Asiakas on aina väärässä.

2,204 posts, 111 pages, 719,102 views

mariq

Posts: 2,154

#1001 • • mariq

KooKie, 29.6.2006 17:10:
---
kohtelen asiakaspalvelijaa, niinkuin itse toivoisin asiakkaideni kohtelevan minua. --- Imo voitaisiin pistää jokaiselle ihmiselle pari kuukautta pakollista asiakaspalvelua vain, jotta kaikki voisivat asettua meidän kenkiimme. Täten yhteiskuntamme mitä luultavammin alkaisi kohdella asiakaspalvelijaa hyvin paljon inhimillisemmin. *haaveil*


Ihan kiva ajatus. Mun mielestä tosin jokaisella ihmisellä pitäis olla sen verran järkeä päässä, että ymmärtää asiakasalvelijan olevan ennen kaikkea ihminen, ja että luonnollisesti metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan; jos olet tarpeettomasti inhottava asiakas, et voi muuta odottaa asiakaspalvelijaltakaan.

--
Whoever invented boredom must´ve been mad at life for being so Amazing.

KooKie

Posts: 4,338

#1002 • • KooKie aka. Petress Pan
Haha, tässä muutama päivä sitten tuli kyllä niin osuva "asiakas on aina väärässä" -tilanne, kun puhuttiin tyttöjen kanssa kassalla tosta mm -fudiksesta ja lempparijengeistä. Siihen tuli sitten miesasiakas, joka yhtyi keskusteluun sanomalla, että päivän pelissä Saksa kyllä voittaa Argentiinan. Duunikaveri tähän, että ei kyllä, mihin mun oli pakko todeta (Saksaa kannattavana henkilönä), että äläs nyt, asiakas on aina oikeassa. Kun mies sitten jatkoi "..mutta Italia voittaa maailmanmestaruuden.", niin oli allekirjoittaneenkin pakko nyrpistää nenäänsä ja todeta, että "perun äskeisen." JJJEP. Asiakas on aina väärässä.

*nauru*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Freja

Posts: 8,775

#1003 • • Freja Sihteeri
Tossa muutama päivä sitten oli ihan mukava jono kassalle. Mies tulee toisesta suunnasta ja kysyy kesken asiakkaalle puhumiseni että "paljoko teillä maksaa tuoppi?" Aattelen silti vastata, ja sanon että "4.70e." mies tulee _tiskin puolelle_ (ei, älä tee sitä ikinä, pysy vaan omalla puolellas.) ja laittaa kassalippaan päälle 5e ja sanoo "se on tasan, mä otan yhen oluen." sanon herralle että "olkaa hyvät, jonon pää on tuolla" ja osoitan pitkää ihmisletkaa. Mies katsoo jonoa, ja toteaa "joo no mä käyn tos ni laita mulle valumaan se olut" (ja osoittaa tupakkahuoneen suuntaan). Toistan lauseeni "olkaa hyvät, jonon pää on tuolla" jo hieman kovemmalla äänenpainolla, sillä jono seisoi kun herra halusi tulla väliin sotkemaan. "VITTU PIDÄ OLUES" huutaa mies, ottaa vitosensa takas ja lähtee röökille. NO VITTU NIIN PIDÄNKIN.

Ei näin. *eiei* Mikä hemmetti siinä jonottamisessa on niin vaikeeta?

