Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 717,269 views

hemuz

Posts: 2,178

#2041 • • hemuz kätevä emäntä

crissy, 19.9.2008 11:26:


Aina on penkillä kyltti että "tämä puoli sovituksesta ei ole käytössä" Mut siltikin on olemassa apinoita ketkä pokalla kävelee penkin yli ja kiitoksena jättää kaiken sovariin ja toki lattialle kuin paska perseestä.

Saattaapi ehkä olla luetun ymmärtämisessä jotain häikkää...



Sama se kun ite laitan hihnalle sen "viereinen kassa kiitos"-kyltin lähtiessäni tauolle tai KOTIIN.
Aina siihen on joku änkeemäs...
Wolverine

Posts: 1,860

#2042 • • Wolverine

hemuz, 19.9.2008 11:41:
---
crissy, 19.9.2008 11:26:


Aina on penkillä kyltti että "tämä puoli sovituksesta ei ole käytössä" Mut siltikin on olemassa apinoita ketkä pokalla kävelee penkin yli ja kiitoksena jättää kaiken sovariin ja toki lattialle kuin paska perseestä.

Saattaapi ehkä olla luetun ymmärtämisessä jotain häikkää...

---


Sama se kun ite laitan hihnalle sen "viereinen kassa kiitos"-kyltin lähtiessäni tauolle tai KOTIIN.
Aina siihen on joku änkeemäs...



Tossahan on helppo sanoa et sori mee toiseen kassaan jonottamaan et tää on nyt kiinni ja samalla saat sen vahingonilon siitä et se asiakas joutuu menemään jonon perälle taas. Ja itse pääset tauolle/kotiin. win/win
crissy

Posts: 1,958

#2043 • • crissy

Wolverine, 19.9.2008 11:45:
---
hemuz, 19.9.2008 11:41:
---
crissy, 19.9.2008 11:26:


Aina on penkillä kyltti että "tämä puoli sovituksesta ei ole käytössä" Mut siltikin on olemassa apinoita ketkä pokalla kävelee penkin yli ja kiitoksena jättää kaiken sovariin ja toki lattialle kuin paska perseestä.

Saattaapi ehkä olla luetun ymmärtämisessä jotain häikkää...

---


Sama se kun ite laitan hihnalle sen "viereinen kassa kiitos"-kyltin lähtiessäni tauolle tai KOTIIN.
Aina siihen on joku änkeemäs...

---


Tossahan on helppo sanoa et sori mee toiseen kassaan jonottamaan et tää on nyt kiinni ja samalla saat sen vahingonilon siitä et se asiakas joutuu menemään jonon perälle taas. Ja itse pääset tauolle/kotiin. win/win




no mut eiks se kyltti jo kerro sen saman asian?

Sit kans yks aaaaaaasiakas yritti päästä pihalle sovareiden vieressä olevasta betoniovesta jossa on meille henkilökunnalle tarkoitettu kulkulätkän lukija ja sitten se millä oven saa hätätapauksessa auki oli sellasen kuvun alla. No tokihan ovi alkoi huutamaan kun se avattiin ilman kulkulätkää ja sit vaa asiakas pokalla " AI EIKS TÄST PÄÄSEKKÄÄN ULOS"??!!
NO EI VITUSSAKAAN PÄÄSE!!!!! Oven lukitussysteemi meni vituralleen ja jouduttiin pyytää korjaajaa paikalle.. Laitettiin kans lappu et VAIN HENKILÖKUNNALLE!! yrittipä pari muutakin senkin jälkeen mennä siitä.. HUOH..
Dneya

Posts: 1,464

#2044 • • Dneya Sizkolizko.

crissy
Sit kans yks aaaaaaasiakas yritti päästä pihalle sovareiden vieressä olevasta betoniovesta jossa on meille henkilökunnalle tarkoitettu kulkulätkän lukija ja sitten se millä oven saa hätätapauksessa auki oli sellasen kuvun alla. No tokihan ovi alkoi huutamaan kun se avattiin ilman kulkulätkää ja sit vaa asiakas pokalla " AI EIKS TÄST PÄÄSEKKÄÄN ULOS"??!!


Alkaaks se huutamaan siin ovella jos siit menee väkisin läpi? Siistii, meillekin vois laittaa sellaset :D


Laitettiin kans lappu et VAIN HENKILÖKUNNALLE!! yrittipä pari muutakin senkin jälkeen mennä siitä.. HUOH..



