Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,213 views

KriSSe^

Posts: 85

#1461 • • KriSSe^
Vittumaisen työpäivän innoittamana:

Sanomalla minulle, "jos sun pomo tietäis kuka mä oon", varmistat vain ja ainoastaan sen, että typerä toivomuksesi, (tässä tapauksessa se, että asiakas halusi maksaa ravintolalaskunsa vasta huomenna), ei tule menemään läpi vaikka kuinka uhottelisit ja isottelisit.

Mistä näitä idiootti asiakkaita oikein sikiää?!*igor**grr*
larzizi

Posts: 1,661

#1462 • • larzizi
Eipä ole muutamiin päiviin ollut ainuttakaan hankalaa tapausta, mutta tänään olis kyllä tehnyt mieli parin asiakkaan kohdalla unohtaa ystävällinen ja nöyrä asiakaspalvelu.

Jos sun luottokorttis ei vaan yksinkertasesti toimi vaikka kuinka paljon vingutan sitä edestakas ja kysyn, että olisiko sulla sattumalta yhtään käteistä, niin voisitko vaan ystävällisesti vastata kyllä tai ei, että päästäis helpommalla ja molemmille jäis hyvä mieli. Sen sijaan sun on pakko alkaa neuvomaan, että "etkö voi näpytellä sitä". No en voi, kun siinä tapauksessa se olis pakko mankeloida ja sitä en luottokortille voi tehdä. Ja ei, sulle ei riitä, että mä kerron sen sulle, vaan mun on pakko myös soittaa toiselle myyjälle, jotta saat kuulla saman asian toisenkin ihmisen suusta. Ei, en voi vieläkään mankeloida luottokorttia. No sitten alkaa tietysti tulla töykeää kummastelua "no kyllä mä sillä vielä eilen ainakin maksoin, että kyllä sen pitäis toimia". Vittuako mä tiedä miksi sun korttis ei toimi ja sitäpaitsi kyllä joskus jonkun päivän pitää olla se ensimmäinen päivä kun se ei toimi. Harmillista, että se sattui olemaan juuri tämä päivä, mutta mä en siltikään mahda sille mitään, jos meidän kone ei tykkää sun kortistas. Arr.

Toinen tapaus osti järjettömän määrän tavaraa, mukaan lukien yhden muutaman euron paidan. Maksettuaan ostokset, alkoi ko. asiakas ihmettelemään, että eikö sen paidan pitänyt olla euron halvempi, kun "siellä oli semmonen lappu". Ei, ei olisi. Noissa paidoissa on kaikissa oikea hinta niin lapussa kuin koneeltakin tuleva hinta. "Mut kun siellä oli se lappu". Nii-in.. tämmösessä kaupassa aika helposti ihmiset heittelee kaikki mahdolliset tavarat, mukaan lukien vaatteet, ihan minne sattuu. No, varmistan kuitenkin vielä asian puhelimitse ja kuinkas ollakaan, olin oikeassa hinnan suhteen. Ja sen jälkeen kuulen kun nainen sanoo miehelleen vittuuntuneena äänekkäästi "jos mä olisin tienny, et se maksaa noin paljon, niin olisin jättänyt sen kyllä ostamatta". Ensinnäkin, voisitko vittu sanoa sen sitten mulle suoraan päin naamaa, että et halua sitä. Toiseksi, normaaleilla tuotteilla on palautusoikeus, joten olisit voinut vaan vittu sanoa, että haluat rahat takaisin, mutta mitä luultavimmin halusit pitää sen kuitenkin, mutta oli vaan pakko päästä olemaan munapää. Ja kolmanneksi, jos ostat yli 100 eurolla kamaa järjettömän määrän, niin ei sen oikeesti luulisi olevan eurosta kiinni yhden saatanan paidan kanssa!

Ampukaa ittenne. *kissatappelu*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

MesMeRise

Posts: 667

#1463 • • MesMeRise Spinnamon

mayah, 20.6.2007 12:11:
*snips*


*nauru*

Kyllä mä ymmärrän jos joku on vakavasti tai vähemmän vakavasti allerginen, mutta ihmettelen aina välillä näitä ihmisiä, jotka saa raivokilareita kyseisiin asioihin liittyen.