--
Let´s see colours that have never been seen
Let´s go to places no one else has been

extramppa

Posts: 217

#1004 • • extramppa hengailija

astaroth, 29.6.2006 16:47:
en vaan tajua, että ihmiset puskevat vielä ruokailemaan sulkemisajan jälkeen - silläkin hetkellä, kun olemme jo siivonneet salin, sulkeneet laitteet, nostaneet tuolit pöydille (paria lukuunottamatta, jos vielä on asiakkaita tiloissa syömässä = ?!) ja sulkeneet lasiovet raolleen niin, että viimeiset asiakkaat pääsevät ulos kauppakeskuksen puolelle - mahdollisimman vihjailevasti vielä "tukkineet" raon mainosstandilla. kyllä pitäisi jo herrajumala tajuta näistä vihjeistä



Eikä siinä vielä kaikki!!
Meillä oli töissä tuossa taannoin "pikku tilanne" ja pihassa oli 2 paloautoa, poliisi ja ambulanssi, sekä kyseinen pelastushenkilöstö sisällä ravintolassa. Henkilökuntamme oli ulko-ovella käännyttämässä sisään pyrkiviä asiakkaita. Ravintolamme ja huoltoaseman välinen ovi oli vain hiukan rakosellaan, eikä sillä ovella ollut ketään käännyttämässä ihmisiä, kun ajateltiin, ettei siitä 15cm rakosesta kukaan tunge... EIPÄ!!! Joku herrashenkilö sieltä itsensä pukkasi välistä ja sitten kun riennettiin sanomaan, ettei nyt olla auki, kun on vähän tilanne päällä, niin tämä herrashenkilö vaan toteaa:"Ai jaa, no oisko teillä jotain valmiina?" *whaat**dissaa*

Samassa tilanteessa, vaikka toinen niistä paloautoista oli parkkeerattu autokaistan tukkeeksi, silti muutamat ihmiset näkivät kovan vaivan kiertää paloauto, jotta pääsevät tilaustolpalle. USKOMATONTA!!!
pirpeli

Posts: 5,533

#1005 • • pirpeli
Aikaisemmin tapahtunutta:

29- vuotias, siis 4 vuotta yli-ikäinen kävi aika ajoin konetta käyttämässä. Kun ikä selvisi, kerroimme hänelle, että hän voi käyttää muita kuin meidän internetpalvelujamme. Juoduimme ihan suorastaan heittämään hänet ulos, ei kirjaimellisesti, mutta kovin sanoin.

Tänään hän ilmaantui taas..."Sinä et voi käyttää täällä koneita, ne ovat tarkoitettu alle 26-vuotiaille(tuhannennen kerran..)"Mina vain kolme minuutia katson yhta juttua." EI, ET VOI KÄYTTÄÄ TÄÄLLÄ KONEITA.""MITÄ KOHTAA SÄ ET #¤%&#%&#%& YMMÄRÄTÄNYT mun lauseesta?!?!?!"

Tuon viimeisen kun voisi oikeasti sanoa kaikille niille, jotka käyttävät sumeilematta hyväkseen yhteiskunnan tarjoamia palveluita, jotka EIVÄT ole heille tarkoitettu.

--
Autumn is a second spring when every leaf is a flower.
-Albert Camus-

Avatar
#1006 • • niomic Guest

mariq, 3.7.2006 12:37:
---
KooKie, 29.6.2006 17:10:
---
kohtelen asiakaspalvelijaa, niinkuin itse toivoisin asiakkaideni kohtelevan minua. --- Imo voitaisiin pistää jokaiselle ihmiselle pari kuukautta pakollista asiakaspalvelua vain, jotta kaikki voisivat asettua meidän kenkiimme. Täten yhteiskuntamme mitä luultavammin alkaisi kohdella asiakaspalvelijaa hyvin paljon inhimillisemmin. *haaveil*

---

Ihan kiva ajatus. Mun mielestä tosin jokaisella ihmisellä pitäis olla sen verran järkeä päässä, että ymmärtää asiakasalvelijan olevan ennen kaikkea ihminen, ja että luonnollisesti metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan; jos olet tarpeettomasti inhottava asiakas, et voi muuta odottaa asiakaspalvelijaltakaan.



