Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 741,178 views

wiwi

#2081 • • Edited wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava

Epailija, 11.11.2008 10:50:
---
Annakins, 11.11.2008 10:32:
Kuluttajana pidän kyllä enemmän sellaisista vaatekaupoista, joissa voin jättää sovittamani vaatteet siististi tangolle sovituskopin luona. Varsinkin jos kokeilee useampaa vaatetta, niin en mä ihan oikeasti muista mistä olen minkäkin poiminut mukaani.
---
...Itse näen asian niin, että jos liikkeessä vaatteet saa jättää sovituskopille, niin se on vain ylimääräistä bonusta (jos ei olla boutique-tyyppisessä liikkeessä, jossa sukatkin maksavat väh. 50e). Muussa tapauksessa vaatteiden palauttaminen omille paikoilleen on vain ja ainoastaan hyvien käytöstapojen mukaista.

Aivan. Ihan lisäyksenä vielä ja aikaisempaan tekstiini aiheesta viitaten, on oikeasti väliä sillä missä asioi. Näin suuren marketin työntekijänä on pakko sanoa, että pukeutumisen osasto tällaisessa paikassa ei ole ihan sama kuin vaateliike. Tietenkin myyjältä voi kysyä apua tai mielipidettä, mutta esimerkiksi meillä yhdellä osastolla on korkeintaan kaksi ihmistä, joten he tekevät tasan sen mihin työaikansa puitteissa pystyvät. Siksikin on asiakkaan etu, että osasto pysyy kelvollisessa järjestyksessä. Ja tähän voi itse vaikuttaa mm. viemällä ne vaatteet takaisin paikoilleen, jos niin pyydetään.

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Dementation

#2082 • • Dementation wednesday?
Ravintola-alalla kuulee myös todella usein asiakkailta sellaista "Teille maksetaan siitä että te keräätte mun jäljet" kommentointia... Sit jos meistä on koko ajan yksi tai kaksi siivoamassa asiakkaiden jälkiä, niin se on kassalta pois ja sit napistaan kun palvelu on hidasta...

Sit jos jollekin joskus tätä yrittää selittää kun jommasta kummasta asiasta lähdetään avautumaan, niin sit tulee automaattisesti, että "palkatkaa lisää väkeä" tms.

No kyllä me voidaan palkata vaikka 10 ihmistä lisää, jotka tuo teidän safkat pöytään, hakee teille mausteet, tuo päivän lehden, heiluttaa viuhkaa ja vie lopuksi roskat pois ja putsaa hammastikulla teidän hampaat, sekä tilaa taxin (tietenkin firman piikkiin) mutta siitä hyvästä pitää sit maksaa vähän enemmän... Ja kun jo nyt viitsitään valittaa että ruoka on kallista, niin taitaa olla melko hiljaista että lisähintaa suostuttaisiin maksamaan kovin helpolla...

Jos mä oon hienossa ravintolassa jossa maksan ateriastani kymmeniä tai jopa satoja euroja, niin kyllä mä silti jätän tippiä, koska joku passaa mua ja siivoa mun jäljet... Mutta jos mun safkat maksaa vaikkapa 5 euroa, niin en mä oleta että sillä hinnalla saan sikailla ihan miten vaan ja vielä haukkua sekä palvelun nopeuden, paikan siisteyden että vielä safkan laadun.

Ja jos tuntuu siltä että kaikki on paskaa, niin onko pakko tulla joka päivä uudestaan *ding*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

crissy

#2083 • • crissy
saatana ku noille mummoillekkaan ei mikään kelpaa..

Ensin palvellaan autuaasti yli puolituntia ( vain yksi myyjä silloin paikalla ) sitten saadaan mummelille myytyä se mitä etsikin.

No housuista ei ollut oikeaa kokoa mutta halusi välttämättä ottaa ne kokoa pienemmät.. ( silmämääräisesti näki ettei se s-koon housut tuu mahtumaan..)