No mut katsominen on vaikeeta. lukeminen on vaikeeta. Ymmärtäminen on vaikeeta. Everyday life.

--
The greatest hazard in life is to risk nothing.

C-Girl

Posts: 162

#2045 • • C-Girl
Taustatietoa: istun respassa ja hoidan kymmentä eri asiaa, yksi näistä on autovaraukset. Talolla on kolme autoa, joita voi vuokrata tunnista viikkoon. Yleensä varauksia on ~5 per auto päivittäin.

Case:
Mieshenkilö X soittaa: "Hei, tarttisin auton."
Minä: "Ok, mihin aikaan?"
X: "Olisko yhdeksästä kahteentoista?"
M: "Valitettavasti silloin ei ole, mutta nyt (klo 8) olisi yhdeksään asti ja sitten toinen yhdentoista jälkeen."
X: "No vaihda jonkun varaukset, että mä saan auton."
M: "Valitettavasti ei onnistu."
X: "No enkö mä voi nyt saada tota mikä seisoo pihassa?"
M: "Se on yhdeksään asti vapaa."
X: "Etkö voi laittaa sitä siihen, mikä on yhteentoista?"
M: "???"
M: "No vittu antaa olla kun on sulle liian vaikeeta matikkaa"
*Minä lyö luurin korvaan*

Auto nro 1. oli haettu klo 7 ja poissa 15 asti. Auto nro 2. oli 8-11 ja auto nro 3 9-13.
MULLE VAIKEETA MATIKKAA?!?!!
"MOI HEI TOTA VOISITKO TULLA VAIHTAMAAN AUTON VÄLISSÄ ETTÄ SAAN TOLLE YHELLE AUTON" Soitan varmaan muille, että palauttakaa viikko sitten varatut autonne, kun täällä on yksi kärsimätön asiakas.

Olipas sekavaa tekstiä, toivottavasti joku tajuaa.. *igor*
crissy

Posts: 1,958

#2046 • • crissy

Dneya, 19.9.2008 12:19:
---
crissy
Sit kans yks aaaaaaasiakas yritti päästä pihalle sovareiden vieressä olevasta betoniovesta jossa on meille henkilökunnalle tarkoitettu kulkulätkän lukija ja sitten se millä oven saa hätätapauksessa auki oli sellasen kuvun alla. No tokihan ovi alkoi huutamaan kun se avattiin ilman kulkulätkää ja sit vaa asiakas pokalla " AI EIKS TÄST PÄÄSEKKÄÄN ULOS"??!!
---

Alkaaks se huutamaan siin ovella jos siit menee väkisin läpi? Siistii, meillekin vois laittaa sellaset :D

---

Laitettiin kans lappu et VAIN HENKILÖKUNNALLE!! yrittipä pari muutakin senkin jälkeen mennä siitä.. HUOH..

---


No mut katsominen on vaikeeta. lukeminen on vaikeeta. Ymmärtäminen on vaikeeta. Everyday life.



Jo alkaa jos se oven avaa muulla kuin lätkällä, esim ottaa sen kuvun pois ja aukasee kääntämällä niin kyl se huutaa ku palosireeni..
sapeli

Posts: 11,768

#2047 • • Edited sapeli jokukukamikä?

C-Girl, 19.9.2008 12:31:
Olipas sekavaa tekstiä, toivottavasti joku tajuaa.. *igor*



Jep. *joo* Itse logistiikka-alalla töissä, usein tulee vastaan asiakkaita jotka ei tunnu ymmärtävän realiteetteja mitkä näitä mahdollisuuksia rajoittaa, ja alkavat sitten syyttämään valehtelijoiksi tai osaamattomiksi...

Usein tuollainen johtunee siitä että asiakas itse on jättänyt asian viime tinkaan tai tehnyt jonkin virheen tai lupaillut omalle asiakkaalleen lupauksia asioista, minkä toteutumista ei ole etukäteen varmistettu. Sitten asiakas tietää itse mokanneensa, mutta ihmisen on usein helpompi olla vihainen jollekin toiselle kuin itselleen, ja asiakaspalveluhan on tähän mitä mainioin kohde.

