Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,172 views

lostgone

Posts: 2,493

#1841 • • Edited lostgone
Puhelinkeskukseen soittamisesta.

Soittaessa keskukseen, älkää sanoko hyvää joulua, siitä seuraa joka kerta pidempi ja kalliimpi puhelu ja motivoituneet työntekijät - kuten minä - joutuvat joka kerta sanomaan kaksi sanaa lisää ja olemaan silti edelleen töissä.

Joka kerta voi olla todella monta kertaa 8h:ssa.

ps. Ja jos joku kuvittelee huomenna asiakaspalvelun nopeutuvan kertomalla, että hänen lapsensa paleltuu odottamisen vuoksi kylmässä pakkasessa, niin minä varmasti sanon soittavani lastensuojeluviranomaiselle ja kertovani, että täällä on taas yksi surullinen tapaus, joka vie lapset humalassa vähissä vaatteissa pakkaseen.

Hohhoij. *dissaa*

--
Pimeän puolustuspuheenvuoro.

crissy

Posts: 1,958

#1842 • • crissy
asiakas: "hei! mitkä tuotteet teillä on alennuksessa?
minä: "kaikki noi mitkä on tuolla alennuskylttien alla"
a: "ei siis nämä tässä" (osoittaa uudenkarheita suoria housuja)
m: " joo ne eivät kuulu alennustuotteisiin ollenkaan vaan ne ovat ihan uutta jotka on just saatu paikoilleen":D
a: "no saako niist jotain alennusta"?
m: "ei saa"
a: "ei edes 10%"?
m: " me emme anna alennusta jos ei oo syytä." (syihin lukeutuu tahra paidassa tai hälyttimestä reikä tai nappi puuttuu tms.)




paljon olis nillitettävää, mut en jaksa avautua...
Kon-tiki

Posts: 1,936

#1843 • • Kon-tiki The Unsinkable

Juhgu, 24.1.2008 15:13:
en kyl todellakaan palkkaisi tyyppiä joka toistuvasti mainitsee olevansa parempi kuin työkaverinsa/esimiehensä. Oli totta tai ei, ni voi kuvitella miten hieno ilmapiiri tollasen kanssa on sit työskennellä :F



Ninno, Suomessahan ei kukaan koskaan saa olla parempi kuin muut tai turpaan tulee (naisvaltaisissa duuneissa oikein erityisesti). Ottamatta kantaa ko. hakemuksen lähettäjän älynlahjoihin tai hakemukseen ylipäätään, niin vaikka olisi mikä Mensa-ÄO, viisauttakin pitäis sen verran olla että pitää ylemmyydentuntonsa mahassaan edes siihen saakka kun duuni ja pari ylennystä on plakkarissa.

Tai sitten tekee yksityisyrittäjän hommeleita, niinkuin parhaat *hymy*
Avatar
#1844 • • Edited Annakins Guest

sapeli, 24.1.2008 17:05:
No siinä se taitaa kyllä olla jo ihan ekspertti... *tirsk*



Se on päässy opiskelee 1989 ja nyt tekee lopputyönsä? Melko nopeaa toimintaa.
tiiplis

Posts: 1,043

#1845 • • Edited tiiplis also available in sober
Pakko kommentoida sen verran että työhakemukset ovat luottamuksellisia papereita joita ei edes osittain saa julkaista missään ilman asianosaisen lupaa saati näytellä kenelläkään joka ei ole mukana rekrytointiprosessissa vaikka tunnistetiedot olisikin muutettu/peitetty. Viis siitä tunnistaako tyypin julkaistujen tietojen perusteella vai ei. Ja viis siitä onko tyyppi itsekeskeinen ja -kehuinen idiootti vai ei. En tiedä kuinka monen mielestä olisi hyvä homma löytää oma tai jonkun tutun hakemus reposteltavana netissä, itse olisin ainakin aika vttuuntunut ja ottaisin asian puheeksi ko. firman kanssa ei-niin-ystävälliseen sävyyn.