No hyvää palvelua kun haluttiin antaa niin luvattiin ottaa yhteyttä seuraavana päivänä ( yleensä ei edes noin tehdä ) että onko kuorman mukana tullut näitä kys. housuja.

Aamu ennen avaamista oli aikalailla täys fiasko kun mikään ei toiminu ja kakki oli vituilla.

No housuja ei kuitenkaan tullut siinä kuormassa ja hetkeä myöhemmin tämä kyseinen tantta paineli sisälle ja silminnähden vihainen kun ei ollut soitettu et hän JOUTUI TULEMAAN TÄNNE ASTI!!
Sairasta ihmistä kuulemma tolla lailla pompotellaan.. JUU VITTU IHAN VARMAAN!

meidän OP oli juuri menossa soittamaan asikkaalle, mutta se ei kelvannu. Niitä sen vitun housuja oli soiteltu ympäri kyliä et mahtaakohan olla jossain lähimyymälässä, mutta kaikista oli sen värin M-koko loppu. No eipä tuokaan vastaus miellyttänyt! KYLLÄ MEIDÄN PITÄÄ TIETÄÄ MITÄ TULEE JA MILLOIN!! *igor*

Yritettiin sitten ystävällisesti neuvoa mistä saattaisi löytää samanlaisia velourihelvettejä.. Sokkaria ehdotettiin MUT EI! " Minä tunne sokoksen päästä päähän! Käyn siellä päivittäin!!!" juujuu...
Ei voi kuulemma tietää että millasta laatua se nanso oikein on...

Asiakas oli erittäin näreissään ja kun hän oli lähdössä vielä kuntoutukseen niin ei pääse palauttamaan niitä.. Ja sekään ei kelvannu et sanottiin että ne voi palauttaa kun palaa sieltä.

Kaikkemme yritettiin tehdä mutta ei kelvannu. Ja muu väri ei tullu kyseeseen kun hän on hieman punakka iholtaan.. että sellasta!
ValaX

#2084 • • ValaX
Musta olis hyvä että kerran vuodessa olis sellanen päivä, jolloin asikaspalvelia vois sanoa suoraan asikaalle mitä ajattelee...
crissy

#2085 • • crissy
huomenna voi olla et illalla tuun avautumaan ihan huolella...

Huomenna on Trion forumin puolen avajaiset kaikilla muilla paitsi.... Saa nähä...
crissy

#2086 • • crissy
Nuoriso-osastolla pyöri keski-ikäinen nainen tyttärensä kanssa. Katselivat takkeja.

Naikkonen alkoi avautumaan ja se keskustelu meni aikalailla näin:

A: " miksi ihmeessä te myytte nuorille tälläisiä ohkaisia nahkatakkeja!"
M: 0_o!!
A: "Ettekö te tiedä mikä vuodenaika nyt on"!!
M:0___o!
A: "nyt on toppatakkikausi!! Sit te myytte tälläsiä kesätakkeja!! " Nuoret saa kaikenmaailman kuolemantauteja, kun ne kulkevat tälläisissä takeissa!
M:0_______o!!
A: Vai pitääkö mun tulla pitämään teille luento siitä et mikä vuodenaika nyt on"!!!!
M: 0_____________________________________________o!!!!!!!

SIt se naikkonen kuitenki osti sellasen nahkatakin omalle tyttärelleen!!

U FAIL BITCH!!!!

ai nii.. paljon meillä myyjillä on sananvaltaa siihen et millasia takkeja meidän pääsuunnittelija suunnittelee!! Ton nyt pitäs olla niin selvää jokaiselle et ei tollasta viitti edes kellekkään sanoa!
Jutu

#2087 • • Jutu Blondi

crissy, 15.11.2008 16:45:
A: "nyt on toppatakkikausi!! Sit te myytte tälläsiä kesätakkeja!! " Nuoret saa kaikenmaailman kuolemantauteja, kun ne kulkevat tälläisissä takeissa!

