Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,246 views

Jocular

Posts: 1,359

#1861 • • Edited Jocular Janni

^Petunia, 29.1.2008 18:55:
Kävin tänään kysymässä eräältä ihan fiksun näköseltä pariskunnalta että tarviiko ne apua kun olivat jonkin aikaa kierrelleet liikkeessämme.

Jätkä siihen vaan tiuskasee että:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "

Katoin sitä vaan vähän pelästyneenä enkä osannut sanoa mitään muuta kun et: "Älä nyt sit sentään niin kovaa huuda.." ja kävelin pois..

Siis Mit.. Vit..?!?!!!1 *whaat* Mikä Helv.. sen ongelma oli?!? *grr*
ÄrrrrrSyttÄvÄääää!! *senkin*



Nii mitäs kysyit voitko auttaa ;) ei ne mitään vammasia tai loukkaantuneita ollu mut halus ehkä tehä susta semmosen ;) noej. kunhan vinoilen.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

Yonna

Posts: 372

#1862 • • Yonna

mayah, 31.1.2008 15:11:
Siis voi lollero oikeesti taas.

Joku uuvatti oli soittanu meidän vaihteeseen ja kertonut lähettäneensä VAIHTEEN NUMEROON tekstiviestin kysyäkseen töitä (se ei siis ole kännykkänumero) ja nyt soitti närkästyneenä perään, että miksei kukaan ole vastannut :D

*lmao*


heh, aika hyvä*nauru*
Jussi Soro

Posts: 6,385

#1863 • • Jussi Soro choon!

mayah, 31.1.2008 15:11:
Joku uuvatti oli soittanu meidän vaihteeseen ja kertonut lähettäneensä VAIHTEEN NUMEROON tekstiviestin kysyäkseen töitä (se ei siis ole kännykkänumero) ja nyt soitti närkästyneenä perään, että miksei kukaan ole vastannut :D


Olisit nyt pyytänyt sen ees haastatteluun!
Zapa

Posts: 1,393

#1864 • • Zapa Mr Wrangler

mayah, 31.1.2008 15:11:
Siis voi lollero oikeesti taas.

Joku uuvatti oli soittanu meidän vaihteeseen ja kertonut lähettäneensä VAIHTEEN NUMEROON tekstiviestin kysyäkseen töitä (se ei siis ole kännykkänumero) ja nyt soitti närkästyneenä perään, että miksei kukaan ole vastannut :D

*lmao*



Oisit kysynyt sen fax-numeroa, jotta voit lähettää emaililla vastauksen *ding*
crissy

Posts: 1,958

#1865 • • crissy
Pöydällä lukee kyltissä: hyvät asiakkaat! ettehän jätä sovittamianne vaatteita tähän pöydälle KIITOS! <--- mikä tossa tekstissä on niin vaikee ymmärtää kun siihen pöydälle aina vaan jätetään vaatteita???????!!

pyysinki työkaveria lisäämään siihen voimasanoja jos se viesti menis vaikka sitten perille paremmin.. *nauru*


ja pliis.. kun laitatte (ainakin joskus ne siihen asti pääsee) sovittamanne paidan henkarille niin niin vitun laiska ei voi olla et se paita ei mee siihen eedes oikein päin (vaan saumapuoli ylöspäin) tai kun tulette kassalle niin olis kiva jos se paita ei olis just ku päältä revitty eli yhes mytys toinen lahje sisäpuolella jne..

myöskin olisi kiva et se paita tai housut tai mitkä lie pääsis edes sinne henkarille asti eikä vaa iskettäisi roikkumaan ensimmäiseen fronttipiikkiin mikä vastaan tulee.

mä voisin alkaa kans tekee niin kuin työkaveri et mä laitan sen paidan sinne pussiin nurinpäin jos se tulee siihen kassalle niin ja jos ne housut on yhes mytys niin ne päätyy sinne pussiin samanlaisena myttynä..

Kassa ei ole myöskään mikään narikkapalvelu. Emme siis vahdi teidän kasseja, pusseja, laukkuja ym...

emme myöskään ota vastaan isoa vaatekasaa että vahtisimme sitä kun haette lisää. (a. meillä ei kassalla riitä tilat ja yksinkertaisesti emme saisi niin tehdä)


no tää ei oo asiakkaan vika (paitsi joskus)

hyvät vanhemmat! Muistakaa hommata lapsillenne jonkun sortin henkkarit kun lapsellenne hankitaan jonkinlainen vingutuskortti!

aah niin monta kertaa saa passittaa jonkun nuoren automaatille hakemaan käteistä kun ei oo henkkareita ja ostos menee yli 50e..

ihme kyllä osa jo sanoo kesken ostosten "höyläyksen" et mulla ei oo kyl sit mitää henkkareita!!