Toinen kääntöpuoli on se kun asiakas sitten saakin tahtomansa, ai että hän on sitten ollutkin nerokas ja neuvokas, kun sai hommat hoitumaan niin lyhyellä varoajalla. *nauru*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

C-Girl

Posts: 162

#2048 • • C-Girl

sapeli, 19.9.2008 12:40:


Jep. *joo* Itse logistiikka-alalla töissä, usein tulee vastaan asiakkaita jotka ei tunnu ymmärtävän realiteetteja mitkä näitä mahdollisuuksia rajoittaa, ja alkavat sitten syyttämään valehtelijoiksi tai osaamattomiksi...

Usein tuollainen johtunee siitä että asiakas itse on jättänyt asian viime tinkaan tai tehnyt jonkin virheen tai lupaillut omalle asiakkaalleen lupauksia asioista, minkä toteutumista ei ole etukäteen varmistettu. Sitten asiakas tietää itse mokanneensa, mutta ihmisen on usein helpompi olla vihainen jollekin toiselle kuin itselleen, ja asiakaspalveluhan on tähän mitä mainioin kohde.

Toinen kääntöpuoli on se kun asiakas sitten saakin tahtomansa, ai että hän on sitten ollutkin nerokas ja neuvokas, kun sai hommat hoitumaan niin lyhyellä varoajalla. *nauru*



Kiitos *sydän*
Umbala

Posts: 769

#2049 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s

sapeli, 19.9.2008 12:40:
---
C-Girl, 19.9.2008 12:31:
Olipas sekavaa tekstiä, toivottavasti joku tajuaa.. *igor*

---


Jep. *joo* Itse logistiikka-alalla töissä, usein tulee vastaan asiakkaita jotka ei tunnu ymmärtävän realiteetteja mitkä näitä mahdollisuuksia rajoittaa, ja alkavat sitten syyttämään valehtelijoiksi tai osaamattomiksi...

Usein tuollainen johtunee siitä että asiakas itse on jättänyt asian viime tinkaan tai tehnyt jonkin virheen tai lupaillut omalle asiakkaalleen lupauksia asioista, minkä toteutumista ei ole etukäteen varmistettu. Sitten asiakas tietää itse mokanneensa, mutta ihmisen on usein helpompi olla vihainen jollekin toiselle kuin itselleen, ja asiakaspalveluhan on tähän mitä mainioin kohde.

Toinen kääntöpuoli on se kun asiakas sitten saakin tahtomansa, ai että hän on sitten ollutkin nerokas ja neuvokas, kun sai hommat hoitumaan niin lyhyellä varoajalla. *nauru*


Mua niin harmittaa, että oot väärällä firmalla duunissa. Olis paljon mukavempi soittaa nillityspuhelut sulle, kun ei tarttis aina kysyy asiaa hoitavan henkilön nimee jotta jotain oikeest myös tapahtuu.

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

sapeli

Posts: 11,768

#2050 • • sapeli jokukukamikä?

Umbala, 19.9.2008 14:20:
Mua niin harmittaa, että oot väärällä firmalla duunissa. Olis paljon mukavempi soittaa nillityspuhelut sulle, kun ei tarttis aina kysyy asiaa hoitavan henkilön nimee jotta jotain oikeest myös tapahtuu.



Kyl mä oon toisaalta omasta näkökulmastani ihan oikealla firmalla duunissa - meillä on pari asiakaspalveluosastoa yhdistetty siten että meillä on nyt reilusti aikaa selvitellä kaikki sotkut ja samalla on oma työnkuvakin (ja osaaminen) laajentunut, ilman että työtaakka kasvaa. *hymy*

Nyt on pakko vähän kehaista (vaikkakin ihan väärään topikkiin) että meillä on siinä 95% - 100% välillä vakituisesti vastausprosentti (eli asiakas on jonottanut alle 15s), tälläkin viikolla päästiin sataan prosenttiin joinain päivinä. On mukava hoitaa asiakkaiden ongelmat kun työt on tasaisesti jakautuneet (mutta myös fiksusti priorisoitu) osaston kesken! *joo*

Meillä nuo "asiakas on aina väärässä"-tilanteet liittyy lähinnä sellaiseen juupas-eipäs-väittelyyn kun asiakas vannoo laittaneensa osoitteet yms. ihan prikulleen mutta sitten meillä on terminaalissa 7 lavaa täysin osoitteettomina. *justjoo* "No, vaikea näissä tilanteissa yleensä on enää tässä vaiheessa saada selville mitä on oikein tapahtunut, mutta me laitetaan näihin nyt osoitteet ja laitetaan tulemaan niin pian kuin mahdollista!" *joo* *vink* *nauru*

(Ja laskua perään osoitelappujen laatimisesta. *pepsodent*)

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

crissy

Posts: 1,958

#2051 • • crissy
oi voi...