Siis mitä helvettiä?! :D Onpa tosiaan toppatakkikausi kun on vielä plussaa ja parhaimpina aamuina pari astetta pakkasta *lmao* Mun mielestä toppatakkikausi on vasta silloin kun on lunta paljon ja lämpötila ulkona on siellä -10 asteen paremmalla puolella (eli yli sen siis) :P

Ja onko joku flunssa muka kuolemantauti? Missähän maailmassa tuo mamma elelee... Ja sen takin alle voi mm laittaa pitkähihaisen paidan.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

#2088 • • Rujo Mutantti Guest

Jutu, 15.11.2008 17:28:
---
crissy, 15.11.2008 16:45:

---

Siis mitä helvettiä?! :D Onpa tosiaan toppatakkikausi kun on vielä plussaa ja parhaimpina aamuina pari astetta pakkasta *lmao* Mun mielestä toppatakkikausi on vasta silloin kun on lunta paljon ja lämpötila ulkona on siellä -10 asteen paremmalla puolella (eli yli sen siis) :P

Ja onko joku flunssa muka kuolemantauti? Missähän maailmassa tuo mamma elelee... Ja sen takin alle voi mm laittaa pitkähihaisen paidan.

On siinäkin saatana muotitietonen ihminen. Jos on nahkatakki niin täytyy olla muuten täysin alasti. Kenkinä voi olla kumpparit tai maiharit, hätätapauksessa lenkkarit.
Caro²

#2089 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Olen siis töissä valokustudiossa (en siis missään markan pikakehittämössä, niinkuin joku taannoin asiaa viittasi). Työvoima tässä ateljeessa on kaksi johtajaa, yksi oppisopimusvalokuvaajakuvankäsisttelijäopiskelija (= allekirjoittanut), sekä satunnaisesti erinäisiä työharjoittelijoita aina silloin tällöin.

Asiakaskunta koostuu käytännössä muotokuvia tilaavista asiakkaista - sekä toiselle johtajalle tulevista parturi/kampaamo -asiakkaista. Samassa studiossa toimii siis myös tukkaleikkaamo / meikkauspalvelut (sekä tarvittaessa stailausta, no enivei).

-

Mikäli meitä ei näy tiskillä sillä hetkellä kun asiakas tulee liikkeeseen, se ei tarkoita sitä, että istuisimme takahuoneessa kahvikupit kourassa juoruamassa viimeisimpiä big-brother -"asioita"..

Ei.. valokuvastudiossa työpiste/työtehtävä ei ole "asiakastiloissa tiskiin nojaaminen ja asiakkaiden odottaminen", vaan takahuoneessa tapahtuva kuvankäsittely, kuvien latominen, koevedoskansioiden tekeminen, kuvien kehystäminen, jne..

Jos tiskillä on kyltti "soitathan kelloa", se tarkoittaa sitä - kello on sitä varten, että tiedämme asiakkaan tulleen liikkeeseen (toim.huom. niitä vittumaisia ovi-piipottimia ei tähän taloon kuulemma enää tule).

Kun soitat puhelimella tähän firmaan, niin ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa puhelimeen saadaksesi jätettyä yksinkertaisen kuvatilauksen.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa tiskille saadaksesi ammattilaisen mielipiteen kannattaako kuvasta tehdä värillinen, mustavalkoinen tai seepiakuva.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää johtajaa puhelimeen, jotta voit varata parturiajan itsellesi. Kyseinen toimenpide ei ole sen haastavampi, kuin kalenterin avaaminen ja vapaan ajan katsominen.

Ei, sinun ei tarvitse pyytää puhelimeen juuri Teidän kuvausproggiksen suorittanutta kuvaajaa, vaan kuka tahansa liikkeen työntekijöistä pystyy palvelemaan juuri Teitä.