(no oisit voinu käydä sit hakees sitä rahaa ku tiiät et en voi myydä sulle ilman henkkareita!! paitsi et oikeestaan tosta on enemmän vaivaa asiakkaalle kuin mulle)

Kerran kerroin yhdelle varmaan 13v tytölle ku ei ollu henkkareita ja ostokset oli siin 60e luokkaa et aina kun menee yli 50e niin tarttee olla henkkarit mukana. tyttö oli ihan ihmeissään ettei tiennyt asiaa. Sanoin et pyytää äitiä tai isää hommaamaan joko passin tai henkilökortin, niin ei tartte aina juosta sit automaatille.


plaah! semirasittava loppuviikko ja varsinki la oli töis...
Takyon

Posts: 2,945

#1866 • • Takyon Möwkö
HA! Pääsenpä minäkin valittamaan ikävistä asiakkaista.

Elikkä tuli tilaus ja lähdin ajelemaan osoitetta kohti. Pihalla sitten vanhempi rouvashenkilö odottikin jo ja kysyi sitten ovenraosta että pääseekö yhdellä matkalla kontulan viinakauppaan ja takaisin? Kyseessä siis Kelan tarjoamia kaupunkikortti matkoja joista asiakas yleensä maksaa omavastuun - bussilipun hinnan. Sanoin sitten rouvalle että ei pääse, Kela kun sanoo että kk-matkat ovat yhdensuuntaisia matkoja. Siitä sitten pillastuneena kyseinen naikkonen sanoi että "on se nyt kumma kun ei pääse, täytyy tilata toinen auto" ja lähti kävelemään takaisin rakennukseen.

No enhän mä sitä voinu sallia, soitin keskukseen että täällä olis tämmönen asiakas ja keskuksesta sitten olivat tädille sanoneet että toista autoa ei tämänpäivän aikana sinne lähetetä.

On se kumma juttu että kun saa tuollaisia etuuksia että pääsee taksilla ajelemaan käytännössä minne tahansa pääkaupunkiseudulla eikä joudu maksamaan kuin omavastuun niin silti pitäisi saada jotain erikoisetuisuuksia. Varsinkin kun vaikutti siltä että tämänkin rouvan matkoista suurin osa kohdistuu sinne viinakaupan suuntaan. Veronmaksajathan nämäkin kyydit maksaa :/

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

ezzy

Posts: 8,060

#1867 • • ezzy Droid-pappa
voi hyvä luoja sentään... "pitääkö meidän maksaa ADSL-liittymästä siltä ajalta ku oltii hiihtolomalla?"
Epailija

Posts: 5,636

#1868 • • Epailija Physicist, 2nd class.

crissy, 24.2.2008 09:04:
Kerran kerroin yhdelle varmaan 13v tytölle ku ei ollu henkkareita ja ostokset oli siin 60e luokkaa et aina kun menee yli 50e niin tarttee olla henkkarit mukana. tyttö oli ihan ihmeissään ettei tiennyt asiaa. Sanoin et pyytää äitiä tai isää hommaamaan joko passin tai henkilökortin, niin ei tartte aina juosta sit automaatille.



Itse asiassa ne henkkarit pitää olla mukana joka kerta, kun aikoo maksaa kortilla. Ne vain pyydetään esittämään 50 euron rajapyykin ylittyessä. Jos henkilöllisyystodistusta ei löydy, ei korttia voi vinguttaa sentinkään edestä, joten ostosten pilkkominen useampaan erään tai käteisen tarjoaminen niin että kortilta veloitettava summa menee alle 50 euron ei käy päinsä. Kortin vaihtaminen ei sekään auta asiaa. Siitä vain valistamaan asiakkaita kortin käyttöehtojen lukemisen tärkeydestä. ^^

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Takyon

Posts: 2,945

#1869 • • Takyon Möwkö
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

Kolera

Posts: 4,256

#1870 • • Kolera Rumaahinen/Höpötompsu/Mielikuvitukseton vittupää

Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.


Toinen kiva vaihtoehto on just se et sit kiskastaa se hirveel kiireel naamaa ennen taksiin istumista ja puolet matkasta menee sylkee nieleskellessä =P

--
KESÄ TULEE JA KAIKKI KUOLEE!
Itsemurha lopettaa vittuilun!
no drugs, Im just kännissä

Kon-tiki

Posts: 1,936

#1871 • • Kon-tiki The Unsinkable

ezzy, 25.2.2008 14:06:
voi hyvä luoja sentään... "pitääkö meidän maksaa ADSL-liittymästä siltä ajalta ku oltii hiihtolomalla?"