Olipahan taas eilen työrupeama...

Päivän teema oli: Sovitan useaa takkia osastolla ja jätän kaikki kuin paskan perseestä!

Miksei oikeesti niitä saada siihen henkarille takas ja noin 5-15m matkaa takas omalle paikalle!!! Onko ne perkele pakko jättää pinoon lattiatelineiden päälle!!!

Oli joku mies lehteenkin kirjottanu yleisönosastolle/txt-palstalle et "naisten shoppaaminen on yhtäkuin kauheeta sotkemista"
Jos jotain pudotetaan niin voi vaan todeta siihen et "oho se putos" eikä vahingossakaan voi nostaa sitä.


kassapisteen läpi käveleminen oli eilen nuortenosastolla kova sana.. sitä ei vaan nuoret tehneet vaan 35v+ keski-ikäiset naiset. Kassapisteen taakse eli myyjän selän ja seinän väliin ei oo mitään asiaa kenelläkään. Eräs nainen päätti sitten oikaista kassapisteen läpi ja myyjä ystävällisesti sanoi että
" Siitä ei saa kulkea" Nainen tokaisi takas " jaa no pitääkö mun sitte tulla takas ja kiertää" *igor*

Meidän toisessa myymälässä kans harrastetaan tätä et jos myyjä ei satu seisomaan kassalla niin siitähän voi sitten oikaista...


Ja sitten jos omaatte negatiivisen mielipiteen tuotteistamme niin voi sitten pysyä ovien ulkopuolella. Paljon on taas tullu kuultua kun on yhteen ääneen pitäny paasata et kuinka paskoja kaikki vaatteet on ja kuinka huonoja ne on ja ja... voi sitten mennä sinne Kekäleeseen suoraan..


Ai nii ja hyvät nuoret! Meidän sovituskopeilla välillä haisee kuin kemikaaliossa ikään! Eli ei tartte suihkuttaa puolta pulloo lakkaa ja toista puolikasta hajuvettä! Menkää jonnekki muualle suihkuttamaan!!!!


Onneks on vapaata.. huoh..
wiwi

Posts: 1,575

#2052 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

crissy, 5.10.2008 10:24:
Miksei oikeesti niitä saada siihen henkarille takas ja noin 5-15m matkaa takas omalle paikalle!!! Onko ne perkele pakko jättää pinoon lattiatelineiden päälle!!!

Oli joku mies lehteenkin kirjottanu yleisönosastolle/txt-palstalle et "naisten shoppaaminen on yhtäkuin kauheeta sotkemista"
Jos jotain pudotetaan niin voi vaan todeta siihen et "oho se putos" eikä vahingossakaan voi nostaa sitä.


On tullu kanssa pukeutumisen myyjien kanssa mietittyä, miksi se vaatteiden palauttaminen paikoilleen on niin ylivoimaista. Jokaisessa pukukopissa selvästi ilmoitetaan, että vaatteet tulisi viedä takaisin. Aiheuttaa hitosti lisätyötä sille yhdelle/kahdelle myyjälle joka osastoa hoitaa, kun sovituskoppeja saa olla siivoamassa puolen tunnin välein. Jotenkin kuvittelisi, että on asiakkaiden oma etu, että kaikki kappaleet (koot, värit yms.) löytyvät sieltä mistä kuuluukin.

"Hauskoja" esimerkkejä aiheesta. Myyjä odottaa, että pääsee siivoamaan sovituskoppeja. Kopin oven avaa nainen, joka on rahdannut kiitettävän määrän vaatteita sisään ja levitellyt ne ympäri koppia. "Ei tarvii vielä siivota, mulla on kesken" toteaa nainen ja lähtee hakemaan lisää sovitettavaa. Myyjä keroo ystävällisesti, että vaatteet tulisi palauttaa paikoilleen omin voimin. Tulos: naisen lähdettyä koppi on kuin pyörremyrskyn jäljiltä. Yhtäkään vaatetta ei ole viety takaisin. Mua henkilökohtasesti jurppi erityisesti se, että tämä myyjä oli silloin aika pitkällä (ja näkyvästi) raskaana ja jäämässä juuri äitiyslomalle. Ei sillä, että olisi asiakkaan tehtävä miettiä tällaista, mutta joskus voisi ihan oikeasti kuvitella itsensä siihen toisen ihmisen paikalle.