Ehkä tätä arkkua on jo täällä avattu, mutta olisi kiva tietää mitä asiakaspalvelijat ovat itse mieltä muiden tarjoamasta palvelutasosta Suomessa? Suomessa on kohtuu asiallinen palvelu yleensä, mutta harvemmin näkee mitään draivia tai spesiaalimpaa iloa siinä hommassa, joka saisi esim. asiakkaatkin paremmalle päälle. Ehkä myös tippikulttuurin puutteen takia palvelijat eivät jaksa nähdä yleensä erikoisemmin vaivaa, koska palkka juoksee ellei nyt ala jotain isompia reklamaatioita tippumaan syliin. Vai olisiko kyseessä jonkinlainen ylpeys, ettei haluta asettua _oikean_ palvelijan asemaan. Mut eipä täs maassa taida tota draivia näkyä paljo muutenkaan :)

ps. olen itsekin palvelualalla, eikä aina oo tosi siistiä :]
KooKie

Posts: 4,338

#1007 • • KooKie aka. Petress Pan

niomic, 3.7.2006 18:08:
---
Ehkä tätä arkkua on jo täällä avattu, mutta olisi kiva tietää mitä asiakaspalvelijat ovat itse mieltä muiden tarjoamasta palvelutasosta Suomessa?



Jossain "snobben" -kaupoissa nämä vanhemman puoleiset naishenkilöt voivat kyllä erittäin selvästi näyttää sitä irvinaamaa, että mä en heidän kauppaansa kuulu, ehkä mun pitäisi myös vetää naama aasinperseelle ja asettua heidän tasolleen, jotta voisin odottaa saavani asiallista palvelua. Useimmiten tunnen kuitenkin saavani erittäin ystävällistä palvelua, varsinkin nuoremmilta ihmisiltä, joiden kanssa on muutenkin helppoa olla vuorovaikutussuhteessa sen lyhyen ajan, kun kassalla olen. Ja ei mua henk. koht. haittaa sellainen "haamuasiakaspalvelu", missä vaikkapa myyjän olemassaoloa hädin tuskin huomaa, koska en mä shoppailemaan lähde ihmiskontakteja saadakseni.

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Verano

Posts: 4,649

#1008 • • Verano Merituuli
On se niin hankala käsittää, että joku saattaa olla lomalla heinäkuussa. Juu ja kyllä se teidän asia hoituu, mutta toisen henkilön toimesta, kun se ensimmäinen on edelleenkin koko heinäkuun lomalla.
devisss

Posts: 345

#1009 • • devisss superhero.
Yhtä käsittämätöntä on, että asiakkaat ei ymmärrä, että mua ei liikuta jos he ovat olleet viime viikolla "matkoilla", kun maksut on maksamatta viime helmikuusta. Ei käy ihan selityksestä.

Päivän paras asiakas on tänään ollut se, joka ilmotti, että vaikeehan niitä auton maksuja on maksaa, kun just kävi viisihenkisen perheen kans etelässä. "Kyllähän sä ymmärrät, että ei se halpaa huvia oo viishenkisen perheen kans lomailla tuolla maailmalla." Joo, ymmärrän myös, että jos ei oo rahaa sekä lomaan että autoon, ja valitset mieluummin loman, niin sitte se auto vaan lähtee alta. *toktok*

--
if i was dressed in my best defenses
would you agree to meet me for coffee?

emily_

Posts: 159

#1010 • • Edited emily_
Argh. On ihan kiva, että joku blokkaa sun puolesta, mutta se, että katson ympärilleni, teen tilannekatsauksen, kun oon tullu töihin, ei tarkoita sitä, etten aio niitä laseja sieltä hakea. En vain ehdi siinä minuutissa katsoa ja juosta tekemässä samalla hetkellä ajattelemani asian, kun tulee jo kommenttia "tässä on sulle töitä, niin ei tarvii seisoskella" *ding**toktok* Enkä tosiaan jaksa pitää mitään barbie-irvistystä naamalla koko työvuoroa, etenkään kun ei ole niitä asiakkaita. Ja mikäli asiakkaalta saa hymystä huolimatta tylyä äänensävyä, niin en ehkä seuraavalla kerralla jaksa enää hymyillä. Saati jos asiakas on naamat. Jep. En saa selvää tilauksesta, rahoja saa odotella, jonoa kertyy jne.