Meilläkin duunissa monesti on voileipiä yms, ja aina joku saa kilari/raivarin jos meillä ei just sillon satu olemaan kasvis/gluteeniton/laktoositon/sipuliton/paprikaton vaihtoehtoa. Olen myös edelleen sitä mieltä, et moni sanoo olevansa allerginen vaikka kyse on vaan siitä etteivät pidä jostain ruokaaineesta ni se sitten käännetään allergisuudeks.
crissy

Posts: 1,958

#1464 • • crissy

MesMeRise, 20.6.2007 12:19:
---
mayah, 20.6.2007 12:11:
*snips*

---

*nauru*

Kyllä mä ymmärrän jos joku on vakavasti tai vähemmän vakavasti allerginen, mutta ihmettelen aina välillä näitä ihmisiä, jotka saa raivokilareita kyseisiin asioihin liittyen.

Meilläkin duunissa monesti on voileipiä yms, ja aina joku saa kilari/raivarin jos meillä ei just sillon satu olemaan kasvis/gluteeniton/laktoositon/sipuliton/paprikaton vaihtoehtoa. Olen myös edelleen sitä mieltä, et moni sanoo olevansa allerginen vaikka kyse on vaan siitä etteivät pidä jostain ruokaaineesta ni se sitten käännetään allergisuudeks.



Aivan! mä en tajuu et miks pitää vetää sellanen hernepelto sinne nenään! luulis nyt ettei se maailma siihen lopu! Asiat toki voi esittää asiallisesti.. tämänkin kohdannut enemmän kuin useaan otteeseen...
Jutu

Posts: 3,054

#1465 • • Jutu Blondi

MesMeRise, 20.6.2007 12:19:
Olen myös edelleen sitä mieltä, et moni sanoo olevansa allerginen vaikka kyse on vaan siitä etteivät pidä jostain ruokaaineesta ni se sitten käännetään allergisuudeks.


Meillä käy välillä sellasia tapauksia jotka haluaa jotain tiettyä pitsaa, koska "meidän pikku-Rami ei syö noista mitään joten ainoastaan lihapullat menisivät ja tästä meidän pitäis maksaa jaadajaadajaa". No valitettavasti me ei nyt voida tehdä sellaista ellei sitten ole allergiaa jotain ruoka-ainetta kohtaan ja tuotteetkin on lueteltuna siinä mainoksessa joka löytyy niin ulkoa, että sisältä. Joten jos ei kelpaa niin menkää sitten vaikka Renkomäen ABC:lle syömään mummon muusia ja lihapullia (ei millään pahalla Renkomäkeä kohtaan, hyvät sapuskat siellä :P) älkääkö tulko meille vikisemään siitä kun Rami ei syö jotain *igor*

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Timce

Posts: 5,381

#1466 • • Edited Timce

mayah
oli kehottanut rouvaa kävelemään jätskiautolle.



Minkä takia se ei kehottanut rouvaa hakemaan mehujäätä muilta jakajilta? :(

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Timce

Posts: 5,381

#1467 • • Edited Timce

mayah
Siks ku se jäätelöauto oli siinä lähempänä ku seuraava jakaja.



Saiko jäätelöautostakin ilmaista jädeä? Ei vissiin. Miks se tyyppi lähetti rouvan jäätelöautolle, jos teillä muilla oli mehujäätä.

:D Sori, meen tästä pois ihan just kohta.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Lyra

Posts: 666

#1468 • • Lyra
oon ollut täs pari päivää ihan ihmeissäni.. varmaan tää kesä tai jotain kun ihmiset on niin ihania, olen varmaan saanut 5 myyjätyttöstä (eri liikkeissä) jotka kaikki on ollut niin kamalan ihania ja ymmärtäväisiä ja kilttejä että piristi kyllä joka kerta, vaikka mun asia onkin ollut hieman vaativa ja vaikee niin yhdessäkin tapauksessa tsirbula neuvo jopa kilpailijan kauppaan ja kerto missä se on..