Toinen esimerkki. Nainen ja tyttö ovat vaateosastolla. Tyttö pudottaa henkarin, jossa on tuulipuku. Kun tyttö kumartuu nostamaan vaatteita, nainen toteaa kovaan ääneen: "Älä rupee turhaan nostamaan, sitä varten täällä on noi" ja osoittaa myyjää. O___o

Ja sitten nuorten käytöstä moititaan. Mistäköhän niiden pitäisi ottaa mallia jos omien vanhempien esimerkki on tuollainen?

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

0-scar

Posts: 760

#2053 • • 0-scar Team Teknolipat :)
Oon baaritiskillä töissä...asiakas tilaa vaikka vodkakarpalon, eli vodkaa karpalomehulla. Alotan täyttämällä lasin jäillä,kuten kuuluu. NO täs vaihees aasikas sanoo "älä laita noin paljo jäitä ettei se juoma oo niin mieto...!!" . Juoma on miusta paremmiki karpalomehua vodkalla.


eeeeeeeeeen vaa tajua *senkin*

--
Jos joskus murhe painaa, se painaa, se painaa, voit silloin multaa kaivaa ja huolet hukuttaa!

crissy

Posts: 1,958

#2054 • • crissy

wiwi, 5.10.2008 14:57:
---
crissy, 5.10.2008 10:24:
Itkuvuodatusta

---

Paljon asiaa!



kylläpä! Se vaatteiden palauttamisen vaikeus johtuu aikalailla viitseliäisyydestä.. syyksi sanotaan mm. ettei enää muista mistä sen vaatteen on ottanut, tai ei kerkee/jaksa/viitsi ym. monien mielestä se myös kuuluu myyjän duuniin.. OSITTAIN totta, MUTTA se meinaa aina välillä olla se ainoo mitä illassa kerkee tekemään.

Meidän työtä on niin paljon muutakin kuin se paikalle roudaus ja siivoominen.


No onneks kuitenki tykkään mun duunista, vaikka välillä vituttaa ihan huolella. Mikäpä duuni olis sellanen missä koskaan ei mikään asia ota päähän.
hallucinogen

Posts: 8,190

#2055 • • hallucinogen Edain
Ei nyt ehkä ihan suoraan liitty tähän topiciin mutta mua pistää risoo jotkut "asiakkaat" mitkä väkisin änkee liikkeeseen ennen kuin avataan jos kalteri on sen verta raollaan, että siitä mahtuu sisään. Ja sit ihmetellään ,että eikö olla vielä auki? :D. Tossakin yks jannu mulkoillu ikkunan takana jo 15min, onneks sen verta fiksu ollu ,että ei oo kontannu tosta kalterin alta ineen.

--
pikku-*possu*

ValaX

Posts: 3,891

#2056 • • ValaX

0-scar, 5.10.2008 15:55:
Oon baaritiskillä töissä...asiakas tilaa vaikka vodkakarpalon, eli vodkaa karpalomehulla. Alotan täyttämällä lasin jäillä,kuten kuuluu. NO täs vaihees aasikas sanoo "älä laita noin paljo jäitä ettei se juoma oo niin mieto...!!" . Juoma on miusta paremmiki karpalomehua vodkalla.


eeeeeeeeeen vaa tajua *senkin*



Oon koittanu ravintola-alaa ja toi jää-juttu on niin tuttu... Pahimmassa tapauksessa on ruvettu huutaa "ÄLÄ VITTU LAITA NOIN PALJON NIITÄ JÄITÄ". Toinen kanssa aika mielekiintonen tilanne oli, kun en suostunut myymään tuplana mua uhattiin vetää turpaa... Kyllä humalaiset asiakkaat on sitten ihania....