OT mutta asiaan liittyen: olin tuonnottain yhdellä työkkärin järjestämällä kurssilla, jonnne piti tulla paikallisen ison firman henkilöstöpäällikkö kertomaan työnhausta yms. jutuista. Tulikin hänen tyttärensä joka oli ottanut "parhaista" työhakemuksista piirtoheitinkalvoja (joista oli nimet ja osoitteet pistetty piiloon) joita hän näytteli tyyliin älkää ikinä hakeko töitä tällä tavalla, hahhahhaa katsokaa nyt millaisen hakemuksen tääkin tyyppi on tehnyt, eipä irronnut duunia tällä, hahhahhaa. Teimme sitten kaikki omat johtopäätöksemme ko. firman tavoista ja siitä, tuleeko meistä kukaan koskaan hakemaan ko. firmaan töihin...

--
italia litania nainati lailati

^Petunia

Posts: 888

#1847 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

crissy, 24.1.2008 14:45:
asiakas: "hei! mitkä tuotteet teillä on alennuksessa?
minä: "kaikki noi mitkä on tuolla alennuskylttien alla"
a: "ei siis nämä tässä" (osoittaa uudenkarheita suoria housuja)
m: " joo ne eivät kuulu alennustuotteisiin ollenkaan vaan ne ovat ihan uutta jotka on just saatu paikoilleen":D
a: "no saako niist jotain alennusta"?
m: "ei saa"
a: "ei edes 10%"?
m: " me emme anna alennusta jos ei oo syytä." (syihin lukeutuu tahra paidassa tai hälyttimestä reikä tai nappi puuttuu tms.)

...paljon olis nillitettävää, mut en jaksa avautua...


Hah! *nauru* Kuulostaa NIIN tutulta!!

Ja meillä on sen verran pieni osasto niin:
- " Siis onko nämä KAIKKI ihan Oikeesti Alennuksessa!?!!!!!111"
- " Juu, ei ole.. VAIN nämä erikseen merkatut telineet tässä."
- " Aijjaaa.. *mutinaa* No AIKA VÄHÄN teillä on Enää jäljellä näitä.."
- " No alennusmyynnit alkoivat jo Heti joulun jälkeen.."
- " No entäpä noi farkut TUOLLA NOIN!?!!" osoittaa osaston iiiihan toiseen päähän
- " Eivät ole, ainoastaan nämä erikseen merkatut telineet tässä, missä on nämä Ilmapallotkin."
- " Aijjaaaa... *mutinaa* NOH, kiitoksia nyt Kuitenkin! "
Asiakas jatkaa vaatteiden hiplailua hapan ilme naamallaan ja häipyy liikkeestä parin sekunnin päästä..
- " Kiitos Heii, ja Tervetuloa Uudelleen!! "

*toktok*

God I Love My Job!! *plur*
crissy

Posts: 1,958

#1848 • • crissy

^Petunia, 25.1.2008 10:24:
---
crissy, 24.1.2008 14:45:
asiakas: "hei! mitkä tuotteet teillä on alennuksessa?
minä: "kaikki noi mitkä on tuolla alennuskylttien alla"
a: "ei siis nämä tässä" (osoittaa uudenkarheita suoria housuja)
m: " joo ne eivät kuulu alennustuotteisiin ollenkaan vaan ne ovat ihan uutta jotka on just saatu paikoilleen":D
a: "no saako niist jotain alennusta"?
m: "ei saa"
a: "ei edes 10%"?
m: " me emme anna alennusta jos ei oo syytä." (syihin lukeutuu tahra paidassa tai hälyttimestä reikä tai nappi puuttuu tms.)

...paljon olis nillitettävää, mut en jaksa avautua...

---

Hah! *nauru* Kuulostaa NIIN tutulta!!

Ja meillä on sen verran pieni osasto niin:
- " Siis onko nämä KAIKKI ihan Oikeesti Alennuksessa!?!!!!!111"
- " Juu, ei ole.. VAIN nämä erikseen merkatut telineet tässä."
- " Aijjaaa.. *mutinaa* No AIKA VÄHÄN teillä on Enää jäljellä näitä.."
- " No alennusmyynnit alkoivat jo Heti joulun jälkeen.."
- " No entäpä noi farkut TUOLLA NOIN!?!!" osoittaa osaston iiiihan toiseen päähän
- " Eivät ole, ainoastaan nämä erikseen merkatut telineet tässä, missä on nämä Ilmapallotkin."
- " Aijjaaaa... *mutinaa* NOH, kiitoksia nyt Kuitenkin! "
Asiakas jatkaa vaatteiden hiplailua hapan ilme naamallaan ja häipyy liikkeestä parin sekunnin päästä..
- " Kiitos Heii, ja Tervetuloa Uudelleen!! "

