körötellä mannerheimintietä ja sen valoja pitkin kun ollaan menossa ytimeen. Tms muita tapauksia missä motari on snadisti pitempi, mutta järkevä vaihtoehto pikkuteillä seikkailuun. :)
Kehä III:a pitkin ajaminen on harvemmin järkevää. ;) Voi olla, että oon nähny E-693:n jossain, muttei nyt tuu mieleen. Pitää katella kun on taas töissä jos bongaa. ;) Ite ajan Espoon autoa kans...

Mutta, ettei keskustelu mee offtopicis, niin valitetaan niistä asiakkaista jotka hakee baari-illan jälkeen snägärimättöä ja tulee autoon SYÖMÄÄN niitä. Taksi ei ole mikään ravintola mihin tullaan syömään. Varsinkaan kun autossa on pimeetä ja asiakas on itse päissään, niin siitä voi tulla aivan liian sotkusta, että ei ei ei. Syödään ne ruuat sitten kotona perillä jossei ole voinu snägärillä syödä. (takseja tulee aina lisää siihen tolpalle, että siitä ei tartte huolehtia ainakaan. ;)
Avatar
#1498 • • Edited niomic Guest

J-Gear, 28.6.2007 02:32:
Kuljettajalla on toki oikeus lopettaa kyyti jos siltä tuntuu,



Tästä tuli taas mieleen kuinka paljon vituttaa mielivaltaisuus näissä tilanteissa. Itseäni ei ole koskaan taksista heitetty pihalle, mutta bussista kylläkin.

Keskellä päivää kaverin kanssa stadiin matkalla, bussin takaosassa. Keskustellaan jostain tapahtumasta ja kertoessani jonkun näyttäneen keskaria, teen samalla itse eleen kaveriin päin. Noh haukkasilmä kuski spottaa keskarin, vetää bussin pysähdyksiin eikä suostu jatkamaan ennenkuin lähdemme. Hänen bussistaan kun ei keskaria näytetä ulos. Vieläkin ihmettelen miten hän on edes koko homman nähnyt, koska keskari oli about sylissäni eikä todellakaan ikkunaan liimattuna ulkonaolijoita varten :) Tuossa tapauksessa oltiin sentään hyvien liikenneyhteyksien lähettyvillä, joten siinä mielessä vahinko oli pieni. Mitäs jos ois tehny jossain perukoilla ja seuraava yhteys tulee yli tunnin päästä.
crissy

Posts: 1,958

#1499 • • crissy
eilen..

oli lounasaika ja onneks ei kovinkaa kiirusta.. Lounaalla oli juustokalaa ja pizza..

tuli vanhempi pariskunta sitten ja hetken siinä pähkäilivät ja rouva päätti ottaa lounasruuan eli kalan.
Mies siinä sit kelaili hetken ja nihkeili ettei haluis sitä kalaa ku siin on juustokastiketta ja ei oikein pidä siitä.
No sitten sanoi et hän ottaa vaan sitten keittolounaan (eli raastepöydästä salaattia ja keittoa.)

no tilasin sit rouvan ruuat siinä ja kun vein ruuan ja sanoin siinä sit sille miehelle et hakee toki lisää keittoa jos tahtoo. (alkukeittolautanen on tosi pieni ja kuitenki se maksaa 5,50e) No sitten tää mies sanoo et " Ei kun hänkin kyllä otti tota kalaa!"

MITÄ VITTUA! Justhan se sanoi ettei SITÄ HALUA KU SIINÄ ON JUUSTOA!!!!!!!!!!! no äkkiä sit tilaamaa sillekki se annos ja onneks ei ollu ruuhkaa nii tuli nopeesti.

no sitten ku menin kysymään et "maistuiko ruoka" nii sit alko tulemaan valitusta.. Kala haisi pahalle, oli liikaa juuston makua ja kala oli mautonta...

NO VOI JUMALAUTA.. kaks valitusta oli tullu sinä päivänä vaan.. yks valitti et maistu liikaa juustolle.. no kai ny ku siin o juustokastike JA SE OLI JUUSTOINEN KALALEIKE URPOT!!!
dixoff

Posts: 199

#1500 • • dixoff hmm Terve

niomic, 28.6.2007 20:58:

Keskellä päivää kaverin kanssa stadiin matkalla, bussin takaosassa. Keskustellaan jostain tapahtumasta ja kertoessani jonkun näyttäneen keskaria, teen samalla itse eleen kaveriin päin. Noh haukkasilmä kuski spottaa keskarin, vetää bussin pysähdyksiin eikä suostu jatkamaan ennenkuin lähdemme. Hänen bussistaan kun ei keskaria näytetä ulos. Vieläkin ihmettelen miten hän on edes koko homman nähnyt, koska keskari oli about sylissäni eikä todellakaan ikkunaan liimattuna ulkonaolijoita varten :)



Keskarin näyttämisestä & busseista tulikin mieleen taas yks tilanne toissapäivältä.

Olin menossa aamulla töihin. Menen yleensä aika randomisti eri kulkuvälineillä, ja päivän valinta oli mennä yhdellä dösällä keskustaan, josta vaihto bussiin 21V jolla pääsen duuniin. Lähestyin pysäkillä olevaa 21:sta juoksujalkaa, koska a) en halunnut myöhästyä, b) ulkona satoi kaatamalla. Noh, juuri kun olen pääsemässä dösän ovelle, niin kuski lyö nenän edestä oven kiinni. Minä tietysti menen siihen ovelle, ja koputan oveen, koska dösä on edelleen pysäkillä, ja kuskilla on asiointi kesken viimeisenä kyytiin päässeen matkustajan kanssa.

Kuski huomaa minut siellä sateessa oven takana, mutta ei tee elettäkään päästääkseen kyytiin. Koputan uudestaan, ei mitään. Se vika matkustajakin katsoo vähän hölmistyneenä että wtf, mutta eipä ovi aukea. Tässä vaiheessa kun näyttää selvältä, että ovi ei aukea kun kuskikin alkaa siitä pikkuhiljaa hinata paattiaan kohti liikennevaloja, lähden kiitämään, ja näytän mennessäni keskaria kuskille, joka kyllä huomaa eleen ja puistelee ikkunan takaa päätään: sori, ei voittoa.

Homma jatkuu. Lähden siitä kävelemään, ja päätän hiippailla kaatosateesta huolimatta Kamppiin. Tuli nimittäin mieleen, että kyseisen bussilinjan 2 ekaa pysäkinväliä ovat aika hidasta menoa, kun matkalla on pari tiukkaa käännöstä, noin miljoonat liikennevalot, ja siihen aikaan vuorokaudesta aika paljon liikennettä. Kastuin kyllä matkalla vielä lisää, mutta kyllä se oli sen arvoista, kun pääsin kuin pääsinkin Autotaloa vastapäätä Kampissa olevalle pysäkille 5 sekuntia ennen samaista dösää, joka oli jättänyt minut päätepysäkille ihmettelemään.

Oli muuten näkemisen arvoinen sen kuskin ilme, kun kömmin muiden matkustajien mukana pysäkillä kyytiin kohtuullisen vittuuntuneena. Äijä oli _pikkasen_ nolona, eikä oikein tiennyt, miten päin siínä penkissä olisi pitänyt olla. En sanonut mitään kun pisti sen verran se ylimääräinen ulkoilu hengästyttämään, mutta varmasti se ukko tajusi tilanteen, ja luonnollisestihan tuosta kuitenkin piti laittaa työnantajalle terveisiä, jahka töihin saakka pääsin, ihan aikataulussa kuskin hyvästä estoyrityksestä huolimatta.

(sori off topicista, tämä olisi kuulunut varmaan tuonne asiakas on aina oikeassa -ketjuun ennemmin, mutta..)