Kyllä. Sinun kannattaa jättää se päätös sinua palvelevan työntekijän harteille, tarvitsetko konsultointiapua joltakulta toiselta työntekijältä vai kykeneekö sinua juuri sillä hetkellä palveleva työntekijä palvelemaan sinua. Kuvien rajaus, pään vaihto toisesta kuvasta, värisävyn säätö, taustan vaihto, tms - mikään em. ei ole niin hankalaa, että se edellyttäisi 30minuutin neuvottelua johtajan kanssa.

Jos kuvaus varataan tietylle ajalle, se tarkoittaa, että kuvaus on varattu tietylle ajalle. Jos olet 20minuuttia myöhässä - sinun 1h:n kuvausaika on enää noin 40minuuttia. Teemme 40minuutissa niin hyvää jälkeä kuin suinkin pystymme, mutta emme pysty täysipainoisesti toteuttamaan 1h:lle suunniteltua monipuolista kuvauspakettia 40minuutissa. Näinkin pienessä kaupungissa kuvausajat on kortilla. Seuraava kuvattava todennäköisesti saapuu ajoissa ja hänen kuvauksensa myös alkaa ajoissa.

105 euroa ei myöskään ole ryöstöä työstä johon menee aikaa 2.5-3h ja sisältää 4kpl 12x15cm kuvia.

Orginaalikokoiset valokuvat, ("= digitaaliset negatiivit") eivät kuulu kauppahintaan. Valokuvaamolla on täydet oikeudet ottamiinsa valokuviin ja asiakas tilaa ainoastaan itselleen valokuvakopioita sen verran mitä tarvitsee. Tämä on ihan normaali käytäntö ympäri maailmaa.

- Lisää tulee kunhan vaan muistan..
Lauri

#2090 • • Lauri Devoted

Caro², 21.11.2008 17:10:
- Lisää tulee kunhan vaan muistan..

Tää ei nyt sinänsä liity tuohon sun tarinaan, en sen tarkemmin
jaksanut perehtyä. Mutta kuitenkin, tänä päivänä nykyisellä
hintatasolla varsinkin erikoisliikkeissä on mielestäni erittäin
suotavaa pyrkiä siihen kapitalistiyhteiskunnasta puuttuvaan
henkilökohtaiseen palveluun. Jollekkin se on sitä, että se yksi
ja sama henkilö hoitaa asioita. Kannattaa toki muistaa, että
se on asiakas joka sunkin työpaikkasi maksaa, ei sun pomo.
#2091 • • gnomex Guest

VaLa, 12.11.2008 10:56:
Musta olis hyvä että kerran vuodessa olis sellanen päivä, jolloin asikaspalvelia vois sanoa suoraan asikaalle mitä ajattelee...

Ennen asiakkaatkin olivat hallintoalamaisia :D
#2092 • • gnomex Guest

crissy, 12.11.2008 10:38:
saatana ku noille mummoillekkaan ei mikään kelpaa..

Vittumaista on myös se, kun oot jonottanut puolet safkiksesta mummon takana joka laskee kolikoitaan ja sitten lopulta huomaa että jugurtista jäi plussapisteet saamatta, voi hyvää päivää sitä itkemisen määrää *eiei*

Eikös eläinkunnassakin lauma hylkää yksilöt jotka eivät ole enää laumalle hyödyksi?
Cremo

#2093 • • Cremo sinkku
Eilen yksi vanhempi asiakas meinas alkaa itkee tiskillä kun jokin tuote oli loppunut. Alkoi mieletön käsien vapina ja sen jälkeen sillä meni todella kauan siihen mitä voisi ottaa sen tilalle.
nammo

#2094 • • nammo the bestest
Mielenkiinnolla oon lukenu tätä topikkia. pistää vaan ihmetyttämään et samat nimimerkit aina uudestaan ja uudestaan vinisee asiakaspalvelun ihanuudesta ja kurjuudesta - jos duuni on niin paskaa ja kamalaa ja kurjaa ja ihmisarvoa alentavaa ni pakkoko siellä on olla.