*toktok*

God I Love My Job!! *plur*



joo tota nillitystä alennustuotteiden vähyydestä sai kuulla kans ja pyöriviä silmiä oli paljon..

en vaan ymmärrä et luuleeko tosiaan ihmiset et ku alennusmyynnit joulun jälkeen alkaa niin kaikki kaupan tuotteet on alennuksessa?????


ja sit jos asiakas tulee kysymään jotain tuotetta joka on ollut lehdessä X..

sit muistakin et se kuuluu sellaseen konseptiin mikä meillä ei ole vaan lähin on helsingissä. Sitten ku asiakaalle ystävällisesti tämän kerron (jos vaikka haluaa sinne lähtee tuotetta hakemaan) niin jo kolmannen sanan jälkee alkaa tuskastunut ilme olemaan päällä ettei ilmeisesti kiinnosta kuunnella.. Tyydyn sanomaan ilmeisesti tästä lähin et ei kuulu meidän valikoimiin. *toktok*
Jinx

Posts: 2,615

#1849 • • Jinx Superfeminine
Apteekissahan näitä riittää:
Esimerkkinä: Asiakas ei ymmärrä että alkoholia EI pidä nauttia antbioottikuurin ollessa päällä.

--
Pyllykkä

Dementation

Posts: 2,892

#1850 • • Edited Dementation wednesday?
Tapahtui eilen meillä töissä, ei onneksi mulle:

meillä on wc joka on asiakkaille ilmainen ja muille maksaa 50 senttiä. Siinä vessan ovessa ei ole tällä hetkellä lappua siitä että se toimii 50 sentin kolikoilla, koska joku asiakas ilmeisesti vei sen kotiin tai jotain kun se siitä katos jokin aika sitten ja uutta ei ole hankittu.

No kassalle tulee vanhempi rouva joka ei ole ostanut mitään ja kysyy meidän vuoropäällikkönä olleelta tytöltä, että:
"Miten tuo vessa toimii, laitoin sinne 20 senttiä ja se ei auennut"
vp: Juu, se toimii 50 sentin kolikoilla, mutta voin antaa tästä teille tälläisen poletin, jolla pääsette sinne
rouva: Tahdon sen 20 senttiä sitten takaisin, kun pistin sen sinne turhaan.
vp: En voi antaa sitä rahaa takaisin, mutta pääsette sinne vessaan nyt tällä poletilla, joten teidän ei tarvitse maksaa siitä enempää.
rouva huutaen: Minä vaadin sen 20 senttiä takaisin!
vp: ikävä kyllä en voi sitä antaa.
rouva haukkuu tytön ja firman ja lähtee kiukkuisena sinne vessaan, jäämme innolla odottamaan mahdollista asiakaspalautetta ja rouvan kuvausta tilanteesta.

Ikävää etten ollut kassalla, olisin kyllä kertonut sille että nythän se säästi 30 senttiä kun sai poletin vaikka pisti sinne vessaan vain 20 senttiä... Luulis nyt että tajuais itsekin. *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#1851 • • Edited niomic Guest

Jinx, 25.1.2008 11:44:
Apteekissahan näitä riittää:
Esimerkkinä: Asiakas ei ymmärrä että alkoholia EI pidä nauttia antbioottikuurin ollessa päällä.



Ei ole olemassa mitään muuta kuin myytti siitä ettei alkoholia sais todellakaan nauttia antibioottien kanssa. Antibiootteja on hyvin monenlaisia ja vaikka alkoholi voi hieman(as in ei ollenkaan tai vähän) esim. hidastaa niiden toimintaa tai eritystä, ei se tarkoita sitä ettei alkoholia voisi nauttia. Toki jos oot alkkis ni maksassa prosessoitavat antibiootit on toki vähän huono läppä, mut taas kerran, kaikki antibiootit ei oo maksan juttuja. On olemassa joitain antibioottityyppejä joiden seuraksi alkoholi ei todellakaan sovi, mutta imo aika surullista, että apteekissa työskentelevä henkilö tulee tänne pätemään asiakkaan ymmärtämättömyydestä, kun ei itse ole sisäistänyt antibioottioppeja kokonaisuudessaan :/
Jinx

Posts: 2,615

#1852 • • Jinx Superfeminine

niomic, 25.1.2008 19:07:
---
Jinx, 25.1.2008 11:44:
Apteekissahan näitä riittää:
Esimerkkinä: Asiakas ei ymmärrä että alkoholia EI pidä nauttia antbioottikuurin ollessa päällä.