"Siltä ajalta ku oltii" *nauru* Me saatiin olla maksamatta meidän kaapelilaajakaistaa 2kk:n ajalta ulkomaanmatkan takia, eli ei tollaset maksutauot/hyllytykset mitään laittomia ole, mutta kyllä me ainakin pyydettiin hyllytystä etukäteen *justjoo*
kiiki

Posts: 491

#1872 • • kiiki hankala
Vakioasiakas kysyy lapselleen opetusta aamukymmeneksi:

"Miten teillä toimii noi lastentunnit? Miten niin tunti pitää varata etukäteen? Entä jos sataa tai tuulee tai paistaa tai meidän pirjopetteriä ei just silloin huvita? No voi että, laita nyt sitten sinne se varaus, katotaan sitte sillon aamulla tullaanko me."

Juu ei siinä mitään, kattokaa vaan jaksatteko tulla paikalle, ei sillä varauksella niin väliä. Kyllähän joku sen 10:00 alkavan tyhjän tunnin varaa samana aamuna...

*igor*
wiwi

Posts: 1,575

#1873 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Asiakas (vanhempi mies) tulee takaisin kauppaan, jossa on hetki sitten käynyt ostoksilla:

"Ostin hetki sitten tämän kanapaketin. Kuitissa lukee, että hinta 2 vaikka tämän piti olla tarjouksessa 1,69."

Tarkistan kuitin. Kuitissa lukee selkeästi kilohinta ja kanapaketin päällä sekä paino että hinta.

"Joo, tämähän on siis tarjouksessa 1,69/kilo. Nämä paketit ovat valmiiksi punnittuja ja hinta vaihtelee paketin koon mukaan."

Mies tuohtuu:

"Ei ne nyt piru vie voi maksaa enempää kuin sen 1,69 kun siinä kyltissä kissankokoisin kirjaimin se hinta lukee!" (Myös tarjouslapussa ilmoitetaan, että kyse on kilohinnasta.)

Yritän selittää, että emmehän me voi myydä eri määrää tavaraa samalla hinnalla ja että asiakas olisi voinut valita sieltä sellaisen kilon kokoisen setin. Ei mene jakeluun. Miehen argumentit:

- Kyltissä lukee niin
- hän on käynyt vain kansakoulun (?!)
- ei asiakkaan pidä joutua tekemään tuollaista salapoliisityötä ja
- kilpailijan kaupassa kaikki myydään ainakin pakettihintaan. (Yeah, right.)

Tulos: kääppä palauttaa hikisen kanapakettinsa minkä vuoksi joudun tekemään hänelle asiakashyvityksen ja korjauksen kassaan kesken ruuhka-ajan. Eikä siinä tietenkään mitään jos syy olisi edes jotenkin järkevä mutta enhän mä sille helvetti mitään voi jos äijä on noin daiju!

Jäähyväisiksi saan vielä vähän päänaukomista ja haukkumista. Yhtäkään viileän asiallista lausettani tyyppi ei suostu kuuntelemaan loppuun vaan korottaa ääntään ja alkaa kiroilla ja hokea samoja mantroja toisensa perään.

Urpo mikä urpo.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

typo

Posts: 685

#1874 • • typo Testaaja

Epailija, 25.2.2008 14:35:
Itse asiassa ne henkkarit pitää olla mukana joka kerta, kun aikoo maksaa kortilla. Ne vain pyydetään esittämään 50 euron rajapyykin ylittyessä. Jos henkilöllisyystodistusta ei löydy, ei korttia voi vinguttaa sentinkään edestä, joten ostosten pilkkominen useampaan erään tai käteisen tarjoaminen niin että kortilta veloitettava summa menee alle 50 euron ei käy päinsä. Kortin vaihtaminen ei sekään auta asiaa. Siitä vain valistamaan asiakkaita kortin käyttöehtojen lukemisen tärkeydestä. ^^



Meilläpä on duunissa niin viksu järjestelmä, ettei tarvii henkkareita, tunnuslukuja tai allekirjoituksia, senku livauttaa kortin lukijan läpi ja se oli siinä. Kuittiakaan eivät anna ellei erikseen pyydä.

Onhan toi ihan pirun näppärää, mutta pakostakin pistää miettimään ton käytännön laillisuutta tai turvallisuutta potentiaalisesti varastetun kortin tapauksessa.

.pi.

--
.psychedelicious.

Avatar
#1875 • • REivaaja Guest

Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.


No mutta kysehän on kohteliaisuudesta! itse sanon saman miltei joka kerta. Noin sanomalla on todennäkösempää (luulen) että saa dokaa sen bissen autossa. Sen lisäksi yritän sanoa sen mahdollisimman selvästi jotta saisi käsityksen että olen selvinpäin. On niitäki jotka yrittää salaa dokaa takapenkillä... Ehkä kulunut fraasi, mutta niin on moi:kin kassalla... Ja melkein aina oon saanu juoda taxissa.
Takyon

Posts: 2,945

#1876 • • Takyon Möwkö

REivaaja, 26.2.2008 14:58:
---
Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.