Ainiin, mutta OLENHAN ASIAKASPALVELIJA! *pepsodent*

edit: Nakertaa.
Juhgu

Posts: 7,921

#1011 • • Juhgu Virnistelijä

KooKie, 3.7.2006 13:35:
Siihen tuli sitten miesasiakas, joka yhtyi keskusteluun sanomalla, että päivän pelissä Saksa kyllä voittaa Argentiinan. Duunikaveri tähän, että ei kyllä, mihin mun oli pakko todeta (Saksaa kannattavana henkilönä), että äläs nyt, asiakas on aina oikeassa. Kun mies sitten jatkoi "..mutta Italia voittaa maailmanmestaruuden.", niin oli allekirjoittaneenkin pakko nyrpistää nenäänsä ja todeta, että "perun äskeisen." JJJEP. Asiakas on aina väärässä.



Mutta eikös Italia voittanut? :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Neko

Posts: 943

#1012 • • Neko No äläpä kerro enempää

Kalle, 18.5.2006 23:02:
Jokainen voi sitten vaan kuvitella mimmosta meininkiä Kontulan Kelan henkilökunta saa kestää *poks*


No ei ehkä Kontulassa, mutta Vuosaaressa tjsp. vaikuttaa sfnetissä tunnettu bipolaarinen henkilö, jonka edesottamuksia sossussa ja pankissa voi kuunnella tältä sivulta löytyvistä mp3:sta. Ei ole helppoa ei...
Neko

Posts: 943

#1013 • • Neko No äläpä kerro enempää

Juki54, 5.5.2006 13:50:
Ilmeisesti tuolla yläkerran yksityisyrittäjän lounasravintolassa (jossa korkeintaan puolet reilusta sadasta työntekijästämme käy) on seinällä jokaisen nimi ja oma valo, joka sit vilkkuu kun niitä yritetään tavoittaa :D


Kyllä on perästä moiset systeemit, ei ihme ettei suuri osa käy sellaisessa paikassa. Itse kun menen syömään, jätän kännynkin työpöydälle.

(Ottaa vaan päähän, että pitäisi olla aina tavoitettavissa. Ymmärrän jos elämästä ja kuolemasta kysymys.)
KooKie

Posts: 4,338

#1014 • • KooKie aka. Petress Pan

Juhgu, 20.7.2006 07:36:
Mutta eikös Italia voittanut? :D



Älä hiero suolaa haavoihini. Sitä en tuolla hetkellä olisi kuvitellut edes pahimmissa painajaisissani. *släp* *eiei*

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

hallucinogen

Posts: 8,190

#1015 • • hallucinogen Edain

KooKie, 20.7.2006 12:53:
Älä hiero suolaa haavoihini. Sitä en tuolla hetkellä olisi kuvitellut edes pahimmissa painajaisissani. *släp* *eiei*


Oot nuori ja naiivi etkä näe totuutta ;D

--
pikku-*possu*

KooKie

Posts: 4,338

#1016 • • KooKie aka. Petress Pan

hallucinogen, 20.7.2006 12:58:
Oot nuori ja naiivi etkä näe totuutta ;D



ot: Missä se vanha seivästys -hymiö on, kun sitä eniten tarvitaan?! *dissaa* :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