---


Ei ole olemassa mitään muuta kuin myytti siitä ettei alkoholia sais todellakaan nauttia antibioottien kanssa. Antibiootteja on hyvin monenlaisia ja vaikka alkoholi voi hieman(as in ei ollenkaan tai vähän) esim. hidastaa niiden toimintaa tai eritystä, ei se tarkoita sitä ettei alkoholia voisi nauttia. Toki jos oot alkkis ni maksassa prosessoitavat antibiootit on toki vähän huono läppä, mut taas kerran, kaikki antibiootit ei oo maksan juttuja. On olemassa joitain antibioottityyppejä joiden seuraksi alkoholi ei todellakaan sovi, mutta imo aika surullista, että apteekissa työskentelevä henkilö tulee tänne pätemään asiakkaan ymmärtämättömyydestä, kun ei itse ole sisäistänyt antibioottioppeja kokonaisuudessaan :/




Juurikin tarkoitin tulehduksen hoitoon käytettäviä antibiootteja.

--
Pyllykkä

Rubicon

Posts: 550

#1853 • • Rubicon

Dementation, 25.1.2008 13:19:
-clips-



Sun on pakko olla jossain Hesessä töissä,
missään muualla ei käy noin kanuja asiakkaita*nauru*

--
In this white wave, I am sinking in this silence.

Dementation

Posts: 2,892

#1854 • • Dementation wednesday?

Rubicon, 26.1.2008 13:16:
Sun on pakko olla jossain Hesessä töissä,
missään muualla ei käy noin kanuja asiakkaita*nauru*



On siinä hesekin, mutta tää asiakas oli kyllä siinä presso/rosso express tiskillä ja siis kauppakeskuksen joku ohikulkija asiakas se oli, että ei meidän asiakas ollenkaan.

Mutta oot kyllä oikeessa, hämmästyttävän idiootteja ihmisiä riittää päivittäin siellä hesen puolella. Vaikka toki fiksujakin ihmisiä.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#1856 • • Dementation wednesday?

Individual, 26.1.2008 14:07:
Aha, täällä sitä vaan haukutaan asiakkaita. Mie kerron pomolles, iha varmasti. *kantel*



Kuulisit vaan kun se puhuu esim. meidän yöllisistä känniasiakkaista *tirsk*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

^Petunia

Posts: 888

#1857 • • ^Petunia iätön duracel-pupu
Kävin tänään kysymässä eräältä ihan fiksun näköseltä pariskunnalta että tarviiko ne apua kun olivat jonkin aikaa kierrelleet liikkeessämme.

Jätkä siihen vaan tiuskasee että:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "

Katoin sitä vaan vähän pelästyneenä enkä osannut sanoa mitään muuta kun et: "Älä nyt sit sentään niin kovaa huuda.." ja kävelin pois..

Siis Mit.. Vit..?!?!!!1 *whaat* Mikä Helv.. sen ongelma oli?!? *grr*
ÄrrrrrSyttÄvÄääää!! *senkin*
Apo

Posts: 1,574

#1858 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

^Petunia, 29.1.2008 18:55:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "



Heh, pitääpä pistää mieleen toi *pahis*
^Petunia

Posts: 888

#1859 • • ^Petunia iätön duracel-pupu

Apo, 29.1.2008 18:58:
---
^Petunia, 29.1.2008 18:55:
" ei tarvii auttaa, kyllä me sit huudetaan jos apua tarvitaan, niin Kovaa että Korvista tulee Verta!! "
---
Heh, pitääpä pistää mieleen toi *pahis*


Joo Tervetuloa vaan kokeilee tota lausetta uudestaan meidän liikkeeseen sillon ku mä olen töissä!! *pahis*
Apo

Posts: 1,574

#1860 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

^Petunia, 29.1.2008 19:00:
Joo Tervetuloa vaan kokeilee tota lausetta uudestaan meidän liikkeeseen sillon ku mä olen töissä!! *pahis*



Hehe, no tuskinpa ikinä tulee tommoselle tarvetta oikeasti, mutta jossain tilanteessa toi vois toimia aika tehokkaana läppänä :)