---

No mutta kysehän on kohteliaisuudesta! itse sanon saman miltei joka kerta. Noin sanomalla on todennäkösempää (luulen) että saa dokaa sen bissen autossa. Sen lisäksi yritän sanoa sen mahdollisimman selvästi jotta saisi käsityksen että olen selvinpäin. On niitäki jotka yrittää salaa dokaa takapenkillä... Ehkä kulunut fraasi, mutta niin on moi:kin kassalla... Ja melkein aina oon saanu juoda taxissa.



No tottapuhuen kyllä minäkin katson tilanteen mukaan että annanko juoda mutta aika usein joutuu kieltämään, ja sit käy just noin kuin kolera kuvaili :P

Mut onneks mä ajan vaan arkisin päivävuoroja.

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

hemuz

Posts: 2,178

#1877 • • hemuz kätevä emäntä

Epailija, 25.2.2008 14:35:

Itse asiassa ne henkkarit pitää olla mukana joka kerta, kun aikoo maksaa kortilla. Ne vain pyydetään esittämään 50 euron rajapyykin ylittyessä. Jos henkilöllisyystodistusta ei löydy, ei korttia voi vinguttaa sentinkään edestä, joten ostosten pilkkominen useampaan erään tai käteisen tarjoaminen niin että kortilta veloitettava summa menee alle 50 euron ei käy päinsä. Kortin vaihtaminen ei sekään auta asiaa. Siitä vain valistamaan asiakkaita kortin käyttöehtojen lukemisen tärkeydestä. ^^



TRUE!

Mut eihän kato kukaan jaksa sitä pikkupränttiä lukea ja sitten meuhkaavat kassatädeille. *piis*
ezzy

Posts: 8,060

#1878 • • ezzy Droid-pappa

Kon-tiki, 26.2.2008 11:49:
---
ezzy, 25.2.2008 14:06:
voi hyvä luoja sentään... "pitääkö meidän maksaa ADSL-liittymästä siltä ajalta ku oltii hiihtolomalla?"

---


"Siltä ajalta ku oltii" *nauru* Me saatiin olla maksamatta meidän kaapelilaajakaistaa 2kk:n ajalta ulkomaanmatkan takia, eli ei tollaset maksutauot/hyllytykset mitään laittomia ole, mutta kyllä me ainakin pyydettiin hyllytystä etukäteen *justjoo*



etukäteen joo ja 2kk joo, mut ei viikosta :D come on
KooKie

Posts: 4,338

#1879 • • KooKie aka. Petress Pan

ezzy, 26.2.2008 19:26:
---
Kon-tiki, 26.2.2008 11:49:
---
ezzy, 25.2.2008 14:06:
voi hyvä luoja sentään... "pitääkö meidän maksaa ADSL-liittymästä siltä ajalta ku oltii hiihtolomalla?"

---

"Siltä ajalta ku oltii" *nauru* Me saatiin olla maksamatta meidän kaapelilaajakaistaa 2kk:n ajalta

---

etukäteen joo ja 2kk joo, mut ei viikosta :D come on



"En ehtinyt eilen käyttää konetta ollenkaan, pitääkö mun maksaa ADSL:stä siltä ajalta?"

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Displacer

Posts: 1,828

#1880 • • Displacer

typo, 26.2.2008 13:41:
---
Epailija, 25.2.2008 14:35:
Itse asiassa ne henkkarit pitää olla mukana joka kerta, kun aikoo maksaa kortilla. Ne vain pyydetään esittämään 50 euron rajapyykin ylittyessä. Jos henkilöllisyystodistusta ei löydy, ei korttia voi vinguttaa sentinkään edestä, joten ostosten pilkkominen useampaan erään tai käteisen tarjoaminen niin että kortilta veloitettava summa menee alle 50 euron ei käy päinsä. Kortin vaihtaminen ei sekään auta asiaa. Siitä vain valistamaan asiakkaita kortin käyttöehtojen lukemisen tärkeydestä. ^^

---


Meilläpä on duunissa niin viksu järjestelmä, ettei tarvii henkkareita, tunnuslukuja tai allekirjoituksia, senku livauttaa kortin lukijan läpi ja se oli siinä. Kuittiakaan eivät anna ellei erikseen pyydä.

Onhan toi ihan pirun näppärää, mutta pakostakin pistää miettimään ton käytännön laillisuutta tai turvallisuutta potentiaalisesti varastetun kortin tapauksessa.

.pi.


off-topiccina Saksassa juna-automaatit toimii muuten samalla tavalla. Tökkäät vaan visan sisään ja toimii ku junan vessa (*justjoo*). Ei siis mitään turhia tunnuslukujen kyselyitä :S