myöskin studion narikka tyttönen nostaa hymyn huulillein. pari kertaa joutunut siellä käymään perättäin ja ensimmäisellä kerralla olin niin vittuuntunut ovella kohtelusta että varmaan kipinöin, niin silti jaksoi neiti hymyillä herttaisesti ja pari kertaa vielä sen jälkeenkin eritilaisuuksissa. pitää varmaan laittaa palautetta studiolle kyseisestä naisesta, että kiitosta vain, pelasti illan!
Funktion

Posts: 1,720

#1469 • • Funktion over 9000

Lyra, 20.6.2007 13:04

olen varmaan saanut 5 myyjätyttöstä



Miksei mulla käy samanlainen säkä?

*pepsodent*


P.S Sori, oli ihan pakko..

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Funktion

Posts: 1,720

#1471 • • Funktion over 9000

Lyra, 20.6.2007 13:18:
katso peiliin, vertaa muhun.



Okei, you win.. *nauru*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..

Neko

Posts: 943

#1472 • • Neko No äläpä kerro enempää

Tuikkari, 15.6.2007 19:12:
Olen kuitenkin aikani lusinu puuhamaan työntekijänä ja siitä ajasta onkin sitten kerrottavaa.


Huonot vehkeet ja v-mäiset asiakkaat eivät ole kyllä paras yhdistelmä. *igor* Mulla menisi hermot tuollaisten kanssa. Mutta ei kai niitä jaksaisikaan ellei ole pitkä pinna.
crissy

Posts: 1,958

#1473 • • crissy

mayah, 20.6.2007 13:41:
---
Timce, 20.6.2007 12:58:
Saiko jäätelöautostakin ilmaista jädeä? Ei vissiin. Miks se tyyppi lähetti rouvan jäätelöautolle, jos teillä muilla oli mehujäätä.

---




Ethän sä nyt mee aamulla Metron jakajallekaan huutamaan, että "ENSI KERRALLA SITTE HALUAN HELSINGIN SANOMAT".



hahah :DDD
Timce

Posts: 5,381

#1474 • • Timce

mayah
Rautalankaa.



Selviö. Luulin, että tämä jäätelöauto oli joku ulkopuolinen instanssi. My bad. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

lostgone

Posts: 2,493

#1475 • • Edited lostgone
Espoolaiset osoitteet muutettuna esimerkkiin:

Jos mä seison Mannerheimintiellä risteyksessä, ja näen kyltin Lahti 130 km, niin en mä siltikään välttämättä ole Mannerheimintien ja Lahdentien risteyksessä.*senkin*

Olen siis väärällä alalla, huono asiakaspalvelija ja vitun idiootti koska kysyn aivan vääriä asioita, kuten esim. osoitetta.*eiei* Kuten arvata saattaa, harakiri oli näin lähellä [], kun se ilmoitti soittavansa sen isälle ja että sen isä järjestää mulle potkut heti huomenna.*justjoo*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

crissy

Posts: 1,958

#1476 • • crissy
Voisitteko jättää ne lapsenne hoitoon kiitos jos meinaatte alkaa terassilla dokaamaan kiitos..

samoten ne koirat kans.. ei niidenkää paikka oo terassilla.....
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1477 • • Lost-Soul los pallos

crissy, 25.6.2007 09:22:
Voisitteko jättää ne lapsenne hoitoon kiitos jos meinaatte alkaa terassilla dokaamaan kiitos..

samoten ne koirat kans.. ei niidenkää paikka oo terassilla.....


Lapset mä ymmärrän täysin, mutta miksi koiria ei saisi terassille tuoda?

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

crissy

Posts: 1,958

#1478 • • crissy

Lost-Soul, 25.6.2007 09:35:
---
crissy, 25.6.2007 09:22:
Voisitteko jättää ne lapsenne hoitoon kiitos jos meinaatte alkaa terassilla dokaamaan kiitos..

samoten ne koirat kans.. ei niidenkää paikka oo terassilla.....