--
schnii schnaa schnappi

Lyra

#2095 • • Lyra

nammo, 24.11.2008 14:51:
Mielenkiinnolla oon lukenu tätä topikkia. pistää vaan ihmetyttämään et samat nimimerkit aina uudestaan ja uudestaan vinisee asiakaspalvelun ihanuudesta ja kurjuudesta - jos duuni on niin paskaa ja kamalaa ja kurjaa ja ihmisarvoa alentavaa ni pakkoko siellä on olla.

yltiö vittumaisia asiakkaita tulee vastaan tässä maailmassa, eikä asiakaspalvelija olisi ihminen jos pystyisi kaikkeen vastaamaan robottimaisen viileästi, eikä stressaamaan. tämä ei tarkoita että nämä henkilöt täällä olisivat huonoja asiakaspalvelijoita tai eivät nauttisi työstään tai että äyskisivät joka toiselle vaikealle asiakkaalle. Välillä vaan asiakkaan käyttäytyminen menee yli.

Tämän topikin tarkoitus on olla niin sanottu "henkireikä" , että täällä voi sitten valittaa niistä ihmisistä ilman että tarvitsee valittaa niille ihmisille päin naamaa. sinun tai kenenkään muun ei tarvitse ottaa pulttia siitä että välillä joku tuntee tarvetta purkaa pään pakotusta

eli jos ei nappaa ni älkää lukeko :}
paupau

#2096 • • paupau Tuhma Bambi

Tähän voisi todeta, että mitä pidempään on ollut asiakaspalvelijana, sitä enemmän niitä urpoja vaan sattuu tulemaan vastaan eli säännöllisesti. Pariaatteessa olen tykännyt olla asiakaspalvelijana, mutta kyllä niistä idioottiasiakkaista on pakko päästä purkautuu tai pää hajoo. Tuskin kovinkaan moni väkipakolla on vihaamassaan duunissa (ellei sit esim. talouden turvaaminen tai vaikka epävarmuuden ei-sietäminen ajavat siihen).
ezzy

#2097 • • Edited ezzy Droid-pappa

Kutsumusammatti, toiset vaan sietää enemmän paskaa kuin toiset.

nimim. about 10v helpdeskissä. Samassa firmassa tuli just 5v täyteen ja meillä on onneks asiakaskunta semi-valveutunutta, joten on jaksanu puurtaakin ihan ok. Helmiä tulee toki joka päivä. En vaan mitenkään jaksa kirjoittaa ylös tai tänne niitä, kuin hyvin harvoin.

Tän vuoden pohjat vetää kyllä teknisenä tukena oleminen 70v saksalaisnaiselle, joka asuu suomessa keskellä ei mitään lähes sänkypotilaana. Sillä on MS-tauti ja vain 2 käytettävissä olevaa sormea, ja yrittää tehdä kotisivuja notepadilla. Hirvee hatunnosto kyllä sille. Oli se kyllä niin sekaisin, mutta aikamoinen sissi. Oltiin kyllä ihan varmoja, että toi on joku trolli.
Jocular

#2098 • • Jocular Janni
"Eihän multa mee boooonukset ku poliisi sano et liukkaus oli vahingon syy?!"

Sit varmaan mr. Liukkaus maksaa sun vahingonki..

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

AnderS

#2099 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Jocular, 24.11.2008 16:32:
"Eihän multa mee boooonukset ku poliisi sano et liukkaus oli vahingon syy?!"

Sit varmaan mr. Liukkaus maksaa sun vahingonki..

Ahhahhahhaa!:D
Dementation

#2100 • • Dementation wednesday?

Ei asiakaspalvelu ole kurjaa, osa asiakkaista on, siinä on iso ero.
Pidän siis duunistani ja 98% asiakkaista, mutta valitettavasti ne 2% ei pidä mun duunista ja sit kellään ei oo kivaa *uuh*

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}