Ruoka puolella taas kun on etukäteen tilattu tilaisuus ruokineen, niin aina sieltä löyty joku jolle ne sovitut safkat ei käy, tai tullaan paikalle tuntia liian aikaisin ja ihmetellään kun kaikki ei ole vielä valmista...
hallucinogen

Posts: 8,190

#2057 • • hallucinogen Edain
Aamu alkoi loistavasti. Eräs asiakas tulee Soneran latauslipukkeen kanssa ja selittää kiivaasti kun ei toimi. Nooh minähän alan katsomaan asiaa ja soittelen aspaan yms ja sitten kun alkaa selviimään niin eihän asiakkaalla ole edes Soneran liittymää. Asiakas on luonnollisesti sitä mieltä, että eihän se hänen tehtävänsä ole asiaa tietää ja mun pitäis hyvittää asia jotenkin. Varsinkin kun koko lipuketta ei oo meiltä ostettu vaan r-kioskilta...

--
pikku-*possu*

Wolverine

Posts: 1,860

#2058 • • Wolverine

0-scar, 5.10.2008 15:55:
Oon baaritiskillä töissä...asiakas tilaa vaikka vodkakarpalon, eli vodkaa karpalomehulla. Alotan täyttämällä lasin jäillä,kuten kuuluu. NO täs vaihees aasikas sanoo "älä laita noin paljo jäitä ettei se juoma oo niin mieto...!!" . Juoma on miusta paremmiki karpalomehua vodkalla.


eeeeeeeeeen vaa tajua *senkin*



tätä en kyl ymmärrä, jos asiakas olis sillei että "laita vittu viel ykski jääkuutio siihen niin leivon sun naaman uuteen uskoon vitun runkku!!!!!!!111" niin tajuun että valitat, mutta jos asiakas pyytää että laita vähemmän jäitä niin onkse sit niin iso vaiva ottaa niit pois? toki kaikki juomat on parempia kun niissä on paljon jäitä mutta kyllähän suomalainen mies juo humalahakuisesti ja veikkaan että 9/10 miestä ei valita vaikkei koko juomassa olis jäitä ku tarkotus on kuitenki vaan tulla mahdollisimman nopeasti humalaan että uskaltaisi avata sanaisen arkkunsa tuntemattomalle naiselle jotta säilyisi se 1/1000 mahdollisuus että se lähtisi kotiin kanssasi kun sinulla on 4 promilleä veressä.
Freja

Posts: 8,775

#2059 • • Freja Sihteeri

Wolverine, 8.11.2008 10:57:
---
0-scar, 5.10.2008 15:55:
snip

---


tätä en kyl ymmärrä, jos asiakas olis sillei että "laita vittu viel ykski jääkuutio siihen niin leivon sun naaman uuteen uskoon vitun runkku!!!!!!!111" niin tajuun että valitat, mutta jos asiakas pyytää että laita vähemmän jäitä niin onkse sit niin iso vaiva ottaa niit pois?



Muakin hieman ihmetytti, ite jos baarimikkoilen ja aloitan sillä lasin jäiden täyttämisellä ja asiakas pyytää mua laittaa vähemmän jäitä ni otan sitten osan pois - koska se on asiakkaan toive, ja mehän olemme asiakaspalvelijoita.
Ymmärrän myös ihan täysin jos asiakas haluaa vähemmän jäitä - jäät sulaa, juomasta tulee vetistä.

Eli - - - onko se niin vaikeeta tehdä asiakkaan toiveen mukaan?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

plink

Posts: 1,405

#2060 • • plink team paska
tosta jäähommasta omia kokemuksia sen verran, että monissa baareissa baarimikot ovat niin hyviä asiakaspalvelijoita, että jopa kysyvät kuinka paljon jäitä asiakas juomaansa haluaa. jos asiakkaan normaaleista toiveista ruvetaan vittuuntumaan, niin luultavasti kantsii miettiä jotain muita hommia. asiakaspalvelijan vittuuntuminen tarttuu äkkiä asiakkaaseenkiin.

mäkkärissä ja hesessä myyjien on äärimmäisen hankala tajuta, ettei juomaan laiteta jäitä jos asiakas niin haluaa. ehkä n. 50% ei auta vaikka asian ilmaisisi moneenkin kertaan. ite käyn noissa syömässä lähinnä silloin kun ei ole aikaa käyttää puolta tuntia ruokikseen, ja mulla hampaat vihloo jäistä niin etten pysty sellaista juomaa juomaan. ja kun on kiire, niin ei ole aikaa jäädä odottelemaan jäiden sulamista, jolloin koko limska on pakko heittää koskemattomana viemäriin. ihan sama olis olla antamatta koko juomaa ollenkaan, jolloin säästyisi luontoakin.

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.