---

Lapset mä ymmärrän täysin, mutta miksi koiria ei saisi terassille tuoda?



lähinnä sen tupakansavun takia ja yksikin koira oli ihan paniikissa häntä koipien välissä ku isäntä veti bissee..
J-Gear

Posts: 204

#1479 • • Edited J-Gear Battle Royale, Brothers in Techno
Kun ammattina on taksikuski, niin näihin idioottimaisiin asiakkaisiin tulee törmättyä vähän liiankin usein. Pistetään tähän kuitenkin yksi viimeisimmistä idioottimaisuuksista.

Kyytiin tuli about keski-ikäinen pariskunta ja määränpää oli keskellä metsää. Matka sujui ihan hyvin mukavia jutellen kunnes matkaa oli enäää muutama kilometri perille...

Rouva: Pistä se mittari 20 eurossa poikki, mulla kun on se raha täällä valmiina
Minä: Jaa, niinkö...
Rouva: Juu, ja tietysti viet meidät silti perille saakka
Minä: Jos minä vien teidät perille saakka, niin silloin myös mittari raksuttaa perille saakka
Rouva: Kenen taksi tämä oikein on?
Minä: Tämä on XXXXXX taksi
Rouva: Jaa sen... se on tuttu autoilija. Kyllä sinä meidät kotio saakka viet
Minä: Kyllä... ja mittari raksuttaa koko ajan. Jos siinä 20 pysäytän, niin sitten jätän teidät tuohon risteykseen
Rouva: jatkuvaa valitusta...

Pysäytin auton risteykseen ja otin maksun kyydistä

Rouva: Tämä on ihan surkeaa asiakaspalvelua. Anna mulle käyntikortti tai puhelinnumero, minä teen tästä valituksen ja sä et enää koskaan aja taksia. Ei taksissa voi olla noin mulkkuja kuskeja.

Annoin kuitin ja kerroin, että siinä on auton puhelinnumero ja siihen voi soittaa ja tehdä valituksen. Asiakkaat poistuivat.

Jos olisin vienyt asiakkaat perille saakka mittari päällä, olisi summa ollut ehkä 22, eli suurista rahoista ei olisi ollut kysymys. Mutta kyse on periaatteesta. Rouva vaan sattui tekemään pari virhettä...

1. Rouvan käyttämät sanat. Jos rouva olisi kohteliaasti kysynyt asiasta, olisin ehkä voinutkin viedä heidät parille saakka, mutta kun rouvan sävy oli käskevä ja hän oletti, että tietysti minä suostun.
2. Kieltäydyin asiasta ja rouva silti jatkoi nitinää. Jankuttaminen vähentää entisestään suostumisen mahdollisuutta.
3. Yritti vedota siihen, että autoilija on hänen tuttunsa. Kyseinen asia on kokolailla turhin tekosyy sille, että kuljettaja antaisi alennusta kyydistä. Olkoot vaikka autoilijan sukulainen, ihan sama... Ei ole minun tuttuni.

Jos vaikka tästä eteenpäin rouva tajuaisi, että taksissa ei hyväntekeväisyyttä harrasteta... ainakaan käskystä. Jos taksilla kuljetaan, niin silloin siitä kanssa maksetaan. Jos yritetään saada alennusta, silloin sitä kysytään kohteliaasti. Jos kuljettaja kieltäytyy, niin sitten annetaan asian olla.

Tuskin se rouvakaan ruokakaupassa toteaa, että: "vaikka noi ostokset maksaa 26, niin mulla on tässä valmiina tasan 25. Minä maksan näillä ja silti otan kaikki noi ostokset"

Tästä täpahtumasta on pari viikkoa aikaa, eikä minkäänlaista valitusta ole kuulemma jälkikäteen tehty.

--
Mitä sulle oikein pitää antaa, että sä soittaisit hyvää musiikkia?!?

Jone

Posts: 8,258

#1480 • • Jone Archibald Haddock

J-Gear, 26.6.2007 17:28:
Taksiasiaa



Mihis Takseista voi muuten noin yleisesti ottaen valittaa? Olis juhannuksesta pikkasen asioita hampaankolossa erästä stadilaista taksikuskia vastaan (...ja ihan syystä).