1ncarnation

Posts: 542

#1017 • • 1ncarnation Metrojunanseksuaali
Olen korjauslafkan asiakaspalvelussa töissä (iso firma) ja halusin kyllä sanoa että suurin osa ''vittumaisista asiakkaista'' on kaikkien markkatalojen,musta pörssien,veikkokoneiden syytä.
Ne siel kertoo et kaikki toimii heti, helpoo asentaa, takuu on 1 päivänen sun muuta paskaa mikä ei pidä paikkaansa ja sit suurin osa heidän asiakkaista tilittä meille et helvetti ku teil on paskat laitteet tai teidän huolto haisee sun muuta.
Jos ne kauppiat ensin tietäisivät mitä helvettiä ne myy...
Ku markantalossa myydän adsl modeemi kaverille jolla on kaapeli netti niin kyllä asiakkaan puolesta jo vähän harmittaa.. Ymmärrän ettei kaikki ole tekniikan ihmelapsii , sen takia pitäiski olla asiansa osaavia myyjii.

Ja asiakas on melkein aina oikeassa :D mut sitä käytännössä en oo paljon nähny

--
Veerus & Maxie Deevine - Rising

Kauluspaita

Posts: 91

#1018 • • Kauluspaita

1ncarnation, 20.7.2006 13:31:
Olen korjauslafkan asiakaspalvelussa töissä (iso firma) ja halusin kyllä sanoa että suurin osa ''vittumaisista asiakkaista'' on kaikkien markkatalojen,musta pörssien,veikkokoneiden syytä.
Ne siel kertoo et kaikki toimii heti, helpoo asentaa, takuu on 1 päivänen sun muuta paskaa mikä ei pidä paikkaansa ja sit suurin osa heidän asiakkaista tilittä meille et helvetti ku teil on paskat laitteet tai teidän huolto haisee sun muuta.


Aijaahei, ite oon kans eräässä aspassa töissä ja tekis päivittäin mieli käydä läpsimässä näitä kodikonekauppiaita. Niin vitun järjettömiä ne puhuu asiakkaille kunhan vaan menee kaupaksi ja sitten me saadaan kuunnella niiden vuodatus ja haukut. *murisee*

--
-Taistelu rauhan puolesta on samaa kuin naiminen neitsyyden puolesta-

kid bionic

Posts: 275

#1019 • • kid bionic


Aijaahei, ite oon kans eräässä aspassa töissä ja tekis päivittäin mieli käydä läpsimässä näitä kodikonekauppiaita. Niin vitun järjettömiä ne puhuu asiakkaille kunhan vaan menee kaupaksi ja sitten me saadaan kuunnella niiden vuodatus ja haukut. *murisee*


En nyt sen kummemmin mainitse missä lafkassa olen itse töissä, mut ei oo herkkuu meillä myyjilläkään tietäen tuputtaa asiakkaalle paskaa... Pakko se vaan on munkin jostain leipärahat ansaittava...

Vika ei siis niinkään ole myyjissä vaan koko konseptissa (jota siis myyjän tulee noudattaa, jos mielii pitää työpaikkansa): kaikkeapaljonmullehetinyt ja tietysti halvalla jossei ilmaiseksi.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#1020 • • Lost-Soul los pallos

kid bionic, 25.7.2006 22:16:
---

Aijaahei, ite oon kans eräässä aspassa töissä ja tekis päivittäin mieli käydä läpsimässä näitä kodikonekauppiaita. Niin vitun järjettömiä ne puhuu asiakkaille kunhan vaan menee kaupaksi ja sitten me saadaan kuunnella niiden vuodatus ja haukut. *murisee*

---

En nyt sen kummemmin mainitse missä lafkassa olen itse töissä, mut ei oo herkkuu meillä myyjilläkään tietäen tuputtaa asiakkaalle paskaa... Pakko se vaan on munkin jostain leipärahat ansaittava...

Vika ei siis niinkään ole myyjissä vaan koko konseptissa (jota siis myyjän tulee noudattaa, jos mielii pitää työpaikkansa): kaikkeapaljonmullehetinyt ja tietysti halvalla jossei ilmaiseksi.


Mutta kyllä myyjä voi sanoa että tuo on paska, osta mieluummin tuo.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis